15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door Rene » di jun 13, 2017 1:12 pm

Na het geweldige optreden in de 013 van maandagavond (haha), keert Five FInger Death punch eind dit jaar terug naar AFAS Live in Amsterdam. In Flames gaat mee. De huidige tournee gaat volgens de band lekker, lees maar:

FIVE FINGER DEATH PUNCH guitarist Zoltan Bathory states: "We are currently playing all the European festivals and are having an amazing time. As these massive crowds are singing along every word of the lyrics, it feels like Europe is truly becoming the second home of FIVE FINGER DEATH PUNCH. We can't wait to come back this fall and especially with IN FLAMES which is one of my favorite bands. This will be something special to see."

Toch wel bizar dat dit een dag na de teleurstellende show van FFDP bekend wordt gemaakt. Hier nog de review: http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=1125
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door Took » di jun 13, 2017 9:10 pm

ja, die aankondiging stond dus al gepland. Ik denk dat ze het achteraf liever ook anders gedaan hadden bij Mojo.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door Lennert » di jun 13, 2017 9:47 pm

Weet je, In Flames wil ik ondanks latere albums echt nog wel eens live zien, maar met een FFDP gaat dat hem sowieso niet worden. Ik kan moderne Amerikaanse metal best hebben (Disturbed), maar FFDP kan ik helemaal niets mee.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door yowannuzz » di jun 13, 2017 10:52 pm

Bands als FFDP maken de scene kapot en zijn het niet waard te bestaan.

Ik hoorde dat vaders met jonge kinderen naar dit concert gingen.
Hun eerste metalconcert.
Ben je 12 ga je naar FFDP. En dat snap ik, want je begint niet met Cryptopsy ,Watain of voor mijn part Slayer.

We zijn allemaal met de wat catchier shit begonnen.
Ik stapte in bij Metallica, een hoop anderen bij Limp Bizkit, en dat geeft helemaal niks.
Zo is het ook niet erg om als jongeling bij FFDP te beginnen.
Je ontwikkelt je daarna wel verder, als het goed is.

Wat wel erg is dat zo'n simpele tokkie-band er dan een potje van maakt en veel mensen die hun eerste concert gaan zien, waar ze zich maanden op verheugden, een hele grote deceptie geeft. En zich dus wel 2 keer bedenken voor ze weer naar een metalbandje gaan kijken.

En dan misschien wel hun toevlucht zoeken in andere genres.
Staan ze volgend jaar bij Bruno Mars, die wel doet wat hij belooft.
Dat maakt ze blij en ze laten metal achter zich als een tijdelijke gril.

Is er in de komende generatie dus een nog kleinere metalscene in Nederland.
FFDP, bedankt voor niet bewezen diensten.
Opsodemieteren en nooit meer terugkomen.

Verdorie toch.

Kleine edit, naar aanleiding van de verklaring op hun site:
Nee, dit is geen rock n ' roll.
Nee, dit is niet iets wat nu eenmaal kan gebeuren met zoveel shows per jaar.

Gewoon werken en je fans waar voor hun geld geven, kut.
Vechten doe je maar backstage.
Laatst gewijzigd door yowannuzz op wo jun 14, 2017 5:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door raymondK » wo jun 14, 2017 7:45 am

Helemaal mee eens Yowannuzz!! Had het zelf niet beter kunnen verwoorden!

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door Bastiaan » wo jun 14, 2017 3:03 pm

En de vele bizarre shows van Guns N' Roses dan? Of een Metallica die, onlangs, een belangrijke show in Denemarken op het laatste moment afzegde, terwijl fans van over de hele wereld al in de stad waren. Of ik herinner me Slayer in 013, waar een volle zaal teleurgesteld werd. En de het debacle dat Deicide heet? oké, geen vechtpartijen daar (hoi Queensryche), en begrijp me niet verkeerd, FFDP maakt absoluut geen goede beurt (hoewel ik nu met terugwerkende kracht aanwezig had willen zijn: eindelijk leven in de doorgaans toch vrij braaf geworden scene) maar er zijn altijd bands die het verpesten, in alle scenes, denk aan de meerdere blamages van Drake in HMH of Ziggo, of waar die dan ook tot twee keer toe verstek liet gaan. Die teleurgestelde fans waren misschien wel doorgeschoven naar FFDP. :mrgreen:
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door yowannuzz » wo jun 14, 2017 7:04 pm

Ik had een vergelijkbaar epos over dat wanstaltige Deicide kunnen posten inderdaad.
Metallica heeft natuurlijk de nodige credits opgebouwd en daar kan ik ook grotendeels in meegaan; die band is door de bank genomen behoorlijk loyaal naar hun fans.
Daar is het inderdaad een uitzondering. Geld ook voor Slayer.

Guns n' Roses heb ik drie keer in de (semi-)originele bezetting gezien en daar is het vooral Axl die het verpest.

Ik zie FFDP echter als een band die jonge mensen de metal in kan trekken (meer dan de andere bands die je noemt) en daar nu gruwelijk faalt, en dat vind ik jammer.

En Drake, tsja, wat moet ik daar nu over zeggen; ik denk dat hij een bijzonder treffende artiestennaam heeft gekozen.
Wat een draak van een vent is dat.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door MetalJan » wo jun 14, 2017 7:36 pm

yowannuzz schreef: Is er in de komende generatie dus een nog kleinere metalscene in Nederland.
Verschrikkelijk! En dat allemaal door toedoen van FFDP. Als we het maar overleven.

:wink:

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door yowannuzz » wo jun 14, 2017 8:48 pm

Ik wel hoor, Jan, ik hou het liever kleinschalig.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door Bastiaan » wo jun 14, 2017 9:57 pm

Je klinkt oud.

Haha, nee hoor, je hebt zeker een punt. Misschien schrikt dit de jeugd inderdaad af. Als ik het zelf was geweest, op zo'n leeftijd, had zo'n concert me waarschijnlijk fan voor het leven gemaakt. Een ontregelende show, waar maak je dat tegenwoordig nog mee? Ik ga zeker een stukje kijken op Graspop, ben benieuwd of Moody van de partij is (en daarna snel door naar Monster Magnet).
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door yowannuzz » wo jun 14, 2017 10:00 pm

Ik las net op fb dat de tour wordt afgemaakt zonder Moody.
Weet echter niet hoe betrouwbaar die bron is.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

selvmortsydd
Berichten: 188
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 6:08 pm

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door selvmortsydd » wo jun 28, 2017 10:54 am

Bastiaan schreef:Of een Metallica die, onlangs, een belangrijke show in Denemarken op het laatste moment afzegde, terwijl fans van over de hele wereld al in de stad waren.
Wegens ziekte droeftoeter, en niet omdat het maandverband van de zanger niet lekker zat zoals bij five fists in your ass..

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: 15-12: Five Finger Death Punch & In Flames @ AFAS Live

Bericht door sterben muss » wo jun 28, 2017 6:52 pm

selvmortsydd schreef:
Bastiaan schreef:Of een Metallica die, onlangs, een belangrijke show in Denemarken op het laatste moment afzegde, terwijl fans van over de hele wereld al in de stad waren.
Wegens ziekte droeftoeter, en niet omdat het maandverband van de zanger niet lekker zat zoals bij five fists in your ass..
Inderdaad, Hetfield was niet bij stem en vroeg de fans of ze door wilden gaan, of de show een ander moment overdoen. De fans stemden voor doorgaan en de band ging verder met optreden, en koos ervoor om instrumentale nummers 'Orion' en 'The Call of Ktulu' te spelen om de last op Hetfields stem te verminderen.

Plaats reactie