Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » vr nov 11, 2016 8:42 pm

Grappig. De keren dat ik Testament zag, was het geluid perfect. Onlangs in Lucky heb ik een wereldshow van de mannen mogen aanschouwen. Dik in orde.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » vr nov 11, 2016 9:01 pm

MetalDelight schreef:Het valt echt op hoe vaak Testament geassocieerd wordt met een slecht geluid en geluidsproblemen.
Daarnaast heb ik ook al vaak meegemaakt dat ze veel later met spelen begonnen dan stond aangegeven.
Het staat vooral vaak erg hard! En ik zal de lichtshow tijdens hun headlineshow op Dokk'em Open Air 2013 niet licht ( :P ) vergeten, knettergek werd ik van dat constante geflits!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » vr nov 11, 2016 9:03 pm

Dat hoor ik ook vaker. Nu ik beter nadenk, heb ik dat op Graspop 2008 wel meegemaakt. Heb het idee dat de band beter klinkt als ze headlinen dan wanneer ze voorprogramma zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » vr nov 11, 2016 9:11 pm

Jeroen schreef:Dat hoor ik ook vaker. Nu ik beter nadenk, heb ik dat op Graspop 2008 wel meegemaakt. Heb het idee dat de band beter klinkt als ze headlinen dan wanneer ze voorprogramma zijn.
dat is natuurlijk bij de meeste bands zo, want als headliner heb je meer tijd om alles goed te krijgen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » vr nov 11, 2016 9:24 pm

Absoluut, dat is zeker waar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Nefarian » zo nov 13, 2016 12:39 am

Net terug van Moonsorrow concert in Hannover. Ik had er behoorlijk zin in, maar het overtrof zelfs mijn stoutste verwachtingen! Wat een ontzettend gave live band is dat toch. En het geluid was ook super in het Musikzentrum. Zelfs het voorprogramma, het IJslandse Skálmöld, was erg goed. Voor Korpiklaani ben ik niet meer gebleven, dat is niet mijn smaak. Komende maandag dan weer heel iets anders: Europe in Vredeburg :)

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Mollusk » zo nov 13, 2016 11:18 am

Heerlijk avondje stoner met Truckfighters, We Hunt Buffalo en Witchrider.
Truckfighters was zoals altijd flink op dreef, het fanatisme knalde er weer van af, maar ook de wat statische liveact We Hunt Buffalo kwam erg goed voor de dag, stukken overtuigender dan eerder dit jaar.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Loja » zo nov 13, 2016 1:36 pm

Took schreef:
Jeroen schreef:Dat hoor ik ook vaker. Nu ik beter nadenk, heb ik dat op Graspop 2008 wel meegemaakt. Heb het idee dat de band beter klinkt als ze headlinen dan wanneer ze voorprogramma zijn.
dat is natuurlijk bij de meeste bands zo, want als headliner heb je meer tijd om alles goed te krijgen.
Op zich klopt dit wel maar in het geval van dit concert is het dan wel raar dat opener Grand Magus een prima geluid had en Testament vervolgens waardeloos klonk. En alle voorgaande keren dat ik Testament gezien heb viel mij ook al op dat het geluid niet goed was. Blijkbaar denkt hun geluidsman een onevenwichtige mix te kunnen oplossen door simpelweg het volume omhoog te gooien. Resultaat: een brei van geluid.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door innuendo » zo nov 13, 2016 2:37 pm

Ik heb Testament drie keer gezien, waarvan het me zeker twee keer tegenviel. Ik kan me niet echt herinneren hoe Testament was op Alcatraz enkele jaren geleden. Ze kwamen al niet opdagen voor de signeersessie en backstage (waar ik normaliter nooit kom) reageerde Chuck Billy heel chagerijnig toen ik om een handtekening vroeg. En dat terwijl ik netjes heb gewacht tot de dame bij hem op schoot wegging. Vanaf dat moment kan Testament eigenlijk ook niks goeds meer bij mij doen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » ma nov 14, 2016 11:31 am

Testament op AMF was een drama, zowel geluids- als lichttechnisch. Ik weet het nog goed, heb de show gefilmd.

Een aantal jaren terug Op Dokk'em was het ook niet best, afgelopen zomer ook weer technische ellende op Dokk'em.
Enschede (Atak) 2010 en Rijssen 2016 was wel in orde, al moet ik daarbij wel opmerken dat het laaaaaaang duurt voordat ze opkomen.

Enfin, gisteravond hele andere koek met Saxon, Last In Line en Girlschool in Zwolle.
De sound was uitstekend en Last In Line was voor mij de verrassing van de avond, voor zover je met deze rasmuzikanten daarvan nog kunt spreken. We kregen sublieme uitvoeringen van o.a. Stand Up And Shout en Last In Line (kippevel) te horen. Jammer dat men niet afsloot met We Rock, wat wel op de setlist stond. Saxon was, zoals altijd, de degelijkheid zelve. Geen gekke capriolen, gewoon goed. Mooie avond gehad. Drumstok en plectrum van Saxon in de verzameling.
Laatst gewijzigd door MetalDelight op ma nov 14, 2016 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » ma nov 14, 2016 2:51 pm

innuendo schreef:Ik heb Testament drie keer gezien, waarvan het me zeker twee keer tegenviel. Ik kan me niet echt herinneren hoe Testament was op Alcatraz enkele jaren geleden. Ze kwamen al niet opdagen voor de signeersessie en backstage (waar ik normaliter nooit kom) reageerde Chuck Billy heel chagerijnig toen ik om een handtekening vroeg. En dat terwijl ik netjes heb gewacht tot de dame bij hem op schoot wegging. Vanaf dat moment kan Testament eigenlijk ook niks goeds meer bij mij doen.
Kan me voorstellen dat je na zo'n ervaring afknapt op een band, heb ik zelf ook meermaals gehad nadat een bandlid me tijdens een interview op onaardige wijze te woord stond. :P

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » ma nov 14, 2016 7:12 pm

Zaterdagavond. The Cure. Sportpaleis Antwerpen.

Goed bij stem. Lange setlist van 30 nummers. Geen zever tussendoor.

Goed geluid. Enthousiaste band. Geslaagde avond.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » di nov 15, 2016 1:17 am

Inquisition en Rotting Christ in de Biebob. Inquisition gaf zoals altijd een professioneel optreden, dus er valt zeker niks te klagen. Rotting Christ was echter de band van de avond, ondanks dat ze verrassend genoeg op deze tour geen headliner waren. Nog steeds een topband, waar het speelplezier van afstraalt. De reactie en het enthousiasme van het publiek was dan ook navenant.
Faustian Spirit of the Earth

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Nefarian » di nov 15, 2016 8:22 am

Gister naar Europe in Tivoli Vredenburg geweest. Weer eens wat anders :)
Eerst werd het complete nieuwe album "War of Kings" gespeeld waar tot mijn verrassing een paar echt mooie nummers tussen zaten. Daarna werd het complete album " The Final Countdown" gespeeld. Eigenlijk toch best jammer dat de meeste mensen deze band alleen kennen van de bekende nummers zoals The Final Countdown, Carrie of Rock the Night, terwijl de band zoveel meer goede en zelfs betere nummers heeft gemaakt!
Was al met al een erg gaaf optreden en de band had er ook zichtbaar zin in. Toch wel grappig ook om eens een wat ander publiek te zien dan alleen het standaard metalpubliek :D

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » di nov 15, 2016 10:21 am

cataclysm child schreef:Inquisition en Rotting Christ in de Biebob. Inquisition gaf zoals altijd een professioneel optreden, dus er valt zeker niks te klagen. Rotting Christ was echter de band van de avond, ondanks dat ze verrassend genoeg op deze tour geen headliner waren. Nog steeds een topband, waar het speelplezier van afstraalt. De reactie en het enthousiasme van het publiek was dan ook navenant.
Dat RC geen headliner was verbaasde me ook wel, in mijn boekje toch wel een grotere band.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » di nov 15, 2016 11:48 am

Nefarian schreef:Gister naar Europe in Tivoli Vredenburg geweest. Weer eens wat anders :)
Eerst werd het complete nieuwe album "War of Kings" gespeeld waar tot mijn verrassing een paar echt mooie nummers tussen zaten. Daarna werd het complete album " The Final Countdown" gespeeld. Eigenlijk toch best jammer dat de meeste mensen deze band alleen kennen van de bekende nummers zoals The Final Countdown, Carrie of Rock the Night, terwijl de band zoveel meer goede en zelfs betere nummers heeft gemaakt!
Was al met al een erg gaaf optreden en de band had er ook zichtbaar zin in. Toch wel grappig ook om eens een wat ander publiek te zien dan alleen het standaard metalpubliek :D
Koel, goed bezig. Zag ze vorig jaar in Enschede, fenomenaal.
War Of Kings is een uitstekend album, draait hier nog regelmatig rondjes.
Eigenlijk heeft Europe geen slechte albums geproduceerd.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Nefarian » di nov 15, 2016 1:01 pm

MetalDelight schreef:
Nefarian schreef:Gister naar Europe in Tivoli Vredenburg geweest. Weer eens wat anders :)
Eerst werd het complete nieuwe album "War of Kings" gespeeld waar tot mijn verrassing een paar echt mooie nummers tussen zaten. Daarna werd het complete album " The Final Countdown" gespeeld. Eigenlijk toch best jammer dat de meeste mensen deze band alleen kennen van de bekende nummers zoals The Final Countdown, Carrie of Rock the Night, terwijl de band zoveel meer goede en zelfs betere nummers heeft gemaakt!
Was al met al een erg gaaf optreden en de band had er ook zichtbaar zin in. Toch wel grappig ook om eens een wat ander publiek te zien dan alleen het standaard metalpubliek :D
Koel, goed bezig. Zag ze vorig jaar in Enschede, fenomenaal.
War Of Kings is een uitstekend album, draait hier nog regelmatig rondjes.
Eigenlijk heeft Europe geen slechte albums geproduceerd.
Ja ik moet die nieuwe ook eens aanschaffen, was echt blij verrast. Tja, ik ben het met je eens en vind het echt erg jammer dat ze voor altijd 'die band van The Final Countdown" blijven. Ik vind met name het debuutalbum "Europe" erg gaaf, Seven Doors Hotel, The King Will Return en het instrumentale Boyazont hebben iets melancholisch en duisters. Maar inderdaad ook de latere albums bevatten toch echt wel mooie nummers (Prisoners in Paradise, Girl from Lebanon...).

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » di nov 15, 2016 4:28 pm

Ken je het S/T album van Joey Tempest? Wellicht kun je dat dan ook waarderen. Welliswaar iets poppier dan Europe zelf maar er staan wonderschone liedjes op die plaat.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Nefarian » di nov 15, 2016 8:05 pm

MetalDelight schreef:Ken je het S/T album van Joey Tempest? Wellicht kun je dat dan ook waarderen. Welliswaar iets poppier dan Europe zelf maar er staan wonderschone liedjes op die plaat.
Nee die ken ik nog niet, moet ik maar eens luisteren dan! Thanks!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » zo nov 20, 2016 2:23 pm

The Sound of Revolution in het Klokgebouw in Eindhoven. Life of Agony speelde de pannen van het dak, Ignite was een stuk beter dan vorig jaar op de Persistence tour en Madball was degelijk als altijd. Al de rest interesseerde me geen fluit. Lekkere Kornuit, mooie market/merch standjes en toffe dj's na Life of Agony: Una Paloma Blanca, Angel of Death, Zij gelooft in mij en Battle Hymn. Tevreden huiswaarts gekeerd. Ticket was een schamele 27,50, waar zie je dat nog!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dimas » zo nov 20, 2016 3:53 pm

Eergisteren Verbum Verus en Nihill in de Little Devil gezien.
Verbum Verus was goed, maar het gitaargeluid kwam niet altijd even goed over. Het nieuwe nummer klonk veelbelovend.
Nihill was m.a.c.h.t.i.g. 1 wit lampje, rook en een muur van geluid. Drums waren goed te horen en klonken lekker veelzijdig (je hoorde meer variatie dan je op plaat eruit haalt). Spiral: The Tail Eater was het absolute hoogtepunt, wat een sloopkogel!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » zo nov 20, 2016 4:27 pm

KoenM schreef:toffe dj's na Life of Agony: Una Paloma Blanca, Angel of Death, Zij gelooft in mij en Battle Hymn.
Ah, sloeg net als op Speedfest DJ De Rooie Neger weer toe? :D

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » zo nov 20, 2016 5:45 pm

Geen idee wie, maar het was een briljant feestje.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » zo nov 20, 2016 6:42 pm

Zo leuk vond ik het. :' )

Afbeelding
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door sterben muss » zo nov 20, 2016 10:39 pm

Heeft iemand ideetjes voor goede concerten binnenkort in de buurt van Doetinchem? Mag ook coverband zijn. Weet iemand toevallig een overzicht met alle hardrock/metal optredens?

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Progressive Jeff » zo nov 20, 2016 11:52 pm

Zie het menu concertagenda voor een overzicht van de optredens.

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door sterben muss » di nov 22, 2016 7:56 am

Progressive Jeff schreef:Zie het menu concertagenda voor een overzicht van de optredens.
Thanks, helaas niks in Doetinchem.
Ook staan de onbekende metalbands er niet bij waar ik vaak ook van geniet. Zoals deze Doetinchemse band:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=duGc69j4u94[/youtube]

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » do nov 24, 2016 12:21 pm

Meshuggah en High On Fire, gisteravond in een uitverkochte grote zaal van de Melkweg.
High On Fire is een vette band en ik had het tijdens hun optreden behoorlijk naar mijn zin, maar zoals de band zelf ook zei vloekte hun wilde 'sludge on speed' wel behoorlijk met de afgemeten muziek van de hoofdact. Meshuggah was duidelijk waar iedereen voor kwam en zodra de band er op vette wijze in knalde met Clockworks van het nieuwe album bleek dat er weinig meer mis kon gaan. Naast dat er als vanzelfsprekend onmenselijk strak werd gespeeld, bevatte de setlist een paar favorieten, was het geluid (met oordoppen in) heel goed, voegde de mooie lichtshow zeker wat toe en was de pit lekker. Mooi ook om het hele optreden lang te zien dat het publiek nét niet wist op welke maat er gehadbanged moest worden. :P Typisch zo'n band waar ik live véél meer van geniet dan op cd en bijzonder dat zulke moeilijke muziek zoveel volk op de been brengt!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » vr dec 09, 2016 1:05 am

Shining en Taake.

Taake was weer ouderwets goed. Ze begonnen wel met de Nattestid/Bjoergvin/Doedskvad nummers, waardoor de hoogtepunten al snel voorbij waren. De nieuwere nummers deden het, op Nordbundet en Ummeneske na, toch wat minder goed.

En dan Shining... Kvarforth leek de voorbije jaren wat gekalmeerd, maar gisteren was hij nog eens ouderwets 'in vorm'. De lieverd deed de hele avond niets anders dan bezoekers intimideren en bedreigen (waarvan uiteraard een deel dat nog best leuk vond). Ook probeerde de beste man om de glazen tafel van z'n eigen merchandise stand aan gort te meppen, helaas zonder succes. Uit wanhoop nam hij dan maar een aardappelmesje om nog eens flink in z'n armpjes te kerven, waarna hij meerdere fans gewild of ongewild ging knufelen.

O ja, het optreden zelf was best goed. Altijd iets te beleven. :|
Faustian Spirit of the Earth

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » ma dec 12, 2016 2:54 pm

Pfff, wat een treurnis. De laatste keren dat ik Shining live zag ging het gelukkig niet veel verder dan wat stoerdoenerij met flessen Jack Daniëls en boze blikken (al had hij het van de zomer op Brutal Assault wel op mijn vriend voorzien, naar wie hij meermaals wees en het 'keel doorsnijden'-gebaar maakte) en daardoor kon je je live eindelijk goed op de toch wel erg sterke muziek concentreren. Jammer om te lezen dat hij toch niet volwassen geworden is.
Taake is zeker een van de beste livebands die de black metal rijk is ja!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » ma dec 12, 2016 3:35 pm

Daar moet die knurft het ook van hebben, aandachttrekkerij. Shining is muzikaal gaaf, maar die irritante kutzang vind ik echt een storende factor. Knerpen, kindergeluidjes, brr, net als Atilla van Mayhem. Komt bij mij totaal niet als duister over, maar eerder als kinderlijk en mongoloïde.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » ma dec 12, 2016 7:16 pm

Hmm, laatst op Graspop deed ie voor zijn doen toch vrij normaal. Was een goed optreden toen.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Bleek No. 1 » do dec 22, 2016 11:28 pm

Steve-O!
Telt dat? Nee, vast niet, maar 't was wel vet!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door paradigm shift » zo jan 15, 2017 9:05 am

Gisteren Carpenter Brut gezien in de Melkweg. Erg gave show, toffe lichtshow, videoprojecties van fragmenten uit '70s en '80s exploitation en giallo, dolenthousiast publiek - bijzonder geslaagd.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » zo jan 15, 2017 11:12 am

Jaloers. :) Een nummer als Turbo Killer live, oef.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » zo jan 15, 2017 11:54 am

Dat ligt toch in hetzelfde straatje als Perturbator? Had me misschien ook wel leuk geleken. :)

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » zo jan 15, 2017 1:12 pm

Ik was er ook bij gisteren.
Was een prima show.
Ga ze op roadburn zeker weer bekijken.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door paradigm shift » zo jan 15, 2017 3:49 pm

Wessel schreef:Dat ligt toch in hetzelfde straatje als Perturbator? Had me misschien ook wel leuk geleken. :)
Yup, Pertubator, VHS Glitch, GosT, er komt de laatste tijd een hele trits van dit soort bands uit Frankrijk.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door yowannuzz » zo jan 15, 2017 8:17 pm

Gisteren nog zo'n 2,5 uur in de Little Devil geweest bij Black Ritual.
Hekel en een deel van LVTHN meegepikt.

En ondanks het feit dat ik niet direct een blekkie ben, heb ik me daar goed bij vermaakt.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » zo jan 15, 2017 8:29 pm

paradigm shift schreef:
Wessel schreef:Dat ligt toch in hetzelfde straatje als Perturbator? Had me misschien ook wel leuk geleken. :)
Yup, Pertubator, VHS Glitch, GosT, er komt de laatste tijd een hele trits van dit soort bands uit Frankrijk.
Ha, lachen. Perturbator stond zowel in 2015 als 2016 op het Brutal Assault-festival waar ik jaarlijks heen ga en misstond beide keren wonderwel totaal niet tussen alle extreme metal daar!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » ma jan 16, 2017 1:09 am

Perturbator was ook afsluiter van de laatste Nidrosian Black Mass eind 2015. Was best een geweldig, afwisselend einde van toch een redelijk puur BM-festival.
Faustian Spirit of the Earth

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » zo jan 29, 2017 9:52 pm

Ik was gisteren bij Dillinger Escape Plan in de melkweg.

Was een gezellige avond met veel bekenden in de zaal.
De band was ook uitstekend op dreef. Leuk om ze voor de laatste keer te zien in een relatief kleine zaal.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door iron_dennis » ma jan 30, 2017 12:58 pm

Eergisteren naar Fates Warning in de Pul in Uden. Een fantastisch optreden en een mooie afwisseling tussen al het death en black metal geweld wat ik de laatste tijd allemaal heb gezien. Na de show meteen het laatste album gekocht en dat is tevens erg mooi.
Dominion of Darkness.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Loja » za feb 04, 2017 3:56 pm

Zo, ik heb eindelijk weer eens tijd om wat te schrijven op dit mooie forum na enkele best wel hectische weken.
Ik heb desondanks wel 2 concerten kunnen bezoeken, nl. Hammerfall in Utrecht en Sabaton in Amsterdam.

Hammerfall was helemaal te gek en ook support Gloryhammer toverde een glimlach op m'n gezicht. Sabaton heb ik ondertussen meerdere malen mogen aanschouwen en ondanks dat ze altijd een wervelende show neerzetten heb ik het nu wel gezien. In dit geval kwam ik echter speciaal voor special guest Accept en die maakten m'n hoge verwachtingen volledig waar, echt een steengoed optreden ook al begreep een groot deel van de pubers in het publiek er niet echt veel van. Wat echter maar in m'n gedachten blijft rondspoken is de vraag waarom Sabaton zo enorm populair is terwijl Hammerfall duidelijk de betere band is en het helaas moest doen met een redelijk gevulde Tivoli. Wat mij betreft niet terecht!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » do feb 09, 2017 6:12 pm

Dream Theater in de 013 tijdens een integrale uitvoering van Images And Words

Wow. Ik heb van DT alle dvd's/BD's wel om te weten dat James LaBrie er soms wel eens naast zit (soms ook niet), maar ik ben verdomd blij dat ik de gok genomen heb voor dit hoge bedrag. Het optreden was fenomenaal en meerdere malen viel het me op dat LaBrie erg goed bij stem was (vooral tijdens Learning To Live!). Supergoed geluid, band in topvorm, prima setlist en gezellig publiek: ik heb me heel erg goed vermaakt!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » zo feb 26, 2017 1:18 pm

Gisteravond het Duitse Mob Rules in een "intieme" setting (verjaardag van een kameraad) gezien.
Ik heb me prima vermaakt met deze degelijke en professionele band die muzikaal ergens tussen Helloween en Iron Maiden zweeft.
Lp's en shirts voor een tientje p/s, dikke prima!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » zo feb 26, 2017 3:25 pm

Mob Rules is dan ook een erg gave band (vooral de laatste twee, zie mijn reviews op de frontpage!), maar heb je ze letterlijk op een verjaardagsfeest gezien of was het gewoon niet heel druk? :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » zo feb 26, 2017 7:28 pm

Het was een verjaardag :-)
Een maat van me is groot fan van en bevriend met MR.
Hij heeft ze naar Leeuwarden gehaald voor zijn feest, vandaar de intieme setting in cafésfeer.
Was ontzettend gaaf. Overigens kon je zo in en uit lopen, dus ook voor derden toegankelijk.

Gisteren Tales From Beyond op vinyl en een paar shirts gekocht. Bij de Bentex moet ik meer betalen voor een shirt dus keuze gauw gemaakt :-)

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » zo mar 05, 2017 11:15 am

Gisteravond met een stel vrienden afgereisd naar de Cult Art Shop in Nijverdal om Damn, Overruled en Helstar te aanschouwen.
Voor mij het eerste bezoek aan deze zeer gave tent. Live tattooing en live muziek gaan prima samen :-)
Bij aankomst lag Larry Barragan in de stoel voor een nieuwe plaat op zijn onderarm.
Enfin we kwamen uiteindelijk voor de muziek.
De band Damn, uit de omgeving van Emmen, trapte de avond af.
Een jonge en nog wat minder ervaren band die ik toch leuk vond. Met name de zanger, met een dikke stem die het midden hield tussen Dio/Souza, sprong er bij mij in zeer positieve zin uit.
Deze gozers moeten zeker doorgaan.
Tweede band van de avond was het speed/thrash gezelschap Overruled. Deze, eveneens Nederlandse band, heeft al een behoorlijke bekendheid opgebouwd met optredens als o.a. support van grotere bands.
Prima band waarbij je merkt dat ze (op de buhne) al een stuk verder zijn dan Damn. Men sluit af met de hymne The Mechanix en daarna kunnen we ons opmaken voor Helstar.
Eerder op de avond had ik nog gehoopt en verwacht dat de opkomst wel wat beter zou worden.
Helaas, verder dan maximaal 100 man kwam het gisteravond niet.(als die er al waren)
Triest dat een band als Helstar niet meer volk op de been kan brengen.
Aan de muziek kan en mag het niet liggen, want met indrukwekkende albums als A Distant Thunder, Nosferatu en het nieuwe Vampiro zit dat allemaal wel snor.
Helstar zelf maalt er blijkbaar niet om want men gooit rond 22.45 de beuk er flink in.
Het aangemeten Dracula thema past uitstekend bij Helstar's muziek die melodieus maar toch ook behoorlijk complex is. Er wordt gestrooid met tempowisselingen en solo's.
In dat laatste opzicht springt nieuwkomer Andrew Atwood er verassend fris uit, heerlijke gitarist!
Er komt veel nieuw werk voorbij maar oudjes als The King Is Dead en Baptized In Blood ontbreken natuurlijk ook niet.
De band is in bloedvorm, heb ze zelden zo strak gezien. Wellicht het resultaat van de voorgaande shows aangezien dit de laatste van de tour is.

De terugreis naar het hoge noorden werd een onaangename door de zware regenval maar was het door het puike optreden van Helstar dubbel en dwars waard.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » zo mar 05, 2017 11:26 am

Die drummer!! Wat een baas. Geweldig. Heb me ook prima vermaakt. Verheug me nu op Flotsam.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie