Metal fans zwolle.

Wil je wat verkopen, of zoek je juist een plaat?
Of zoek je bandleden? Hier kan je het vragen.
Plaats reactie
Joeri
Berichten: 3
Lid geworden op: do jun 06, 2013 2:26 pm

Metal fans zwolle.

Bericht door Joeri » do jun 06, 2013 3:37 pm

Beste Metal fans,

Ik ben bezig met een doelgroepsonderzoek!

Ik loop nu stage bij Buro Ruis (onderdeel van Hedon) en we willen graag wat meer met metal gaan doen! Maar dat betekent wel dat er animo voor moet zijn.
Bij deze mijn vraag:

Zijn er veel mensen actief in de regio zwolle op dit forum?

Bij voorbaat dank,

Joeri Roose
Laatst gewijzigd door Joeri op do jun 06, 2013 3:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Metal fans zwolle.

Bericht door AmnesJAn » do jun 06, 2013 3:48 pm

Ik kom niet uit Zwolle, maar een beetje info plaatsen is handiger dan slechts twee zinnen als je een topic opent.
Misschien een beetje aanpassen.
לֹא אעבוד

Joeri
Berichten: 3
Lid geworden op: do jun 06, 2013 2:26 pm

Re: Metal fans zwolle.

Bericht door Joeri » do jun 06, 2013 3:59 pm

Je had helemaal gelijk ik was iets te enthousiast denk ik! Sorry!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Metal fans zwolle.

Bericht door Metalheank » do jun 06, 2013 4:54 pm

Ik ga een paar keer in de maand naar de kroeg in Zwolle, maar vooral op zwaremetalen.com zit volgens mij wel een zootje Zwollenaren.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Metal fans zwolle.

Bericht door Rubicon » do jun 06, 2013 4:55 pm

Zwolle is goed te doen, dus kom maar op met de Bolt Throwers van deze wereld

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal fans zwolle.

Bericht door Eru Iluvatar » do jun 06, 2013 5:20 pm

Hedon doet het de laatste jaren best goed, met bands als High On Fire, Kylesa, Sacred Reich, Pagan's Mind en Primal Fear, naast al het deathmetalgeweld van Obituary, Bolt Thrower, etc. dat je ook in Deventer in het Burgerweeshuis kunt zien.

Het zou wat frequenter (en daarin ook consistenter) mogen. Boek ook eens bands als Death Angel, OverKill, Baroness, die komen prima tot hun recht in een zaal als Hedon. In Zwolle en het bredere omliggende gebied (Salland, Drenthe, Veluwe, Kop van Overijssel en ook verder) is genoeg animo: buit dat uit zou ik zeggen. En boek ook eens wat gedurfde opkomende namen zoals Baroeg vaak doet. Vooral leuk op de zondagmiddag. Verken de 'metalmatinee' gedachte op de Dag des Heeres en doe gewaagd: boek bands als Blood Ceremony, Purson, Jess And The Ancient Ones, Enforcer, Striker, etc. Jonge honden in het heavy metal straatje/hardrock die veel bekijks kunnen krijgen, maar zorg wel voor goede en tijdige promotie!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal fans zwolle.

Bericht door Eru Iluvatar » do jun 06, 2013 5:23 pm

Ohja, en wat Metalheank zeg: maak een soortgelijk topic aan op het forum van ZwareMetalen.com: hier zitten vooral Hollanders en Brabo's. ZwareMetalen heeft meer forumgebruikers uit Friesland, Groningen, het oosten, etc.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Metal fans zwolle.

Bericht door Hieronimus » do jun 06, 2013 5:38 pm

Zwolle is een goed uur vanaf Enschede met de trein tegenwoordig, dus wat nette metal daar zou ik wel bezoeken en met mij vast meer mensen uit Almelo, Hengelo en Enschede. Natuurlijk hebben we hier wel de Metropool en Atak, maar om nou te zeggen dat daar vaak wat interessants staat... Nee.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal fans zwolle.

Bericht door Eru Iluvatar » do jun 06, 2013 5:43 pm

Je hebt gelijk: Hedon in Zwolle kan mooi in dat metalvacuüm springen dat oostelijker, in Twente, is ontstaan. Niet slim van de Metropool en de Atak, terwijl ik daar in 2009 en 2010 leuke bands heb gezien als Exodus, OverKill en Anthrax. Nu lijkt dat weer voorbij te zijn, maar dit soort bands kunnen ook prima in Hedon staan en vanuit de centrale positie van Zwolle misschien nog wel meer bezoekers trekken dan die zalen in Twente.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Metal fans zwolle.

Bericht door Hieronimus » do jun 06, 2013 5:55 pm

Ik kan eigenlijk m'n ogen niet geloven als ik zo de site van Metropool bekijk. 10 januari lijkt de eerstvolgende datum te zijn dat er überhaupt een metalband (Iced Earth) ingeroosterd is. In Atak is het aanbod al iets groter: Korn (11 juni), Stream of Passion (7 september), The Black Dahlia Murder (25 september) en Annihilator (11 oktober), maar daar loop ik ook niet warm voor. Ik ben nog nooit in Hedon geweest, maar met wat interessantere (kleine) bands kan daar verandering in komen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Metal fans zwolle.

Bericht door Sorcha » do jun 06, 2013 11:01 pm

Ja fijn is dat, ga ik na de zomer richting het oost'n en dan is de agenda met showtjes-die-misschien-wel-leuk-zijn zo goed als leeg. Afijn, Zwolle wil ik best overwegen mits de bands het waard zijn.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Metal fans zwolle.

Bericht door alicecooper » vr jun 07, 2013 11:10 am

Een aantal keren in Hedon geweest en bij leuke bands kom ik zeker weer die kant op.

Plaats reactie