Slowdive

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Slowdive

Bericht door MadTinus » ma aug 14, 2023 12:24 pm

Een search op Slowdive en Shoegaze leverde niets op. Slowdive verdient toch zeker een eigen topic.

Slowdive is een shoegaze/dreampop band uit Reading, Engeland. Ze hebben in de jaren 90 drie albums uitgebracht waarvan "Souvlaki" uit 1994 het bekendste/populairste is.

Ik raakte er zo'n 25 jaar geleden mee bekend door andere bands die ze als invloed aanhaalden (Katatonia en The Gathering). Het wist me nooit écht te grijpen. Enkele jaren geleden brachten ze ineens een titelloos nieuw album uit, dat vond ik best sterk. Onlangs kondigden ze wederom een nieuw album ("Everything Is Alive") aan dat op 1 september verschijnt. Er zijn tot nu toe 3 singles verschenen en die vind ik allemaal prachtig, met name de nieuwste single "The Slab" is echt wonderschoon, wát een sfeer!

Meer liefhebbers van deze band hier?

De singles van het aanstaande album:


Souvlaki:


Titelloze album uit 2017:


Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Slowdive

Bericht door MadTinus » ma dec 11, 2023 12:54 pm

Het album "Everything is Alive" heeft het tot mijn album van het jaar geschopt, het is echt alles wat je van een Slowdive/shoegaze album kunt wensen. Ik kijk enorm uit naar het concert in Paradiso volgende maand.

Tot zover komt er vrijwel geen respons op mijn berichten over deze band. Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer Metalfanners zijn die dit aanspreekt.



Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Ernst
Berichten: 5012
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Slowdive

Bericht door Ernst » ma dec 11, 2023 4:27 pm

Ik luister af en toe shoegaze, ben er geen enorm groot fan van - maar ik kan wel horen dat je met je omschrijving helemaal gelijk hebt. Dit is in dit genre echt een top album, dat laatste van Slowdive. Ik ben verder niet bekend met de band, dus weet niet hoe het afsteekt tegen ander werk van de band. Mensen die een beetje van shoegaze houden moeten dit zeker checken.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Slowdive

Bericht door Appelflap » di dec 12, 2023 8:49 am

Ik vind het niet slecht, maar het is niet zo dat t me direct heel erg pakt bij luisterbeurtt 1
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Plaats reactie