Spock's Beard

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » za jul 22, 2006 10:04 am

nee, maar SB vid ik erg genietbaar maar persoonlijk ben ik helemaal weg van neal Morse' soloprojecten. "?" vind ik een van de beste progrockalbums van de laatste jaren en ik krijg ook regelmatig kippenvel bij het luisteren naar One en Testimony.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jul 22, 2006 8:25 pm

zeer zeker, prachtalbums
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » zo okt 22, 2006 6:05 pm

Ik ben opzoek naar het nummer Ghosts of Autumn van SB! Iemand die me er aan kan helpen?
"What is it with you and banging monsters"

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » zo okt 22, 2006 6:54 pm

Het negende studio album van Spock's Beard komt in de derde week van November uit.

Meer info op http://www.spocksbeard.com/
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo okt 22, 2006 9:14 pm

Wow! Die samples klinken weer geweldig!
Ze lijken weer iets meer richting hun prog-rock roots te gaan.

Hun vorige 2 albums waren ook prachtig maar Feel Euphoria had een hoop geexperimenteer met electronische elementen en Octane ging af en toe meer richting de wat simpelere rock.

Ik kijk dus met veel verwachting uit naar het nieuwe album. De Beard is gewoon altijd goed!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo okt 22, 2006 9:56 pm

ik vond de laatste twee albums zeer genietbare werkstukken, Nick bevalt me als zanger erg goed.

Ook het werk met Neal was en is natuurlijk van grote klasse.

Ben weer zeer benieuwd en ik zal het album ook wel weer aanschaffen. Dan ook maar eens live aanschouwen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo nov 05, 2006 7:37 pm

ik heb de nieuwe 1 keer geluisterd in de auto

klonk op eerste gehoor wederom uitstekend, het is Prog met hoofdletter P en op eerste gehoor ook weer Rock met hoofdletter R

dus zit weer in orde
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di nov 07, 2006 7:06 pm

inmiddels drie keer beluisterd en op het nieuwe album valt zeer weinig aan te merken en weer veel te genieten

niet hun beste plaat en geen meesterwerk, maar wel een oerdegelijk en uitstekend album
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » di nov 07, 2006 7:08 pm

hmm, ik heb hem 1 keer geluisterd(wel niet goed) maar ik vind het niet spetterend. Ik heb liever Snow, das een geweldige plaat(ik heb zelfs 2 versies van de cd :+ )
Maar misschien dat ik niet zo in de mood ben voor SB
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di nov 07, 2006 7:15 pm

Snow behoort tot een van mijn favoriete albums aller tijden (now playing, again).

Heb de nieuwe SB nog niet volledig gehoord, maar ik kan niet wachten. De samples klinken veelbelovend en hij komt rond mijn verjaardag uit, dus ik ga maar eens wat mensen lief aankijken.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di nov 07, 2006 8:12 pm

snow vind ik overigens ook de beste
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 07, 2006 11:26 pm

ik zou niet weten wat ik als sterkste album moet aanwijzen.

Ik neig denk ik dan naar V en Octane. V vanwege de lange nummers en het progressieve (doch ouderwetse) karakter daarvan. Daarnaast klinkt Morse daar nog echt als een vis in het water.
Snow vind ik erg sterk, maar het kwartje wil toch niet helemaal volledig vallen nog.

Octane vanwege de songs. In mijn optiek geen enkel minder nummer en de Gilmour invloed in het gitaarwerk doet het hier ook goed. Vooral goed dankzij de soberheid en de toegankelijkheid (Al hoewel er nog zat progressieve passages te vinden zijn, maar ach, wat is progressief in prog rock )
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo nov 08, 2006 7:01 am

Jeroen schreef: Snow vind ik erg sterk, maar het kwartje wil toch niet helemaal volledig vallen nog.
Dat heb ik ook een beetje. Ik denk dat het komt omdat een dubbel cd gewoon te lang is.

Ik vind eigenlijk geen enkele cd slecht. Sterker nog, ik vind Spock's beard over de gehele linie geniaal. Maar mijn favoriete albums zijn toch The Light en Beware of darkness. Met V op de 3e plaats.

Grappig trouwens dat ik nooit iemand hoor over The Kindness Of Strangers en Day For Night. Dat zijn blijkbaar een beetje ondergeschoven albums. Terwijl die ook heel goed zijn.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo nov 08, 2006 7:03 am

Jeroen schreef: Snow vind ik erg sterk, maar het kwartje wil toch niet helemaal volledig vallen nog.
Dat heb ik ook een beetje. Ik denk dat het komt omdat een dubbel cd gewoon te lang is.

Ik vind eigenlijk geen enkele cd slecht. Sterker nog, ik vind Spock's beard over de gehele linie geniaal. Maar mijn favoriete albums zijn toch The Light en Beware of darkness. Met V op de 3e plaats.

Grappig trouwens dat ik nooit iemand hoor over The Kindness Of Strangers en Day For Night. Dat zijn blijkbaar een beetje ondergeschoven albums. Terwijl die ook heel goed zijn.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo nov 08, 2006 1:40 pm

klopt absoluut, maar die cd's heb ik nog niet in mijn bezit, dus dat zal de toekomst nog moeten uitwijzen.

Wat betreft dubbelcd's .. hmm nee, dat valt op zich wel mee met lengte.

Ik ben bijvoorbeeld wel helemaal overtuigd door platen als Stardust we Are van The Flower Kings en Unfold the Future. En da geldt ook voor Testimony van Morse zelf.
Maar ook Subterranea van IQ doet het hier zeer goed zonder de verveling te laten toeslaan.

Sommige albums kunnen me niet lang genoeg duren, maar bij Snow kabbelt me soms het gedoe iets teveel voort.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo nov 19, 2006 10:31 am

Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo nov 22, 2006 9:54 pm

Van een opmerking als deze zakt mijn broek natuurlijk finaal af:
Persoonlijk zou ik het fantastisch vinden als de heren eens een furieuze thrashriff of een elektronische beat zouden verwerken in hun geluid, maar de Amerikanen willen toch vooral ‘mooi’ klinken.

Vlammy heeft het album vandaag voor mij gekocht in Breda. Ik kan hem dus pas vrijdag helemaal goed horen maar de 2 nummers die ze me net gestuurd heeft klinken in ieder geval fantastisch! Spock's beard is en blijft een geniale band die het duidelijk ook zonder Neal Morse enorm goed doet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » za nov 25, 2006 10:29 pm

Wauw, die nieuwe SB is werkelijk práchtig. Hebben meer mensen er al naar geluisterd?

Enkele uitschieters zijn voor mij On a perfect day, All that's left, The slow crash landing man en het vierdelige As far as the mind can see, dat in sommige stukken overigens sterk naar Pink Floyd neigt. En heeft iemand al ontdekt dat in het refrein van Wherever you stand ongeveer dezelfde melodie zit als in de bridge van Surfing down the avalanche (afkomstig van Octane)?

Ik kan m'n geluk niet op met deze nieuwe aanschaf.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za nov 25, 2006 10:45 pm

ik zal em ongetwijfeld ook wel aanschaffen. Ik heb em pas gehoord en het beviel me allemaal weer uitstekend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma dec 18, 2006 9:22 pm

een interview met drummer/zanger Nick:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=461
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 18, 2006 9:44 pm

Beetje een summier interview of niet?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di dec 19, 2006 5:28 pm

XnegativeX schreef:Beetje een summier interview of niet?

nick had er totaal geen zin in en antwoordde telkens met enkele woorden, heb twintig vragen gesteld en gesprek duurde maar minuut of acht, meer valt er soms niet van te maken, ook al wil je dat zelf wel

vind het jammer, maar het is beter als niets he :wink:
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 29, 2006 8:32 pm

Ik heb het nieuwe album een tijdje terug ook aangeschaft. Heb em nog niet de tijd gegund die het hoort te krijgen, maar de eerste luisterbeurten zijn me weer uiterst positief bevallen.
De band klinkt wat serieuzer en het 60ties geluid dat Neal Morse er ooit in bracht verdwijnt steeds meer naar de achtergrond.
Ook de rockers bevallen mij goed, maar dat is een kwestie van smaak.

Geweldig album weer van deze meesters.
Jammer idd van de korte antwoorden bij dat interview, maar goed, niets aan te doen. De muziek vertelt wat mij betreft genoeg.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jun 20, 2007 12:53 pm

Ik heb hier maar eens wat van opgezocht, die van vorig jaar om precies te zijn en wat een ongeloofelijke gave muziek is dit.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr jul 24, 2009 10:54 am

Nieuws!!
NEW SPOCK'S BEARD CD PRE-ORDER

Yes, that's right a new CD! Most of the material has already been written and we're ready to go to the next phase of tightening up arrangements, making changes where needed and starting production.

We've decided to go commando on this one... lean, mean and without record label support.

We have been free agents since the release of our last CD and after lots of deliberation have decided to release our next CD independently rather than re-sign with InsideOut or shop other labels.
Spock's Beard



There have been a lot of great suggestions relating to this topic by the members of our forum, and the one that made a lot of sense to us was to take pre-orders for our not-yet-recorded CD similar to the approach that Marillion has taken in the past.

We will organize a retail store distribution deal at some point in the future, but the initial release will be an independent limited edition offering of only 5,000 CDs.

This pressing will be a one-time only release, with at least one bonus track that will not exist on any subsequent pressing. By pre-ordering, you will receive our next CD one full month before it exists in any other form or is (legally) available in any other way. In other words, it won't be in stores, it won't be on iTunes, it won't be available on Amazon or anywhere else on Earth except directly from us for at least one month after the release date, and the special version that you pre-order will never be reprinted again after those first 5,000 units are gone.

We will also not be sending pre-release copies to the media for CD reviews because frankly we're tired of seeing our new CD available as a "free" bittorent download weeks before release date. Not sending out pre-release copies will stop this leak and guarantee that the people who pre-order our CD will be the very first people to hear it besides the people directly involved in the recording and production process.

Release date depends on how quickly the CD is "financed" by pre-orders, but our initial goal is to have the CD finished and the pre-orders filled by the end of this year or early 2010.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Spock's Beard

Bericht door Ernst-Jan » zo jan 16, 2011 8:33 pm

Welk album is beter om als eerst aan te schaffen V of snow?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Spock's Beard

Bericht door Draconian » zo jan 16, 2011 11:24 pm

V
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Spock's Beard

Bericht door Ernst-Jan » vr okt 07, 2011 10:46 am

Ik heb gisteren Snow geluisterd en eigenlijk was ik een beetje teleurgesteld. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog en is het een groeiplaat maar ik vond hem in eerste instantie een beetje soft.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Spock's Beard

Bericht door Ernst-Jan » vr okt 07, 2011 6:42 pm

Ernst-Jan schreef:Ik heb gisteren Snow geluisterd en eigenlijk was ik een beetje teleurgesteld. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog en is het een groeiplaat maar ik vond hem in eerste instantie een beetje soft.
Na luisterbeurt 2 en 3 begin ik mijn menig bij te zien.

V was trouwens gelijk gaaf!
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Spock's Beard

Bericht door Jeroen » vr okt 07, 2011 6:55 pm

tuurlijk :)

Geduld overigens met Snow, flink bakbeest, heeft tijd nodig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Spock's Beard

Bericht door Orklord » ma nov 21, 2011 8:05 pm

To keep bringing you the finest Prog Rock, we’ve brought on board the amazing vocalist/guitarist Ted Leonard (Enchant, Thought Chamber) and Jimmy Keegan (Santana, John Waite), who’s been our tour drummer for close to 10 years now. If you know these guys, you know they’re world class. They bring exciting new energy and creativity to the party.

We regret that Nick D’Virgilio, a founding member of the band, good friend and incredible talent is unable to continue with us due to his other commitments. Please continue to support him, check out his new solo CD “Pieces,” go see him with Cirque du Soleil and follow whatever other madness he's up to. He’s awesome. We wish him the best of luck and the success he deserves. We wouldn’t be here without NDV!

Look for a new live Spock’s Beard DVD and extensive European tour in early 2012, followed by our 11th studio release sometime in the summer. We’re energized and excited, and will be posting updates and sound samples as we progress.

Thank you for continuing to support us through the years and changes. We stay committed to bringing you the finest in Prog Rock and taking it into the future.

More info and pics at SpocksBeard.com

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Spock's Beard

Bericht door Ernst-Jan » di nov 22, 2011 7:29 pm

Nice tour in voorjaar 2012. ik is benieuwd.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Spock's Beard

Bericht door Draconian » di nov 22, 2011 7:44 pm

Ik ben vooral benieuwd of ze op de nieuwe plaat het hoge niveau van X weten vast te houden!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Spock's Beard

Bericht door Jeroen » di nov 22, 2011 11:52 pm

Ik ook. Ted Leonard is natuurlijk helemaal geen verkeerde zanger, maar wel een zanger die vooral in de hoge regionen verkeert (bij Enchant althans). Ik vond Nick persoonlijk de beste zanger die Spock's Beard heeft gehad, maar de Baard kennende zal het vast in orde komen. Ik ga in ieder geval weer eens naar Tug Of War van Enchant luisteren, dat blijft toch ook een meesterlijk schijfje (super gezongen ook)



Te gek nummer!

(eigenlijk is alleen het refrein van 'Beautiful' wat minder, lees: zeurderig)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Spock's Beard

Bericht door Draconian » wo nov 23, 2011 10:40 am

Jeroen schreef: Ik vond Nick persoonlijk de beste zanger die Spock's Beard heeft gehad
:shock:

Dat kun je toch niet serieus menen? D' Virgilio mag nog niets eens de schoenveters van Morse strikken wat mij betreft!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Spock's Beard

Bericht door Ernst-Jan » wo nov 23, 2011 3:24 pm

Draconian schreef:
Jeroen schreef: Ik vond Nick persoonlijk de beste zanger die Spock's Beard heeft gehad
:shock:

Dat kun je toch niet serieus menen? D' Virgilio mag nog niets eens de schoenveters van Morse strikken wat mij betreft!
In iets mindere bewoording +1
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Spock's Beard

Bericht door Jeroen » wo nov 23, 2011 10:37 pm

Jawel, meen ik wel. Ik houd meer van die rockzang dan van het zoetere Morse geluid. Ook heel gaaf, maar mijn voorkeur gaat toch naar Nick. Sorry, smaak heh :p
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Spock's Beard

Bericht door Jeroen » do sep 09, 2021 9:17 pm

Zit eens lekker onderuitgezakt het dubbelalbum Snow te draaien. Wat een meesterwerk is dit toch.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Spock's Beard

Bericht door Johan » ma feb 12, 2024 11:13 am

Ik heb deze band ook eindelijk ontdekt met dank aan Midwinter Prog festival in Utrecht vorige week. Toen vooraf in korte tijd flink wat naar geluisterd, maar ik geloof dat ze een zeer omvangrijk oeuvre hebben, waar je wel even voor moet gaan zitten.

Wat zijn de all-time favoriete albums hier?

Heel random vind ik het album Brief Nocturnes and dreamless sleep best wel goed, maar misschien is dat net omdat die relatief snel blijft hangen!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Spock's Beard

Bericht door Jeroen » ma feb 12, 2024 2:50 pm

Het debuut (The Light) is een sterke retroprogplaat, V is een meesterwerk, Snow is ook heel erg goed en ik houd persoonlijk erg van de albums met Nick op zang. Zo vind ik Octane een uitstekende rockplaat en is X ook een moderne klassieker. Van de laatste rits albums met Ted Leonard op zang, vind ik The Oblivion Particle denk ik de beste. Ik heb er nu ook wat niet genoemd, maar zwakke platen zitten er sowieso niet tussen. Vergeet trouwens de live-albums niet. Vooral Don't Try This At Home Live is een fantastische registratie, waar het plezier en technisch kunnen vanaf vonken.

Als je de zang van Ted goed vindt, loont het ook om je eens te verdiepen in zijn andere progband Enchant. Band heeft ook enkele meesterwerkjes gemaakt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Spock's Beard

Bericht door Johan » do feb 15, 2024 3:48 pm

Bedankt voor de tips!

Hmm, ik zie nu dat een hele hoop platen helemaal niet op Spotify staan: Alles t/m Snow niet..

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Spock's Beard

Bericht door Lennert » vr feb 16, 2024 9:27 am

Zo'n band waar ik dus ook nooit iets van heb gehoord, maar nu ik onlangs weer enkele weken niets dan Marillion heb geluisterd, ben ik wel toe aan meer neoprog!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Spock's Beard

Bericht door Jeroen » vr feb 16, 2024 1:02 pm

Naja, ik zou Spock's Beard qua stijl niet echt onder de neoprog (Pendragon, Arena, Mystery etc.) rekenen. Ze grijpen op de oudere platen meer terug op het Genesis- en Yesgeluid uit de jaren zeventig en jagen eenzelfde complexiteit na, terwijl de neoproggolf vaak simpelere (pop)songstructuren gebruikt en zich minder uitleeft in al te technisch geweld.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie