Graspop Metal Meeting 2022

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door KoenM » za jun 18, 2022 7:06 pm

Tis pittig idd. Smeren en water / bier / water / bier / Aquarius.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door dako » za jun 18, 2022 7:29 pm

Het wordt al beter, ben nu van 1 bier en 4 water over op 1 bier en 3 water.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door KoenM » za jun 18, 2022 8:16 pm

Red Fang is echt een feestje!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Krimhild » za jun 18, 2022 8:29 pm

KoenM schreef: za jun 18, 2022 8:16 pm Red Fang is echt een feestje!
Genietse!

Ik baal wel een partij dat ik dat mis!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » za jun 18, 2022 8:42 pm

De vraag die mij bezig houdt, is wanneer Saxon met pensioen gaat
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door dako » za jun 18, 2022 9:36 pm

Vond je het niks nee?
Ik heb me uitstekend geamuseerd. Sowieso wel vandaag joh, Europe en Michael Schenker en Foreigner waren ook top. Echt enkel bands op dat ene podium gezien.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » zo jun 19, 2022 1:50 am

Ik vond het niet slecht hoor. Bij vlagen zelfs uitstekend mee vermaakt, maar wanneer is het genoeg? Snel even gecheckt, maar Biff Byford is inmiddels 71. Een vriend waar ik mee was gekomen, grapte dat hij die filmpjes met zijn mobiel waarschijnlijk voor zijn achterkleinkinderen aan het maken was. Ik vind het langzamerhand wat genant worden dat we bejaarden betalen om een trucje op het podium te doen, terwijl er genoeg jonge bands het ook kunnen, maar wellicht gedesillusioneerd afhaken, omdat ze geen kans krijgen voor het grote publiek. Judas Priest vond ik ook maar een afknapper op een handvol momenten na.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Krimhild » zo jun 19, 2022 9:03 am

De drummer van Iron Maiden is ook al 70 maar dat optreden was prima.

Ik snap je punt wel. Maar wat zijn de opvolgers dan?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » zo jun 19, 2022 9:34 am

Kijk vooral naar metal/hardrockstromingen die populair zijn en investeer eens in de beste bands die het te bieden heeft. En durf bands af te serveren als ze na een of twee goede platen vooral met bagger komen aanzetten. Laten we op dat vlak vooral eerlijk wezen dat een Saxon na Power And The Glory (1983 mensen!) zijn hoogtepunt al heeft gehad. Mensen kunnen wel leuk zeggen dat ze al 45 jaar bestaan, maar ze teren simpelweg op succes van 40 jaar geleden.


Zet eens een Hällas of een Wucan neer. Niet als opener, maar gewoon halverwege. Ik denk ook dat een band als Elder veel zieltjes kan winnen. Ze hebben al 3-4 topplaten op rij uitgebracht en toch kent niemand ze.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door KoenM » zo jun 19, 2022 9:42 am

Nouja. Baroness headlinede de metaldome donderdag. Volbeat, Sabaton, Korn, Deftones. Allemaal headline posities op de mainstages. Geen piepkuikens meer, maar beduidend jonger wel dan Priest, Whitesnake en Scorpions.

Dool in de marquee, Zeal & Ardor op een mooi uur in de metaldome. Vandaag Evil Invaders op de main om 3u oid. Ze zijn er wel, maar 't kan meer en beter. Dat ben ik met je eens.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » zo jun 19, 2022 10:17 am

Absoluut! Het kan meer en beter. Maar de focus ligt zo hard op de oude bands bij al die festivals. Dynamo Metalfest probeert ook gewoon de editie van '88 te herhalen. Ja.. Weer Testament, weer Candlemass, weeeeer Exodus, weeeeeeeeer Death Angel. Ik zou dan meer waarde hechten aan de Municipal Waste reunie en Evil Invaders (ook al zijn die verder overal te zien).


En ik vond het leuk hoor om Michael Schenker en Europe eindelijk eens gezien te hebben. Foreigner speelde zelfs erg goed, maar wat mij betreft zou je niet meer dan een handvol dinosaurussen op de festivalposter moeten zien. Judas Priest viel me eerlijk gezegd behoorlijk tegen. Na dat debacle afgelopen winter waarbij Sneap de deur gewezen werd, zonder dat hij zelfs maar op de hoogte was en maar weer teruggehaald werd, omdat iedereen het (terecht) te belachelijk voor woorden vond, had ik er eigenlijk al geen zin meer in. Ik vond de setlist maar matig, de performance was treurig: van de eeuwig bukkende Rob Halford tot Richie Faulkner die solo's onderbreekt om random mensen in het publiek aan te wijzen. Ian Hill stond volgens mij in een plas drijfzand, want die heb ik alleen maar zien spartelen in dat hoekje.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Ernst » zo jun 19, 2022 11:03 am

Je hebt daar wel echt een punt, Ruud. Het is ook een van de hoofdredenen waarom ik niet naar het soort festivals als Graspop ga. De bands die wat jonger en frisser zijn, krijgen weinig speeltijd. Dan ga ik liever naar een losse clubshow om wat meer nummers te horen die het niet tot de setlist schoppen in het magere uurtje wat ze bedeeld krijgen op een festival.

De beelden die ik voorbij zag komen van Judas Priest waren ronduit bedroevend. Het doet ook afbreuk aan de kwaliteit van oude krakers, wanneer deze gewoon niet meer gebracht kunnen worden met de vereiste energie.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door dako » zo jun 19, 2022 11:30 am

Je hebt zeker een punt, Ruud. Ik vind het zelf prima want die ouwelullenhardrock is veruit mijn favoriete genre en ik vond het gister fantastisch, maar ik snap je wel.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Krimhild » zo jun 19, 2022 11:58 am

Op Alacatraz is er meer ruimte voor kleine bands, zo’n klein podium miste ik op Graspop. Op Alcatraz heb ik de helft van de dag bij dat kleine podium doorgebracht, goud man. Andere sfeer ook dan zo’n enorm podium.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Krimhild » zo jun 19, 2022 11:59 am

Maar over 10 jaar is het ouwe-lullen-probleem sowieso wel opgelost, denken jullie niet?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door dako » zo jun 19, 2022 12:10 pm

Haha, dat dacht ik toen jaar geleden ook.
Maar het kan niet eeuwig doorgaan, natuurlijk. Over tien jaar zijn al die lui in de 80, dan is het wel klaar ja.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » zo jun 19, 2022 12:11 pm

Nee hoor, dan zit je naar een nog uitgeblustere Testament te kijken. Zo’n dynamo metalfest line up mag dan op het nog grotere podium van Graspop hun kunstjes vertonen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Lennert » zo jun 19, 2022 12:17 pm

Ik ben het wel eens met Ruud, al ga ik bands die willen spelen (en waar het publiek echt wel naartoe wil komen) niet verbieden om nog langer op te treden op festivals natuurlijk. Into The Grave deed het in dat opzicht dit jaar wel goed, best een hoop relatief jonge of nieuwe bands gezien. Nog steeds wel een hoop jaren '80/'90 thrashbands, maar ook jonger talent als Graceless, Evil Invaders, Space Chasers, High On Fire, Orden Ogan en zelfs zo'n fucking Alestorm.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » zo jun 19, 2022 2:30 pm

Ho Ho, ik wil ze niet verbieden. Ik zou willen dat de focus meer op jonge bands komt te liggen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Lennert » zo jun 19, 2022 2:50 pm

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt hoor, ik bedoel vooral dat er nog wel een plek voor hen moet zijn. Een Dinostage of zoiets. Maar als festivals alleen maar teren op nostalgie (lijkt het bij de nieuwe Dynamo inderdaad wel op, al is Lamb Of God natuurlijk wel een 'nieuwe' band), dan vraag ik me ook af wat het nut is. Op Into The Grave waren voor mij nieuwe acts als Evil Invaders, Graceless en Night Demon de hoogtepunten in ieder geval.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Jeroen » zo jun 19, 2022 3:02 pm

innuendo schreef: zo jun 19, 2022 10:17 am Absoluut! Het kan meer en beter. Maar de focus ligt zo hard op de oude bands bij al die festivals. Dynamo Metalfest probeert ook gewoon de editie van '88 te herhalen. Ja.. Weer Testament, weer Candlemass, weeeeer Exodus, weeeeeeeeer Death Angel. Ik zou dan meer waarde hechten aan de Municipal Waste reunie en Evil Invaders (ook al zijn die verder overal te zien).
Ik vind Testament en in mindere mate Exodus en Death Angel nog steeds vrij relevant. Ik weet dat jij er niet bijzonder van onder de indruk bent, maar ik hoor/zie toch liever Testament dan Municipal Waste. Het eerste echt memorabele nummer van MW moet ik nog horen (vind ik dan), terwijl Testament een tas vol heeft. Zo oud is Testament bovendien ook weer niet.

Je noemde ook Saxon, maar die band doet het commercieel nog steeds goed. Carpe Diem is een behoorlijk succesvolle plaat en ik heb wel eens gelezen dat Saxon tijdens The Inner Sanctum en Into The Labyrinth voor meer volk live speelde dan bij menig succesplaat uit begin jaren tachtig.. Of ze doorgaan moeten ze zelf weten en ik vind het juist fijn dat er in dit genre plek is voor ouwe rotten. Als je binnen hedendaagse popmuziek de 40 bent gepasseerd, word je doorgaans direct af geserveerd, hoe goed je platen ook nog zijn (hoor jij nieuwer werk van Pet Shop Boys, Simple Minds of A-Ha nog op de radio?).

Verder ben ik het met je eens dat het langzamerhand wel wat lastig wordt om die oude kerels over het podium te zien paraderen, maar als ze er nog steeds plezier hebben, houd ik ze niet tegen.

Kennelijk zijn er ook nog geen plaatsvervangers die meer volk trekken. Ghost, Powerwolf en Sabaton zijn waarschijnlijk de enige, als je het over traditionelere metal en hardrock hebt (ongeacht wat je ervan vindt).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door KoenM » zo jun 19, 2022 3:57 pm

Tering. Wat is Skillet een gaye band. Flikkert op.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door dako » zo jun 19, 2022 5:14 pm

Alestorm is goud.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Lennert » zo jun 19, 2022 5:17 pm

Afbeelding
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door HighKing » zo jun 19, 2022 5:51 pm

:lolup:
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door KoenM » zo jun 19, 2022 6:21 pm

Afbeelding

Nailed to the cross!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » zo jun 19, 2022 8:20 pm

Jeroen schreef: zo jun 19, 2022 3:02 pm
innuendo schreef: zo jun 19, 2022 10:17 am Absoluut! Het kan meer en beter. Maar de focus ligt zo hard op de oude bands bij al die festivals. Dynamo Metalfest probeert ook gewoon de editie van '88 te herhalen. Ja.. Weer Testament, weer Candlemass, weeeeer Exodus, weeeeeeeeer Death Angel. Ik zou dan meer waarde hechten aan de Municipal Waste reunie en Evil Invaders (ook al zijn die verder overal te zien).
Ik vind Testament en in mindere mate Exodus en Death Angel nog steeds vrij relevant. Ik weet dat jij er niet bijzonder van onder de indruk bent, maar ik hoor/zie toch liever Testament dan Municipal Waste. Het eerste echt memorabele nummer van MW moet ik nog horen (vind ik dan), terwijl Testament een tas vol heeft. Zo oud is Testament bovendien ook weer niet.

Je noemde ook Saxon, maar die band doet het commercieel nog steeds goed. Carpe Diem is een behoorlijk succesvolle plaat en ik heb wel eens gelezen dat Saxon tijdens The Inner Sanctum en Into The Labyrinth voor meer volk live speelde dan bij menig succesplaat uit begin jaren tachtig.. Of ze doorgaan moeten ze zelf weten en ik vind het juist fijn dat er in dit genre plek is voor ouwe rotten. Als je binnen hedendaagse popmuziek de 40 bent gepasseerd, word je doorgaans direct af geserveerd, hoe goed je platen ook nog zijn (hoor jij nieuwer werk van Pet Shop Boys, Simple Minds of A-Ha nog op de radio?).

Verder ben ik het met je eens dat het langzamerhand wel wat lastig wordt om die oude kerels over het podium te zien paraderen, maar als ze er nog steeds plezier hebben, houd ik ze niet tegen.

Kennelijk zijn er ook nog geen plaatsvervangers die meer volk trekken. Ghost, Powerwolf en Sabaton zijn waarschijnlijk de enige, als je het over traditionelere metal en hardrock hebt (ongeacht wat je ervan vindt).

Testament is niet oud?. Ze bestaan al 35 jaar. Bijna veertig als je de jaren van The Legacy meetelt. Ik denk niet dat je de relevantie van Exodus en Death Angel overschatten. Ik denk dat met name Slayer en Testament nog het meeste draagvlak hebben, maar Exodus en Death Angel beduidend minder lijkt me.
ik vind het juist fijn dat er in dit genre plek is voor ouwe rotten.
Dat is het ook. Het zou van mijn kant hypocriet zijn als ik dit zou ontkennen, aangezien ik praktisch alle belangrijke reuniën live heb gezien. Er is alleen juist heel veel plek voor oude rotten. Dat is het punt dat ik wil maken. Niet alleen festivals, maar ook de tijdschriften en dergelijke, gaan vooral voor die veertigplussers (of maak er gerust vijftigplussers van). De balans is ver te zoeken en dat zorgt voor een ongezonde situatie. Ik hoor en lees zo vaak de kreet "ze hebben zich allang bewezen". Die stelling is zo ongelooflijk fout, want naar mijn idee hoort iedere artiest zich met iedere plaat en ieder optreden te bewijzen. Als je niet meer relevant bent, moet je gewoon plaats maken. Het is gewoon heel schrijnend om te zien dat bands toegejuichd worden, terwijl ze al jaren niks meer te zeggen hebben en wiens platen al een tijdje op de automatische piloot gemaakt worden. Juist dan vind ik Saxon en Judas Priest goede voorbeelden. Je kunt wel zeggen dat die platen goed verkopen, maar de reden dat ze goed verkopen is vanwege de naamsbekendheid en het feit dat ze ieder jaar mogen opdraven voor de festivals. Er zijn nauwelijks plaatsvervangers, omdat al die muzikanten inmiddels een baan en/of gezin hebben, want met muziek kunnen ze geen boterham verdienen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door KoenM » zo jun 19, 2022 8:59 pm

Amorphis wint na 3 nrs al show vd dag. Tyfus wat goed.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9474
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Heyoka » zo jun 19, 2022 11:29 pm

KoenM schreef: zo jun 19, 2022 6:21 pm Afbeelding

Nailed to the cross!
Ik keur m goed!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Rene » ma jun 20, 2022 7:37 am

De oude garde heeft hits, nummers die een groot deel van het publiek kent. De nieuwe garde niet.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » ma jun 20, 2022 8:38 am

De nieuwe garde heeft potentiële hits 🤷‍♂️
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Appelflap » ma jun 20, 2022 9:00 am

Testament is echt wel oldskool. Bestaan al duizend jaar
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Krimhild » ma jun 20, 2022 9:02 am

innuendo schreef: ma jun 20, 2022 8:38 am De nieuwe garde heeft potentiële hits 🤷‍♂️
Ik ben het eerder met Rene eens.

Je ziet iets heel belangrijks over het hoofd: toen was er minder aanbod en toen was die muziekstijl nieuw, dus de toen gemaakte melodieën zitten in het collectieve geheugen gebeiteld op een unieke manier. Muziek is niet alleen muziek, het is ook context. Muziek die je voor het eerst hoort als je 17 bent, in de kroeg, muziek die je je vader hoort draaien in z’n auto, muziek die je voor het eerst zelf koopt, muziek die je met vrienden blèrt tijdens feestjes… Iron Maiden (en tijdgenoten) zijn daardoor diep geworteld en breed verspreid.

Dan kun je wel met nieuwe bandjes komen aanzetten, maar de tijd is anders nu, door internet. Iedereen kijkt andere dingen, luistert andere dingen dan anderen. Van die breedgedragen bands als vroeger zijn en komen er niet meer.

Iets vergelijkbaars is eerder gebeurd in de wetenschap: 100 jaar terug was Einstein een superster waarvoor heel Amerika de straat op ging, letterlijk, om hem voorbij te zien komen. Hele dorpen liepen uit.
Welke wetenschapper is er nu nog wereldberoemd op die manier? Niemand.

Jullie noemen Powerwolf en Ghost als opvolgers maar die bands hebben een heel andere lading dan de klassiekers, juist door bovengenoemd effect. Zelfs als die bands nu komende 20 jaar telkens headlinen, gaan ze nog niet zo populair zijn als Maiden - niet op dezelfde manier.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door scorpion » ma jun 20, 2022 9:12 am

Gisteren geweest. Amorphis was de dag winnaar. Verder ook erg genoten van Crossfatih, Rival Sons, Me and that man, Fire From the Gods en Dimmu Borgir. The Offspring was leuk voor een keer van een afstandje. Spiritbox viel zwaar tegen maar hadden dan ook een belachelijke slecht gemixt geluid dus misschien lag het daaraan.

Ligt het trouwens aan mij of was die nieuwe indeling niet optimaal. Het voelde heel druk aan met doorstromen steeds en ik heb nog nooit zo lang moeten wachten om naar een pisbak te kunnen.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door arnibes » ma jun 20, 2022 9:40 am

Prima. Zit er ook weer op.
Ik heb een paar mooie optredens gezien en lekker bier gedronken. Wel vond ik de sfeer wat tam, en dat kan niet alleen hebben gelegen aan het weer en de gemiddeld oudere bands. Hebben jullie hetzelfde ervaren?

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9474
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Heyoka » ma jun 20, 2022 9:48 am

arnibes schreef: ma jun 20, 2022 9:40 am Prima. Zit er ook weer op.
Ik heb een paar mooie optredens gezien en lekker bier gedronken. Wel vond ik de sfeer wat tam, en dat kan niet alleen hebben gelegen aan het weer en de gemiddeld oudere bands. Hebben jullie hetzelfde ervaren?
Welkom terug, Arnibes!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Krimhild » ma jun 20, 2022 10:12 am

arnibes schreef: ma jun 20, 2022 9:40 am Prima. Zit er ook weer op.
Ik heb een paar mooie optredens gezien en lekker bier gedronken. Wel vond ik de sfeer wat tam, en dat kan niet alleen hebben gelegen aan het weer en de gemiddeld oudere bands. Hebben jullie hetzelfde ervaren?
Ligt wel aan het weer. Drie dagen 30+ graden (en zuipen en in een tent liggen) slaat mensen lam.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Appelflap » ma jun 20, 2022 10:22 am

Arnibes. Nou breekt mijn klomp
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Lennert » ma jun 20, 2022 11:45 am

Krimhild schreef: ma jun 20, 2022 9:02 am Welke wetenschapper is er nu nog wereldberoemd op die manier? Niemand.
Afbeelding

Afbeelding
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Jan1973 » ma jun 20, 2022 1:08 pm

Heyoka schreef: zo jun 19, 2022 11:29 pm
KoenM schreef: zo jun 19, 2022 6:21 pm Afbeelding

Nailed to the cross!
Ik keur m goed!
Oh jee, foto bij Oude Band Die Niet Vrijwillig hun levensonderhoud weggooit door plaats te maken voor Niet Oude Bands.

Ik denk dat ik er hooguit 3-4 meter vandaan stond.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Krimhild » ma jun 20, 2022 1:24 pm

Lennert schreef: ma jun 20, 2022 11:45 am
Krimhild schreef: ma jun 20, 2022 9:02 am Welke wetenschapper is er nu nog wereldberoemd op die manier? Niemand.
Afbeelding

Afbeelding
Nee, daar lopen geen dorpen voor uit zoals toen.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door valkyrian » ma jun 20, 2022 2:48 pm

KoenM schreef: vr jun 17, 2022 9:07 am Afbeelding

Mercyful Fate kijken met Steve DiGiorgio.
vetvetvet!!!
beetje jaloers

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door arnibes » ma jun 20, 2022 4:00 pm

Krimhild schreef: ma jun 20, 2022 10:12 am
arnibes schreef: ma jun 20, 2022 9:40 am Prima. Zit er ook weer op.
Ik heb een paar mooie optredens gezien en lekker bier gedronken. Wel vond ik de sfeer wat tam, en dat kan niet alleen hebben gelegen aan het weer en de gemiddeld oudere bands. Hebben jullie hetzelfde ervaren?
Ligt wel aan het weer. Drie dagen 30+ graden (en zuipen en in een tent liggen) slaat mensen lam.
Handtasjes allemaal [tank]
Ok. Wat meer schaduw was fijn geweest.
Tijd om in de ideeën bus "botsauto's" te stoppen, paste perfect naast de Moose bar.

Voor mij waren de positieve meevallers dit weekend (lees; beter dan verwacht): Twin Temple, Sepultura, Devin Townsend, Red Fang, Merciful Fate, Crossfaith.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Krimhild » ma jun 20, 2022 4:12 pm

Handtasjes?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Spawn999 » ma jun 20, 2022 4:24 pm

Krimhild schreef: ma jun 20, 2022 4:12 pmHandtasjes?
Storm loopt binnen: “Bij ons bij de commando's…“
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Appelflap » ma jun 20, 2022 4:29 pm

Krimhild schreef: ma jun 20, 2022 9:02 am
innuendo schreef: ma jun 20, 2022 8:38 am De nieuwe garde heeft potentiële hits 🤷‍♂️
Ik ben het eerder met Rene eens.

Je ziet iets heel belangrijks over het hoofd: toen was er minder aanbod en toen was die muziekstijl nieuw, dus de toen gemaakte melodieën zitten in het collectieve geheugen gebeiteld op een unieke manier. Muziek is niet alleen muziek, het is ook context. Muziek die je voor het eerst hoort als je 17 bent, in de kroeg, muziek die je je vader hoort draaien in z’n auto, muziek die je voor het eerst zelf koopt, muziek die je met vrienden blèrt tijdens feestjes… Iron Maiden (en tijdgenoten) zijn daardoor diep geworteld en breed verspreid.

Dan kun je wel met nieuwe bandjes komen aanzetten, maar de tijd is anders nu, door internet. Iedereen kijkt andere dingen, luistert andere dingen dan anderen. Van die breedgedragen bands als vroeger zijn en komen er niet meer.

Iets vergelijkbaars is eerder gebeurd in de wetenschap: 100 jaar terug was Einstein een superster waarvoor heel Amerika de straat op ging, letterlijk, om hem voorbij te zien komen. Hele dorpen liepen uit.
Welke wetenschapper is er nu nog wereldberoemd op die manier? Niemand.

Jullie noemen Powerwolf en Ghost als opvolgers maar die bands hebben een heel andere lading dan de klassiekers, juist door bovengenoemd effect. Zelfs als die bands nu komende 20 jaar telkens headlinen, gaan ze nog niet zo populair zijn als Maiden - niet op dezelfde manier.
Mooie en goede post
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Krimhild » ma jun 20, 2022 5:42 pm

Krimhild schreef: ma jun 20, 2022 1:24 pm
Lennert schreef: ma jun 20, 2022 11:45 am
Krimhild schreef: ma jun 20, 2022 9:02 am Welke wetenschapper is er nu nog wereldberoemd op die manier? Niemand.
- Hawking enzo
Nee, daar lopen geen dorpen voor uit zoals toen.
Ik zal het toelichten.

“On November 6, 1919, the headline of The Times of London read, “Revolution in Science—New Theory of the Universe—Newton’s Ideas Overthrown—Momentous Pronouncement—Space ‘Warped.’” Almost immediately, Einstein became a world-renowned physicist, the successor to Isaac Newton.

Invitations came pouring in for him to speak around the world. In 1921 Einstein began the first of several world tours, visiting the United States, England, Japan, and France. Everywhere he went, the crowds numbered in the thousands.”

Bron: https://www.britannica.com/biography/Al ... ing-career

Niemand evenaart dit of heeft dit geëvenaard. Zie ook:
https://www.shutterstock.com/video/clip ... sses-large
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door Joris » ma jun 20, 2022 7:09 pm

Over de nieuwe garde gesproken…. Hoe was mercyful Fate? (Misschien niet ver genoeg terug gelezen in dit topic).

Voor mij was dat hetgeen ik het liefst was gaan kijken als ik een kaartje had gehad. Puur omdat ik ze nog nooit live heb kunnen zien en het toch wel een legendarische band is. Helaas nu ook alleen maar op festivals.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door innuendo » ma jun 20, 2022 8:17 pm

Krimhild schreef: ma jun 20, 2022 5:42 pm
Krimhild schreef: ma jun 20, 2022 1:24 pm
Lennert schreef: ma jun 20, 2022 11:45 am
- Hawking enzo
Nee, daar lopen geen dorpen voor uit zoals toen.
Ik zal het toelichten.

“On November 6, 1919, the headline of The Times of London read, “Revolution in Science—New Theory of the Universe—Newton’s Ideas Overthrown—Momentous Pronouncement—Space ‘Warped.’” Almost immediately, Einstein became a world-renowned physicist, the successor to Isaac Newton.

Invitations came pouring in for him to speak around the world. In 1921 Einstein began the first of several world tours, visiting the United States, England, Japan, and France. Everywhere he went, the crowds numbered in the thousands.”

Bron: https://www.britannica.com/biography/Al ... ing-career

Niemand evenaart dit of heeft dit geëvenaard. Zie ook:
https://www.shutterstock.com/video/clip ... sses-large

Ik snap niet zo goed waarom je Einstein aanhaalt eigenlijk. Tussen hem en Newton zich ook pakweg 200 jaar. Verder is het volstrekt logisch waarom hij volle zalen trekt en dit nu minder waarschijnlijk is (al vind ik Neill Degrasse Tyson wel een goed voorbeeld van iemand die dat wel zou kunnen). Honderd jaar geleden was er nog geen internet, geen tv en nog nauwelijks radio. In een tijd van grote vernieuwingen, zou Einstein best een soort popster geweest kunnen zijn, maar de wereld stak toen heel anders in elkaar als nu. En er zijn wel degelijk bekende wetenschappers die een groot publiek bereiken. NDT heeft zijn eigen programma’s (en die zijn geweldig). Carl Sagan is zijn voorganger in die documentaires. Verder is David Attenborough wereldberoemd (en zou ook duizenden trekken bij een wereldtournee). Iedereen kent hier zijn Nederlandse tegenhanger: Freek Vonk. Je hebt de DWDD collegetour: Robert Dijkgraaf, wederom Freek Vonk, Erik Scherder en nog een aantal meer. Waar haal je vandaan dat wetenschap niet populair is? Het is zelfs populairder dan ooit.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop Metal Meeting 2022

Bericht door dako » di jun 21, 2022 7:31 am

Nou, dat was weer goud hoor!
Toptijd gehad. Het weer was net te doen voor mij, op de warmste dag wilde ik gelukkig alleen bands zien op het hoofdpodium. Leuk om iedereen van het forum nog even te spreken!
Ik vond de organisatie prima. Hoorde dat er qua files en rijen voor de camping nog wel wat te klagen viel, maar eenmaal op het festivalterrein vond ik alles goed geregeld. Weinig tot geen rijen bij de barren en eettenten, behalve dan om een uur of acht in de avond als iedereen ineens pizza wil, maar dat hou je toch. Iets meer plees zouden goud zijn, de urinoirs waren er zat maar dat de vrouwen elke keer 10 minuten in de rij moeten staan is gewoon slecht.

Qua bands positief verrast door Michael Schenker, Europe en Foreigner. Sabaton was een waardig afsluiter met een bovengemiddelde show, Offspring ging van 'ik loop even langs zodat ik ze af kan strepen' tot 'holy fuck ik ging ineens een half uur los'. Alice Cooper vond ik niet heel boeiend en Mercyful Fate viel wat mij betreft erg tegen (King Diamond doet erg z'n best qua outfit en dan staat die lamstraal op gitaar in een trainingsjas en omgekeerd petje, wat ben je dan voor sjappie) maar ik geloof dat ik de enge was die dat vond.
Vond de drukte erg meevallen. Nooit problemen om een zitplekje op het gras te vinden en bij de bands kon je altijd redelijk makkelijk naar voren lopen.
Op naar volgend jaar!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Plaats reactie