Akelei

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Miikja
Berichten: 79
Lid geworden op: di jul 26, 2005 5:33 pm

Akelei

Bericht door Miikja » ma dec 13, 2021 7:20 pm

Nieuw onderwerp, dus eerst even een nette introductie:

Akelei is een Nederlandse doom metalband met muziek die bol staat van sfeer en melodie. De groep wordt opgericht in 2006 en brengt in 2008 z'n eerste demo uit. Die wordt twee jaar later opgevolgd door een volwaardig langspeeldebuut: De zwaarte van het doorstane. Deze plaat gooit hoge ogen in zowel eigen land als daarbuiten. Optredens volgen, onder meer op Dutch Doom Days, en de band deelt het podium met genregenoten als The Gathering, Hamferð en Funeral. Nieuw studiowerk laat echter lang op zich wachten. Eind 2021 verschijnt dan toch een ep met daarop drie nieuwe nummers, Een van ons. Op deze plaat experimenteert Akelei met klassieke arrangementen, samenzang en ambient drone.

Die nieuwe ziet zo uit:
Afbeelding

Eerste nummer:


https://akelei.org/
https://akelei.bandcamp.com/
https://twitter.com/Akelei_NL

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2356
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Akelei

Bericht door Jan-Willem » ma dec 13, 2021 10:44 pm

Miikja, ik was vanmorgen al op zoek naar dit topic (dat toen nog niet bestond) dit nieuws te delen maar je hebt het zelf al gedaan.

Het werd ook wel eens verdomme tijd ook voor nieuwe muziek.

Er is namelijk geen fijnere werkdag dan een werkdag die kan beginnen met nieuwe muziek van Akelei.

Om eerlijk te zijn vind ik deze EP nog niet zo makkelijk verteerbaar als het eerdere werk, waar ik groot fan van ben.

Gelukkig voor mij begon ik het typische Akelei geluid bij de tweede luisterbeurt toch te herkennen.

Ik luister nog even door.

Zullen we wel afspreken dat het volgende deel geen 13 jaar er overdoet? Des noods kom ik het zelf inspelen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25305
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Akelei

Bericht door Jeroen » di dec 14, 2021 9:37 am

Ik kan die naam gewoon niet los zien van de snackbar in mijn vroegere woonplaats. Patatje? Ja, ga wel even naar de Akelei :P
Mooi bloemetje ook. Niet echt doom.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Miikja
Berichten: 79
Lid geworden op: di jul 26, 2005 5:33 pm

Re: Akelei

Bericht door Miikja » di dec 14, 2021 10:09 am

Jan-Willem schreef: ma dec 13, 2021 10:44 pm Zullen we wel afspreken dat het volgende deel geen 13 jaar er overdoet? Des noods kom ik het zelf inspelen :mrgreen:
Hé, hé... Het was maar elf jaar, niet overdrijven! Nee maar goed, ik vind het zelf ook wel een beetje belachelijk. Dus bij deze: afgesproken ;)

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11283
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Akelei

Bericht door Spawn999 » di dec 14, 2021 10:22 am

Jeroen schreef: di dec 14, 2021 9:37 am Ik kan die naam gewoon niet los zien van de snackbar in mijn vroegere woonplaats. Patatje? Ja, ga wel even naar de Akelei :P
Mooi bloemetje ook. Niet echt doom.
We gaan er toch niet over b-Akeleien he?

Sorry flies away!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Akelei

Bericht door Bleek No. 1 » di dec 14, 2021 11:10 am

Ooit nog eens de CD van De Zwaarte Van Het Doorstane rechtstreeks besteld bij Akelei. Dat was een tijd geleden, zeg.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Miikja
Berichten: 79
Lid geworden op: di jul 26, 2005 5:33 pm

Re: Akelei

Bericht door Miikja » di dec 14, 2021 6:25 pm

Bleek No. 1 schreef: di dec 14, 2021 11:10 am Ooit nog eens de CD van De Zwaarte Van Het Doorstane rechtstreeks besteld bij Akelei. Dat was een tijd geleden, zeg.
Jaja, de boodschap is helder. Het is lang geleden. Zoals Brutal Truth al zei in '92: Time goes on.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Akelei

Bericht door Bleek No. 1 » di dec 14, 2021 6:47 pm

Miikja schreef: di dec 14, 2021 6:25 pm
Bleek No. 1 schreef: di dec 14, 2021 11:10 am Ooit nog eens de CD van De Zwaarte Van Het Doorstane rechtstreeks besteld bij Akelei. Dat was een tijd geleden, zeg.
Jaja, de boodschap is helder. Het is lang geleden. Zoals Brutal Truth al zei in '92: Time goes on.
Dat was geeneens een steek. Ik weet het gewoon nog goed, want ik had absurd lang de envelop bewaard, want het was handgeschreven, en ik dacht het ooit te laten signeren.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Miikja
Berichten: 79
Lid geworden op: di jul 26, 2005 5:33 pm

Re: Akelei

Bericht door Miikja » di dec 14, 2021 10:33 pm

Een beetje pesten mag best hoor, ook omdat we niet wereldberoemd zijn geworden en je die envelop dus een beetje voor niks hebt bewaard. Maar ik wil hem met alle liefde signeren! 8)

Plaats reactie