De Heideroosjes

Voor alle andere bands
gvdmehuisdealeristelaat!
Berichten: 40
Lid geworden op: ma jun 22, 2009 4:31 pm

Bericht door gvdmehuisdealeristelaat! » di jun 23, 2009 9:34 am

Jepster schreef:Tja, als je dat saaie gepunk niet kan uitstaan, ben je bij de Heideroosjes inderdaad niet aan het juiste adres. Maar ik raad je dan wel eens aan je een keer te verdiepen in hun teksten, en je zal erachter komen dat het niets van doen heeft met 'vrolijke muziek'. Op die paar grappig bedoelde tracks die ze gemaakt hebben na, zijn de Heideroosjes, net als bijna alle punkbands, zeer kritisch op bijna alles en iedereen. Lijkt me dus niet iets om als vrolijk te omschrijven.
Ik heb 4 cd's van ze.
en ken hun teksten wel.
maar ik ga een liedje als watch me play niet leuk vinden omdat er een goeie tekst op zit.
Ik ben nu eenmaal gitarist, dus daar luister ik vooral naar
ik braak gewoon van bepaalde soort akkoordenschema's die in punk vak gebruikt worden.



welke nummers ik leuk vind van ze zijn : schizo, dignity, our own vietnam, what you own means nothing, uniek!, radicaal kapitaal.
en nog wel een paar.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » di jun 23, 2009 3:57 pm

Okee, ik snap het. Maar dan drukte je je gewoon wat ongelukkig uit. Dan bedoelde je waarschijnlijk dat je punk muzikaal wat simplistisch in elkaar vind steken. Dat heeft voor de rest weinig van doen met 'vrolijk' zijn.

gvdmehuisdealeristelaat!
Berichten: 40
Lid geworden op: ma jun 22, 2009 4:31 pm

Bericht door gvdmehuisdealeristelaat! » di jun 23, 2009 11:04 pm

Jepster schreef:Okee, ik snap het. Maar dan drukte je je gewoon wat ongelukkig uit. Dan bedoelde je waarschijnlijk dat je punk muzikaal wat simplistisch in elkaar vind steken. Dat heeft voor de rest weinig van doen met 'vrolijk' zijn.
ik vind punk geen probleem,

het moet allen niet majeur zijn.

ik kick op the dead kennedys, en dat soort dingen.
bepaalde nummers van the pistols

er moet een beetje vuiligheid in zitten.

maar geen domme vrolijke toonladders.

ik vind als je iets te melden hebt wat niet vrolijk is, gooi het dan niet onder de boer er ligt een kip in het water toonladder, maar doe er iets mee .

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 24, 2009 12:14 am

ik zit nu die nieuwe tribute/ode cd te beluisteren. Epica die De Heideroosjes doet, dat klinkt vreemd maar best leuk.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: De Heideroosjes

Bericht door yowannuzz » wo sep 14, 2011 7:25 pm

Ze gaan er mee stoppen !
Punkrockband eindigt met nieuwe plaat en laatste tournee.

De Heideroosjes, Nederlands bekendste en meest spelende punkrockgezelschap gaat stoppen. De band opereert al tweeëntwintig jaar in ongewijzigde bezetting. Op MAANDAG 21 NOVEMBER verschijnt het nieuwe en tevens laatste studioalbum ‘CEASE-FIRE’. De week daarvoor start de laatste tournee door de zalen. De voorverkoop voor de afscheidstour start aanstaande zaterdag 17 september om 10.00 uur. In 2012 speelt Heideroosjes nog een select aantal festivals waarna in september het doek definitief valt.

Heideroosjes deden bijna 1500 optredens door heel Europa maar toerden ook in de Verenigde Staten, Japan en Zuid Afrika. In 2004 ontving de groep een Edison. De band stond lange tijd onder contract bij het grootste punklabel ter wereld, het Amerikaanse Epitaph Records. Heideroosjes verkocht een paar honderdduizend albums en speelde meermalen op festivals als Pinkpop, Pukkelpop, Lowlands en Rock Werchter. Ook schuwde het viertal opmerkelijke samenwerkingen niet. Zo speelde de groep samen met het klassieke Metropole Orkest en maakte met Gerd Leers, destijds Burgemeester van Maastricht, een protestsong over het softdrugsbeleid. Ook werkte de band samen met uiteenlopende popartiesten zoals Henny Vrienten, Urbanus en Lemmy Killmister van de Engelse rockband Motörhead.

“Dit doet pijn tot in mijn botten” vat zanger/gitarist Marco Roelofs het besluit samen. “Heideroosjes is geen hobby, het is een levensstijl. En bovendien al jaren onze broodwinning. Wij zijn op 14-jarige leeftijd samen begonnen en zijn inmiddels meer dan de helft van ons leven met elkaar op pad. We zijn langer samen als band dan met onze vriendinnen”.

Maar de intensieve levensstijl die bij het bandleven hoort maakte niet meer ieder bandlid gelukkig, zo blijkt. “Wanneer je in een professionele band speelt dan zit er altijd druk op de ketel. Dat constante gevecht begon ons op te breken. Daarover hebben we veelvuldig gesproken en we kwamen steeds tot dezelfde conclusie; als we onze onderlinge vriendschap willen behouden, dan moeten we deze intensieve samenwerking loslaten”.

Daarom heeft de band besloten om nog één keer de studio in te duiken en samen de laatste plaat op te nemen. “Daarna doen we de afscheidstournee van een jaar en daarmee sluiten we met opgeven hoofd dit prachtige jongensboek af”.

Marco, Frank, Fred, Igor



Komt van hun site
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De Heideroosjes

Bericht door fetuskiller » wo sep 14, 2011 7:29 pm

Jammer hoor!

De laatste tour gaat langs de volgende zalen:

DATUM PLAATS LAND CLUB / FESTIVAL
SA 15-10-2011 VOLKEL-UDEN HOLLAND FESTYLAND
FR 18-11-2011 LEEUWARDEN HOLLAND ROMEIN
SA 19-11-2011 HORST HOLLAND FLESTIVAL (MERTHAL)
WE 23-11-2011 LEUVEN BELGIE DEPOT
TH 24-11-2011 KORTRIJK BELGIE DE KREUN
FR 25-11-2011 OOSTMALLE BELGIE OC DE NOTELAAR
SA 26-11-2011 MAASEIK BELGIE FUEGO
SU 27-11-2011 OPWIJK BELGIE JH NIJDROP
TH 01-12-2011 AMERSFOORT HOLLAND KELDER
FR 02-12-2011 APELDOORN HOLLAND GIGANT
SA 03-12-2011 ENSCHEDE HOLLAND ATAK
TH 08-12-2011 UTRECHT HOLLAND TIVOLI (DE HELLING)
FR 09-12-2011 ZWOLLE HOLLAND HEDON
SA 10-12-2011 EINDHOVEN HOLLAND SPEEDFEST (KLOKGEBOUW)
TH 15-12-2011 HEERLEN HOLLAND NIEUWE NOR
FR 16-12-2011 GRONINGEN HOLLAND VERA
SA 17-12-2011 LEIDEN HOLLAND LVC
TH 22-12-2011 NIJMEGEN HOLLAND DOORNROOSJE
FR 23-12-2011 DEVENTER HOLLAND BURGERWEESHUIS
TH 29-12-2011 PURMEREND HOLLAND P3
In Amersfoort ben ik er sowieso bij en misschien in Utrecht ook nog wel...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: De Heideroosjes

Bericht door MetalJan » wo sep 14, 2011 7:38 pm

Ah jammer, vroeger was het één van m'n favoriete bands. Ken ze al vanaf 1996. Toevallig vroeg ik me deze week af hoe het met ze ging, want ik hoorde er niks meer over. Spijtig hoor, maar ze kunnen terugkijken op een mooie carrière. Ik ga ze zien op Speedfest.

Gebruikersavatar
Buzz
Berichten: 3497
Lid geworden op: za mei 01, 2004 12:55 pm
Locatie: Amersfoort

Re: De Heideroosjes

Bericht door Buzz » wo sep 14, 2011 7:56 pm

Misschien maar even naar ze gaan kijken in de Nor :)

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: De Heideroosjes

Bericht door Orklord » wo sep 14, 2011 8:01 pm

aah leuk ze staan op Speedfest

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: De Heideroosjes

Bericht door dako » wo sep 14, 2011 10:03 pm

Festyland, beter!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: De Heideroosjes

Bericht door nightwing » do sep 15, 2011 12:01 am

Erg jammer, ben er zoiezo in Zwolle bij. Kijken welke nog meer..
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: De Heideroosjes

Bericht door yowannuzz » do sep 15, 2011 12:03 am

Als ze nou wat dichterbij kwamen ....
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De Heideroosjes

Bericht door fetuskiller » do sep 15, 2011 6:30 am

Orklord schreef:aah leuk ze staan op Speedfest
Ook nog, ja. Dat begint samen met PPS en Danko Jones wel een leuke line-up te worden...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: De Heideroosjes

Bericht door Dufniall » do sep 15, 2011 9:21 am

Ja balen, toffe band! Ben ze eigenlijk twee jaar geleden pas wat meer gaan luisteren, dus zonde dat ze er nu mee stoppen. Maar wel respect hoor, 22 jaar in onveranderde line-up, en begrijpelijke reden.

Maaseik is van bij mijn ouders thuis te fietsen, maar ik kom die middag terug van een paar dagen Disney, dus kijken of dat te halen is. Maar ze gaan in 2012 ook nog een zooi shows en festivals doen, dus ik denk dat er voor iedereen wel een kans is om ze nog een keer te zien.

Immaculata
Berichten: 70
Lid geworden op: ma jun 13, 2011 1:42 am
Locatie: Brabant

Re: De Heideroosjes

Bericht door Immaculata » di sep 20, 2011 1:13 am

Ik moet ze nu toch wel snel ergens gaan zien. Heideroosjes is jeugdsentiment, de allereerste plaat die ik kocht was Schizo, maar ik heb ze tot mijn grote spijt nog nooit gezien!! Dat ga ik de komende tijd toch wel een paar keer doen: Speedfest waarschijnlijk en misschien Tivoli of Doornroosje. Festyland woon ik zowat naast maar om dan maar naar één band te gaan op een festival is ook zoiets en er komt nou ook niet echt het publiek op af waarmee ik graag mijn zaterdag wil doorbrengen (lees: tientallen collega's in kennelijke staat)
Als dit het is, is dit het en we zullen het wel zien :)

Plaats reactie