Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za jul 04, 2015 9:51 pm

Gisteravond naar Napalm Death in het Burgerweeshuis, Deventer geweest en ik vond het erg vet! Erg enthousiast en energiek, veel favoriete nummers gespeeld en het Burgerweeshuis is een leuke zaal. En een baal drankmuntjes + enkele 2 euro-munten vinden in de pit is ook altijd mooi meegenomen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door innuendo » di jul 07, 2015 7:41 am

Ik was gisteren in de Little Devil vanwege Mos Generator en Elder. MG was al een sterk begin, maar Elder heerste van begin tot eind. Wat een klasse zeg!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » wo jul 15, 2015 12:03 am

Ik kom net thuis Iron Reagan in de Patronaat.

Eerlijk gezegd viel het een beetje tegen.
Show was in het kleine café zaaltje (stond niet op de site), twee matige support acts, Angstgegner was iets beter dan de opener.
Alle acts hadden te kampen met een slecht geluid, vooral de zang was slecht te horen. De zanger van IR had ook weinig stem meer na 5 weken Europa.

Jammer genoeg bleef het verwachte grote feest uit, op naar Dynamo Metalfest!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » wo jul 15, 2015 11:13 am

Ik was er ook maar ben positiever, vond het erg leuk! Vond de Cannibal Corpse-cover van IR ook erg cool, zelden een 'vercleanede' versie van een extreem metalnummer gehoord.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » wo jul 15, 2015 11:29 am

Heb ze een aantal weken geleden op Dokkem Open Air gezien, toen vond ik het veel energieker.
Nu kwam het bij mij niet zo goed binnen, kan aan mij liggen natuurlijk.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » wo jul 15, 2015 11:40 am

Kan ook aan mij liggen dat ik het wel leuk vond, was bij binnenkomst al vrij beneveld (Jopen was de boosdoener...).

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » do jul 16, 2015 9:26 pm

Zondag naar DB's, Utrecht geweest. Daar speelden de Australische rockers van Mammoth Mammoth en wat Nederlandse supportbands. Hoewel het verre van druk was (en zo minder sfeer), heb ik me toch prima vermaakt.

Doodskop was een prima opener met hun punk/hardcore/metal. Lekker opgefokt ook!

Rhinorino had wel wat weg van QOTSA en vooral de drumster viel op. Niet alleen vanwege haar looks, maar ook met prima spel.

Bobby Kingsize was rechttoe rechtaan rock en hoewel er prima gespeeld werd, was het wat eentonig en ook wat saai.

Daarna een lekker broodje hamburger en wat salade op. Met een flinke haar erin....

Mammoth Mammoth maakte er, net zoals een paar jaar geleden in de Baroeg, weer een prima show van. Helaas was er maar ongeveer 30 man publiek, maar de band ging er wel vol voor! Met name de zanger, die meerdere keren het publiek in kwam om lekker te rocken met de bezoekers. Het bier en whiskey vloeide ook rijkelijk, zowel op de stage als in de zaal. Kortom, een goed optreden van de Aussies.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » vr jul 17, 2015 10:33 pm

Flotsam & Jetsam in Naxt, Almelo. Topshow! Derde keer dat ik ze gezien heb, maar dit was denk ik de beste show.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » wo jul 29, 2015 10:56 am

Vorige week naar de Zwarte Cross geweest.

Voornamelijk voor de gezelligheid maar heb met Death Alley en Kadavar toch ook nog twee zeer goede optredens kunnen zien.
Ook de "punk" bands Afterpartees en John Coffey gaven vermakelijke shows.
Een prima weekend gehad.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » wo jul 29, 2015 10:29 pm

En was het op ZC een beetje uit te houden met de weersomstandigheden?

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » do jul 30, 2015 5:40 am

Zaterdag was het s middags even heel slecht.

Na een paar uur schuilen in onze eigen tent zijn we het terrein weer oo gegaan en was het eigenlijk wel te doen.
Poncho mee, niets aan de hand.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » zo aug 02, 2015 11:04 pm

Wat waren voor jullie vooralsnog de beste optredens van het jaar? Ik heb nog veel op het programma staan, maar vermeldenswaardig vond ik so far:

Marduk, Baroeg Rotterdam
Rotting Christ, Baroeg Rotterdam
Dead Congregation, Neurotic Deathfest
Origin, Neurotic Deathfest
Obituary, Neurotic Deathfest (ook in januari in Alkmaar was het erg vet trouwens)
Testament, Effenaar Eindhoven
Metallica, Rock Im Revier
Lamb of God, Fortarock
My Dying Bride, Graspop Metal Meeting
Primordial, Graspop Metal Meeting
Judas Priest, Graspop Metal Meeting
Napalm Death, Burgerweeshuis Deventer

Leukste feestje overall (bands, mensen, sfeer, weer, etc.): Dynamo Metal Fest!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » ma aug 03, 2015 7:34 am

Flotsam & Jetsam in Almelo.

Titan Force, Riot V, Heathen's Rage en Leatherwolf op KIT.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » ma aug 03, 2015 10:46 pm

Ik heb al veel gezien dit jaar.

In de lijst van Wessel staan een aantal optredens waar ik ook bij was en die inderdaad zeer goed waren (Origin, Dead Congregation, Lamb of God)
Eén van de meest indrukwekkende optredens dit jaar was voor mij Damian Rice op Rock Werchter.
Hij speelde, gewapend met zijn gitaar, in zijn eentje eens tent met 10 000 mensen muisstil met prachtige nummers.

Er staat nog veel moois op het programma. Volgende halte: Alcatraz.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » zo sep 20, 2015 12:31 pm

Gisteren leuk gehad op Baroeg Open Air, maar het beste optreden van de dag zag ik niet aldaar: die eer gaat naar Nervecell, all the way from Dubai in The Cave te Amsterdam! Vette band, death metal met eigen geluid en heel goede muzikanten.

Gebruikersavatar
HammR
Berichten: 38
Lid geworden op: do jan 15, 2015 7:58 pm
Locatie: Hengelooooo

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door HammR » zo okt 18, 2015 7:00 pm

Y&T speelde gister in Leiden, Mooie zaal, de mannen hadden er duidelijk zin in. mooi optreden, Het blijft heerlijke muziek!
Lord Volture in het voorprogramma, was ook zeker niet verkeerd.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » vr dec 04, 2015 11:50 am

Gisteravond naar Belphegor, Vital Remains, Hate en Ethereal in Gebr. de Nobel, Leiden geweest en een erg goede avond gehad! Ethereal (niet de Nederlandse, die net het bijltje erbij neergegooid hebben) was bijzonder goede black met een heel vet gitaargeluid en dito riffs, ga ik nog eens luisteren. Hate was overtuigend. Vital Remains had ik, hoewel ik het best vaak opzet, nog nooit eerder gezien en was behoorlijk vet. Behoorlijk uit mijn dak gegaan en ik kreeg nog een paar keer de microfoon in mijn snufferd geduwd door de frontman. :lol: Het verbranden van een bijbel op het podium hoefde van mij dan weer niet zo nodig, maar dat soort fratsen kan je natuurlijk verwachten van een band met nummers als Hammer Down The Nails en Dechristianize. Overigens had ik wel graag wat meer oude nummers gehoord, Forever Underground en Black Magic Curse bijvoorbeeld. Belphegor deed me van alle spelende bands eigenlijk nog het minst, maar was wel vermakelijk en in de vorm van o.a. Hell's Ambassador en Lucifer Incestus kwamen er nog wat vette nummers langs.
Wel een veel te lage opkomst voor deze package en prijs (17,50)!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » di dec 08, 2015 3:22 pm

Afeglopen week naar Nidrosian Black Mass V geweest. Absolute hoogtepunten waren Mgla, The Ruins of Beverast, Cult of Fire, Nightbringer en Perturbator. Beter als verwacht/leuke verrassingen: Urfaust, One Tail One Head, Dark Sonority en Archgoat.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » di dec 08, 2015 5:05 pm

Fear Factory in de Vooruit zondag, met hun Demanufacture tour. Tegen alle verwachtingen in was het echt heel goed. De Vooruit is natuurlijk ook een fantastische locatie.

Een impressie:



Zoek KoenM.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » wo dec 09, 2015 10:59 am

Ghost in Antwerpen. Briljant.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Loja » di dec 22, 2015 3:52 pm

Ik ben gisteren naar de Black X-mas show geweest van Within Temptation.
Het was een leuke show om te zien met een hoop theater om het concert heen zoals zombi's, een heuse absint bar en skeletten achter de merchandise. Zelfs bij het wachten buiten in de rij reed er een lijkkoets voorbij met zombi chauffeur en een gillende heks achterin. Allemaal best vermakelijk op zo'n druilerige dag in de week voor kerst. Dan het concert zelf: Ik moet dan wel eerlijk bekennen dat ik ze wel eens beter heb gezien. Sharon was bij momenten niet echt goed bij stem ( verkouden? ) en ook de setlist heb ik wel eens beter gezien. Verder viel op dat het publiek ondanks het grote aantal ervan voor mijn gevoel nooit helemaal loskwam. Nietemin was het best een leuke avond en een mens moet wat te zeiken hebben natuurlijk zeker met de weergaloze shows van Nightwish en Ghost van afgelopen maand nog in mijn achterhoofd.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Loja » di dec 22, 2015 3:52 pm

dubbele post :?

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door wyrm » zo jan 10, 2016 4:31 pm

Gisteren Therion gezien in Enschede. Voor het eerst met m'n zoon naar een (metal) concert geweest, bijzonder mooi moment natuurlijk :D

Het was de eerste keer dat ik de band aan het werk zag. Zelf heb ik alleen de dubbelaar Sirius B / Lemuria en ging er dus openminded naar toe. Het bleek een mooie avond. De band speelde met 21 nummers bijna 2 uur lang. Omdat er geen recent werk is, koos de band voor een obscure setlist met nummers die weinig/nooit gespeeld werden. Wat een strakke band zeg en een enorm vocaal geweld, machtig mooi. Ook bijzonder gaaf te zien dat er bij Thomas Vikström geen sleet op de stembanden te bekennen is, een zanger die nog steeds bij de absolute top hoort. En dat hij zijn bijzonder appetijtelijke dochter bij zich had om de zang mee te delen, was ook niet vervelend.

Enige kritische noot: Alle toetsenpartijen kwamen van tape. Ik vind het altijd een beetje knullig als de band uit de neus staat te eten terwijl er pianopartijen oid uit de speakers knallen...
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Crises » ma jan 11, 2016 1:10 am

Zit die afschuwelijk Snowey Shaw er nog bij?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » ma jan 11, 2016 11:15 am

ik heb ze vrijdag in Rotterdam gezien en was ook onder de indruk. Die nieuwe zangeres is een goede aanwinst. Nog een beetje onwennig, maar dat zal aan het eind van de tour wel over zijn.
En Snowey, die zit er al een aantal jaar niet meer bij.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » di jan 12, 2016 12:58 am

Ik ben gisteren ook gaan kijken, in Hasselt, en ben jammer genoeg minder positief. De band heeft imo in vergelijking met 10 jaar geleden alle authenticiteit verloren. Heel de show is zo gekunsteld, amper spontaan, de nummers worden met stukken minder drive gespeeld dan vroeger... Vikström is daarenboven een erg matige frontman (niet op vocaal vlak, want dat is uiteraard uitstekend), al is dat vooral gevoelsmatig bij mij en verkoos ik sowieso de combinatie van Mats Leven en Snowy Shaw, ook qua présence. En ook de andere bandleden sinds de line-up verandering stralen gewoon te weinig (enthousiasme) uit. Een enthousiasme dat Christofer Johnsson ook al een tijd niet meer bezit, aangezien hij schijnbaar meer belang hecht aan de vestimentaire kant van de zaak tegenwoordig. Dat hoedje, dat pak, die zonnebril... alsjeblieft seg. Dat zijn zaken die hij vroeger absoluut niet nodig had.

Therion is een band die ik op plaat nog steeds enorm apprecieer, op Les Fleurs du Mal na, en blijft op plaat dus ook het magische karakter behouden. Ik herinner me nog hun tour voor hun 20-jarig jubileum, toen ik in Hof Ter Lo ben gaan kijken. Wel, dat concert staat nog steeds in m'n geheugen gegrift als een van de beste optredens die ik ooit gezien heb. In 2010 was het ook nog best ok, in 2012 al een stuk minder en nu vrees ik dat Therion live voor mij waarschijnlijk over and out is. De nummers werden professioneel gebracht en 70% van de setlist vond ik qua songkeuzes meer dan prima, maar op geen enkel moment was ik gevoelsmatig onder de indruk. Jammer, maar helaas.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Crises » di jan 12, 2016 4:48 am

Ik ben naar die Theli show geweest in de Melkweg (december 2007). Ik vond de uitvoering van Theli geweldig, alleen was de grunt van Snowy matig... Nooit wat mee gehad, die gozer. De eerste helft van die show was voor mij echt snoozefest. Ik hou toch meer van het oudere werk van Therion.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » di jan 12, 2016 1:44 pm

Ik vond het ook wel opvallend dat ze zondag voor amper 200-300 man speelden, terwijl ze in 2007 moeiteloos de Trix uitverkochten (1200 man). In 2010 en 2012 waren er ook al beduidend minder toeschouwers, maar nu lijkt het dieptepunt toch echt bereikt.
Faustian Spirit of the Earth

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door wyrm » di jan 12, 2016 6:05 pm

Ok, ik moet dus eigenlijk blij zijn ze nog niet eerder gezien te hebben. Vergelijkingsmateriaal had ik dus niet en heb me dan ook uitstekend vermaakt. Ik vond het ook juist mooi dat de band visueel ook wat te zeggen had, hoedjes, pakjes, etc zijn bij mij een pre, het oog wil ook wat. Anders zet ik wel een cd op of ga naar een grunge band.

Nogmaals, wat wel irriteerde is de hoeveelheid muziek van tape. Stoorde dat jullie niet?
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » di jan 12, 2016 10:53 pm

Heb ze geloof ik 1 keer met een keyboardspeler gezien, verder altijd met dingen van tape. Ben niet anders gewend dus... En inderdaad, iedere keer minder mensen. Sneu, deze band verdiend meer m.i.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » wo jan 13, 2016 5:36 pm

Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk door deze band 'gothic metal' te noemen, maar als overkoepelende term vind ik dat nu wel even makkelijk. Is er uberhaupt nog interesse in bands die orkestrale en extreme metal met incidentele operazang combineren (en dit is gebaseerd op wat ik van Therion ken van Theli t/m Sirius B/Lemuria)? Hoe gaat het met Sirenia, Tristania, Trail Of Tears etc.? Leven zij nog wel?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » wo jan 13, 2016 6:20 pm

Tristania een dikke twee jaar geleden gezien als support van Dark Tranquillity. Veel van hun pluimen verloren als het aan mij ligt. Dit soort metal is meestal niet mijn ding maar Beyond the Veil en World of Glass kon ik zeer goed waarderen. Twee jaar terug was het niet slecht, maar ze komen bijlange na niet meer aan het niveau van toen. Ook veel personeelswissels gekend blijkbaar.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » wo jan 13, 2016 6:20 pm

Tristania een dikke twee jaar geleden gezien als support van Dark Tranquillity. Veel van hun pluimen verloren als het aan mij ligt. Dit soort metal is meestal niet mijn ding maar Beyond the Veil en World of Glass kon ik zeer goed waarderen. Twee jaar terug was het niet slecht, maar ze komen bijlange na niet meer aan het niveau van toen. Ook veel personeelswissels gekend blijkbaar.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » wo jan 13, 2016 8:41 pm

Ietwat extremer: Septicflesh. The Great Mass, topplaat.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » ma jan 18, 2016 9:10 am

Persistence Tour in Torhout. Eerste twee bands gemist. Twitching Tongues was wel aardig, maar had te kampen met een gebrek aan gitaarvolume in de mix. Iron Reagan speelde een strakke vette show, maar had het publiek niet echt mee. H20 is echt mijn ding niet, eindeloos saai. Terror was eigenlijk ook gewoon uitzitten; een paar klassieke vette tracks als Spit My Rage en Always the Hard Way, maar dat nieuwe materiaal doet me helemaal niks. Dan de band waarvoor ik gekomen was en tegelijk ook de headliner, Ignite. Blijkbaar spelen ze weer met 1 gitarist, komt de volheid van het livegeluid niet echt ten goede. De show kwam wat moeilijk op gang, geluid was niet direct optimaal. Wel een vette setlist met 8 nrs van Our Darkest Days en 3 van A Place Called Home en de gebruikelijke speeches van Zoli tussendoor. Het werk van de nieuwe plaat vind ik toch wat te makkelijk eigenlijk. De sfeer is gelijkaardig aan ODD, maar het songmateriaal te doorzichtig.

Iron Reagan shirtje meegepikt voor 15 eypo en om 12u weer thuis. Al bij al geen fantastische avond, maar toch leuk om Iron Reagan en Ignite nog es te zien.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » ma jan 18, 2016 10:24 pm

Daar wilde ik heel misschien heen in Utrecht, maar als ik dit zo lees laat ik het aan me voorbij gaan.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Eru Iluvatar » ma jan 18, 2016 10:40 pm

Heeft dat Ignite een nieuw album? Kan me herinneren dat die laatste plaat in pakweg 2007 wel een dingetje was, met een geluid dat omschreven werd als 'hardcore meets Iron Maiden'.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » di jan 19, 2016 8:31 am

Our Darkest Days uit 2006 was inderdaad een bom van een plaat. Het is melodieuze hardcore met een vocaal zeer begaafde zanger en politieke teksten. Iron Maiden hoor ik er niet echt in... Nu, 10 jaar later (zanger is o.a. op pad geweest met Pennywise) is er een vervolg. Zelfde sfeer, maar zoals ik zei - op het eerste gehoor dan toch - een klasse minder dan de voorganger.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door wyrm » do feb 04, 2016 8:45 pm

Gisteren naar an evening with Steven Wilson in een uitverkochte 013 geweest. Overweldigend, geniaal, imposant, breekbaar en bombastisch tegelijk, kippenvel, zijn zo wat termen die me te binnen schieten. Voor een wat uitgebreidere analyse zal ik wat meer tijd nodig hebben. Typisch zo'n optreden die nog lang in je hoofd nagalmt.
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » vr feb 05, 2016 8:40 am

Anderhalve week geleden Steven Wilson, AB Brussel. Vergelijkbaar met wat hierboven gezegd wordt. Enkel superlatieven. Hadden een mooie zitplaats op het balkon.

Halve week geleden Ghost in de Vooruit. Mooie setting voor een concert van Ghost. Genoten. Nog net iets beter dan in Trix Antwerpen afgelopen december.

Zondag Behemoth/Abbath op de planning in Antwerpen, dan is het even afgelopen met concerten.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dufniall » ma feb 15, 2016 9:29 am

In anderhalve week tijd naar 3 concerten geweest, ongekend voor mijn doen! Eerst naar de album release show van DeWolff in Paradiso op 4 februari. Hele gave show, twee en een half uur psychedelische bluesrock. De nieuwe nummers werden aangevuld met blazers, achtergrondzangeressen, percussie en bas. Mooi om te zien dat een band met weinig airplay toch nog steevast Paradiso uiterkoopt.

Twee dagen later naar de Willemeen voor Jaya the Cat, een band die ik toch wel eens per jaar live probeer te zien. Altijd een feestje, nu ook weer. Voorprogramma's The Tips en Betrayers Of Babylon waren ook erg okee. Wel bijzonder dat er echt alleen maar zwartgekleed publiek rondliep bij nota bene een ska/reggae feestje.

Tot slot van het weekend afgereisd naar Venlo voor Regarde Les Hommes Tomber. Redelijk platgewalst door deze Fransen, loodzware show op hoog tempo! Voorprogramma was Eleanora, fijne hardcore met eentonige zang, en Ggu:ll, ietwat eentonige stoner maar wel lekker. Jammer van de weinige publieksinteractie van alle drie de bands, maar dat hoort wel een beetje bij het genre vrees ik.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Loja » zo feb 21, 2016 11:31 am

Niet gisteren maar 4 weken geleden ( 23-1 ) ben ik naar het concert geweest van Threshold in de Boerderij in Zoetermeer. En het was geweldig!
Vooral Damian Wilson is 1 van de beste zangers in de progressieve rock/metal scene en een oprecht aardig mens die het liefst iedereen persoonlijk een handje en een knuffel wil komen geven.
Het meest recente album For The Journey werd integraal gespeeld aangevuld met nog wat klassiekers en de hele boel werd ook nog vastgelegd voor een dvd.
Een goed begin van 2016!

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Loja » ma feb 22, 2016 11:18 am

Gisteren was ik wederom te vinden in de Boerderij maar dit keer voor het concert van Symphony X.
Een prima optreden maar niet zo goed als Threshold een maand geleden. Het geluid was de hele avond aan de matige kant waardoor de zang van Russel Allen vaak slecht te horen was. Ook gitaar en toetsen zaten vaak slecht in de mix hoewel dit gedurende het optreden iets beter werd. Ook Symphony X speelde net als Threshold hun recente album ( Underworld ) integraal waardoor er helaas weinig ruimte overbleef voor oudere songs. Ik vind het maar een rare trend dat volledig spelen van albums. Al met al was het een goed maar geen geweldig optreden. Het hoogtepunt van deze avond was voor mij dan ook verrassend genoeg het voorprogramma Myrath. Ondanks de wederom slechte geluidsmix zag ik hier een uiterst talentvolle band aan het werk die met oprecht enthousiasme aan het spelen was. Toppie! Ik zou bij deze hun recente album Legacy dan ook aan iedereen hier willen aanbevelen.
En dan ga ik me nu maar voorbereiden voor het concert van Dream Theater as Woensdag in Carré in Amsterdam alwaar ze The Astonishing integraal gaan spelen.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » ma feb 22, 2016 8:32 pm

Gisteravond ook vanuit het hoge noorden afgezakt naar Zoetermeer voor Symphony X en Myrath. Matig is een understatement voor het (zaal)geluid wat gewoon slecht was. Ontzettend jammer voor het toch in grote getale opgekomen publiek wat een niet misselijke prijs moest neertellen deze zondagavond. Om eerlijk te zijn vond ik het een wat beschamende vertoning qua geluid. Dat moet vandaag de dag met de huidige techniek in een zaal waar doorlopend bands spelen niet meer nodig zijn.

De eerste band Melted Space deed wel haar best maar ik denk dat met name de onbekendheid met hun materiaal de vonk niet deed overslaan. Heel bijzonder was de band ook niet. Wellicht was het verstandiger geweest deze tijd in het geluid en een langere set van Myrath te investeren.

Myrath had ik al eens live gezien en ik kende daardoor hun kwaliteiten. Mede door het bovenstaande probleem en de korte setlist kwamen ze niet goed uit de verf. Daarnaast vond ik het wat amateuristisch dat hun nieuwe cd nu al "uitverkocht" was, gemiste kans. Verder een prima band die het in zich heeft door te groeien.

Dat Symphony X (met uitzondering van Legend) het gehele nieuwe album aan één stuk speelde vond ik juist wel verfrissend. Daarnaast is het nieuwe album dermate sterk dat het zonde zou zijn nummers achterwege te laten voor oudere "hits" die we al zo vaak voorbij hoorden komen. Links vooraan was het met name een muur van gitaren en drums die hoorbaar waren. De zang heb ik nauwelijks kunnen horen wat afbreuk deed aan het optreden. Hulde voor de band die toch haar best bleef doen en het publiek wat gaandeweg de set los kwam. Een shirt, plectrum en lp verder toch enigszins teleurgesteld terug gereden. Ik heb Tilburg eind maart toch nog in overweging om SX hopelijk dan met wel een fatsoenlijke sound te kunnen aanschouwen.
Laatst gewijzigd door MetalDelight op di feb 23, 2016 7:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » di feb 23, 2016 12:12 am

Het hele nieuwe album zonder het beste nummer? :?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Loja » di feb 23, 2016 12:59 am

Lennert schreef:Het hele nieuwe album zonder het beste nummer? :?
Ze speelden het nieuwe album t/m Swan Song waarna een aantal oudere nummers volgden en vervolgens werd er afgesloten met Legend.
Die oudere nummers waren overigens: The Death of Balance / Lacrymosa, Out of the Ashes, Sea of Lies en Set the World on Fire (The Lie of Lies).

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » di feb 23, 2016 6:00 pm

Ah! Ik dacht al even dat Legend niet werd gespeeld, dat zou namelijk erg zonde zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » di feb 23, 2016 7:27 pm

Afgelopen zaterdag naar Scumbash geweest in de oude Van Nelle fabriek in R'dam. Hoewel het programma wel eens beter is geweest heb ik me toch wel vermaakt.

Leukste bands: Stringcaster, The Black Cult, Bloodshot Bill, Insanity Alert, Cenobites en Daddy Long Legs.

Voor de rest hadden ze Heineken, wat niet alles was. Helaas te laat ontdekt dat ze in een andere zaal ook speciaalbier hadden.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Loja » vr feb 26, 2016 1:19 pm

Afgelopen Woensdag bij Dream Theater geweest in Carré en het was een mooie avond.
The Astonishing heeft er baat bij gehad om live vertolkt te worden want het album is er beter door geworden.
Het album pakt me nu meer dan het deed voor het concert hoewel het natuurlijk nog steeds aan de lange kant is. Ik krijg sommige nummers in ieder geval niet meer uit m'n hoofd en dat is natuurlijk altijd positief. De thuisblijvers hebben wat mij betreft ongelijk gekregen.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Old Mhb » ma feb 29, 2016 12:26 pm

Zondag naar Canterra en Lacrimosa geweest. Vooral voor Lacrimosa. Topoptreden.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Plaats reactie