Rock Werchter 2012 (28/06-01/07)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Rock Werchter 2012 (28/06-01/07)

Bericht door Dufniall » di mar 27, 2012 10:49 am

Van de week tickets gehaald voor Werchter, dus bij deze ook maar even een topic. Meer MFers aanwezig? Line-up is in elk geval gaaf, met:

Afbeelding

Kaarten voor de zondag zijn uitverkocht, combitickets en overige dagkaarten zijn nog wel te krijgen. Wordt trouwens mijn eerste keer Werchter, iemand tips of goede danwel slechte ervaringen met dit festival?

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Rock Werchter 2012 (28/06-01/07)

Bericht door KoenM » di mar 27, 2012 11:11 am

Ik ben er 1 x geweest in 2004 voor 1 dag. Niet mijn sfeer toen. Natuurlijk is dit wel een mooie line-up, maar dat weekend start de Tour in België, prioriteiten.

Zou ik wel willen zien: Rise Against, Blink-182, The Cure, Gossip, Pearl Jam, Editors, Snow Patrol, RHCP. Best aardig. En goed verdeeld over de dagen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Rock Werchter 2012 (28/06-01/07)

Bericht door nightwing » vr mar 30, 2012 10:37 am

Ik ga waarschijnlijk de 28e alleen. Ben in 2007 ook alle dagen geweest, maar het is er nou gewoon eenmaal tergend saai. Buiten de altijd mega line up om dan. Ik stond op camping a1, mooi dichtbij. Maar kies je camping wel zorgvuldig uit....want je mag er maar op 1. Je krijgt bij binnenkomst een bandje om, en dan kan je geen andere camping meer op.
www.last.fm/user/robenroll

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Rock Werchter 2012 (28/06-01/07)

Bericht door nightwing » di jul 03, 2012 1:56 pm

Is er trouwens nog iemand geweest? Ik ben uiteindelijk 1 dag gegaan omdat ik nog steeds met me poot naar de tering zit.

Toch wel erg gave (en veel) optredens gezien.

The All American Rejects is niet mijn ding dus was gewoon even indrinken
Bombay Bicycle Club was daarna best saai eigenlijk.
Amon Tobin blijft vaag maar gaaf
Within Temptation tja ik moet toch vooraan staan bij Rise dus. Maar ach slecht zijn ze nooit eigenlijk
Rise Against uiteraard weer supergoed. Alleen vond ik ze 2 weken geleden gaver
Blink 182 was weer erg tof en alles werd prima meegezongen. Leuke pit ook
Netsky...zo wat is die gast groot in Belgie zeg. Een supertof optreden met veel gastartiesten
Elbow vind ik een saaie kutband
The Cure....is van de beste optredens die ik ooit heb gezien. Magistraal!
Justice was een toffe afsluiter. Mooi rustig want de tent puilde uiteraard uit bij Skrillex

Jammer dat ik Cypress Hill, Skream, Garbage en Skrillex heb moeten missen. Maarja wat wil je met zo'n line up. Zo Graspop en Rock Werchter in 1 week...Ik heb het wel weer gehad met dat tamme belgische festival volk. Op na Lowlands.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Rock Werchter 2012 (28/06-01/07)

Bericht door Took » di jul 03, 2012 2:24 pm

wat is er na lowlands?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Rock Werchter 2012 (28/06-01/07)

Bericht door Dufniall » di jul 03, 2012 8:21 pm

Yes, ik ben ook nog geweest, het hele weekend. Ten eerste moet ik zeggen dat, om maar even de voor de hand liggende vergelijking met Pinkpop te maken, Werchter wel relaxter aanvoelt. Weinig geduw bij bier halen, goede sfeer (wel iets te tam op sommige momenten), geen gezeur over eten of drinken mee naar binnen nemen (mits in pak). Ik was in ieder geval een stuk minder gesloopt na 4 dagen Werchter, dan na 3 dagen Pinkpop. Minpuntje was dat er geen tweede buitenstage was, de tenten waren vaak vol en buiten was het geluid daarvan ronduit slecht. En files zijn gay, 4 uur heen en 4 uur terug was toch wel een beetje veel van het goede.

Ten tweede, de bands.
-Op donderdag waren vooral Rise Against en Elbow (grote verrassing!) erg gaaf. Garbage was wel okee. Blink 182 was bout, en van The Cure had ik iets meer verwacht.
-Vrijdag: Mastodon was erg gaaf, alleen was het publiek extreem lafjes, zonde voor zo'n toffe show. Katzenjammer was nog een verrassing, een soort van vrolijke pop/folk met een beetje Balkan en Oostblok invloeden. Erg amusante show, tof dat ze allemaal alle instrumenten beheersten, en ook nog eens leuk om te zien haha. Jack White was ook erg gaaf, toffe band had hij bij zich, en dat rockte goed door. En Pearl Jam gaf een toffe energieke show weg, ik ben blij dat ik ze eindelijk eens live heb kunnen zien.
-Zaterdag: Toppers waren Wolfmother, Mumford & Sons, en kippenvel bij Agnes Obel. Editors geeft altijd wel een leuke show weg, en Simple Minds zag er gaaf uit maar ik stond buiten de tent, waar het geluid zo ongelooflijk wollig was dat het eigenlijk niet te volgen was. The XX kon ik dan weer niks mee, beter hadden ze die in de tent gezet (atmosferische pop, kwam totaal niet over op de mainstage) en Simple Minds op het buitenpodium.
-Zondag: The Vaccines waren wel okee, maar wel een te erge rip-off van Ramones. Kitty, Daisy & Lewis waren wel tof maar die had ik al eens eerder gezien, en dan ging ik toch liever wat dichter vooraan staan voor Dropkick Murphys. En die gaven weer een erg energieke show weg, zo hoort een band te spelen op een festival. Van Florence + The Machine dacht ik dat ze nooit een hoofdpodium act zouden kunnen weggeven, maar verdomme dat deden ze toch netjes. Snow Patrol is altijd wel gaaf, en Red Hot Chili Peppers speelden tof, beste keer van de 3x dat ik ze gezien heb. Ze lijken er weer wat meer zin in te hebben.

Al met al een geslaagd feestje, als je dan toch met je vriendenclub naar een popfestival moet gaan dan vind ik Werchter wel een erg goede keuze.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Rock Werchter 2012 (28/06-01/07)

Bericht door yowannuzz » di jul 03, 2012 8:30 pm

Simple Minds in een tent halverwege de programmering ?!
Sorry, maar das gewoon respectloos.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Rock Werchter 2012 (28/06-01/07)

Bericht door Siego » wo jul 04, 2012 11:20 am

Tjah, echt groot kun je die band tegenwoordig niet meer noemen toch?
Eergisteren en gisteren de uitzending op de Belgische tv bekeken, het leek erop alsof het in de tenten heel erg los ging en bij het hoofdpodium iedereen apathisch voor zich stond uit te staren... was vooral onder de indruk van Selah Sue. Bepaald geen fan van haar muziek maar wat een krachtige performance. droeg in haar eentje het optreden.

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Rock Werchter 2012 (28/06-01/07)

Bericht door NIBDEM » wo jul 04, 2012 9:52 pm

Ik ben ook weer naar werchter geweest, 7e keer inmiddels. dat tamme gebeuren klopt misschien wel, maar als je gewoon met een gezellige groep gaat heb je daar weinig last van, het was iedere dag weer één groot feest.
Ondanks de, voor mij, dit jaar zeer zwakke line-up toch nog een aantal erg goede shows gezien, hoogtepunten waren Editors (met afstand de beste headliner van het weekend), Alabama Shakes (wát een stem!), Die Antwoord (zo fout dat het weer goed wordt + een geweldige sfeer in de tent), Selah Sue, Jack White, the XX, Deadmau5 (ik kan normaal helemaal niets met dit soort muziek, maar als nachtelijke afsluiter trok ik het erg goed).

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Rock Werchter 2012 (28/06-01/07)

Bericht door Baldurs Tod » do jul 05, 2012 9:35 am

Ben enkel de donderdag geweest. Enig minpunt was dat de tenten veel te vol waren. Verder echt een coole dag met heel veel zon.

The Cure was super.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Plaats reactie