Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Lennert » do dec 15, 2016 11:35 pm

Joris schreef:
Een band als Airbourne die een band kopieert die zichzelf al 30 jaar kopieert (AC/DC, nog zo'n chronisch overgewaardeerde band), trekt echter zalen vol waar je bang van wordt.
Straks wordt dit één van de nieuwe headliners van de Graspoppen en Wackens ?!

Echt? Ik had het idee dat airbourne juist weer een beetje op zijn retour is. Een tijd heel veel van gehoord, maar nu al een hele tijd niets meer.
1 album van deze mannen is leuk en genoeg. Verder idd niets nieuws.
Oef, Airbourne zou ik bijna nog vergeten! Een kloon van een band die ik al oersaai vind, is inderdaad ook niets waar ik blij van word.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Mollusk » do dec 15, 2016 11:52 pm

Napalm Death, geen touw aan vast te knopen
Scorpions, die zanger is verschrikkelijk en verpest alles
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door MetalDelight » do dec 15, 2016 11:58 pm

Heyoka schreef: Overigens ging het niet om 'interessant', maar 'muzikaal interessant'. Dat laatste is namelijk niks. Bestaat niet. Is interessantdoenderij.
Dit slaat als een koe op een drumstel.
Bands brengen muziek. Als ik een band interessant vind, dan vind ik ze dus muzikaal interessant.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Jeroen » vr dec 16, 2016 6:57 am

Niet op reageren. Daar gaat t hem alleen maar om.

Airbourne, ja. Bah. Met AC/DC heb ik al niks, dus met een kloon al helemaal niet.

Ik zie ook Arch Enemy. Muzikaal heb ik die band altijd gaaf gevonden. Geweldig gitaarwerk. Maar sinds ze vanaf Wages Of Sin de drang hebben om keihard te laten horen dat die brute geluiden toch echt van zangeressen afkomstig zijn, ben ik er heel snel op uitgekeken. Zowel Gossow als die blauwharige tante verstoren alle dynamiek en melodieuze uitspattingen met dat gebler. Ik heb niks tegen extreme zang, maar vocalen moeten niet domineren bij muziek die zo gitaargericht en MUZIKAAL INTERESSANT in elkaar steekt.

Carach Angren. Ik gun Nederlandse bands het beste, maar dit soort gladgestreken, lieve metal met kermismelodietjes, bergen corpsepaint en nul energie haalt me soms het bloed onder de nagels vandaan. Ik zal de laatste zijn die beweert dat de mannen niet kunnen spelen, maar het voelt als een kunstje. Een formule. Nee.

Darkthrone. Ik houd ontzettend van de eerste albums en platen als Plague Whielder. Maar kennelijk menen ze ons de laatste jaren (met uitzondering van de laatste cd) te moeten lastigvallen met allerlei superbrakke heavy metal invloeden. Een band mag van mij doen wat ie wil, maar met dat zwakke spel en die lachwekkend slechte zang trok het echt op geen zak. Dan deden bands als Piledriver en Satan's Host dat toch veel beter. Als je iets niet beheerst, doe t dan niet. Geldt eveneens voor dat popgedrocht van Queensryche. Afschrikwekkend album.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Wessel » vr dec 16, 2016 2:15 pm

O ja, een maatje kleiner dan de meeste in dit topic genoemde bands, maar ik begrijp niets van de hype rond Bölzer. Weet me geen moment te grijpen en zo ontzettend origineel is het nou ook weer niet. Ik krijg daar toch een beetje een 'hipstermetal' gevoel bij.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door KoenM » vr dec 16, 2016 3:36 pm

Persistence schreef:Oh noes, you didn't ! :)

Sabaton
Ja! Jezus, wat kut.

Gilbert schreef:Gojira en Parkgay Drive.
Kun je dat toelichten? Twee bands die ik grijs gedraaid heb en soms nog.
Wessel schreef:Ghost. Abba meets Blue Öyster Cult en Mercyful Fate op hun meest poeslieve momenten, gestoken in een gimmick die je na één keer wel gezien hebt?
Geweldige liedjes.
Wessel schreef:Dubbelpost, maar ik heb ook een behoorlijke afkeer van Machine Head en daarvan kijkt men regelmatig raar van op. Dit komt met name door de focus op groovende stukken en de verschrikkelijk zeurderige zang van Rob Flynn. Daarbij hebben ze uiteraard enkele vette nummers in huis (Imperium!), maar berust hun status eigenlijk enkel op Burn My Eyes. In de Aardschok-recensie werd The Blackening (2007) destijds de beste metalplaat sinds Reign In Blood genoemd. Als ik nou één plaat moest noemen waarvan ik vind dat die onder overtollige ballast lijdt....
Absoluut ja. Burn My Eyes en daar stopt het. Vooral The Blackening, tergend lange saaie baggernummers. Ik heb daar een heel erg "stop met Metallica willen zijn"-gevoel bij.
Jeroen schreef:Gewoon negeren.

Ik heb weinig met Dream Theater. Alleen de eerste vind ik vet. De rest wordt verpest door LaBrie (die overigens solo en bij Ayreon wel gaaf zingt, maar bij DT zijn beperkingen niet kent) en door het hoge 'we gaan naar ons werk gehalte'. Muziek is in mijn oren gespeend van energie en plezier. De vette thrashriffs en knappe prestaties ten spijt. Ik erken het talent, maar de boodschap komt bij mij meestal niet over. Fates Warning slaagt daar wel in.
Ik word erg blij tot euforisch van bijna al het werk van Dream Theater, afhankelijk van welke plaat. Alleen de laatste plaat vind ik niks.


Gaaf topic trouwens, kudo's.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1580
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Shreds of Sanity » vr dec 16, 2016 4:26 pm

Ik snap dit topic niet.

Is het dan de bedoeling dat we in gewone bandtopics alleen positief zijn over die bands? Dan sla je echt elke discussie dood.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door innuendo » vr dec 16, 2016 4:28 pm

Tuurlijk mag je negatief zijn. Maar als je dat een keer of tien doet, ben je gewoon een zeikerd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Jeroen » vr dec 16, 2016 4:51 pm

Ghost vind ik ook geweldig. Echt een groeier. Heb ik wel vaker bij bepaalde bands. Iced Earth vond ik in het begin ook niets en Nevermore en Megadeth kon ik ook niet uitstaan. Vaak vanwege de zang. Daar luister ik nu beter doorheen. Bij Ghost trok het imago me in eerste instantie totaal niet aan, net als The Devil's Blood. Maar die liedjes zijn superverslavend. Daar gaat het uiteindelijk om.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door MetalJan » vr dec 16, 2016 8:03 pm

Muse
Rhapsody (of Fire)
Avantasia
Stratovarius
Van die blackmetalbands die zogenaamd true zijn, maar een stofzuiger nog beter klinkt.
Obituary (zal weinig vrienden maken zo)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Jeroen » vr dec 16, 2016 11:21 pm

Eens met Avantasia. Vind die Sammett een strontvervelend figuur. Songs doen me niks. Edguy vind ik zodoende nog erger.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Bleek No. 1 » za dec 17, 2016 1:01 am

Jeroen schreef:Edguy vind ik zodoende nog erger.
Zo!, helemaal vergeten dat die band überhaupt nog bestaat/bestond. Wat kut, zeg.

Steel Panther, trouwens. :|
Hakkaa päälle pohjan poika!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door MetalJan » za dec 17, 2016 9:35 pm

Ohja Edguy, die was ik even vergeten...

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Tox » za dec 17, 2016 9:45 pm

Zijn de Foo Fighters al genoemd?

Volgens mij de meest overgewaardeerde middelmatige band ter wereld. Ze zijn niet slecht, maar daar heb je dan ook letterlijk ALLES mee gezegd.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Jeroen » zo dec 18, 2016 9:03 am

Puur radiovoer. Er gebeurt gewoon niks in die nummers. What you hear, is what you get. Totaal oppervlakkig met de juiste opzwependheid. Ideaal voor zenders als 3fm, die zich op commerciële muziek richten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door yowannuzz » zo dec 18, 2016 10:42 am

Niks mis met Foo Fighters.
Nummers als Monkey Wrench, The Pretender, Everlong, This is a call en nog veel meer zijn dik in orde.

Tel daarbij het feit op dat Dave Grohl een gepassioneerd en oprecht muzikant is, en ze hebben mijn zegen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Wessel » zo dec 18, 2016 12:20 pm

Oja, ik zal er vast geen vrienden mee maken, maar er zijn maar weinig bands die ik zo erg vind als Rammstein. Die band belichaamt voor mij het beeld dat leken van metal hebben als simpele herrie. Dat het (zeker live) veel geblaat (het showelement) en weinig (muzikale) wol is, draagt daar zeker aan bij.

En dan zijn er nog tal van bands waarvan ik de status absoluut begrijp en de invloed erken, maar waar ik zelf ook na herhaaldelijke pogingen weinig voeling mee heb. Van die bands die je wel goed wíl vinden, maar waarbij het kwartje maar niet valt. Megadeth is een uitgelezen voorbeeld van die categorie.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Lennert » zo dec 18, 2016 6:18 pm

Wessel schreef:Oja, ik zal er vast geen vrienden mee maken, maar er zijn maar weinig bands die ik zo erg vind als Rammstein. Die band belichaamt voor mij het beeld dat leken van metal hebben als simpele herrie. Dat het (zeker live) veel geblaat (het showelement) en weinig (muzikale) wol is, draagt daar zeker aan bij.

En dan zijn er nog tal van bands waarvan ik de status absoluut begrijp en de invloed erken, maar waar ik zelf ook na herhaaldelijke pogingen weinig voeling mee heb. Van die bands die je wel goed wíl vinden, maar waarbij het kwartje maar niet valt. Megadeth is een uitgelezen voorbeeld van die categorie.
En dat terwijl de nummers en teksten absoluut geen simplistisch vermaak bieden. Rammstein is wat mij betreft de hype compleet waard
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door sterben muss » zo dec 18, 2016 6:29 pm

yowannuzz schreef:Niks mis met Foo Fighters.
Nummers als Monkey Wrench, The Pretender, Everlong, This is a call en nog veel meer zijn dik in orde.

Tel daarbij het feit op dat Dave Grohl een gepassioneerd en oprecht muzikant is, en ze hebben mijn zegen.
Precies.
Daarnaast hoor ik ze nooit op de radio.
Van het nieuwe album zijn Congregation en Outside goede nummers.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Tox » zo dec 18, 2016 8:19 pm

Grappig om te zien dat hier toch weer mensen op hun pik getrapt zijn als er over 'hun' bands gezeikt wordt. Kom dan vooral naar dit topic. :lol:
NOT MY FUCKING TEMPO

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door sterben muss » zo dec 18, 2016 8:52 pm

Tox schreef:Grappig om te zien dat hier toch weer mensen op hun pik getrapt zijn als er over 'hun' bands gezeikt wordt. Kom dan vooral naar dit topic. :lol:
Ik voel me niet op mijn pik getrapt. Maar is er volgens jou dus geen discussie mogelijk in dit topic?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Jeroen » zo dec 18, 2016 9:50 pm

Over Foo Fighters niet. Knakenband
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door yowannuzz » zo dec 18, 2016 10:04 pm

Ik hoor ze ook nooit op de radio.
Ik luister immers nooit radio.

Net zo min als tv kijken.
Zonde van mijn tijd.

Over Rammstein gesproken.
Ik ben geen grote hater, maar mijn band zal het ook nooit helemaal worden.
Het concept is goed, de uitwerking echter weet mij over het algemeen amper te prikkelen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Ernst
Berichten: 5015
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Ernst » ma dec 19, 2016 12:44 am

Leuk topic idd.

Blind Guardian: nooit kunnen horen wat daar zo leuk aan is. Sterker nog, ik vind het afgrijselijk saai. Datzelfde gaat overigens ook op voor Amon Amarth, Obituary, Testament, Dream Theater.

Al deze bands hebben wel losse nummers die leuk zijn, maar een geheel concert.....dat is toch meer vergelijkbaar met die heldhaftige taken die Hercules moest voltooien in de welbekende mythe.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Den » ma dec 19, 2016 8:22 am

ook al ben ik opgegroeid middenin de grunge-tijd heb ik die muziek lange tijd nooit begrepen. Inmiddels zijn er aardig wat bandjes uit dat genre die ik eigenlijk best goed vind (Pearl Jam en Screaming Trees bijvoorbeeld). Dan zijn er nog een rits waar ik zelf niet super veel aan vind, maar in ieder geval snap dat andere mensen het goed vinden (Alice in Chains of Stone Temple Pilots), maar er is één band waar ik echt helemaal niets mee kan: Nirvana. Ik snap werkelijk niet waarom mensen dat vrijwillig zouden willen luisteren...
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Mollusk » ma dec 19, 2016 9:52 am

Den schreef:oDan zijn er nog een rits waar ik zelf niet super veel aan vind, maar in ieder geval snap dat andere mensen het goed vinden
Ik heb dezelfde gedachte. Ik hoor in veel muziek wel wat mensen er leuk aan zouden vinden.
Nou ja, behalve Coldplay dan :)
Met grunge kan ik juist heel veel. Maar met Nirvana kan ik ook het minst. Alice In Chains en Soundgarden zijn hier favoriet. En leuk dat je Screaming Trees ook kunt waarderen. Mark Lanegan is altijd goed!
Er zijn trouwens zoveel betere onbekendere grungebands zoals Tad, Truly, Paw, Snail, Mudhoney, maar dat terzijde.

On topic: ik heb meerdere pogingen gedaan, maar de klik met Anthrax zal er nooit komen. Een paar leuke nummers (Indians, Madhouse, Caught In A Mosh), maar met meer doe je mij geen plezier.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Crises » di dec 20, 2016 2:17 am

Ik snap de hype rond Batyushka niet zo goed... En ook niet waarom alle black metallers ,die een hekel hebben aan slechtvalk vanwege de christelijke thematiek, wel opeens weglopen met deze band. Een band die letterlijk een liturgie uit de Russisch orthodoxe kerk op plaat heeft gezet en dit toegeeft in interviews.

Misschien is het ook omdat mijn vader in een koor zingt, dat een van de liturgieën uit de orthodoxe kerk tot hun repertoire rekent (en daadwerkelijk ze opvoert met priesters in kerken). Ik ken dit al en ben iets minder onder de indruk als er een flauw black metal sausje overheen gegooid wordt.

Een band die ook nog eens live echt storende gebreken laat zien trouwens...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Satyr » di dec 20, 2016 11:16 am

Qua bands snap ik niet dat Motorhead en AC/DC zo onvoorstelbaar populair blijven. 30/40 jaar elke fucking plaat het fucking zelfde. Ik ben geen fan van de laatste twee van Opeth, maar daarvoor kan ik ze allemaal prima hebben. Evolutie in muziek. Zelfs een Darkthrone heeft meer evolutie dan Motorhead en AC/DC.

Que festivals/optredens krijg ik sproeipoep van 'rituals'. Flikker ff op met je interessantdoenerij. 'Optreden' is een prima woord voor het bespelen van instrumenten op een verhoogde pallet... Vooral mijn geliefde Black metal heeft er last van. Acherontas bijvoorbeeld. Dikke faal.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Hieronimus » di dec 20, 2016 9:49 pm

Crises schreef:Ik snap de hype rond Batyushka niet zo goed... En ook niet waarom alle black metallers ,die een hekel hebben aan slechtvalk vanwege de christelijke thematiek, wel opeens weglopen met deze band. Een band die letterlijk een liturgie uit de Russisch orthodoxe kerk op plaat heeft gezet en dit toegeeft in interviews.
Het is een keer wat anders, wat vernieuwends?
yowannuzz schreef:Over Rammstein gesproken.
Ik ben geen grote hater, maar mijn band zal het ook nooit helemaal worden.
Het concept is goed, de uitwerking echter weet mij over het algemeen amper te prikkelen.
Sommige nummers van Rammstein zijn wel érg degelijk: simpel, ja, maar wel met een duidelijke boodschap. En de electronica speelt een mooie rol in sommige nummers, daar kan ik wel wat mee.
Shreds of Sanity schreef:Ik snap dit topic niet.

Is het dan de bedoeling dat we in gewone bandtopics alleen positief zijn over die bands? Dan sla je echt elke discussie dood.
Gewoon lekker zeiken. :mrgreen:

Nog een band die me ongelooflijk weinig doet: Epica. Mijn god zeg. Zo kitscherig. En daarmee ook Nightwish en dat hele genre van veel te symfonische metal met dat ge-oooh-aaah eroverheen (met uitzondering van Therion!).
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Jeroen » di dec 20, 2016 10:35 pm

Epica ja. En Delain. Kan er niks mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Rascul » wo dec 21, 2016 2:30 pm

Hmm. Deafheaven al genoemd hier? Ik kan best leven met al die nieuwe Amerikaanse post-black bandjes (Cobalt vind ik de shit, Young & In The Way ook) maar dit doet me echt bijzonder weinig. Platgeslagen pseudoblek die voor mij nooit écht dreigend wil worden, maar wel massive pretentieus overkomt - ook omdat ze zichzelf echt zo serieus nemen. Dat hebben ze dan wel weer goed overgenomen van de Noorse blekkies.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door innuendo » wo dec 21, 2016 3:14 pm

Dat was echt extreem saai op Fortarock enkele jaren geleden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Heidens Hart
Berichten: 298
Lid geworden op: do mar 03, 2005 1:01 am
Locatie: Ja

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Heidens Hart » wo dec 21, 2016 5:24 pm

Crises schreef:Ik snap de hype rond Batyushka niet zo goed... En ook niet waarom alle black metallers ,die een hekel hebben aan slechtvalk vanwege de christelijke thematiek, wel opeens weglopen met deze band. Een band die letterlijk een liturgie uit de Russisch orthodoxe kerk op plaat heeft gezet en dit toegeeft in interviews.

Misschien is het ook omdat mijn vader in een koor zingt, dat een van de liturgieën uit de orthodoxe kerk tot hun repertoire rekent (en daadwerkelijk ze opvoert met priesters in kerken). Ik ken dit al en ben iets minder onder de indruk als er een flauw black metal sausje overheen gegooid wordt.

Een band die ook nog eens live echt storende gebreken laat zien trouwens...
Helemaal mee eens. Tergend slecht live, muzikaal ronduit saai en niets meer dan een gimmick, links laten liggen die troep.

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Magic666 » wo dec 21, 2016 6:56 pm

Volbeat en Amon Amarth.

Onbegrijpelijk dat die volle zalen trekken.
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Orklord » wo dec 21, 2016 7:23 pm

Dat heb ik dan weer bij Gojira. Ik snap niet dat iedereen daar zo mee weg loopt.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Jeroen » wo dec 21, 2016 8:48 pm

Lamb Of God! Bah!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Crises » wo dec 21, 2016 10:33 pm

Hieronimus schreef:
Crises schreef:Ik snap de hype rond Batyushka niet zo goed... En ook niet waarom alle black metallers ,die een hekel hebben aan slechtvalk vanwege de christelijke thematiek, wel opeens weglopen met deze band. Een band die letterlijk een liturgie uit de Russisch orthodoxe kerk op plaat heeft gezet en dit toegeeft in interviews.
Het is een keer wat anders, wat vernieuwends?
Zelfs dat niet... Eigenlijk is het nauwelijks iets nieuws.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Hieronimus » do dec 22, 2016 9:43 am

Kun je vergelijkbare bands noemen die het wél goed doen? Dan ben ik wel geïnteresseerd.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Appelflap » do dec 22, 2016 1:10 pm

Jeroen schreef:Puur radiovoer. Er gebeurt gewoon niks in die nummers. What you hear, is what you get. Totaal oppervlakkig met de juiste opzwependheid. Ideaal voor zenders als 3fm, die zich op commerciële muziek richten.
'Er gebeurt gewoon niets in die nummers'.... ehm... het zijn anders prima pop-rock nummers hoor. Je doet altijd erg je best om interessant over muziek te praten maar Heyoka heeft wel gedeeltelijk n punt. Muziek is compleet subjectief. Misschien bedoel je het wel zo, maar het komt niet altijd zo over.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Jeroen » do dec 22, 2016 5:08 pm

Ik vind het niks. Daar is niets interessants aan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Satyr » vr dec 23, 2016 2:49 pm

Mgla al genoemd? Bij deze dan.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Den » vr dec 23, 2016 7:10 pm

Rascul schreef:Hmm. Deafheaven al genoemd hier? Ik kan best leven met al die nieuwe Amerikaanse post-black bandjes (Cobalt vind ik de shit, Young & In The Way ook) maar dit doet me echt bijzonder weinig. Platgeslagen pseudoblek die voor mij nooit écht dreigend wil worden, maar wel massive pretentieus overkomt - ook omdat ze zichzelf echt zo serieus nemen. Dat hebben ze dan wel weer goed overgenomen van de Noorse blekkies.
Da's een goeie! Ik heb die roze plaat een paar keer geprobeerd omdat 'ie zo vreselijk goed zou zijn. Ik hoor het er niet in. Die muziek raakt me echt totaal niet. Ik begrijp echt niet waarom die plaat zoveel aandacht heeft gekregen.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9504
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Heyoka » za dec 24, 2016 12:16 am

MetalDelight schreef:
Heyoka schreef: Overigens ging het niet om 'interessant', maar 'muzikaal interessant'. Dat laatste is namelijk niks. Bestaat niet. Is interessantdoenderij.
Dit slaat als een koe op een drumstel.
Bands brengen muziek. Als ik een band interessant vind, dan vind ik ze dus muzikaal interessant.
Ja, dan heb je er een iets andere definitie van gemaakt dan ik bedoelde. Muzikaal interessant dan gaat het meestal over de complexiteit van muziek. Hoe complexer, hoe muzikaler, hoe beter. Hoe minder complex, hoe minder muzikaal, hoe minder goed. Dat is waar het om ging. En dat vind ik gewoon interessantdoenderij. Als je met simpele muziek een bepaald gevoel over weet te brengen, dan is dat prima. Misschien zelfs wel beter.
MetalDelight schreef:Niet op reageren. Daar gaat t hem alleen maar om.
Haha. En als het mij hier nou eens om ging?


En mijn bijdrage aan dit topic, want ik mis nog wat namen:
Lunar Aurora en Secrets of the moon. Een aantal jaren geleden enorm hip, nu al een tijdje niets van gehoord en ik heb er nooit wat mee gekund. En zover zaten ze ook weer niet af van Nagelfar, wat ik dan weer wél een hele gave band vond...
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door cataclysm child » za dec 24, 2016 1:59 am

Secrets of The Moon heeft me ook nooit kunnen bekoren, maar Lunar behoort imo toch wel bij het beste wat Duitse black metal ooit heeft voortgebracht. Nagelfar ook, trouwens.
Faustian Spirit of the Earth

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Wessel » za dec 24, 2016 11:43 am

Satyr schreef:Mgla al genoemd? Bij deze dan.
Daar stond ik eerst ook wat sceptisch tegenover (en ik wilde het niet goed vinden omdat ik geen hipster wilde zijn :mrgreen: ), maar die maken de hype juist wel waar in mijn ervaring: zodra ik ze live zag was ik 'om'.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Kees » za dec 24, 2016 3:22 pm

Heeft die band het stigma hipster? De muziek is toch vrij conventioneel, evenals het imago wat deze Polen proberen over te brengen. Het is geen Krallice of Liturgy.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door MetalDelight » za dec 24, 2016 5:47 pm

Heyoka schreef:
MetalDelight schreef:
Heyoka schreef: Overigens ging het niet om 'interessant', maar 'muzikaal interessant'. Dat laatste is namelijk niks. Bestaat niet. Is interessantdoenderij.
Dit slaat als een koe op een drumstel.
Bands brengen muziek. Als ik een band interessant vind, dan vind ik ze dus muzikaal interessant.
Ja, dan heb je er een iets andere definitie van gemaakt dan ik bedoelde. Muzikaal interessant dan gaat het meestal over de complexiteit van muziek. Hoe complexer, hoe muzikaler, hoe beter. Hoe minder complex, hoe minder muzikaal, hoe minder goed. Dat is waar het om ging. En dat vind ik gewoon interessantdoenderij. Als je met simpele muziek een bepaald gevoel over weet te brengen, dan is dat prima. Misschien zelfs wel beter.
Je mist nu helemaal de essentie, zowaar nog erger dan de eerste keer.
Hoe kan een ander een nou weten wat voor definitie jij zelf maakt van "muzikaal interessant".
Qua begrip is daar verder ook helemaal geen ruimte in. Je vind iets muzikaal interessant of niet, dat gaat niet per definitie gepaard met complexiteit. Dat jij denkt dat dat bij andere mensen het geval wel is ligt hem dan geheel aan jou.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Crises » zo dec 25, 2016 1:50 am

Den schreef:
Rascul schreef:Hmm. Deafheaven al genoemd hier? Ik kan best leven met al die nieuwe Amerikaanse post-black bandjes (Cobalt vind ik de shit, Young & In The Way ook) maar dit doet me echt bijzonder weinig. Platgeslagen pseudoblek die voor mij nooit écht dreigend wil worden, maar wel massive pretentieus overkomt - ook omdat ze zichzelf echt zo serieus nemen. Dat hebben ze dan wel weer goed overgenomen van de Noorse blekkies.
Da's een goeie! Ik heb die roze plaat een paar keer geprobeerd omdat 'ie zo vreselijk goed zou zijn. Ik hoor het er niet in. Die muziek raakt me echt totaal niet. Ik begrijp echt niet waarom die plaat zoveel aandacht heeft gekregen.
Als je alleen de vier nummers luistert die daadwerkelijk muziek zijn, komt Sunbather wel over. Het geheel echter is bizar matig inderdaad. Heel apart ervaring vond ik dat. Voor mijn recensie moest ik de plaat luisteren: eerste luisterbeurt, gaaf, tweede, heel goed, derde, goed etc... Totdat ik de vinger kon leggen op wat mij betreft het probleem is: de drie intermezzo's. Die halen de plaat echt naar beneden.

Hiero:
Niet zo uit mijn hoofd om twee uur 's nachts, maar rifftechnisch gezien is het gewoon typisch slavische black maar dan met een orthodox kerkkoor erbij.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door cataclysm child » zo dec 25, 2016 2:56 am

Wat Batushka betreft is Cult of Fire imo een band die het dan beter doet. Qua podiumpresentatie heel vergelijkbaar, en als je de koorgezangen inderdaad buiten beschouwing laat muziektechnisch ook wel best gelijkaardig, al is Cult of Fire toch meer riff-georiënteerd.
Faustian Spirit of the Earth

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Van de hype rondom welke band snap jij niets?

Bericht door Wessel » zo dec 25, 2016 10:18 pm

Kees schreef:Heeft die band het stigma hipster? De muziek is toch vrij conventioneel, evenals het imago wat deze Polen proberen over te brengen. Het is geen Krallice of Liturgy.
Ik zie Mgla vooral als hipsterband doordat ik mensen die nooit enige interesse in (black)metal vertoonden helemaal waus ervan heb zien worden. Mgla is voor mijn gevoel de aanvoerder van een kant en klaar pakketje hippe blackmetalbands (Cult Of Fire, Svartidaudi, Batushka, Misþyrming etc.) waar grote groepen mensen plotsklaps mee weg gingen lopen en dat is denk ik wel te definiëren als een hype. Maar goed, dit is wellicht vooral een persoonlijke bevinding (net zoals het merendeel van de uitlatingen in dit topic, uiteraard).

Plaats reactie