Dinsdag 30-8 - Musicon Den Haag - Girlschool

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Dinsdag 30-8 - Musicon Den Haag - Girlschool

Bericht door dako » wo aug 24, 2022 7:35 am

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Komende dinsdag staat nwobhm-legende Girlschool in de Musicon in Den Haag.
Ze nemen de prima ouwe hardrockers van Alcatrazz (denk Rainbow/Scorpions) mee, dus dat wordt een feest.

Het begint om 19:30, om 23 kun je je ouwe lijer weer richting huis slepen. De Musicon is met een directe tram vanaf station CS te bereiken dus je hebt eigenlijk geen enkele smoes om te falen. Kaarten kosten ook maar 17 piek en koop je hier.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Dinsdag 30-8 - Musicon Den Haag - Girlschool

Bericht door Bleek No. 1 » wo aug 24, 2022 10:05 am

Girlschool is fucking vet, maar (bijna) helaas dat ik die dag al in de AFAS Live sta.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Dinsdag 30-8 - Musicon Den Haag - Girlschool

Bericht door dako » wo aug 31, 2022 8:18 am

Ja, dat was wel goud.
De opkomst is, zeker op zo'n kutdag, in de Musicon altijd spannend, maar het is daar gelukkig al snel goed gevuld en met een man of 150 was het boven mijn verwachting.
Girlschool was, na wat opstartproblemen met kutgeluid, erg tof. Ze kregen er steeds meer zin in, speelden alle nummers waarvoor je naar hun show gaat. Top.

Voor het voorprogramma Alcatrazz had ik hoge verwachtingen, en die werden muzikaal ook goed waargemaakt. Grandioze Rainbow-achtige hardrock. Alleen; wat is die zanger een achterlijke lompe hork joh. Heeft wel drie keer gezegd dat het publiek stil moest zijn ('this is not the place for some smalltalk') en begon tegen het eind van de set enorm tekeer te gaan tegen twee mensen die naar zijn mening wat te klef aan het zoenen waren.
Enorme lamlul. Het was echt prima publiek voor een onbekend kutbandje op de dinsdagavond. Wees fucking blij en loop niet zo te zeiken.
Jammer, want ik vond het muzikaal echt prima en het is precies het genre waar ik van houd, maar ze krijgen de tering maar tot ze die zak hooi eruit trappen.

Maar goed. Toen ging Girlschool spelen en was alles alsnog puik.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Dinsdag 30-8 - Musicon Den Haag - Girlschool

Bericht door Rene » do sep 01, 2022 8:41 am

Alzatrazz onbekend kutbandje? Kende je ze echt niet, of bedoel je dat ze nooit groot zijn geworden?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Dinsdag 30-8 - Musicon Den Haag - Girlschool

Bericht door dako » do sep 01, 2022 8:52 am

Hehe, ik ken ze oprecht pas sinds een paar maanden, toen ik op Spotify naar een playlist voor het Alcatraz-festival zocht en ze op die manier tegenkwam.
Leuke muziek, maar dat komt nu met zo'n negatieve bijsmaak dat ik er geen zin meer in heb.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Dinsdag 30-8 - Musicon Den Haag - Girlschool

Bericht door Rene » vr sep 02, 2022 9:19 am

Alcatraz is vooral bekend vanwege het feit dat de band begin jaren tachtig de carrières van Yngwie Malmsteen en Steve Vai heeft gelanceerd. Echt doorgebroken is Alcatraz niet.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dinsdag 30-8 - Musicon Den Haag - Girlschool

Bericht door Jeroen » zo sep 04, 2022 11:06 am

dako schreef: wo aug 31, 2022 8:18 am

Voor het voorprogramma Alcatrazz had ik hoge verwachtingen, en die werden muzikaal ook goed waargemaakt. Grandioze Rainbow-achtige hardrock. Alleen; wat is die zanger een achterlijke lompe hork joh. Heeft wel drie keer gezegd dat het publiek stil moest zijn ('this is not the place for some smalltalk') en begon tegen het eind van de set enorm tekeer te gaan tegen twee mensen die naar zijn mening wat te klef aan het zoenen waren.
Enorme lamlul. Het was echt prima publiek voor een onbekend kutbandje op de dinsdagavond. Wees fucking blij en loop niet zo te zeiken.
Jammer, want ik vond het muzikaal echt prima en het is precies het genre waar ik van houd, maar ze krijgen de tering maar tot ze die zak hooi eruit trappen.

Dat is toch Doogie White tegenwoordig? Vreemd. Nooit ervaren als een vervelende kerel. Uitstekende zanger bovendien.

Overigens heb ik ook wel eens een hekel aan van dat publiek dat voor één of twee hitjes naar concerten gaat en er vervolgens de rest van de tijd ongegeneerd doorheen loopt te lullen. Paar jaar geleden bij Ray Wilson (ex-Genesis) meegemaakt. Iedereen kwam voor dat hitje dat ie ooit met een Levi's reclame had gescoord en de rest was kennelijk niet interessant. Heel jammer als je ook rustige, akoestische nummers speelt. Ga dan verdomme in het café zitten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie