Reportage metal

Wil je wat verkopen, of zoek je juist een plaat?
Of zoek je bandleden? Hier kan je het vragen.
Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Reportage metal

Bericht door Crises » di feb 05, 2013 4:16 pm

Dat houdt in dat ik op sommige gebieden minder erudiet ben (theoretische wiskunde of theoretische natuurkunde bijvoorbeeld).
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Reportage metal

Bericht door Heyoka » di feb 05, 2013 5:42 pm

Krimhild schreef:
Appelflap schreef:Nou, als jij specifiek een antwoord wilt ;-) Dan kijk ik even naar jouw reacties. Het superieuriteitsgevoel druipt er van af. Ik vond het een uiterst vermakelijk stukje docu. Het gaat helemaal niet over metal het gaat over mensen. En ik zie alleen maar mooie, interessante mensen zonder enige pretenties. Die paar kleine foutjes over de herkomst van metal etc, ach, als je daar al een post aan met wijden...
Yoghurt.
Heyoka schreef:Het was wat mij betreft een prima weergave van het leven: een groep droeftoeters bij elkaar.
Er is vrij weinig verschil, als je het mij vraagt.
Het verschil is dat het leven zich niet tof vindt, en de metalscene wel.
'kijk ons eens echte vrienden zijn', 'kijk ons eens elkaar het bloed uit de kop slaan en elkaar toch aardig vinden'. Maar het mooiste is nog wel: 'kijk ons eens met z'n allen anders zijn, en je kunt ons lekker niets maken, want we zijn met heel velen anders!'
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Appelflap » di feb 05, 2013 7:03 pm

@CrisEEEEEEEEs: 'doorgaans' heeft een connotatie van tijd. Dus als jij zegt 'doorgaans erudiet' betekent dat ongeveer hetzelfde als 'meestal erudiet' of 'bijna altijd erudiet'. Dus idd, om problemen te voorkomen idd maar geen moeilijke woorden bezigen in een gesprek met mij ;)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Appelflap » di feb 05, 2013 7:07 pm

@wyrm: inderdaad. Je moet ook geen diepgaande, foutloze documentaire over stylistische stromingen binnen de metal scene verwachten. Ik zag nogmaals alleen maar interessante mensen. Als je dat poseurs wilt noemen, zegt dat vooral veel over hoe jezelf tegen eea in t leven aankijkt.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Lennert » wo feb 06, 2013 9:50 am

Heyoka schreef:
Krimhild schreef:
Appelflap schreef:Nou, als jij specifiek een antwoord wilt ;-) Dan kijk ik even naar jouw reacties. Het superieuriteitsgevoel druipt er van af. Ik vond het een uiterst vermakelijk stukje docu. Het gaat helemaal niet over metal het gaat over mensen. En ik zie alleen maar mooie, interessante mensen zonder enige pretenties. Die paar kleine foutjes over de herkomst van metal etc, ach, als je daar al een post aan met wijden...
Yoghurt.
Heyoka schreef:Het was wat mij betreft een prima weergave van het leven: een groep droeftoeters bij elkaar.
Er is vrij weinig verschil, als je het mij vraagt.
Het verschil is dat het leven zich niet tof vindt, en de metalscene wel.
'kijk ons eens echte vrienden zijn', 'kijk ons eens elkaar het bloed uit de kop slaan en elkaar toch aardig vinden'. Maar het mooiste is nog wel: 'kijk ons eens met z'n allen anders zijn, en je kunt ons lekker niets maken, want we zijn met heel velen anders!'
Over generaliserend gesproken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Lennert » wo feb 06, 2013 9:50 am

Dubbelpost.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Reportage metal

Bericht door Heyoka » wo feb 06, 2013 10:50 pm

Lennert schreef:
Over generaliserend gesproken.
Ja, en jij hoort daar ook bij.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Reportage metal

Bericht door Cranial » do feb 07, 2013 12:21 am

Appelflap schreef:@wyrm: inderdaad. Je moet ook geen diepgaande, foutloze documentaire over stylistische stromingen binnen de metal scene verwachten. Ik zag nogmaals alleen maar interessante mensen. Als je dat poseurs wilt noemen, zegt dat vooral veel over hoe jezelf tegen eea in t leven aankijkt.
eigenlijk verwacht ik zoiets wel ja... valt me wel op dat alle goede metal docu's ook gemaakt zijn door metalheads... dit soort nationale omroep toestanden is altijd niks anders als ''aapjes kijken'' en daar word je dan als metalhead mee gelijk getrokken door de rest van nederland...
ik zal toegeven dat er interessant volk tussen zat, en genoeg volk wat rijp is voor studie.... zoals die toeter op 11:40... helaas is dat het volk wat de boventoon heeft in dit soort docu's...laatste fatsoenlijke docu was die docu met bart van zwaremetalen.
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Lennert » do feb 07, 2013 9:11 am

Heyoka schreef:
Lennert schreef:
Over generaliserend gesproken.
Ja, en jij hoort daar ook bij.
En dan te bedenken dat ik het nog grotendeels met je eens ben ook. Ook ik erger me al jaren aan het gedrag van mensen tijdens concerten en skip daardoor een hoop dingen waar ik vroeger waarschijnlijk wel heen gegaan zou zijn. Je armzalige generalisatie van hoe 'de metalhead' is, is echter gewoon treurig. Maar goed, ik verwacht ook niet veel meer van je.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Reportage metal

Bericht door Crises » do feb 07, 2013 9:24 am

Appelflap schreef:@CrisEEEEEEEEs: 'doorgaans' heeft een connotatie van tijd. Dus als jij zegt 'doorgaans erudiet' betekent dat ongeveer hetzelfde als 'meestal erudiet' of 'bijna altijd erudiet'. Dus idd, om problemen te voorkomen idd maar geen moeilijke woorden bezigen in een gesprek met mij ;)
Ik raad je aan dit maar eens te lezen:
http://www.encyclo.nl/begrip/doorgaans
doorgaans
doorgaans bijwoordUitspraak: [ˈdorxans] gewoonlijk Voorbeeld: `Belangrijke wetsontwerpen zijn doorgaans afkomstig van de regering.`Synoniem: meestal ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/doorgaans

doorgaans
[bijwoord]• de meeste keren
vb:doorgaans heeft hij gelijk
synoniemen: meestal gewoonlijk veelal
tegenstellingen: soms weleens
bijwoord: door-gaans

Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_D/W633.HTM

doorgaans
meestal, gewoonlijk, in de regel, normaal
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/doorgaans

doorgaans
•in de meeste gevallen, met weinig uitzonderingen.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/doorgaans

DOORGAANS
1) Algemeen 2) Bijwoord 3) Dikwijls 4) Gemeenlijk 5) Gewoonlijk 6) Gewoon 7) Geregeld 8) In de regel 9) In het algemeen 10) Merendeels 11) Meestal 12) Meestentijds 13) Meermalen 14) Meest 15) Normaliter 16) Non-stop 17) Over het algemeen, meestal 18) Over het algemeen 19) Veelal 20) Vaak 21) Waarop geen uitzonderingen voorkomen (crypt.) 22) Überha
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo ... OORGAANS/1
Het ziet ernaar uit dat je het fout hebt. Dit is dan ook precies wat ik bedoelde, met je misplaatst pedante antwoord over dat ik moeilijke woorden niet zou snappen.

Ik had het er gisterochtend nog over met een forumgenoot, dat het mij opvalt weinig christelijk je gedraagt met deze manier van je opstellen tegen anderen. Het is zo ontzettend vermoeiend. Maar als jij vindt dat je leven daardoor zin heeft..."

Tot slot om toch maar even inhoudelijk te reageren op het 'interessant' zijn van die mensen.
Interessante mensen zijn niet mensen die aandacht willen en daarvoor iets doen, maar mensen die iets doen wat aandacht verdient. Dat is slechts mijn opvatting over wat interessante mensen zijn. Jij denkt daar, getuige je uitlatingen, heel anders over. Dat is je goed recht.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Re: Reportage metal

Bericht door Kimzel » do feb 07, 2013 11:33 am

Lennert schreef:
Heyoka schreef:
Lennert schreef:
Over generaliserend gesproken.
Ja, en jij hoort daar ook bij.
En dan te bedenken dat ik het nog grotendeels met je eens ben ook. Ook ik erger me al jaren aan het gedrag van mensen tijdens concerten en skip daardoor een hoop dingen waar ik vroeger waarschijnlijk wel heen gegaan zou zijn.
ik erger me ook aan de vrouw die bij de bakker werkt, maar het brood is erg goed!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Reportage metal

Bericht door Heyoka » do feb 07, 2013 8:35 pm

Lennert schreef:
En dan te bedenken dat ik het nog grotendeels met je eens ben ook.
Straks loopt het nog op verkering uit!

Lennert schreef:Ook ik erger me al jaren aan het gedrag van mensen tijdens concerten en skip daardoor een hoop dingen waar ik vroeger waarschijnlijk wel heen gegaan zou zijn. Je armzalige generalisatie van hoe 'de metalhead' is, is echter gewoon treurig.
Ik vind dat je mijn opmerking generaliseert. Er stond zoveel moois in en je doet nu alsof alleen dit kleine onderdeeltje betrekking heeft op de hele bewering.

Lennert schreef: Maar goed, ik verwacht ook niet veel meer van je.
Heb ik ooit verwachtingen van mij gehad? Dan was je verder heen dan ik dacht!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Reportage metal

Bericht door Krimhild » vr feb 08, 2013 10:39 am

Ik wil ook ruzie met iemand! 3 discussies in 1 topic is tenslotte beter dan 2!~
Kim, je bent zelf een brood!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Reportage metal

Bericht door Crises » vr feb 08, 2013 11:18 am

Vooral in zo'n topic. ;-)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Reportage metal

Bericht door Rubicon » za feb 09, 2013 8:26 am

Een aardige reportage over metal zou zijn om de ego's uit dit topic in een ruimte te zetten en te kijken wat er dan gaat gebeuren. Jezus Christus, wat een treurnis...

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Reportage metal

Bericht door Heyoka » za feb 09, 2013 8:20 pm

Rubicon schreef:Een aardige reportage over metal zou zijn om de ego's uit dit topic in een ruimte te zetten en te kijken wat er dan gaat gebeuren. Jezus Christus, wat een treurnis...
Ik en Lennert in 1 ruimte! Dat zou nog wel eens op een 18+ documentaire uit kunnen draaien!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Reportage metal

Bericht door Mollusk » za feb 09, 2013 8:27 pm

Lennert en ik.

Liefs,
Spellingnazi
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Lennert » zo feb 10, 2013 1:11 pm

Heyoka schreef:
Rubicon schreef:Een aardige reportage over metal zou zijn om de ego's uit dit topic in een ruimte te zetten en te kijken wat er dan gaat gebeuren. Jezus Christus, wat een treurnis...
Ik en Lennert in 1 ruimte! Dat zou nog wel eens op een 18+ documentaire uit kunnen draaien!
Ik trek mijn stretchy spijkerbroek aan en jij neemt vegameuk mee, dat wordt nog wat :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Re: Reportage metal

Bericht door Alexus » zo feb 10, 2013 3:20 pm

Wat gaan we nou beleven?! Bezinning, alleen omdat een nukkige herrieschopper een kater heeft? Dat nimmer.

Steekt Lennard's actiefilm collectie in de fik; noemt Mollusk een mof; negeert Heyoka geheel; tackelt Crisis; gooit Krimhild's vla op de grond; maakt van de laatste Koikarper van Kimzel sushi en pakt Appelflap's roze bril af.
*let's get ready to rumble*

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Reportage metal

Bericht door Heyoka » zo feb 10, 2013 3:23 pm

Ontopic please.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Lennert » zo feb 10, 2013 3:24 pm

Alexus schreef:Lennard
Quod?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Reportage metal

Bericht door Crises » zo feb 10, 2013 5:36 pm

En daarna is het hoopje op Alexus.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » ma feb 11, 2013 10:48 am

=;')
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Reportage metal

Bericht door Crises » ma feb 11, 2013 11:16 am

Kan je ruzie zoeken met Alexus, doe je het niet. ;)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Appelflap » ma feb 11, 2013 7:02 pm

Beste crises ik raad je aan om voortaan geen quotes uit woordenboeken te posten die mijn gelijk onderstrepen. Ik weet niet welke taal jij spreekt maar lees nou je quote nog eens goed door. Inderdaad :) voeg daar aan toe dat je van een persoon zegt dat deze erudiet is, en doorgaans niet "erudiet op het gebied van xxx maar niet yyy" et voila. Op je verdere ad hominem ga ik maar niet in. En dat jij dent dat deze mensen aandacht willen of niet snapt dat interesse in the eye of the beholder is en een discussie daarover dus onZinnig is, is jammer
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Reportage metal

Bericht door Crises » ma feb 11, 2013 9:48 pm

Jochie... Meestal, doorgaans, in de regel, etc. zijn niet gebonden aan tijd, maar aan kwantiteit. Het aantal keren dat het voorkomt zogezegd. Het is juist gebruikt. Het maakt niet uit dat je Nederlands niet snapt, maar demonstreer dat nou niet elke keer. Zoveel is nu wel duidelijk.

Daarnaast is iemand erudiet. Inderdaad. Dat betekent niet dat een erudiet persoon het altijd manifesteert. Op bepaalde terreinen en momenten ben ik niet erudiet.
We zijn er hierbij ook achter dat je stijlvormen als sarcasme en cynisme niet begrijpt.

Mijn inhoudelijke reactie komt ook door de absolute wijze waarop jij je mening verkondigd heb. Dat je bij dit antwoord ook compleet negeert dat ik duidelijk vermeld dat het mijn mening is en dat ik ook nog eens zeg dat ik accepteer dat jij daar compleet anders over denkt, is toch wel te grappig voor woorden. Hou nou verder maar op.

Je hebt en ongelijk en ongelijk en nog veel belangrijker: je leest niet goed.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Appelflap » di feb 12, 2013 1:43 am

Crises je hoeft niet steeds beledigender met iedere post te worden. Behalve wllicht als poging je ongelijk te maskeren is het nogal onbeleefd "jochie". Oke ik ga er een keer op in. Woorden als "meestal", "dikwijls", "meestijds" (my goodness hoe duidelijk wil je het hebben) impliceren naast kwantiteit (d000000h) een tijdslijn. Als jij zegt 'ik ben dikwijls ziek' ben je dan veel ziek op 1 punt in de tijd gemeten? Nee he? Je bent dan ziek op verschillende momenten in de tijd. Doe nou s ff rustig en kijk naar de synoniemen die je poste. Kijk naar de eerste voorbeeldzin. Kwalitieit is geen antoniem van tijd, dus hes je redenatie gaat mank. Al deze synoniemen impliceren een tijdsdimensie. Duidelijk? Zo niet mis je echt een basaal inzicht, sorry.

Dus, gegeven het woord erudiet zonder enige zinnen erachter die zouden kunnen toelichten in welke domeinen men al dan niet belezen is, geeft de cobstructie "doorgaans erudiet" aan dat je "vaak belezen" of "meestal geleerd bent". Als je dit weigert in te zien is ofwel je inzicht in de taal niet voldoende ontwikkelt of ben je gewoon te koppig :-)

Het zal vast lastig zijn voor iemand als jij, die gelijk begint over irrelevante eeuwenoude topics die m nog dwarszitten en dan vervolgens boos wordt als ik er inhoudelijk op inga, maar je je zit er gewoon naast. Ik ga er verder geen woorden aan veel maken want anders ga je weer opeens over mjn geloof beginnen (lekker relevant) of puberaal zeggen dat iets mijn leven zin geeft (sterk hoor!) en in dit soort 'discussies' waarin je gesprekspartner niet inziet dat als imeand nb schrijft "IK ZIE alleen maar interessante mensen het juust GEEN absolute waarheid is, daar heb ik niet zo'n zin.

Ik heb doirgaans gelijk in een discussie (hihi) en daar ik geen meerdere discussies op 1 een en hetzelfde moment kan voeren.... inderdaad.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Appelflap » di feb 12, 2013 9:00 am

Nog even aan het Genootschap Onze Taal voorgelegd. Kinderachtig he? Maar ik heb dus, zoals ik zeker wist, gelijk.

www.onzetaal.nl/forums/viewthread/393/
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door KoenM » di feb 12, 2013 9:16 am

Afbeelding
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Reportage metal

Bericht door Mollusk » di feb 12, 2013 9:36 am

Gelukkig blijven we lekker ontopic hier.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Reportage metal

Bericht door Cranial » wo feb 13, 2013 1:20 am

en ik dacht dat ik en gore erg waren... :lol:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Reportage metal

Bericht door AmnesJAn » wo feb 13, 2013 9:54 am

Ik heb dit ding met een maat van me gekeken. als we bij elke facepalm een glas hadden moeten drinken, hadden we aan het eind van de avond een Delerium Tremens gehad.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Appelflap » wo feb 13, 2013 11:48 am

Ach, dat zullen velen ook hebben als ze jou zien... of mij. Het zegt imho meer over de facepalmer dan de facepalmee.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Reportage metal

Bericht door AmnesJAn » wo feb 13, 2013 12:27 pm

Waarom zouden mensen dat hebben als ze mij zien?
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Appelflap » wo feb 13, 2013 12:46 pm

Ik kan wel wat verzinnen maar ik hou niet zo van dat "kijk die ander nou".
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Reportage metal

Bericht door innuendo » wo feb 13, 2013 12:49 pm

Wat een heisa over een kinderprogramma :' )
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Reportage metal

Bericht door AmnesJAn » wo feb 13, 2013 1:30 pm

Appelflap schreef:Ik kan wel wat verzinnen maar ik hou niet zo van dat "kijk die ander nou".
Pfff.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Re: Reportage metal

Bericht door Kimzel » wo feb 13, 2013 2:11 pm

Appelflap schreef:Ik kan wel wat verzinnen maar ik hou niet zo van dat "kijk die ander nou".

blije zak

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Reportage metal

Bericht door Heyoka » wo feb 13, 2013 7:20 pm

innuendo schreef:Wat een heisa over een kinderprogramma :' )

Kinderprogramma's geven een onderwerp vaak eenvoudig weer, begrijpelijk voor iedereen, zonder de waarheid onrecht aan te doen.
Dat is eigenlijk inderdaad precies wat het programma heeft gedaan. Je hoeft echt niet heel hard op zoek te gaan naar sneue mensen in de metalscene. Nee, juist niet. Als je niet uitkijkt struikel je er al over voordat je binnen bent. Als je van sneuheid zwanger kon raken, dan zouden metalconcerten omwille van een nog groter begrotingstekort als gevolg van de kinderbijslag verboden moeten worden.
Wat mij betreft heeft Metropolis een prima weergave gegeven van de metalscene. Dit is wat het is en verder is er ook niet zoveel mis mee. Sla elkaar lekker voor de bakkes en wordt er extra goede vriendjes door. Mij maakt het niet uit.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Reportage metal

Bericht door wyrm » wo feb 13, 2013 9:27 pm

Alleen al voor het totaal zinloze (maar vermakelijke!!!) geouwehoer in discussies zoals hier mogen ze wat mij betreft nog veel meer van dit soort reportages maken!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Reportage metal

Bericht door Rubicon » wo feb 13, 2013 11:29 pm

Appelflap schreef:Crises je hoeft niet steeds beledigender met iedere post te worden. Behalve wllicht als poging je ongelijk te maskeren is het nogal onbeleefd "jochie". Oke ik ga er een keer op in. Woorden als "meestal", "dikwijls", "meestijds" (my goodness hoe duidelijk wil je het hebben) impliceren naast kwantiteit (d000000h) een tijdslijn. Als jij zegt 'ik ben dikwijls ziek' ben je dan veel ziek op 1 punt in de tijd gemeten? Nee he? Je bent dan ziek op verschillende momenten in de tijd. Doe nou s ff rustig en kijk naar de synoniemen die je poste. Kijk naar de eerste voorbeeldzin. Kwalitieit is geen antoniem van tijd, dus hes je redenatie gaat mank. Al deze synoniemen impliceren een tijdsdimensie. Duidelijk? Zo niet mis je echt een basaal inzicht, sorry.

Dus, gegeven het woord erudiet zonder enige zinnen erachter die zouden kunnen toelichten in welke domeinen men al dan niet belezen is, geeft de cobstructie "doorgaans erudiet" aan dat je "vaak belezen" of "meestal geleerd bent". Als je dit weigert in te zien is ofwel je inzicht in de taal niet voldoende ontwikkelt of ben je gewoon te koppig :-)

Het zal vast lastig zijn voor iemand als jij, die gelijk begint over irrelevante eeuwenoude topics die m nog dwarszitten en dan vervolgens boos wordt als ik er inhoudelijk op inga, maar je je zit er gewoon naast. Ik ga er verder geen woorden aan veel maken want anders ga je weer opeens over mjn geloof beginnen (lekker relevant) of puberaal zeggen dat iets mijn leven zin geeft (sterk hoor!) en in dit soort 'discussies' waarin je gesprekspartner niet inziet dat als imeand nb schrijft "IK ZIE alleen maar interessante mensen het juust GEEN absolute waarheid is, daar heb ik niet zo'n zin.

Ik heb doirgaans gelijk in een discussie (hihi) en daar ik geen meerdere discussies op 1 een en hetzelfde moment kan voeren.... inderdaad.
Leuk hoor, je manifesteren als Neerlandicus. Zorg dan wel dat je schrijfsels inhoudelijk correct zijn. "Zoek de Vout" is niet zo moeilijk hierboven. Sterker nog, het doet gewoon pijn aan mijn ogen. Dat alles nog los van het feit dat je gewoon je gelijk wilt halen op een heel irritante wijze.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Reportage metal

Bericht door Krimhild » do feb 14, 2013 12:51 am

Alexus schreef:Wat gaan we nou beleven?! Bezinning, alleen omdat een nukkige herrieschopper een kater heeft? Dat nimmer.

Steekt Lennard's actiefilm collectie in de fik; noemt Mollusk een mof; negeert Heyoka geheel; tackelt Crisis; gooit Krimhild's vla op de grond; maakt van de laatste Koikarper van Kimzel sushi en pakt Appelflap's roze bril af.
*let's get ready to rumble*
Ik veeg iets smerigs aan je achterhoofd af!
Appelflap schreef:Nog even aan het Genootschap Onze Taal voorgelegd. Kinderachtig he? Maar ik heb dus, zoals ik zeker wist, gelijk.

http://www.onzetaal.nl/forums/viewthread/393/
Gaat wel ver dit hoor :P Die gravatar is wel een jolige vent, hehe.
Even een gedachte-experiment. Vervang 'erudiet' door 'slim': Ik ben doorgaans slim. Je kunt heus wel zeggen dat je 'meestal slim bent, behalve op het gebied van wiskunde.' Het klinkt wat vreemd, maar het is zeker niet ongehoord. 'Doorgaans' heeft dan meer de betekenis 'over het algemeen' of 'in de meeste gevallen'. Dus dan krijg je een zin als 'Over het algemeen ben ik een beleerd persoon, maar als het op kaas aankomt moet je niet bij mij zijn.'

Of zeg jij nog steeds dat je alleen maar óf beleerd bent, óf niet? Want ik denk dat daar best een dimschakelaar op kan zitten, in plaats van alleen maar een aan,- en uitknop.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Reportage metal

Bericht door Krimhild » do feb 14, 2013 1:02 am

Heyoka schreef:Kinderprogramma's geven een onderwerp vaak eenvoudig weer, begrijpelijk voor iedereen, zonder de waarheid onrecht aan te doen.
Dat is eigenlijk inderdaad precies wat het programma heeft gedaan. Je hoeft echt niet heel hard op zoek te gaan naar sneue mensen in de metalscene. Nee, juist niet. Als je niet uitkijkt struikel je er al over voordat je binnen bent. Als je van sneuheid zwanger kon raken, dan zouden metalconcerten omwille van een nog groter begrotingstekort als gevolg van de kinderbijslag verboden moeten worden.
Wat mij betreft heeft Metropolis een prima weergave gegeven van de metalscene. Dit is wat het is en verder is er ook niet zoveel mis mee. Sla elkaar lekker voor de bakkes en wordt er extra goede vriendjes door. Mij maakt het niet uit.
=;')
Mensen hoopten wellicht iets van zichzelf terug te zien in de documentaire en werden daarin teleurgesteld. Nu zeg jij dat we de waarheid onder ogen moeten zien: we hebben wel degelijk naar onszelf zitten kijken. Nou, ik ben geenszins zo trui als de mensen in de documentaire en 'beleef' metal ook niet zoals zij. Leuk om die andere 'levensstijlen' in volle glorie bezig te zien, maar er mist gewoon nog meuk.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Reportage metal

Bericht door Crises » do feb 14, 2013 2:08 am

De meest interessante antwoorden komen later. Het voordeel van niet meteen reageren is dat het topic op het onze taal forum wat meer gevuld is. De laatste reacties zijn inhoudelijk het meest uitgebreid en duiden ook meer dan de andere reacties. Het mooiste is dat die meneer een stuk genuanceerder ernaar kijkt, waar je dan ook weer alleen hetgeen plukt wat jouw kant benadrukt.

Kijk, absoluut gezien is hoe jij het leest zeker mogelijk, maar het leuke van taal is dat je ook door middel van stijlvormen een soort van kleur aan een statement mee kan geven. Mijn zin was nou typisch een voorbeeld van understatement. Ik gebruik doorgaans eigenlijk altijd op die manier. Ik hou van understatements, vooral omdat ze vaak cynisch zijn. Britse humor zit er vol mee en laat Engels nou zo ongeveer het enige zijn waarin ik communiceer het afgelopen anderhalf jaar. Misschien had ik ook beter uit kunnen leggen hoe je het moet lezen, maar ik hoopte dat als ik liet vallen dat het een cynische of sarcastische stijlvorm is, je wel zou snappen wat nou precies de bedoeling is. Helaas niet.

Ik blijf erbij dat jij posts niet goed leest en er altijd een andere uitleg aan geeft dan dat mensen ermee bedoelen. Veel mensen houden dan op een gegeven moment op met discussiëren. Dat wil niet zeggen dat jij gelijk hebt echter of dat je de discussie gewonnen hebt. Je hebt namelijk niemand overtuigd, eerder weg laten lopen zonder dat je die persoon hebt klem geredeneerd (wat nou winnen is in een discussie), maar met het idee dat er gewoon niet met je te praten is.)

Twee opmerkingen die ik je nu ga meegeven van het forum Onze Taal:
Een doordenkertje dus. Maar dat kost net iets meer moeite, begrijp je?'
Ja, het was een doordenkertje. Dat zijn stijlvormen altijd.
Een iets omzichtigere benadering is dus wel passend, meen ik.
Daar schort het altijd bij jou aan. Jij denkt in absolute termen.

Eigenlijk heeft IDicoon ipv gravatar precies aangegeven wat ik bedoelde toen ik het schreef. Iets wat ik later, helaas, niet heb aangevuld bij mijn reactie op op jouw vraag wat ik met doorgaans bedoelde, omdat ik bij het lezen die opmerking te plat vond:
Overigens kan het zijn dat je doorgaans als ontwikkeld en belezen overkomt, behalve als je meer dan een glaasje gedronken hebt, dan komt je ware aard wellicht boven. In dit soort gedachtengang zou je een zinnige uitspraak kunnen in elkaar steken. In een gerechtelijk dossier van een dronkemansmoord zou je het ook kunnen tegenkomen. Ook, en zeker mogelijk in het enkelvoud dus.
Ik klamp me dan maar aan deze strohalm vast: er zijn mensen die het wel begrepen, ook al hebben ze het origineel niet gelezen. :)

Dan nog iets anders:
Zolang een echte taaladviseur van Genootschap Onze Taal hier nou geen uitspraak heeft gedaan, is de discussie over de dingen die daar staan onzinnig. Op het forum zitten nog steeds de gemiddelde taalhobbyisten, niet de professionals. Zelfs gesterkt als ik me voel door de heer IDicoon ipv gravatar, weet ik dat dit geen absolute waarheid kan zijn. (Eigenlijk; zelfs als een adviseur hier uitspraak over doet, kan het advies hopeloos de plank misslaan. Ik denk dat er niets zo subjectief is als taal.)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Reportage metal

Bericht door Krimhild » do feb 14, 2013 8:35 am

Behalve vóór pakweg 1800, toen was taal nog heel objectief. :D

(Toen had 'objectief' nog de betekenis van 'subjectief', en andersom!)(Ook was roze de kleur van jongens vóór 1900, en blauw de kleur van meisjes.)(Het is echt waar!)
Ik ben hier gewoon.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Reportage metal

Bericht door wyrm » do feb 14, 2013 11:04 am

Maar dat stamt uit de tijd toen groen nog met een lange oe werd geschreven.
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Appelflap » do feb 14, 2013 11:51 am

Rubicon schreef:Leuk hoor, je manifesteren als Neerlandicus. Zorg dan wel dat je schrijfsels inhoudelijk correct zijn. "Zoek de Vout" is niet zo moeilijk hierboven. Sterker nog, het doet gewoon pijn aan mijn ogen. Dat alles nog los van het feit dat je gewoon je gelijk wilt halen op een heel irritante wijze.
Ik mamifesteer helemaal niets. Als ik dat zou willen zou ik wel de moeite nemen ondanks dit kleine Android keyboars om mijn typfouten te herstellen. Ik wil net zoals Crises mijn gelijk halen. Als jij dat irritant vind of mij irritanter dan Crises, ja ehhh... jammer dan.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Reportage metal

Bericht door Hieronimus » do feb 14, 2013 1:25 pm

wyrm schreef:Alleen al voor het totaal zinloze (maar vermakelijke!!!) geouwehoer in discussies zoals hier mogen ze wat mij betreft nog veel meer van dit soort reportages maken!
Ik wou net zeggen, dit is één van de redenen dat ik al bijna tien jaar hier zit. [tank]

Verder: wat verwacht je (men) nu van zo'n korte documentaire over zo'n breed fenomeen als metal en de daaraan hangende cultuur(en)? Een rariteitenkabinet, ja, geen objectief plaatje met een duidelijke schets van het ontstaan en verloop hiervan.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Appelflap » do feb 14, 2013 2:30 pm

Edit geklooi
Laatst gewijzigd door Appelflap op do feb 14, 2013 2:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Reportage metal

Bericht door Appelflap » do feb 14, 2013 2:33 pm

Krimhild schreef: Gaat wel ver dit hoor :P Die gravatar is wel een jolige vent, hehe.
Even een gedachte-experiment. Vervang 'erudiet' door 'slim': Ik ben doorgaans slim. Je kunt heus wel zeggen dat je 'meestal slim bent, behalve op het gebied van wiskunde.' Het klinkt wat vreemd, maar het is zeker niet ongehoord. 'Doorgaans' heeft dan meer de betekenis 'over het algemeen' of 'in de meeste gevallen'. Dus dan krijg je een zin als 'Over het algemeen ben ik een beleerd persoon, maar als het op kaas aankomt moet je niet bij mij zijn.'

Of zeg jij nog steeds dat je alleen maar óf beleerd bent, óf niet? Want ik denk dat daar best een dimschakelaar op kan zitten, in plaats van alleen maar een aan,- en uitknop.
Slim is niet hetzelfde. Slim heeft in t dagelijks gebruik heel veel verschullende betekebissen. Sluw, intelligent, kundig etc. Erudiet is echt geleerd, belezen. Kennis opgedaan adhv boeken min of meer. Een bijna binaire eigenschap: je bent het of niet. Min of meer een vastomkaderd geheel, wat nog nadere specificatie behoeft weliswaar maar dat terzijde. Bij slim kan opeens blijken dat je ergens slim in bent, een nochtans onontdekt talent. Bij erudiet kan dat niet. Het is een langzaam maar zeker opgebouwde verzameling kennis. Die heb je altijd of niet.

Dimschakelaar ja, maar hij staat wel altijd op dezelfde stand (hij gaat hooguit in de loop der jaren wat omhoog). Je kan heel rustig zeggen hij is in de loop der jaren flink erudieter gewordwn, maar niet hij is soms erudiet.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Plaats reactie