Queensrÿche naar Effenaar

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door alicecooper » vr feb 08, 2013 1:04 pm

Queensrÿche (met Todd de La Torre) komt vrijdag 26 april voor een exclusieve show naar de grote zaal van de Effenaar.

De voorverkoop start op zaterdag 9 februari en kaarten kosten 35,00 euro.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Gilbert » vr feb 08, 2013 1:24 pm

Ik houd er meestal niet van als mensen over de ticketprijs klagen. Maar 35 euro plus servicekosten voor "Queensrÿche" zonder Geoff Tate? Prima, maar dan verwacht ik wel een Rammstein-achtige vuurwerkspektakelshow. :P

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Lennert » vr feb 08, 2013 2:35 pm

Mmm... ergens wel aanlokkelijk, alsnog met reiskosten erbij erg aan de prijzige kant.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Johan » vr feb 08, 2013 4:06 pm

Ik zou het graag eens willen zien met Todd. Eerst maar eens afwachten of ik dan überhaupt wel kan. Ik zit dan misschien in Noorwegen. Anders moet het maar Prog Power & Metal Fest in België worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Orklord » vr feb 08, 2013 6:11 pm

Gilbert schreef:Ik houd er meestal niet van als mensen over de ticketprijs klagen. Maar 35 euro plus servicekosten voor "Queensrÿche" zonder Geoff Tate? Prima, maar dan verwacht ik wel een Rammstein-achtige vuurwerkspektakelshow. :P
Want? De setlist zal nu bestaat uit oud werk die met Tate toch nooit gespeeld werd.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Gilbert » vr feb 08, 2013 6:59 pm

Orklord schreef:Want? De setlist zal nu bestaat uit oud werk die met Tate toch nooit gespeeld werd.
Flauwekul. Natuurlijk speelden ze met Tate ook nieuwe(re) nummers, maar ook altijd veel oud werk, tot en met songs van de debuut-ep. Nu spelen ze inderdaad alleen nog maar oude songs uit de periode tot en met Empire, maar die zijn gewoon grotendeels geschreven door twee oud-leden die er niet meer bij zijn (Tate en DeGarmo). Dus ik vind het eerder een teken van armoede, aangezien dit vijftal simpelweg (nog) geen zelfgeschreven songs heeft om het publiek mee te vermaken. Maar als jij daar, inclusief reiskosten, drinken etcetera vijftig euro of meer voor over hebt, wens ik je veel plezier!

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Rene » vr feb 08, 2013 10:00 pm

Gilbert schreef:
Orklord schreef:Want? De setlist zal nu bestaat uit oud werk die met Tate toch nooit gespeeld werd.
Flauwekul. Natuurlijk speelden ze met Tate ook nieuwe(re) nummers, maar ook altijd veel oud werk...
Inderdaad. Ik zag ze in 2009 in Zwolle en daar speelden ze een set met 2/3e oud materiaal (rage for order & empire). Heerlijk concert was dat. Ik persoonlijk hoef dus nog niet te reizen voor de nieuwe Queensryche voor die hoge prijs.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Agent » vr feb 08, 2013 10:49 pm

Het repertoire wordt nu alleen gezongen door iemand die daadwerkelijk de noten haalt. Tate maakte er de laatste jaren een puinhoop van en zijn arrogante podiumpresentatie was tenenkrommend.
Ik ben zeer enthousiast over de nieuwe bezetting, een hoop energie en spelplezier.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Rene » za feb 09, 2013 1:02 am

Agent schreef:Het repertoire wordt nu alleen gezongen door iemand die daadwerkelijk de noten haalt. Tate maakte er de laatste jaren een puinhoop van en zijn arrogante podiumpresentatie was tenenkrommend.
Ik ben zeer enthousiast over de nieuwe bezetting, een hoop energie en spelplezier.
Als Todd de leeftijd van Tate heeft gehaald, dan praten we weer verder ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Agent » za feb 09, 2013 10:20 am

Leeftijd is niet relevant. Kijk naar Bruce Dickinson. Haalt alles nog probleemloos en met veel spelplezier. Tate is het gewoon al jaren kwijt en mede door zijn rookgewoonten en motivatieproblemen (hij heeft volgens eigen zeggen gewoon een hekel aan metal) is zijn stem geen schim meer van wat het ooit is geweest. En ik heb hem nog gezien in 1988 in het voorprogramma van Metallica dus ik heb met eigen oren het verschil ervaren. Night and day zoals het in goed nederlands heet.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Gilbert » wo mar 27, 2013 5:47 pm

Wat een verrassing: Dit concert is verplaatst naar vrijdag 1 november. De officiële uitleg is:
Legendary Seattle progressive hard rockers Queensrÿche are rescheduling some of their upcoming European shows next month. The postponement of these dates is caused by changes in the bands promotional schedule brought upon by their new label, Century Media Records, in order to meet the demands of their upcoming June 11th worldwide release date. All affected performances have been moved to October in an effort to honor the band's desire to play for their fans around the globe.
Reeds gekochte kaarten blijven (voorlopig) geldig.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Eru Iluvatar » wo mar 27, 2013 5:55 pm

Gelukkig: 26 april kon ik niet. Nu maar hopen dat het aankomende album deze line-up enige legitimiteit geeft.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Johan » do mar 28, 2013 2:15 pm

Idem. Ik kon ook niet, dus ik vind het wel handig dat het verplaatst is.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Took » do mar 28, 2013 2:27 pm

maarrrr ze zijn wel een van de headliners van het Rock Hard festival in mei.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Lennert » wo jun 26, 2013 7:08 pm

Met het nieuwe album vers in het geheugen (en vooral hoe goed het me bevallen is) ga ik hier toch zeker wel proberen bij te zijn! Ruud, heb jij eventueel nog een slaapplaats? :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door innuendo » wo jun 26, 2013 7:53 pm

Als we gaan verhuizen, dan wordt op die dag de woning opgeleverd. Eerlijk gezegd wil ik er ook wel heen hoor, dus je kan best blijven slapen.


Edit: kan je schilderen?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Lennert » do jun 27, 2013 12:31 am

Als geen ander (en ik heb het al vaak mogen doen de laatste tijd bij anderen ;))
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door innuendo » do jun 27, 2013 10:40 am

Mooi!

Jisca gelooft je niet, maar dat zal mij een zorg wezen. Nu hopen dat Kees en Robbert-Jan meegaan en blijven, dan gaat het verhuizen een stuk vlotter. :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Lennert » do jun 27, 2013 10:47 am

Wat heb ik gedaan dat ik niet meer op mijn woord geloofd wordt als ik zeg dat ik goed kan schilderen? :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Eru Iluvatar » do jun 27, 2013 10:54 am

innuendo schreef:Mooi!

Jisca gelooft je niet, maar dat zal mij een zorg wezen. Nu hopen dat Kees en Robbert-Jan meegaan en blijven, dan gaat het verhuizen een stuk vlotter. :mrgreen:
Dat komt goed! Wij helpen zeker mee. Wellicht dat er ook nog een paar andere vrienden van mij naar Queensrÿche gaan (ik reken sowieso op eentje).

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door innuendo » do jun 27, 2013 11:09 am

Ik verplicht jullie nergens toe hoor! Voor hetzelfde geld wordt de woning later (of eerder) opgeleverd. Ze beginnen na de bouwvak en zo'n woning is klaar na zes weken. Als het zo vlot gaat, zouden we halverwege september al kunnen verhuizen.

@Lennert: Ze is ervan overtuigd dat je twee linkerhanden hebt. ;)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Johan » do jun 27, 2013 11:34 am

Oeh, deze keer niet vergeten! Jammer dat 1 november nog zo lang duurt. Hier kijk ik echt naar uit!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Johan » wo okt 30, 2013 11:53 am

Dus..

Gaat er nog iemand komende vrijdag?

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Eru Iluvatar » wo okt 30, 2013 1:58 pm

Present!

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Agent » wo okt 30, 2013 11:22 pm

Ik ben er ook bij.

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Aerodeth » wo okt 30, 2013 11:32 pm

Ik twijfel nog. Ik heb volgende week wel tentamenweek, dus ik kan vrijdag beter vroeg naar bed om zaterdag goed te leren. Maarja, tentamenweek heb ik 3x in het jaar en Queensryche komt maar 1x!
onderschrift

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Latebloomer » do okt 31, 2013 9:40 am

Aerodeth is de nieuwe Gijscoman.
Waar zit-ie trouwens? Leeft-ie nog?

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Aerodeth » do okt 31, 2013 4:40 pm

Gijs heeft deze week al tentamens. Maar ik weet ook niet waarom hij niet meer online komt. Ik zal het eens vragen
onderschrift

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Aerodeth » do okt 31, 2013 4:43 pm

trommelgeroffel....
onderschrift

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Gijscoman » do okt 31, 2013 4:46 pm

Latebloomer schreef:Aerodeth is de nieuwe Gijscoman.
Waar zit-ie trouwens? Leeft-ie nog?
1. Groningen
2. Laatste keer dat ik checkte leefde ik nog, maar successen uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 31, 2013 8:12 pm

Studeer je Geschiedenis aan de RuG in Groningen Gijs?

Ik heb trouwens erg veel zin in die show van Queensrÿche. De band heb ik sinds Waldrock 2008 niet meer live gezien. De laatste keer dat ze in de Effenaar stonden was ik er ook bij, in 2007.
Allemachtig, met dit soort uitspraken begin je je langzaam een oude metal-knar te voelen... In ieder geval: die laatste show in Eindhoven was geweldig! Ook Geoff Tate! Een van de beste optredens die ik ooit heb gezien. Dit schreef ik er vijf jaar geleden over:

'' Het optreden van Queensryche in de Effenaar te Eindhoven was werkelijk fenomenaal! De volledige 42,90 euro waard als je het mij vraagt. Geoff Tate was erg goed bij stem en deed ook regelmatig wat langere (niet al te hoge) uithalen. De rest van de band speelde superstrak, geluid was goed en de gitaarsolo's waren om te kwijlen. En dan de setlist: deze overtrof bijna mijn stoutste dromen - wat kwam er langs? Nou, zelf was ik vooral onder de indruk van de nummers die ze van de eerste EP en de eerste drie studioalbums speelden. 'The Lady Wore Black' kwam langs, 'The Whisper' (waar de band mee starte), 'Walk In The Shadows', 'Take Hold Of The Flame', 'Speak', 'The Needle Lies', 'The Eyes Of A Stranger'. Maar ik werd helemaal gek (ik kon mijn oren niet geloven) toen ik de eerste tonen van het magistrale - zeer ondergewaardeerde - 'N M 156' hoorde. Ik had nooit durfen dromen dat ze dit nummer zouden spelen. De uitvoerig was fantastisch en ik verkeerde bijna in complete extase. De tranen gleden over m'n wangen heen en de huiveringen vlogen over m'n rug. Als ik op dat moment een kogel door m'n rug zou krijgen en ik stervend ten aarde zou storten, zou ik met een dikke glimlach op m'n gezicht sterven, serieus. Toen de band daarna ook nog eens 'Screaming In Digital' speelde, verkeerde ik in soort van Nirvana/Walhalla/Paradijs - wat dan ook.
Schitterende ballads werden ook gespeeld, zoals 'Another Rainy Day (Without You) en 'Silent Luicidity'. Daarnaast werd van het Empire album de fantastische titeltrack zelf gespeeld. Van het laatste - Mindcrime - albums kregen we het snelle, aanstekelijke 'I'm American' en 'One Foot In Hell' te horen.
Qua publiek had dit publiek in de Effenaar de hoogste gemiddelde leeftijd van alle optredens die ik bezocht had - bijna allemaal veertigers - en waren er 4x zoveel kale koppen als mannen met lang haar. De massa reageerde zeer timide op het voorprogramma, met tijdens Queensryche zat de stemming er meer dan in. De band kreeg keer op keer een ongekend groot applaus van het publiek en hadden er zelf ook veel plezier in. Geoff Tate gaf in ieder geval aan dat dit een speciale avond voor hem was - hopelijk zegt hij dat niet bij ieder optreden. ''

De kosten van een Queensrÿche-kaartje zijn in ieder geval omlaag gegaan :)

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Gijscoman » do okt 31, 2013 9:34 pm

Eru Iluvatar schreef:Studeer je Geschiedenis aan de RuG in Groningen Gijs?
Nee, Europese Talen en Culturen, maar het is misschien duidelijker om te zeggen dat ik Duits (en waarschijnlijk ook Zweeds) studeer. (Ik zal je alle verhalen over hoe het precies zit met die studie maar besparen.) Daarbinnen wel zoveel mogelijk een historische en politieke kant.

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Aerodeth » vr nov 01, 2013 1:32 pm

Eeuhm, Eru, je weet dat Geoff Tate vanavond niet in Eindhoven te zien is?
onderschrift

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door innuendo » vr nov 01, 2013 1:38 pm

Wat!? Het is niet de Geoff Tate Queensryche die vanavond optreedt? KUUUUUUUUUT
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Johan » vr nov 01, 2013 2:11 pm

Dat moet toch sarcasme zijn? :P

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Rene » vr nov 01, 2013 3:37 pm

Eru Iluvatar schreef:Studeer je Geschiedenis aan de RuG in Groningen Gijs?

Ik heb trouwens erg veel zin in die show van Queensrÿche. De band heb ik sinds Waldrock 2008 niet meer live gezien. De laatste keer dat ze in de Effenaar stonden was ik er ook bij, in 2007.
Allemachtig, met dit soort uitspraken begin je je langzaam een oude metal-knar te voelen... In ieder geval: die laatste show in Eindhoven was geweldig! Ook Geoff Tate! Een van de beste optredens die ik ooit heb gezien. Dit schreef ik er vijf jaar geleden over:

'' Het optreden van Queensryche in de Effenaar te Eindhoven was werkelijk fenomenaal! De volledige 42,90 euro waard als je het mij vraagt. Geoff Tate was erg goed bij stem en deed ook regelmatig wat langere (niet al te hoge) uithalen. De rest van de band speelde superstrak, geluid was goed en de gitaarsolo's waren om te kwijlen. En dan de setlist: deze overtrof bijna mijn stoutste dromen - wat kwam er langs? Nou, zelf was ik vooral onder de indruk van de nummers die ze van de eerste EP en de eerste drie studioalbums speelden. 'The Lady Wore Black' kwam langs, 'The Whisper' (waar de band mee starte), 'Walk In The Shadows', 'Take Hold Of The Flame', 'Speak', 'The Needle Lies', 'The Eyes Of A Stranger'. Maar ik werd helemaal gek (ik kon mijn oren niet geloven) toen ik de eerste tonen van het magistrale - zeer ondergewaardeerde - 'N M 156' hoorde. Ik had nooit durfen dromen dat ze dit nummer zouden spelen. De uitvoerig was fantastisch en ik verkeerde bijna in complete extase. De tranen gleden over m'n wangen heen en de huiveringen vlogen over m'n rug. Als ik op dat moment een kogel door m'n rug zou krijgen en ik stervend ten aarde zou storten, zou ik met een dikke glimlach op m'n gezicht sterven, serieus. Toen de band daarna ook nog eens 'Screaming In Digital' speelde, verkeerde ik in soort van Nirvana/Walhalla/Paradijs - wat dan ook.
Schitterende ballads werden ook gespeeld, zoals 'Another Rainy Day (Without You) en 'Silent Luicidity'. Daarnaast werd van het Empire album de fantastische titeltrack zelf gespeeld. Van het laatste - Mindcrime - albums kregen we het snelle, aanstekelijke 'I'm American' en 'One Foot In Hell' te horen.
Qua publiek had dit publiek in de Effenaar de hoogste gemiddelde leeftijd van alle optredens die ik bezocht had - bijna allemaal veertigers - en waren er 4x zoveel kale koppen als mannen met lang haar. De massa reageerde zeer timide op het voorprogramma, met tijdens Queensryche zat de stemming er meer dan in. De band kreeg keer op keer een ongekend groot applaus van het publiek en hadden er zelf ook veel plezier in. Geoff Tate gaf in ieder geval aan dat dit een speciale avond voor hem was - hopelijk zegt hij dat niet bij ieder optreden. ''

De kosten van een Queensrÿche-kaartje zijn in ieder geval omlaag gegaan :)
Ik heb dezelfde show in Hedon gezien en ik deel je mening. Ze speelden toen alleen van Empire, Rage of Order en American Soldier. Veel oude nummers, dus waarom de huidige band steeds zegt dat ze met Tate die nummers nooit speelde, heb ik nooit gesbapt.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Johan » vr nov 01, 2013 4:08 pm

Van de EP en The Warning heb ik aan de andere kant niet erg vaak livewerk gehoord. Ik heb ze alleen op Waldrock 2008 (dat optreden dat door technische problemen in de soep liep) en Bospop 2009 live gezien.

In ieder geval, ik heb zin in vanavond!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Took » za nov 02, 2013 11:42 am

ik zie wat filmpjes voorbij komen op feestboek en nu heb ik toch wel wat spijt dat ik niet gegaan ben. Volle bak ook, zo te zien.
Gelukkig heb ik ze deze zomer al gezien in Duitsland.



http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Johan » za nov 02, 2013 12:29 pm

Het was subliem!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Metal79 » za nov 02, 2013 12:48 pm

Gisteren na gedane arbeid te elfder ure besloten om toch te gaan en dat was dus een heel goede beslissing. Volle Effenaar inderdaad. Puike setlist (met 'Jet city woman' als enige slaaplied). Gedifferentieerd geluid (d.w.z. je kon alle instrumenten goed onderscheiden). De band had er lol in. Misschien is echter 'Queen of the Reich' als opener niet zo'n briljant idee: Todd la Torre moet zich duidelijk nog warmzingen, en ook past dat übernummer simpelweg veel beter later in de set, dan zit de stemming er immers goed in.
Todd is (nog?) geen Tate wat het gevoel in de stem betreft, en her en der wordt een hoge noot niet gekraakt, maar technisch en als frontman past hij natuurlijk uitstekend bij de band.
Hoogtepunten voor mij: 'En force', 'Child of fire' (La Torre gaat voor goud - en wint), 'The whisper', 'A walk in the shadows', het machtige 'Roads to madness'. Plezierig veel The warning en Rage for order in de setlist dus. Volgende keer mogen de Mindcrime-nummers best weg, zodat in plaats daarvan de EP in z'n geheel kan worden gespeeld. In de nieuwe songs beweegt T la T zich uiteraard natuurlijker, dus die kwamen ook sterk over.
Wat het in mijn optiek volledig misplaatste voorprogramma betreft: ik weet dat het een centenkwestie is, maar misschien moeten bands, labels en managements weer eens ouderwets gaan nadenken over passende support (en over de textielprijzen). Daar wordt een tour gewoon alleen maar beter en leuker van.
Niettemin en al met al: een bijzonder geslaagd 'Ryche-avondje.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Lennert » za nov 02, 2013 12:54 pm

Podverdrie, ook al baal ik er van dat ik er niet bij was, ik ben heel blij om te zien dat ze nog steeds een volle bak kunnen trekken, ik gun het hun toch nog steeds een stuk meer dan Tate.

Welke nieuwe nummers werden er gespeeld btw?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Metal79 » za nov 02, 2013 1:04 pm

Setlist:
1. Queen of the Reich
2. Speak
3. Walk in the Shadows
4. The Whisper
5. En Force
6. Child of Fire
7. Warning
X2
8. Where Dreams Go to Die
Midnight Lullaby
9. A World Without
10. Guitar Solo
(Michael Wilton and Parker Lundgren)
11. The Needle Lies
12. NM 156
13. Roads to Madness
14. Fallout
15. My Empty Room
16. Eyes of a Stranger
17. Empire
Encore:
18. Jet City Woman
19. Take Hold of the Flame

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door POS » za nov 02, 2013 4:25 pm

Uitermate geslaagd avondje gisteren in inderdaad een toch wel verrassend volle effenaar. Geweldig gave setlist natuurlijk. Alhoewel ik nog wel tig nummers mis ook. Todd La Tore was geweldig bij stem maar haalt het net niet in vergelijking met Tate. Geen schande uiteraard. Geweldige zanger. Topavond.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Took » za nov 02, 2013 4:27 pm

POS schreef:maar haalt het net niet in vergelijking met Tate.
met Tate vroeger, of Tate nu? want daar zit heeeeel wat verschil tussen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door POS » za nov 02, 2013 6:28 pm

Took schreef: met Tate vroeger, of Tate nu? want daar zit heeeeel wat verschil tussen.
Uiteraard met de Tate van vroeger. Op dit moment blaast hij Tate vrij moeiteloos omver. Tate was vroeger natuurlijk een geweldenaar. Zang, bereik, variatie maar ook zijn theatrale performance en mimiek maken hem tot 1 van de besten ooit. Zo goed zal La Torre nooit worden echter gok ik.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Hellhammer » zo nov 03, 2013 3:42 pm

Gijscoman schreef:
Eru Iluvatar schreef:Studeer je Geschiedenis aan de RuG in Groningen Gijs?
Nee, Europese Talen en Culturen, maar het is misschien duidelijker om te zeggen dat ik Duits (en waarschijnlijk ook Zweeds) studeer. (Ik zal je alle verhalen over hoe het precies zit met die studie maar besparen.) Daarbinnen wel zoveel mogelijk een historische en politieke kant.
Oh jee, nog een harmo hanger!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Johan » ma nov 04, 2013 11:07 am

Took schreef:
POS schreef:maar haalt het net niet in vergelijking met Tate.
met Tate vroeger, of Tate nu? want daar zit heeeeel wat verschil tussen.
Ik kan alleen de vergelijking maken met Tate live in 2008 en 2009. In vergelijking daarmee zong La Torre veel beter. De mensen die eerder in dit topic aangeven dat de band met Tate ook veel oud werk speelden (van Rage for Order en Empire vooral) hebben gedeeltelijk gelijk. Maar zo'n beetje de helft van The Warning live spelen zou ik Geoff Tate toch niet meer zo snel zien doen.

Ik ben het verder niet met Metal79 eens wat betreft zijn mening dat ze de Mindcrime nummers beter achterwege hadden kunnen laten.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Metal79 » ma nov 04, 2013 11:39 am

Johan schreef:Ik ben het verder niet met Metal79 eens wat betreft zijn mening dat ze de Mindcrime nummers beter achterwege hadden kunnen laten.
Kan ik begrijpen, de meeste QR-fans vinden het een klassiek album natuurlijk. Ik vond het - goede composities of niet - altijd afstandelijk, heb er nooit iets mee gehad.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door innuendo » ma nov 04, 2013 11:42 am

Ondanks dat ze Silent Lucidity niet gespeeld hebben (een van mijn oudste muzikale herinneringen), was het een tof optreden. Eerste keer Queensrÿche en derde keer dat ik Todd La Torre gezien heb. Ik weet niet of ik hem afgelopen vrijdag of de eerste keer (met Crimson Glory) beter vond. Wat een fantastische zanger zeg!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensrÿche naar Effenaar

Bericht door Eru Iluvatar » ma nov 04, 2013 8:57 pm

Magistrale show! Misschien wel het beste Queensrÿche optreden dat ik gezien heb. Metal79 heeft gelijk dat 'Queen Of The Reich' ietwat stroef verliep, maar het publiek kreeg direct al de smaak te pakken! De nummer-selectie was een must voor fans van het eerste uur: want kom op 'Roads To Madness' live? De tranen stonden in m'n ogen. Alles meegezongen, niet woord voor woord, maar meer als een euforische Brazilliaan tijdens een Maiden-concert.

Ook heerlijk om niets eens te willen te filmen. Ik moet dan ook erkennen dat de concertervaring dan veel heftiger is. Gelukkig waren andere bezoekers zo vriendelijk om wél filmpjes te maken, waardoor ik nu nog heerlijk kan nagenieten.

Maar wel waren al die jonge oldschoolhonden, die heavy metal cosplay types met high lips gympen en foute 80's ponnies? Waarom wel aankomen karren bij een aangestrande net-niet band als Angel Witch (in de Baroeg), maar niet bij een dergelijke herboren legende als Queensrÿche met Todd? Cultuurbarbaren, dat zijn het!

Trouwens, qua US Metal is nu wel het Walhalla bereikt. Het enige door mij bijgewoonde optreden dat een soortgelijk niveau en sfeer had was Psychotic Waltz in de 013 in 2011. Wat zou dit Queensrÿche optreden qua US Metal kunnen evenaren? Het enige dat ik kan bedenken is Arch / Matheos: oude Fates Warning met John Arch. Maar goed, die show op KIT, daar was ik helaas niet bij...

Sowieso vind ik wat betreft US Metal op album eigenlijk alleen 'The Spectre Within' en 'Awaken The Guardian' van Fates Warning en Psychotic Waltz's 'A Social Grace' en 'Into The Everflow' hetzelfde hoogstaande niveau hebben als 'Queensrÿche EP', 'The Warning' en 'Rage For Order' van Queensrÿche'. Die eerste twee bands hebben dan meer een wat meer natuurlijk-organisch en mythisch geluid, als een jaren '70 Jethro Tulle en Genesis, terwijl Queensrÿche een wat killer, meer Rush-achtig science fiction/space opera-sfeer heeft.

Plaats reactie