Vr. 30 jan - Inquisition + Archgoat e.a. - Doornroosje
- Spirit In Black
Vr. 30 jan - Inquisition + Archgoat e.a. - Doornroosje
FortaRock presents
Inquisition (usa)
Archgoat (fin)
Ondskapt (swe)
Black Death (rus)
*exclusieve NL show*
Vrijdag 30 januari
Doornroosje Nijmegen
klik HIER meer info & tickets
Inquisition (usa)
Archgoat (fin)
Ondskapt (swe)
Black Death (rus)
*exclusieve NL show*
Vrijdag 30 januari
Doornroosje Nijmegen
klik HIER meer info & tickets
Laatst gewijzigd door Spirit In Black op za dec 20, 2014 12:24 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Vr. 30 jan - Inquisition + Archgoat e.a. - Doornroosje
Jammer van die laatste band. Maar Archgoat en Inquisition nog eens live zien lijkt me wel wat.
Treffende update. Ondskapt in plaats van Heretic.
- Latebloomer
ka uu tee, is tegelijk met Obituary in Atak.
In principe aanwezig natuurlijk. ![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
-
Kaartje besteld. Doornroosje is de laatste tijd goed bezig.
- Spirit In Black
tijdschema o.v.b.
18.30 open
19.00 - 19.30 Blackdeath
19.45 - 20.30 Ondskapt
20.45 - 21.35 Archgoat
21.55 - ..... Inquisition
18.30 open
19.00 - 19.30 Blackdeath
19.45 - 20.30 Ondskapt
20.45 - 21.35 Archgoat
21.55 - ..... Inquisition
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Mooi, Archgoat redelijk op tijd afgelopen, ben ik nog een beetje op tijd thuis.
לֹא אעבוד
Klinkt alsof jij geen zin hebt in Inquisition. Moet je natuurlijk zelf weten maar naar mijn mening ga je dan toch wat missen - als jij werkelijk een blackmetalfan bent.AmnesJAn schreef:Mooi, Archgoat redelijk op tijd afgelopen, ben ik nog een beetje op tijd thuis.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Haha, dus als ik Inquisition niks vind, hou ik niet van black metal?Metall schreef:Klinkt alsof jij geen zin hebt in Inquisition. Moet je natuurlijk zelf weten maar naar mijn mening ga je dan toch wat missen - als jij werkelijk een blackmetalfan bent.AmnesJAn schreef:Mooi, Archgoat redelijk op tijd afgelopen, ben ik nog een beetje op tijd thuis.
Heb de band 2 keer gekeken, vond er 2 keer werkelijk geen moer aan.
לֹא אעבוד
Ik vind Inquistion live ook een stuk minder goed uit de verf komen dan op cd, dus ik sla een keer over.
AmnesJAn
Nee, dat zeg ik niet.Haha, dus als ik Inquisition niks vind, hou ik niet van black metal?
Zoiets heb ik ook bij sommige andere bands. Toch kan het gebeuren dat de derde of vierde keer de vonk opeens overslaat.Heb de band 2 keer gekeken, vond er 2 keer werkelijk geen moer aan.
- Spirit In Black
-
Zo dat was een leuk avondje. Geen slechte bands gezien met Ondskapt en inquisition als hoogtepunten!
-
!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door iron_dennis op zo feb 01, 2015 5:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dominion of Darkness.
-
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door iron_dennis op zo feb 01, 2015 5:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dominion of Darkness.
-
Geweldige avond geweest!
Rond 18.30 uur al binnen dus mooi op tijd voor de eerste band. Dit was trouwens ook de eerste keer dat ik in het nieuwe Doornroosje was. Net zoals alle andere "nieuwe" concertzalen ziet het er allemaal super gelikt uit. Toch vind ik de meeste zalen erg op elkaar lijken en is de sfeer die in het oude Doornroosje altijd zo gaaf was nu een stuk minder, maar goed.
Blackdeath begon om klokslag 19.00 uur met een erbarmelijk geluid. Dit werd na een nummer of drie beter en toen was duidelijk te merken hoe het bandgeluid de afgelopen jaren verandert is. De kleine zaal (die overigens twee a drie keer zo groot is als die van 013) stroomde toen ook langzaam vol.Het maakte op mij in ieder geval helemaal geen verkeerde indruk.
De eerste twee platen van Ondskapt zijn geweldig, de laatste helaas niet zo. Live maakte het op mij een aardige indruk maar ik had meer verwacht, sommige nummers hebben een wel heel erg hoog "Mysteriis..." gehalte.
Archgoat begon daarna met een werkelijk fantastisch geluid. Ik ben al jaren een liefhebber van de band die wat meer in het war metal genre valt. Een genre wat door velen als saai en eentonig bestempeld wordt. Archgoat weet toch te profiteren van dit "less is more" idee door af en toe een kerkklok of iets dergelijks toe te voegen. Verder was het gewoon ouderwets knuppelen. Heb de hele show genoten.
Kan het dan nog beter? Ja, het kan nog beter! Wat Inquisition daarna presteerde was geweldig. Schandalig dat dit pas de eerste keer was dat ik ze live zag. OOk nu was het geluid geweldig en kwam de bezwerende muziek goed uit de verf. Immortal eat your heart out!
Ik ben benieuwd of er dit jaar nog een gavere package Nederland aan doet!
Rond 18.30 uur al binnen dus mooi op tijd voor de eerste band. Dit was trouwens ook de eerste keer dat ik in het nieuwe Doornroosje was. Net zoals alle andere "nieuwe" concertzalen ziet het er allemaal super gelikt uit. Toch vind ik de meeste zalen erg op elkaar lijken en is de sfeer die in het oude Doornroosje altijd zo gaaf was nu een stuk minder, maar goed.
Blackdeath begon om klokslag 19.00 uur met een erbarmelijk geluid. Dit werd na een nummer of drie beter en toen was duidelijk te merken hoe het bandgeluid de afgelopen jaren verandert is. De kleine zaal (die overigens twee a drie keer zo groot is als die van 013) stroomde toen ook langzaam vol.Het maakte op mij in ieder geval helemaal geen verkeerde indruk.
De eerste twee platen van Ondskapt zijn geweldig, de laatste helaas niet zo. Live maakte het op mij een aardige indruk maar ik had meer verwacht, sommige nummers hebben een wel heel erg hoog "Mysteriis..." gehalte.
Archgoat begon daarna met een werkelijk fantastisch geluid. Ik ben al jaren een liefhebber van de band die wat meer in het war metal genre valt. Een genre wat door velen als saai en eentonig bestempeld wordt. Archgoat weet toch te profiteren van dit "less is more" idee door af en toe een kerkklok of iets dergelijks toe te voegen. Verder was het gewoon ouderwets knuppelen. Heb de hele show genoten.
Kan het dan nog beter? Ja, het kan nog beter! Wat Inquisition daarna presteerde was geweldig. Schandalig dat dit pas de eerste keer was dat ik ze live zag. OOk nu was het geluid geweldig en kwam de bezwerende muziek goed uit de verf. Immortal eat your heart out!
Ik ben benieuwd of er dit jaar nog een gavere package Nederland aan doet!
Dominion of Darkness.
-
Sorry driedubbele post.....
Dominion of Darkness.
Inquisition was kwalitatief verreweg de beste band. Ze zijn er anno nu behoorlijk hard op vooruit gegaan in vergelijking met 2005 toen ze in de Goudvishal stonden.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Blackdeath gemist want werk en OV
Ondskapt viel me ontzettend mee, na alle verhalen die ik had gehoord hoe kut die band niet wel zou zijn. En leuk dat ze het enige album van ze dat ik heb integraal speelden.
Archgoat was wat ik ervan verwachte: rossen, rossen en rossen had ik al gezegd dat het rossen was? Band van de avond.
Inquisition: ik zal nooit begrijpen waarom zoveel mensen deze band op handen dragen. Wederom kon ik er helemaal niks mee. Ze doen zeker goed wat ze doen, maar het raakt me geen seconde.
Gelukkig dachten enkele bekenden daar ook zo over en was het gezellig ouwehoeren in de foyer.
Ondskapt viel me ontzettend mee, na alle verhalen die ik had gehoord hoe kut die band niet wel zou zijn. En leuk dat ze het enige album van ze dat ik heb integraal speelden.
Archgoat was wat ik ervan verwachte: rossen, rossen en rossen had ik al gezegd dat het rossen was? Band van de avond.
Inquisition: ik zal nooit begrijpen waarom zoveel mensen deze band op handen dragen. Wederom kon ik er helemaal niks mee. Ze doen zeker goed wat ze doen, maar het raakt me geen seconde.
Gelukkig dachten enkele bekenden daar ook zo over en was het gezellig ouwehoeren in de foyer.
לֹא אעבוד
Haha, die akelig sfeerloze foyer. Ongetwijfeld dat het je beter heeft bevallen dan Inquisition zou doen. 

- Spirit In Black
mee eens, dat valt nog onder het kopje; 'work in progress'Oak schreef:Haha, die akelig sfeerloze foyer.

Tsja, ik denk dat die sfeer er met een beetje geluk met de jaren wordt in gesleten. Verder ben ik zeer te spreken over het nieuwe Doornroosje. Al valt me op dat het geluid in de kleine zaal vaak wat mat en zacht is.
Hoe veel zalen heeft de nieuwe Doornroosje dan eigenlijk en hoe groot zijn die?
- Spirit In Black
klinkt wellicht gek, maar de akoestiek van de kleine zaal is iets te goed voor een live zaal, het benadert een studio. Ook hier wordt aan gewerkt. Qua dB's wordt de limiet aangehouden van 103dB, zoals ook in het oude pand. Binnenkort zal iedere zaal verplicht worden een log (digitaal) bij te houden waarin het gemiddelde van 103dB (A of C, dat weet ik niet zeker) gemeten over een kwartier bijgehouden moet worden en overlegd.Oak schreef:Tsja, ik denk dat die sfeer er met een beetje geluk met de jaren wordt in gesleten. Verder ben ik zeer te spreken over het nieuwe Doornroosje. Al valt me op dat het geluid in de kleine zaal vaak wat mat en zacht is.
- Spirit In Black
2 zalen, capaciteit 1100 en 400. Plus een café voor 150-200 mensen, kan ook ingezet worden als podium.Wessel schreef:Hoe veel zalen heeft de nieuwe Doornroosje dan eigenlijk en hoe groot zijn die?
Mooie avond, alleen vond ik Blackdeath vrij zwak. Misschien ontbrak de inspiratie doordat er nog niet zo veel volk was in deze relatief grote zaal.
Spirit In Black:
Spirit In Black:
Kun jij dit toelichten? Juist door het cleane, droge geluid (als jij zoiets bedoelt?) kwamen Ondskapt en Archgoat nu eindelijk eens goed uit de verf.klinkt wellicht gek, maar de akoestiek van de kleine zaal is iets te goed voor een live zaal, het benadert een studio. Ook hier wordt aan gewerkt.
Serieuze concurrent voor 013 dus.2 zalen, capaciteit 1100 en 400. Plus een café voor 150-200 mensen, kan ook ingezet worden als podium.
In de grote zaal van 013 gaan 2000 mensen en die gaat komend jaar vergroot worden (toch?).
Ben benieuwd naar de nieuwe Doornroosje, in welke van die twee zalen speelt Satyricon op 4 april?
Ben benieuwd naar de nieuwe Doornroosje, in welke van die twee zalen speelt Satyricon op 4 april?
- Spirit In Black
013 wordt zelfs 3000. Satyricon zal in 'verkleinde' grote zaal (800) staan.Wessel schreef:In de grote zaal van 013 gaan 2000 mensen en die gaat komend jaar vergroot worden (toch?).
- Spirit In Black
ben geen geluidstechnicus, maar ik doel inderdaad op het droge cleane geluid, fijn dat de geluidsdempende materialen hun werk doen, maar soms is iets meer galm gewenst, voor de live feel. Een technicus kan dit ook zelf handmatig toevoegen via de geluidstafel en PA, echter niet op het podium. Enkele artiesten hebben al aangegeven dat de live feel iets beter kan en mag, het is nu te 'droog'.Metall schreef:Mooie avond, alleen vond ik Blackdeath vrij zwak. Misschien ontbrak de inspiratie doordat er nog niet zo veel volk was in deze relatief grote zaal.
Spirit In Black:Kun jij dit toelichten? Juist door het cleane, droge geluid (als jij zoiets bedoelt?) kwamen Ondskapt en Archgoat nu eindelijk eens goed uit de verf.klinkt wellicht gek, maar de akoestiek van de kleine zaal is iets te goed voor een live zaal, het benadert een studio. Ook hier wordt aan gewerkt.
We zijn overigens zeer tevreden over de akoestiek en PA, het is beter dan verwacht. Het is ook zeker geen klacht, eerder een verbeterpuntje.
Met een capaciteit van 3000 hoeft 013 niet te vrezen voor Doornroosje. Dat had ik verkeerd gezien.Spirit In Black schreef:013 wordt zelfs 3000. Satyricon zal in 'verkleinde' grote zaal (800) staan.Wessel schreef:In de grote zaal van 013 gaan 2000 mensen en die gaat komend jaar vergroot worden (toch?).
Doornroosje is opeens wél een stuk groter dan podia als Baroeg, Willemeen, Dynamo, Tivoli De Helling.
Laatst gewijzigd door Metall op wo feb 11, 2015 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb uitstekende bands (bijvoorbeeld Isvind) compleet in de mist zien gaan als gevolg van galm c.q. ongedifferentieerd geluid c.q. hoop herrie.Spirit In Black schreef:ben geen geluidstechnicus, maar ik doel inderdaad op het droge cleane geluid, fijn dat de geluidsdempende materialen hun werk doen, maar soms is iets meer galm gewenst, voor de live feel. Een technicus kan dit ook zelf handmatig toevoegen via de geluidstafel en PA, echter niet op het podium. Enkele artiesten hebben al aangegeven dat de live feel iets beter kan en mag, het is nu te 'droog'.
We zijn overigens zeer tevreden over de akoestiek en PA, het is beter dan verwacht. Het is ook zeker geen klacht, eerder een verbeterpuntje.
Hoop echt dat jullie consequent proberen te zorgen voor een zuiver geluid, zodat goede musici kunnen tonen wat zij in huis hebben.
Ik ben 3 x in het nieuwe Doornroosje geweest en elke keer was het geluid perfect. Alle instrumenten waren goed van elkaar te onderscheiden en zelfs de vocals waren elke keer perfect te horen. Vooral zo doorgaan dus!
- Spirit In Black
don't worry,het gaat om details.Metall schreef:
Hoop echt dat jullie consequent proberen te zorgen voor een zuiver geluid, zodat goede musici kunnen tonen wat zij in huis hebben.