Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » zo mei 06, 2018 11:12 am

Gisteravond in Scum geweest. Prima vermaakt. Dauthuz mocht aftrappen en deed dat uitstekend. Live komt het allemaal wat smeriger over dan op plaat wat de muziek goed staat. Nuclear Devestation was een leuke opvolger. Het raasde lekker door. Butchers speedmetal zorgde voor een klein feestje. Ik heb de hele show een grijns op mijn bakkes gehad. Daarna toonde Nifelheim aan hoe het nog meer over de top kan.
Mooie avond, zo alles bij elkaar!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » zo mei 06, 2018 12:55 pm

Tof! Ik had Nifelheim graag gezien, maar moest vanwege een volle agenda alle drie de optredens die ze deze week in Nederland deden laten schieten....

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » zo mei 06, 2018 6:31 pm

Afgelopen vrijdag naar Flotsam and Jetsam/ Evil Invaders / Trashcan in Dru Cultuurfabriek Ulft geweest.
Was een heerlijk avondje in een dito complex! Prachtig hoe men daar een complex van een oude staalfabriek heeft omgebouwd naar kleine bedrijfjes.
Aan het begin van de avond in het "Schaftlokaal" wat biertjes gepakt en wat gegeten daardoor de eerste band gemist.

Evil Invaders hadden we een tijdje niet gezien maar deze band blijft zichzelf maar ontwikkelen.
Met name qua podiumpresentatie en aankleding heeft de band zich sterk verbetert, lekker energiek en spetterend optreden.
Overslaan op het publiek deed dat nog niet echt. Ik denk dat gezien de gemiddelde leeftijd van de bezoekers de meesten toch voor Flotsam kwamen.
Desalniettemin heb ik EI wel hoog zitten. Ze hebben de zaken perfect voorelkaar.

Het reisschema van deze mini Flotsam tour was eigenlijk krankzinnig. Met korte nachten en veel reiskilometers behoorlijk uitputtend.
Dat was de heren wel af te zien maar ondanks dat vond ik ze muzikaal toch net een tikkeltje strakker en beter dan afgelopen zondag in Leeuwarden.
Gaandeweg de set kwam het publiek ook lekker los en dat had een positieve werking op de band die er steeds harder tegen aan ging.
Waar men in Leeuwarden nog koos om het gehele Doomsday album integraal te spelen koos men nu voor een meer uitgebalanceerde set en van het laatste gelijknamige album ook de nodige songs te spelen.
Een welkome afwisseling want het laatste album is gewoon een goede plaat.
Men kwam nog een keer terug voor een toegift maar welk nummer dat was kan ik me niet meer herinneren @teveel gezopen.
Topavond! F&J zien we begin volgend jaar terug in Europa.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » do mei 10, 2018 11:51 am

Gister een avondje thrash in Baroeg. Op het werk liep alles wat uit, dus heb ik me gehaaast. Ik kwam net op tijd binnen voor Defazer. En dat hielp uitstekend om de stress van het haasten eruit te rammen. Defazer zag ik een paar weken nog in De Meester, toen vielen ze me een beetje tegen. Ik snap nu waarom. Gisteren was de band wel compleet en twee gitaristen ipv maakt een wereld van verschil. Het klopte nu.

Daarna was Disitillator aan de beurt. Ook deze band zag ik in De Meester. Ik vond ze toen al goed, maar net als Defazer klonk het gister een stuk lekkerder dan toen. Ik heb het idee dat het allemaal net ietsje sneller en opgefokter gebracht werd. Dat helpt. Net als een stuk beter geluid. IK heb genoten van de show in ieder geval!

Tot slot Gamma Bomb. Tot mijn grote verbazing (ik ging er lekker voorbereid in...) speelden ze het hele Citizen Brain album. En laat dat nu het enige album zijn dat ik heb (tot nu). Lekker veel herkenningspunten dus! Verder: wat een geweldige live-band! Veel humor, een lekker los sfeertje en een zanger die ook nog eens een prima entertainer is. Dat gelul tussen de nummers door... De hele show een dikke grijns op mijn bakkes gehad in ieder geval!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » do mei 10, 2018 1:09 pm

Fuck, gisteren níet naar The Ocean in Nijmegen geweest, waar ze Precambrian in zijn geheel speelden... Compleet vergeten, zucht. Iemand dat nog wel mogen aanschouwen?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » ma mei 14, 2018 10:44 am

Gisteren even in Baroeg gaan spieken. Rosetta is een band die door mij hoogst gewaardeerd wordt, dus zeer benieuwd hoe dat live is. En als je dan toch gaat, dan op tijd om je te laten verrassen door de voorprogramma’s, toch? Allebei bij mij onbekend.

Toen ik binnenkwam was er nog geen 10 man binnen. Ik dacht nog: het loopt straks wel vol. Als er uiteindelijk zo’n 50 betalende bezoekers waren was het veel. Viel me een beetje tegen. Hoe dan ook: Nonsun. Ik heb het aanschouwd en geconcludeerd dat het niet voor mij was. Niet eens een klein beetje. Het leek op elkaar afgestemd, dus het zal zo bedoeld zijn, maar voor mijn gevoel ging dit nergens heen. Elkaar een beetje aanstaren terwijl je een paar noten keer op keer herhaalt... nee, ik weet niet precies welke scene dit bij hoort, maar ik skip het!

Dan Maudlin. In het begin klonk het bevrijdend. Songs! Wat me een beetje begon tegen te staan is de zwaar overheersende bas. Op den duur wil ik ook een paar dikke riffs horen. Daar lag de focus niet op. Stukken beter dan Nonsun, maar niet waarvoor ik kwam.

Dan de beurt aan Rosetta. Het geluid was niet helemaal top (en loeihard, zelfs met oordoppen in had ik op de terugweg een piep in mijn oren), maar de muziek stond als een huis. Interactie met het publiek is er niet of nauwelijks. Er wordt geconcentreerd een geluidsmuur opgetrokken. En dat is al met al best indrukwekkend. Wat mij opvalt: live komt het drumwerk een stuk duidelijker naar voren dan op plaat. En daar is niets mis mee, want het klinkt inventief. Na een klein uur zat het er alweer op.

Best middagje al met al.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » zo mei 27, 2018 2:56 pm

Vrijdagavond Deadhead en Pestilence in Iduna Drachten. Deadhead speelde echt een fanatisch goede en strakker set. Mede gesteund door het perfect afgestelde geluid.
Persoonlijk ben ik lyrisch over de laatste Pestilence plaat. Moderne productie maar wel de "feel" en stijl van Testimony en Spheres.
Echter de laatste shows die ik van ze zag (ca 4 jaar terug) waren slecht, mede door het gebruik van wat dan ook wanprestaties.
Hoe anders was dat afgelopen vrijdag. Weliswaar met een gehele nieuwe band rondom Mameli maar men oogde fris en gretig en dat leidden tot een heerlijk strakke set met nieuwe songs en het betere werk uit oude tijden.
Secrecies Of Horror, Twisted Truth, Land Of Tears waren een paar juweeltjes die voorbij kwamen. Shirtjes en mediadragers gingen als zoete broodjes dus iedereen blij. Mooie opkomst ook overigens. dat is bij Pestilence ook wel eens anders geweest.
Ik hoop toch nog een keer op een reunion, ook al zou het maar voor 1 keer zijn, met Martin van Drunen. Indien niet en als Pestilence het ingeslagen pad blijft volgen helemaal prima.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » zo jun 10, 2018 10:28 am

Gisteravond ben ik naar Almere gereden voor Unstoppable force II. Deel I was geweldig, dus ook al kende ik geen van de bands echt (behalve van naam) ging ik een kijkje nemen. Dat was meer dan de moeite waard. Wat een feestje! Sad Iron mocht aftrappen. Het geluid was in het begin niet best (bijna geen gitaar te horen in de zaal), maar dat werd gecompenseerd door de goede zin die de band had. Naarmate het geluid beter werd werd het steeds meer genieten! Na een korte ombouwpauze was overruled aan de beurt. De naam zei me niets. Even googlen leerde me dat het een relatief nieuwe band is met slechts één vijf jaar oude EP op zak. Mijn verwachtingen gingen drastisch omlaag. Om vervolgens omver geblazen te worden door deze jonge, enthousiaste band. Wat een show! Ik heb de hele tijd met een grijns van oor tot oor staan kijken (zeer driftig ja-knikkend zoals het een goed metalhead betaamd). Dit was speed metal zoals ik het graag wil horen: supersnel en supercatchy. Neem een plaat op, kerels! Toen kwam Satan. Kende je dat niet, Den? Nee, alleen van naam. Mijn beste maat die verantwoordelijk is voor mijn introductie in NWOBHM (en die daarmee mijn muzikale opvoeding voor de helft voor zijn rekening heeft genomen) heb ik ter plaatse vermanend toegesproken. Satan nooit laten horen is wel een groot hiaat! De band kwam, zag en overwon! Al met al waren het drie bands op rij, een volle zaal (tuurlijk, kon voller, maar zo was voor mij precies goed: ruimte om te ademen en bewegen, maar wel gezellig vol).

Unstoppable Force schiet nu twee keer vol in de roos. Kom maar door met editie drie!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za aug 04, 2018 2:07 pm

Vorige week was ik op MetalDays, het roemruchte vijfdaagse metalfestival in het prachtige Slovenië. Veel gelachen met de vele aanwezige bekenden uit binnen- en buitenland, in de nabijgelegen rivier gedobberd en gewandeld in de omgeving en in verhouding tot hoe uitgebreid de line up was vrij weinig bands gezien.
Enkele uitschieters waren Skeletonwitch, Behemoth (heb ze sinds 2010 niet meer zo goed gezien!), Accept, Kataklysm (misschien wel de grootste pit die ik ooit meegemaakt heb), Obituary, Judas Priest (wat een smeuïge setlist, wel gek om ze zonder beide originele gitaristen te zien), Cannibal Corpse, Darkened Nocturn Slaughtercult (beste blackmetalshow van de week) en Primordial (magische show als allerlaatste band van het festival, ze mochten zelfs nog langer doorspelen). Watain was erg goed, maar ik was helaas absoluut niet in de juiste stemming (lees: veel te vrolijk) op dat moment, Shining viel vies tegen en Myrkur is het toch echt niet voor mij.
Waarschijnlijk volgend jaar weer!

GinaG
Berichten: 17
Lid geworden op: do aug 02, 2018 1:56 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door GinaG » za aug 04, 2018 6:09 pm

Ook Metaldays (in de praktijk 7 dagen muziek + 2 early), wat een feest weer met alles en iedereen, bijl gooien voor 10 uur 's ochtends en afdrijven in de mooiste rivier.
De eerste 2 dagen spelen alleen newcomers, wat ruimte geeft voor leuke ontdekkingen bijv: Ten ton slug(IE) en Hexa Mera (BE). Neerlandse trots was er ook in de vorm dan Bleeding gods, superstrakke set als laatste op de zondagavond.
Gezien: Victorious: Dino/aliens/laser powermetal, ja met zo'm omschrijving moet je wel gaan kijken, best leuk, voor power..
Jinjer: Op aanraden van een vriend gaan kijken, not my cup of tea, maar wat een zangeres hebben ze!
Alestorm: ook niet mijn ding, maar wel leuk feestje, en aangezien Gutalax miste dit jaar moet je toch iets
Carpathian forest: Strakke set, overdag dat wel wat de sfeer niet ten goede kwam, maar ik vond het geweldig
Behemoth: Groots, strak, vet, professioneel, hard, geweldig
Ater Era: Fijne nieuwe ontdekking, perfect op het second stage tussen de bomen.
Winterhorde: Leuk voor wat het is, best druk op zo'n klein podium, en ik miste de theremin
Pallbearer: Heerlijk, goed sfeer ook, zelfs overdag
Battle beast: Tsjah, het is wat het is.....Black Ninjaaaaaa....best goed, niet mijn ding
Accept: Gewoon goed
Watain: Geweldig, ik was wel in de goede bui...ondanks de melonball cocktails

De 4 dagen erna waren ook gewelding maar heb niet geen zin meer verder te schrijven, geen slecht band gezien, en grootste verassing was Alien Weaponry!
Tickets al in de pocket voor volgend jaar.
Laatst gewijzigd door GinaG op zo aug 05, 2018 7:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Eikel

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Maarten_Hc » za aug 04, 2018 8:23 pm

Die beleving moet super zijn inderdaad. Leuk om te lezen dat Alien Weaponry indruk heeft gemaakt. Leuk album ook, goed dat ze op festivals zijn te zien
We Make You Begging On The Streets Of London!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » zo aug 05, 2018 2:40 pm

Die melonballs waren niet voor de poes inderdaad!
En ik heb eigenlijk lichte spijt dat ik niet ook op het festival zelf al een earliest bird gekocht heb....

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Crises » ma aug 06, 2018 12:03 am

Ach joh, je kan ook via bands zo nu en dan een goede prijs krijgen.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » ma aug 06, 2018 3:25 pm

Zeker, daar kwam mijn kaartje dit keer ook vandaan.

GinaG
Berichten: 17
Lid geworden op: do aug 02, 2018 1:56 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door GinaG » ma aug 06, 2018 4:04 pm

En je doet zo'n band ook een groot plezier!
Eikel

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1531
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Shreds of Sanity » ma aug 06, 2018 5:50 pm

GinaG schreef:Ook Metaldays (in de praktijk 7 dagen muziek + 2 early), wat een feest weer met alles en iedereen, bijl gooien voor 10 uur 's ochtends en afdrijven in de mooiste rivier.
De eerste 2 dagen spelen alleen newcomers, wat ruimte geeft voor leuke ontdekkingen bijv: Ten ton slug(IE) en Hexa Mera (BE). Neerlandse trots was er ook in de vorm dan Bleeding gods, superstrakke set als laatste op de zondagavond.
Ten Ton Slug is supervet. Anderhalf jaar geleden in Dublin in het voorprogramma van Planet of Zeus gezien en ze bliezen me compleet weg. Hun 2 EP's zijn zeer de moeite waard. Ik ben benieuwd wanneer die jongens eens interesse van een platenlabel krijgen. Ze verdienen het.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door yowannuzz » wo aug 15, 2018 9:42 pm

Afgelopen weekend was ik op Alcatraz in het Belgische Kortrijk.
Het was er goed toeven.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

selvmortsydd
Berichten: 188
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 6:08 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door selvmortsydd » do aug 16, 2018 10:12 am

Misery index en Origin @ Baroeg..

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Rascul » do aug 16, 2018 11:39 am

Yap, ik ook. Goed avondje beuken.
Makkers staakt uw wild geraas

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » do aug 16, 2018 7:03 pm

Was gaaf ja!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22084
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » zo aug 19, 2018 5:04 pm

Dinsdag ll. D.R.I., speelden zelf het voorprogramma. Die ouwe knarren knallen nog steeds, wat een energie en diy attitude voor zo een invloedrijke en legendarische band.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Krimhild » di aug 21, 2018 6:36 pm

Draconian schreef:
Krimhild schreef:Dool, in 't Beest in Goes, en het was báás. Ik hou van 't Beest, en van Dool, dus dat is een goeie combo.

Twee nieuwe nummers klonken dikke prima. In het lied dat ik me herinner, werd het redelijk rechtlijnige begin goedgemaakt in een zinderend en psychedelisch einde.
Ze spelen tegenwoordig ook een cover: Love like Blood. Past perfect tussen de andere nummers.

Enige pijnpunt: ik mis TDB. Heel erg. Vooral als ik Golden Serpents hoor. Heeft iemand anders dat ook?
Hoe was Wolvennest? Dat vind ik echt een geniale band! Golden Serpents is inderdaad pure TDB. Ik ga ze vrijdag weer zien in Sittard :)
Sorry, late reactie. Wolvennest was heel goed, alleen ik vond het zelf niet echt toegankelijk.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Heidewolf » di aug 21, 2018 7:41 pm

KoenM schreef:Dinsdag ll. D.R.I., speelden zelf het voorprogramma. Die ouwe knarren knallen nog steeds, wat een energie en diy attitude voor zo een invloedrijke en legendarische band.
Ja die mannen gaven een prima optreden weg. Ik zag ze vorige week in de dB's in Utrecht. Het begon rommelig en ik dacht dat we een routinematig en onprofessioneel optreden zouden krijgen, maar ze bleken er toch zin in te hebben en hebben er een leuke avond van gemaakt.
Heerlijk Helder Taalloeder

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalTuupLimburg » wo aug 22, 2018 2:22 pm

Zaterdag Merauder in Geleen, was erg intens. Eigenlijk ongelooflijk dat een band met die status in zo'n klein cafeetje speelt, ook al zijn er ondertussen wel wat bandleden gekomen en gegaan.

selvmortsydd
Berichten: 188
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 6:08 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door selvmortsydd » ma aug 27, 2018 10:10 am

Gisteren WorldEndMan in db,s Utrecht. Moker harde Japanners, man man wat een band.
Asilent was ook goed, matig geluid enkel. Cognitive goed geluid en prima te doen. Katalepsy niet gezien, had geen zin meer.

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jan1973 » ma aug 27, 2018 12:14 pm

Sick of it all, Melkweg Amsterdam. Uur gespeeld, snoeihard (dB meter op het mengpaneel gaf 100dB aan bij het mengpaneel en 111 vooraan in de pit. Ondanks al die dB slagen er toch mensen in bij de bar om met hun overloos geouwehoer boven de muziek (althans, ik kon ze horen) uit te komen. Als je (het hele uur concert......) wil bijlullen met je vrienden/vage kennissen, ga dan naar de kroeg, GVD!!! SOIA was goed zoals altijd.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door dako » ma aug 27, 2018 2:31 pm

Als er vooraan 111 decibal staat te blazen en jij gaat je aan de bar lopen te leggen te irriteren aan ouwehoerende mensen moet je wat verder naar lopen, Einstein.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » ma sep 03, 2018 10:45 pm

De afgelopen tijd geweest naar:

- Metal Méan festival in België. Piepklein eendaags festival in een maisveld met 1 tentpodium, nog geen duizend aanwezigen en een line up met werkelijk waar alleen maar bands die ik goed vind en dat kom ik niet vaak tegen! Gezien: Convulse (i.t.t. tot op NDF 2017 hier een pure deathmetalset), Pillorian (echt niet zo saai als velen vinden), Wiegedood (het wordt elke keer alleen maar intenser live!), Sadistic Intent (pure old school!), Messiah (overtrof de lage verwachtingen, strak en vet zeg!), Vader (altijd goed), Triptykon (hypnotiserend zwaar en de Celtic Frost-nummers doen me meer in deze uitvoering) en Cult Of Fire (hun kunstje ken ik na een keer of 4 echter wel).
- Mutilation Rites in de Little Devil, Tilburg. Deze band uit New York is een van de beste ontdekkingen die ik dit jaar gedaan heb: een creatieve en felle mix van blackened thrash, post-black en US black metal, met op het nieuwe album Chasm ook een flinke scheut death metal. Jammer dat er op deze zondagavond maar 20 man publiek was, maar blij erbij te zijn geweest.
- Incantation in dB's, Utrecht. Na de afgelopen jaren dood te zijn gegooid met klonen van deze invloedrijke deathmetalband, was het geweldig 'the real thing' weer eens in goeden doen en in zo'n intieme setting te zien.

selvmortsydd
Berichten: 188
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 6:08 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door selvmortsydd » wo sep 05, 2018 11:01 pm

Net Abbath te leiden, en het was niet best. Gelukkig speelde de andere gitarist het nog enigszins om aan te horen.
En kom eens net een nieuwe plaat..

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » do sep 06, 2018 8:28 pm

Ik was ook bij Abbath. Ik heb me er prima vermaakt. Ik kwam dan ook niet met het idee dat ik de meest strakke band op aarde ooit ging zien. Misschien dat dat scheelt? :-)
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

selvmortsydd
Berichten: 188
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 6:08 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door selvmortsydd » vr sep 07, 2018 8:43 am

Den schreef:Ik was ook bij Abbath. Ik heb me er prima vermaakt. Ik kwam dan ook niet met het idee dat ik de meest strakke band op aarde ooit ging zien. Misschien dat dat scheelt? :-)
Neen, slecht blijft slecht. Linksom of rechtsom. Hij had er kennelijk weinig zin in, en dat was te horen en te zien. Hij speelt nooit echt strak en netjes,maar dit was een dieptepunt..
Voorprogramma was helemaal kut..

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Draconian » do sep 13, 2018 10:14 pm

Morgen naar Pain Of Salvation in Maastricht. Lang geleden dat ik zoveel zin had in een concert!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

selvmortsydd
Berichten: 188
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 6:08 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door selvmortsydd » vr sep 14, 2018 12:00 pm

Morgen Bloodshed fest, fakking Catharsis. Man man, daarna kan ik sterven. Vetter wordt het niet gauw meer..

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Siego » ma sep 17, 2018 10:17 am

selvmortsydd schreef:Morgen Bloodshed fest, fakking Catharsis. Man man, daarna kan ik sterven. Vetter wordt het niet gauw meer..
Fuck, wat was Catharsis vet.
Verder lag het zwaartepunt voor mij vooral op de vrijdag met Boak, Friendship, Palm, Ultha en Massgrav als hoogtepuntjes.

Edit: ik vergeet Spectral Voice, wat een muur van geluid. Heerlijk!
Laatst gewijzigd door Siego op ma sep 17, 2018 10:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.

selvmortsydd
Berichten: 188
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 6:08 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door selvmortsydd » ma sep 17, 2018 10:26 am

Siego schreef:
selvmortsydd schreef:Morgen Bloodshed fest, fakking Catharsis. Man man, daarna kan ik sterven. Vetter wordt het niet gauw meer..
Fuck, wat was Catharsis vet.
Verder lag het zwaartepunt voor mij vooral op de vrijdag met Boak, Friendship, Palm, Ultha en Massgrav als hoogtepuntjes.
Ik heb Catharsis alle keren nog gezien dat ze in ons land of Belgie waren, maar dit was ook weer gruwelijk. Hoewel ze in kleine zaaltjes, zoals het vrieshuis destijds, beter tot hun recht komen. Tragedy was ook moker hard. Verder waren Pissgrave en leng thche en Primitive man en Enemy soil erg goed. Tof festival..

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » zo sep 23, 2018 4:18 pm

Ik was gisteren bij Deafheaven in Paradiso

Vond het een sterk en professioneel optreden. Nieuwe nummers klonken live uitstekend. Leuke avond gehad.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » ma sep 24, 2018 11:30 am

Ook ik was erbij, met een vriendin mee. Niet mijn band, maar ik snap de hype wel en de zanger gedroeg zich gelukkig een stuk minder belachelijk dan op Roadburn 2017.

Gisteren dB's te Utrecht aangedaan, waar Burial Invocation (licht progressieve death metal uit Turkije) en Cardiac Arrest (old school thrashy death metal uit Chicago) allebei moddervet waren.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Krimhild » ma sep 24, 2018 1:59 pm

KOM ALLEMAAL HIERHEEN:

http://tbeest.nl/programma/joy-division-undercover

3 MEI 2019 - 't BEESD GOES
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Mollusk » ma sep 24, 2018 8:06 pm

Nee.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » vr okt 05, 2018 12:03 pm

Gisteren wederom een voortreffelijke show van Sons Of Apollo gezien. Na Leeuwarden eerder dit jaar nu in een uitverkochte Boerderij te Zoetermeer.
Het was het geld en de reis dubbel en dwars waard, wat een stel topmuzikanten.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » vr okt 05, 2018 4:44 pm

Gisteren, na lang wikken en wegen, toch maar naar Mezz, Breda geweest. Daar speelden High On Fire en Enslaved. Eerst mocht Krakow ons proberen te vermaken, maar die band boeide niet echt. High On Fire ging goed los en ook Enslaved was goed bezig. Een mix van oud en nieuw materiaal.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za okt 06, 2018 12:13 pm

Ik was er ook bij in Breda. Krakow was inderdaad erg saai. High On Fire leuk (wat een ritmesectie!) maar net als het gros van de stoner en sludge niet echt aan mij besteed. Het geluid had ook wel een tandje harder gemogen: een band als deze hoort te ronken. Enslaved was weer heel goed en speelde een aantal favoriete pareltjes die ik nog niet eerder live gehoord had (Isoders Drönning, Havenless, Jotunblod). Het optreden voelde met 8 nummers wel wat kort, ook al zijn hun composities lang. Het verbaasde me trouwens wel dat dit niet in Tilburg of Eindhoven plaatsvond.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door innuendo » za okt 06, 2018 1:00 pm

Tilburg dan. Kan me niet heugen dat Enslaved ooit in Eindhoven was.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za okt 06, 2018 11:50 pm

En kan je het je dan wel heugen dat er een metalconcert van formaat in Breda was?

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jan1973 » ma okt 08, 2018 4:28 pm

De Mezz zelf is metal genoeg misschien? Van de buitenkant althans.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » ma okt 08, 2018 7:45 pm

Een maat van mij vind het er als een drol uitzien :P

Ik vind het zelf wel een prima zaaltje. Niet al te groot en dichter bij huis.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dimas » ma okt 08, 2018 10:05 pm

Zaterdag de show van Orkan, One Tail One Head, Bölzer en Taake meegepakt in de 013.

Orkan was ok maar ook niet meer.
One Tail One Head was gaaf. Live doen de nummers van de nieuwe plaat het beter. Maar die EP blijft toch favoriet.
Bölzer gemist omdat ik beneden stond te praten met mensen. Uiteindelijk nog even C.M.E. meegepakt dat de afsluiter was. Aura blijft veruit het beste materiaal van de band.
Taake gaf een bijzonder gave en goede show weg. Hele optreden staan genieten, ook al heb ik de laatste paar albums niet echt meer goed beluisterd. Ijskoude black zoals het heurt.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door iron_dennis » di okt 09, 2018 11:48 am

Zaterdag de show van Orkan, One Tail One Head, Bölzer en Taake meegepakt in de 013 :)

Orkan gemist. Kon op station Boxtel geen papieren kaartje kopen voor de trein dus met veel moeite uiteindelijk op het perron kunnen komen en de trein gepakt maar daardoor dus te laat.
One Tail One Head Aardig intense live performance. Blijf het wel een beetje het kleine broertje van Watain vinden.
Bölzer Na ze twee keer eerder in 013 te hebben gezien met een minder geluid nu wel direct een vette sound. Zou toch wel eens willen weten hoe ze dat met twee man voor elkaar kunnen krijgen. Net als alle andere bands gaf ook Bölzer 100% De nieuwe plaat kan mij helaas niet zo bekoren mede door de cleane zang. Ik moet idd ook toegeven dat Aura veruit het beste is.
Taake Helaas maar 55 minuten Taake omdat er nog iets anders geprogrammeerd stond in de kleine zaal. Jammer maar dat zorgde niet voor een mindere show van Hoest en kompanen. Lang geleden dat ik zo genoten heb van een black metal optreden. De band was hoorbaar goed ingespeeld op elkaar na een week eerder nog Zuid Amerika plat gespeeld te hebben. Los gaan op de muziek mag maar als verdwaalde stagediver (die te lang bleef hangen) wordt je door Hoest van het podium af gedonderd (en terecht!) Mooi om te zien dat ook het publiek eens helemaal los ging incl. mezelf. Laatste twee nummers mocht het publiek bepalen maar waren ook onvermijdelijk met achtereenvolgens; Hordaland doedskvad I en Nattestid ser porten vid 1.

Prachtige avond geweest!
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Johan » do okt 11, 2018 1:15 pm

Gisteren naar Threshold in Aachen geweest. Zoals ik van die mannen gewend ben, was het weer een topconcert. Deze keer met het nieuwe album integraal gespeeld, wat zeker geen straf is!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MadTinus » do okt 11, 2018 10:29 pm

Afgelopen dinsdag Crowbar in db's Utrecht, loodzwaar en lomp was dat! Leuk om een gerenommeerde band die al zo lang meedraait in een zaaltje als db's te zien.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie