Drums in de mix

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9164
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Drums in de mix

Bericht door Appelflap » wo jan 10, 2018 12:53 pm

Hoi allemaal ik zit na jaren weer eens in de home studio en ben ontzettend aan t zoeken naar goede mix settings en heb jullie hulp daarbij nodig. Vooral bij t beoordelen van de drums Het is erg moeilijk om zelf je eigen mix te beooordelen zeker na een paar uur mixen. Gaan voor mijj persoonlijk weken overheen voor je t enigszins objectief kunt horen en beoordelen.

Hoe klinken de drums voor jullie? Klinkt t metal genoeg, met punch en click in de kickdrum etc, snare snappy en vol genoeg, en verhouding tov de gitaren?

Dank!!

http://www.soundclick.com/bands/page_so ... D=13677333
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Drums in de mix

Bericht door MetalDelight » wo jan 10, 2018 8:04 pm

Tenzij ik iets verkeerd doe met die link, valt er met die paar seconden waarin je het geheel kunt horen weinig tot niets van te zeggen.
Ik zou zeggen laat het een paar weken rusten en beoordeel het zelf. Je krijgt toch verschillende meningen en uiteindelijk is het toch jouw feestje.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Drums in de mix

Bericht door MetalDelight » wo jan 10, 2018 10:53 pm

Btw. kun je niets met de commentaren op gitaarnet dan?

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9164
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Drums in de mix

Bericht door Appelflap » do jan 11, 2018 8:32 am

Dank voor tl luisteren! Ja wel wat commentaar daar gehad, ook op ZM, maar op GN niet van metalheads die naar moderne extreme metal luisteren, en op ZM niet echt op de kick en snare en mix. Het is voor mij persoonlijk zelfs na weken orenrust nog bijna onmogelijk naar mijn eigen mix te luisteren en te kijken of t afgezien mijn beperkte skills in de buurt komt van een moderne profi sound. Ik heb nog twee metal BNNers achter de hand, maar laat ik t pas horen als t bijna af is. Misschien dat ik t ook dit keer wel professioneel laat mixen en misschien Zelfs indrummen. Maar kostenplaatje enzo...
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Plaats reactie