Borknagar + Kampfar + Diabolical 24 april @ Baroeg Rotterdam

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Borknagar + Kampfar + Diabolical 24 april @ Baroeg Rotterdam

Bericht door Wessel » wo feb 17, 2016 6:06 pm

Zondag 24 april
Borknagar (NO progressive / folk / black)
Kampfar (NO pagan black)
Demonical (SE death)

Baroeg probeert de bezoeker het beste van het beste voor te schotelen. Dat doen we best aardig. Kijk bijvoorbeeld eens naar de package die vandaag op de agenda staat.
Hoofdact vandaag is het Noorse Borknagar. Een band die in 1995 als black metal band werd opgericht maar inmiddels een progressiever folk metal geluid laat horen. Het nieuwste (tiende) album ‘Winter Thrice’ is zojuist verschenen en Borknagar bewijst daarmee dat zij tot de top van het genre behoren.
Naast Borknagar is ook het eveneens Noorse Kampfar van de partij. Geen onbekende voor Baroeg. Kampfar heeft al meerdere keren in Baroeg laten zien dat zij tot de betere bands uit het genre behoren. Black metal doorspekt met Noorse mythologie. Het laatste, zevende album ‘Profan’ bewijst de klasse van Kampfar.
Ook van de partij is het Zweedse Diabolical. Deze band laat een meer death metal geluid horen. Zoals we van Zweedse bands gewend zijn, is Diabolical een prima band. Je mag hen dan ook zeker niet missen.

Vvk € 16,00. Entree € 18,00. Zaal open 15.00 uur
https://www.facebook.com/borknagarofficial
https://www.facebook.com/kampfarofficial
https://www.facebook.com/Demonicalofficial
FB-event:

Eindelijk weer eens Borknagar in Nederland, mijn vreugde is groot! :D
Kampfar en Diabolical zijn ook mooi meegenomen.
Laatst gewijzigd door Wessel op ma apr 18, 2016 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Borknagar + Kampfar + Diabolical 24 april @ Baroeg Rotte

Bericht door kneuz » wo feb 17, 2016 6:30 pm

Grote kans dat ik er bij ben, heb zwaar genoten toen ik ze een tijdje terug zag in Leeuwarden. Alleen vond ik de nieuwe albums die sindsdien uit kwamen, zo'n drie stuks inmiddels alweer, nogal tegenvallen. Met welke line-up komen ze? Vintersorg, Vortex en Lazare op zang? :D
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Borknagar + Kampfar + Diabolical 24 april @ Baroeg Rotte

Bericht door MetalJan » wo feb 17, 2016 7:12 pm

Ben benieuwd! Heb ze nog nooit live gezien.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Borknagar + Kampfar + Diabolical 24 april @ Baroeg Rotte

Bericht door Lennert » wo feb 17, 2016 7:18 pm

Tof! Daar ga ik zeker proberen bij te zijn :D
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Dkarn
Berichten: 69
Lid geworden op: za nov 03, 2007 12:55 pm

Re: Borknagar + Kampfar + Diabolical 24 april @ Baroeg Rotte

Bericht door Dkarn » wo feb 17, 2016 7:53 pm

kneuz schreef:Grote kans dat ik er bij ben, heb zwaar genoten toen ik ze een tijdje terug zag in Leeuwarden. Alleen vond ik de nieuwe albums die sindsdien uit kwamen, zo'n drie stuks inmiddels alweer, nogal tegenvallen. Met welke line-up komen ze? Vintersorg, Vortex en Lazare op zang? :D
Ja, de line-up is nu Brun op gitaar, Ryland op gitaar, Vintersorg op zang, Vortex op bass en zang, Lazare op keys & zang, Kolstad op drums.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borknagar + Kampfar + Diabolical 24 april @ Baroeg Rotte

Bericht door Wessel » wo feb 17, 2016 11:59 pm

Ik heb Borknagar twee keer eerder gezien, in Tsjechië en in Slovenië of all places. Deze keer ga ik er dus zeker bij zijn! :D
Dit is overigens de enige show in Nederland.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Borknagar + Kampfar + Diabolical 24 april @ Baroeg Rotte

Bericht door Lennert » do feb 18, 2016 6:17 pm

Hoe waren die keren Wessel? Lijkt me namelijk best moeilijk om dit soort muziek live goed over te brengen zonder dat het een brij of chaos wordt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borknagar + Kampfar + Diabolical 24 april @ Baroeg Rotte

Bericht door Wessel » do feb 18, 2016 9:52 pm

De eerste keer was enorm overweldigend en toen waren ze misschien wel de band van het festival (Brutal Assault 2013)! Vintersorg was er toen overigens niet bij, maar de vervangende zanger (van Susperia, meen ik me te herinneren) deed het ook goed.
De tweede keer, op Metaldays 2014, was ook goed maar minder memorabel, inderdaad door het minder gedefinieërde geluid.
Nou staat Baroeg natuurlijk niet bekend om zijn geluidskwaliteit, maar de intieme setting aldaar zal er (naast de sublieme muziek natuurlijk) denk ik wel aan bijdragen dat dit een gedekenswaardige namiddag/avond gaat worden! :)

Baroeg R'dam
Berichten: 1414
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:43 pm
Locatie: Rotterdam Zuid
Contacteer:

Re: Borknagar + Kampfar + Diabolical 24 april @ Baroeg Rotte

Bericht door Baroeg R'dam » ma apr 18, 2016 7:28 pm

Aanstaande zondag alweer!

Timetable:

19.30-21.00 Borknagar (NO progressive / folk / black)
18.00-19.00 Kampfar (NO pagan black)
17.00-17.40 Diabolical (SE death)

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borknagar + Kampfar + Diabolical 24 april @ Baroeg Rotte

Bericht door Wessel » ma apr 25, 2016 11:57 am

Was een goede middag/avond, al blijft Borknagar meer een cd-band dan een luisterband en kwamen niet alle details van de complexe muziek even goed uit de verf. Het geluid werd trouwens wel steeds beter gedurende het concert. En het viel me op dat de nummers van het nieuwe album Winter Thrice eigenlijk de meeste indruk maakten!
Kampfar was ook heel goed, wel grappig om te zien hoe deze frontman, in schril contrast met de veelal norse/afstandelijke houdingen van collega-blackmetalbands jegens het publiek, heel dankbaar was naar het publiek toe en ons te pas en te onpas omschreef als 'family'. :P Diabolical had muzikaal zijn momenten, maar deed me verder een beetje kinderachtig voorkomen (de outfits en het continue 'come on!!!' de zaal in schreeuwen).
Ik was erg moe en heb wel eens een concert actiever beleefd, maar desondanks geen spijt dat ik geweest ben. :)

Plaats reactie