Om te starten: Gisteren heb ik de Nederlandse band Navarone gezien. Ik heb hun EP en de twee CDs die ik zeer genietbaar vind, had ze al drie keer eerder live gezien, maar was gisteren tóch enorm verrast. Wat een energie, wat een spelvreugde en wat een gave nummers. De zaal (Dru cultuurfabriek) was goed vol en ging uit zijn dak. Veel nummers werden woord voor woord meegezongen. Een van de promoters van de zaal sprak ik naderhand en hij vertelde me dat dit het beste optreden was wat hij tot dan toe in de zaal had gezien. Een Nederlandse band van wereldklasse.
Bijzonder moment tijdens het optreden: De band vertelde dat er in December een acoustische dvd komt en in het kader daarvan wilden ze wat proberen. Ze speelden een heel klein, subtiel nummer acoustisch, maar ook onversterkt(!). Ze vroegen daarvoor de volle zaal even stil te zijn. En stil was het, muisstil. Toen iemand achter in de zaal een foto maakte, was het klikklak geluid in de hele zaal te horen

Verder veel fantastische nummers gespeeld door een band die de perfecte balans tussen techniek en gevoel flink weet te benaderen. Bij het spelen van een Led Zeppelin cover sloot ik mijn ogen en merkte dat het gewoon "the real thing" was. Pure klasse. Doe jezelf een plezier en ga deze band zien als ze bij je in de buurt spelen. Deze tour zit nu in zijn tweede week en komt vast ergens bij je in de buurt langs.
Voor diegenen die de band helemaal niet kennen, hier wat video's die je een idee geven. Maar nogmaals: je moet er bij zijn om het te geloven, pure klasse!