Virgin Steele

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mei 08, 2006 11:55 pm

Judo Kick omhoog, ik ben weer helemaal bezig met het herluisteren van ieder album. Binnenkort alleen nog even the House of Atreus Act II aanschaffen en de collectie is zo goed als als compleet.

The Burning of Rome blijft prachtig, maar ook nummers als Noble Savage (dat gegil op het einde is prachtig) gaan er goed in.

Ik geloof wel dat ik een van de weinigen ben die Life among the Ruins een gaaf album vind. Ik kan hardrock goed waarderen en vind dat er veel gaafs opstaat en bovenal: het is consistent. Een album als Age of Consent gaat een beetje ten onder aan het feit dat het zowel epic als glam probeert te zijn, Life among the Ruins is gewoon pure glam/hardrock en luistert daardoor goed weg.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » di mei 30, 2006 3:17 pm

Goed nieuws voor je, Lennert.

VIRGIN STEELE To Release New Album In September - May 29, 2006

Long-running New York power metallers VIRGIN STEELE have posted the following message on their official web site:

"The new VIRGIN STEELE album is almost finished. Mixing commenced several weeks ago, and David [DeFeis, vocals] is nearly finished with all the tracks. He should have the mixing wrapped up within a week or two, and then he needs a few days more for mastering. All looks quite promising for an early September release. We will keep you informed.

"In related news, David and Edward [Pursino, guitar] flew over to Germany last week for a listening session for the new album, with all the key German magazines, and the reaction was extremely positive."

VIRGIN STEELE's last studio release, "Book of Burning", came out in 2002.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di mei 30, 2006 4:02 pm

Das nog eens nieuws waar de mens op wacht! Goede zaak.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di mei 30, 2006 4:37 pm

Kijk maar eens op de Noise site voor informatie over het nieuwe album, daar is heel wat te vinden.

Ik heb laatst een video van een zeer oud optreden van Virgin Steele in 1984 in New York gekeken, in een echt theather. Het is een bootleg, maar met een goeie geluids en beeldkwaliteit. Erg indrukwekkend om zo'n band in z'n 'jeugd' te zien.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mei 30, 2006 9:13 pm

Je hebt video opnames van VS gezien? WTF? Heb je die nog, hoe ben je eraan gekomen, HOE? :P

Waar moet ik op de noise site kijken overigens voor verdere info?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di mei 30, 2006 9:28 pm

Dat is volgens mij gewoon dat spul van Lylith. Dat stond er al een flinke tijd. Wel leuk om te lezen, trouwens.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mei 30, 2006 9:42 pm

Overigens viel het mij eergisteren op dat dat gitaarmelodietje van the marriage of heaven and hell wat ze als thema voor vele nummers gebruiken bijna regelrecht gejat is van de Labyrinth soundtrack.

niet dat dat echt uitmaakt, het heerscht nou eenmaal.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di mei 30, 2006 10:34 pm

Ben benieuwd hoe de plaat word.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 05, 2006 6:45 pm

http://www.youtube.com/watch?v=1YwlTYO0 ... n%20steele

Klein filmstukje van Gate of Kings live, niet denderend, maar toch leuk. Het blijft iig een gaaf nummer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 21, 2006 6:00 pm

Zo, inmiddels het laatste studioalbum gekocht wat ik nog moest hebben: The House Of Atreus Act II. Niet zo goed als deel 1, maar nog steeds bovengemiddeld goed. Bij de Sounds in Rotterdam hebben ze nu alle albums voor 10,99 liggen, dus ik zou zo zeggen: sla je slag!

Nu alleen nog die verzamelaar Hymns to Victory halen
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 23, 2006 7:06 pm

Ja, ik ben er inmiddels over uit dat House Of Atreus Act II het beste Virgin Steele album is. Deel 1 was ook geniaal maar voelde minder aan als een echte metalopera dan dit geniale vervolg. De eerste cd van het album (2cd's) bevat gewoon de headbangers als The Fire Of Ecstasy, The Voice As Weapon en A Token Of My Hatred, terwijl cd 2 excelleert met gave melancholische ballads als Arms Of Mercury en When The Legends Die. De pianostukjes die voor veel mensen op deel 1 hinderlijk waren lijken minder overheersend waardoor vooral cd 1 heel lekker wegluisterd.

Goede productie en de beste teksten tot nu toe, vooral cd 2 voel je echt mee met Orestes tijdens zijn berechting door de Goden. Dikke heersch, deze ga ik nog lang luisteren! En nu morgen nog maar even Hymns to Victory halen als dat lukt
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » vr jun 23, 2006 9:20 pm

Lennert from hell schreef:
Ik geloof wel dat ik een van de weinigen ben die Life among the Ruins een gaaf album vind. Ik kan hardrock goed waarderen en vind dat er veel gaafs opstaat en bovenal: het is consistent. Een album als Age of Consent gaat een beetje ten onder aan het feit dat het zowel epic als glam probeert te zijn, Life among the Ruins is gewoon pure glam/hardrock en luistert daardoor goed weg.
Ik vind daarentegen Life among the Ruins niet het beste werk wat ze hebben uit gebracht, het epische/powergeluid is weg en maakt plaats voor een blues/rock achtig geluid wat niet echt aanslaat.

Edit: wat zijn de meningen over Noble Savage, het wordt vaak de klassieker van Virgin Steele genoemd.
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 23, 2006 10:44 pm

Ik vind het absoluut niet de klassieker, maar wel een erg goed album in de zin van epische nummers. Noble Savage, Thy Kingdom Come en Angel Of Light zijn gewoon topnummers. Rock Me en Don't Close Your Eyes tonight zijn de enige twee nummers die ik echt zwaar bagger vind, de rest varieert van goed tot redelijk.

Op de heruitgave staat in de vorm van Obsession wel een geniale bonustrack, heerlijk nummer. Noble Savage blijft voor mij iig wel beter dan Age of Consent wat ik toch het minste (maar nog steeds erg goede) album vind van hen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 23, 2006 11:03 pm

Ik vind Virgin Steele de klassieker. Heerlijke plaat :D
It's the end of time

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za jun 24, 2006 1:50 am

Doe mij maar 'Guardians of the Flame'. Met nummers als het titelnummer, 'Don't Say Goodbye (Tonight), 'The Redeemer', 'Hell Or High Water', etc.

Supersfeervolle typerende jaren '80 plaat vanwege o.a. de sublieme keyboards op het album.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » za jun 24, 2006 8:49 pm

Eru Iluvatar schreef:Doe mij maar 'Guardians of the Flame'. Met nummers als het titelnummer, 'Don't Say Goodbye (Tonight), 'The Redeemer', 'Hell Or High Water', etc.

Supersfeervolle typerende jaren '80 plaat vanwege o.a. de sublieme keyboards op het album.
Ja, die keys zijn erg vet.

Ik kan eigenlijk niet kiezen, ik wil er nog zoveel en ik vind elke plaat echt zn highs and lows hebben.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za jun 24, 2006 9:12 pm

Trouwens, hun nieuwe album "Visions Of Eden" komt op 8 september uit. :)
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 26, 2006 5:35 pm

Cool, ik zet al meteen 20 piek apart voor die tijd :P

Heb Hymns to Victory ook meteen gekocht en de collectie is nu (op de EP Magick Fire Music na) compleet. Het fijne is met die verzamelaars (Hymns to Victory en Books of the Burning) dat ze er iedere keer genoeg interessante dingen opzetten om het aantrekkelijk te maken, op deze cd bijvoorbeeld een nieuwe versie van Symphony of Steel en Crown of Glory, twee nieuwe nummers (de ballad Avalon en de foute maar gave glamrocker Saturday Night) en geremasterde nummers. De tracklist is uitstekend iig, Emalaith, Kingdom of the Fearless, Invictus, Noble Savage, I will come for you en The Burning of Rome horen absoluut ook bij mijn favorieten.

De aantrekkingskracht bij VS blijft een raar iets. De muziek heeft wel ballen maar is nou niet direct superheavy, de lyrics zijn soms over the top poetisch of cliche en de vele pianointerludes kunnen absoluut als overbodig worden opgevat... maar de stem van David en de majestiek die het geheel uitstraalt, ja dat is voor mij waar muziek om hoort te draaien!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma jun 26, 2006 5:39 pm

Ik heb Noble Savage eens goed beluisterd van het weekend en man wat een gaaf album.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 27, 2006 12:38 am

Dragonforce schreef:Ik vind Virgin Steele de klassieker. Heerlijke plaat :D
Heb hem hier op vinyl eerste druk liggen. Foute voorkant en een vaag logo, maar erg lekkere muziek. Doet me nog het meest aan Rainbow denken ten tijde van Dio, vooral dat nummer Pulverizer lijkt rechtstreeks gejat van een Blackmore solo op het album Long live rock 'n roll. Het hoogtepunt is voor mij het titelnummer 'Virgin Steele' zelf
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di jun 27, 2006 10:35 am

Lennert from hell schreef:Cool, ik zet al meteen 20 piek apart voor die tijd :P

Heb Hymns to Victory ook meteen gekocht en de collectie is nu (op de EP Magick Fire Music na) compleet. Het fijne is met die verzamelaars (Hymns to Victory en Books of the Burning) dat ze er iedere keer genoeg interessante dingen opzetten om het aantrekkelijk te maken, op deze cd bijvoorbeeld een nieuwe versie van Symphony of Steel en Crown of Glory, twee nieuwe nummers (de ballad Avalon en de foute maar gave glamrocker Saturday Night) en geremasterde nummers. De tracklist is uitstekend iig, Emalaith, Kingdom of the Fearless, Invictus, Noble Savage, I will come for you en The Burning of Rome horen absoluut ook bij mijn favorieten.

De aantrekkingskracht bij VS blijft een raar iets. De muziek heeft wel ballen maar is nou niet direct superheavy, de lyrics zijn soms over the top poetisch of cliche en de vele pianointerludes kunnen absoluut als overbodig worden opgevat... maar de stem van David en de majestiek die het geheel uitstraalt, ja dat is voor mij waar muziek om hoort te draaien!
Als je je collectie per se compleet wil krijgen, zou ik contact opnemen met wat Griekse winkeltjes, ik daar zeg maar alle vinyl releases van VS gezien. Het kost een flinke duit, maar toch.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 27, 2006 1:27 pm

Die Wait for the Night EP wil ik opzich nog wel hebben, ondanks dat de 4 nummers daarvan ook al op de heruitgave van Guardians of the Flame staan. Wat hadden ze dan nog meer liggen verder?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jun 27, 2006 4:39 pm

Lennert from hell schreef:[..]


Heb hem hier op vinyl eerste druk liggen. Foute voorkant en een vaag logo, maar erg lekkere muziek. Doet me nog het meest aan Rainbow denken ten tijde van Dio, vooral dat nummer Pulverizer lijkt rechtstreeks gejat van een Blackmore solo op het album Long live rock 'n roll. Het hoogtepunt is voor mij het titelnummer 'Virgin Steele' zelf
Briljante voorkant, en het logo past er perfect bij.
Afbeelding

Mijn favoriet is Pictures On You, omdat 't zo'n heerlijk fout nummer is.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 27, 2006 6:33 pm

Still in love with you en American girl vind ik dan persoonlijk nog fouter :P Vooral David's nog wat onvolwassen stem schiet daarin nog wel eens tot ijzingwekkende hoogtes die niet altijd even lekker klinken. Afgezien daarvan kan ik prima genieten van die songs hoor, maar de beste nummers blijven Virgin Steele en Children of the Storm van dat album.

Mijn minst favoriete album is denk ik toch Age of consent omdat dat album behoorlijk onsamenhangend is, iig onsamenhangender dan Noble Savage. On The Wings Of The Night, Seventeen, Tragedy, Stay On Top, Chains Of Fire, Desert Plains... ze zijn niet slecht, maar doen voor mij afbraak aan het wel geniale eerste gedeelte. Cry Forever (die ook op Life Among The Ruins staat) vind ik dan weer wel erg mooi en We Are Eternal is eveneens erg goed. Toch vind ik het hun minste alles bij elkaar, maar dat zegt meer over de kwaliteit van hun andere albums dan van dit album.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jun 27, 2006 6:46 pm

Lennert from hell schreef:Still in love with you en American girl vind ik dan persoonlijk nog fouter :P Vooral David's nog wat onvolwassen stem schiet daarin nog wel eens tot ijzingwekkende hoogtes die niet altijd even lekker klinken. Afgezien daarvan kan ik prima genieten van die songs hoor, maar de beste nummers blijven Virgin Steele en Children of the Storm van dat album.
American Girl is mijn andere favoriet. Eigenlijk is die gewoon nog beter dan POY door dat gillen :D
Heerlijk.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 30, 2006 8:50 am

Afbeelding
http://www.sanctuaryrecords.de/shopimag ... TT0065.jpg

The eleventh Album of VIRGIN STEELE ...
... entitled " Visions Of Eden - The Lilith Project - A Barbaric Romantic Movie Of The Mind " is going to be released on September 8th 2006. Until that release we will provide you with more / in depth information on the album. For now, here is the track-list:

01. Immortal I Stand (The Birth Of Adam)
02. Adorned With The Rising Cobra
03. The Inefable Name
04. Black Light On Black
05. Bonedust
06. Angel Of Death
07. God Above God
08. The Hidden God
09. Childslayer
10. When Dusk Fell
11. Visions Of Eden

Total length : 79:57

http://208.203.139.97/news.asp
It's the end of time

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jun 30, 2006 10:29 am

Wat een draak van een hoes zeg! Erg jammer.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 30, 2006 10:38 am

Nee man, dat is helemaal op en top Virgin Steele juist :P

En verdomd, wat heb ik hier toch een zin aan. Ik hoop op mooie symbiose van het geweld van Invictus, afgewisseld met de melodielijnen uit the marriage reeks met de dramatiek van The Atreus verhalen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jun 30, 2006 10:41 am

En nu nog een tourtje.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 30, 2006 10:43 am

Dat sowieso ja, dit keer moeten we er gewoon met een hele groep naartoe gaan EN ze moeten in een beter zaaltje spelen.

Als ik de tracklist zo zie zitten hier in ieder geval wel minder piano tussendoortjes in
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jun 30, 2006 10:45 am

Lennert from hell schreef:Dat sowieso ja, dit keer moeten we er gewoon met een hele groep naartoe gaan EN ze moeten in een beter zaaltje spelen.

Als ik de tracklist zo zie zitten hier in ieder geval wel minder piano tussendoortjes in
Nou ja, 11 nummers in 80 minuten. Dat betekent dat elk lied dik 7 minuten duurt. Misschien werd Virgin Steele te vaak aangezien als Gore Grind band, dus vandaar deze oplossing. Ik denk nog wel dat er een hoop instrumentale passages inzitten.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 30, 2006 10:49 am

Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen hoe dat zo zou moeten gebeuren maar goed :P

Ik zet meteen Flames Of Thy Power er even bij op!

(overigens blijft dat zwaard van hem er kick-ass uitzien)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jun 30, 2006 10:51 am

Als dat paard een chocobo was, zou het zo een Final Fantasy 7 plaatje kunnen zijn, met zn biggie zwaard.

(wie maakt de foto soep?)
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr jun 30, 2006 10:55 am

Jammer van de hoes. Die ziet er nogal standaard fantasy-achtig uit (beetje hetzelfde verhaal als met de hoes van de aankomende Blind Guardian, alleen is die mooier). Ik zie geen relatie tussen de afbeelding en het theme van het album. Het gaat toch niet over fokking Black Beaty?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 30, 2006 10:59 am

Ach, die laatste twee verzamelaars hadden ook crappy voorkanten en de heer DeFeis ziet zichzelf gewoon graag :P

Ik vind het geen probleem eigenlijk, kan er eigenlijk wel om lachen door het foutheidsgehalte. Echt mooie hoezen hebben ze toch al nooit gehad (hoewel die van the marriage pt 2 wel mooi gevonden was)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jun 30, 2006 10:59 am

Eru Iluvatar schreef:Jammer van de hoes. Die ziet er nogal standaard fantasy-achtig uit (beetje hetzelfde verhaal als met de hoes van de aankomende Blind Guardian, alleen is die mooier). Ik zie geen relatie tussen de afbeelding en het theme van het album. Het gaat toch niet over fokking Black Beaty?
:lol:
Waarschijnlijk willen ze gewoon een groter publiek, dus pleuren ze David's features en een paard op de hoes.

1 ding moet gezegd worden, het is recht voor je raap. Opzich zit er ook wel wat in. Stoerheid, in de vorm van het zwaard + de 'warrior' en schoonheid, passie, in de vorm van het zwarte paard, een kalmte in de vorm van de leegheid die de hoes uitdrukt, maar toch een stormachtigheid door de bewolking in de lucht.

Op deze manier houdt het in feite alles in wat er op een beetje Virgin Steele album gebeurd.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jun 30, 2006 11:00 am

En uit dat paard kan je ook nog eens kracht en dynamiek halen. Ook niet onbekend bij Virgin Steele.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 30, 2006 11:01 am

Saxon 747 schreef:[..]
:lol:
Waarschijnlijk willen ze gewoon een groter publiek, dus pleuren ze David's features en een paard op de hoes.

1 ding moet gezegd worden, het is recht voor je raap. Opzich zit er ook wel wat in. Stoerheid, in de vorm van het zwaard + de 'warrior' en schoonheid, passie, in de vorm van het zwarte paard, een kalmte in de vorm van de leegheid die de hoes uitdrukt, maar toch een stormachtigheid door de bewolking in de lucht.

Op deze manier houdt het in feite alles in wat er op een beetje Virgin Steele album gebeurd.
Exact, persoonlijk vind ik het ook best een mooie foto
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr jun 30, 2006 11:02 am

Ik vind de stijl van de meeste Virgin Steele hoezen trouwens erg mooi; die aparte stijl van Age of Consent, de Marriage albums, etc. De oude Griekse stijl van de Atreus hoezen staat me ook erg aan. De voorkant van hun debuutalbum is natuurlijk in één woord legendarisch.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jun 30, 2006 11:02 am

Lennert from hell schreef:[..]


Exact, persoonlijk vind ik het ook best een mooie foto
Ja, het is zeker een mooie foto, maar eerder voor een single of promo foto dan voor een albumhoes.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 30, 2006 11:08 am

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet, ze zijn consistent in de zin dat ze wel vertegenwoordigen waar de band voor staat, maar op het foutheidsgehalte na vind ik alleen The Marriage pt 2, Virgin Steele 1 en de Atreus hoezen echt mooi
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jun 30, 2006 11:10 am

Ik vind die van Age of Consent ook erg gaaf, moet ik zeggen.

De originele hoes van Guardians of the Flame is ook bruut, niet deze lelijke.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 30, 2006 11:11 am

Ja ok, die kon ik alleen niet zo snel vinden :P

Nou ja goed, Noble Savage en Age of Consent hebben wel een heel truie look en zijn in dat opzicht wel gaaf, maar echt mooi artwork wil ik het niet noemen
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jun 30, 2006 11:14 am

Je ziet inderdaad veel vaker deze dan het origineel. Jammer. Het oude logo vind ik ook veel bruter.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr jun 30, 2006 12:13 pm

Godver, gave cover zeg. Ik kijk echt wel uit naar deze plaat.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 30, 2006 12:46 pm

Damn, wat blijft Crown Of Glory een geniaal nummer, vooral in de heropgenomen versie. Die tekst is prachtig:

Bury me beside the endless sea, raise my ashes to the wind
Remember things I conquered in my time, quench my funeral
Pyre with wine
Open your eyes and see me, running faster, running far
Open your heart and feel me, catch the light beyond the starts
Flesh and blood affirm the freedom's gain
Are we born to live again?

I'll never die while the light races over my head,
I can see where we are
I will defy no respite from the challenge of war,
Crown of glory unscarred

Gaze at the sun unblinking, go where only eagles dare
Strike now while life is in you
Before the darkness eats your soul
Touch me now and feel your strenght return
Speak the word within the word

I'll never die while the light races over my head,
I can see where we are
Why must you cry for the life you are leaving behind,
Crown of glory unscarred

What was forbidden now is open
The golden apples of the sun
All that's alive consider holy, holy, holy
Body and soul are reconciled
And heaven and hell remember their love,
And every road leads me to you
To truth

I'm watching you now, I'm watching the signs,
I watch as the old false reason dies
I see with new sight the infinite night
Drunk on the wine of Paradise
I challenge the nine in Heaven divine, the Crown and the
Glory all are mine
No longer denied with Eve as my bride the doors to the
Kingdom open wide
And every end is a beginning, victory waits within the fire.

I'll never die while the light races over my head,
I can see where we are
I will defy no respite from the phantoms of war, Crown of
Glory unscarred
Bury me beside the endless sea, raise my ashes to the wind...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jul 24, 2006 5:52 pm

Ok, de promo viel gisteren op mijn mat en voor de mensen die het willen weten: Het is weer een krakertje van jewelste. Ik wil er nog niet teveel over kwijt omdat ik de review nog moet schrijven, maar er mag wel alvast gezegd worden dat er GEEN piano interludes te horen zijn :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di jul 25, 2006 11:23 am

Klinkt goed! Ik hoop alleen dat de afwezigheid van piano-tussenstukken niet ten koste gaat van de sfeer. Keyboards en piano waren toch wel de kern van mijn Virgin Steele sfeer-ervaring.

Eind augustus/ begin september komen zeer veel albums uit van goeie bands zeg: Blind Guardian, Iron Maiden én Virgin Steele, dat word echt een goed begin van het nieuwe studiejaar voor mij.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jul 25, 2006 9:47 pm

Geen zorgen, de keyboards zijn juist nadrukkelijker aanwezig dan ooit, maar dan wel met een beter geluid en uitstekende partijen waardoor het feit dat Edward Pursino iets terughoudener (en experimenteler) speelt niet eens gemist wordt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo aug 16, 2006 2:36 pm

Op de officiele site http://www.virgin-steele.com zijn twee nummers van het nieuwe album te beluisteren, namelijk Immortal I Stand (The Birth Of Adam) en The Hidden God. Voor de zeikers (in het gastenboek staan er wat) kan ik zeggen dat de uiteindelijke opnames zwaarder worden dan dit, dit zijn slechts de promo opnames. De nummers zelf zijn niet de beste van het album, maar zeggen toch wel wat over de sfeer.

Interview komt er samen met de review binnenkort aan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie