Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Prophecy Fest - Balver Höhle

Bericht door Hieronimus » wo mei 03, 2023 4:14 pm

Ernst schreef: wo mei 03, 2023 11:25 am Haha, verre van!

Nou ja, alleen maar mooi dat die Duitser er naast zat. Waar hij een stuk stelliger over was, was beschikbaarheid van hotels/b'nbs etc.

Volgende paniekmoment!
Klopt, dat zag er even geleden al niet te rooskleurig uit... Even kijken hoe we dat oplossen. Kamperen zou altijd een optie moeten zijn natuurlijk.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1520
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Prophecy Fest - Balver Höhle

Bericht door Shreds of Sanity » wo mei 03, 2023 5:39 pm

Zit er niet nog een leegstaande grot naast?

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Prophecy Fest - Balver Höhle

Bericht door Johan » wo mei 03, 2023 5:46 pm

Hieronimus schreef: wo mei 03, 2023 4:14 pm
Ernst schreef: wo mei 03, 2023 11:25 am Haha, verre van!

Nou ja, alleen maar mooi dat die Duitser er naast zat. Waar hij een stuk stelliger over was, was beschikbaarheid van hotels/b'nbs etc.

Volgende paniekmoment!
Klopt, dat zag er even geleden al niet te rooskleurig uit... Even kijken hoe we dat oplossen. Kamperen zou altijd een optie moeten zijn natuurlijk.
Kampeertickets waren ook gewoon beschikbaar. Het feit dat het nu begin september is maakt dat nog best een goeie optie!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Prophecy Fest 2022 - Balver Höhle - Empyrium, Alcest + 15

Bericht door Hieronimus » do mei 04, 2023 9:29 am

Krimhild schreef: wo mei 03, 2023 9:58 am
Hieronimus schreef: wo mei 03, 2023 9:48 am Ik werd even zenuwachtig van Ernsts post, dus heb meteen tickets besteld en inmiddels ontvangen. Linksom of rechtsom wil ik er toch wel bij zijn vanuit de traditie van de afgelopen jaren en de nu al goede line-up. Eerder verkocht het nog wel eens uit, afgelopen jaar dacht ik ook wel, een paar weken van tevoren. Gewoon inplannen en gaan: alle bands hebben veel speelruimte, er zijn genoeg pauzes, en als je er zin in hebt maak je een ommetje door de heuvels, over de grot heen.
Goud.

Wil je misschien de openingspost even aanpassen?
Openingspost is aangepast.
Johan schreef: wo mei 03, 2023 5:46 pm
Hieronimus schreef: wo mei 03, 2023 4:14 pm Klopt, dat zag er even geleden al niet te rooskleurig uit... Even kijken hoe we dat oplossen. Kamperen zou altijd een optie moeten zijn natuurlijk.
Kampeertickets waren ook gewoon beschikbaar. Het feit dat het nu begin september is maakt dat nog best een goeie optie!
Protip: een goede, vlakke plek vinden die niet per se onder aan de heuvel ligt in geval van regen. ;)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Johan » do jun 01, 2023 6:14 pm

Damn, ik wilde vandaag tickets kopen maar inmiddels is het wel degelijk uitverkocht. Er kwamen zojuist blijkbaar enkele tickets terug in de verkoop, maar die verdwenen terwijl ik bezig was met afrekenen..

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Krimhild » do jun 01, 2023 8:53 pm

Wat!!!!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Johan » do jun 01, 2023 10:01 pm

Ja, fucking kut..

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Hieronimus » vr jun 02, 2023 8:34 am

Voor het eerst dat het zo snel gaat volgens mij. Allemaal Agallochs schuld...
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Johan » vr jun 02, 2023 10:20 am

Ja, het is blijkbaar al sinds de tweede week van mei uitverkocht. Jammer dat die paar opnieuw uitgegeven tickets verdwenen terwijl ik aan het afrekenen was..

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Krimhild » di jun 06, 2023 8:12 am

Hieronimus schreef: vr jun 02, 2023 8:34 am Voor het eerst dat het zo snel gaat volgens mij. Allemaal Agallochs schuld...
ScheiSSe!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Dufniall » di sep 05, 2023 10:35 am

Deze week alweer! In 2021 geweest, wat indrukwekkend was komende uit een concertloze coronatijd. Veel emoties bij zowel bands als bezoekers toen, en pure uitgelatenheid bij Arthur Brown.

Vorig jaar niet geweest, maar dit jaar weer aanwezig in de Grot! Ik ben benieuwd hoe ik het nu ga ervaren, het zal drukker zijn, plus twee podia ipv 1 waarbij het tweede podium ook nog eens een extreem vaag tijdschema heeft (halve sets...).

Desalniettemin zin in! My Dying Brode, Agalloch, ELR, Darkspace, Gospelheim, Arthur Brown, Amenra, allemaal goud. Ik ken de meeste hier niet persoonlijk maar zie je iemand lopen met een Regarde Les Hommes Tomber/40 Watt Sun/Arthur Brown shirt, zeg even hoi!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Hieronimus » di sep 05, 2023 1:44 pm

Wij zijn de enige twee van hier volgens mij. Ik ben er vast in een Der Weg Einer Freiheit/Eïs-shirt. Lekker de hoogtepunten meepikken en verder in de buurt relaxen, dat is het idee. Reuzebenieuwd naar Darkspace en ook Agalloch.

Dat tijdschema van het tweede podium snap ik ook niet helemaal: twee keer hetzelfde optreden? Een akoestische/elektrische versie?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Dufniall » di sep 05, 2023 4:14 pm

Hieronimus schreef: di sep 05, 2023 1:44 pm Wij zijn de enige twee van hier volgens mij. Ik ben er vast in een Der Weg Einer Freiheit/Eïs-shirt. Lekker de hoogtepunten meepikken en verder in de buurt relaxen, dat is het idee. Reuzebenieuwd naar Darkspace en ook Agalloch.

Dat tijdschema van het tweede podium snap ik ook niet helemaal: twee keer hetzelfde optreden? Een akoestische/elektrische versie?
Volgens mij zijn het twee halve sets, om de gaten op te vullen. Hele vreemde keuze want volgens mij haal je zo alle vaart uit de shows, maar we zullen zien. Maar gaaf, veel plezier en wie weet tot ziens!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Krimhild » do sep 07, 2023 4:30 pm

Aaaaah godver, ik ga dit weer missen ja. Helaas. Ik ben benieuwd naar de Agallochshow!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Jan-Willem » do sep 07, 2023 4:32 pm

Hier wil ik eigenlijk ook wel een keer heen. Wat een gaaf concept een festival in een grot!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Hieronimus » za sep 09, 2023 8:57 am

Een handvol bands gezien tot nu toe: indrukwekkend goed geluid en op zich leuk dat de gaten op het hoofdpodium worden gevuld door het tweede podium. Darkspace was een beleving, daar moet ik de komende dagen van bijkomen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Persistence » za sep 09, 2023 10:11 pm

Paar beelden gezien, zag er inderdaad indrukwekkend uit 🤩.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Hieronimus » wo sep 13, 2023 3:10 pm

Het was een heel ander festival dan vorige jaren: we stonden op een camping een kwartiertje verderop, ternauwernood een huisje kunnen boeken. Aan een meertje, met duidelijk nog een aantal andere gezelschappen die ook het festival bezochten maar ook wat rust om zich heen wilden. Heel andere beleving, ook doordat het huisje inclusief een SUP-board kwam, het 30 graden was, en het meertje 100 meter lopen was. Dus muziek gecombineerd met een eerste keer SUPpen (het bleek hartstikke relaxt) en wat gezelligheid rondom huis, niet hoe ik het een week eerder had bedacht, haha.

Zondag dan ook alleen Gràb en Agalloch gezien. Eerstgenoemde speelde hun eerste (en enige?) optreden ooit: vrij typisch Duitse blackmetal in de trant van Eïs en Lunar Aurora, en dan ook in Bavariaans dialect. Hun conceptalbum Zeitlang speelden ze integraal, met stemmige visuals en een uitmuntend geluid. Een sombere reis door de laatste dagen van een oude man, die zijn verleden moet confronteren terwijl de Dood hem die momenten vergezelt.

En toen, ondanks dat Prophecy Fest niet draait om headliners, als afsluitende band Agalloch. Allicht de band waardoor het zo snel uitverkocht raakte: het was immers hun reünieshow, het eerste liveoptreden in acht jaar. De grot stond vol, er hing een nerveuze sfeer, en een kwartier later dan gepland, zo rond half 12, vingen de eerste tonen van een intro aan. Vanachter een gigantisch zwart doek klonk daarna de melodie die het album Ashes against the Grain opent, van het nummer Limbs. Fantastische leadgitaar met een pittige dissonantie. Iedereen keek huiverig naar het zwarte doek en precies toen ook de drums, bas en slaggitaar hun intrede deden in dat nummer, viel het doek en ontlaadde de spanning bij eenieder die aanwezig mocht zijn. Felle lichten, gejuich, een muur van geluid. In het kort: alle verwachtingen werden waargemaakt, van een vol en duidelijk geluid dat recht deed aan alle nummers, een goed bij stem zijnde Haughm, zichtbaar speelplezier bij Anderson, en met name een setlist om je vingers bij af te likken. Alle vijf de full-lengths passeerden de revue en dan valt toch op dat, ondanks dat ieder album z'n eigen gezicht heeft, alles typisch Agallochs klinkt. Haughm is niet een man van veel woorden, maar zei na de eerste twee nummers iets als 'I hope you're wearing comfortable shoes, because we're gonna playing for a while.' Geen understatement, want een kleine twee (!) uur later werd afgesloten met Bloodbirds, wat net als op plaat, uitmondde in alles vergruizelende ruis. Wat een optreden. Dagen later spoken alle melodielijnen nog door m'n hoofd en besef ik des te meer hoe blij ik ben dat ik erbij was. Met excuus aan degenen die er niet bij waren, maar hopelijk volgt Agalloch dit volgend jaar op met een Europese tour...

Hun setlist:
Limbs
Ghosts of the Midwinter Fires
Dark Matter Gods
Not Unlike the Waves
As Embers Dress the Sky
I Am the Wooden Doors
Dead Winter Days
In the Shadow of Our Pale Companion
Into the Painted Grey
Falling Snow
Our Fortress Is Burning... II: Bloodbirds
Daarnaast wel een mooi nieuwtje: Darkspace komt dit jaar met een nieuw album genaamd -II. Hun optreden stond in het teken hiervan en liet duidelijk een veel tragere kant (in ieder geval qua drums) horen. Ik ben benieuwd.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Johan » wo sep 13, 2023 4:57 pm

Hieronimus schreef: wo sep 13, 2023 3:10 pm Het was een heel ander festival dan vorige jaren: we stonden op een camping een kwartiertje verderop, ternauwernood een huisje kunnen boeken. Aan een meertje, met duidelijk nog een aantal andere gezelschappen die ook het festival bezochten maar ook wat rust om zich heen wilden. Heel andere beleving, ook doordat het huisje inclusief een SUP-board kwam, het 30 graden was, en het meertje 100 meter lopen was. Dus muziek gecombineerd met een eerste keer SUPpen (het bleek hartstikke relaxt) en wat gezelligheid rondom huis, niet hoe ik het een week eerder had bedacht, haha.

Zondag dan ook alleen Gràb en Agalloch gezien. Eerstgenoemde speelde hun eerste (en enige?) optreden ooit: vrij typisch Duitse blackmetal in de trant van Eïs en Lunar Aurora, en dan ook in Bavariaans dialect. Hun conceptalbum Zeitlang speelden ze integraal, met stemmige visuals en een uitmuntend geluid. Een sombere reis door de laatste dagen van een oude man, die zijn verleden moet confronteren terwijl de Dood hem die momenten vergezelt.

En toen, ondanks dat Prophecy Fest niet draait om headliners, als afsluitende band Agalloch. Allicht de band waardoor het zo snel uitverkocht raakte: het was immers hun reünieshow, het eerste liveoptreden in acht jaar. De grot stond vol, er hing een nerveuze sfeer, en een kwartier later dan gepland, zo rond half 12, vingen de eerste tonen van een intro aan. Vanachter een gigantisch zwart doek klonk daarna de melodie die het album Ashes against the Grain opent, van het nummer Limbs. Fantastische leadgitaar met een pittige dissonantie. Iedereen keek huiverig naar het zwarte doek en precies toen ook de drums, bas en slaggitaar hun intrede deden in dat nummer, viel het doek en ontlaadde de spanning bij eenieder die aanwezig mocht zijn. Felle lichten, gejuich, een muur van geluid. In het kort: alle verwachtingen werden waargemaakt, van een vol en duidelijk geluid dat recht deed aan alle nummers, een goed bij stem zijnde Haughm, zichtbaar speelplezier bij Anderson, en met name een setlist om je vingers bij af te likken. Alle vijf de full-lengths passeerden de revue en dan valt toch op dat, ondanks dat ieder album z'n eigen gezicht heeft, alles typisch Agallochs klinkt. Haughm is niet een man van veel woorden, maar zei na de eerste twee nummers iets als 'I hope you're wearing comfortable shoes, because we're gonna playing for a while.' Geen understatement, want een kleine twee (!) uur later werd afgesloten met Bloodbirds, wat net als op plaat, uitmondde in alles vergruizelende ruis. Wat een optreden. Dagen later spoken alle melodielijnen nog door m'n hoofd en besef ik des te meer hoe blij ik ben dat ik erbij was. Met excuus aan degenen die er niet bij waren, maar hopelijk volgt Agalloch dit volgend jaar op met een Europese tour...

Hun setlist:
Limbs
Ghosts of the Midwinter Fires
Dark Matter Gods
Not Unlike the Waves
As Embers Dress the Sky
I Am the Wooden Doors
Dead Winter Days
In the Shadow of Our Pale Companion
Into the Painted Grey
Falling Snow
Our Fortress Is Burning... II: Bloodbirds
Daarnaast wel een mooi nieuwtje: Darkspace komt dit jaar met een nieuw album genaamd -II. Hun optreden stond in het teken hiervan en liet duidelijk een veel tragere kant (in ieder geval qua drums) horen. Ik ben benieuwd.
Klinkt als een heel gaaf optreden van Agalloch waar ik graag bij was geweest! Liet de band iets los over meer activiteit in de nabije toekomst?

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Hieronimus » do sep 14, 2023 7:52 am

In ieder geval een reeks optredens in hun regio van oorsprong. Dus ik heb goede hoop op meer. Over nieuw materiaal echter niets...
Front voor/der Matigheid
last.fm

Maerten
Berichten: 178
Lid geworden op: di jan 20, 2004 12:00 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Maerten » wo nov 08, 2023 11:58 am

Hieronimus schreef: wo sep 13, 2023 3:10 pm Het was een heel ander festival dan vorige jaren: we stonden op een camping een kwartiertje verderop, ternauwernood een huisje kunnen boeken. Aan een meertje, met duidelijk nog een aantal andere gezelschappen die ook het festival bezochten maar ook wat rust om zich heen wilden. Heel andere beleving, ook doordat het huisje inclusief een SUP-board kwam, het 30 graden was, en het meertje 100 meter lopen was. Dus muziek gecombineerd met een eerste keer SUPpen (het bleek hartstikke relaxt) en wat gezelligheid rondom huis, niet hoe ik het een week eerder had bedacht, haha.
Is dat toevallig aan de Sorpesee? Wij zitten al sinds jaar en dag in Hotel Zur Borke (Neurenrade, 10 minuutjes met de wagen) tijden Prophecy Fest, maar die omgeving is wat saai (wel mooi wandelen!), dus zoeken nu ook wat anders voor de afwisseling.

Verder dit jaar weer genoten van Prophecy Fest. Er is veel weerstand over het tweede podium, maar vergeleken met voorgaande jaren ben ik er erg blij mee, want tussen elk optreden 45 minuten niks kunnen zien (of horen, want muziek werd er ook nooit gedraaid) vond ik eigenlijk wat aan de saaie kant.

Parkeersituatie blijft altijd een lachertje daar (wel betalen, niet betalen, maar een deel betalen, wel camperen, niet camperen, etc), maar het heeft ook zijn charme. Sowieso is het een beetje kneuterig allemaal.

Optredens waren prima, maar bands als Dornenreich en Vision Bleak kan ik totaal niks mee, maar gezien het publiek waren wij daar waarschijnlijk zo'n beetje de enige in.

Tickets voor volgend jaar in ieder geval daar weer gekocht, heb er zin in!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Dufniall » vr nov 10, 2023 11:26 am

Na een erg fijne 2023-editie ook meteen ter plekke tickets voor 2024 gehaald. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met het tweede podium, reacties lopen nogal uiteen. Ik vind het niet per sé een slecht idee, maar vond het wel tergend dat tijdens de laatste minuten Darkspace er werd gesoundcheckt en zo even compleet de immersie brak.

Verder dit jaar weer veel goeie shows gezien. Van de kleinere bands sprongen Gospelheim en Year of the Cobra eruit. Disillusion was een erg prettige verrassing. ELR, Amenra en Agalloch stelden ook niet teleur. Ik had verder torenhoge verwachtingen van mijn eerste keer My Dying Bride maar die hebben ze niet helemaal waargemaakt. Het was geen slechte show, maar toch kwam ik er niet helemaal in.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Hieronimus » wo feb 21, 2024 12:39 pm

Maerten schreef: wo nov 08, 2023 11:58 am
Hieronimus schreef: wo sep 13, 2023 3:10 pm Het was een heel ander festival dan vorige jaren: we stonden op een camping een kwartiertje verderop, ternauwernood een huisje kunnen boeken. Aan een meertje, met duidelijk nog een aantal andere gezelschappen die ook het festival bezochten maar ook wat rust om zich heen wilden. Heel andere beleving, ook doordat het huisje inclusief een SUP-board kwam, het 30 graden was, en het meertje 100 meter lopen was. Dus muziek gecombineerd met een eerste keer SUPpen (het bleek hartstikke relaxt) en wat gezelligheid rondom huis, niet hoe ik het een week eerder had bedacht, haha.
Is dat toevallig aan de Sorpesee? Wij zitten al sinds jaar en dag in Hotel Zur Borke (Neurenrade, 10 minuutjes met de wagen) tijden Prophecy Fest, maar die omgeving is wat saai (wel mooi wandelen!), dus zoeken nu ook wat anders voor de afwisseling.
Inderdaad, de Sorpesee. Dat was een prima stekje, ook 10 minuutjes met de auto, dus ook een aanrader.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Krimhild » di feb 27, 2024 1:15 pm

Hieronimus schreef: wo sep 13, 2023 3:10 pm En toen, ondanks dat Prophecy Fest niet draait om headliners, als afsluitende band Agalloch. Allicht de band waardoor het zo snel uitverkocht raakte: het was immers hun reünieshow, het eerste liveoptreden in acht jaar. De grot stond vol, er hing een nerveuze sfeer, en een kwartier later dan gepland, zo rond half 12, vingen de eerste tonen van een intro aan. Vanachter een gigantisch zwart doek klonk daarna de melodie die het album Ashes against the Grain opent, van het nummer Limbs. Fantastische leadgitaar met een pittige dissonantie. Iedereen keek huiverig naar het zwarte doek en precies toen ook de drums, bas en slaggitaar hun intrede deden in dat nummer, viel het doek en ontlaadde de spanning bij eenieder die aanwezig mocht zijn. Felle lichten, gejuich, een muur van geluid. In het kort: alle verwachtingen werden waargemaakt, van een vol en duidelijk geluid dat recht deed aan alle nummers, een goed bij stem zijnde Haughm, zichtbaar speelplezier bij Anderson, en met name een setlist om je vingers bij af te likken. Alle vijf de full-lengths passeerden de revue en dan valt toch op dat, ondanks dat ieder album z'n eigen gezicht heeft, alles typisch Agallochs klinkt. Haughm is niet een man van veel woorden, maar zei na de eerste twee nummers iets als 'I hope you're wearing comfortable shoes, because we're gonna playing for a while.' Geen understatement, want een kleine twee (!) uur later werd afgesloten met Bloodbirds, wat net als op plaat, uitmondde in alles vergruizelende ruis. Wat een optreden. Dagen later spoken alle melodielijnen nog door m'n hoofd en besef ik des te meer hoe blij ik ben dat ik erbij was. Met excuus aan degenen die er niet bij waren, maar hopelijk volgt Agalloch dit volgend jaar op met een Europese tour...

Hun setlist:
Limbs
Ghosts of the Midwinter Fires
Dark Matter Gods
Not Unlike the Waves
As Embers Dress the Sky
I Am the Wooden Doors
Dead Winter Days
In the Shadow of Our Pale Companion
Into the Painted Grey
Falling Snow
Our Fortress Is Burning... II: Bloodbirds
💜💜💜💜💜💜

Oh man… wat had ik daar graag bij willen zijn.
Wat een setlist ook… 🩷
Bedankt voor je verslagje. Ik ben blij dat jij er wel bij was en er zo enorm van genoten hebt =)

Zelf had ik er sowieso niet bij kunnen zijn, want ik was toen aan het herstellen van operatie, dus ik heb weinig om spijt over te hebben verder. Maar een eerste show na zo’n lange stilte is toch een super bijzonder moment, met speciale energie. Een herinnering om te koesteren.
Maf dat ik je bericht nu pas lees, ik heb me rond die tijd nog afgevraagd hoe je het ervaren had maar ik dacht dat je niks had geschreven. Overheen gekeken blijkbaar. Nogmaals: Heel tof om te lezen dat het zo goud was!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Krimhild » di feb 27, 2024 1:16 pm

Ik heb afgelopen maand Prophecy Fest nog aan wat mensen aangeraden, trouwens, terwijl ik er nog nooit geweest ben. Maar het is duidelijk dat het een goed festival is.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Prophecy Fest '23 - Balver Höhle - 7-9 september

Bericht door Krimhild » di feb 27, 2024 1:19 pm

Maerten schreef: wo nov 08, 2023 11:58 am
Is dat toevallig aan de Sorpesee? Wij zitten al sinds jaar en dag in Hotel Zur Borke (Neurenrade, 10 minuutjes met de wagen) tijden Prophecy Fest, maar die omgeving is wat saai (wel mooi wandelen!), dus zoeken nu ook wat anders voor de afwisseling.

Verder dit jaar weer genoten van Prophecy Fest. Er is veel weerstand over het tweede podium, maar vergeleken met voorgaande jaren ben ik er erg blij mee, want tussen elk optreden 45 minuten niks kunnen zien (of horen, want muziek werd er ook nooit gedraaid) vond ik eigenlijk wat aan de saaie kant.

Parkeersituatie blijft altijd een lachertje daar (wel betalen, niet betalen, maar een deel betalen, wel camperen, niet camperen, etc), maar het heeft ook zijn charme. Sowieso is het een beetje kneuterig allemaal.

Optredens waren prima, maar bands als Dornenreich en Vision Bleak kan ik totaal niks mee, maar gezien het publiek waren wij daar waarschijnlijk zo'n beetje de enige in.

Tickets voor volgend jaar in ieder geval daar weer gekocht, heb er zin in!
Jij komt uit België zeker? ^^
Ik ben hier gewoon.

Plaats reactie