Releases 2016
Re: Releases 2016
De komende maanden komen er ook nog nieuwe releases van Truckfighters, Subrosa, Zodiac, Brant Bjork, Monkey3, Chris Robinson Brotherhood
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
Re: Releases 2016
De nieuwe Inter Arma is ook wel weer geniaal.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
- MetalDelight
- Berichten: 801
- Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
- Locatie: Burgum FRL
Re: Releases 2016
De nieuwe Witherscape komt haast uit, klinkt verhipte goed:
Daarnaast lijkt de nieuwe Eumeria plaat dan ook eindelijk dit jaar te komen, demo:
Daarnaast lijkt de nieuwe Eumeria plaat dan ook eindelijk dit jaar te komen, demo:
Re: Releases 2016
Die nieuwe Moonsorrow is wel heel erg gaaf inderdaad! Net als de nieuw Insomnium trouwens.... Twee kanshebbers voor mijn plaat van het jaar!Jeroen schreef:Moonsorrow vind ik zelf heel erg goed. Vektor idem .
Re: Releases 2016
De nieuwe Ortega, daar kijk ik naar uit.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2016
Nieuwe Insomnium is inderdaad niet vervelend! Boeit me nu al beter dan de vorige, die ook fijne stukken had, maar niet over de gehele lengte kon boeien.
Wat er op Reddit veel beluisterd wordt:
Hier de top 25 van hun tot dusver.
1. Vektor - Terminal Redux
2. Chthe'ilist - Le Dernier Crépuscule
3. Blood Incantation - Starspawn
4. Gojira - Magma
5. Insomnium - Winter's Gate
6. Inquisition - Bloodshed Across the Empyrean Altar Beyond the Celestial Zenith
7. Moonsorrow - Jumalten Aika
8. Oranssi Pazuzu - Värähtelijä
9. Amon Amarth - Jomsviking
10. Ihsahn - Arktis
11. Cobalt - Slow Forever
12. Fleshgod Apocolypse - King
13. Be'lakor - Vessels
14. Ripper - Experiment of Existence
15. Grave Miasma - Endless Pilgrimage [EP]
16. Obscura - Akróasis
17. Zhrine - Unortheta
18. Death Fortress - Deathless March Of The Unyielding
19. Kvelertak - Nattesferd
20. Uada - Devoid of Light
21. Devin Townsend - Transcendence
22. Forteresse - Thèmes pour la rébellion
22. Nails - You Will Never Be One Of Us
23. Howls Of Ebb - Cursus Impasse: The Pendlomic Vows
24. Inter Arma - Paradise Gallows
25. Megadeth - Dystopia
Mijn toppers: Entropia, Be'lakor, Aborted, Cult of Luna & Julie Christmas, Schammasch, Oak Pantheon, Ashbringer, Insomnium, Vektor, ColdWorld.
Ik moet nog steeds Moonsorrows nieuwste een betere kans geven, alsook Ulver, Harakiri for the Sky, Hypno5e, Oceans of Slumber, Ihsahn, Fuath.
En dan komen er nog platen aan van Saor, Alcest, Meshuggah, Anaal Nathrakh, Aenaon.
Geen slecht jaar hoor, luitjes.
Wat er op Reddit veel beluisterd wordt:
Hier de top 25 van hun tot dusver.
1. Vektor - Terminal Redux
2. Chthe'ilist - Le Dernier Crépuscule
3. Blood Incantation - Starspawn
4. Gojira - Magma
5. Insomnium - Winter's Gate
6. Inquisition - Bloodshed Across the Empyrean Altar Beyond the Celestial Zenith
7. Moonsorrow - Jumalten Aika
8. Oranssi Pazuzu - Värähtelijä
9. Amon Amarth - Jomsviking
10. Ihsahn - Arktis
11. Cobalt - Slow Forever
12. Fleshgod Apocolypse - King
13. Be'lakor - Vessels
14. Ripper - Experiment of Existence
15. Grave Miasma - Endless Pilgrimage [EP]
16. Obscura - Akróasis
17. Zhrine - Unortheta
18. Death Fortress - Deathless March Of The Unyielding
19. Kvelertak - Nattesferd
20. Uada - Devoid of Light
21. Devin Townsend - Transcendence
22. Forteresse - Thèmes pour la rébellion
22. Nails - You Will Never Be One Of Us
23. Howls Of Ebb - Cursus Impasse: The Pendlomic Vows
24. Inter Arma - Paradise Gallows
25. Megadeth - Dystopia
Mijn toppers: Entropia, Be'lakor, Aborted, Cult of Luna & Julie Christmas, Schammasch, Oak Pantheon, Ashbringer, Insomnium, Vektor, ColdWorld.
Ik moet nog steeds Moonsorrows nieuwste een betere kans geven, alsook Ulver, Harakiri for the Sky, Hypno5e, Oceans of Slumber, Ihsahn, Fuath.
En dan komen er nog platen aan van Saor, Alcest, Meshuggah, Anaal Nathrakh, Aenaon.
Geen slecht jaar hoor, luitjes.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Releases 2016
Helemaal mee eens, vond de laatste plaat ook minder dat zijn voorgangers. Er staan wat mij betreft zeker erg goede maar ook helaas wat mindere nummers op, in tegenstelling tot de eerste 4 platen waar ik eigenlijk geen enkel nummer minder vond. De nieuwe plaat is echt super over de hele lengte. Vond het concept ietwat gewaagd, maar het resultaat is echt geweldig. Heb m al minstens een keer of 7-8 in zijn geheel beluisterd.Hieronimus schreef:Nieuwe Insomnium is inderdaad niet vervelend! Boeit me nu al beter dan de vorige, die ook fijne stukken had, maar niet over de gehele lengte kon boeien.
De nieuwe van Alcest kijk ik ook naar uit, de eerste 2 nummers vind ik in iedergeval al zeer prettig. In tegenstelling tot de nieuwe van Opeth, daarvan vind ik 2 van de 3 tot nu toe uitgebrachte nummers maar zwaar tegenvallen (Sorceress en The Wilde Flowers).... Eigenlijk bevalt tot nu toe alleen Will O The Whisp mij enigszins. Ik hoop dat de rest van de plaat toch beter is, maar ik ben bang voor een tegenvaller.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25584
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Releases 2016
Almanac - Tsar
Artillery - Penalty Of Perception
Avantasia - Ghostlights
Borknagar - Winter Thrice
Brainstorm - Scary Creatures
Dark Forest - Beyond The Veil
Dodenkrocht - Flesh Tones
Dream Theater - The Astonishing
Fates Warning - Theories Of Flight
Fleshgod Apocalypse - King
Flotsam And Jetsam - Flotsam And Jetsam
Hammers Of Misfortune - Dead Revolution
Magnum - Sacred Blood 'Divine' Lies
Marillion - F.E.A.R.
Megadeth - Dystopia
Metal Church - XI
Mob Rules - Tales From Beyond
Paradox - Electrify
Primal Fear - Rulebreaker
Redemption - The Art Of Loss
Rhapsody Of Fire - Into The Legends
Serenity - Codex Atlanticus
Twilight Force - Heroes Of Mighty Magic
Vektor - Terminal Redux
Mijn aanschaffen dit jaar en het is een mooie tot nu toe!
Artillery - Penalty Of Perception
Avantasia - Ghostlights
Borknagar - Winter Thrice
Brainstorm - Scary Creatures
Dark Forest - Beyond The Veil
Dodenkrocht - Flesh Tones
Dream Theater - The Astonishing
Fates Warning - Theories Of Flight
Fleshgod Apocalypse - King
Flotsam And Jetsam - Flotsam And Jetsam
Hammers Of Misfortune - Dead Revolution
Magnum - Sacred Blood 'Divine' Lies
Marillion - F.E.A.R.
Megadeth - Dystopia
Metal Church - XI
Mob Rules - Tales From Beyond
Paradox - Electrify
Primal Fear - Rulebreaker
Redemption - The Art Of Loss
Rhapsody Of Fire - Into The Legends
Serenity - Codex Atlanticus
Twilight Force - Heroes Of Mighty Magic
Vektor - Terminal Redux
Mijn aanschaffen dit jaar en het is een mooie tot nu toe!
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25312
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2016
Grotendeels mee eens.
Die overal opgehemelde cd van Meshiaak vind ik trouwens zeer matig en oppervlakkig. Typisch voorbeeld van vriendjespolitiek in een niet nader te noemen Nederlands metalmagazine.
Die overal opgehemelde cd van Meshiaak vind ik trouwens zeer matig en oppervlakkig. Typisch voorbeeld van vriendjespolitiek in een niet nader te noemen Nederlands metalmagazine.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Releases 2016
Uit het losse polsje, in het midden van de nacht:
1. Oceans of Slumber - Winter
2. Devin Townsend Project - Transcendence
3. Ignite - A war against you
4. Megadeth - Dystopia
5. Giraffe Tongue Orchestra - Broken Lines
6. Gojira - Magma
7. Duality - Elektron
8. Headspace - All that you fear is gone
9. Textures - Phenotype
10. Fallujah - Dreamless
1. Oceans of Slumber - Winter
2. Devin Townsend Project - Transcendence
3. Ignite - A war against you
4. Megadeth - Dystopia
5. Giraffe Tongue Orchestra - Broken Lines
6. Gojira - Magma
7. Duality - Elektron
8. Headspace - All that you fear is gone
9. Textures - Phenotype
10. Fallujah - Dreamless
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Re: Releases 2016
Top 10:
...
ehh...
Nou, kom op....
....
Nee, nog niks dat 'echt' is blijven hangen. Niet veel Black Metal uitgekomen, lijkt het wel?
...
ehh...
Nou, kom op....
....
Nee, nog niks dat 'echt' is blijven hangen. Niet veel Black Metal uitgekomen, lijkt het wel?
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25312
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2016
Er is meer dan alleen black metal..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2016
Malle Satyr, dieper graven! 154 blackmetalalbums, volgens Metal Storm: http://www.metalstorm.net/bands/albums. ... me&a_what=.
En gewoon Entropia luisteren, allicht.
En gewoon Entropia luisteren, allicht.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Releases 2016
Darkthrone, Anaal Nathrakh en Ancient had ik kunnen weten ja. Kawir moet ik nog luisteren, Negura Bunget ook trouwens.
edit: En Coldworld heeft een goeie plaat uit natuurlijk.
edit: En Coldworld heeft een goeie plaat uit natuurlijk.
Re: Releases 2016
En deze (om er eens een paar te noemen):
Ecferus - Pangaea
Death Fortress - Deathless March of the Unyielding
Forteresse - Thèmes Pour la Rébellion
Inquisition - Bloodshed Across the blablabla...
Mare Cognitum - Luminiferous Aether
Fuath - I
Oak Pantheon - In Pieces
Skáphe - Skáphe2
Hyperion - Seraphical Euphony
Sun Worshop - Pale Dawn
Vukari - Divination
Best wel wat goeie black metal dit jaar hoor.
Ecferus - Pangaea
Death Fortress - Deathless March of the Unyielding
Forteresse - Thèmes Pour la Rébellion
Inquisition - Bloodshed Across the blablabla...
Mare Cognitum - Luminiferous Aether
Fuath - I
Oak Pantheon - In Pieces
Skáphe - Skáphe2
Hyperion - Seraphical Euphony
Sun Worshop - Pale Dawn
Vukari - Divination
Best wel wat goeie black metal dit jaar hoor.
NOT MY FUCKING TEMPO
Re: Releases 2016
Ja, lijstjes. Altijd leuk!
Mijn top 10 tot nu:
1. Cult Of Luna & Julie Christmas – Mariner
2. Sinistro – Semente
De rest in willeukeurige volgorde:
Entropia – Ufonaut
Vektor – Terminal Redux
Deftones – Gore
Nails – You Will Never Be One Of Us
Carnifex – Slow Death
Cobalt - Slow Forever
Halshug – Sort Sind
SECT – s/t
Twee op het randje
Nothing – Tired Of Tomorrow
True Widow - Avvolgere
En een eervolle vermelding voor Neerlands glorie:
Cult Widow – Cursed II: Corrupting Worship
Mijn top 10 tot nu:
1. Cult Of Luna & Julie Christmas – Mariner
2. Sinistro – Semente
De rest in willeukeurige volgorde:
Entropia – Ufonaut
Vektor – Terminal Redux
Deftones – Gore
Nails – You Will Never Be One Of Us
Carnifex – Slow Death
Cobalt - Slow Forever
Halshug – Sort Sind
SECT – s/t
Twee op het randje
Nothing – Tired Of Tomorrow
True Widow - Avvolgere
En een eervolle vermelding voor Neerlands glorie:
Cult Widow – Cursed II: Corrupting Worship
Re: Releases 2016
Knap, nog chaotischer dan DsO, maar dan van een veel minder niveauTox schreef: Skáphe - Skáphe2
Re: Releases 2016
Die nieuwe Coldworld is inderdaad erg vet ja!Satyr schreef:Darkthrone, Anaal Nathrakh en Ancient had ik kunnen weten ja. Kawir moet ik nog luisteren, Negura Bunget ook trouwens.
edit: En Coldworld heeft een goeie plaat uit natuurlijk.
Re: Releases 2016
Nou mijn lijstje dan ook maar:
1. Insomnium - Winter's Gate
2. Moonsorrow - Jumalten Aika
3. Alcest - Kodama
4. Imperium Dekadenz - Dis Manibvs
5. Opeth - Sorceress
6. Coldworld - Autumn
7. Ihsahn - Arktis
8. In Mourning - Afterglow
verder ben ik nog niet gekomen
1. Insomnium - Winter's Gate
2. Moonsorrow - Jumalten Aika
3. Alcest - Kodama
4. Imperium Dekadenz - Dis Manibvs
5. Opeth - Sorceress
6. Coldworld - Autumn
7. Ihsahn - Arktis
8. In Mourning - Afterglow
verder ben ik nog niet gekomen
Re: Releases 2016
Tot nu toe deze:
Abbath - s/t
Abnormality - Mechanisms Of Omniscience
Black Tusk - Pillars Of Ash
Borknagar - Winter Thrice
Centinex - Doomsday Rituals
Conan - Revengeance
Despised Icon - Beast
Entombed AD - Dead Dawn
Fleshgod Apocalypse - King
Gojira - Magma
Hatebreed - The Concrete Confessional
Inter Arma - Paradise Gallows
Katatonia - The Fall Of Hearts
Nails - You Will Never Be One Of Us
Revocation - Great is Our Sin
Rotten Sound - Abuse To Suffer
Rotting Christ - Rituals
Sanzu - Heavy Over The Home
Sinsaenum - Echoes Of The Tortured
Abbath - s/t
Abnormality - Mechanisms Of Omniscience
Black Tusk - Pillars Of Ash
Borknagar - Winter Thrice
Centinex - Doomsday Rituals
Conan - Revengeance
Despised Icon - Beast
Entombed AD - Dead Dawn
Fleshgod Apocalypse - King
Gojira - Magma
Hatebreed - The Concrete Confessional
Inter Arma - Paradise Gallows
Katatonia - The Fall Of Hearts
Nails - You Will Never Be One Of Us
Revocation - Great is Our Sin
Rotten Sound - Abuse To Suffer
Rotting Christ - Rituals
Sanzu - Heavy Over The Home
Sinsaenum - Echoes Of The Tortured
Re: Releases 2016
Tot nu toe zijn dit de highlights van het jaar voor mij (incl splits en mini's):
Abstracter / Dark Circles -split
Adelians, the -s/t
Blaze Bayley - Infinite entanglement
Blood Incantation - Starspawn
Null - Sleepwalking days
Ramirez, David - Fables
Rival Sons - Hollow bones
Slow Worries - s/t
Sun Worship - Pale dawn
Unru - Als Tier ist der Mensch nichts
Vektor - Terminal Redux
Wake - Sowing the seeds of a worthless tomorrow
Abstracter / Dark Circles -split
Adelians, the -s/t
Blaze Bayley - Infinite entanglement
Blood Incantation - Starspawn
Null - Sleepwalking days
Ramirez, David - Fables
Rival Sons - Hollow bones
Slow Worries - s/t
Sun Worship - Pale dawn
Unru - Als Tier ist der Mensch nichts
Vektor - Terminal Redux
Wake - Sowing the seeds of a worthless tomorrow
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2016
Waarom geen beschrijvingen, alleen lijstjes? Zo weet ik nog niet wat ik moet luisteren.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Releases 2016
Het is allemaal metal(gerelateerde) muziek. Met gitaren enzo...
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2016
zo beter?Den schreef:Tot nu toe zijn dit de highlights van het jaar voor mij (incl splits en mini's):
Abstracter / Dark Circles -split
abstracter is de band waarvoor ik deze plaat in huis heb gehaald. Ik ken ze als een alleraardigste sludge band. Wat ze hier laten horen wijkt af van wat ze hiervoor hebben gedaan. De sludge is nog steeds het uitgangspunt, maar er zit een flinke dosis black metal doorheen geroerd. En dat zorgt voor twee zeer geinspireerd klinkende nummers. Abstracter heeft niet eerder zo vuig geklonken. Dark Circles op de andere kant is meer traditioneel. Een paar korte nummers en een (overbodige) outro maken deze kant vol. Lekker, maar wat vergeetbaarder.
Adelians, the -s/t
De verrassing in deze lijst. Dit is een Franse soul band. Nooit verwacht dat ik dit leuk zou vinden, maar dit is/was de perfecte plaat voor de zomer. Heerlijk upbeat, lekker zonnig. De Franstalige nummers zijn de uitschieters wat mij betreft, maar deze hele plaat is gewoon lekker!
Blaze Bayley - Infinite entanglement
Na een mindere plaat gaat het niveau weer omhoog. Wat mij betreft zijn een aantal platen van deze man klassiekers en dat niveau wordt helaas niet gehaald. Wat overblifjt is een oerdegelijke plaat die zeer de moeite waard is. Voor wie daar op kickt: het is een conceptplaat. En het eerste deel meen ik. Dus kom maar op met deel 2!
Blood Incantation - Starspawn
De death metal band van dit jaar voor mij. Lomp, hard en hier en daar technisch (er schijnen veel Finse invloeden in te zitten; dat zou kunnen, daar ken ik de Finse scene niet goed genoeg voor. Ik hoor er wel wat Death in terug). Je album openen met een epos van 13 minuten is niet voor iedereen weggelegd, Blood Incantation komt er mee weg.
Null - Sleepwalking days
In mijn beleving een tamelijk unieke plaat. Traag, hard en dromerig. Een beetje stoner, een beetje indie, een snufje Pink Floyd misschien nog.
Ramirez, David - Fables
Een singer songwriter, maar dan met (rock)band? Als ik dit moet omschrijven kom ik hier uit. Een beetje alsof Noah Gunderson wat meer uptempo muziek zou schrijven.
Rival Sons - Hollow bones
Voor mij de verrassing van het jaar. Maar Den, dit is hun vierde plaat, heb je soms onder een steen geleefd? In zekere zin: ja. Ik heb het altijd genegeerd, ondanks de vele lovende recencies omdat ik dacht dat het te soft zou zijn voor mijn smaak. En toen hoorde ik een nummer en was verkocht (en heb hun hele discografie in een keer aangeschaft).
Slow Worries - s/t
Dit is een ep'tje en zal daarmee alleen als opmerking op mijn jaarlijst terugkomen. Dat laat onverlet dat het een heerlijk plaatje is. Slow Worries is een Nederlands indie-bandje. Vooral jaren 90 indie. Voeg daar een snufje post-hardcore aan toe en je komt een aardig eind in de richting.
Sun Worship - Pale dawn
Sun Worship volg ik al een tijd. Dit is een Duitse black metal band die in de hoek van Wolves in the throne room opereert. Al geven ze daar wel een eigen draai aan.
Unru - Als Tier ist der Mensch nichts
Unru kende ik dan weer van een split met Sun Worship die ze een paar jaar geleden uitbrachten. Daar speelden ze een vergelijkbare stijl als Sun Worship. In vergelijking met die split (en die met Paramnesia) is dit donkerder, gerichter en meer eigen. Ze hebben hun niche gevonden op deze plaat en die bevalt mij uitstekend.
Vektor - Terminal Redux
Vektor maakt technische thrash metal en verkeert daarbij in hogere sferen. Daarmee doel ik op het sci-fi/space karakter van de teksten. Je moet tegen de zangstijl kunnen (hoog en krijsend), maar als dat geen struikelblok voor je is, dan heb je met Vektor goud in handen. En dat al drie platen lang!
Wake - Sowing the seeds of a worthless tomorrow
Een van DE grindbands wat mij betreft. Wat een kracht en energie gaat er van deze band uit. Op deze plaat tref je wat meer sludge-invloeden, maar grind bljift de hoofdmoot. Voor mij is dit één van de bands die grind interessant houdt.
Re: Releases 2016
Top 3:
1. Katatonia - The Fall of Hearts
2. Be'lakor - Vessels
3. Alcest - Kodama Départe - Failure, Subside
Grote verrassing nieuw in de top 3. De nieuwe nummer 3 draait nu een week heel veel rondjes. Niet letterlijk, want hij komt deze week pas op de deurmat vallen, maar via de Bandcamp pagina van de band is hij al even te beluisteren. Over het algemeen zou ik mij niet snel wagen aan deze muziek, als ik puur op de beschrijving af zou gaan, maar dit album is desaltniettemin ingeslagen als een bom. Weinig melodieën die blijven hangen tussen luisterbeurten in, maar wel een allesvernietigende ritmesectie, afgewisseld met heerlijke adempauzes. Een soort van verlaten post-apocalyptische sfeer. Als ik er labels aan zou moeten hangen: Doomy (post?)black/death metal. Na 15 luisterbeurten blijf ik nog naar dit album snakken, en misschien moet ie wel op 2 staan, maar who cares?
1. Katatonia - The Fall of Hearts
2. Be'lakor - Vessels
3. Alcest - Kodama Départe - Failure, Subside
Grote verrassing nieuw in de top 3. De nieuwe nummer 3 draait nu een week heel veel rondjes. Niet letterlijk, want hij komt deze week pas op de deurmat vallen, maar via de Bandcamp pagina van de band is hij al even te beluisteren. Over het algemeen zou ik mij niet snel wagen aan deze muziek, als ik puur op de beschrijving af zou gaan, maar dit album is desaltniettemin ingeslagen als een bom. Weinig melodieën die blijven hangen tussen luisterbeurten in, maar wel een allesvernietigende ritmesectie, afgewisseld met heerlijke adempauzes. Een soort van verlaten post-apocalyptische sfeer. Als ik er labels aan zou moeten hangen: Doomy (post?)black/death metal. Na 15 luisterbeurten blijf ik nog naar dit album snakken, en misschien moet ie wel op 2 staan, maar who cares?
Laatst gewijzigd door Flipjack op di okt 18, 2016 1:17 am, 2 keer totaal gewijzigd.
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2016
Bedankt, Den! Dat nodigt al heel wat meer uit tot luisteren. Ik ga Unru checken en Sun Worship nogmaals. Abstracter klinkt ook intrigerend. Misschien vind je Entropia's Ufonaut ook wat?
Bij voorbaat dank, Flipjack. Kijk ernaar uit.
Bij voorbaat dank, Flipjack. Kijk ernaar uit.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Releases 2016
Nog geen overtuigende album van het jaar kandidaat gehoord hier, wel albums die veel uurtjes gemaakt hebben:
Blood Incantation - Starspawn
Katatonia - The Fall of Hearts (inmiddels toch al bijna 2 maanden niet meer gedraaid, tough nut to crack)
Fifth to Infinity - Omnipotent Transdimensional Soulfire
Gatecreeper - Sonoran Depravation
Svartelder - Pyres
Albums waar ik verwachtingen had, maar uiteindelijk in meer of mindere mate tegenvielen:
Megadeth - Dystopia
October Tide - Winged Waltz
Witherscape - The Northern Sanctuary
Thenighttimeproject - Thenighttimeproject
In Mourning - Afterglow
Textures - Phenotype
Ik hoop nog op:
Blackfield - Blackfield V (Steve Wilson is weer ouderwets betrokken, heb goede hoop na het tegenvallende IV)
Dark Tranquillity - Atoma
Metallica - Hardwired
Testament..
Mijn album/ontdekking van dit jaar is Young and in the Way - When Life Comes to Death, maar dat album is uit 2014..
Blood Incantation - Starspawn
Katatonia - The Fall of Hearts (inmiddels toch al bijna 2 maanden niet meer gedraaid, tough nut to crack)
Fifth to Infinity - Omnipotent Transdimensional Soulfire
Gatecreeper - Sonoran Depravation
Svartelder - Pyres
Albums waar ik verwachtingen had, maar uiteindelijk in meer of mindere mate tegenvielen:
Megadeth - Dystopia
October Tide - Winged Waltz
Witherscape - The Northern Sanctuary
Thenighttimeproject - Thenighttimeproject
In Mourning - Afterglow
Textures - Phenotype
Ik hoop nog op:
Blackfield - Blackfield V (Steve Wilson is weer ouderwets betrokken, heb goede hoop na het tegenvallende IV)
Dark Tranquillity - Atoma
Metallica - Hardwired
Testament..
Mijn album/ontdekking van dit jaar is Young and in the Way - When Life Comes to Death, maar dat album is uit 2014..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Re: Releases 2016
01. Devin Townsend - Transcendence
02. Textures - Phenotype
03. Oceans Of Slumber - Winter
04. Gojira - Magma
05. Jinjer - King Of Everything
06. Meshuggah - The Violent Sleep Of Reason
07. Opeth - Sorceress
08. Ihsahn - Arktis
09. Obscura - Akroasis
10. Fleshgod Apocalypse - King
Meshuggah en Opeth kunnen nog stijgen, die zijn pril. Devin Townsend staat op behoorlijk eenzame hoogte, wat een magistraal album is dat zeg. Wat een vreselijk goed jaar alvast voor de progmetal in alle vormen. Verder nog erg benieuwd naar de nieuwe Dillinger Escape Plan, Khonsu (industriele BM met leden van Keep Of Kalessin, dit album wordt geniaal) Madder Mortem en Anaal Nathrakh.
02. Textures - Phenotype
03. Oceans Of Slumber - Winter
04. Gojira - Magma
05. Jinjer - King Of Everything
06. Meshuggah - The Violent Sleep Of Reason
07. Opeth - Sorceress
08. Ihsahn - Arktis
09. Obscura - Akroasis
10. Fleshgod Apocalypse - King
Meshuggah en Opeth kunnen nog stijgen, die zijn pril. Devin Townsend staat op behoorlijk eenzame hoogte, wat een magistraal album is dat zeg. Wat een vreselijk goed jaar alvast voor de progmetal in alle vormen. Verder nog erg benieuwd naar de nieuwe Dillinger Escape Plan, Khonsu (industriele BM met leden van Keep Of Kalessin, dit album wordt geniaal) Madder Mortem en Anaal Nathrakh.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Re: Releases 2016
Abbath - s/tHieronimus schreef:Waarom geen beschrijvingen, alleen lijstjes? Zo weet ik nog niet wat ik moet luisteren.
Voormalig voorman van Immortal brengt muziek die tussen Immortal en het project I zit. Een zeer geslaagd album.
Abnormality - Mechanisms Of Omniscience
Lekkere technische deathmetal met een zangeres, al hoor je dat niet.
Black Tusk - Pillars Of Ash
Een lekkere mix van stoner en punk.
Borknagar - Winter Thrice
Op en top Borknagar, gewoon verplichte aanschaf voor de fans.
Centinex - Doomsday Rituals
Rechtoe rechtaan deathmetal, maar niet saai. Gewoon lekker beuken.
Conan - Revengeance
Wederom een dijk van een plaat van de Engelse stonerdoomers. Niks geen franje (en dat bedoel ik positief).
Despised Icon - Beast
Comeback plaat die bol staat van de agressieve hardcore en deathcore.
Entombed AD - Dead Dawn
Logisch vervolg op het debuut (Back to the Front).
Fleshgod Apocalypse - King
Nooit zo 'into' deze band geweest, maar met deze plaat valt alles op zijn plek lijkt het wel. Misschien komt het wel doordat de band ook wat langzamere nummers op deze plaat heeft staan en dus ook wat meer afwisseling kent.
Gojira - Magma
Wederom een topalbum van de Franse grootmeesters. Het hoeft allemaal niet zo bruut meer, maar de nummers zijn nog wel prima in orde.
Hatebreed - The Concrete Confessional
Hatebreed staat voor metalcore en dat is op dit album niet anders. (al hadden de cleane vocalen misschien achterwege kunnen blijven...)
Inter Arma - Paradise Gallows
Eigenzinnige stoner/doom met verrassende wendingen.
Katatonia - The Fall Of Hearts
Misschien wel mijn favoriet op dit moment. Ben de band een beetje uit het oog verloren na Dead End Kings (die me niet echt kon bekoren), maar dit album is weer een schot in de roos. Een échte groeiplaat, getuige de vele luisterbeurten.
Nails - You Will Never Be One Of Us
Opgefokte grind/crust/death zonder opsmuk. Beuken met die handel!
Revocation - Great is Our Sin
Behoorlijk melodieuze death/thrash. Wederom een prima plaat van deze Amerikanen.
Rotten Sound - Abuse To Suffer
Grindcore tot the max!
Rotting Christ - Rituals
Misschien net wat minder dan voorgaande plaat Κατά τον δαίμονα εαυτούSanzu, maar wederom een prima plaat die bol staat van bombastiche black/darkmetal.
Sanzu - Heavy Over The Home
Gojira meets Meshuggah meets Devin Townsend. Nadruk ligt niet op snelheid, maar op groove.
Sinsaenum - Echoes Of The Tortured
Project van Frédéric Leclercq (DragonForce) en Joey Jordison (SlipKnot). Vocale ondersteuning van Sean Zatorsky (Dååth) en Attila Csihar (Mayhem). Deze band brengt een prima combinatie van black en deathmetal.
Zo goed Hieronimus?
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2016
Handjes op elkaar voor MetalJan!
Ik ga Fleshgod Apocalypse nog een kans geven (de vorige plaat was vermoeiend, de twee daarvooer ernstig genietbaar, deze was mwa-mwa tot nu toe). Sanzu en Sinsaenum kllinken ook goed, ga ik ook werk van maken, dank!
Ik ga Fleshgod Apocalypse nog een kans geven (de vorige plaat was vermoeiend, de twee daarvooer ernstig genietbaar, deze was mwa-mwa tot nu toe). Sanzu en Sinsaenum kllinken ook goed, ga ik ook werk van maken, dank!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2016
Oh, nog een band naar wiens release ik uitkijk op basis van de singles die al uitgebracht zijn: Anciients. Het zit ergens tussen de oude Opeth en Mastodon in, nu en dan nog iets feller (richting black metal), maar dat verschilt per nummer.
Allegaeons nieuwe, Proponent for Sentience, is ook wel een vermakelijk, ietwat techisch deathmetalalbum. Nu en dan wel tamelijk teveel van het goede (als in te lange nummers).
Allegaeons nieuwe, Proponent for Sentience, is ook wel een vermakelijk, ietwat techisch deathmetalalbum. Nu en dan wel tamelijk teveel van het goede (als in te lange nummers).
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Releases 2016
Mja Allegaeon is nét wat ver gegaan op dit album. Hadden wat meer ademruimte mogen laten. Goed, maar had beter gekund.
NOT MY FUCKING TEMPO
Re: Releases 2016
Mooi lijstje.Amibor schreef:01. Devin Townsend - Transcendence
02. Textures - Phenotype
03. Oceans Of Slumber - Winter
04. Gojira - Magma
05. Jinjer - King Of Everything
06. Meshuggah - The Violent Sleep Of Reason
07. Opeth - Sorceress
08. Ihsahn - Arktis
09. Obscura - Akroasis
10. Fleshgod Apocalypse - King
Meshuggah en Opeth kunnen nog stijgen, die zijn pril. Devin Townsend staat op behoorlijk eenzame hoogte, wat een magistraal album is dat zeg. Wat een vreselijk goed jaar alvast voor de progmetal in alle vormen. Verder nog erg benieuwd naar de nieuwe Dillinger Escape Plan, Khonsu (industriele BM met leden van Keep Of Kalessin, dit album wordt geniaal) Madder Mortem en Anaal Nathrakh.
Jinjer ken ik niet, gaat gechecked worden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Re: Releases 2016
Jij bedankt voor Ancients, wist niet dat ze een nieuwe cd hadden.Hieronimus schreef:Oh, nog een band naar wiens release ik uitkijk op basis van de singles die al uitgebracht zijn: Anciients. Het zit ergens tussen de oude Opeth en Mastodon in, nu en dan nog iets feller (richting black metal), maar dat verschilt per nummer.
Allegaeons nieuwe, Proponent for Sentience, is ook wel een vermakelijk, ietwat techisch deathmetalalbum. Nu en dan wel tamelijk teveel van het goede (als in te lange nummers).
Re: Releases 2016
Heb dat album een paar keer gechecked, maar het wil nog niet klikken. Kan niet precies zeggen waar 't 'm in zit...Hieronimus schreef:Bedankt, Den! Dat nodigt al heel wat meer uit tot luisteren. Ik ga Unru checken en Sun Worship nogmaals. Abstracter klinkt ook intrigerend. Misschien vind je Entropia's Ufonaut ook wat?
Bij voorbaat dank, Flipjack. Kijk ernaar uit.
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22652
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: Releases 2016
Ik vind 2016 maar een bijzonder matig jaar. Nog geen echte onvervalste krakers gehoord. Ik denk zelfs meer teleurstellingen (Blues Pills, Opeth, Goat, Metal Church etc) voorbij heb zien komen. Er moet nog wel het een en ander geluisterd worden, maar so far ben ik alleen erg content met Skuggsja, Lethal Steel en Blood Ceremony.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Re: Releases 2016
Aanschafwaardig:
1. Hammers Of Misfortune - Dead Revolution
De eerste toegankelijke, 'easy listning' plaat van metals grootste undergroundband uit San Fransisco. 70s progrock op geslaagde en originele wijze gecombineerd met thrash en melodieuze heavymetal. De nummers hebben allemaal een eigen karakter, maar luisteren stuk voor stuk makkelijker weg en blijven erg goed hangen, hoewel de voorheen prominente vrouwenvocalen en het voormalige avantgardistische rauwe randje gemist worden: http://www.youtube.com/watch?v=cKYQvQ8bKcc
2. Dark Forest - Lore Of The Land
Heerlijke melodieuze, sfeervolle en opbeurende powermetal op het exacte midden tussen moderne Blind Guardian en moderne Iron Maiden, met snufjes Falconer, Elvenking, Jag Panzer en Skyclad. Soms doen ze Maiden beter dan Maiden zelf: http://www.youtube.com/watch?v=_4OOVJAYV3w
3. In The Woods... - Pure
IJzersterke rentree van deze obscure Noorse 90s band, alhoewel wat incubatietijd nodig is. Een groeiertje, met veel mooie details, sfeer en emotie. Helaas wel met zo'n typische steriele digitale productie uit Noorwegen (de laatste platen van Enslaved en Borknagar lijden daar ook onder). In vergelijking met de gothic doom- , postpunk- en blackmetal-achtige voorgangers in deze vierde telg meer van een epic doom-achtige aard: http://www.youtube.com/watch?v=oX5S2ZU4P-U
4. Blood Ceremony - Lord Of Misrule
De vierde plaat van de Canadese occultrockers is de eerste die over de gehele lengte weet te overtuigen. Pakkende nummers, hard/zacht, met een kop en staart. Je gaat automatisch meefluiten met de betoverende dwarsfluitpassages: http://www.youtube.com/watch?v=PtI89K6pfCM
5. Vektor - Terminal Redux
Al het nodige door vele forummers over getypt. Voor Vektor-liefhebbers die geen oude progressieve thrash kennen: doe eens wat moeite en zoek wat op van Coroner, Mekong Delta en Anacrusis (vooral de laatste twee nummers van 'Terminal Redux' doen aan deze legendarisch ondergewaardeerde denken): http://www.youtube.com/watch?v=CbBTOE4g4YQ
6. Crumbling Ghost - Five Songs
Zeer charmante EP met nieuwe, harde uitvoeringen van vergeten Britse volksdeuntjes, maar ook eigen nummers:
1. Hammers Of Misfortune - Dead Revolution
De eerste toegankelijke, 'easy listning' plaat van metals grootste undergroundband uit San Fransisco. 70s progrock op geslaagde en originele wijze gecombineerd met thrash en melodieuze heavymetal. De nummers hebben allemaal een eigen karakter, maar luisteren stuk voor stuk makkelijker weg en blijven erg goed hangen, hoewel de voorheen prominente vrouwenvocalen en het voormalige avantgardistische rauwe randje gemist worden: http://www.youtube.com/watch?v=cKYQvQ8bKcc
2. Dark Forest - Lore Of The Land
Heerlijke melodieuze, sfeervolle en opbeurende powermetal op het exacte midden tussen moderne Blind Guardian en moderne Iron Maiden, met snufjes Falconer, Elvenking, Jag Panzer en Skyclad. Soms doen ze Maiden beter dan Maiden zelf: http://www.youtube.com/watch?v=_4OOVJAYV3w
3. In The Woods... - Pure
IJzersterke rentree van deze obscure Noorse 90s band, alhoewel wat incubatietijd nodig is. Een groeiertje, met veel mooie details, sfeer en emotie. Helaas wel met zo'n typische steriele digitale productie uit Noorwegen (de laatste platen van Enslaved en Borknagar lijden daar ook onder). In vergelijking met de gothic doom- , postpunk- en blackmetal-achtige voorgangers in deze vierde telg meer van een epic doom-achtige aard: http://www.youtube.com/watch?v=oX5S2ZU4P-U
4. Blood Ceremony - Lord Of Misrule
De vierde plaat van de Canadese occultrockers is de eerste die over de gehele lengte weet te overtuigen. Pakkende nummers, hard/zacht, met een kop en staart. Je gaat automatisch meefluiten met de betoverende dwarsfluitpassages: http://www.youtube.com/watch?v=PtI89K6pfCM
5. Vektor - Terminal Redux
Al het nodige door vele forummers over getypt. Voor Vektor-liefhebbers die geen oude progressieve thrash kennen: doe eens wat moeite en zoek wat op van Coroner, Mekong Delta en Anacrusis (vooral de laatste twee nummers van 'Terminal Redux' doen aan deze legendarisch ondergewaardeerde denken): http://www.youtube.com/watch?v=CbBTOE4g4YQ
6. Crumbling Ghost - Five Songs
Zeer charmante EP met nieuwe, harde uitvoeringen van vergeten Britse volksdeuntjes, maar ook eigen nummers:
Laatst gewijzigd door Kees op ma okt 10, 2016 10:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25312
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2016
We groeien echt uit elkaar Ruud . Ik vind 2016 tot nu toe een fantastisch muziekjaar, met dank aan deze titels (en meer):innuendo schreef:Ik vind 2016 maar een bijzonder matig jaar. Nog geen echte onvervalste krakers gehoord. Ik denk zelfs meer teleurstellingen (Blues Pills, Opeth, Goat, Metal Church etc) voorbij heb zien komen. Er moet nog wel het een en ander geluisterd worden, maar so far ben ik alleen erg content met Skuggsja, Lethal Steel en Blood Ceremony.
Beste Albums 2016 tot nu toe
1. Marillion - F.E.A.R.
2. Helstar - Vampiro
3. Fates Warning - Theories Of Flight
4. Flotsam And Jetsam - Flotsam And Jetsamn
5. Anthrax - For All Kings
6. Redemption - The Art Of Loss
7. Megadeth - Dystopia
8. Anderson / Stolt - Invention Of Knowlegde
9. Wicked Maraya - Lifetime In Hell
10. Borknagar - Winter Thrice
11. Textures - Phenotype
12. Paradox - Pangea
13. Abbath - Abbath
14. Moonsorrow - Jumalten Aika
15. Sodom - Decision Day
Gangbaar? Vast en zeker. Vektor, Watchtower, Opeth, Meshuggah en Sacred Steel komen daar ook nog bij. Bovendien vond ik de nieuwe van Metal Church nou niet echt een teleurstelling. Gewoon een goede plaat. Ik had echt niet direct een letterlijk vervolg op de oude platen met Howe verwacht, aangezien daar te veel platen tussen zitten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25584
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Releases 2016
Als je Helstar een 100/100 gaf, is Marillion dat dan ook?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25312
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2016
In het genre? Zeker! Al was Helstar ook wel een beetje statement. Ik vind die plaat echt steengoed, maar het steekt me dat zo'n band nooit verder komt dan een handvol liefhebbers. Terwijl het muzikaal gewoon wereldtop is. Die band werkt knetterhard, geeft alles voor een zaal van 40 man (heb het met eigen ogen gezien) en oogst eigenlijk nooit enorm succes. Het zal best dat ze te ontoegankelijk zijn of te technisch, maar dat boeit me niet. Superplaat, die moet iedereen luisteren. Sommigen haten Vampiro vast en zeker of vinden het gewoon niets, maar toch, even aandacht. En dat is volgens mij wel gelukt, gezien de reacties.
Maar Marillion, tsja, ander genre. Ik heb nog geen zwak moment kunnen ontdekken. Heb het album zelfs twee keer gekocht, zowel op cd als SACD. Misschien dat de LP ook nog volgt. Zo goed vind ik 'em. Echt een muzikaal oorgasme. Eigenlijk ook wel een band die een statement of boost kan gebruiken, aangezien de radiostations ze nog altijd als progdinosaurus wegzetten. Op zich vind ik dat niet erg, maar ik zou me kunnen voorstellen dat zo'n band toch wel smacht naar een wereldwijde hit, al is het er maar één. Nu denk ik dat de nieuwe cd daarvoor wat te complex is (thematisch en structureel gezien), maar in een perfecte wereld zou deze cd bovenaan prijken.
Maar Marillion, tsja, ander genre. Ik heb nog geen zwak moment kunnen ontdekken. Heb het album zelfs twee keer gekocht, zowel op cd als SACD. Misschien dat de LP ook nog volgt. Zo goed vind ik 'em. Echt een muzikaal oorgasme. Eigenlijk ook wel een band die een statement of boost kan gebruiken, aangezien de radiostations ze nog altijd als progdinosaurus wegzetten. Op zich vind ik dat niet erg, maar ik zou me kunnen voorstellen dat zo'n band toch wel smacht naar een wereldwijde hit, al is het er maar één. Nu denk ik dat de nieuwe cd daarvoor wat te complex is (thematisch en structureel gezien), maar in een perfecte wereld zou deze cd bovenaan prijken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Releases 2016
Valt voor mij ook wat tegen. Waar ik in voorgaande jaren moeite had met te beperken tot een top 10 of 15 of 25 voor mijn part, tot nu krijg ik slechts het bovenstaande rijtje bij elkaar. Beetje magertjes...innuendo schreef:Ik vind 2016 maar een bijzonder matig jaar. Nog geen echte onvervalste krakers gehoord. Ik denk zelfs meer teleurstellingen (Blues Pills, Opeth, Goat, Metal Church etc) voorbij heb zien komen. Er moet nog wel het een en ander geluisterd worden, maar so far ben ik alleen erg content met Skuggsja, Lethal Steel en Blood Ceremony.
Re: Releases 2016
Godverdomme, die nieuwe van Anaal Nathrakh is echt heel goed geworden! Benieuwd wie ik op 1 ga zetten, deze of de nieuwe van The Wounded. Maar die heb ik nog niet.
Re: Releases 2016
Muchos Bedanktos! Dit beviel me zo goed, dat ik zelfs deze hipsterhouthaklook boys in de jaarlijst ga zetten.Tox schreef:En deze (om er eens een paar te noemen):
Sun Worship - Pale Dawn
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22652
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: Releases 2016
Jeroen schreef:We groeien echt uit elkaar Ruud . Ik vind 2016 tot nu toe een fantastisch muziekjaar, met dank aan deze titels (en meer):innuendo schreef:Ik vind 2016 maar een bijzonder matig jaar. Nog geen echte onvervalste krakers gehoord. Ik denk zelfs meer teleurstellingen (Blues Pills, Opeth, Goat, Metal Church etc) voorbij heb zien komen. Er moet nog wel het een en ander geluisterd worden, maar so far ben ik alleen erg content met Skuggsja, Lethal Steel en Blood Ceremony.
Beste Albums 2016 tot nu toe
1. Marillion - F.E.A.R.
2. Helstar - Vampiro
3. Fates Warning - Theories Of Flight
4. Flotsam And Jetsam - Flotsam And Jetsamn
5. Anthrax - For All Kings
6. Redemption - The Art Of Loss
7. Megadeth - Dystopia
8. Anderson / Stolt - Invention Of Knowlegde
9. Wicked Maraya - Lifetime In Hell
10. Borknagar - Winter Thrice
11. Textures - Phenotype
12. Paradox - Pangea
13. Abbath - Abbath
14. Moonsorrow - Jumalten Aika
15. Sodom - Decision Day
Gangbaar? Vast en zeker. Vektor, Watchtower, Opeth, Meshuggah en Sacred Steel komen daar ook nog bij. Bovendien vond ik de nieuwe van Metal Church nou niet echt een teleurstelling. Gewoon een goede plaat. Ik had echt niet direct een letterlijk vervolg op de oude platen met Howe verwacht, aangezien daar te veel platen tussen zitten.
Tja, sommige van die platen moet ik nog steeds checken. Ik ben ook wel benieuwd naar Helstar en Flotsam, maar heb gisteren buiten mijn vertrouwde muzikale wereldje verkend en ik moet zeggen dat met name Moonsorrow indruk maakt. Borknagar doet het ook goed, maar die plaat lijkt wel een popproductie te hebben. Vind het te glad klinken om er echt van te kunnen genieten. Abbath is voor mij dan weer zo'n plaat als ik die al veel gehoord heb dit jaar: aardig, maar niet bijzonder. Te rechttoe aan. Net nog even de nieuwe Oranssi Pazuzu gedraaid. Dat gaat nog wel vaker gebeuren!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Re: Releases 2016
Dankjewel !!Hieronimus schreef:Oh, nog een band naar wiens release ik uitkijk op basis van de singles die al uitgebracht zijn: Anciients. Het zit ergens tussen de oude Opeth en Mastodon in, nu en dan nog iets feller (richting black metal), maar dat verschilt per nummer.
Vreselijk gaaf !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Re: Releases 2016
Dit gaat vast ook de eindlijst worden, but then again... who knows
1. Voidless - Formless
2. The Black Pages - Restored Hatred
3. Into Obscure Lands - Netherstorms
4. Mass - Relative Tragedies
5. The Spheroid - Triangular Perception of Instilled Afterthoughts
6. Bāđřų§hą - Ýphtolmismia
7. Strong Minds' Equilibrium - Mental Overtures part III: the Return of the Inaugural Phantoms
8. Cyberdyne - Sepulchre
9. Mistakes - Forgotten
10. Other Worlds - The Quedgeley Sessions
1. Voidless - Formless
2. The Black Pages - Restored Hatred
3. Into Obscure Lands - Netherstorms
4. Mass - Relative Tragedies
5. The Spheroid - Triangular Perception of Instilled Afterthoughts
6. Bāđřų§hą - Ýphtolmismia
7. Strong Minds' Equilibrium - Mental Overtures part III: the Return of the Inaugural Phantoms
8. Cyberdyne - Sepulchre
9. Mistakes - Forgotten
10. Other Worlds - The Quedgeley Sessions
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk
Re: Releases 2016
Sodeju, ik ken echt geen enkele band uit dat lijstje.
Re: Releases 2016
Me neither. Wat is het voor muziek Appelflap?
Mijn top 3 heeft een aanpassing nodig gehad:
Mijn top 3 heeft een aanpassing nodig gehad:
Top 3:
1. Katatonia - The Fall of Hearts
2. Be'lakor - Vessels
3. Alcest - Kodama Départe - Failure, Subside
Grote verrassing nieuw in de top 3. De nieuwe nummer 3 draait nu een week heel veel rondjes. Niet letterlijk, want hij komt deze week pas op de deurmat vallen, maar via de Bandcamp pagina van de band is hij al even te beluisteren. Over het algemeen zou ik mij niet snel wagen aan deze muziek, als ik puur op de beschrijving af zou gaan, maar dit album is desaltniettemin ingeslagen als een bom. Weinig melodieën die blijven hangen tussen luisterbeurten in, maar wel een allesvernietigende ritmesectie, afgewisseld met heerlijke adempauzes. Een soort van verlaten post-apocalyptische sfeer. Als ik er labels aan zou moeten hangen: Doomy (post?)black/death metal. Na 15 luisterbeurten blijf ik nog naar dit album snakken, en misschien moet ie wel op 2 staan, maar who cares?
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2016
Om de één of andere reden kon ik vorig jaar niet veel met Khemmis' debuut, Absolution, maar dit jaar is het kwartje gevallen met hun tweede plaat, Hunted. Maak er maar een volle euro van trouwens! Ik ben normaal niet zo van de doom, maar Khemmis giet er een laag stoner overheen en weet ook langere nummers interessant te houden. Maar... die riffs! Lekker. Dikke, vette aanrader! Stijgt met stip naar een nummer 3 in mijn top 10 voor dit jaar, met daarboven enkel nog Entropia en Cult of Luna & Julie Christmas.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm