Graspop Metal Meeting 2022

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » di jun 21, 2022 9:03 am

Ik heb me nog wel verbaasd over al die lamstralen die op het veld bleven liggen terwijl het donker was. Een maat van me trapte er bijna een tegen zijn gezicht (het werd zijn schouder) en die gozert werd nog boos ook :lol:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » di jun 21, 2022 9:17 am

Jan1973 schreef: ma jun 20, 2022 1:08 pm
Oh jee, foto bij Oude Band Die Niet Vrijwillig hun levensonderhoud weggooit door plaats te maken voor Niet Oude Bands.

Begrijpend lezen is moeilijk he?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Lennert » di jun 21, 2022 9:19 am

innuendo schreef: di jun 21, 2022 9:03 am Ik heb me nog wel verbaasd over al die lamstralen die op het veld bleven liggen terwijl het donker was. Een maat van me trapte er bijna een tegen zijn gezicht (het werd zijn schouder) en die gozert werd nog boos ook :lol:
Bij Into The Grave heb ik ook meerdere malen gehad dat ik bijna viel over iemand die random tussen de mensenmassa was gaan zitten. Hoeveel piraten/eenhoorns/bellenblazers heb jij gezien? :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door dako » di jun 21, 2022 9:23 am

innuendo schreef: zo jun 19, 2022 2:30 pm Ho Ho, ik wil ze niet verbieden. Ik zou willen dat de focus meer op jonge bands komt te liggen.
Wat ik me afvraag Ruud, is waarom je dit punt maakt en dan toch een kaartje koopt voor de zaterdag. Je zei voor het festival al vooral bij het hoofdpodium rond te gaan hangen die dag, en ik neem aan dat je dat niet deed voor jongere bands als Five Finger Death Punch en Shinedown. Dan kwam je zelf toch ook vooral voor de oudere bands?

(Ik vind het verder prima natuurlijk hoor, ben gewoon oprecht benieuwd)
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » di jun 21, 2022 9:24 am

Lennert schreef: di jun 21, 2022 9:19 am
innuendo schreef: di jun 21, 2022 9:03 am Ik heb me nog wel verbaasd over al die lamstralen die op het veld bleven liggen terwijl het donker was. Een maat van me trapte er bijna een tegen zijn gezicht (het werd zijn schouder) en die gozert werd nog boos ook :lol:
Bij Into The Grave heb ik ook meerdere malen gehad dat ik bijna viel over iemand die random tussen de mensenmassa was gaan zitten. Hoeveel piraten/eenhoorns/bellenblazers heb jij gezien? :P
Een paar eenhoorns. Verder viel het me reuze mee. Dat kutpubliek was een van de redenen waarom ik op den duur niet meer naar Graspop ging (en dan heb ik het over 2008 ofzo). Over de organisatie, publiek en dergelijke heb ik weinig te klagen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » di jun 21, 2022 9:48 am

dako schreef: di jun 21, 2022 9:23 am
innuendo schreef: zo jun 19, 2022 2:30 pm Ho Ho, ik wil ze niet verbieden. Ik zou willen dat de focus meer op jonge bands komt te liggen.
Wat ik me afvraag Ruud, is waarom je dit punt maakt en dan toch een kaartje koopt voor de zaterdag. Je zei voor het festival al vooral bij het hoofdpodium rond te gaan hangen die dag, en ik neem aan dat je dat niet deed voor jongere bands als Five Finger Death Punch en Shinedown. Dan kwam je zelf toch ook vooral voor de oudere bands?

(Ik vind het verder prima natuurlijk hoor, ben gewoon oprecht benieuwd)

Ik ging mee op uitnodiging van een maat die heel graag nog eens Judas Priest wilde zien voordat ze gingen stoppen. Ik zou zelf eerder voor de donderdag zijn gegaan (voor Maiden en Mercyful Fate, dat zal ik ook eerlijk toegeven). Ik had ook wel echt zin om al die bands van het hoofdpodium te zien. Michael Schenker, Europe en Foreigner had ik ook nooit eerder gezien. De laatste keer dat ik Saxon en Priest zag, is minstens tien jaar geleden. Toen waren ze echt beduidend beter. Europe zal ik het voordeel van de twijfel geven omdat ze op het warmste deel van de dag speelden, maar al met al vond ik het wel wat tegenvallen. Enerzijds Majestica er neerzetten, terwijl het een erg matige band is. Er lopen in dat genre echt veel betere bands rond. Het zal wel gepusht zijn door Nuclear Blast. Anderzijds was Schenker het best met de nummers uit zijn tijd bij UFO ('73-'78). Foreigner was eigenlijk de enige band die overeind bleef staan. Strakke show, energiek (ondanks de hitte) en natuurlijk goede muziek. Saxon en Priest vielen voor mij gewoon door de mand. Als die om 2 uur gespeeld hadden, was Halford gewoon bezweken door een hartaanval.

Moet zeggen dat de zin om Priest te zien eigenlijk al verdwenen was ten tijde van het gezeik met het ontslaan van Sneap (wij zijn Priest, de band van de twinleads, en we gaan verder met 1 gitarist). Er was van mij al weinig goodwill over na dat gedoe met KK Downing


5FDP maakte zichzelf al belachelijk zonder oud te zijn: "I need a new mic! It got wet because it was too close to my dick. Yeah I said it! DICK DICK DICK DICK". :roll:


Tribulation was voor mij overigens een van de beste bands van de dag. Opeth was best ok (de grunts waren wel heel slecht). Ik hoopte nog op basis van setlist.fm dat ze In My Time Of Need nog zouden spelen, maar het laatste nummer was Deliverance ("this is our last song for tonight guys" "I don't make the rules motherfuckers! But do invite us back"). Blues Pills viel om andere redenen door de mand. Er werd wel redelijk wat goeie oude nummers gespeeld, maar het vertrek van de gitarist is een aderlating. De bassist is doorgeschoven naar de gitaar, maar mist duidelijk het talent om het frivole gepingel te laten horen. Daar waar je prachtige solo's moest horen, kwam hij met simpel gescheur. Echt heel zonde wat daarmee gebeurd is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door KoenM » wo jun 22, 2022 9:04 am

Waarschijnlijk schreeuwen in de woestijn, maar: hoe ontzettend goed was Korn?! Los van ik denk de best ontvangen mainstage headliner was het een evenwichtige en ontzettend energieke show met veel urgentie. Die band is rijk en gearriveerd, maar brengt hun nummers met het enthousiasme van een bende jonge honden. Je voelt gewoon de passie en ellende overal in doorsijpelen. Heerlijk.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » wo jun 22, 2022 9:40 am

Ik heb maar een paar nummers van Korn gezien, maar dat optreden was echt een stuk beter dan Priest. Fijn dat Got The Life als tweede gespeeld werd. Ik vond dat vroeger al een van de beste nummers van de band. Even mijn ogen dichtgedaan en in gedachten speelde ik weer Tony Hawk Pro Skater op de playstation :lol:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Spawn999 » wo jun 22, 2022 10:12 am

Korn is altijd live goed, ik heb ze 1 keer op dat kut festival Low Lands gezien. Was het hoogtepunt!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » wo jun 22, 2022 10:15 am

2002 toevallig?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Spawn999 » wo jun 22, 2022 10:20 am

Denk het wel, was ook met Dimmu Borgir.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » wo jun 22, 2022 10:28 am

Ja, die editie was ik er ook. Korn speelde tegelijkertijd met Dimmu Borgir. Een maand later kocht ik PEM. Nooit zo'n blubberig festival meegemaakt als toen. Ik vond Korn toen wel echt te gek.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Spawn999 » wo jun 22, 2022 10:48 am

Ja was rennen van Dimmu naar Korn. Met die blubber helling bij de tent, hilarisch! Volgens mij stonden mensen nog vast bij de parkeervelden (de auto's dan).
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door KoenM » vr jun 24, 2022 1:13 pm

Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door KoenM » vr jun 24, 2022 1:18 pm



Volledige Megadeth show.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door dako » wo jun 29, 2022 12:52 pm

Die show is echt grandioos. Leuk om weer te kijken. Nooit eerder gezien dat Mustaine er zo veel zin in heeft. Hij is bijna vrolijk, zeg maar.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door dako » di aug 02, 2022 8:31 am

Krimhild schreef: za jun 18, 2022 5:33 pm Ik moet ook nog een verhaal vertellen over ouwe rockers en black metal maar dat komt later wel!
Doe eens.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Spawn999 » di aug 02, 2022 9:44 am

dako schreef: di aug 02, 2022 8:31 am
Krimhild schreef: za jun 18, 2022 5:33 pm Ik moet ook nog een verhaal vertellen over ouwe rockers en black metal maar dat komt later wel!
Doe eens.
Afbeelding
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » di aug 02, 2022 1:40 pm

Ik vroeg me al af wat dat gapende gat in mijn leven was. Het zal dit verhaal wel zijn
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Spawn999 » di aug 02, 2022 2:13 pm

Trom geroffel!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Plaats reactie