Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Wil je wat verkopen, of zoek je juist een plaat?
Of zoek je bandleden? Hier kan je het vragen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ReadyMindsetGo
Berichten: 13
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 7:49 pm

Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door ReadyMindsetGo » za aug 17, 2013 10:38 am

Wij zijn bezig met een band met als uitgangspunten stonermetal (bv Ufomammut, Sleep, Kyuss), postmetal (bv Isis, Neurosis, Cult of Luna) en nu zoeken wij een zanger!

We zijn met z’n 4en (2 op gitaar, 1 bas en 1 drums) – 3 van ons wonen in Utrecht dus daar repeteren we (voorlopig in dB’s). Allemaal hebben we een aantal jaren bandervaring (voor de geinteresseerden: ex-Hymir, ex-Intrusion, ex-Dying Flame, ex-Zink, ex-Kommando, ex-Dominion). Gemiddelde leeftijd ligt tussen de 24 en 28.

We zijn niet specifiek op zoek naar een bepaalde soort stem, maar denk een beetje aan de voorgenoemde bands.

Bij interesse, graag pm, dan kunnen we een opname sturen van iets waar we nu mee bezig zijn en verder uitleg van hoe we auditie willen organiseren enzo.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Krimhild » za aug 17, 2013 10:51 am

Gave shit! Een zangeres is uitgesloten?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
ReadyMindsetGo
Berichten: 13
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 7:49 pm

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door ReadyMindsetGo » za aug 17, 2013 11:12 am

Nope! Sterker nog, as. donderdag hebben we al een meid die op auditie komt :)

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Krimhild » za aug 17, 2013 11:51 am

Mooi! ^^ Succes! Een zanger(es) voor zo'n soort band vormt toch wel een belangrijk onderdeel, dus hopelijk vangen jullie een goeie!

Hoe vaak oefenen jullie? En hoeveel van jullie bandleden heten Ivo?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door KoenM » za aug 17, 2013 12:17 pm

Zit Sargatanathanatosnatassatan de bassist ook bij jullie?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Mollusk » za aug 17, 2013 1:13 pm

Krimhild schreef:Gave shit! Een zangeres is uitgesloten?
Ga je auditie doen Suus?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
ReadyMindsetGo
Berichten: 13
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 7:49 pm

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door ReadyMindsetGo » za aug 17, 2013 2:42 pm

Krimhild schreef:Mooi! ^^ Succes! Een zanger(es) voor zo'n soort band vormt toch wel een belangrijk onderdeel, dus hopelijk vangen jullie een goeie!

Hoe vaak oefenen jullie? En hoeveel van jullie bandleden heten Ivo?
Thanks! We oefenen nu nog maar 1 keer in de 2 weken. Ivo's zijn niet bekend in onze groep, hoewel ik niet iedereen's 2e, 3e en eventueel meerdere namen ken..
KoenM schreef:Zit Sargatanathanatosnatassatan de bassist ook bij jullie?
Heet hij ook wel eens Eric, Sander of Bart? :P

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Krimhild » za aug 17, 2013 3:24 pm

Mollusk schreef:Ga je auditie doen Suus?
Als ik niet al teveel muzikale dingen te doen had (en als ik kon zingen zoals ik zou willen), had ik wel een poging gewaagd! De combinatie is dodelijk: én het juiste genre, én de juiste positie, én de juiste leeftijd, én de juiste locatie. Maar het mag niet zo zijn. God heeft een andere zangert voor ze in gedachten.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Mollusk » za aug 17, 2013 3:34 pm

Misschien ooit nog in een Agalloch-coverband of iets dergelijks?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door KoenM » za aug 17, 2013 3:40 pm

ReadyMindsetGo schreef:
Krimhild schreef:Mooi! ^^ Succes! Een zanger(es) voor zo'n soort band vormt toch wel een belangrijk onderdeel, dus hopelijk vangen jullie een goeie!

Hoe vaak oefenen jullie? En hoeveel van jullie bandleden heten Ivo?

Thanks! We oefenen nu nog maar 1 keer in de 2 weken. Ivo's zijn niet bekend in onze groep, hoewel ik niet iedereen's 2e, 3e en eventueel meerdere namen ken..
KoenM schreef:Zit Sargatanathanatosnatassatan de bassist ook bij jullie?
Heet hij ook wel eens Eric, Sander of Bart? :P
Een Drent die hier in een donker verleden postte onder de naam 'Sargatanas'. Speelde in Dying Flame volgens mij. Daarom. Weet niet meer hoe hij heet.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Krimhild » za aug 17, 2013 3:43 pm

Mollusk schreef:Misschien ooit nog in een Agalloch-coverband of iets dergelijks?
Nee, daar begin ik niet aan :P Je favoriete muziek moet je nóóit gaan spelen. En niet te vaak afspelen. Anders gaat het dood.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
ReadyMindsetGo
Berichten: 13
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 7:49 pm

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door ReadyMindsetGo » za aug 17, 2013 4:27 pm

Krimhild schreef:
Mollusk schreef:Ga je auditie doen Suus?
Als ik niet al teveel muzikale dingen te doen had (en als ik kon zingen zoals ik zou willen), had ik wel een poging gewaagd! De combinatie is dodelijk: én het juiste genre, én de juiste positie, én de juiste leeftijd, én de juiste locatie. Maar het mag niet zo zijn. God heeft een andere zangert voor ze in gedachten.
Gelukkig geloven we geen van allen in God! (naja, ik soort van, maar eerder in de zin van dat God als concept bestaat en dat alles en niets wat er is, oftewel het universum en alles daarin, het meest nuttige 'God' genoemd kan worden - mijn visie in een notendop :wink: )

Ik zou zeggen, kom gewoon langs! Binnenkort ben ik toch bijna 3 maanden weg (en zal de band enigszins stil gaan liggen) dus dit is nog maar een eerste soort proef-auditie (ook voor ons om te kijken wat we zelf willen en wat voor zangvissen er in het water zwemmen) - heb je eventueel nog tijd om te oefenen en andere projecten te schrappen om voor ons tijd te maken! :silly:
KoenM schreef:Een Drent die hier in een donker verleden postte onder de naam 'Sargatanas'. Speelde in Dying Flame volgens mij. Daarom. Weet niet meer hoe hij heet.
Jaaa, die ken ik! Jeroen heet ie en speelde idd in DF :) Ik woon inmiddels in Utrecht, vandaar geen DF meer ook.
Krimhild schreef:
Mollusk schreef:Misschien ooit nog in een Agalloch-coverband of iets dergelijks?
Nee, daar begin ik niet aan :P Je favoriete muziek moet je nóóit gaan spelen. En niet te vaak afspelen. Anders gaat het dood.
Deels waar, na verloop van tijd gaat het wel weer leven (iig mijn passie voor Isis blijft al 7 jaar sterk) :) Agalloch is overigens ook fucking gaaf, hoewel ik maar 1 cd van ze ken.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Krimhild » za aug 17, 2013 4:57 pm

ReadyMindsetGo schreef:Gelukkig geloven we geen van allen in God! (naja, ik soort van, maar eerder in de zin van dat God als concept bestaat en dat alles en niets wat er is, oftewel het universum en alles daarin, het meest nuttige 'God' genoemd kan worden - mijn visie in een notendop :wink: )
In dat geval zijn jullie veel te heidens voor mij.

=;')
ReadyMindsetGo schreef:Ik zou zeggen, kom gewoon langs! Binnenkort ben ik toch bijna 3 maanden weg (en zal de band enigszins stil gaan liggen) dus dit is nog maar een eerste soort proef-auditie (ook voor ons om te kijken wat we zelf willen en wat voor zangvissen er in het water zwemmen) - heb je eventueel nog tijd om te oefenen en andere projecten te schrappen om voor ons tijd te maken! :silly:
Over een paar maanden zit ik voor een half jaar in Amerika. Is onhandig! Maar ik ben wel benieuwd wat jullie voor muziek maken. Kun je wat opsturen?
ReadyMindsetGo schreef:Deels waar, na verloop van tijd gaat het wel weer leven (iig mijn passie voor Isis blijft al 7 jaar sterk) :) Agalloch is overigens ook fucking gaaf, hoewel ik maar 1 cd van ze ken.
Blijkt de stempel 'heidens' toch nog op je van toepassing...
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
ReadyMindsetGo
Berichten: 13
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 7:49 pm

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door ReadyMindsetGo » za aug 17, 2013 5:05 pm

Krimhild schreef: In dat geval zijn jullie veel te heidens voor mij.

=;')
Hmm, met die knipoog erbij weet ik niet hoe ik dat moet opvatten :P Overigens neem ik aan dat de rest atheïst is of er vooral niet echt over denkt, ik mag eigenlijk niet zomaar voor ze spreken natuurlijk...
Krimhild schreef: Over een paar maanden zit ik voor een half jaar in Amerika. Is onhandig! Maar ik ben wel benieuwd wat jullie voor muziek maken. Kun je wat opsturen?
Das toevallig! Waar ga je heen? Ik hoop maandag te horen dat ik naar LA ga (naja, in de buurt van)!

Ik zeg toch dat je moet komen! :P We hebben niet echt haast ofzo maar ik zou het wel leuk vinden om te kijken hoe het gaat voordat ik vertrek. Woon je in Utrecht trouwens? Ik zal kijken of ik zo iets naar je kan sturen.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Mollusk » za aug 17, 2013 5:45 pm

Suus nu weer een half jaar in de VS? Nou lekker laat ons MF'ers maar weer in de steek.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
ReadyMindsetGo
Berichten: 13
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 7:49 pm

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door ReadyMindsetGo » za aug 17, 2013 5:46 pm

Daar hebben ze ook internet :P

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Krimhild » za aug 17, 2013 5:54 pm

Niet waar ik heen ga 8)

The Wild West Coast! En dan niet LA. Meer ... desolaat dan dat.
Ik zal er over nadenken.

En Hugo: C'est la vie! Als Plaag hier weg mag gaan dan mag ik dat ook. De redenen dat we hier weggaan lijken op elkaar. Hij zit in een hutje op de Friese hei, ik op de Amerikaanse. Nazis haten we allebei. Ik weet niet wat hij van nasi vind, ik vind er weinig aan.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
ReadyMindsetGo
Berichten: 13
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 7:49 pm

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door ReadyMindsetGo » za aug 17, 2013 6:06 pm

Ik ga ook niet echt naar LA (naja, wil er wel in het weekend een keertje heen als ik er toch ben) maar naar een soort boerderij in de buurt: quailsprings.org waar ze ook vrijwel geen internet hebben. Zal wel heel toevallig zijn als je naar dezelfde plek toegaat! :P

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door KoenM » za aug 17, 2013 6:55 pm

Ik wil naar Australië voor een half jaar. Al dat geglobetrot hier.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Mollusk » za aug 17, 2013 7:06 pm

Krimhild schreef:Niet waar ik heen ga 8)

The Wild West Coast! En dan niet LA. Meer ... desolaat dan dat.
Ik zal er over nadenken.

En Hugo: C'est la vie! Als Plaag hier weg mag gaan dan mag ik dat ook. De redenen dat we hier weggaan lijken op elkaar. Hij zit in een hutje op de Friese hei, ik op de Amerikaanse. Nazis haten we allebei. Ik weet niet wat hij van nasi vind, ik vind er weinig aan.
Is het vanwege je studie, Suus. Die had je toch afgerond?
Als die schaatsmeeting maar wel voor die tijd zal plaatsvinden. Ik heb mijn schaatspak al in bestelling.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Krimhild » za aug 17, 2013 8:51 pm

ReadyMindsetGo schreef:Ik ga ook niet echt naar LA (naja, wil er wel in het weekend een keertje heen als ik er toch ben) maar naar een soort boerderij in de buurt: quailsprings.org waar ze ook vrijwel geen internet hebben. Zal wel heel toevallig zijn als je naar dezelfde plek toegaat! :P
:D Super gaaf! Wat ga je precies doen? Dat holistische-we-poten-alles-alleen-bij-volle-maan-in-het-jaar-van-de-stier hoeft van mij niet, maar zelf dingen maken is echt heel erg goud. Het lijkt erop alsof de westkust bezaaid is met dit soort projecten, mooi om te zien!

@Hugo: Neen, gelukkig niet voor studie. Voor de vrijheid! Vriend en ik gaan in een kano een paar maanden een rivier af peddelen en onderweg wildkamperen en van het land leven. Vóór die tijd willen we nog wat ervaring opdoen bij de één of andere community (zoiets als quail springs zou ook leuk zijn om te bezoeken) en na afloop wil ik nog langs wat vrienden in Canada. Zoals de oude buurvrouw zegt: Als het nu kan, moet je vooral nu gaan.

@Koen: Godver, ook al. Kijk maar uit, als je vriendin een zorgverlener is laten ze haar daar misschien niet meer gaan! (Een slordige 10.000 zorgverleners tekort, als ik het goed begreep)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Mollusk » za aug 17, 2013 9:05 pm

Krimhild schreef:...en van het land leven.
Kijken jullie uit met die eetbare plantjes die teveel op elkaar lijken? :wink:
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Krimhild » za aug 17, 2013 9:15 pm

We hebben allemaal Into the Wild gezien en we weten allemaal dat we voor plantjes moeten uitkijken omdat die zo op elkaar kunnen lijken.
We hebben om die reden maar besloten om alleen nog maar paddenstoelen te eten.
=;')

Dat geschaats komt er niet meer van vrees ik. Maar! Dat pak is beslist geen miskoop. Ook op de bank zit zo'n ding lekker. En! In de slaapkamer kan je er alle kanten mee op... (behalve de goeie)(en 'goei' is Russisch voor 'lul', dus het klopt!)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
ReadyMindsetGo
Berichten: 13
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 7:49 pm

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door ReadyMindsetGo » za aug 17, 2013 9:31 pm

Krimhild schreef:
ReadyMindsetGo schreef:Ik ga ook niet echt naar LA (naja, wil er wel in het weekend een keertje heen als ik er toch ben) maar naar een soort boerderij in de buurt: quailsprings.org waar ze ook vrijwel geen internet hebben. Zal wel heel toevallig zijn als je naar dezelfde plek toegaat! :P
:D Super gaaf! Wat ga je precies doen? Dat holistische-we-poten-alles-alleen-bij-volle-maan-in-het-jaar-van-de-stier hoeft van mij niet, maar zelf dingen maken is echt heel erg goud. Het lijkt erop alsof de westkust bezaaid is met dit soort projecten, mooi om te zien!

@Hugo: Neen, gelukkig niet voor studie. Voor de vrijheid! Vriend en ik gaan in een kano een paar maanden een rivier af peddelen en onderweg wildkamperen en van het land leven. Vóór die tijd willen we nog wat ervaring opdoen bij de één of andere community (zoiets als quail springs zou ook leuk zijn om te bezoeken) en na afloop wil ik nog langs wat vrienden in Canada. Zoals de oude buurvrouw zegt: Als het nu kan, moet je vooral nu gaan.

@Koen: Godver, ook al. Kijk maar uit, als je vriendin een zorgverlener is laten ze haar daar misschien niet meer gaan! (Een slordige 10.000 zorgverleners tekort, als ik het goed begreep)
Klinkt awesome wat je gaat doen! Ik ga 2,5 maanden op stage en nee, wat jij beschrijft (klinkt als biodynamische landbouw van Rudolph Steiner) doen ze daar niet, hoewel ze wellicht wel wat handjes vasthouden doen enzo... ach, heb ik dat ook s meegemaakt. Mij gaat het om permaculture - echt duurzame landbouw waar met de natuur mee wordt gewerkt ipv tegen de natuur in (zoals traditionele landbouw). Het is mogelijk om op visite te komen, dus ook al ken ik je/jullie helemaal niet, zeg ik ook hier weer doen! Lijkt me gaaf! :D

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door Krimhild » za aug 17, 2013 10:00 pm

Door het woord 'holistisch' dacht ik meteen dat we met Steiner te maken hadden. De combinatie komt vaak voor, denk ik?
Maar wanneer zit je daar dan? Wij pas vanaf februari waarschijnlijk.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
ReadyMindsetGo
Berichten: 13
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 7:49 pm

Re: Gezocht – zanger voor (postmetal/stonermetal) band

Bericht door ReadyMindsetGo » ma aug 19, 2013 7:10 pm

Volgens mij betekent holistisch alleen dat het een alomvattend principe betreft. Dat kan permaculture ook wel zijn (werken mEt de natuur ipv er tegen kan natuurlijk op heel veel manieren tot uiting komen). Het was eerder de opmerking over het poten bij volle maan die me aan Steiner deed denken :P

Ik ben bang dat we elkaar dan gaan missen, want ik ben er vanaf eind augustus t/m begin november. Jammer pindakaas. :P

Plaats reactie