Houdbaarheid topics

Fouten, mededelingen etc. zijn hier te vinden, en tevens kan je hier je vraag of klacht over de site kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Houdbaarheid topics

Bericht door ketter » wo nov 02, 2011 3:19 pm

Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is dat oude threads vanzelf op slot gaan. Ik zie regelmatig oude topics omhooggeschopt worden die in principe wel interessant zijn, maar al zo lang bestaan dat ze te groot zijn geworden om nog tot leuke/nuttige discussies te leiden. Neem nou dat 'geloof' topic. Niemand gaat 35 pagina's teruglezen, en slechts een paar mensen reageren nog op de onvermijdelijke one-liners die daar in gepost worden door nieuwe users. Een keer opnieuw beginnen is beter dan telkens door te keuvelen op een discussie die al jarenlang oud is, toch? Ik denk dat er dan ook meer users op zouden reageren wat de discussies alleen maar ten goede komt. Ook zou ik het niet verkeerd vinden dat sommige 'vaste' topics (zoals de zeikthread) opnieuw gestart worden en voorzien worden van een verse titel.

Meningen?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Houdbaarheid topics

Bericht door Took » wo nov 02, 2011 3:25 pm

ik ben er geen voorstander van. Dan zou je zoiets moeten instellen, bij welke topics je dat wel wilt en bij welke niet. Als een band namelijk twee jaar niets van zich laat horen en er daarna ineens weer wat in een bandtopic gezet wordt (met iets meer inhoud dan "gave band!!!"), dan moet dat gewoon kunnen. Als je dan namelijk een nieuw topic opent over die band, krijg je waarschijnlijk weeeer dezelfde discussies/meningen, die al lang gegeven zijn. Dat is ook niet nodig.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Houdbaarheid topics

Bericht door ketter » wo nov 02, 2011 3:29 pm

Took schreef:ik ben er geen voorstander van. Dan zou je zoiets moeten instellen, bij welke topics je dat wel wilt en bij welke niet. Als een band namelijk twee jaar niets van zich laat horen en er daarna ineens weer wat in een bandtopic gezet wordt (met iets meer inhoud dan "gave band!!!"), dan moet dat gewoon kunnen. Als je dan namelijk een nieuw topic opent over die band, krijg je waarschijnlijk weeeer dezelfde discussies/meningen, die al lang gegeven zijn. Dat is ook niet nodig.
Ik snap je punt. Misschien dat een postlimiet in een topic, zoals op de vorige versie van het forum, daarbij een uitkomst is? Zo kunnen bandtopics altijd teruggehaald worden en kunnen andere, 'grote' threads dynamisch blijven.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9710
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Houdbaarheid topics

Bericht door CALIBANaan » wo nov 02, 2011 3:34 pm

Er is al een post limiet van 1000 replies.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Houdbaarheid topics

Bericht door Took » wo nov 02, 2011 3:34 pm

nee postlimiet is er niet meer.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: Houdbaarheid topics

Bericht door yuiyui27 » do nov 03, 2011 4:56 pm

CALIBANaan schreef:Er is al een post limiet van 1000 replies.
Er zijn misschien wel tientallen topics met meer als 1000 posts, dat is volgens mij al lang afgeschaft.
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Houdbaarheid topics

Bericht door Krimhild » zo nov 06, 2011 12:13 pm

Bart schreef:Ik snap je punt. Misschien dat een postlimiet in een topic, zoals op de vorige versie van het forum, daarbij een uitkomst is? Zo kunnen bandtopics altijd teruggehaald worden en kunnen andere, 'grote' threads dynamisch blijven.
Eens.
De topics van bands gaan over het algemeen toch niet zo hard, dus die blijven toch wel gaan. De topics waar wel veel in wordt gepost zijn handiger in delen van 20 pagina's ofzo. Omdat je dan makkelijker dingen terug kan zoeken. En ik vind het ook leuker als ze af en toe opnieuw beginnen met een andere naam.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Houdbaarheid topics

Bericht door Took » zo nov 20, 2011 9:13 pm

nou vooruit. we gaan 's wat topics rebooten dan. En verzin dan ook maar eens een nieuwe vragenlijst voor het voorsteltopic.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie