Ghost

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Ghost

Bericht door scorpion » ma mar 14, 2022 9:04 pm

Heerlijke cd weer inderdaad. Weet iemand of hier ook nog een bonustrack editie van komt?

wel mooi trouwens dat ik reacties van mensen voorbij zie komen waarbij ze bepaalde nummers kut vinden omdat het volgens hen compleet gejat is van bekende nummers. Het grappige is dat ze wel allemaal een ander nummer aanhalen waar het zogenaamd van gejat is, dus ergens klopt er iets niet. :lol:

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost

Bericht door Krimhild » di mar 15, 2022 6:44 am

Ik heb dit topic altijd gemeden als de corona omdat ik Ghost een kutband vind, maar uit pure verveling heb ik toch maar eens de kerkerdeur ingetrapt om een kijkje te nemen, en dan blijkt toch weer dat het een goed idee is om naar mijn eigen advies te luisteren: “lees alle topics, want je kunt zomaar pareltjes tegen komen”. Zeker waar voor dit topic! :mrgreen:
Kees schreef: vr okt 16, 2020 9:48 am Ik hoor dat ook wel terug in Ghost, net als The Devil's Blood, In Solitude, Mercyful Fate, ABBA, Blue Oyster Cult en gek genoeg Warlord.

Toch is wel wat jammer, dat creatievere, meer duistere bands als TDB en In Solitude langzaam in de vergetelheid terecht komen en Ghost de populariteit van populistische paupermetalbands als Sabaton en Powerwolf bereikt heeft. Het is toch een beetje de Metallica van de occult rock (op mijn middelbare school zaten alto-Metallica-fans nooit te wachten op Testament of OverKill: dat maakt hun wereld alleen maar onoverzichtelijk).
+
Kees schreef: vr okt 16, 2020 9:56 am Een Mac Donalds-afvloeisel van al langer bestaande, complexere muzikale traditie.
Mooi verwoord Kees!

KoenM schreef: vr okt 16, 2020 9:59 am Probeer jij nu niet jouw eigen complexe wereld overzichtelijker te maken Kees?
=‘)
Kees schreef: vr okt 16, 2020 10:34 am
Tuurlijk, ik ben in dit geval een snob, dat zal ik niet ontkennen. Ik wil echter niet gaan claimen dat de ene band inherent objectief beter muziek dan de ander maakt. Dat een band als Sabaton passie heeft is heel goed mogelijk, maar dan in de eerste plaats voor het gehele muzikantenleven dat ze leiden; de aandacht, de live-optredens, massa's mee horen zingen met de teksten die je hebt geschreven, etc. Ik vraag me alleen af of bands als Sabaton ook zo lang waren doorgegaan als ze allemaal een andere fulltimebaan zouden hebben en hun muziek schrijven, opnemen en touren in de avonduren, weekenden en spaarzame vakanties, zoals veel Amerikaanse metalbands en kleine Europese bands soms al twintig jaar doen.

Ik denk dat als je eenmaal succes hebt en even van het muzikantenbestaan kan leven, je niet snel die lifestyle wilt laten ontglippen, en je het kost wat kost wilt vasthouden door muzikale concessies te doen, door middel van een simpeler, toegankelijker geluid. Dit is een ontwikkeling die ik gewoon bij veel bands bespeur, ook bij Amerikaanse bands als bijvoorbeeld Iced Earth en Death Angel. Ze transformeren tot 'broodbands', waar de passie meer bij het algehele financieel kunnen leven als muzikant met een muzikantenbestaan komt te liggen dan kost wat kost je muziek, precies zo zoals jij het wilt hebben, ten gehore wilt laten brengen.

Misschien is de creatieve, muzikale koek ook gewoon een keer op, maar moet je wel een gezin onderhouden. Dat blijf je doen wat je kent. Iemand als S.L. is het extremistische andere uiterste.
Ahh nu snap ik pas goed wat je bedoelt, en dat houd wel steek.

Wat je eigenlijk zegt is: wie muziek maakt uit noodzaak, wie muziek maakt als therapie, als levensmedicijn, die maakt ECHTE muziek, die maakt als het ware muziek met bloed, zweet en tranen. Maakt een ambachtelijke pizza, van zelf gedorst graan, zelf gekweekte tomaten, kaas van zelf gemolken koe.

Wie muziek maakt voor de lol, maakt iets lacherigs. Maakt amper iets, gooit suiker door goedkoop meel en maakt donuts. Leeg voedsel. Of zoals Mephistopheles uitroept in Agalloch’s Faustian Echos: "Without substance, as mist is."

Zo bezien bepaald de mate van psychisch lijden van een muzikant de kwaliteit van wat ie maakt. Hoe meer die lijdt, hoe ambachtelijker diens muziek. Daar lijkt wat in te zitten.

Maar ergens ook niet. Stel dat je een broodmuzikant bent en bedenkt: ‘ik ga nu een hitje schrijven’. Dat wordt nooit een hit als er geen echt gevoel in zit, toch? Maar nu zit ik weer aan die donut te denken: die is niet gezond of voedzaam of “gemaakt met oprecht gevoel” en toch vinden veel mensen het lekker. Dus misschien heb je toch wel gelijk.

Wat voedzaam is, is per definitie minder toegankelijk. Moeilijker te verteren. Dus Kees, je kunt diepgang willen voor iedereen, maar dan moet je mensen goed opvoeden en vroeg beginnen met de MacDonalds zwart maken en iedere dag groente voeren aan het gepeupelte. (Lees: goeie muziek voorschotelen.) Het kan!!! België is er het levende bewijs van! Wat een geweldig land. Men heeft hier een voedende muzieksmaak. Het KAN gewoon, een heel land een goeie muzieksmaak geven.

Pas reed ik over de snelweg. Belgische zender draait Pearl Jam. Nederlandse zender heeft een beller: “ik wil een nummer aanvragen van deze band. Vroeger maakte hij punk rock, maar dat is te hard voor op de radio hoor, haha! Dat kunnen mensen niet aan.”
EN ZO WORDEN DE NEDERLANDERS VERPEST! Gewoon draaien, verdomme!!!!!!!!1-%~

Ik denk alleen wel dat Sabaton een soort volkoren donut is want met die lyrics is het echt wel voedzamer dan je met die hoeveelheid muzikale suiker zou verwachten….
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost

Bericht door Krimhild » di mar 15, 2022 6:45 am

KoenM schreef: vr okt 16, 2020 10:38 am Overigens; gaat He Is niet vooral over de broer van Forge die hij verloor? Ik vind Meliora trouwens de beste plaat van Ghost, op de voet gevolgd door Opus.

En het is verder toch prima dat sommige mensen bij Ghost (of Sabaton of Powerwolf) blijven hangen? Niet iedereen heeft die drang om zich verder te verdiepen in muziek. Niet bij iedereen speelt muziek / kunst een even belangrijke rol in het leven.
Kees wil diepgang voor iedereen.

BILDUNG noemt dat bij de Oosterburen. Niks mis met idealen!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost

Bericht door Krimhild » di mar 15, 2022 6:46 am

Jeroen schreef: vr okt 16, 2020 2:14 pmDus kap nou eens met dat elitaire gezever. Als er een doelgroep voor is, heeft een band bestaansrecht.
Mwah.

Proberen de standaard te verleggen is best nastrevenswaardig.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost

Bericht door Krimhild » di mar 15, 2022 6:47 am

KoenM schreef: vr okt 16, 2020 3:08 pm Dragonforce is als cocaïne en comedy tegelijk.
:mrgreen:
Bleek No. 1 schreef: vr okt 16, 2020 3:21 pm Alestorm is je vervelende dronken oom die met ieder biertje steeds meer leugens bij elkaar raapt omdat z'n eigen leven ontzettend treurig is.
:mrgreen:
Jeroen schreef: vr okt 16, 2020 4:47 pm Kamelot vind ik ook niets inderdaad. Gek, want die muzikanten en zangers zijn altijd goed. Maar op de één of andere manier klinken zowel Khan als Karevik geremd bij Kamelot. Alsof ze rekening moeten houden met de buren.
:lol:
Jeroen schreef: vr okt 16, 2020 4:47 pm […] en dat was echt een groot drama met al dat zuurstokkenfeest op het podium. Die irritante kerel met z'n keytar maakte het af. Maar goed, ieder z'n ding.
Keytars zijn gaaf!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost

Bericht door Krimhild » di mar 15, 2022 6:52 am

Brace yourselves for the day I finally decide to open the Rush topic!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Ghost

Bericht door Mollusk » di mar 15, 2022 8:28 am

Wat is dat met mensen en Ghost. Of ze vinden het geweldig of ze vinden het kut. Bij dat laatste MOETEN ze het bij elke gelegenheid (lees: nieuw album) kenbaar maken. Niet alleen hier. Maar overal waar de band aandacht krijgt.
Laat het rusten mensen. Het is “maar” muziek.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » di mar 15, 2022 8:39 am

Voor mij is het ook wat Ghost geworden is. Ik volg ze al sinds het debuut en zag ze nog op Roadburn in 2011 in een kleine zaal en met nog vrij krakkemikkige kostuums. De pop-invloeden waren toen ook al duidelijk. Na Meliora is Ghost behoorlijk afgegleden, al moet ik de nieuwe nog horen trouwens.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Ghost

Bericht door scorpion » di mar 15, 2022 9:09 am

Mollusk schreef: di mar 15, 2022 8:28 am Wat is dat met mensen en Ghost. Of ze vinden het geweldig of ze vinden het kut. Bij dat laatste MOETEN ze het bij elke gelegenheid (lees: nieuw album) kenbaar maken. Niet alleen hier. Maar overal waar de band aandacht krijgt.
Laat het rusten mensen. Het is “maar” muziek.
Is dat niet typisch gedrag van een metalhead? Sommige mensen denken dat ze eigenaar zijn van een band, en dat deze band zich ook moet verantwoorden aan de eigenaars. Als een metal band ineens populair wordt dan is het standaard een kutband/sellout en moet dit inderdaad ook tot in de treurnis worden herhaald. Het lijkt haast wel alsof zo'n band niet meer goed gevonden mag worden als deze met de grote massa gedeeld moet worden door de eigenaars.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » di mar 15, 2022 9:14 am

Heb die nieuwe nu drie keer aangehad en ben allesbehalve dolenthousiast.
Misschien moet het kwartje nog vallen, maar ik vrees dat ik het gewoon te soft en saai vind. Ik hoor dat 'enorm catchy' waar - volgens mij - Jeroen het over had ook helemaal niet terug.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » di mar 15, 2022 9:18 am

KoenM schreef: ma mar 14, 2022 7:14 pm Laatste paar dagen keer of 4 / 5 geluisterd. Wordt steeds beter. Dat laatste nr: heerlijke Whitesnake solo en Faith No More baslijn.

Erg mooie uitvoering in vinyl met booklet van 28 pagina's!
Afbeelding
Hier. Nog eens. Ik ga gewoon de gaafheid tot in den treurnis herhalen.

Edit: foei Koen. Tot in den treure.
Laatst gewijzigd door KoenM op di mar 15, 2022 8:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » di mar 15, 2022 9:28 am

scorpion schreef: di mar 15, 2022 9:09 am
Mollusk schreef: di mar 15, 2022 8:28 am Wat is dat met mensen en Ghost. Of ze vinden het geweldig of ze vinden het kut. Bij dat laatste MOETEN ze het bij elke gelegenheid (lees: nieuw album) kenbaar maken. Niet alleen hier. Maar overal waar de band aandacht krijgt.
Laat het rusten mensen. Het is “maar” muziek.
Is dat niet typisch gedrag van een metalhead? Sommige mensen denken dat ze eigenaar zijn van een band, en dat deze band zich ook moet verantwoorden aan de eigenaars. Als een metal band ineens populair wordt dan is het standaard een kutband/sellout en moet dit inderdaad ook tot in de treurnis worden herhaald. Het lijkt haast wel alsof zo'n band niet meer goed gevonden mag worden als deze met de grote massa gedeeld moet worden door de eigenaars.
Yep. En dan is het ook typisch des metalheads om dan de tegenovergestelde positie te gaan innemen. Allemaal profileringsdrang.

Daarnaast zijn (Re-)Load natuurlijk gewoon erg goede albums.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » di mar 15, 2022 9:33 am

:lolup:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Ghost

Bericht door Spawn999 » di mar 15, 2022 9:34 am

Ghost ga ik zeker binnenkort nog een checken. Toffe hoes ook!

(Re-)Load is en blijft een fucking jeugdtrauma....
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » di mar 15, 2022 9:38 am

Van (Re)Load hadden ze ook 1 erg goed album kunnen maken. Staat uitstekend spul op, The Memory Remains is een van hun betere nummers om maar wat te noemen, maar ook erg veel zooi.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Ghost

Bericht door Spawn999 » di mar 15, 2022 9:43 am

Ik heb er wel een mooie CD-klok van gemaakt.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Ghost

Bericht door Heidewolf » di mar 15, 2022 11:09 am

Mijn eerste indruk was ook in de trant van 'dit heb ik allemaal wel eens eerder gehoord'. Ghost een catchy nummertje schrijven en het is allemaal niet simpele pop, maar ik vind het allemaal wel wat te saai, veilig en gefabriceerd.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ghost

Bericht door Johan » di mar 15, 2022 2:53 pm

Hier begint de plaat zich weer langzaam maar zeker in mijn brein te nestelen. Toch weer een aantal heerlijke nummers die je nauwelijks meer uit je hoofd krijgt!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » di mar 15, 2022 8:12 pm

Toen ik Ghost voor het eerst hoorde (debuut was net uit) vond ik er weinig aan. Kwartje viel uiteindelijk bij Meliora. Vervolgens ook de eerste twee albums in huis gehaald en ik was definitief verkocht. Prequelle vind ik tot nu toe het hoogtepunt met eigenlijk alleen maar beresterke liedjes. De composities zitten echt razendknap in elkaar. Structureel vaak niet eens zo ingewikkeld, maar wel heel slim. In de aankleding schuilen bovendien voldoende details om ze eeuwig interessant te houden. Als ik het zo hoor, is dat op de nieuwe plaat niet anders.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » wo mar 16, 2022 7:32 am

dako schreef: di mar 15, 2022 9:14 am Heb die nieuwe nu drie keer aangehad en ben allesbehalve dolenthousiast.
Misschien moet het kwartje nog vallen, maar ik vrees dat ik het gewoon te soft en saai vind. Ik hoor dat 'enorm catchy' waar - volgens mij - Jeroen het over had ook helemaal niet terug.
Toch maar aan de vierde keer gewaagd omdat spul van Ghost wel vaker tijd nodig heeft, en het begint nu ergens op te lijken.
Geinig, als ik teruglees in dit topic zijn er meer mensen die daar last van hebben.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » wo mar 16, 2022 7:53 am

Ik heb het album gisteren ook maar eens opgezet en het bevalt me sowieso beter dan Prequelle. Ik hoor meteen dat het catchy is. Straks maar weer eens opzetten. Ben benieuwd hoeveel dit nog gaat groeien.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » wo mar 16, 2022 7:56 am

Prequelle vind ik sowieso niet veel aan, het enige album van die gast wat ik eigenlijk nooit luister.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ghost

Bericht door Johan » wo mar 16, 2022 12:37 pm

Ik vond Prequelle ook al erg sterk. Alleen al Rats en Miasma zitten zo geweldig in elkaar!

Plus Dance Macabre is een van de beste popliedjes die ik in lange tijd heb gehoord.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost

Bericht door Krimhild » wo mar 16, 2022 1:10 pm

Krimhild schreef: di mar 15, 2022 6:44 am
Kees schreef: vr okt 16, 2020 9:48 am Ik hoor dat ook wel terug in Ghost, net als The Devil's Blood, In Solitude, Mercyful Fate, ABBA, Blue Oyster Cult en gek genoeg Warlord.

Toch is wel wat jammer, dat creatievere, meer duistere bands als TDB en In Solitude langzaam in de vergetelheid terecht komen en Ghost de populariteit van populistische paupermetalbands als Sabaton en Powerwolf bereikt heeft. Het is toch een beetje de Metallica van de occult rock (op mijn middelbare school zaten alto-Metallica-fans nooit te wachten op Testament of OverKill: dat maakt hun wereld alleen maar onoverzichtelijk).
Kees beschreef gewoon posers, besefte ik pas toen ik dit op wiki tegenkwam:

“ Scholars of metal have noted the tendency of fans to classify and reject some performers (and some other fans) as "poseurs" "who pretended to be part of the subculture, but who were deemed to lack authenticity and sincerity".[83][87]”
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Ghost

Bericht door Spawn999 » wo mar 16, 2022 1:14 pm

Posers, dat komt van een Manowar liedje toch?
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » vr mar 18, 2022 9:34 am

Spillways, Ghost klinkt meer als Abba dan ooit tevoren. En ik vind het fantastisch.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Ghost

Bericht door Spawn999 » vr mar 18, 2022 10:18 am

Abba...wat een turnoff...
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » vr mar 18, 2022 10:20 am

Ik het het een keer gehoord en vond het niet slecht... Vanmorgen Meliora weer eens opgezet en dat is toch wel van een heel andere klasse.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Ghost

Bericht door Heidewolf » vr mar 18, 2022 10:31 am

Spawn999 schreef: vr mar 18, 2022 10:18 am Abba...wat een turnoff...
Die 'th' maakt toch het verschil he?
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Ghost

Bericht door Spawn999 » vr mar 18, 2022 10:48 am

Heidewolf schreef: vr mar 18, 2022 10:31 am
Spawn999 schreef: vr mar 18, 2022 10:18 am Abba...wat een turnoff...
Die 'th' maakt toch het verschil he?
Afbeelding
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » vr mar 18, 2022 10:49 am

thabba, topband.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Ghost

Bericht door Spawn999 » vr mar 18, 2022 10:54 am

We zijn een keer het graspop terrein opgereden met Dancing Queen in de autoradio. Nog nooit zo veel middelvingers gezien.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » vr mar 18, 2022 11:01 am

:lol:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » vr mar 18, 2022 11:22 am

Spawn999 schreef: vr mar 18, 2022 10:48 am
Heidewolf schreef: vr mar 18, 2022 10:31 am
Spawn999 schreef: vr mar 18, 2022 10:18 am Abba...wat een turnoff...
Die 'th' maakt toch het verschil he?
Afbeelding
Afbeelding
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Ghost

Bericht door Heidewolf » vr mar 18, 2022 11:27 am

Uitleggen in de enige taal die spwan kent :D
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Ghost

Bericht door Spawn999 » vr mar 18, 2022 11:34 am

Lennert schreef: vr mar 18, 2022 11:22 am
Spawn999 schreef: vr mar 18, 2022 10:48 am
Heidewolf schreef: vr mar 18, 2022 10:31 am

Die 'th' maakt toch het verschil he?
Afbeelding
Afbeelding
Aaaaaaaaah zeg datdan!

Afbeelding
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » vr mar 18, 2022 8:21 pm

Krimhild schreef: wo mar 16, 2022 1:10 pm
Krimhild schreef: di mar 15, 2022 6:44 am
Kees schreef: vr okt 16, 2020 9:48 am Ik hoor dat ook wel terug in Ghost, net als The Devil's Blood, In Solitude, Mercyful Fate, ABBA, Blue Oyster Cult en gek genoeg Warlord.

Toch is wel wat jammer, dat creatievere, meer duistere bands als TDB en In Solitude langzaam in de vergetelheid terecht komen en Ghost de populariteit van populistische paupermetalbands als Sabaton en Powerwolf bereikt heeft. Het is toch een beetje de Metallica van de occult rock (op mijn middelbare school zaten alto-Metallica-fans nooit te wachten op Testament of OverKill: dat maakt hun wereld alleen maar onoverzichtelijk).
Kees beschreef gewoon posers, besefte ik pas toen ik dit op wiki tegenkwam:
Ik zie die post nu pas. Hoe komt het toch dat zoveel liefhebbers van onze mooie muziek ervan gruwen als een band populairder wordt? Je hebt toch instapgroepen nodig die een breed publiek aanspreken om nieuwe fans te krijgen? Dat houdt de scene gezond. Ghost is kwalitatief overigens wel een stuk interessanter dan Sabaton en (vooral) Powerwolf, maar dat is vanwege het geniaal uitgewerkte popgehalte. In Solitude vind ik verder niet zo speciaal. TDB wel, maar dat is ook niet echt direct toegankelijke muziek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » vr mar 25, 2022 2:09 pm

Ik heb 'm inmiddels een keer of 3-4 geluisterd en het is toch duidelijk niet echt aan mij besteedt. Het is beter dan Prequelle, maar alles klinkt zo gelikt en commercieel, dat ik maar beter helemaal kan afhaken. Het waren zes mooie jaren, zullen we maar zeggen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ghost

Bericht door Johan » ma apr 18, 2022 4:43 pm

Gisteren naar hun show in de Ahoy geweest. Prima concert en zo'n beetje alles wat ik live wilde horen kwam voorbij. Miasma was weer genieten! Wel bizar om te merken dat Ghost tegenwoordig de Ahoy goed gevuld krijgt. Wat een sfeerloze tent is dat verder.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » zo apr 09, 2023 3:46 pm



Dit doet Forge weer helemaal goed. Heerlijk! <3
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » zo apr 09, 2023 8:20 pm

De video is 18+ zie ik nu, dus je moet ingelogd zijn om te kijken. Ghost heeft Jesus he knows me van Genesis gecoverd iig. Geweldige keuze.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost

Bericht door Krimhild » wo apr 12, 2023 1:40 pm

Ik vind het ook wel leuk.

Zei zij met knarsende tanden.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » wo apr 12, 2023 2:45 pm

Ja, maar het origineel is gewoon een fantastisch lied. Deze versie is niet slecht, maar ik mis noodzaak/het is allemaal erg lichtvoetig.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost

Bericht door Krimhild » wo apr 12, 2023 2:50 pm

Lennert schreef: wo apr 12, 2023 2:45 pm Ja, maar het origineel is gewoon een fantastisch lied. Deze versie is niet slecht, maar ik mis noodzaak/het is allemaal erg lichtvoetig.
:lolup:
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Ghost

Bericht door Spawn999 » wo apr 12, 2023 2:54 pm

Vrijblijvend ook...
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » wo apr 12, 2023 3:44 pm

Krimhild schreef: wo apr 12, 2023 2:50 pm
Lennert schreef: wo apr 12, 2023 2:45 pm Ja, maar het origineel is gewoon een fantastisch lied. Deze versie is niet slecht, maar ik mis noodzaak/het is allemaal erg lichtvoetig.
:lolup:
:mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » wo apr 12, 2023 4:08 pm

Lennert schreef: wo apr 12, 2023 2:45 pm Ja, maar het origineel is gewoon een fantastisch lied. Deze versie is niet slecht, maar ik mis noodzaak/het is allemaal erg lichtvoetig.
O. Mis jij dat? Ik niet.

Sowieso is Ghost 10 x zo urgent als even populaire powermetalbands, m.n. Sabaton en Powerwolf.

Maar serieus, ik vind Ghost één van de weinige bands die echt iets toevoegen aan covers. En dit nr is allesbehalve lichtvoetig. Het snijdt een echt en werelds onderwerp aan met de nodige ironie. I.t.t. eerder genoemde bands komt Forge prima weg met een zeker kitsch-gehalte, omdat er voldoende diepgang en smaak tegenover staat.

Ik vind dat jij de term lichtvoetig nogal lichtvoetig gebruikt.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » wo apr 12, 2023 4:29 pm

KoenM schreef: wo apr 12, 2023 4:08 pm Sowieso is Ghost 10 x zo urgent als even populaire powermetalbands, m.n. Sabaton en Powerwolf.
Ik vind het enorm leuk dat wij hier precies hetzelfde over denken maar dat lichtvoetigheid en het ontbreken van urgentie voor mij (meestal) een voordeel is en voor jou juist een instant afknapper.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » wo apr 12, 2023 4:45 pm

Het is allemaal gewoon kak.

Al vind ik Ghost nog steeds wel het relevantst van de drie. Die cover heb ik na een seconde of dertig uitgezet. Ik wist eigenlijk wel hoe het zou klinken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » wo apr 12, 2023 9:21 pm

KoenM schreef: wo apr 12, 2023 4:08 pm
Lennert schreef: wo apr 12, 2023 2:45 pm Ja, maar het origineel is gewoon een fantastisch lied. Deze versie is niet slecht, maar ik mis noodzaak/het is allemaal erg lichtvoetig.
O. Mis jij dat? Ik niet.

Sowieso is Ghost 10 x zo urgent als even populaire powermetalbands, m.n. Sabaton en Powerwolf.

Maar serieus, ik vind Ghost één van de weinige bands die echt iets toevoegen aan covers. En dit nr is allesbehalve lichtvoetig. Het snijdt een echt en werelds onderwerp aan met de nodige ironie. I.t.t. eerder genoemde bands komt Forge prima weg met een zeker kitsch-gehalte, omdat er voldoende diepgang en smaak tegenover staat.

Ik vind dat jij de term lichtvoetig nogal lichtvoetig gebruikt.
:mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie