pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Willemeen
Berichten: 281
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 10:00 am
Locatie: Arnhem
Contacteer:

pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Willemeen » do feb 28, 2013 2:36 pm

CHELSEA WOLFE

Northern California native Chelsea Wolfe's sound is best described with broad strokes: elemental, intense, radiant, ancient yet modern, intimate yet expansive, dark and sparkling. Hues of black metal and deep blues inform her ever-evolving electric folk, a warm force that wraps itself around the listener, encouraging uplift, seeking triumph. Her voice similarly haunts and soothes, with words that illuminate life's darker corners in order to reveal the unlikely truth and beauty hidden within.

In a way, Wolfe is on a journey to the surface of her own music. 2012 finds releasing her first acoustic emanation on Sargent House, a collection of once-orphaned songs given a home. The experience is a secret shared, a side of our heroine rarely seen or heard, and the making was as intimate as it gets: recorded in the woods of Northern California and at Wolfe's L.A. home, co-produced by her bandmate Ben Chisholm, with players Ezra Buchla (viola), Andrea Calderon (violin) and Daniel Denton (bass).

In 2013, Wolfe will deliver her fourth album, which will expand upon the acoustic record's themes: the elements and natural disasters, humanity, love, desolation. At the same time, the new full-length will mark a significant change as Wolfe and Chisholm (who makes glitched goth-soul as Revelator) bring more electronic elements into the fold. The albumh will also feature the other members of Wolfe's live wrecking crew, guitarist Kevin Dockter and drummer Dylan Fujioka.

Disparate as these two developments are, they perfectly embody Wolfe's growth as an artist, the inside turning outward, her recent European outing and Summer U.S. tour with Russian Circles providing an apt contrast to her more cloistered childhood. Her rare romanticism began early, but it was always a private affair. At 9, she'd watch her father playing country music and sneak into his home studio to record skewed keyboard covers (The NeverEnding Story theme was a favorite) and originals.

Wolfe long lacked the confidence to share her work, but in 2009 she embarked on a three-month stint abroad with a nomadic performance troupe. After performing in cathedrals, basements and old nuclear plants to whoever would listen, she returned home with a new drive. She began toting around an 8-track and recording as the mood hit, eventually editing her findings into 2010's stunner LP, The Grime & the Glow. Described as both healing and harrowing, enchanting and narcotic, the album established Wolfe as a force on the rise.

Inspired, Wolfe then relocated to Los Angeles and recorded her second album, 2011's Apokalypsis LP, which found her in an actual studio. The songs captured therein maintained the strikingly visceral elements of her debut. Praise came for the record's revelatory dirges and cavernous sound, and moreover for Wolfe's newly showcased songwriting chops. Her onward march through music only seems to deepen the experience. Whether stripped bare or fully backed, Wolfe carries a serious heaviness of sound offset by that ever-present counterweight: transcendence of spirit. - by Chris Martins


http://www.willemeen.nl/programma/2013- ... fe-support

https://www.facebook.com/events/489647764430020/

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wgIZwLEe ... r_embedded[/youtube]
http://www.willemeen.nl

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door King of Beer » do feb 28, 2013 11:32 pm

Nog nooit van gehoord maar blijkbaar veel andere mensen wel die er enthousiast over zijn.
Het klinkt zeker interessant wat ik erover lees.
Ik zal van het weekend wat van ze gaan luisteren.
Ik ben wel zeker aanwezig.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Crises » vr mar 01, 2013 6:05 pm

Op de 3FM Luisterpaal kan je de Roadburn live registratie beluisteren. Die is indrukwekkend zeg!
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door King of Beer » vr mar 01, 2013 11:14 pm

Dank voor de tip, dat zal ik van het weekend dan zeker gaan doen.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Sorcha » za mar 02, 2013 1:16 pm

Erg mooie muziek, die doet denken aan Jex Thoth en Lana del Rey. Ik ben er zeker bij!

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door puist » za mar 02, 2013 2:55 pm

Het was een geweldig optreden tijdens Roadburn dus ben er zeker bij. Heb mijn kaartje al thuis liggen!
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Eru Iluvatar » za mar 02, 2013 3:03 pm

Wellicht aanwezig. Kende de artiest al; ligt beslist in mijn straatje. Liefhebbers zouden ook Black Math Horsemen moeten checken: erg vergelijkbaar.

Willemeen
Berichten: 281
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 10:00 am
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Willemeen » ma mar 04, 2013 10:28 am

Voor de mensen die niet te ver willen zoeken, hier nog een mooi clipje:

http://www.willemeen.nl

Willemeen
Berichten: 281
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 10:00 am
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Willemeen » ma apr 08, 2013 11:00 am

Nog zo'n sexy nummer:
http://www.willemeen.nl

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door King of Beer » do mei 09, 2013 12:48 am

Is er een tijdschema van bekend?
Ik moet half 11 richting werk en wil weten of het zin heeft om te komen.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Latebloomer » do mei 09, 2013 10:21 am

King of Beer schreef:Is er een tijdschema van bekend?
Ik moet half 11 richting werk en wil weten of het zin heeft om te komen.
zoo vermoeiend dat je altijd om die schema's moet zeuren; laat men die gewoon standaard op de website zetten (zodra ze bekend zijn, natuurlijk).

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door ketter » ma mei 13, 2013 8:03 pm

Ik ben ook wel benieuwd naar dat schema.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Crises » wo mei 15, 2013 1:14 am

Zo, wat is dat mooie muziek. Helaas kon ik trouwens tijdens het akoestische gedeelte van de set vaker het geouwehoer van het publiek horen dan de muziek. Hoe dat op te lossen? Gewoon maar naast de box gaan staan. Nu ben ik wel een beetje lawaai-doof, ondanks mijn oordoppen. Gelukkig geen piep in de oortjes.

Had ik al gezegd dat Chelsea Wolfe geweldig is? Nee? Wat een intense muziek is dat!
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door puist » wo mei 15, 2013 8:56 am

Ze was ook geïrriteerd door het pratende publiek. Toch heb ik genoten van het optreden.
Het optreden in Utrecht vond ik wel beter. Daar speelde ze ook iets langer en was het publiek wel stil
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door innuendo » wo mei 15, 2013 9:43 am

Ik snap ook niet waarom dat soort mensen niet gewoon in de kroeg gaan zitten. Was er niet een artiest die daar laatst tijdens een optreden wat van gezegd heeft? Zouden er meer moeten doen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door ketter » wo mei 15, 2013 9:56 am

Laatst gewijzigd door ketter op vr feb 07, 2014 12:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Sorcha » wo mei 15, 2013 12:25 pm

innuendo schreef:Ik snap ook niet waarom dat soort mensen niet gewoon in de kroeg gaan zitten. Was er niet een artiest die daar laatst tijdens een optreden wat van gezegd heeft? Zouden er meer moeten doen.
Alan van Primordial heeft wel eens wat paganmetalkids om stilte gevraagde op niet zo subtiele wijze. Dat mogen ze van mij vaker doen. Samen met een vriendin/collega ben ik bij Chelsea Wolfe op de zolder gaan staan en daar hadden we ook veel minder last van het geroezemoes. Mevrouw schijnt al een behoorlijke diva te zijn geweest en dat in combinatie met het rumoerige publiek heeft ervoor gezorgd dat ze maar een uurtje gespeeld heeft (of nog minder zelfs?). Jammer, want het was echt heel erg gaaf! Ik denk wel de beste show die ik in Willemeen heb gezien en ik heb toch aardig wat gezien.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Crises » wo mei 15, 2013 12:34 pm

Ik vernam dat het vooral je medevrijwilligers bij Willemeen waren... Echt, als dat echt zo is, mag er wel eens serieus gepraat worden met die kinders...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Sorcha » wo mei 15, 2013 7:18 pm

Van wie hoorde je dat dan? Want als dat daadwerkelijk zo is, dan kan er wel een opmerking over gemaakt worden. Enerzijds snap ik het wel gezien de sociale ontmoetingsfunctie van Willemeen, anderzijds belachelijk dat je niet tijdens een optreden stil kan zijn. Dat geldt niet alleen voor vrijwilligers maar ook voor bezoekers, want er stonden echt niet alleen W1ers bij de bar. Afijn, we doen er weinig meer aan maar hopelijk wel een goede les voor andere shows (ook in andere zaaltjes).

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Mollusk » wo mei 15, 2013 8:47 pm

Vooral dat yuppenvolk bij de Melkweg heeft daar ook altijd last van. Sindsdien mijd ik bij rustige concerten die tent.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Crises » do mei 16, 2013 12:13 am

Sorcha schreef:Van wie hoorde je dat dan? Want als dat daadwerkelijk zo is, dan kan er wel een opmerking over gemaakt worden. Enerzijds snap ik het wel gezien de sociale ontmoetingsfunctie van Willemeen, anderzijds belachelijk dat je niet tijdens een optreden stil kan zijn. Dat geldt niet alleen voor vrijwilligers maar ook voor bezoekers, want er stonden echt niet alleen W1ers bij de bar. Afijn, we doen er weinig meer aan maar hopelijk wel een goede les voor andere shows (ook in andere zaaltjes).
Dat vernam ik van iemand die bij de bar stond en ook de vrijwilligers kent. De andere kant daarvan is, dat die persoon ook een behoorlijke (negatieve) mening heeft over het personeel. Dat is natuurlijk ook een ding...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Sorcha » do mei 16, 2013 12:30 am

Ah oke, nou als diegene is ik denk dat hij is dan heeft hij nooit bij W1 gewerkt en zou je je kunnen afvragen in hoeverre hij weet wie W1-vrijwilliger is en wie bezoeker. Mensen met een crewshirt zijn uiteraard wel herkenbaar als personeel zijnde ;-) Meer kan ik er ook niet over zeggen aangezien ik niet in de zaal stond bij Chelsea Wolfe. Hopelijk komt ze snel weer eens terug voor een langere show in een stillere setting :-)

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Crises » do mei 16, 2013 12:39 am

Mensen die achter de bar staan ook, toch wel hè?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: pssst! 14 Mei / Chelsea Wolfe / Willemeen Arnhem.

Bericht door Sorcha » do mei 16, 2013 10:09 am

Ja, dan mag je er wel van uitgaan dat ze personeel zijn ;-)

Plaats reactie