Fortarock festival 2014

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nijmegenmetal
Berichten: 108
Lid geworden op: wo nov 29, 2006 9:21 am

Fortarock festival 2014

Bericht door nijmegenmetal » do okt 17, 2013 10:29 am

Zaterdag 31 mei 2014 !!

www.fortarock.nl

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Woutjinho » do okt 17, 2013 11:25 am

Waarschijnlijk wel weer aanwezig aangezien ik tot nu toe elke keer er was.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Rene » do okt 17, 2013 11:50 am

Mooi, datum bekend... laten we snel de discussie beginnen dat het weer te massaal gaat worden en het nooit meer zal zijn als vroeger :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door innuendo » do okt 17, 2013 12:17 pm

Vergeet niet de wenslijstjes!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Took » do okt 17, 2013 12:39 pm

geen XL meer achter de naam, maar wel in het Goffertpark. Handig voor het ergens tussen de kleine en XL-versie in te laten vallen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gilbert » do okt 17, 2013 1:34 pm

innuendo schreef:Vergeet niet de wenslijstjes!
Ach Ruud, wat leuk dat je er aan gedacht hebt dat onder andere ik die dag jarig ben! Ik zal binnenkort eens beginnen aan mijn wenslijstje met wat ik op 31 mei van jullie allemaal als kadootjes wil ontvangen. :wink: Maar goed, volgens mij hebben we de verlanglijstjes van welke headliner we zouden willen zien al in een andere draad (plus bijbehorende poll op de frontpage) gehad. Zelf heb ik gelukkig een zeer brede smaak. Tot dusver dan ook nog nooit teleurgesteld geweest in het programma van een FortaRock-editie, dus ben er waarschijnlijk wel weer bij (als ik mijn familie tenminste op tijd verwittig dat ik mijn verjaardag in 2014 op een andere datum vier).

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door iron_dennis » do okt 17, 2013 3:45 pm

Emperor als headliner!!! Die spelen in het kader van het twintig jarig bestaan van "In the Nightside Eclipse" het album in zijn totaliteit met Faust op drums. Mooie kans om de wrange nasmaak van vorig jaar weg te spoelen.
Dominion of Darkness.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Oak » do okt 17, 2013 3:50 pm

Tool ya'll w0000t!!!!! ♥

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door innuendo » do okt 17, 2013 3:57 pm

Emperor? Ik verwacht er toch niet heen te gaan, maar dat vind ik absoluut een van de allerslechtste platen aller tijden
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Aerodeth » do okt 17, 2013 4:06 pm

Ik hoop niet dat Emperor komt, maar de kans is er natuurlijk wel. Zelf hoop ik op Motley Crue of Cinderella. Daar zullen jullie wel allemaal haat tegen hebben :p
onderschrift

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Woutjinho » do okt 17, 2013 5:41 pm

Het was toch geen verrassing dat het weer in Goffert zou zijn? Dat hadden ze toch al bekend gemaakt?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Lennert » do okt 17, 2013 7:15 pm

innuendo schreef:Emperor? Ik verwacht er toch niet heen te gaan, maar dat vind ik absoluut een van de allerslechtste platen aller tijden
In de woorden van wijlen Saxon747: 'Emperor, dat is toch die schijtband van 'In the night we suck dick'?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door KoenM » do okt 17, 2013 7:48 pm

Ik wacht rustig af. Denk dat ik slechts 1 meerdaags festival ga doen volgend jaar. Maar als de line-up me omver blaast, wie weet. Hoop dat het idd niet meer zo massaal is als vorig jaar. Al zou Metallica (= garantie op massaal) me nog wel eens kunnen overtuigen, is alweer geleden van 2009 dat ik ze live zag.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door iron_dennis » vr okt 18, 2013 8:01 am

Emperor een schijtband en ik wil liever Cinderella als headliner. Op wat voor forum zit ik??? :lol: :lol: :lol:

Mooi om te zien dat iedereen toch weer erg uiteenlopende wensen heeft.
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Took » vr okt 18, 2013 9:25 am

KoenM schreef:Metallica (= garantie op massaal)
ondanks dat metallica er stond, was dat Sonisphere hier in NL niet echt een succes toch?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door KoenM » vr okt 18, 2013 10:14 am

Welk jaar was dat dan? In dat verhaal ben ik blijkbaar niet mee...
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Cjmormon » vr okt 18, 2013 11:30 am

Took schreef:
KoenM schreef:Metallica (= garantie op massaal)
ondanks dat metallica er stond, was dat Sonisphere hier in NL niet echt een succes toch?
Het was dan ook niet de slimste zet om Metallica in nog geen 13 maanden, 3 keer in nederland te zetten. Ik vind het niet heel gek dat Sonisphere geflopt is

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door ketter » vr okt 18, 2013 12:36 pm

Laatst gewijzigd door ketter op do nov 28, 2013 5:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door alicecooper » vr okt 18, 2013 5:18 pm

KoenM schreef:Welk jaar was dat dan? In dat verhaal ben ik blijkbaar niet mee...
''In 2009 deden we Sonisphere, maar dat was ook geen bijster succes met 21.000 verkochte kaarten."

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door arjans » vr okt 18, 2013 9:03 pm

Leuk!

Ik ben er zeker weer bij.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Orklord » za okt 19, 2013 11:58 am

waarom kijkt iedereen zo uit naar de headliner? Meestal is dat de minst interessante band op de line-up.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door MetalJan » za okt 19, 2013 1:26 pm

Dat vroeg ik me ook al af. Vaak zijn het de wat 'kleinere' bands die ik interessanter vind.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gilbert » za okt 19, 2013 5:33 pm

Orklord schreef:waarom kijkt iedereen zo uit naar de headliner? Meestal is dat de minst interessante band op de line-up.
In de eerste plaats vind ik dat, om eerlijk te zijn, een nogal snobistisch standpunt. De meeste grote acts zijn groter dan de rest omdat ze (a) ooit -- weliswaar soms heeeeeeel lang geleden -- een paar ongelooflijk goede albums (of in elk geval singles) hebben uitgebracht die veel mensen erg bijzonder vinden en (b) een visueel gave liveshow met zich meebrengen. Rammstein was daar afgelopen jaar een perfect voorbeeld van. Smaken verschillen natuurlijk, maar volgens mij gaven zelfs de aanwezigen die weinig met industrial rock/metal aankunnen na afloop toe dat een Rammstein-show ook voor hen onderhoudend was dankzij al het visuele spektakel. Mocht jij Rammstein dus bijvoorbeeld de minst interessante band uit de gehele line-up van afgelopen jaar vinden (al weet ik niet of jij die specifieke band in gedachten had), dan begrijp ik daar echt niets van.

In de tweede plaats vind ik zelf de kleinere bands muzikaal vaak ook te gek, maar er hangt aan het bezoek van zo'n festival natuurlijk wel een prijskaartje. Bliksem is bijvoorbeeld een ontzettend toffe jonge Vlaamse groep en zou voor mij achteraf zomaar de band van de dag kunnen zijn, mochten ze komend jaar door FortaRock (als openingsact) worden uitgenodigd. Maar ik ga voor een Bliksem natuurlijk geen zestig tot tachtig euro voor een kaartje uitgeven, plus reisgeld en de niet te onderschatten kosten van festivaleten en -drinken. Hetzelfde geldt voor pak 'em beet Death Angel, Testament, Obituary, Amon Amarth, Paradise Lost, Epica, Hatebreed, Delain, Suicidal Tendencies, Kamelot en al die andere gave bands die elk jaar minstens een of twee keer optreden binnen een straal van 150 kilometer van waar ik woon. Erg leuk om zo'n band op een festival tegen te komen, maar ik koop er niet speciaal een kaartje voor, aangezien je ze vaak genoeg voor veel minder geld ergens anders kunt zien.

Vaak maakt een van de grootste namen uit de line-up (meestal de headliner, maar kan soms ook de tweede of derde naam op de affiche zijn) voor mij daarom uiteindelijk het verschil tussen wel of niet een ticket willen kopen, zeker als het een band is die weinig naar Nederland komt of eentje die bij een los optreden ook de hoofdprijs vraagt. Zo komen Slayer, Motörhead en Iron Maiden weliswaar erg vaak onze kant op, maar als ze toevallig als headliner op een nabijgelegen festival staan betaal je niet veel meer dan bij een los concert en krijg je vrijwel exact dezelfde nummers te horen en show te zien, maar dan met een langer en beter voorprogramma.

Tot slot krijgt de headliner vaak ook veel meer speeltijd dan elk van de "kleinere acts" en is het bij festivals met meerdere podia soms zo dat je overdag steeds uit een tweetal bands kunt kiezen, maar aan het einde van de avond anderhalf tot twee uur lang geen andere optie hebt dan naar de hoofdact te kijken. Het is nogal lullig om naar een festival te reizen in de wetenschap dat je om negen uur 's avonds alweer naar huis kunt gaan omdat er dan alleen nog een lang optreden van een (dure) band komt waar je zelf echt helemaal niks om geeft.

Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken en weet niet in hoeverre de bovenstaande argumenten voor hen opgaan, maar hoop je hiermee duidelijk te maken waarom ikzelf vooraf altijd meer benieuwd ben naar de identiteit van de hoofdact(s) dan naar de "kleine" namen op de affiche van een aankomend festival.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Woutjinho » za okt 19, 2013 5:56 pm

Hij zal ook wel persoonlijke smaak bedoeld hebben. Ik heb dat zelf trouwens ook wel. Het gebeurd zelden dat ik echt voor een headliner naar een festival ga. Toch kijk ik wel meer dan de helft van de keren de headliner op festivals.

Edit: vaak vanwege het grotere spektakel met licht en andere effecten tijdens de headliner zoals je zelf al zei.

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Latebloomer » zo okt 20, 2013 8:28 am

Gilbert schreef:Bliksem is bijvoorbeeld een ontzettend toffe jonge Vlaamse groep en zou voor mij achteraf zomaar de band van de dag kunnen zijn,
dat zal wel meevallen

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door MetalJan » zo okt 20, 2013 4:17 pm

Als we het toch over Bliksem hebben... Gisteren in Dordrecht gezien, en dat was niet verkeerd :P

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door iron_dennis » zo okt 20, 2013 8:25 pm

De reden waarom ik over de headliner post is omdat ik zo af kan leiden of het weer zo'n mega editie wordt net als vorig jaar. Wanneer Emperor zou gaan headlinen weet ik dat het goed zit!
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Splijtzwam » zo okt 20, 2013 8:40 pm

Het lijkt mij uitgesloten dat Emperor zal headlinen, snap ook niet dat deze band serieus als optie voor headliner wordt genoemd hier.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Took » ma okt 21, 2013 8:18 am

headliner op een tweede podium wellicht. Maar ik zie die in Nederland geen festival van dat formaat trekken.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18566
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Krimhild » ma okt 21, 2013 8:22 am

Oak schreef:Tool ya'll w0000t!!!!! ♥
+283 874 747 575 757 700 000 000 000 000 000 000 000
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Woutjinho » ma okt 21, 2013 11:27 pm

Emperor lijkt me een band voor dat Jäger stageje.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door iron_dennis » di okt 22, 2013 12:07 am

Woutjinho schreef:Emperor lijkt me een band voor dat Jäger stageje.
Prima, zal het zeker weer zo druk zijn als dit jaar bij Kreator, Hatebreed en andere bands!
Dominion of Darkness.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door iron_dennis » di okt 22, 2013 12:08 am

Splijtzwam schreef:Het lijkt mij uitgesloten dat Emperor zal headlinen, snap ook niet dat deze band serieus als optie voor headliner wordt genoemd hier.
Emperor is 1 van de headliners van Wacken 2014!
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Woutjinho » di okt 22, 2013 10:14 am

Apart

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gilbert » di okt 22, 2013 12:33 pm

iron_dennis schreef:
Splijtzwam schreef:Het lijkt mij uitgesloten dat Emperor zal headlinen, snap ook niet dat deze band serieus als optie voor headliner wordt genoemd hier.
Emperor is 1 van de headliners van Wacken 2014!
Dat zegt niet zoveel. Wacken verkoopt al uit voordat het grootste deel van de line-up is bekendgemaakt. Dat festival is dus niet afhankelijk van de keuze van de hoofdacts, maar teert vooral op de reputatie qua sfeer en de breedte van het aanbod aan bands. Soms hebben ze wel echt grote publiekstrekkers op het festival staan, zoals Iron Maiden of Rammstein, maar volgens mij tref je op de affiche van Wacken vaak ook namen als Immortal, Blind Guardian of Machine Head op de bovenste regel aan. Dat zijn voor Wacken-begrippen best grote acts, maar echt geen artiesten die je een eendaags festival in het Goffertpark kunt laten headlinen. Zelfs in Park Brakkenstein waren Immortal en Machine Head bij hun komst naar FortaRock geen dagafsluiters (en zou Blind Guardian dat evenmin zijn).

Zoiets geldt voor Emperor ook. Misschien had die formatie een editie in Park Brakkenstein kunnen aanvoeren, maar in het Goffertpark lijkt het mij persoonlijk, net als anderen hierboven al aangeven, meer een band voor het tweede of derde podium. Dat wil zeggen, als de organisatie tenminste weer van het gehele terrein gebruik wil maken en (veel) meer bezoekers wil trekken dan de circa 7500 die op Brakkenstein zouden passen. Blackmetal is nou eenmaal vrij extreem en geen massaprodukt. Op Graspop 2012 mocht Ihsahn in de kleinste tent afsluiten, terwijl de grote menigte op dat moment bij het hoofdpodium van de meezingbare hardrock van (toen nog) subheadliner Twisted Sister zat te genieten. Denk je nou echt dat nu Ihsahn (eindelijk) weer met Emperor gaat touren, er ineens zoveel publiek op afkomt dat hij met Emperor kan headlinen op het hoofdpodium van festivals als Graspop en FortaRock, die in verhouding tot Wacken veel meer afhankelijk zijn van de aantrekkingskracht van de hoofdacts? Zelfs als de toegang gratis zou zijn, zou zo'n beetje elke Nederlander met enige affiniteit voor blackmetal naar Nijmegen moeten afreizen om het Goffertpark vol te krijgen.

Het zou best een leuk experiment zijn, maar ik zie de organisaties van beide festivals het risico echt niet nemen om Emperor op de mainstage te zetten, laat staan als slotact. Wacken doet dat wel, maar dat komt simpelweg omdat zij een min of meer vaste formule hebben met vele podia en erg veel keus, en daarmee in de loop van jaren van klein tot zeer groot zijn gegroeid. Oudere bezoekers vanuit heel Duitsland en daarbuiten blijven er steeds terugkeren, en ieder jaar willen veel jonge metalfans vanuit heel de wereld voor het eerst eens een kijkje gaan nemen op Wacken, vanwege de sfeer die daar blijkbaar geweldig is. (Ik ben er zelf nog nooit geweest.) Voor zover ik weet heeft Wacken overigens ook niet echt een "mainstage", maar treden er op elk moment op diverse podia tegelijkertijd aansprekende artiesten op. De organisatie van Wacken had daarom bij wijze van spreken Onkel Tom Angelripper of "Frans Bauer covert Rammstein" als eerste headliner kunnen aankondigen, en ook dan was het festival binnen een paar weken of maanden uitverkocht geweest. Dus staar je daar niet blind op.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door iron_dennis » di okt 22, 2013 6:57 pm

Prima, dan hoop ik dat de headliner uit het rijtje Iron Maiden, Metallica, AC/DC en nog een handvol anderen komt. Kunnen we weer gaan klagen waarom het toch altijd de oudjes zijn die een festival moeten headlinen.
Dynamo open air was vroeger ook een festival wat vaak een verrassende headliner had. Noem ze maar op Paradise Lost, Tiamat, Venom etc.
Natuurlijk gaat Emperor niet headlinen wanneer ze hetzelfde oppervlak als vorig jaar gaan gebruiken. De XL zou er in 2014 vanaf gaan waardoor ik ga denken dat ze dan een kleiner gedeelte van het Goffertpark gaan gebruiken... en het wel mogelijk moet zijn.
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Aerodeth » wo okt 23, 2013 11:21 pm

Kan Judas Priest niet headlinen? Er komt tenslotte een nieuw album aan
onderschrift

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Latebloomer » do okt 24, 2013 8:52 am

Aerodeth schreef:Kan Judas Priest niet headlinen? Er komt tenslotte een nieuw album aan
Ik denk dat ze dat wel kunnen, ja.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6781
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Johan » do okt 24, 2013 5:00 pm

Aerodeth schreef:Kan Judas Priest niet headlinen? Er komt tenslotte een nieuw album aan
Is daar ergens meer nieuws over te vinden? Op de website van Priest vind ik nog niet zo snel iets, hoewel er al een paar jaar sprake is van werk aan een nieuw studioalbum.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door yowannuzz » do okt 24, 2013 5:01 pm

Judas Priest was toch gekapt ?!?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Aerodeth » do okt 24, 2013 5:05 pm

onderschrift

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Elessar » do okt 24, 2013 8:58 pm

yowannuzz schreef:Judas Priest was toch gekapt ?!?
Nee!!

Oh God, niet weer. Heel het internet was in peril toentertijd vanwege die miscommunicatie.

Ze blijven albums maken en kleinere tours doen. Ze willen alleen geen lange/grote 'World Tours' meer doen.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door MetalJan » do okt 24, 2013 9:03 pm

Judas Priest al vaak/genoeg gezien, Iron Maiden al vaak/genoeg zien. Tijd voor wat anders! AC/DC bijvoorbeeld, maar ik heb ergens gelezen dat ze geen (of zelden) festivals doen.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Splijtzwam » vr okt 25, 2013 8:39 am

En Metallica gaat in 2014 ook de studio in voor een nieuw album, weet niet of ze dan tijd maken voor een (kleine) europese tour langs festivals.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Splijtzwam » vr okt 25, 2013 8:39 am

En Metallica gaat in 2014 ook de studio in voor een nieuw album, weet niet of ze dan tijd maken voor een (kleine) europese tour langs festivals.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Took » vr okt 25, 2013 8:55 am

tuurlijk. "escape from the studio 2014" staat waarschijnlijk al sinds mei 2011 gepland.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Latebloomer » vr okt 25, 2013 10:43 am

is het tijdschema al bekend?

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door alicecooper » vr okt 25, 2013 10:59 am

Carcass en BEHEMOTH! zijn bevestigd voor FortaRock 2014!

In totaal 18 bands, info over ticketprijzen en start vvk volgt.

FortaRock 2014, Zaterdag 31 mei, Goffertpark Nijmegen

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door yowannuzz » vr okt 25, 2013 11:02 am

Oh, das een prima begin !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door ketter » vr okt 25, 2013 12:12 pm

Laatst gewijzigd door ketter op do nov 28, 2013 5:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie