Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Took » ma jun 10, 2013 12:09 pm

vr 08 nov 13
Amon Amarth + Carcass

Zaal open18:30 uur
Aanvang19:30 uur
Tickets€ 25,00EX. SERV. KOSTEN
VerkoopSTART 15-6-2013

Amon Amarth én Carcass, twee absolute zwaargewichten uit de deathmetal hoek samen op een podium? Het klinkt als een droom van iedere metalfan. Vanavond komt die droom uit in 013. Beide groepen staan voor een exclusief optreden in Tilburg. Dat Amon Amarth zich tot de absolute smaakmakers van de melodieuze deathmetal mag rekenen, behoeft nauwelijks enig betoog. De furieuze, bombastische muziek van deze Zweden wordt steevast voorzien van mythische teksten en is van epische proporties. De Britten van Carcass zijn natuurlijk ook niet te versmaden. Als grondleggers van talloze subgenres binnen de heavy metal zijn deze death- en (gore)grindpioniers door de wol geverfde veteranen. De nieuwe plaat ‘Heartwork’ is een stijlbreuk met het eerdere werk, maar behoort ook tot het beste wat de band gemaakt heeft. Hun spijkerharde shows tijdens Neurotic Deathfest in 2010 en 2013 staan ons nog zeer helder voor de geest. Dat belooft nogal wat!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Merciless_Death
Berichten: 62
Lid geworden op: di mar 26, 2013 9:03 am

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Merciless_Death » ma jun 10, 2013 12:37 pm

Aparte combinatie, maar wel erg gaaf. Voor Carcass alleen zou ik al gaan, Amon Amarth is mooi meegenomen (en al helemaal als ze veel oud werk spelen).
Zaterdag maar meteen een kaartje kopen!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door fetuskiller » ma jun 10, 2013 12:38 pm

De nieuwe plaat ‘Heartwork’ is een stijlbreuk met het eerdere werk, maar behoort ook tot het beste wat de band gemaakt heeft.
:lol:
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Took » ma jun 10, 2013 1:48 pm

Met de komst van Amon Amarth en Carcass bevestigt 013 twee absolute zwaargewichten. Op vrijdag 8 november zijn beide metalbands voor een exclusieve show te zien in Tilburg. Amon Amarth was onlangs een van de hoogtepunten tijdens Fortarock, terwijl Carcass eerder dit jaar de smaakmaker van het Neurotic Deathfest bleek.

Het Zweedse Amon Amarth is een absolute uitblinker in de melodieuze death metal. De beukende Vikingen hebben tot nu toe acht langspelers gemaakt en die zijn allemaal van topniveau. Bombastische metal met diepe grunts en strakke riffs voorzien van teksten die handelen over de Noorse mythologie. Het gloednieuwe ‘Deceiver Of The Gods’ dat eind juni verschijnt, belooft weer een brute portie death metal van het hoogste niveau.

De Zweden nemen een wel heel bijzondere speciale gast mee: het legendarische Carcass. Deze Britten worden gezien als pioniers van een hele waslijst aan subgenres waaronder grind- en death metal. Bij de buitenwacht is de groep minstens zo bekend vanwege de gore platenhoezen vol expliciet anatomische verminkingen. De groep gooit in 1995 het bebloede bijltje er bij neer, maar pakt in 2008 de draad extreem succesvol weer op.

Afzonderlijk zijn deze twee smaakmakers al niet te versmaden, maar samen op een podium is dit natuurlijk helemaal een natte droom van iedere zichzelf respecterende liefhebber van onversneden death metal. 013 maakt die droom nu waar, want Amon Amarth en Carcass staan op vrijdag 8 november exclusief in 013 voor wat ongetwijfeld hét death metalhoogtepunt van 2013 gaat worden.

Amon Amarth + Carcass
Vrijdag 8 november 2013 | aanvang 19:30 | zaal open 18:30
Tickets € 25 (excl. service- en transactiekosten) | Jupiler Zaal | Voorverkoop vanaf zaterdag 15 juni
013, Veemarktstraat 44, Tilburg, www.013.nl
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Took » ma jun 10, 2013 1:49 pm

in het persbericht hebben ze die fout niet gemaakt.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Gilbert » ma jun 10, 2013 2:34 pm

Mooi. Dan heb ik er toch goed aan gedaan om het optreden van Amon Amarth op FortaRock XL over te slaan (en te kiezen voor de andere podia) en te wachten op de headlinertournee ter promotie van de nieuwe cd. :D

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door yowannuzz » ma jun 10, 2013 4:48 pm

Ik begrijp goed dat Carcass het voorprogramma is ?!

:cry: :cry: :cry:

Als ik ga, kan ik dan in ieder geval op tijd naar huis.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door MK » ma jun 10, 2013 5:19 pm

Zal wel een co-headline show worden. Sowieso Carcass zien, Amon Amarth is inderdaad mooi meegenomen. Nog een interessante support erbij en ik ben dik tevree.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Latebloomer » ma jun 10, 2013 7:46 pm

Carcass heb ik nog nooit gezien, dus die wil ik graag zien. AA heb ik nu 2x gezien, de eerste keer (in Atak (2011?)) was alleraardigst, maar de 2de keer (jl. Fortarock) was al overbodig (hoewel die overvolle tent ook niet meewerkte). En ze moeten die zanger 's een keer vertellen dat-ie headbangt als een debiel. Geen gezicht.
Iemand enig idee hoelang Carcass zal spelen?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Took » ma jun 10, 2013 9:43 pm

Latebloomer schreef: Iemand enig idee hoelang Carcass zal spelen?
ik gok ergens tussen de 30 en 120 minuten.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Crises » di jun 11, 2013 11:19 pm

Took schreef:onversneden death metal
:mrgreen:

Beide bands onversneden death metal noemen is hilarisch.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Cranial » do jun 13, 2013 4:49 pm

Crises schreef:
Took schreef:onversneden death metal
:mrgreen:

Beide bands onversneden death metal noemen is hilarisch.
dit dus... ga hier even over nadenken, carcass is vet, AA hoeft voor mij niet zo nodig...
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door ketter » do jun 13, 2013 5:46 pm

Laatst gewijzigd door ketter op vr feb 07, 2014 12:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door MK » vr jun 21, 2013 11:44 am

Van de 013 website:
De support voor de show van Amon Amarth en Carcass is bekend. De NWOBHM band Hell opent voor de twee metal grootheden op gepaste wijze met een dosis onvervalste heavymetal!
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Latebloomer » vr jun 21, 2013 2:14 pm

MK schreef:Van de 013 website:
De support voor de show van Amon Amarth en Carcass is bekend. De NWOBHM band Hell opent voor de twee metal grootheden op gepaste wijze met een dosis onvervalste heavymetal!
ha, dat wordt een wel heel wonderlijke combi - maar wel interessant!

Gebruikersavatar
Merciless_Death
Berichten: 62
Lid geworden op: di mar 26, 2013 9:03 am

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Merciless_Death » vr jun 21, 2013 5:47 pm

Meh, mooie marge om wat later van huis te gaan. Ik snap de hele hype rond Hell niet.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door yowannuzz » za nov 09, 2013 10:53 pm

Was het nog wat?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Latebloomer » zo nov 10, 2013 8:33 am

ik heb AA bewust laten schieten, maar Hell en Carcass waren geweldig!

Gebruikersavatar
Merciless_Death
Berichten: 62
Lid geworden op: di mar 26, 2013 9:03 am

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Merciless_Death » zo nov 10, 2013 5:11 pm

Hell (bewust) gemist, dat had ik op Into the Grave al eens gezien en dat was m'n ding totaal niet.

Carcass was fantastisch, maar ik had het idee dat het merendeel van de zaal er niets mee kon (behalve als er geklapt moest worden). Strakke show, goeie mix van oud en nieuw. Had een terechte headliner geweest, drie kwartier was veel te kort!

Amon Amarth wordt met de keer saaier. Leuk dat ze een nieuw album hebben, maar om nou één nummer van Versus the World, één van Fate of Norns en zelfs helemaal niets van die platen daarvoor te spelen, is toch wel extreem karig. Zeker aangezien het nieuwe materiaal (Surtur Rising en Deceiver...) op een enkel nummertje na compleet dertien in een dozijn is. Het werd allemaal goed gespeeld, maar als ze het oude werk zo blijven negeren, ga ik Amon Amarth negeren.

Aan de bar was het echter wel ouderwets gezellig, dat Underberg (ik dacht dat het bier zou zijn, het bleek een soort Jäger) was prima te doen met twee flesjes voor één muntje!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door cataclysm child » ma nov 11, 2013 2:39 pm

Gisteren in Brussel geweest. Carcass was vet. Van Amon Amarth maar 5 nummers gezien en daarna wat gaan tooghangen.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door Took » ma nov 11, 2013 3:17 pm

Afbeelding
Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

mr.snorro
Berichten: 25
Lid geworden op: zo jul 28, 2013 12:44 pm

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door mr.snorro » vr nov 15, 2013 9:12 pm

Merciless_Death schreef:Hell (bewust) gemist, dat had ik op Into the Grave al eens gezien en dat was m'n ding totaal niet.

Carcass was fantastisch, maar ik had het idee dat het merendeel van de zaal er niets mee kon (behalve als er geklapt moest worden). Strakke show, goeie mix van oud en nieuw. Had een terechte headliner geweest, drie kwartier was veel te kort!

Amon Amarth wordt met de keer saaier. Leuk dat ze een nieuw album hebben, maar om nou één nummer van Versus the World, één van Fate of Norns en zelfs helemaal niets van die platen daarvoor te spelen, is toch wel extreem karig. Zeker aangezien het nieuwe materiaal (Surtur Rising en Deceiver...) op een enkel nummertje na compleet dertien in een dozijn is. Het werd allemaal goed gespeeld, maar als ze het oude werk zo blijven negeren, ga ik Amon Amarth negeren.

Aan de bar was het echter wel ouderwets gezellig, dat Underberg (ik dacht dat het bier zou zijn, het bleek een soort Jäger) was prima te doen met twee flesjes voor één muntje!

Waaaat 2 flesjes voor 1 muntje? Ik heb beneden 2 muntjes betaald voor 1 groot glas... (jupiler)
Every Christian cross you find, you shall turn .Every building under God's name shall burn .Every Christian man's grave shall be desecrated.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Amon Amarth & Carcass, 8-11-2013, Tilburg

Bericht door sanguis » za nov 16, 2013 10:20 am

mr.snorro schreef:
Merciless_Death schreef:Hell (bewust) gemist, dat had ik op Into the Grave al eens gezien en dat was m'n ding totaal niet.

Carcass was fantastisch, maar ik had het idee dat het merendeel van de zaal er niets mee kon (behalve als er geklapt moest worden). Strakke show, goeie mix van oud en nieuw. Had een terechte headliner geweest, drie kwartier was veel te kort!

Amon Amarth wordt met de keer saaier. Leuk dat ze een nieuw album hebben, maar om nou één nummer van Versus the World, één van Fate of Norns en zelfs helemaal niets van die platen daarvoor te spelen, is toch wel extreem karig. Zeker aangezien het nieuwe materiaal (Surtur Rising en Deceiver...) op een enkel nummertje na compleet dertien in een dozijn is. Het werd allemaal goed gespeeld, maar als ze het oude werk zo blijven negeren, ga ik Amon Amarth negeren.

Aan de bar was het echter wel ouderwets gezellig, dat Underberg (ik dacht dat het bier zou zijn, het bleek een soort Jäger) was prima te doen met twee flesjes voor één muntje!

Waaaat 2 flesjes voor 1 muntje? Ik heb beneden 2 muntjes betaald voor 1 groot glas... (jupiler)
Dat is 1 muntje voor 12 cl, een groot glas bier is 2 munten voor 40 cl

Plaats reactie