Brutal Assault 2022 9-13 Augustus, Josefov

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Brutal Assault 2022 9-13 Augustus, Josefov

Bericht door Johan » di aug 02, 2022 10:57 am

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Er gaat vast niemand anders van hier, maar dan houd ik me alsnog aanbevolen voor bands die ik sowieso zou moeten gaan checken. Daarnaast natuurlijk mooi om dit geweldige festival te promoten voor toekomstige edities, want alles klopt hier: altijd goeie line-ups, fantastische setting, toporganisatie, goed eten en relatief behoorlijk goedkoop.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Brutal Assault 2022 9-13 Augustus, Josefov

Bericht door KoenM » di aug 02, 2022 11:03 am

Zo'n festival dat al 15 jaar op mijn radar staat, maar nog nooit is gelukt.

Ga Conjurer kijken! Krijg je geen spijt van. En Carnation, als je zo vroeg op het terrein raakt.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Brutal Assault 2022 9-13 Augustus, Josefov

Bericht door Johan » di aug 02, 2022 10:18 pm

Da's niet eentje waar je 2 dagen van tevoren bij besluit, daar ga ik heen, nee!

Volgend jaar nieuwe kans ;).

10:30 op het festivalterrein klinkt wel erg ambitieus! Zeker aangezien afterparty in het 'Youtube-cafe' in zo'n vervallen historisch pand in het centrum van Josefov ook altijd hilarisch is!

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2344
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Brutal Assault 2022 9-13 Augustus, Josefov

Bericht door Jan-Willem » wo aug 03, 2022 11:58 am

Wat maakt Brutal assault zo leuk Johan?

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Brutal Assault 2022 9-13 Augustus, Josefov

Bericht door Johan » wo aug 03, 2022 12:10 pm

De bezoekers alleen al: een mooie mix tussen lokale en internationale metalfans die heel open zijn waardoor je eigenlijk met bijna iedere random andere bezoeker slap kunt ouwhoeren. De line-up: met meer nadruk op veel middelgrote en kleinere namen. De hele setting met een prachtige aankleding in het oude complex van een enorm historisch fort, inclusief tunnels en bunkers. Ontzettend goeie organisatie, inclusief een superchill betaalsysteem waarbij je geld op je chip aan het polsbandje laad en dus steeds alleen maar even met je pols langs een scanner van de bars of eettenten hoeft en het bedrag automatisch wordt afgeschreven. Een groot aanbod van heel veel soorten lekker eten en ook wel uiteenlopende biertjes, sterk spul, cocktails, etc.

Ik noem maar wat :D

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Brutal Assault 2022 9-13 Augustus, Josefov

Bericht door Hieronimus » wo aug 03, 2022 12:15 pm

Onmeunig dikke line-up, voor volgend jaar ga ik het serieus overwegen.

Ik zou deze bands willen aanraden, ook als ik een beetje af ga op jouw smaak: Vulture Industries, Gaerea, Ahab, Nailed to Obscurity, Regarde les Hommes Tomber, Dool, Arcturus, Igorrr, Sólstafir, Oranssi Pazuzu, en de verdere usual suspects.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Brutal Assault 2022 9-13 Augustus, Josefov

Bericht door dako » wo aug 03, 2022 12:30 pm

Johan schreef: wo aug 03, 2022 12:10 pminclusief een superchill betaalsysteem waarbij je geld op je chip aan het polsbandje laad en dus steeds alleen maar even met je pols langs een scanner van de bars of eettenten hoeft en het bedrag automatisch wordt afgeschreven
Dit zou elk festival moeten doen. Klinkt goud.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Brutal Assault 2022 9-13 Augustus, Josefov

Bericht door Johan » wo aug 03, 2022 4:57 pm

Hieronimus schreef: wo aug 03, 2022 12:15 pm Onmeunig dikke line-up, voor volgend jaar ga ik het serieus overwegen.

Ik zou deze bands willen aanraden, ook als ik een beetje af ga op jouw smaak: Vulture Industries, Gaerea, Ahab, Nailed to Obscurity, Regarde les Hommes Tomber, Dool, Arcturus, Igorrr, Sólstafir, Oranssi Pazuzu, en de verdere usual suspects.
Ja, zeker doen. Die line-up is gewoon standaard super dik! Vulture Industries, Ahab, RlHT, Dool, Arcturus, Igorrr, Sólstafir en Oranssi Pazuzu stonden al op mijn radar om te gaan checken, maar die extra 2 houd ik dan ook in het oog, thanks!
dako schreef: wo aug 03, 2022 12:30 pm
Johan schreef: wo aug 03, 2022 12:10 pminclusief een superchill betaalsysteem waarbij je geld op je chip aan het polsbandje laad en dus steeds alleen maar even met je pols langs een scanner van de bars of eettenten hoeft en het bedrag automatisch wordt afgeschreven
Dit zou elk festival moeten doen. Klinkt goud.
Het is eigenlijk net zoiets als vreten of zuipen bestellen in een gemiddelde sauna, alleen moet je hier wel vooraf een zooi Tsjechische kronen op je bandje laden. We gaan het zien hoe het nu is, maar in 2018 en 2019 kwam je een hele dag met een gigantische sloot drank en prima eten wel met 35 a 40 euro door :shock: :D.
Laatst gewijzigd door Johan op wo aug 03, 2022 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Brutal Assault 2022 9-13 Augustus, Josefov

Bericht door KoenM » wo aug 03, 2022 5:12 pm

Ja prachtig he. Toen ik het festival voor het eerst in het vizier kreeg in pak m beet 2007 / 2008 / 2009 (toen ik zelf naar Metalcamp ging) hoorde ik verhalen van een euro voor een halve liter prima pils. Zal nu wel een pak meer zijn, maar dat is hier ook. Blijft goedkoop dus. En die line-up is elk jaar geweldig. Nog nooit iemand meegekregen en als papa lukt het me nu niet meer om in augustus een week pleite te gaan.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Brutal Assault 2022 9-13 Augustus, Josefov

Bericht door Johan » wo aug 17, 2022 10:51 am

Het was weer een feest! Het festival heeft wederom bij mij z'n status als beste Metalfestival van Europa waargemaakt. Zoveel goeie bands, alles prima geregeld, die aankleding, het overweldigende aanbod van lekker en gevarieerd eten (inclusief een hele Vegan street met prima eten!).

5 dagen was wel een beetje veel van het goeie! Tijdens het festival viel dat wel mee, maar in de dagen erna merk je wel wat voor een aanslag op je lijf dat is, zoveel dagen feest, drankjes, de hele dag op en neer lopen, springen, headbangen etc.

Enkele hoogtepunten:

Thy Catafalque (Bleef maar boeien met interessante nummers ondanks dat ik er nog werkelijk niks van kende)

Orransi Pazuzu (Verschroeiend, manisch, zweverig en rossend tegelijk op het einde van Dag 5)

Soen (Zet het niveau van de prachtige albums moeiteloos live even sterk neer. De ballads vormden een heerlijk prachtig rustpunt tussen al het harde geweld van de meeste andere bands)

Katatonia (Zeker zo goed als op Prognosis, maar door de kortere speeltijd zonder een aantal overbodige songs en met alleen maar sterk spul)

Arcturus (Ondanks de regen ging het volk nog prima los. Ik vroeg me van tevoren af hoe deze band hun werk live zou brengen. Nou, geen enkel probleem, met ICS Vortex in een glansrol)

Gaahl's Wyrd (Deze black roste live echt alles aan gort, met geweldige extreme vocalen. Beter dan op hun plaat)

Rivers of Nihil (Vette technisch melodische death)

Dool (omdat Dool altijd goed is)

Alcest (Wat mij betreft nog beter dan op Graspop! Délivrance als afsluiter is magisch.)

Swallow the Sun (Mijn derde keer al dit jaar, maar deze keer waren ze nóg beter dan in Durbuy en Eindhoven. Wat een sfeer en dynamiek zetten die gasten neer!)

Stake (Begonnen belachelijk vroeg, maar rosten het aanwezige publiek al snel helemaal wakker met een belachelijk energieke show, inclusief een zanger die om problemen met de mic heenzingt, o.a. door doodleuk door te zingen met de microfoon in z'n waffel)

Vulture Industries (Stonden op een klein achteraf podiumpje maar pakte die hele binnenplaats van het fort in met een geweldige show. Hier ga ik meer van luisteren, want buiten de recente single ken ik er nog niks van)

Wat weinige minpunten:

- Die 8 soorten Tsjechisch pils smaken allemaal hetzelfde en allemaal even goor IMO. De paar andere lekkere bieren die ze hadden (Brut Ale IPA vooral) was na dag 3 overal op.

- Flinke inflatie t.o.v. de vorige editie in 2019. Nu geef je op een dag zo'n 50 a 60 euro uit aan eten en drinken. Begrijpelijk wel en nog steeds heel goedkoop in vergelijking met bij ons.

- Iets meer echte wc's en iets minder dixies waar je steeds maar moest zoeken of er pleepapier was zou niet slecht zijn!

Plaats reactie