Download festival 2014 - 13-15 juni

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Download festival 2014 - 13-15 juni

Bericht door Aerodeth » wo nov 06, 2013 1:43 pm

Iedereen ken hier waarschijnlijk Download festival wel.
Het jaarlijks festival in het Engelse Donington Park.
Dit jaar is het van vrijdag 13 juni tot zondag 15 juni.
De headliners (en line-up tot nu toe):

Vrijdag: Avenged Sevenfold en Rob Zombie
Zaterdag: Linkin Park en Fall Out Boy
Zondag: AEROSMITH en Alter Bridge
onderschrift

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Download festival 2014 - 13-15 juni

Bericht door Aerodeth » wo nov 06, 2013 1:45 pm

Weet iemand wanneer de one day tickets verkocht gaan worden? Ik zou namelijk voor Aerosmith graag naar Engeland willen, maar vrijdag en zaterdag boeien mij echt helemaal niks.
Nu zijn er nog alleen 3-daags tickets te krijgen
onderschrift

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Download festival 2014 - 13-15 juni

Bericht door alicecooper » wo nov 06, 2013 2:03 pm

Heb jij een lot gewonnen?

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Download festival 2014 - 13-15 juni

Bericht door Aerodeth » wo nov 06, 2013 3:05 pm

nope. Jij wel?
onderschrift

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Download festival 2014 - 13-15 juni

Bericht door alicecooper » wo nov 06, 2013 4:18 pm

Ja, maar dat doet er niet toe.

Vroeg het me af omdat je de laatste tijd overal heen (wil gaan) gaat.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Download festival 2014 - 13-15 juni

Bericht door Gilbert » wo nov 06, 2013 8:51 pm

Aerodeth schreef:Weet iemand wanneer de one day tickets verkocht gaan worden? Ik zou namelijk voor Aerosmith graag naar Engeland willen, maar vrijdag en zaterdag boeien mij echt helemaal niks.
Nu zijn er nog alleen 3-daags tickets te krijgen
Even googlen levert ons op wat een ervaren Download-ganger op het forum van efestivals.co.uk een jaar geleden schreef, als antwoord op een soortgelijke vraag:
there should be a pinned FAQ in this forum, this question comes up every year (at least 2-3 times)

yes they usually do, and they are usually about £80+, they normally go on sale by about easter - but sometimes earlier if weekend ticket sales are slow, and later if weekend sales are good. and no - you arent allowed to camp onsite with a day ticket.
Dus rond Pasen hoef je pas dagtickets te verwachten. Aangezien dit festival zelden of nooit helemaal uitverkoopt en zeker niet met deze headliners, mag je er echter wel op gokken dat de organisatie op zeker moment dagtickets zal gaan aanbieden.

Maar wil je echt voor Aerosmith (en Alter Bridge) speciaal voor 1 festivaldag naar Engeland toe? Die komen vast nog wel dichterbij, met 1 of 2 shows in de Benelux en een of meerdere shows in het Ruhrgebied. Dikke kans dat Aerosmith bijvoorbeeld weer op Graspop staat en een losse show in bijvoorbeeld Ziggo Dome doet.

Mocht je toch naar Download willen gaan, dan raad ik je verder aan om de rest van de line-up af te wachten. Download kent een viertal podia en de optredens van de afsluiters op de andere drie podia daar overlappen voor zover ik weet grotendeels met dat van de hoofdact op de mainstage (in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij Graspop of FortaRock, waar er tijdens het optreden van de headliner geen andere gelijktijdige shows zijn). Dus best kans dat je ook op de eerste twee dagen uiteindelijk tot een half uur voor het einde nog op een ander podium aan je trekken komt. Wat dan wel weer hetzelfde als bij ons in Nederland is, is dat openluchtfestivals in Engeland in de regel al vroeg afgelopen zijn (half elf 's avonds). Je kunt daarom niet zo gek veel verschillende bands op een dag bekijken. Maar met een stuk of vier podia en normaliter een lange lijst van "grote" namen is er op Download altijd zoveel keus dat ik het wat raar vind dat je na de bekendmaking van twee acts per dag al denkt te weten of de eerste twee dagen al of niet de moeite waard zullen zijn.

Al moet ik toegeven dat de eerste zes Download-namen me persoonlijk wel wat tegenvallen deze keer. Het lijkt er voorlopig op dat op hardrock- en metalgebied in de zomer van 2014 weinig echt grote publiekstrekkers door Europa zullen trekken.

Edit: Ik zie nu pas dat Linkin Park komende zomer blijkbaar het debuutalbum Hybrid Theory in zijn geheel gaat spelen. Dat maakt hun komst wel wat interessanter (voor een metalfan). Linkin Park daarom ook maar op Graspop en/of FortaRock 2014? :wink:

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Download festival 2014 - 13-15 juni

Bericht door Aerodeth » wo nov 06, 2013 9:36 pm

Gilbert schreef:Aangezien dit festival zelden of nooit helemaal uitverkoopt en zeker niet met deze headliners, mag je er echter wel op gokken dat de organisatie op zeker moment dagtickets zal gaan aanbieden.
:)
Dat hoop ik en verwacht ik wel. Wat een vreselijke line-up is het eigenlijk. Waarom zetten ze Aerosmith tussen deze troep?

Verder: mocht Aerosmith in Nederland komen (of Belgie of Duitsland is ook goed) dan ga ik daar natuurlijk heen. Dan valt Download al af.
Maar er wordt ook al een US tour verwacht in juli en augustus, en tenslotte is Steven Tyler bezig met een solo album. Dus het kan ook zo zijn dat hij een solo tour gaat doen.
Tevens is Tom Hamilton (bassist) op dit moment ziek en komt de autobiografie van Joe Perry (gitarist) in maart uit.

Nu is het maar afwachten of Aerosmith nog andere Europese optredens gepland heeft.
onderschrift

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Download festival 2014 - 13-15 juni

Bericht door Gijscoman » do nov 07, 2013 12:11 pm

Aerodeth schreef:
Gilbert schreef:Aangezien dit festival zelden of nooit helemaal uitverkoopt en zeker niet met deze headliners, mag je er echter wel op gokken dat de organisatie op zeker moment dagtickets zal gaan aanbieden.
:)
Dat hoop ik en verwacht ik wel. Wat een vreselijke line-up is het eigenlijk. Waarom zetten ze Aerosmith tussen deze troep?

Verder: mocht Aerosmith in Nederland komen (of Belgie of Duitsland is ook goed) dan ga ik daar natuurlijk heen. Dan valt Download al af.
Maar er wordt ook al een US tour verwacht in juli en augustus, en tenslotte is Steven Tyler bezig met een solo album. Dus het kan ook zo zijn dat hij een solo tour gaat doen.
Tevens is Tom Hamilton (bassist) op dit moment ziek en komt de autobiografie van Joe Perry (gitarist) in maart uit.

Nu is het maar afwachten of Aerosmith nog andere Europese optredens gepland heeft.
Zolang er geld verdiend kan worden, komen ze wel. :)

En verder is Avenged Sevenfold zo erg nog niet. Nieuwe album zal je ook wel kunnen waarderen. Maar Download heeft meestal een mooie line-up, ook buiten de headliners die inderdaad nu wel wat tegenvallen.

Maar sowieso is Hellfest bijna elk jaar weer vetter. :)

(En je gaat verdomme al naar Wacken; houd je er wel rekening mee dat je op zo'n festival ook geld uitgeeft? En dat je een student bent en dus arm moet zijn?)

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Download festival 2014 - 13-15 juni

Bericht door Aerodeth » vr nov 08, 2013 7:07 pm

Er zijn geruchten dat Aerosmith en Black Sabbath op Hellfest komen. Verder komen Aerosmith waarschijnlijk ook in Munchen, Frankfurt, Berlijn, Parijs en Barcelona. Dus ik ga liever (vanwege het geld) naar Duitsland om Aerosmith te zien. Natuurlijk hoop ik nog steeds dat ze gewoon in Nederland komen
onderschrift

Plaats reactie