Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Johan » ma aug 16, 2021 5:39 pm

Een 10 voor je spreekbeurt, Krim!

Ik kom morgen nog wel met een uitgebreider verslag! Vandaag een beetje bijkomen. Ook de laatste nacht camping was helaas waardeloos, dus deze jongen is wel een beetje op en in de oude manmodus..

Die pinapparaten hadden soms kuren. Ik heb ook 1 keer 3 pogingen en 1 keer 2 pogingen moeten doen voor het werkte.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Krimhild » ma aug 16, 2021 5:40 pm

innuendo schreef: ma aug 16, 2021 4:49 pm Mooi zeg! Wou dat ik erbij was...
We hebben het nog over je bruiloft gehad Ruud!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Johan » ma aug 16, 2021 5:49 pm

https://www.arte.tv/fr/videos/RC-021438 ... ival-2021/

Hier zijn best veel optredens terug te kijken!

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door HighKing » ma aug 16, 2021 5:59 pm

Goeie spreekbeurt Suus! :D
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Krimhild » ma aug 16, 2021 6:33 pm

Johan schreef: ma aug 16, 2021 5:49 pm https://www.arte.tv/fr/videos/RC-021438 ... ival-2021/

Hier zijn best veel optredens terug te kijken!
Oh vet! Dank je.
Edit: Dat zijn allemaal vrij oninteressante optredens, alleen maar grote bands ook. Logisch wel, maar juist die kleinere waren interessant.
HighKing schreef: ma aug 16, 2021 5:59 pm Goeie spreekbeurt Suus! :D
Dank! :) Het is tof om alles nog eens her te beleven en tegelijk handig om de herinnering vast te houden.

Ik heb er nog wat foto’s bij gepleurd inmiddels ^^
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Johan » ma aug 16, 2021 7:03 pm

Krimhild schreef: ma aug 16, 2021 6:33 pm
Johan schreef: ma aug 16, 2021 5:49 pm https://www.arte.tv/fr/videos/RC-021438 ... ival-2021/

Hier zijn best veel optredens terug te kijken!
Oh vet! Dank je.
Edit: Dat zijn allemaal vrij oninteressante optredens, alleen maar grote bands ook. Logisch wel, maar juist die kleinere waren interessant.
HighKing schreef: ma aug 16, 2021 5:59 pm Goeie spreekbeurt Suus! :D
Dank! :) Het is tof om alles nog eens her te beleven en tegelijk handig om de herinnering vast te houden.

Ik heb er nog wat foto’s bij gepleurd inmiddels ^^
Er zijn er wel meer beschikbaar dan op die site staat apart genoeg. Via de facebookpagina van Alcatraz kom ik bijvoorbeeld ook links naar Stake en Freedom Call tegen.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door arjans » ma aug 16, 2021 7:50 pm

Was een geweldig weekend in Kortrijk.

Iemand Asphyx nog gezien? Was een uitstekend optreden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Mollusk » ma aug 16, 2021 10:19 pm

Leuk verslag Krimhild. Nu begint het toch wel weer te jeuken om weer eens een concert/festival te bezoeken.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door dako » di aug 17, 2021 9:58 am

Weinig toe te voegen aan wat Krim zegt, maar:
Tering, wat een gouwe zooi! Van begin tot eind top geregeld, uitstekend weer, nog meer leuke bands dan verwacht en ook nog het halve forum gesproken.
Muzikaal gezien vond ik Dirkschneider de beste band van het festival, maar toen we met de hele forummeute bij Freedom Call stonden had ik het echt naar 'n zin.

Random dingetjes: dure vooropgezette tenten zijn elke cent waard, het is totaal niet vreemd om na twee jaar corona weer heel dicht op elkaar te staan, KoenM moet de pa van de drummer van z'n band even bedanken voor het bier wat ik kreeg toen ik de man aansprak op z'n Primal Creation-shirt, er waren veel Belgen uit de streek die het heel tof vonden dat er mensen uit Nederland helemaal naar het zuiden kwamen.

Beste weekend in tijden gehad!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door KoenM » di aug 17, 2021 10:06 am

Haha, Erwin is een eindbaas. Mooi om te lezen!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Lennert » di aug 17, 2021 11:24 am

Ik ben heel blij om te zien dat zoveel mensen genoten hebben van Freedom Call, want die band is een fantastische feestband.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Krimhild » di aug 17, 2021 1:06 pm

Lennert schreef: di aug 17, 2021 11:24 am Ik ben heel blij om te zien dat zoveel mensen genoten hebben van Freedom Call, want die band is een fantastische feestband.
Ja, zelfs thuis is het prima te pruimen!
Freedom Call houdt eigenlijk het midden tussen Manowar en HammerFall ^^ dikke proma.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Krimhild » di aug 17, 2021 1:08 pm

Johan schreef: ma aug 16, 2021 5:39 pm Een 10 voor je spreekbeurt, Krim!

Ik kom morgen nog wel met een uitgebreider verslag! Vandaag een beetje bijkomen. Ook de laatste nacht camping was helaas waardeloos, dus deze jongen is wel een beetje op en in de oude manmodus..

Die pinapparaten hadden soms kuren. Ik heb ook 1 keer 3 pogingen en 1 keer 2 pogingen moeten doen voor het werkte.
:lol: Waarom zijn jullie dan ook zo dicht bij de wc’s gaan staan?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Krimhild » di aug 17, 2021 1:12 pm

dako schreef: di aug 17, 2021 9:58 am Weinig toe te voegen aan wat Krim zegt, maar:
Tering, wat een gouwe zooi! Van begin tot eind top geregeld, uitstekend weer, nog meer leuke bands dan verwacht en ook nog het halve forum gesproken.
Muzikaal gezien vond ik Dirkschneider de beste band van het festival, maar toen we met de hele forummeute bij Freedom Call stonden had ik het echt naar 'n zin.

Random dingetjes: dure vooropgezette tenten zijn elke cent waard, het is totaal niet vreemd om na twee jaar corona weer heel dicht op elkaar te staan, KoenM moet de pa van de drummer van z'n band even bedanken voor het bier wat ik kreeg toen ik de man aansprak op z'n Primal Creation-shirt, er waren veel Belgen uit de streek die het heel tof vonden dat er mensen uit Nederland helemaal naar het zuiden kwamen.

Beste weekend in tijden gehad!
Dat Primal Creation-shirt heb ik ook zien lopen ja! Ik wilde hem ook nog aanspreken maar ik had haast ergens heen.

En inderdaad: terug naar het oude normaal gaan ging echt moeiteloos.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Johan » di aug 17, 2021 2:07 pm

Krimhild schreef: di aug 17, 2021 1:08 pm
Johan schreef: ma aug 16, 2021 5:39 pm Een 10 voor je spreekbeurt, Krim!

Ik kom morgen nog wel met een uitgebreider verslag! Vandaag een beetje bijkomen. Ook de laatste nacht camping was helaas waardeloos, dus deze jongen is wel een beetje op en in de oude manmodus..

Die pinapparaten hadden soms kuren. Ik heb ook 1 keer 3 pogingen en 1 keer 2 pogingen moeten doen voor het werkte.
:lol: Waarom zijn jullie dan ook zo dicht bij de wc’s gaan staan?
Had ik dat niet verteld? Een deel van de groep waar ik mee ben gegaan waren een uur of 2 eerder daar op vrijdagochtend, en hadden of lokale verstandsverbijstering, of zijn letterlijk alle eerdere festivalervaringen vergeten. Festival knowledge 1.01 bij een kampeerplek uitzoeken.

Al hielp het ook totaal niet dat ze zo'n wc-blokken hadden met uit zichzelf (hard) dichtslaande deuren. Plus de afterpartymogelijkheden waren er nauwelijks.

Rond een uur of half 1 veegden ze die El Presidio bierbar steeds leeg, en op de camping zelf kreeg je nog niet eens meer een koud biertje. In ieder geval niet op zondagnacht. We wilden nog wel even door, maar het werd niet beter dan een cola drinken en wat lopen te kloten met een ouwerwetse flipperkast en sjoelbak met wat andere lui die nog niet naar bed wilden. Als je een 24-uurstent hebt met muziek dan krijg je niet dat ze de hele tyfusnacht lopen te schreeuwen en rotzooi lopen te trappen op de plek waar anderen heel graag willen slapen.

Festivalterrein: ++++++
Camping: -------

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Johan » wo aug 18, 2021 2:39 pm

Ik probeer ook nog maar een verslagje, al zal ie zeker niet zo precies worden als die van Krim!

Vrijdag:

Vrijdagochtend gingen we met z'n tweeën rijden vanuit het prachtige Heuvelland. Vier anderen waren al vooruit. Deze jongen was so psyched van tevoren dat ik van donderdag op vrijdag bijna geen oog dicht heb gedaan. Maat niet blij dat ik 45 minuten later bij hem kwam, ik vond het al heel wat dat ik me maar 45 minuten had verslapen na om 5 uur in slaap te zijn gevallen ;).

Na wat traditionele vage stop-start files op de Belgische snelweg waren we er wel rond een uurtje of 12. Parkeerplaats al loeivol, maar nadat we eenmaal zo'n beetje de langst mogelijke route met onze zooi om de XPO hadden gelopen ging het allemaal redelijk vlot. Met de juiste QR-code had je snel genoeg een covid-safe bandje voor de vrijdag. Het is me nog steeds wel een mysterie waarom ze de mensen met vaccinatie- of herstelbewijs niet meteen voor het hele weekend zo'n bandje gaven, maar soit. Pendelbusje verder en nog door een gestaag vorderende lange rij en we waren op de camping. Die was een stuk matiger dan ik me van 2016 en 2017 kan herinneren. Alsof de boer waar de wei van was al niet meer geloofde dat het echt zou gebeuren en daarom maar al de boel was gaan omploegen. Met flinke zooi en modder als gevolg ondanks het prachtige weer. Mijn rant over die WC-blokken en gebrek aan after-party opties heb je hierboven al kunnen lezen ;). Die matige camping zorgde er in ieder geval voor dat we steeds zo vroeg en zo lang mogelijk op het festivalterrein verbleven!

Bandjes!

Thundermother: +++
Aardig fijne inbiermuziek in de zon met een aantal dames die puike heavy metal speelden. Meteen een lekker feestje! Niks mis mee.

The Vintage Caravan: ++
Prima 70's vibe stoner a la Kadavar, waar ik best langer dan een nummer of 2 had doorgebracht, ware het niet dat de rest liever elders wilde.

Fireforce: +/-
Klonk niet heel vervelend, maar ik vond het soort heavy/power wat ze speelden wat betreft songs maar saaitjes, dus ik ben na een nummer of 4 naar die zuiptafels gegaan met een deel van de groep

Thorium: ++
Prima Nederlandse(?) heavy metal, een van de 400 bands met David Marcelis op zang. Prima onderhoudend en leuk om z'n broer Paul die ik ken ook nog even te spreken

Moonspell:+++++
Voor mij het optreden van de dag! Wat een band, wat een optreden! Mooie mix ook tussen fijn nieuw werk en wat ouwe krakers (op het eind lekker springen en meebleren met Alma Mater).

Mayhem: ? :D
Het slaaptekort en de enthousiast genoten biertjes in de volle zon vergden hun tol. Niet meer dan een nummer of 3 volgehouden voor het toch even ergens chillen werd.

At the Gates: +++
Ondanks mijn onbekendheid met de looks van de band ( :') ) toch wel genoten van hun optreden. Veel meer dan Slaughter of the Soul ken ik nog niet, maar daar gaat verandering in komen.

Daarna door naar de Biertent waar het goed feest was! Daar ook Koen tegengekomen en nog wat biertjes gedaan! Tegen een uur of 23:45 was de koek echt op en moest ik gaan liggen.

Dat lukte na die korte nacht ervoor nog wonderbaarlijk goed: heb als een (WC-?)blok door de teringzooi heen geslapen.

Zaterdag:

Na onheilspellende berichten over een jonge gast in de groep die zich dagelijks moest laten testen dat dat hele circus bij hem 3 uur geduurd had, was ik blij dat ik nog een paar uur extra half wakker in mijn uitgooitent was blijven liggen, in tegenstelling tot de rest van de groep die mee waren gelopen. Voor de minder ongelukkigen die geen test nodig hadden was een wandelingetje en een paar minuutjes in de rij voldoende voor een nieuw covid safe bandje.

Inmiddels weer op het terrein werden we ontvangen door de lieftallige dames van de desinfectie :D.

Bandjes:

Necrotted: ++
Aardige pot brute death metal uit het straatje Aborted, zeg ik met mijn beperkte death kennis. Ging er lekker in en de stemming kwam er meteen goed in. Mooi om mee wakker te worden!

Psychonaut: +++
Mede op aanraden van onze Koen gaan kijken. De rest haakte relatief snel af, maar ik vond het dermate aangenaam dat ik de hele show alleen heb afgekeken. Koen had het over Amenra, Pink Floyd en Zeppelin. Ik hoorde ook Rush en Tool. Mooi spul!

Tussendoor Dako en broer tegen het lijf gelopen bij de biertafels en het meteen mooi op een zuipen gezet, daarna door naar..

Burning Witches: --
In tegenstelling tot Thundermother was hier geen zak aan. De dames hadden misschien betere looks, maar de songs waren maar bagger vond ik. Niet al te lang bij blijven hangen.

Fleddy Melculy: -
Niks voor mij. Lollige lyrics ok, maar het blijft toch kutmuziek, vind ik dan, hè! Metalcore of petjesmetal blijft niet aan mij besteed!

Seven Witches: ++
Aardige show met vreemde vogel doch toffe zanger James Rivera met flinke Halford worship. Het enige nummer dat ik kende Mental Messiah bleek ook wel het enige echte prijsnummer, maar verder prima biermuziek in de nog steeds uitbundig schijnende zon.

Bizkit Park: +++
Op basis van de recente discussie hier op MF over nu metal heb ik mijn trvee aard even opgeborgen en ben uit jeugdsentiment lekker mee gaan hossen, en vooral gaan genieten van de flarden System of a Down die langskwamen. Het is een coverbandje ja, maar man, ze zetten het wel fucking overtuigend neer. Die tent ging HELEMAAL los. Bij geen enkele andere band meer crowdsurfers over me heen gekregen.

Destruction: ++
Op een of andere manier nog steeds mijn minst favoriete band onder de Teutoonse Thrashers, maar toch wel genoten van een aantal krakers!

Dark Tranquility: ++
Fijn optreden van een band die ik nog niet goed genoeg ken. Melodische death metal moet ik het waarschijnlijk noemen?

Hypocrisy: ++++
Dik bazenoptreden van Targten en co, waarbij de tent goed los ging. Ook deze band moet ik nog wat beter leren kennen.

Dirkschneider: ++
Prima optreden, dikke show van der UDO. Ik vond het echter toch een beetje saai. Waarschijnlijk omdat ik dat trucje al een keer of 2 eerder had gezien. Ook zie ik eerlijk gezegd liever een show van het huidige Accept..

Emperor: +++++
Eerste keer dat ik (bewust en met volle aandacht) Ihsan en co. zag. Wat een geweld, wat een show, wat een bandleider! Dan mag je er best uitzien alsof je net klaar bent met een trui te breien en nu nog even met een warme chocomel aan de haard zit :). Ik ben officieel fan.

Toen naar de bierfeesttent waar we echter al best vroeg weg moesten (maat die naar de plee ging kwam het terrein niet meer op). Toen nog maar even:

Heiling: +/-
Sfeervol en grootse show ja hoor, maar ik was toch snel klaar met dit oerorkest. Ik zie de link met Metal en Hardrock niet echt, dus begrijp ook niet waarom zoiets headlinet. Maar goed, anderen vonden het dan weer te gek hoorde ik.

Poeh, het wordt toch wel lang! Zondag komt later ;)

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door paradigm shift » wo aug 18, 2021 2:47 pm

Op basis van ^ Psychonaut maar eens geprobeerd. Dat gaat er goed in hier, dank voor de impliciete tip!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Johan » do aug 19, 2021 2:47 pm

paradigm shift schreef: wo aug 18, 2021 2:47 pm Op basis van ^ Psychonaut maar eens geprobeerd. Dat gaat er goed in hier, dank voor de impliciete tip!
Fijn dat ik die lap tekst niet helemaal voor jan lul heb getikt :D

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Krimhild » do aug 19, 2021 3:40 pm

Sowieso niet hoor, mooi om te lezen. Petjesmetal =;’)

Ik ben ook benieuwd naar je zondagverslag!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Johan » do aug 19, 2021 3:44 pm

Die kan ik voor 50% van jou kopiëren :mrgreen:

Te veel werk moet nog af voor morgen einde dag (want dan vakantie!!)..

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2344
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Alcatraz Metal Festival 2021 (Kortrijk)

Bericht door Jan-Willem » do aug 19, 2021 4:22 pm

Johan schreef: wo aug 18, 2021 2:39 pm Emperor: +++++
Eerste keer dat ik (bewust en met volle aandacht) Ihsan en co. zag. Wat een geweld, wat een show, wat een bandleider! Dan mag je er best uitzien alsof je net klaar bent met een trui te breien en nu nog even met een warme chocomel aan de haard zit :). Ik ben officieel fan.
Erg mooie omschrijving van Ihsahn :D , zeker als je nog bedenkt hoe geniaal de muziek in elkaar zit.

Plaats reactie