THE ARCANE ORDER

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
metalhead40
Berichten: 29
Lid geworden op: zo okt 17, 2010 5:23 pm
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

THE ARCANE ORDER

Bericht door metalhead40 » zo jun 07, 2015 5:04 pm

Later dit jaar verschijnt het nieuwe album van het Deense THE ARCANE ORDER,genaamd CULT OF NONE
Deze band debuteerde in 2006 met THE MACHINERY OF OBLIVION.
Een goede plaat,in de stijl van bands als bijv. een Arch Enemy.
Maar de,in mijn ogen, echte knaller verscheen in 2008, in de vorm van IN THE WAKE OF COLLISIONS
Een stuk extremer als het debuut,met veel death en blackmetal,maar ook moderene invloeden,metalcore en te gek gitaar en drumwerk (Morten Lowe is een absolute topdrummer)
Ik weet niet hoe deze plaat het heeft gedaan,maar bij mij thuis draait hij nog regelmatig zijn rondjes in mn cd speler.
Toch werd het contract bij label Metal blade niet verlengt, en duurde het maar liefst tot 2014 voor ik weer wat van ze te horen kreeg
Nu in de vorm van een digitale promo,met daarop de songs APHELION en THE CONSTANT THRONE
Daaruit blijkt dat THE ARCANE ORDER nog geen millimeter van zijn kwaliteit heeft ingeleverd
Dat beloofd dus wat voor de nieuwe plaat ,die zal uitkomen bij het duitse Massacre records.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: THE ARCANE ORDER

Bericht door Jeroen » zo jun 07, 2015 6:50 pm

Prima band met twee sterke albums op naam. Heb ze allebei. Ik vind vooral The Machinery Of Oblivion een uiterst gave plaat. In de basis sterke en vrij technische thrash metal, aangevuld met wat death, heavy en modernere invloeden. De vergelijking met Arch Enemy hoor ik niet zo. The Arcane Order is toch een stuk heftiger en meer riffgeoriënteerd. Hoe dan ook, erg gave band met inderdaad een topdrummer. Leuk om te lezen dat er een derde cd aan zit te komen. Ben benieuwd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Dea Pecuniae
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 17, 2015 6:31 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: THE ARCANE ORDER

Bericht door Dea Pecuniae » do jun 11, 2015 2:32 pm

APHELION en THE CONSTANT THRONE klinken in ieder geval al weer goed. Het enige nadeel vind ik wel dat hun eerste twee album veel op elkaar lijken. Ik hoop dat hun volgende album iets vernieuwender zal zijn.

Edit: ondertussen ben ik naar In the wake of collisions aan het luisteren, ik was vergeten hoe gaaf die cd ook al weer was.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: THE ARCANE ORDER

Bericht door Jeroen » do jun 11, 2015 3:31 pm

Hoe kom je daar nou bij? :P Die twee albums lijken in de verste verte niet op elkaar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: THE ARCANE ORDER

Bericht door Draconian » do jun 11, 2015 4:12 pm

Leuke band, maar dan vind ik een band als Allegaeon toch wel de overtreffende trap hiervan.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Dea Pecuniae
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 17, 2015 6:31 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: THE ARCANE ORDER

Bericht door Dea Pecuniae » do jun 11, 2015 4:40 pm

Jeroen schreef:Hoe kom je daar nou bij? :P Die twee albums lijken in de verste verte niet op elkaar.
Qua sfeer en stijl vind ik ze zeker wel op elkaar lijken. Wat dat betreft mogen ze van mij wel wat meer verschillende grenzen binnen hun stijl zoeken.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: THE ARCANE ORDER

Bericht door Appelflap » do jun 11, 2015 8:16 pm

Jammer alleen dat die gitaren relatief zacht en de drums relatief hard in de mix staan. Verder lekkere intense muziek. Teksten stoten me gelukkig niet voor t hoofd. Ben benieuwd naar de nieuwe. Die EP was ook lekker.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: THE ARCANE ORDER

Bericht door Jeroen » do jun 11, 2015 9:04 pm

Dea Pecuniae schreef:
Jeroen schreef:Hoe kom je daar nou bij? :P Die twee albums lijken in de verste verte niet op elkaar.
Qua sfeer en stijl vind ik ze zeker wel op elkaar lijken. Wat dat betreft mogen ze van mij wel wat meer verschillende grenzen binnen hun stijl zoeken.
In The Wake Of Collisions was een stuk grimmiger en donkerder qua sfeer. Ondanks de moderne sound ook wat rauwer dan het debuut, meer ala black metal, hoewel dat meer een sfeeromschrijving is dan een structurele. The Machinery Of Obliveon klonk tevens wat machinaal in de oren. Hoe dan ook, uitstekende band.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: THE ARCANE ORDER

Bericht door Bastiaan » za sep 19, 2015 2:27 pm

Aanstaande vrijdag is het zover, dan verschijnt die nieuwe plaat. Nieuw nummer, Ahab:
https://youtu.be/PtJC6LD4Fyc
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Plaats reactie