Metalvisie Songfestival 2014 (Noord Geldersch Metaal)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Metalvisie Songfestival 2014 (Noord Geldersch Metaal)

Bericht door MMayo » vr mei 24, 2013 3:47 pm

Metalvisie Songfestival 2014

Wat een zaadloze discussie op het Noord Geldersch Metaal forum al niet teweeg kan brengen. Ging ’t aanvankelijk nog over de Finse inzending van het songfestival. Later ging het al heel snel over een eigen songfestival voor metalbands. Wij van Noord Geldersch Metaal vonden dit een dermate leuk idee, dat we hiermee aan de slag gingen, en hier en daar ons oor te luister legden en keken of we hier genoeg enthousiastelingen voor zouden kunnen porren. Wel dat bleek het geval en dus gaat dit feestje gewoon plaatsvinden. En wel op zaterdag 23 september in de Underground in Lelystad.

Zo begon het persbericht in 2006. We zitten nu in 2013 en op het dieptepunt van de economie zijn we getuige van een nieuw dieptepunt in de Metallica van Nederlandse bodem “Anouk”. Met dat verschil dat Metallica ooit wel goed was…. Wel wat valt er nog te zeggen over Nederland. Gerard Joling, de 3JS, de Toppers, Frizzle Shizzle en meer van die ellende voeren nu al bijna 60 jaar Nederland aan op in een competitie voor en door zwakzinnige randdebielen.

Maar laten we nou niet langer zeuren over wat Nederland allemaal niet kan, laten we het gaan hebben over wat Nederland WEL kan. Een goede portie stevige metal bijvoorbeeld. Meer kwaliteit dan je op het zouteloze songfestival ooit zult tegenkomen. Daarop voortbordurend zal metallend Nederland op 17 mei 2014 laten zien waartoe de metalscene in staat is. Op één podium zullen met een één op één techniek alle deelnemende metalbands volledig live hun nummers ten gehore brengen in poppodium Estrado in Harderwijk. De opdracht is simpel: Cover een songfestivalnummer en bewerk deze naar een metalversie. Verplicht daarin zijn dubbele basdrums en een verstaanbaar refrein.

Tot aan 1 november kunnen bands hun inzending opsturen met bandinfo naar info@noordgelderschmetaal.nl

Facebook groep:
https://www.facebook.com/groups/metalvisiesongfestival/

Twitter:
https://twitter.com/MetalVisieSong

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metalvisie Songfestival 2014 (Noord Geldersch Metaal)

Bericht door Lennert » vr mei 24, 2013 4:19 pm

Oh, voor reclame kun je het forum wel vinden, maar normaal posten ho maar :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Re: Metalvisie Songfestival 2014 (Noord Geldersch Metaal)

Bericht door MMayo » vr mei 24, 2013 4:49 pm

Lennert schreef:Oh, voor reclame kun je het forum wel vinden, maar normaal posten ho maar :mrgreen:
Haha ik lees soms nog wel eens mee. :twisted:

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Metalvisie Songfestival 2014 (Noord Geldersch Metaal)

Bericht door lampje » vr mei 24, 2013 5:59 pm

Zozo, gaat het er toch weer van komen. Nice!

metalteacher
Berichten: 190
Lid geworden op: za nov 05, 2005 12:35 am
Locatie: Hardrockwijk
Contacteer:

Re: Metalvisie Songfestival 2014 (Noord Geldersch Metaal)

Bericht door metalteacher » do okt 31, 2013 7:43 pm

jazeker met een amazing 14 inschrijvingen in drie maanden tijd!!!
http://www.noordgelderschmetaal.nl

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Metalvisie Songfestival 2014 (Noord Geldersch Metaal)

Bericht door lampje » do apr 17, 2014 5:58 pm

*bump*
En ja hoor! 10 mei is het alweer zo ver. Het eurovisie songfestival is op tv. Dat wordt dus weer een saaie avond bankhangen omdat er nergens iets beters te doen is. Hoe veel erger kan zo n avond nog worden?
Nog slechter dan Idols en X-factor, nog fouter dan het songfestival en gegarandeerd de slechtste talentshow die jij ooit gaat meemaken! Het Metalvision Songfestival zet zich op 10 mei neer in de Estrado.
Een 12-tal metalbands zal hier hun eigen covers spelen van bekende songfestivalklassiekers. Ze zijn vrij om hier hun eigen tint aan te geven, zolang het maar fout, gay en happy is.
Er is zelfs een DJ aanwezig om oude Disco-klassiekers ten gehore te brengen. Wat wil je nog meer op zo n avond.
De volgende 12 nummers worden ter vernieling gebracht:

Graverot - Love Shine A Light from hurricane Katrina
TTTV - Marry Me from churchburner Krista Siegfrieds
NAQM - Hemel en Aarde from eunuch Edsilia Rombley
Powerpimps - Drama Queen
Colonel Decker - Making your mind up from gangbangers Bucks Fizz
Magnetron - Diva from ladyboy Dana International
The Heritance - Euphoria
Panoptikon - Eisen bischen Frieden from hotstuff Nicole.
Gloria Victis - Alles heeft een ritme from Frizzle Shizzle
Deem Index - J'aime la vie from kinky domina Sandra Kim.
Rhovanion - Fairytale from gaylord Alexander Rybak
The Covernant - Waterloo from Veluws gold ABBA

Plaats reactie