Kwaliteit concertzalen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door Krimhild » di mei 03, 2022 6:20 pm

Jan1973 schreef: di mei 03, 2022 4:00 pm
In het algemeen zijn er in Nederland gewoon een hoop mensen die altijd wat te zeiken hebben en er dus ook een argumentloze en irrationele hobby van maken te zeiken over het geluid (op de welbekende "mening als feit" wijze), overal en altijd. Zoals gezegd, ik zou in 30 jaar concerten behalve AC/DC weinig voorbeelden me kunnen herinneren.

En ik ben niet doof, mijn gehoor is vorig jaar getest en was wonderbaarlijk genoeg nog steeds goed.
Jij luistert geen black en death metal, of wel Jan?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door HighKing » di mei 03, 2022 6:59 pm

Krimhild schreef: di mei 03, 2022 6:18 pm Er zijn geen kaarten meer voor Tool uiteraard maar ik heb mijn connecties, Jan. De juiste mensen kennen.
Goed om te weten, of geldt dat alleen voor Tool? :D
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door Krimhild » di mei 03, 2022 7:24 pm

Berust dit keer vooral op toeval =;’)
Maar het klinkt wel stoer, ja toch
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door HighKing » di mei 03, 2022 10:43 pm

Niet dan? Jazeker! :lol:
KFFR, old-school metal!

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door Jan1973 » wo mei 04, 2022 10:55 am

Krimhild schreef: di mei 03, 2022 6:20 pm
Jan1973 schreef: di mei 03, 2022 4:00 pm
In het algemeen zijn er in Nederland gewoon een hoop mensen die altijd wat te zeiken hebben en er dus ook een argumentloze en irrationele hobby van maken te zeiken over het geluid (op de welbekende "mening als feit" wijze), overal en altijd. Zoals gezegd, ik zou in 30 jaar concerten behalve AC/DC weinig voorbeelden me kunnen herinneren.

En ik ben niet doof, mijn gehoor is vorig jaar getest en was wonderbaarlijk genoeg nog steeds goed.
Jij luistert geen black en death metal, of wel Jan?
Ik luister van alles. Ik kan me wel herinneren dat ik in de jaren 2000 nog regelmatig met een piep in de oren van een concert terug kwam (soms zelfs, bij Mötorhead, de andere ochtend nog) maar gehoor is nog steeds goed en geen tinnitus, ik snap het ook niet. Soms gingen we, lokale bands en anders, wekelijks naar concerten, zonder oordoppen tot misschien 5-6 jaar terug. Kwestie van geluk denk ik.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door MadTinus » wo mei 04, 2022 11:12 am

Sommige mensen hebben een sterker gehoor dan anderen, jij bent een van de gelukkigen met zo'n sterk gehoor zo lijkt het, Jan. Toch zou ik er zuinig op zijn, voorkomen is beter dan genezen. Het is toch elke muziekliefhebber's worst nightmare om gehoorschade op te lopen of nog erger, doof te worden.

Ik heb ergens halverwege jaren 90, toen ik net concerten begon te bezoeken, een aantal concerten zonder oordoppen bezocht. Ik had dan ook altijd een piep in mijn oren, soms wel enkele dagen. Dacht toen dat het normaal was en erbij hoorde. Ben toen oordoppen gaan dragen, maar het kwaad was helaas al geschied. Hoor nog prima, maar het is nooit 100% stil in mijn oren. Gelukkig heeft het (nog?) geen vormen aangenomen waarbij het echt hinderlijk is.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door Krimhild » wo mei 04, 2022 11:28 am

Jan1973 schreef: wo mei 04, 2022 10:55 am
Krimhild schreef: di mei 03, 2022 6:20 pm
Jan1973 schreef: di mei 03, 2022 4:00 pm
In het algemeen zijn er in Nederland gewoon een hoop mensen die altijd wat te zeiken hebben en er dus ook een argumentloze en irrationele hobby van maken te zeiken over het geluid (op de welbekende "mening als feit" wijze), overal en altijd. Zoals gezegd, ik zou in 30 jaar concerten behalve AC/DC weinig voorbeelden me kunnen herinneren.

En ik ben niet doof, mijn gehoor is vorig jaar getest en was wonderbaarlijk genoeg nog steeds goed.
Jij luistert geen black en death metal, of wel Jan?
Ik luister van alles. Ik kan me wel herinneren dat ik in de jaren 2000 nog regelmatig met een piep in de oren van een concert terug kwam (soms zelfs, bij Mötorhead, de andere ochtend nog) maar gehoor is nog steeds goed en geen tinnitus, ik snap het ook niet. Soms gingen we, lokale bands en anders, wekelijks naar concerten, zonder oordoppen tot misschien 5-6 jaar terug. Kwestie van geluk denk ik.
Nee ik doelde niet op je oren, maar op het geluid. Bij black metal is het geluid heel vaak kut. Bij hard rock en heavy metal enzo is dat veel vaker wel gewoon goed. Vandaar mijn vraag naar welke genres je meestal gaat. Je kan me iemand noemen “die altijd wat te zeiken heeft”, maar dat komt omdat dat nou eenmaal vaak terecht is. Niet omdat zeiken mijn hobby is.

Gezien jij in dertig jaar tijd maar 1 concert met slecht geluid hebt meegemaakt - wat ik heel verbazingwekkend vind - zou ik eerder willen zeggen dat niet-zeiken-maar-genieten jóuw hobby is. Wat dan weer wel bewonderenswaardig is.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door Spawn999 » do mei 05, 2022 11:03 pm

Cthulhu oordopjes?

Afbeelding
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door valkyrian » vr mei 06, 2022 12:59 am

Omg!!! Die zijn geweldig!

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door Jan1973 » vr mei 06, 2022 8:16 am

Krimhild schreef: wo mei 04, 2022 11:28 am
Jan1973 schreef: wo mei 04, 2022 10:55 am
Krimhild schreef: di mei 03, 2022 6:20 pm
Jij luistert geen black en death metal, of wel Jan?
Ik luister van alles. Ik kan me wel herinneren dat ik in de jaren 2000 nog regelmatig met een piep in de oren van een concert terug kwam (soms zelfs, bij Mötorhead, de andere ochtend nog) maar gehoor is nog steeds goed en geen tinnitus, ik snap het ook niet. Soms gingen we, lokale bands en anders, wekelijks naar concerten, zonder oordoppen tot misschien 5-6 jaar terug. Kwestie van geluk denk ik.
Nee ik doelde niet op je oren, maar op het geluid. Bij black metal is het geluid heel vaak kut. Bij hard rock en heavy metal enzo is dat veel vaker wel gewoon goed. Vandaar mijn vraag naar welke genres je meestal gaat. Je kan me iemand noemen “die altijd wat te zeiken heeft”, maar dat komt omdat dat nou eenmaal vaak terecht is. Niet omdat zeiken mijn hobby is.

Gezien jij in dertig jaar tijd maar 1 concert met slecht geluid hebt meegemaakt - wat ik heel verbazingwekkend vind - zou ik eerder willen zeggen dat niet-zeiken-maar-genieten jóuw hobby is. Wat dan weer wel bewonderenswaardig is.
Hohoho, ik bedoelde dit in het algemeen en zeker niet specifiek jou, wat ik bedoelde waren, je weet wel van die mensen die, b.v. op Facebook of in comment panelen onder b.v. recensies, lopen te zeiken dat ze weliswaar ergens geweest zijn, maar "het geluid WAS wel weer kut", van die mensen die moeite hebben met de realiteit in het algemeen, van die mensen die zich afvragen of ze nog ergens argumentloos over kunnen zeiken. Daardoor komen denk ik ook de geruchten over slecht geluid in het Sportpaleis.

Black metal live heb ik geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door Johan » ma mei 09, 2022 5:47 pm

Black en Death is inderdaad sowieso vaak matig qua geluid. Thrash ook. Een tijd geleden waren concerten van Testament ALTIJD verschrikkelijk qua geluid. Ik geloof dat ze inmiddels hun geluidsman ontslagen hebben want tegenwoordig is het wel beter.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door Spawn999 » za jul 23, 2022 9:06 am

Misschien iets voor dako?
Afbeelding

Deze verlies je (bijna) niet.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Kwaliteit concertzalen

Bericht door HighKing » za jul 23, 2022 9:50 am

:D
KFFR, old-school metal!

Plaats reactie