Virgin Steele

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » zo jan 28, 2007 10:53 pm

gewoon Lennert schreef:Toen ze in 1998 in de Baroeg optraden was het in ieder geval voor een tiental mensen publiek.

Toch, zouden ze in de laatste jaren niet populairder zijn geworden? Op Ragnarock hadden we bij VS 200 man, en dat op zo'n kutlocatie.
Gast, het waren echt geen 200 mensen. Zat je aan de PCP, ofzo? Want het waren er echt geen 200.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jan 28, 2007 11:16 pm

gewoon Lennert schreef:De enorme verschillen tussen Guardians of the Flame en het latere werk blijft me altijd verbazen, wat klinken ze hier nog heerlijk smerig in vergelijking met nu.

I Am The One lijkt toch wel 1 van de stevigste nummers te zijn die ze ooit hebben gemaakt, heerlijk. Zijn er hier mensen die ook The Book Of Burning met nieuwe versies hebben?
Door het smerige en energieke geluid van het debuut en GOTF zet ik die platen eigenlijk het meest op.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar TBOB, met name naar
Conjuration of the Watcher en The Succubus. Maar ik ben wat te gierig om m aan te schaffen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 01, 2007 11:19 am

Dan heb ik goed nieuws voor je, iemand heeft een concert uit 1984 geupload!

http://www.youtube.com/watch?v=0-K2u6M4 ... ed&search=

Hier in ieder geval The Redeemer, de rest kun je zelf vast ook vinden :)

Damn, wat een stemgeluid!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 01, 2007 12:08 pm

gewoon Lennert schreef:Dan heb ik goed nieuws voor je, iemand heeft een concert uit 1984 geupload!

http://www.youtube.com/watch?v=0-K2u6M4 ... ed&search=

Hier in ieder geval The Redeemer, de rest kun je zelf vast ook vinden :)

Damn, wat een stemgeluid!
Bedankt, heb direct het hele concert gedownload :D
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 01, 2007 1:06 pm

Geniaal, David doet me weer versteld staan. Het moge overigens duidelijk zijn dat de band hier nog een beginnende Rainbow kloon is, zij het een erg goeie Rainbow kloon :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 01, 2007 3:56 pm

Volgens mij zit je in het verkeerde topic.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do feb 01, 2007 4:07 pm

Volgens mij niet, maar Lennert denkt nog steeds dat er rond de 200 mensen op Ragnarock waren.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 01, 2007 5:16 pm

Saxon 747 schreef:Volgens mij niet, maar Lennert denkt nog steeds dat er rond de 200 mensen op Ragnarock waren.
Hoeveel mensen waren er dan wel?
It's the end of time

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do feb 01, 2007 5:54 pm

Op zn meest 100.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 01, 2007 11:22 pm

Dragonforce schreef:Volgens mij zit je in het verkeerde topic.
Ik zit helemaal juist, ik vind Virgin Steele op de eerste twee platen een Rainbow kloon.

En er waren veel meer dan 100 mensen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do feb 01, 2007 11:26 pm

Je zit er echt wanhopig naast jongen. Op zn meest 110.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 01, 2007 11:27 pm

gewoon Lennert schreef:[..]


Ik zit helemaal juist, ik vind Virgin Steele op de eerste twee platen een Rainbow kloon.

En er waren veel meer dan 100 mensen.
Ik vind dat je de band daar wel te kort mee doet. En volgens mij zag je toen gewoon dubbel door de drank.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 01, 2007 11:30 pm

Jouw woord tegen het mijne, mijn ouders die achteraan stonden schatten ook een stuk of 200. Of zij gelijk hebben is natuurlijk nog maar de vraag, maar als we het na willen schatten hebben we een objectieve aanwezige nodig als een camera en die hebben we niet (het budget van Ragnarock liet viel toe, maar DAT niet).

Dat het een gaaf optreden was is evident.

En dat de clips gaaf zijn al helemaal, de tering zeg.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr feb 02, 2007 8:36 am

Ja, wat denk je dat de ouders van al die deelnemertjes van Idols en Xfactor zeggen? 'Je kan hartstikke mooi zingen, schat!'

Maargoed, laten we de zaak maar rusten, want eruit komen doen we toch niet.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr feb 02, 2007 4:56 pm

Wow, dat argument sloeg echt compleet nergens op in vergelijking met wat ik bedoelde :?

Maar enough is enough inderdaad. Toch blijf ik bij mijn standpunt betreffende de Rainbow vergelijking. Vooral de eerste plaat bevat een hoog Rainbow gehalte: de semi rock 'n roll, afgewisseld met enkele epics, een gitaarsolo die ook rechtstreeks als track op Long Live Rock N Roll te vinden is... Sowieso, Jack Starr lijkt soms letterlijk Blackmore solo's te spelen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr mar 16, 2007 12:23 pm

Klaar voor een nog grotere hoop kaas? Iemand heeft nu de Snakeskin Voodoo Man vhs uit 1993 geupload. Valt toch wel weer op dat de band ondanks de andere sound een lekker staaltje hardrock neerzet.

Alleen de kaas eromheen... lol.

http://www.youtube.com/watch?v=Y_5yveFvSlQ
http://www.youtube.com/watch?v=YcZ0pZymFzQ
http://www.youtube.com/watch?v=SeH14m2uK2Y
http://www.youtube.com/watch?v=2GNQp42oXW8
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 27, 2007 7:32 pm

*schop* (en een schop richting youtube dat ze het concert en de clips eraf hebben gehaald)

Naar aanleiding van Metal79 toplijst van metalalbums waar deel 2 boven deel 1 werd verkozen: welke van de marriage albums vinden jullie hier de betere van de 2? Persoonlijk zie ik net iets meer in deel 1

En waarom zijn er nog steeds zo weinig reacties op Visions Of Eden? Het lijkt er echt op alsof Dragonforce en ik de enigen zijn die er uberhaupt naar geluisterd hebben?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo jun 27, 2007 7:43 pm

Ik wilde Visions Of Eden nog wel aanschaffen. Het is er alleen nooit van gekomen. Shame.. Hij komt echt nog wel eens in mijn kast te staan.

Marriage 1 vind ik ook net vijf tiende punt beter dan Marriage 2. Het is wel een moeilijke keuze want Marriage 2 heeft nummers als: Victory Is Mine, Crown Of Glory en Symphony Of Steele. Dat is altijd hard meebrullen als ik die hoor.

Deel 1 heeft naast het waarlijk prachtige Forever Will I Roam dan weer I Will Come For You en Self Crucifixion.

Over het geheel luistert het eerste deel wat lekkerder weg, denk ik. Marriage 2 kakt in het midden wat in met ietwat saaie nummers als Transfiguration, Straw Girl en Emalaith. Hoe dan ook, het scheelt wat mij betreft niet veel.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 27, 2007 7:50 pm

Wow, Emalaith een ietwat saai nummer? Ik denk niet dat veel mensen het daarmee eens zijn :P Ik zou persoonlijk van dat album Straw Girl en Unholy Water noemen.

Maar inderdaad, wat betreft deel 1 heeft I Will Come For You gewoon een koppositie, samen met het heerlijke refrein van Weeping Of The Spirits en het krachtige Life Among The Ruins.

Maar haal Visions Of Eden in huis, snel ;)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Der Schreckliche
Berichten: 524
Lid geworden op: vr aug 27, 2004 8:35 pm
Contacteer:

Bericht door Der Schreckliche » wo jun 27, 2007 8:03 pm

Ik vind Marriage 2 eigenlijk net iets beter…Victory Is Mine en Symphony Of Steel zijn zulke zalige meebrulnummers…en Emalaith vind ik helemaal niet saai!!
http://www.myspace.com/fireforcemetal

The world is full of kings and queens, who blind your eyes - then steal your dreams...it's heaven and hell!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo jun 27, 2007 8:08 pm

Ik vind deel 2 toch een stuk beter, deel 1 vind ik lang niet zo goed.

Visions Of Eden is inmiddels mijn favo VS album.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo jun 27, 2007 8:18 pm

2 vind ik stukken beter, met name door Prometheus. Anderzijds zou I Will Come For You wel eens het beste VS nummer kunnen zijn.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » wo jun 27, 2007 8:24 pm

Metalheank schreef:2 vind ik stukken beter, met name door Prometheus. Anderzijds zou I Will Come For You wel eens het beste VS nummer kunnen zijn.
VS heeft zoveel goede nummers gemaakt; 'The burning of Rome (Cry for Pompei)', 'Emalaith', het oude 'Burn the sun', 'Transfiguration', 'Noble savage', 'Last supper'. Te veel eigenlijk om er eentje boven de andere te stellen. Mijn faves blijven 'Emalaith' en 'The burning of Rome'.

Wel betreurenswaardig dat meester DeFeis erop staat om zijn nobele werken zelf te produceren; het blijft behelpen.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo jun 27, 2007 8:26 pm

Dat ga ik niet ontkennen! Maar die zanglijnen en teksten van I Will Come For You pakken je direct.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 27, 2007 8:27 pm

Ik zit momenteel alleen nog steeds te wachten op de tour die David ons beloofd had, ik vrees dat het nog wel eens loze beloftes zouden kunnen zijn gezien de tourgeschiedenis in Nederland.

Qua favoriete album vind ik het nog steeds moeilijk, gezien het feit dat Visions Of Eden het meest uitgewerkte concept is, terwijl The Marriage reeks zo heerlijk doeltreffend simpel is gehouden, Invictus absoluut een loodzwaar album is en The House Of Atreus albums zoveel prachtige solo's heeft...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » wo jun 27, 2007 8:34 pm

Metalheank schreef:Dat ga ik niet ontkennen! Maar die zanglijnen en teksten van I Will Come For You pakken je direct.
Klopt, rockt zo lekker weg zoals sommige van de vroegere werkjes.

Eerlijk gezegd ben ik een tijdlang regelrecht verslaafd geweest aan Marriage deel 2; de sfeer, het drama, de geweldige melodieën, ik kwam er niet van los. Ik ben ook een groot fan van 'Strawgirl'. ZO maak je dus een afwisselend, compleet album waar leven in zit en dat de benaming 'klassieker' van de eerste tot de laatste minuut verdient.

En bij de toppers uit de catalogus vergat ik het geweldige 'Redeemer' nog; wát een episch meesterstukje. Live ook 's gehoord, in Tilburg - kippenvellerig goed gewoon.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 27, 2007 9:26 pm

Ik heb met Virgin Steele ballads over het algemeen gemengde gevoelens, Perfect Mansions en Angel Of Death zijn prachtig, maar bij House Of Dust en A Cry In The Dark weet ik het nog net zo niet...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo jun 27, 2007 9:32 pm

The Redeemer is inderdaad dé shit ja. Gauw even opzetten. De dramatiek die de latere Virgin Steele zou kenmerken is hierop al goed aanwezig. Van dat heroïsche intro krijg ik echt kippenvel! En dan die versnelling bij de solo. Helemaal geweldig!

Zelf ben ik erg dwaas van The House Of Atreus part I. Dat album barst pas echt uit zijn voegen van de fantastische nummers. Ik noem: Kingdom Of The Fearless, Flames Of The Black Star, The Fire God, Gate Of Kings etc, etc. Het houdt maar niet op met de knallers op die schijf. Part II viel mij lichtelijk tegen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 27, 2007 9:35 pm

Dat thema waar ze op 'The Sword Of The Gods' mee begonnen, maar wat hier ook doorgaat op 'Agony And Shame', ik vind het zo verdomd catchy en episch tegelijk. Prachtig. Deel 2 vind ik eigenlijk even sterk persoonlijk, vooral een nummer als A Token Of My Hatred is prachtig.

Al moet ik wel toegeven dat ik vrij weinig VS albums echt goed geproduceerd vind, maar dat maakt op zich niet uit gezien het feit dat de sfeer allesovertreffend is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo jun 27, 2007 9:48 pm

Met de nummers op House 2 is niets mis. De balans tussen intro's, outo's en echte nummers is alleen wat zoek. Dat maakt het luisteren wat minder gemakkelijk. Die balans klopt op House 1 wel precies.

Ik vind de produktie ook niet zo belangrijk eigenlijk. Het heeft wel charme. Zeker niet met de sfeer die DeFeis toch altijd weet vast te leggen. Ik stoor me door de bank genomen eerder aan overgeproduceerde albums dan aan ondergeproduceerde albums. Hoewel ik het er best mee eens zou zijn dat DeFeis bij zijn volgende albums een onafhankelijk iemand aan de knoppen laat draaien.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 27, 2007 9:52 pm

Exact, ik gooide bijvoorbeeld net na de laatste Symphony X Atreus 2 erin en dat is dan ineens een wereld van verschil. Benieuwd wat een Charlie Bauerfeind hier bijvoorbeeld mee zou doen?

Eigenlijk vind ik alleen de tweede cd wat hinderlijker worden qua afwisseling als de Legends Suite komt met al die instrumentaaltjes. Aan de andere kant kun je die ook zien als 1 lang nummer gezien het feit dat ze zo mooi naast elkaar staan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jun 28, 2007 4:30 pm

Ik neem mijn vorige standpunt betreffende de ballads van Virgin Steele weer terug, op het complete Atreus concept staat geen enkele misser. Vooral Arms Of Mercury en When The Legends Die zijn werkelijk prachtig.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do jun 28, 2007 5:41 pm

Op Atreus 2 maakt hij DeFeis het wel bont met alle intro's, outro's en tussentro's. Als hij nou gewoon weer liedjes ging schrijven en de concepten eens liet voor wat ze zijn...

Van de laatste keer dat ik VS live zag (Keep It True) werd ik wat treurig. Zeer matige setlist en de meeste zanglijnen werden in screams versnipperd.

Goed, ik merk dat ik dringend Marriage 2 moet beluisteren, dat stemt vrolijker.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jun 28, 2007 5:43 pm

Matige setlist? Wat dan precies? Bij ons op Ragnarock was het fantastisch en was zijn zang loepzuiver :?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do jun 28, 2007 5:58 pm

Lennert schreef:Matige setlist? Wat dan precies? Bij ons op Ragnarock was het fantastisch en was zijn zang loepzuiver :?
Veel van het oudere werk dat ze gewoonlijk in de clubs spelen bleef buiten schot. DeFeis zong exact zo dat er van de melodielijnen weinig overbleef. Bovendien stond hij erop dat hij z'n eigen mixer achter de knoppen stond - die heeft met een catastrofaal geluid de rest van het luisterplezier naar de here Jezus geschoven.

We moesten in dit fijne topique maar 's een ideale VS-setlist in elkaar draaien. :twisted:

Gebruikersavatar
Emalaith
Berichten: 304
Lid geworden op: do jun 21, 2007 8:52 am
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door Emalaith » do jun 28, 2007 6:31 pm

Metal79 schreef:[..]


Veel van het oudere werk dat ze gewoonlijk in de clubs spelen bleef buiten schot. DeFeis zong exact zo dat er van de melodielijnen weinig overbleef. Bovendien stond hij erop dat hij z'n eigen mixer achter de knoppen stond - die heeft met een catastrofaal geluid de rest van het luisterplezier naar de here Jezus geschoven.

We moesten in dit fijne topique maar 's een ideale VS-setlist in elkaar draaien. :twisted:
Aha! Ik stem voor Emalaith.

Nou ja, ondanks wat mijn naam doet vermoeden, vind ik dat nummer nou ook weer niet zo speciaal.

Zet er wel "Through the Ring of Fire" in.
:D
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jun 28, 2007 6:37 pm

Hmmm...

Children Of The Storm
Virgin Steele
The Redeemer
Guardians Of The Flame
I Am The One
Thy Kingdom Come
Noble Savage
The Burning Of Rome (Cry For Pompeij)
I Will Come For You
Weeping Of The Spirits
Symphony Of Steele
Crown Of Glory (Unscarred)
Prometheus The Fallen One
Emalaith
Invictus
Veni, Vidi, Vici
Kingdom Of The Fearless
Through The Ring Of Fire
A Token Of My Hatred
Arms Of Mercury
Angel Of Death
Childslayer

Mijn suggestie :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do jun 28, 2007 9:44 pm

Lennert schreef:Hmmm...

Children Of The Storm
Virgin Steele
The Redeemer
Guardians Of The Flame
I Am The One
Thy Kingdom Come
Noble Savage
The Burning Of Rome (Cry For Pompeij)
I Will Come For You
Weeping Of The Spirits
Symphony Of Steele
Crown Of Glory (Unscarred)
Prometheus The Fallen One
Emalaith
Invictus
Veni, Vidi, Vici
Kingdom Of The Fearless
Through The Ring Of Fire
A Token Of My Hatred
Arms Of Mercury
Angel Of Death
Childslayer

Mijn suggestie :P
Bij dat aantal nummers wordt 't een theatertour met pauze, koffie en koekjes en een Meatloaf-zuurstoffles voor Noble Savage DeFeis. :D

Mijn ideale VS-avond (met brandend zwaard graag en keyboard aan de rand van de bühne, dank u):

A symphony of steele
I will come for you
Weeping of the spirits
Last supper
Trail of tears
Transfiguration
Emalaith
A token of my hatred
Through the ring of fire
A shadow of fear
The redeemer
The burning of Rome (Cry for Pompei)
Noble savage
Burn the sun
Guardians of the flame
Veni vidi vici

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jun 28, 2007 10:07 pm

Transfiguration hebben ze op Ragnarock nog gespeeld, volgens hem de eerste keer dat ze dat in Nederland deden. Maar ja, hoe vaak komen ze in Nederland. Van jou lijst hebben ze Symphony Of Steele, I Will Come For You, Transfiguration, Emalaith, A Token Of My Hatred, Through The Ring Of Fire, The Burning Of Rome, Noble Savage en Veni Vidi Vici gedaan iig :)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do jun 28, 2007 10:10 pm

Immortal I Stand (The Birth Of Adam)
Adorned With The Rising Cobra
The Inefable Name
Black Light On Black
Bonedust
Angel Of Death
God Above God
The Hidden God
Childslayer
When Dusk Fell
Visions Of Eden

Ik wil het gehele nieuwe album graag horen op de komende tour. 8)
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jun 28, 2007 10:14 pm

Nou dat zou opzich totaal geen probleem zijn, met een gave podiumact en desnoods wat theatrale keys erbij zou het een mooie avond worden!

Maar wat zijn jouw favorieten van het album dan?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do jun 28, 2007 10:36 pm

Lennert schreef:Transfiguration hebben ze op Ragnarock nog gespeeld, volgens hem de eerste keer dat ze dat in Nederland deden. Maar ja, hoe vaak komen ze in Nederland. Van jou lijst hebben ze Symphony Of Steele, I Will Come For You, Transfiguration, Emalaith, A Token Of My Hatred, Through The Ring Of Fire, The Burning Of Rome, Noble Savage en Veni Vidi Vici gedaan iig :)
Niet mis!

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » vr jun 29, 2007 1:16 pm

Heb hier nog Guardians of the flame op lp liggen.
Gave band en gave plaat.
Het artwork heeft altijd al aangesproken
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jul 10, 2007 4:58 pm

Ik kan iedereen hier overigens de Magick Fire Music ep aanraden, 6 nummers, 31 minuten muziek. 2 nummers van House Of Atreus Act 2, een nieuw nummer in de vorm van Agamemnon's Death (pianostukje met zang), een akoestische versie van Gate Of Kings (mooi), een nieuwe mix van Great Sword Of Flame (vet!) en het beste van al: de nieuwe mix van Prometheus The Fallen One (veel zwaarder en opgewekter dan het origineel!)

Gevonden in een tweedehands zaak in Antwerpen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jul 10, 2007 10:34 pm

mij maakt het geen reet uit wat VS speelt, ik vind bijna alles wel te pruimen

zou cool zijn dat ze eens clubtour doen, maar aangezien daar toch nog geen honderd man op afkomt, is dat inderdaad niet rendabel

en grote festivals willen VS ook niet boeken, erg jammer, het is een topact die al sinds 1988 VEEL betere platen maatk als manowar
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jul 10, 2007 10:57 pm

Eens, ik begrijp ook niet waarom Wacken Virgin Steele nog steeds niet heeft neergezet, ze zouden er zeker groot genoeg voor zijn en een hoop fans trekken.

En een DVD zou ook nog steeds geen overbodige luxe zijn, ik heb ze nu 1 keer live gezien en wil er een stuk MEER van dan die ene keer (ook al was het zeker 2,5 uur)

Btw, hoe vond je het laatste album Kristof?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jul 11, 2007 9:26 am

Lennert schreef:Eens, ik begrijp ook niet waarom Wacken Virgin Steele nog steeds niet heeft neergezet, ze zouden er zeker groot genoeg voor zijn en een hoop fans trekken.

En een DVD zou ook nog steeds geen overbodige luxe zijn, ik heb ze nu 1 keer live gezien en wil er een stuk MEER van dan die ene keer (ook al was het zeker 2,5 uur)

Btw, hoe vond je het laatste album Kristof?
het was hun belooft, dat concert op wacken, maar goed, komt er maar steeds niet van

tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik de laatste VS nog maar 1 maal heb geluisterd, dus daar kom ik later zeker nog eens op terug

wel vorige week atreus part 2 nog eens beluisterd, vind ik prachtig dubbel album
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo jul 11, 2007 8:14 pm

Eindelijk heb ik Visions Of Eden in huis. (sinds een week) En ik ben er ook direct aan verslaafd geraakt. Want hierop staan volgens mij echt wel een aantal nieuwbakken VS klassiekers.

Voorlopig hoogtepunt is Angel Of Death. Wat een fantastisch meeslepend stuk is dat. Epiek, dramatiek, romantiek, this one has it all. De prachtige vocalen van DeFeis wekken onmiddellijk kippenvel op.
De scheldkannonades van DeFeis in Bonedust deden mijn wenkbrauwen enigszins fronzen want dat vind ik niet zo bij Virgin Steele thuishoren.

Deze had ik echt veel eerder in huis moeten hebben.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jul 11, 2007 8:32 pm

Bedoel je nu niet Black Light On Black? (Fuck You Adam, Fuck You Eve etc.) Het is wel een prachtig nummer, maar ik had Damn you of Curse you toch beter passend gevonden.

En Angel Of Death blijft inderdaad wel een van de beste nummers van het hele album, samen met Black Light On Black, Childslayer en Visions Of Eden (prachtige afsluiter). Het is geen makkelijk te behappen album geworden, maar heeft geen slecht nummer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo jul 11, 2007 9:35 pm

Lennert schreef:Bedoel je nu niet Black Light On Black? (Fuck You Adam, Fuck You Eve etc.) Het is wel een prachtig nummer, maar ik had Damn you of Curse you toch beter passend gevonden....
Ja, Black Light On Black bedoel ik. Excusez moi. Inderdaad, de gebezigde platte uitspraken vind ik absoluut niet passen binnen de Virgin Steele thematiek. Verder niets dan hulde. Zo storend is het nou ook weer niet, het viel mij wel direct op.

Childslayer is trouwens ook een nummer dat zich steeds meer aan mij begint te openbaren.

Shit, kan Visions Of Eden niet met terugwerkende kracht in mijn jaarlijst van 2006?
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Plaats reactie