Releases 2017

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Releases 2017

Bericht door Satyr » wo feb 08, 2017 6:11 pm

God Dethroned :D

thebigeasy
Berichten: 54
Lid geworden op: vr dec 30, 2016 7:23 pm

Re: Releases 2017

Bericht door thebigeasy » vr feb 17, 2017 7:40 pm

Net de nieuwe Mors Principium Est geluisterd. Ik was ze eigenlijk een beetje vergeten, maar erg goede melodeath plaat zeg. Die gaat snel besteld worden!

Kveld
Berichten: 34
Lid geworden op: wo feb 15, 2017 2:17 pm

Re: Releases 2017

Bericht door Kveld » za feb 18, 2017 12:33 am

Afgezien van God Dethroned en November's Doom ben ik ook zeer siked voor Tyhjyys van Wolfheart. Krijg het woord mijn strot niet uit, maar de singels zijn zeer veel belovend (Boneyard!) vandaag is het nummer World on Fire uit gekomen, en die knalde er ook weer lekker in.
Weg van terug geweest

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: Releases 2017

Bericht door Progressive Jeff » za feb 18, 2017 12:55 am

Persefone (volgende week) en Habitants (met René en Hans Rutten van The Gathering, plaat komt eind dit jaar uit).

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » do mar 02, 2017 9:01 pm

Mag ik even wat nieuws delen? :)

Nieuw nummer van Sólstafir: een stuk poppier, maar zeker niet vervelend.
[youtube][/youtube]

Wintersun heeft een crowdsourcing-campagne voor hun nieuwe album (als ik de samples zo hoor, sla ik het graag over).


Leprous zegt op hun Facebook dat ze tóch met een nieuw album komen dit jaar. Topwerk. :)

Pillorians debuutalbum is in z'n geheel hier te beluisteren. Klinkt zo op het eerste gehoor als een veel duistere versie van Agalloch.
https://heathenharvest.org/2017/03/01/e ... idian-arc/
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Releases 2017

Bericht door Flipjack » do mar 02, 2017 10:50 pm

Hieronimus schreef:Leprous zegt op hun Facebook dat ze tóch met een nieuw album komen dit jaar.
Dit is geweldig.
Pillorians debuutalbum is in z'n geheel hier te beluisteren. Klinkt zo op het eerste gehoor als een veel duistere versie van Agalloch.
Heeft me tot nu toe nog niet echt kunnen grijpen, ik vind het vooral vrij standaard melodische black metal. Toch wel een lichte teleurstelling.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Releases 2017

Bericht door MadTinus » za mar 04, 2017 5:33 pm

Flipjack schreef:De eerste luisterbeurt was niet heel indrukwekkend. Wel prima, maar niet baanbrekend. Hoe vind jij 'm tot nu toe?
Het is bij die ene keer gebleven tot zover.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Releases 2017

Bericht door Flipjack » za mar 04, 2017 10:30 pm

MadTinus schreef:
Flipjack schreef:De eerste luisterbeurt was niet heel indrukwekkend. Wel prima, maar niet baanbrekend. Hoe vind jij 'm tot nu toe?
Het is bij die ene keer gebleven tot zover.
Dat zegt genoeg :mrgreen:

Gebruikersavatar
Black-Coffee
Berichten: 33
Lid geworden op: vr sep 23, 2016 8:26 pm
Locatie: Rottingdamned

Re: Releases 2017

Bericht door Black-Coffee » za mar 11, 2017 9:46 pm

Nieuwe God Dethroned en The Monolith Deathcult.
http://www.last.fm/user/MeneerKoffie
DEATH, BEFORE DECAF!!!!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Releases 2017

Bericht door Lennert » za mar 11, 2017 11:36 pm

Black-Coffee schreef:Nieuwe God Dethroned en The Monolith Deathcult.
Nice, de enige twee death metalbands waar ik cd's van heb :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Releases 2017

Bericht door Satyr » wo mar 15, 2017 9:07 am

Ik heb waarschijnlijk mijn #1 al gevonden:

Afbeelding

Ik ben verliefd op deze band.

Midnight Odyssey "Silhouettes Of Stars" 2-CD

Out May 19th, 2017

To worthily celebrate their 10th anniversary, Australia's cosmic black metal champions MIDNIGHT ODYSSEY have compiled “Silhouettes Of Stars”, a 2-CD special release featuring a vast amount of unreleased material recorded by Dis Pater since 2007: from the original online-only recordings, dubbed “The Darker Rebellion” demo, to outtakes from each MIDNIGHT ODYSSEY album session. The compilation also includes the Emperor cover “Cosmic Keys From My Creations & Times” and, for the first time on CD, the singles “Magica” and “The Night Has Come For Me”.

“Over these past 10 years, there has always been leftover material,” explains Dis Pater, MIDNIGHT ODYSSEY's sole member. “Usually I can take parts of these songs for future use, but sometimes, a piece of music is written that is so indicative of the album it was going to be on, that I can’t change it or use it further down the line. And so it sits collecting cosmic dust, waiting for the one day that I might find a use for it. 'Silhouettes Of Stars' features many of these songs. A great deal of restraint has been taken not to change these older songs, not to adjust them to be more like what MIDNIGHT ODYSSEY sounds like now.”

Wrapped in a new painting courtesy of Dis Pater himself, “Silhouettes Of Stars” comes as a jewel case double-CD accompanied by a luxurious booklet complete with lyrics and track-by-track annotations. It's a monumental evaluation of the underground career of a true atmospheric black metal master, but also a window into the future, and one that will allow MIDNIGHT ODYSSEY to start afresh.

TRACKLIST

DISC 1
1. The Night Has Come For Me (12:02)
2. Magica (06:36)
3. Cosmic Keys To My Creations & Times (06:22)
4. Sorrow Of Daedalus (05:23)
5. What Was Is No More (06:10)
6. Fighting The Seraphim (07:30)
7. Descent (05:16)
8. The World Tree Burns To Vapour (06:47)
9. Lost And Forgotten (10:10)

DISC 2
1. Nocturnal (07:26)
2. Your Death Is Chosen (11:51)
3. The Tempest Entranced (14:40)
4. Dis Pater (09:56)
5. A Whisper's Emptiness (10:56)
6. Theme Of Forest and Firmament (15:53)

Total Time 137:28

Cover art by Dis Pater. Art direction and layout by Francesco Gemelli

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » zo mar 26, 2017 11:11 am

Niet te enthousiast, nog 9 maanden te gaan dit jaar. ;) Klinkt wel aanlokkelijk, maar daar moeten nog heel wat luisterbeurten overheen gaan.

Een poll van Reddit over beste releases dit jaar tot nu toe: Hoop spul dat ik nog niet geluisterd heb...
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
neddie
Berichten: 37
Lid geworden op: ma aug 29, 2016 1:00 pm

Re: Releases 2017

Bericht door neddie » di apr 11, 2017 9:54 pm

Ik kijk vooral uit naar de nieuwe Leprous, Steven Wilson en hopelijk een nieuwe Tribulation. Volgens mij is Paradise Lost ook aan het knutselen, atijd interessant. Ah, en een nieuwe Ayreon natuurlijk, because I like my cheese :)

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » wo apr 12, 2017 8:43 am

Nieuwe Tribulation? Daar ben ik ook voor in.

En verder...
[youtube][/youtube]
Wat ben ik blij dat Igorrr bestaat. :mrgreen: Nieuw album, Savage Sinusoid, dit jaar. Gaaf nummer, gave clip.
Front voor/der Matigheid
last.fm

TootsyWootsy
Berichten: 66
Lid geworden op: za jun 03, 2006 11:14 pm

Re: Releases 2017

Bericht door TootsyWootsy » di apr 18, 2017 8:18 pm

Pain of Salvation, Ayreon en Tool.. drie nieuwe platen om te ontdekken. Dankzij dit topic.
CD's die ik hiervan heb, staan zeer regelmatig nog eens op.
Schizos... are never alone.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Releases 2017

Bericht door MadTinus » wo apr 19, 2017 1:47 pm

Hieronimus schreef:Nieuwe Tribulation? Daar ben ik ook voor in.

En verder...
[youtube][/youtube]
Wat ben ik blij dat Igorrr bestaat. :mrgreen: Nieuw album, Savage Sinusoid, dit jaar. Gaaf nummer, gave clip.
Dat Igorrr nummer is wel bizar gaaf ja.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Releases 2017

Bericht door Den » wo apr 19, 2017 4:07 pm

zonder er ook maar een noot van gehoord te hebben wordt ik wel blij van nieuwe Blaze Bayley en Lich King albums!
Eerstgenoemde brengt een vervolg uit op Infinite entanglement. Een zeer sterk heavy metal album in mijn ogen (al mag de productie wel iets sterker). Laatstgenoemde brengt een vorm van retro thrash waar ik blij van wordt. Het is allemaal niet te serieus, maar wel lekker. Al snap ik het wel als je de zang niet 100% trekt.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » vr mei 19, 2017 8:53 am

OK, ik ga proberen jullie te enthousiasmeren voor meer gaafs.

Nieuwe Igorrr-clip, uitermate gaaf, van het uit te komen album Savage Sinusoid. Waar halen ze het budget vandaan voor zo'n video? Wat muziek betreft: nette breakbeats, klassiek, glitch, scheut (black) metal. Vet.
[youtube][/youtube]

The Thirteenth Sun, Roemeense prog metal/rock met extreme en experimentele uitspattingen op hun tweede album Stardust. Een soort mix van Opeth, Borknagar, Arcturus, Nocte Obducta (hun prog-werk). Soms vergeet ik dat ik TTS luister en denk ik dat ik één van die andere bands luister, bijzonder. Onderstaand nummer begint zacht, maar hoe het na 2:55 opeens Opethiaans gaat razen, oei. Die riff vanaf 3:23, dat is Opeth. Fijn.
[youtube][/youtube]

Met het aanstaande verlies van Textures, wellicht een band die in dat gat kan springen: Uneven Structure. Djent met gevoel, niet georiënteerd op puur en alleen raggen, maar ook op (technische) kalmte. Nieuw album, na 6 jaar: La Partition.
[youtube][/youtube]

Vond ik vorig jaar in Polen opeens Entropia, een waanzinnig gave band die black metal met sludge, post-metal, en allerlei ander kabaal met succes mixt, vind ik nu White Ward, eveneens uit Polen en op een vergelijkbare manier bezig met het mixen van genres. Hun muziek is gegrond in black metal, maar stukken prog, ambient, trip hop zijn op allerlei manieren met elkaar verweven, waarbij de saxofoon een belangrijke rol speelt. Denk aan In Lingua Morte (met de saxofonist van Shining) en Blutmond (Zwitsers, ook het checken waard). Onderstaand nummer laat goed horen hoe dat kan escaleren.
[youtube][/youtube]

Wilderun, dat is een band die folk metal met death metal kan mengen en het episch kan brengen, zonder dat ze vervallen in matige nummers. De zanger daarvan mengt zich ook met Replacire, een aardig technische death metal-band die met Do Not Deviate 38 minuten nummers met ríffs neerzet. Uitdagend, spannend, extreem. Ik wil niet teveel spoilen, daarom gewoon het korte openingsnummer van die plaat hieronder, genoeg afwisseling!
[youtube][/youtube]

Met Farsot weet ik het niet altijd. Vergelijkbaar met Helheim, en daardoor ook met Enslaved, maken ze van die typische black metal met een progressieve inslag. Zodra je de riffs hoort, weet je hopelijk wat ik bedoel. Een vergelijking met de Secrets of the Moon van weleer misstaat ook niet, omdat de muziek nu en dan statig overkomt. Op dit nieuwe album, Faillure (sic), moet ik nog even broeden voor het echt doorbreekt bij mij.
[youtube][/youtube]

Ga er maar voor zitten, 44 minuten verdeeld over 4 nummers aan mid-tempo, afwisselende black metal die nu atmosferisch, dan weer technisch/progressief is. Hope, het nieuwe album van Mord'a'Stigmata. Hoorbare baslijnen, een uitzondering in de black metal, doordachte drumpartijen, en nummers die meer weg hebben van post-rock in hun opbouw. Een vergelijking met Cascadiaanse black metal-bands zou Mord'a'Stigmata ernstig tekort doen, maar het is wel de beste link die ik kan bedenken. Ik moet verder toegeven dat ik het hele album nog maar één keer heb beluisterd, maar het is nu al ernstig indrukwekkend. Geen losse clip hier, maar het hele album (officiële stream). Sterkte met het uitzitten, het is een hele trip!
[youtube][/youtube]

Binnenkort meer, want 2017 wordt wederom een topjaar qua metal!

En als ik nog één iemand hoor zeuren over de stagnatie van metal... [tank] Genoeg moois te beluisteren, luitjes!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Releases 2017

Bericht door Lennert » za mei 20, 2017 9:51 am

Ik zit nu na een uurtje speuren op youtube vooral te wachten op Avatarium, Iced Earth en Orden Ogan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Releases 2017

Bericht door Satyr » ma mei 22, 2017 11:23 am

Hieronimus, die omschrijving van Farsot is wel heel goed gedaan :)

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » ma mei 22, 2017 11:33 am

Dank, Satyr! Valt bij jou het kwartje al wel?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Releases 2017

Bericht door Krimhild » di mei 23, 2017 9:56 am

TootsyWootsy schreef:Pain of Salvation, Ayreon en Tool.. drie nieuwe platen om te ontdekken. Dankzij dit topic.
CD's die ik hiervan heb, staan zeer regelmatig nog eens op.
Ehm, dat van die nieuwe Tool is een grapje. Lijkt me. Of bestaat er concreet bewijs dat er dit jaar een album van Tool komt? Enkel maar wazige geruchten, maar het kan nog alle kanten op gaan:
"Tool look like they are beginning to tease their long-awaited new album.

The band’s first album in over ten years – since 2006’s ’10,000 Days’ – is widely expected to come out in 2017 after much delay.

The band have now shared a mysterious image to their social media accounts, which features the date 06-24 (June 24).

Tool frontman Maynard James Keenan recently suggested that the band’s album could be delayed yet again. Speaking on CBC Radio in a rare interview, Keenan cited difficulties in releasing material from some of his projects."
http://www.nme.com/news/music/tool-new- ... er-2037824
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Releases 2017

Bericht door Took » di mei 23, 2017 11:15 am

ik ben wel toe aan een keer goed slapen, dus een nieuw Tool-album is wel welkom. 10.000 Days was echt mega slaapverwekkend, van de nieuwe verwacht ik niets anders.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Releases 2017

Bericht door Krimhild » di mei 23, 2017 4:45 pm

Je weet niet wat je mist!!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Releases 2017

Bericht door Mollusk » di mei 23, 2017 5:21 pm

Wanneer je aan het slapen bent weet je over het algemeen niet wat je mist.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Releases 2017

Bericht door Scream filled Silence » di mei 30, 2017 2:52 pm

Hieronimus schreef:
Met Farsot weet ik het niet altijd. Vergelijkbaar met Helheim, en daardoor ook met Enslaved, maken ze van die typische black metal met een progressieve inslag. Zodra je de riffs hoort, weet je hopelijk wat ik bedoel. Een vergelijking met de Secrets of the Moon van weleer misstaat ook niet, omdat de muziek nu en dan statig overkomt. Op dit nieuwe album, Faillure (sic), moet ik nog even broeden voor het echt doorbreekt bij mij.
[youtube][/youtube]
Farsot, moeilijk in een hoekje te pakken. Vindt de zang nu dicht tegen die van Hades Allmighty schuren uit de tijd van Pulse of Decay, qua geluid stieken ook een beetje. Ben een groot fan van IIII, dat album was de spijker op z'n kop. Nieuwere werk heeft me nooit echt kunnen pakken.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Releases 2017

Bericht door Satyr » di mei 30, 2017 7:02 pm

Hieronimus schreef:Dank, Satyr! Valt bij jou het kwartje al wel?
Ik vind Farsot zo'n 7,5 band. Leuk, goed, niet bijzonder.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » wo jun 14, 2017 7:46 pm

Ik heb niet verder gebroed ondertussen... :)

...maar wel, voor jullie, een nieuw Akercocke-nummer:
[youtube][/youtube]

Nog niet helemaal afgeluisterd, maar het klinkt weer aardig als Akercocke ten tijde van Words That Go Unspoken... En dat is een heel goed iets. Afwijkend middenstuk, Davids hese stem, goede afwisseling sferen. Alleen klinken de drums net iéts te getriggerd, of ligt dat aan mij? Wel tof om ze weer terug te hebben voor een nieuw album!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Releases 2017

Bericht door Satyr » do jun 15, 2017 3:43 pm

David's stem? Jason Mendonca zingt toch?

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » vr jun 16, 2017 10:40 am

Oeps, my bad. David is de drumfiguur, ja, en Jason zingt.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Releases 2017

Bericht door Flipjack » vr jun 16, 2017 5:47 pm

[youtube][/youtube]

Hoppa.
Lekker catchy.
Wordt ongetwijfeld weer een super album -en feestje in Patronaat later dit jaar.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » vr jun 16, 2017 7:35 pm

Fijne single. Inderdaad, catchy, iets té, vreesde ik aan het begin, maar gelukkig kwamen al snel de typische a-ritmische melodieën tevoorschijn. En die uithalen van Einar, mooi werk. Jammer dat Øystein vertrokken is, zijn gitaargeluid gaf Leprous juist bizarre twists, hoewel Einar een grotere rol gaan spelen is voor de latere composities... Ben extreem benieuwd naar de nieuwe. Moet weer een toppertje worden. :)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » do jun 29, 2017 10:36 pm

Hm, ik kan nog een band opnoemen die semi-opeens aardig wat van Enslaved weg heeft: Klabautamann. Tijd geleden dat we wat van hun hoorden; hun nieuwe album Smaragd is net een week of wat uit. Ik heb er nog niets van gehoord, behalve nu net onderstaand nummer. Aparte, progressieve black metal met een typisch hard/zacht-contrast. Op z'n Enslaveds, zeg maar. Tel daarbij nog de typische zanglijnen op en de strot van zanger Tim Steffens en het komt toch aardig in de buurt van. Alleen is het allemaal nu en dan wel wat van de hak op de tak, maar misschien ligt dat aan mij?
[youtube][/youtube]
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Releases 2017

Bericht door Satyr » vr jun 30, 2017 9:24 am

Ik ken ze van een vorige plaat, je moet er inderdaad wel van houden. Er zaten toen ook aardig wat jazzy/prog stukken tussen.

(vanaf 2:25)

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » vr jun 30, 2017 9:51 am

Die voelen nu en dan toch een beetje hak-op-de-takkerig, vind ik. Altijd een aparte band geweest, zo ook hun album Der Ort, met het gave nummer Forlorn Sea. Boeiende riffs, maar de composities zijn niet altijd even gebalanceerd.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Releases 2017

Bericht door Flipjack » vr jul 07, 2017 2:40 pm

Nieuwe single van Paradise Lost:

[youtube][/youtube]

Ik vind het wat zwakjes. De stukken met grunt zijn wel leuk, maar de rest kabbelt maar wat voort en klinkt wat automatische piloterig. Het doet me nog niet heel veel.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Releases 2017

Bericht door Satyr » vr jul 07, 2017 5:11 pm

Limbonic Art, viel niet tegen, positiever wordt het ook niet.

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Releases 2017

Bericht door Flipjack » vr jul 07, 2017 5:25 pm

Same, gaat niet veel luisterbeurten meer krijgen vermoed ik.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » do jul 27, 2017 8:52 am

Positief verrast door dit nieuwe Septicfleshnummer. Eerdere nummers waren een beetje tam, maar dit opent met een voor hun aardig inventieve riff.
[youtube][/youtube]

Het nieuwe nummer van Ne Obliviscaris is precies wat je moet verwachten: meer van hetzelfde. Dat is prettig, want dat betekent een fijne combinatie van melodie en extremiteiten, inclusief doldwaze basloopjes (maar zonder nieuwe bassist?).
[youtube][/youtube]

De nummers van de nieuwe Wintersun waar ik even doorheen heb geskipt klinken typisch Wintersun. Dat wil zeggen, een stuk té. Ik kan me denk ik nu al wel vinden in de review van Jeffrey (http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=10048), maar ik ga het album sowieso nog in z'n geheel luisteren.

Ik word steeds enthousiaster van het nieuwe Wolves in the Throne Room-nummer. Kalm begin, maar snel razende gitaren, vrouwelijke zang, en een traag einde wat resulteert in een fijne climax. Onderstaande clip bevat enkel de eerste helft van het nummer; het complete nummer is beschikbaar op bandcamp: https://wolvesinthethroneroom.bandcamp. ... rice-woven.
[youtube][/youtube]
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » do jul 27, 2017 9:23 am

En had ik Sun of the Sleepless al geroemd? Degelijke melodische black metal met een rauw randje, van de hand van één van de mannen achter The Vision Bleak. Om de concurrent AMG te parafraseren: een goed album als je niet bekend met black metal en de sprong in het diepe wilt wagen. Los daarvan is het niet zomaar een opstapbandje, maar eentje die wel degelijk goede nummers heeft. Onderstaand nummer is één van de melodischere, de rest grijpt meer terug naar de Second Wave.
[youtube][/youtube]
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Releases 2017

Bericht door innuendo » di aug 01, 2017 10:09 pm

Met een baby in huis ben ik weinig aan muziek toegekomen, maar met vier vluchten en verschillende lange ritten tijdens onze reis in Cuba tijd genoeg gehad om wat nieuwe platen op mijn tablet te knallen. Tot de volgende inzichten gekomen:



Alunah - Solennial
Geen onaardig album van deze Britten. Het blijft altijd wel grappig wanneer bans claimen tot geen scene, genre whatever te horen, terwijl ze duidelijk gespiekt hebben bij Blood Ceremony. Er is goed gejat, maar de beste geheimen blijken te goed bewaakt.

Bathsheba - Servus
Deze doomband was al een tijdje op mijn radar en heb de cd gekocht op Roadburn, maar ik was er nog nooit goed aan toegekomen. Nu heb ik dit album onder minder goede omstandigheden geluisterd, maar ik ben verdomme echt onder de indruk. Er zitten bijzonder goede stukken tussen en als Bathsheba zo door gaat, gaan ze het ver schoppen. Eindelijk eens een doomband die durft iets anders te doen dan de standaard riffs en daar nog goed in is ook! Zeer goede kans op een plaats in de jaarlijst.

Elder - Reflections Of A Floating World
Mijn vertrouwen in deze band wordt niet geschaad. Sterker nog! Dit is misschien wel nog beter dan Lore. Ondanks de wat haperende start, zijn de rest van de songs klassemateriaal. Episch en psychedelisch meesterwerk. Ben benieuwd of de nieuwe (extra) gitarist hier al op te horen was. Anyway, dit is gewekdige doom/stoner. gegarandeerd eindlijstmateriaal.

Ereb Altor - Ulfven
Dit album duurde te lang om mijn aandacht er goed bij te houden, maar eigenlijk toch wel een sterk album. Als ik dit hoor, wil ik toch wel met een vikingsnek een ijsstorm op zee trotseren.

Galley Beggar - Heathen Hymns
Beste album tot nu toe van deze Britse folkrockband. Na het uitermate teleurstellende futloze optreden op Roadburn, is dit toch wel een mooi goedmakertje.Voor het eerst klinkt het niet helemaal als een retroband, maar creëert het met een prachtige mix van oude en nieuwe stijlen een ongelooflijk gelukzalig sfeertje. Ideaal voor tuinfeestjes (met halucinerende drugs) en zeker van een plek in de jaarlijst.

Iced Earth - Verrassend goed album, terwijl ik de hoop op Iced Earth wel opgegeven had. Het eerste goede werk sinds The Glorious Burden en misschien dat deze daar wel overheen gaat.

Manilla Road - To Kill A King
Albums van MR moeten altijd even wennen, maar ik twijfel of deze nog veel gaat groeien. Wel zingt Mark op veel nummers en dat is positief. Gelukkig stelt deze plaat me ook zeker niet teleur en enkele nummers hebben potentie om favorieten te worden. Voorlopig ben ik er wel tevreden mee.

Orden Ogan - Gunmen
Ik snap de populariteit van deze band wel, maar het is me gewoon te gelikt. Volgens Jisca deed het wat denken aan (het minder erge werk van) Sonata Arctica en daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. Verder hanteer ik echt een no tolerance policy tegen stemvervormers. Exit Orden Ogan.

Pallbearer - Heartless
Na het debuut een beetje uit het oog verloren, omdat ik het toch niet helemaal geweldig vond. De interesse keert met het derde album Heartless wel helemaal terug. Het heeft dezelfde vibe als Bathsheba en bij vlagen dezelfde kwaliteit als Elder. Erg goede doom waarbij ik nu wel de vele aandacht snap.

Pyramaze - Contingent
Zelfde kritiek als bij Orden Ogan: te gelikt. De productie is erg glad en bijna typerend voor popmuziek. Ik moet zeggen dat de nummers ook nergens indruk maken.

The Doomsday Kingdom - The Doomsday Kingdom
Leif Edling brengt eindelijk weer eens een goed album uit. Niet alle nummers zijn even goed, maar het klinkt weer geïnspireerd en de samenwerking met Niklas Stalvind (Wolf) is een erg goede keuze!

Trial - Motherless
Ik ben best wel fan van de vorige plaat en kan de licht kwaadaardige heavy metal uit Zweden (RAM, Portrait) wel waarderen. Motherless klinkt wel furieus, maar vrij inhoudsloos. Het maakt hier simpelweg geen indruk. Leuk voor de achtergrond, maar het heeft geen X-factor, zoals ze bij Idols zouden zeggen.

Troubled Horse - Revolution On Repeat
Met de oude bassist van Witchcraft. Zeker nog pissig omdat hij uit die band is. Troubled Horse klinkt op dit album vooral als oude Witchcraft. Leuk werk, zelfs een aantal puike songs, maar ik mis de stem van Magnus Pelander

Tusmorke - Hinsides
De vorige album haalde het hoge niveau niet dat ik van Tusmorke gewend ben en Hinsides is de laatste plaat die via Svart Records verschenen is. Ik was een beetje bang voor B-materiaal, maar net als bij Elder hapert het aanvankelijk, maar eindigt het bijzonder sterk. De Noren halen heel wat rare fratsen uit op dit verder erg plezierige en vooral zeer avontuurlijk album. Goede kanshebber voor de jaarlijst.

Vintersorg - Till Fjäls, del II
Duurt me te lang om de aandacht erbij te houden. Zelfde verhaal wel als bij Ereb Altor. Er zit echt goed materiaal op dit album en ik ga het nog zeker wel een kans geven, maar na veertig minuten vond ik het wel mooi geweest.

Walpyrgus - Walpyrgus Nights
Kan me hier weinig meer van herinneren dan dat het wel ok klinkt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Releases 2017

Bericht door Mollusk » di aug 01, 2017 10:42 pm

Nou, je had er net zo goed wat meer woorden aan kunnen spenderen en dan hadden we er weer wat extra reviews bij Ruud :-)
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Releases 2017

Bericht door Jeroen » di aug 01, 2017 10:53 pm

Vintersorg zal ik dan wel doen ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Releases 2017

Bericht door cataclysm child » wo aug 02, 2017 1:30 am

Leuke besprekingen. Wat Pallbearer betreft, denk ik er net het tegenovergestelde van. Het debuut en Foundations of Burden vond ik geweldig, maar met Heartless kan ik weinig of niks. In tegenstelling tot de eerste 2 platen is het donkere, doomy aspect van de muziek grotendeels verdwenen en de focus ligt op melodieën, maar het gaat imo te vaak helemaal nergens naartoe. Te gelikt, te proper, te weinig diepgang, te weinig rauwe, pure droefenis. Een stijlverandering en toegegeven, prima uitgevoerd op zich, maar not my cup of tea.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » wo aug 02, 2017 2:20 am

Goed gedaan, innuendo! Ik ga die Bathsheba dan eens checken; Elder en Pallbearer kunnen mij ook al goed bevallen. Dat wil zeggen, de eerdere albums inderdaad beter dan de nieuwe. Wat cataclysm child zegt: te gelikt, iets teveel prog voor mijn smaak.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Releases 2017

Bericht door innuendo » wo aug 02, 2017 10:04 am

Ja, Bathsheba draait hier weer rondjes en ik ben zelfs nog positiever geworden. Absoluut een aanrader dus, wat mij betreft. Instrumentaal zweeft het tussen moderne doom en black metal in. De zangeres is fantastisch hier, zowel op het kalme vlak als het hysterische. Ik denk dat dit misschien zelfs mijn topfavoriet is voor de jaarlijst. Zelfs boven Elder en DOOL.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » wo aug 02, 2017 10:11 am

Ik ga het even luisteren voordat je me te enthousiast maakt, haha!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Releases 2017

Bericht door cataclysm child » do aug 03, 2017 1:21 am

Live ook een aanrader, de beleving en inleving van zangeres Michelle is geweldig.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2017

Bericht door Hieronimus » vr aug 11, 2017 8:04 am

Ik moet yowannuz even in deze draad hebben, want ik heb een band voor hem: Nostoc. Het debuutalbum van deze Costa Ricaanse band, Aevum, is net een paar dagen uit en bevalt mij tot nu toe tamelijk goed! Het groovet, het is progressief, extreem, en het doet me denken aan een mix van Anciients, Oceans of Slumber en Mastodon. En had ik al gezegd dat het nu en dan flink groovet?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Releases 2017

Bericht door Den » ma aug 14, 2017 10:20 am

Ik ben helemaal fan van The Rememberables. Een beetje grunge, een beetje Weezer, wat Dinosaur Jr. invloeden. Het klinkt werkelijk fantastisch!
https://rememberables.bandcamp.com/
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Plaats reactie