Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door Took » vr jul 03, 2015 6:47 pm

Cradle Of Filth in november exclusief te zien in 013

De extreme metalband Cradle Of Filth komt dit najaar naar 013 voor een exclusief optreden. De Britse groep staat op donderdag 26 november op het podium in Tilburg ter ere van het nieuwe album ‘Hammer Of The Witches’, dat deze zomer verschijnt. Tickets kosten €18,50 (excl. servicekosten) en gaan vanaf zaterdag 4 juli, 10 uur in de voorverkoop.

Cradle Of Filth is onmiskenbaar één van de belangrijkste Britse metalgroepen aller tijden. Het gezelschap rond de charismatische frontman Dani Filth start begin jaren negen als blackmetal band, maar voegt gaandeweg meer invloeden uit andere extreme genres toe. Dat steeds strakker klinkende geluid slaat aan. Het met horror- en gothicinvloeden doorweven imago van de groep zorgt er nog eens extra voor dat Cradle Of Filth zich behoorlijk in de kijker speelt.

De Britten zorgen voor flink wat beroering met hun merchandise. T-shirts met de tekst ‘Jesus is a cunt’ zijn geen uitzondering. Gelukkig is de muziek nergens ondergeschikt aan het imago. Integendeel, albums als ‘The Principle Of Evil Made Flesh’ (1994) en ‘Cruelty & The Beast’ (1998) blijken moderne klassiekers. Inmiddels heeft de groep een nieuw album afgerond. Op ‘Hammer Of The Witches’, het elfde studioalbum, klinkt Cradle Of Filth na bijna een kwart eeuw nog steeds vitaal, relevant en bovendien spijkerhard.

Cradle Of Filth heeft een ijzersterke livereputatie. De groep blinkt uit in strakke en enorm theatrale shows die niet alleen muzikaal, maar ook zeker visueel van een ontzettend hoog niveau zijn. Om ‘Hammer Of The Witches’ te ondersteunen gaat het gezelschap dan ook weer uitgebreid op tournee. De groep geeft dit keer slechts één show in Nederland en heeft daarvoor 013 als plaats van handeling gekozen.

Cradle Of Filth
+ supports
Donderdag 26 november 2015 | aanvang 20:00 | zaal open 19:00
Tickets € 18,50 (excl. servicekosten) | Jupiler Zaal | Voorverkoop vanaf zaterdag 4 juli om 10:00 uur
013, Veemarktstraat 44, Tilburg, www.013.nl
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door Lennert » za jul 04, 2015 6:26 pm

'Cradle heeft een ijzersterke livereputatie'

Serieus? Ik heb nog nooit iemand iets positievers dan 'dat was minder erg dan de vorige keer' horen zeggen :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door arjans » za jul 04, 2015 6:47 pm

Cradle heeft volgens mij een zeer matige live reputatie.

De laatste keer op Alcatraz viel het me dan wel weer mee.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door Wessel » za jul 04, 2015 10:05 pm

Het is vreemd met CoF. Heb ze inmiddels best vaak gezien en dikwijls was het degelijk (zoals twee weekenden geleden op Graspop) tot zeer sterk, maar als ze een mindere dag hebben is het direct ook werkelijk dramatisch. Had me daarom al een paar jaar geleden voorgenomen geen concerten meer van ze te bezoeken, maar als ik ze op festivals voorgeschoteld krijg ga ik nog altijd wel kijken.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door Took » za jul 04, 2015 10:44 pm

overigens, ze staan wel in de kleine zaal. In de grote zaal staat op dat moment Status Quo...
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door Ernst-Jan » zo jul 05, 2015 9:30 am

Lennert schreef:'Cradle heeft een ijzersterke livereputatie'

Serieus? Ik heb nog nooit iemand iets positievers dan 'dat was minder erg dan de vorige keer' horen zeggen :mrgreen:


ALs dat een vooruit gaand proces is, word het uiteindelijk ijzersterk 8)
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door Draconian » zo jul 05, 2015 2:34 pm

Toch wel een beetje sneu: zo groot jaren geleden en inmiddels voor een behoorlijk klein bedrag (mag ook wel eens gezegd worden) in de kleine zaal van de 013 moeten aantreden...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door Took » zo jul 05, 2015 2:59 pm

de kleine zaal is tegen die tijd overigens wel groter dan voorheen, he.

maar als je ziet hoeveel man er laatset keer was, bij Behemoth/Cradle, dan vind ik het niet gek dat Cradle nu een maatje kleiner staat.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door Lennert » zo jul 05, 2015 3:08 pm

Draconian schreef:Toch wel een beetje sneu: zo groot jaren geleden en inmiddels voor een behoorlijk klein bedrag (mag ook wel eens gezegd worden) in de kleine zaal van de 013 moeten aantreden...
True, ik herinner me dat het een van de grootste metalbands van de tijd was begin/halverwege vorig decennium. Nu heb ik ook eigenlijk geen idee hoe de band na Midian is gaan klinken, niet daarvan :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door Wessel » za jul 11, 2015 4:51 pm

Lennert schreef:
Draconian schreef:Toch wel een beetje sneu: zo groot jaren geleden en inmiddels voor een behoorlijk klein bedrag (mag ook wel eens gezegd worden) in de kleine zaal van de 013 moeten aantreden...
True, ik herinner me dat het een van de grootste metalbands van de tijd was begin/halverwege vorig decennium. Nu heb ik ook eigenlijk geen idee hoe de band na Midian is gaan klinken, niet daarvan :P
Inderdaad, ze stonden zelfs eens in de Heineken Music Hall (in 2003 was dat, geloof ik). Dan is een niet eens uitverkochte Patronaat (2012) of de kleine zaal van 013 (ook al is die na de verbouwing vergroot) wel even andere koek...

En hoewel ik de band muzikaal niet geheel afgeschreven heb (na Cruelty And The Beast zijn er wat mij betreft zowel hit- als miss-platen geweest) stelde Cradle Of Filth live eigenlijk het merendeel van de keren dat ik ze zag best teleur: saaie setlists (waarom altijd dat saaie Born In A Burial Gown, als je ook Nemesis of Lord Abortion zou kunnen spelen - om over het oudere werk nog maar te zwijgen!), valse vrouwenzang (met name toen Sarah Jezebel Deva er nog bij zat), slecht geluid, weinig enthousiasme en natuurlijk hebben de vocalen van Dani Filth hun beste tijd ook al lang en breed gehad.
Nieuwe plaat overigens nog niet in zijn geheel gehoord, maar daarover t.z.t. meer in het desbetreffende topic.

Affijn, ik zet onderstaande bootleg nog maar eens op...


MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door MetalJan » do nov 26, 2015 4:42 pm

Vanavond! Het is uitverkocht en Status Quo die een concert geven in de grote zaal is ook uitverkocht. Word dus druk in 013.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door Wessel » vr nov 27, 2015 11:53 am

Hoe was het?

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door MetalJan » vr nov 27, 2015 8:00 pm

Ik vond het gaaf. Dani was goed bij stem, ook de hoge uithalen kon hij aan. De zangeres was ook prima bij stem en ook muzikaal was het goed. De nodige klassiekers kwamen voorbij. Ook mooi om tussen het publiek de oudere jongeren te zien en de wat meer jeugdigen. Zelfs iemand met corpsepaint, ach ja. Gelukkig in de juiste rij gaan staan voor de entree, want die van Status Quo was beduidend langer haha.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth, 26-11-2015 in 013 Tilburg

Bericht door Wessel » zo nov 29, 2015 1:02 am

Goed te horen. Heb de setlist nog even bekeken en die zag er ook allesbehalve verkeerd uit!

Plaats reactie