3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Rene » di okt 03, 2023 2:05 pm

Volgende maand The Rock Circus in de Brabanthallen, een driedaags indoorfestival met erg veel bands. Zoals: Powerwolf, Electric Callboy, Halestorm, Epica, Black Vail Brides, Cradle Of Filth en een hele zooi meer.

Ik heb niet het idee dat dit erg leeft onder de metalliefhebbers. Er was niet eens een topic. Het lijkt me behoorlijk ambitieus om meteen drie dagen zoiets te organiseren, met veel bands die je ook wel op Into The Grave en Dynamo ziet. Maar misschien heb ik het mis en is er een grote behoefte aan zoiets aan het einde van het jaar?

https://therockcircus.nl/
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Mollusk » di okt 03, 2023 2:27 pm

Ik ga misschien de zondag. De laatste bands in het tijdschema zijn niets voor mij dus dan kan ik ook nog enigszins op tijd naar huis.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door dako » di okt 03, 2023 3:20 pm

Ik vind 100 euro veel geld voor Powerwolf.

(Heel het fokking forum: WIJ OOK!)
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Lennert » di okt 03, 2023 11:27 pm

Ik snap dit festival en de line-up niet.

Rivers Of Nihil is wel tof.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11319
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Spawn999 » wo okt 04, 2023 8:28 am

dako schreef: di okt 03, 2023 3:20 pm Ik vind 100 euro veel geld voor Powerwolf.

(Heel het fokking forum: WIJ OOK!)

Heel het fokking forum: Al krijgen we geld toe!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door dako » wo okt 04, 2023 8:52 am

Lennert schreef: di okt 03, 2023 11:27 pm Ik snap dit festival en de line-up niet.
Ja, dit. Er zit totaal geen lijn in de geboekte bands. Alsof een buitenstaander ChatGPT heeft gevraagd wat 10 populaire metalbands zijn en die maar gewoon geboekt heeft.
Ik snap ook wel dat je hier verder niemand over hoort, ook al is het best goed aangekondigd op Facebook. Wie zit hierop te wachten? Liefhebbers van welk genre zou dit moeten aanspreken? Het is zo erg bij elkaar geraapt.

Hoop verder wel dat het een succes wordt hoor. Er zijn al genoeg Nederlandse festivals gestopt de laatste jaren, dus hoe meer er wel doorgaat hoe beter.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22169
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door KoenM » wo okt 04, 2023 9:19 am

Het is wat dat betreft echt een circus ja: clowns en acrobaten a volonté.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Ernst
Berichten: 5012
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Ernst » wo okt 04, 2023 9:44 am

Optie 1: Er is een soort 'silent majority' aan fans van dit soort muziek, die op fora zoals dit niet te vinden zijn en dit festival verkoopt een goed aantal tickets;

Optie 2: Dit festival gaat een zelfde soort lot tegemoet als dat festival ergens in Zeeland zo rond 2005, met een of andere niche powermetal band als headliner. Organisator ging geloof ik failliet; kwamen iets van 100 man af op iets waarbij hij op zo'n 5K had gerekend.

Ik ben het met anderen eens. Vreemde line up met dito entertainment.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door dako » wo okt 04, 2023 9:49 am

Alcatraz heeft in November ook zo'n raar festival gepland: Carcass, Stratovarius, Peter Pan Speedrock, Asphyx, Sonata Arctica, Suicidal Angels, Carnation en Bark.
Dat is ook voor iedereen 1 leuke band en verder bier drinken. Ik snap het echt niet.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Appelflap » wo okt 04, 2023 9:50 am

Wellicht trekt dit juist de wat ruimdenkendere metalhead? Zijn er dan echt zoveel metalheads die ' alleen maar death metal' of ' alleen maar heavy metal' luisteren? Ik hoop t niet Ja, blekkies, maar verder? Ik vind t juist een leuke verzameling subgenres. Zekers. En idd Rivers of Nihil is dik.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22169
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door KoenM » wo okt 04, 2023 10:04 am

Appelflap schreef: wo okt 04, 2023 9:50 am Wellicht trekt dit juist de wat ruimdenkendere metalhead? Zijn er dan echt zoveel metalheads die ' alleen maar death metal' of ' alleen maar heavy metal' luisteren? Ik hoop t niet Ja, blekkies, maar verder? Ik vind t juist een leuke verzameling subgenres. Zekers. En idd Rivers of Nihil is dik.
Het is genuanceerder dan dat; ik luister zelf naar thrash, prog, death, speed, sommige black, sludge, doom, hardcore, ... maar kan echt helemaal niks met deze line-up. Te hoog clown- en potpourri-gehalte. Ik heb helemaal niks tegen festivals met tal van genres op de affiche, maar hier ontbreekt echt elke samenhang of enige rode draad in de programmering.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Ernst
Berichten: 5012
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Ernst » wo okt 04, 2023 10:18 am

De enige samenhang die ik zie is dat al deze bands relatief 'nieuw' zijn en, afgaande op welke plaats zij krijgen op veel festivals, goed verkopen. Vraag is echter of dat voldoende is om genoeg volk te trekken.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Appelflap » wo okt 04, 2023 10:20 am

Zijn het individuele bands dus die clownesque o.i.d. zijn? Dus t ligt gewoon aan de kwaliteit van de bands, niet de mengelmoes van stijlen pers'e?
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door jeffrey » wo okt 04, 2023 11:14 am

Alles voelt zo Amerikaans aan. Dit is nou precies wat je niet wil.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Lennert » wo okt 04, 2023 11:26 am

KoenM schreef: wo okt 04, 2023 10:04 am
Appelflap schreef: wo okt 04, 2023 9:50 am Wellicht trekt dit juist de wat ruimdenkendere metalhead? Zijn er dan echt zoveel metalheads die ' alleen maar death metal' of ' alleen maar heavy metal' luisteren? Ik hoop t niet Ja, blekkies, maar verder? Ik vind t juist een leuke verzameling subgenres. Zekers. En idd Rivers of Nihil is dik.
Het is genuanceerder dan dat; ik luister zelf naar thrash, prog, death, speed, sommige black, sludge, doom, hardcore, ... maar kan echt helemaal niks met deze line-up. Te hoog clown- en potpourri-gehalte. Ik heb helemaal niks tegen festivals met tal van genres op de affiche, maar hier ontbreekt echt elke samenhang of enige rode draad in de programmering.
Dit is het voor mij ook een beetje.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Lennert » wo okt 04, 2023 11:27 am

dako schreef: wo okt 04, 2023 9:49 am Alcatraz heeft in November ook zo'n raar festival gepland: Carcass, Stratovarius, Peter Pan Speedrock, Asphyx, Sonata Arctica, Suicidal Angels, Carnation en Bark.
Dat is ook voor iedereen 1 leuke band en verder bier drinken. Ik snap het echt niet.
En hier zou ik dan wel naartoe kunnen gaan, aangezien ik zowel Carcass als de power metal bands tof vind.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Lennert » wo okt 04, 2023 11:28 am

Ernst schreef: wo okt 04, 2023 9:44 am Optie 1: Er is een soort 'silent majority' aan fans van dit soort muziek, die op fora zoals dit niet te vinden zijn en dit festival verkoopt een goed aantal tickets;

Optie 2: Dit festival gaat een zelfde soort lot tegemoet als dat festival ergens in Zeeland zo rond 2005, met een of andere niche powermetal band als headliner. Organisator ging geloof ik failliet; kwamen iets van 100 man af op iets waarbij hij op zo'n 5K had gerekend.

Ik ben het met anderen eens. Vreemde line up met dito entertainment.
Ragnarok met Virgin Steele als headliner. Ik was daar met drie vrienden. 200-300 man max, vooral Grieken die voor Virgin Steele kwamen. Verder alleen onbekende powermetalbands (waarvan Wizard en Desperation echt vet waren). Dat hele festival was bedoeld als een spirituele bijeenkomst voor kunstenaars en muzikanten. Op dezelfde dag dat Rammstein en Black Sabbath speelden aan de andere kant van het land. Topdag gehad. Het was een absurde gewaarwording. En overal boze christenen buiten met pamfletten.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1575
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Shreds of Sanity » wo okt 04, 2023 6:05 pm

Lennert schreef: wo okt 04, 2023 11:27 am
dako schreef: wo okt 04, 2023 9:49 am Alcatraz heeft in November ook zo'n raar festival gepland: Carcass, Stratovarius, Peter Pan Speedrock, Asphyx, Sonata Arctica, Suicidal Angels, Carnation en Bark.
Dat is ook voor iedereen 1 leuke band en verder bier drinken. Ik snap het echt niet.
En hier zou ik dan wel naartoe kunnen gaan, aangezien ik zowel Carcass als de power metal bands tof vind.
Ik ben de doelgroep voor dat festival denk ik. Bark en Peter Pan SPeedrock zijn superleuk live op een festival. Carcass, Asphyx en Carnation vind ik vet. Stiekem ga ik het dan ook het heel erg naar mijn zin hebben bij Stratovarius. En verder laat ik me dan wel verrassen door wat er speelt.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Appelflap » wo okt 04, 2023 7:11 pm

Ja klinkt niet verkeerd nes
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Mollusk » wo okt 04, 2023 8:33 pm

Voor mij is de zondag alleen interessant omdat ik Rivers of Nihil wel gaaf vind, maar vooral omdat mijn zoontje into deathcore is en graag Lorna Shore en Ingested wil zien. Het is inderdaad wel een vreemde combinatie van bands buiten die deathcore/deathmetal.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1575
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Shreds of Sanity » wo okt 04, 2023 8:44 pm

Als ik die website van The Rock Circus bekijk begrijp ik er nog minder van. Hoezo het circusthema? Er lopen met Blaas of Glory en Heavy Hoempa, niet 1, maar 2 dweilorkesten rond die metalnummers verkrachten?

Het thema is dat alles zo kitch mogelijk moet zijn?

Verder een enorm willekeurige line-up waarbij je volgens mij op de vrijdagavond met die coverbands misschien wel de beste prijs-kwaliteit verhouding hebt. Daar weet je tenminste eerlijk wat je krijgt voor 20 euro.

Je kan alleen met een camper of caravan bij het festival kamperen? Hoezo geen tentje?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Lennert » wo okt 04, 2023 9:58 pm

Is dit dezelfde organisatie als Das Oktober Metalfest btw? Daar doet dit me ook aan denken, al was de line-up daar echt beter.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door dako » do okt 05, 2023 7:34 am

Loud Noise is dat. Volgens hun website zitten die hier niet achter. Ik vermoedde ook al dat dat wel zo zou zijn.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

_RvdM
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jun 13, 2018 3:52 pm

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door _RvdM » do okt 05, 2023 10:12 am

Ik heb dit hele circus destijds bij de aankondiging al met verbazing bekeken. En mooi nu te lezen dat ik niet de enige ben.

De hele naam, huisstijl en line-up is mij allemaal veel te gemaakt en bedacht. Een beetje alsof het mikt op dagjesmensen die ook een keer naar een harder event willen, zonder verder te hoeven weten wie er dan op het podium staat. Daarbij: wie gaat er in november nou in een tentje slapen?

Ben benieuwd hoeveel (dagjes)mensen met (te) veel tijd en geld uiteindelijk in die Brabanthallen gaan staan, in de hoop de verveling en leegheid van hun bestaan even niet te hoeven voelen. :p Want ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit event écht geweldig gaan vinden.

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Persistence » do okt 05, 2023 4:41 pm

Niemand slaapt er in tentjes als het goed is. Er is een camper/caravan ticket beschikbaar en voor de rest zijn het nabijgelegen hotels die ze voorstellen onder het kopje accomodaties op de site: https://therockcircus.nl/accommodaties/

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: 3, 4 en 5 november: The Rock Circus in Brabanthallen

Bericht door Jan1973 » di okt 10, 2023 1:43 pm

Die hotels ook.....

Als je dan toch al bezig bent met een passpartout te kopen voor drie dagen omdat je al deze bijeengeraapte bands wil zien, doe er dan ook gelijk maar even drie nachten van der Valk hotel (voor 125 Euro per nacht) bij.

Ik zie het niet gebeuren dit gebeuren, voor mij is het in ieder geval helemaal niks.

Plaats reactie