Morbid Angel

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Re: Morbid Angel

Bericht door Eddy the Eagle » ma jun 27, 2011 8:23 pm

nuberus schreef:Gelukkig hebben we dit en dan te bedenken dat MA dit ook had kunnen worden, had.
Tja, ik vind het eigenlijk best wel heel vet. Maar de vergelijking met Morbid Angel vat ik niet zo ... :oops:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Jeroen » di jun 28, 2011 4:09 pm

Na wat uitgebreidere beluistering ben ik het eens een keer eens met de heer Gebédy van Aardschok die er 30/100 aan gaf. Wat een ontzettende kutplaat. De paar aardige momenten worden meestal direct om zeep geholpen met hopeloos trendy gewauwel, slechte teksten en misplaatste beats. Nieuwe invloeden? Ontwikkeling? Prima, maar daar heeft dit gedoe niets mee te maken. Het is een geforceerde poging om bij iets aan te haken wat niet beheerst wordt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door lampje » di jun 28, 2011 4:56 pm

Ieder z'n mening, prima. Ik vind het alleen kinderachtig en zinloos om op deze manier nog cijfers te geven. Ik kan me niet voorstellen dat Morbid Angel kwalitatief gezien de slechtste cd is die in die uitgave besproken wordt. Laat zo'n cd dan door een ander bespreken.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Jeroen » di jun 28, 2011 4:58 pm

Die cd bungelt ook al helemaal onderaan in de soundcheck. Goed, ik ben de laatste die van mening is dat de Aardschok het altijd bij het rechte eind heeft en het is en blijft een kwestie van smaak, maar in dit geval kan ik me er wel in vinden.
Nogmaals het is best leuk als een band nieuwe territoria verkent en eens wat anders wil, maar mijns inziens levert het geen mooi resultaat op. Sterker nog, hoe vaker ik er naar luister, hoe erger het wordt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1626
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Morbid Angel

Bericht door scorpion » di jun 28, 2011 5:26 pm

Ik vind die drie ook helemaal terecht. Van morbid angel mag je ook wel wat meer verwachten dan een derderangs band uit Griekenland. Als het dan zo tegenvalt en zo tenenkrommend slecht is als de laatste MA plaat dan mag daar ook een erg laag cijfer aan vast zitten. Misschien is het dan niet de slechtste cd van deze maand maar wel de meest tegenvallende.

Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Re: Morbid Angel

Bericht door Eddy the Eagle » wo jun 29, 2011 11:57 am

Tja, ik ben het echt absoluut helemaal oneens met heer Gebedy en alledrie de bovenstaande reakties: als het je smaak niet is dan mag dat uiteraard, maar ik vind het echt geen slechte schijf en nummers als 'I am Morbid' en 'Radikult', die door de meesten helemaal de grond in worden geboord, vind ik echt lekkere en goed luisterbare nummers. 'Echte' M.A. nummers als Nevermore en Too extreme maken het voor mij helemaal af. De twee Techno/House nummertjes hadden van mij ook niet gehoeven, maar om dan te zeggen dat het een kutplaat is ...

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Morbid Angel

Bericht door cataclysm child » wo jun 29, 2011 12:54 pm

Too Extreme een 'echt' MA nummer? :shock: :lol:

Los van deze uitspraak ben ik het er wel mee eens dat het een degelijke plaat is, voor mij alleszins toch.
Faustian Spirit of the Earth

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Morbid Angel

Bericht door Gilbert » do jun 30, 2011 10:58 am

Mijn mening over het album: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6865.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Morbid Angel

Bericht door ketter » do jun 30, 2011 11:18 am

Let the shitstorm commence...

Gebruikersavatar
Stephan G
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 10, 2011 12:18 pm

Re: Morbid Angel

Bericht door Stephan G » do jun 30, 2011 4:10 pm

lampje schreef:Ieder z'n mening, prima. Ik vind het alleen kinderachtig en zinloos om op deze manier nog cijfers te geven. Ik kan me niet voorstellen dat Morbid Angel kwalitatief gezien de slechtste cd is die in die uitgave besproken wordt. Laat zo'n cd dan door een ander bespreken.
De reden dat ik de CD in Aardschok "mocht" bespreken is omdat ik gewoon een grote liefhebber van Morbid Angel was/ben en vertrouwd ben met al hun materiaal.
Uiteraard is een 3 een geflatteerd cijfer, maar zie het als een soort statement. Net zoals Morbid Angel met "Illud.." een statement probeert te maken.
Of zie het als een uiting van teleurstelling...

En laten we eerlijk zijn; als er geen Morbid Angel op de hoes had gestaan, hadden de meeste mensen al na de eerste 3 minuten van Too Extreme afgehaakt....

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Jeroen » do jun 30, 2011 4:56 pm

En terecht ook, dit lijkt nergens op.
Maar ja, Stephan, voor hetzelfde geld zetten we binnenkort een nieuwe Thanatos of Hail Of Bullets op en worden we ook overweldigd door een stortvloed aan dubstepdreunen en technobeats. ;) Mitrailleursalvo's etc.

Ik vraag me af wat Wim Baelus ervan gevonden had. Ik bedoel, het is exxxtreem, maar verder..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Re: Morbid Angel

Bericht door Eddy the Eagle » do jun 30, 2011 5:44 pm

cataclysm child schreef:Too Extreme een 'echt' MA nummer? :shock: :lol:
AAUUWWWW ... driewerf sorry .. ik bedoelde natuurlijk "Existo Vulgoré" ..

Too Extreme is juist met Profondis Mea Culpa een nummer dat ik totaal niet trek.
Voor de rest vind ik het statement van Stephan eigenlijk niet helemaal eerlijk: het is gewoon een kwestie van smaak, en ik ben kennelijk één van de weinigen die het album tof genoeg vind om die 2 house/techno nummers over te slaan en de rest wel lekker hard op te zetten. OOK Radikult en I am Morbid !!
Ik ben het dan ook veel meer eens met de review van deze site!
[headbang]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door sanguis » do jun 30, 2011 10:20 pm

Het album verdient in mijn ogen toch wel een voldoende, omdat er voldoende nummers op staan die dat verantwoorden. Maar songs als Too Extreme en Profundis - Mea Culpa halen het cijfer toch ook wel weer een stuk naar beneden.

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Re: Morbid Angel

Bericht door goddethroned » do jun 30, 2011 10:38 pm

Ik begin het album met iedere luisterbeurt beter te vinden. Ik denk niet dat het top 10 materiaal wordt, maar het zit er wel in de buurt. Ook de techno-achtige nummers kan ik prima hebben eerlijk gezegd.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Morbid Angel

Bericht door EricMaiden » do jun 30, 2011 11:08 pm

Zo slecht vind ik het album niet eens. Hetgeen waar ik gewoon verdrietig van wordt zijn die techno achtige kut nummers.
Houd die nummers nog geen 5 seconde vol.
AOM zullen ze toch niet meer maken, helaas!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Morbid Angel

Bericht door Heidewolf » do jun 30, 2011 11:12 pm

Hebben MA gezegd dat zij het beste deathmetal album zouden afleveren met IDI? Hebben zij ooit gezegd dat het dat een puur deathmetal album zou zijn? Is het wellicht zo dat MA impliciet heeft beloofd alleen maar pure deathmetal uit te brengen omdat zij dat in het verleden ook hebben gedaan? Mag je van MA eisen dat zij alleen maar deathmetal maken? Veel mensen lijken MA af te kraken omdat zij hun plicht niet zijn nagekomen. Welke plicht is dat dan wel? MA heeft volgens mij echt plicht tegenover jou.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Morbid Angel

Bericht door EricMaiden » do jun 30, 2011 11:14 pm

Ze moeten maken wat ze willen.
Maar als ik die techno riedeltjes kut vind dan is dat zo.
De een vindt het vet, de ander kut. Bij mij is het het laastste.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Satyr » do jun 30, 2011 11:26 pm

Satyr schreef:
Satyr schreef:Ik ben niet zo moeilijk wat betreft bliepjes en electronica en 'Too Extreme' vind ik eerlijk gezegd een goed nummer.
Sterker, ik vind dit een jaarlijst album.
En ik sta nog steeds achter deze woorden. Radikult vind ik wel het minste nummer van de cd, maar de rest kan ik prima verdragen. Heel stiekem sla ik 'Beauty Meets Beast' altijd over, dat nummer pakt me gewoon niet.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Morbid Angel

Bericht door Rascul » vr jul 01, 2011 10:39 am

Ik sta wel weer met m'n oren te klapperen door de reacties met strekking 'wat een kutreview!!!11!!1onetyone!!' op de frontpage. Ik vind het ook geen spetterend album, maar ik denk dat de logica achter het cijfer uitstekend is beschreven, en bovendien, respecteer andermans (zelfs des recensents) mening.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Morbid Angel

Bericht door Blutengel » vr jul 01, 2011 12:09 pm

Dat gedoe op de frontpage is de laatste tijd een beetje uit de klauw aan het lopen. Iedereen kan daar lekker anoniem spuien, slaat nergens op.

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Natasja » vr jul 01, 2011 1:48 pm

Too Extreme staat in mijn geheugen gegrift sinds een paar weken geleden, en toen vond ik dat nummer ineens extreem kut.. Kwam net thuis na een show van Goatsnake en we dachten, laten we Too Extreme eens draaien, en ben het nooit vergeten. :P Het geheel vind ik niet eens zo slecht, zeker na het optreden van Morbid Angel in 013 ben ik van mening dat deze band nogsteeds behoort tot de Death Metal top, was echt geweldig!
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Jeroen » vr jul 01, 2011 1:59 pm

Rascul schreef:Ik sta wel weer met m'n oren te klapperen door de reacties met strekking 'wat een kutreview!!!11!!1onetyone!!' op de frontpage. Ik vind het ook geen spetterend album, maar ik denk dat de logica achter het cijfer uitstekend is beschreven, en bovendien, respecteer andermans (zelfs des recensents) mening.
Verre van een kutrecensie zelfs. Mooi genuanceerd en onderbouwd. Dat was mij niet gelukt, maar goed, ik vind het na meerdere draaibeurten nog steeds erg weinig soeps.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Stephan G
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 10, 2011 12:18 pm

Re: Morbid Angel

Bericht door Stephan G » vr jul 01, 2011 8:22 pm

Natasja schreef:Too Extreme staat in mijn geheugen gegrift sinds een paar weken geleden, en toen vond ik dat nummer ineens extreem kut.. Kwam net thuis na een show van Goatsnake en we dachten, laten we Too Extreme eens draaien, en ben het nooit vergeten. :P Het geheel vind ik niet eens zo slecht, zeker na het optreden van Morbid Angel in 013 ben ik van mening dat deze band nogsteeds behoort tot de Death Metal top, was echt geweldig!
jajajaja :lolup:
Eddy the Eagle schreef: Voor de rest vind ik het statement van Stephan eigenlijk niet helemaal eerlijk: het is gewoon een kwestie van smaak
Niet eerlijk? dat zei Calimero ook altijd. Maar natuurlijk is het een kwestie van smaak. Zoals alles. Persoonlijk vind ik ook de teksten en de refreinen van de DM nummers een te hoog 'Las Vegas' gehalte hebben; er is niks duisters meer aan Morbid Angel en dat vind ik jammer. Van de afwijkende nummers vind ik juits alleen Mea Culpa gaaf..kwestie van smaak...dat is tenminste nog een beetje extreem...

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Natasja » vr jul 01, 2011 8:27 pm

Zeker ja ;)
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Morbid Angel

Bericht door Tox » za jul 02, 2011 11:41 am

Hier moest ik toch wel even heel hard om lachen:
Morbid Angel - Illud Divinum Insanus
Geplaatst door arjan op 2011-07-01 23:20:46

jammer dat metalfan altijd achter de feiten aanloopt. Ben geen fan van lordsof metal maar die kwam weken geleden al met de review van deze plaat. Jullie willen toch zelf ook het actuele nieuws geven??
Morbid Angel - Illud Divinum Insanus
Geplaatst door @arjan op 2011-07-02 06:57:37

Hey Arjan, waarom ga je Metalfan.nl niet versterken als hun nieuwste deathmetal reviewer? Oh wacht, dat kan natuurlijk niet, aangezien je al voor Lords Of Metal schrijft. Met je sluikreclame. [sarcasmemodus] Ja, de morbidangelfanboyreview op Lords Of Metal is echt een voorbeeld van een informatieve, afgewogen cd-bespreking waar de lezer wat aan heeft. [/sarcasmemodus]
:lolup:
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Jeroen » za jul 02, 2011 5:50 pm

Haha, wat een kansloze bedoening.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Morbid Angel

Bericht door Amibor » za jul 02, 2011 7:56 pm

Voor wie de laatste MA kut vond, raad ik aan In The Flesh van Nader Sadek te checken. Die plaat neigt veel meer naar het MA-geluid waar wij zo van hielden/houden en herbergt daarbuiten veel interessantere songstructuren. Echt een bruut werkje.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Morbid Angel

Bericht door Heidewolf » zo jul 03, 2011 10:08 am

Wow, Dat Nader Sadek is een potje stevige deathmetal. Bedankt voor de tip Amnibor.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Morbid Angel

Bericht door Amibor » zo jul 03, 2011 12:21 pm

Waarvan akte, Heidekolf.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Morbid Angel

Bericht door Tox » zo jul 03, 2011 2:06 pm

Leuk plaatje is dat inderdaad.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door lampje » zo jul 03, 2011 7:27 pm

Stephan G schreef:
lampje schreef:Ieder z'n mening, prima. Ik vind het alleen kinderachtig en zinloos om op deze manier nog cijfers te geven. Ik kan me niet voorstellen dat Morbid Angel kwalitatief gezien de slechtste cd is die in die uitgave besproken wordt. Laat zo'n cd dan door een ander bespreken.
De reden dat ik de CD in Aardschok "mocht" bespreken is omdat ik gewoon een grote liefhebber van Morbid Angel was/ben en vertrouwd ben met al hun materiaal.
Uiteraard is een 3 een geflatteerd cijfer, maar zie het als een soort statement. Net zoals Morbid Angel met "Illud.." een statement probeert te maken.
Of zie het als een uiting van teleurstelling...
Die teleurstelling kan ik tot op zekere hoogte ook nog wel begrijpen. En ik heb dus ook geen commentaar op de review of zo. Het ging mij sec om het geven van cijfers. Die worden immers gebruikt om de diverse producten in jullie blad (appels en peren verhaal, maar dat even terzijde) te vergelijken. En die 30 op 100 punten vind ik dan enigszins stompzinnig, omdat het Morbid Angel album subjectief gezien gewoon geen slecht product is. Je kunt het kut vinden, dat mag en kan, maar het is geen SLECHT product.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door XnegativeX » zo jul 03, 2011 7:31 pm

Meen je dat serieus? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dit goed vindt.
Ook niet als je houdt van industrial.

Er staan nummers (bv. Radikult) waar Marilyn Manson z'n reet nog mee af zou vegen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door lampje » zo jul 03, 2011 8:05 pm

XnegativeX schreef:Meen je dat serieus?
Ja

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door XnegativeX » zo jul 03, 2011 8:34 pm

Ik vind een 3 een aardig netjes cijfer. Dat is precies de hoeveelheid goede nummers die op het album staan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Stephan G
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 10, 2011 12:18 pm

Re: Morbid Angel

Bericht door Stephan G » zo jul 03, 2011 8:57 pm

lampje schreef: En die 30 op 100 punten vind ik dan enigszins stompzinnig, omdat het Morbid Angel album subjectief gezien gewoon geen slecht product is. Je kunt het kut vinden, dat mag en kan, maar het is geen SLECHT product.
Nou, als ik de plaat wat verder ga analyseren dan alleen de grote hoeveelheid matige en/of kutnummers die erop staan. Kom ik ook uit bij de productie; ik vind de zwaar getriggerde kick drums vreselijk irritant aanwezig en veel te hard in de mix. David Vincent heeft natuurlijk een goede en herkenbare strot maar zingt tegenwoordig erg "gemaakt" en staat te hard in de mix en als er dan inderdaad drie echt goede nummers op staan, kun je toch wel spreken van een slecht product.

Als 12 jarige Kiss-fan verdedigde ik 'Unmasked' ook aan alle kanten toen die uitkwam, maar eerlijk is eerlijk; het is achteraf gezien toch echt een baggerplaat :)

Ook is het flauw/"oneerlijk" dat kleinere bands (door het enorme aanbod en deadlines) het vaak met 1 of 2 luisterbeurten voor een recensie moeten doen en dat we CD's van grotere bands eerst zouden moeten laten "groeien" en moeten ontzien. Recensies worden helaas meestal gebaseerd op de eerste indruk die de plaat achterlaat....dat gaat vaak nu eenmaal niet anders.
En ik zie 'Illud..' toch wel als een dikke middelvinger naar de fans van het eerste uur die deze band wel groot hebben gemaakt. En dan kun je af en toe ook wel eens een middelvinger terug verwachten...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 9:07 pm

Unmasked, hehe.
Maar wat kan er nou wel tippen aan The Elder :P (serieus, ik vind Songs From The Elder geniaal)

Ontopic:
Terecht overigens, het is toe te juichen wanneer een band ontwikkelt of nieuwe invloeden in de sound verwerkt, maar wanneer dat gewoonweg een slechte en onsamenhangende plaat met twee of drie goede songs oplevert, dan kun je er niet omheen.

Of je moet een fan zijn van dubstep en techno, maar zelfs voor dat laatste genre is het een stukje broddelwerk van de bovenste plank.

Hetzelfde geldt ook voor de laatste Queensrÿche, ook een plaat waarop van alles geprobeerd wordt, maar die eigenlijk op alle vlakken faalt. De recensie in Aardschok was mij betreft nog mild (en misschien is het in geschiedkundig opzicht terecht om zo'n plaat toch het voordeel van de twijfel te geven). Ik waarschuw maar vast, mijn recensie is een ware slachting.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door lampje » zo jul 03, 2011 9:21 pm

Stephan G schreef:
lampje schreef: En die 30 op 100 punten vind ik dan enigszins stompzinnig, omdat het Morbid Angel album subjectief gezien gewoon geen slecht product is. Je kunt het kut vinden, dat mag en kan, maar het is geen SLECHT product.
Nou, als ik de plaat wat verder ga analyseren dan alleen de grote hoeveelheid matige en/of kutnummers die erop staan. Kom ik ook uit bij de productie; ik vind de zwaar getriggerde kick drums vreselijk irritant aanwezig en veel te hard in de mix. David Vincent heeft natuurlijk een goede en herkenbare strot maar zingt tegenwoordig erg "gemaakt" en staat te hard in de mix en als er dan inderdaad drie echt goede nummers op staan, kun je toch wel spreken van een slecht product.

Als 12 jarige Kiss-fan verdedigde ik 'Unmasked' ook aan alle kanten toen die uitkwam, maar eerlijk is eerlijk; het is achteraf gezien toch echt een baggerplaat :)

Ook is het flauw/"oneerlijk" dat kleinere bands (door het enorme aanbod en deadlines) het vaak met 1 of 2 luisterbeurten voor een recensie moeten doen en dat we CD's van grotere bands eerst zouden moeten laten "groeien" en moeten ontzien. Recensies worden helaas meestal gebaseerd op de eerste indruk die de plaat achterlaat....dat gaat vaak nu eenmaal niet anders.
En ik zie 'Illud..' toch wel als een dikke middelvinger naar de fans van het eerste uur die deze band wel groot hebben gemaakt. En dan kun je af en toe ook wel eens een middelvinger terug verwachten...
Allemaal prima, geen probleem mee. Het ging me uitsluitend nog om het geven van een cijfer, de "objectiviteit" daarvan, en de vergelijkende waarde die daar door het blad aan wordt toegekend. Hoe reviews tot stand komen weet ik zelf ook wel :P.
Misschien vind ik zelf Illud.... over twintig jaar ook wel een kutalbum. :mrgreen:

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Morbid Angel

Bericht door innuendo » zo jul 03, 2011 9:22 pm

Stephan G schreef: En laten we eerlijk zijn; als er geen Morbid Angel op de hoes had gestaan, hadden de meeste mensen al na de eerste 3 minuten van Too Extreme afgehaakt....


Spijker op de kop. Dit geldt zeker niet alleen voor MA, maar wat mij betreft ook rustig voor Slayer, Metallica etc.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 9:24 pm

lampje schreef:Allemaal prima, geen probleem mee. Het ging me uitsluitend nog om het geven van een cijfer, de "objectiviteit" daarvan, en de vergelijkende waarde die daar door het blad aan wordt toegekend. Hoe reviews tot stand komen weet ik zelf ook wel :P.
Misschien vind ik zelf Illud.... over twintig jaar ook wel een kutalbum. :mrgreen:
Maar dan ben je 62 :P
Dan draai je waarschijnlijk alleen James Last en Wibi.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Morbid Angel

Bericht door Mollusk » zo jul 03, 2011 9:26 pm

Nou, nou zo extreem denk ik vast niet. Misschien meer Apocalyptica.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door lampje » zo jul 03, 2011 9:26 pm

Jeroen schreef:
lampje schreef:Allemaal prima, geen probleem mee. Het ging me uitsluitend nog om het geven van een cijfer, de "objectiviteit" daarvan, en de vergelijkende waarde die daar door het blad aan wordt toegekend. Hoe reviews tot stand komen weet ik zelf ook wel :P.
Misschien vind ik zelf Illud.... over twintig jaar ook wel een kutalbum. :mrgreen:
Maar dan ben je 62 :P
Dan draai je waarschijnlijk alleen James Last en Wibi.
Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. :lol:

Gebruikersavatar
Stephan G
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 10, 2011 12:18 pm

Re: Morbid Angel

Bericht door Stephan G » zo jul 03, 2011 10:24 pm

Jeroen schreef:Maar wat kan er nou wel tippen aan The Elder :P (serieus, ik vind Songs From The Elder geniaal)
+1, vind het achteraf een zeer goede plaat, maar natuurlijk iets heel anders dan we van Kiss gewend waren. Ze hebben overigens -imo- wel wat betere albums gemaakt (Destroyer, Love Gun, Creatures of the Night, het debuutalbum) ;-)

maar sorry, we dwalen af...

@Lampje, tja 'objectiviteit' blijft altijd een lastig iets...vooral als je een band hoog hebt zitten en dan afknapt op een nieuwe plaat, dat geef ik toe. Ik zie in de Aardschok bijvoorbeeld ook dat sommige recensenten vrij makkelijk 97 of 98 punten geven. Ik geef (in mijn ogen) echt goede platen meestal tussen de 80 en 90 punten. Boven de 90 denk ik persoonlijk aan iets dat het niveau van echte klassiekers evenaart.
Ik zeg niet dat dat een goeie of slechte insteek is, maar zo zit ik er in. Als iemand anders sneller een 95 uit de kast trekt is dat ook prima, maar zo'n 95 is dan bijv. niet gelijk aan mijn 95... beetje omslachtig verhaal maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ;-)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 10:27 pm

Ach ja, je zult het met pijn in het hart hebben gedaan, net zoals ik Queensrÿche tot op het bot gekraakt heb. Als je hoort hoe diep je helden zinken, dan doet dat gewoon zeer. Toegegeven, ik ben het regelmatig niet met recensies van Aardschok eens, maar in dit geval is het zo duidelijk, ik bedoel, hij hangt zelfs onderaan de soundcheck. Zo te zien met uitzondering van Haagsma, maar die gaat wel vaker (ook terecht) tegen de stroom in.




offtopic: stiekem heb ik Crazy Nights gisteren nog met plezier gedraaid
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 10:40 pm

Overigens zou het nu wel vermakelijk zijn als jij een interview zou maken met Morbid Angel. Want sinds Van de Moosdijk en Byford en jouw (toch?) Disarmonia Mundi ("wat zeg je verdomme?!" :' ) ) verhaal heb ik geen vermakelijke bekvechterij meer gezien in de Aardschok
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Morbid Angel

Bericht door Nefarian » ma jul 18, 2011 9:51 am

Verder, ik vond de plaat ook een beetje tegenvallen. Maar zoals al eerder in dit topic vermeld, als je een deathmetal plaat had verwacht valt het resultaat altijd tegen. Dat ligt niet aan Morbid Angel en ook niet aan het album, maar eerder aan de verwachtingen. Absoluut geen slechte plaat, maar niet mijn ding.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Morbid Angel

Bericht door Rubicon » ma jul 18, 2011 10:44 am

Stephan G schreef:
Jeroen schreef:Maar wat kan er nou wel tippen aan The Elder :P (serieus, ik vind Songs From The Elder geniaal)
+1, vind het achteraf een zeer goede plaat, maar natuurlijk iets heel anders dan we van Kiss gewend waren. Ze hebben overigens -imo- wel wat betere albums gemaakt (Destroyer, Love Gun, Creatures of the Night, het debuutalbum) ;-)

maar sorry, we dwalen af...

@Lampje, tja 'objectiviteit' blijft altijd een lastig iets...vooral als je een band hoog hebt zitten en dan afknapt op een nieuwe plaat, dat geef ik toe. Ik zie in de Aardschok bijvoorbeeld ook dat sommige recensenten vrij makkelijk 97 of 98 punten geven. Ik geef (in mijn ogen) echt goede platen meestal tussen de 80 en 90 punten. Boven de 90 denk ik persoonlijk aan iets dat het niveau van echte klassiekers evenaart.
Ik zeg niet dat dat een goeie of slechte insteek is, maar zo zit ik er in. Als iemand anders sneller een 95 uit de kast trekt is dat ook prima, maar zo'n 95 is dan bijv. niet gelijk aan mijn 95... beetje omslachtig verhaal maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ;-)
Maar wat voegt het geven van cijfers dan toe? De enige waarde die ik eraan hecht is dat ik onmiddellijk een recensie lees waarin een cijfer lager dan een 40 is gegeven, want die zijn over het algemeen hilarisch van toon :lol:
Ik weet in grote lijnen welke Aarschokrecensenten qua smaak in mijn straatje vallen. Dat is dus handig voor de aanschaf van nieuwe platen. Ik heb ook weleens blind een plaat gekocht die een megahoog cijfer in de soundcheck kreeg en waarvan ik spontaan in mijn broek moest schijten, uiteindelijk blijft het puur smaak.

Over smaak gesproken, en weer On Topic, ik heb tijdens mijn vakantie de nieuwe Morbid Angel geluisterd en kan niet anders zeggen dat ik het een kutplaat vindt. Ik heb met verbazing zitten luisteren, ook naar de teksten. Wat een nivo, ik vind het erg triest. :cry:

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Morbid Angel

Bericht door Rubicon » ma jul 18, 2011 10:44 am

Dat was twee keer. Ben nog niet wakker. :roll:

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Morbid Angel

Bericht door Kriestof » do sep 01, 2011 1:01 pm

er zijn blijkbaar weinig mensen die iets kennen van electronica

hous, techno en gabber? misschien dat ik een andere cd heb, maar ik hoor gewoon een drumcomputer en een paar industriele klanken en verdoken invloeden van een act als hocico...maar dan allemaal nog erg braaf en helemaal niet zo radicaal

dat het kwalitief absoluut niet bij het top van het werk van MA hoort, dat is duidelijk, het stelt absoluut qua songmateriaal teleur

maar ik vind het toch vreemd hoe weinig open minded metalfans weer zijn en alleen al voor een paar andere voorzichtige invloeden een album op voorhand totaal afkraken

ik had liever gehad dat ze de electronica nog meer hadden doorgetrokken, maar dan op een betere en interessantere manier en dan vermengd met de heretic sound, een plaat die ik overigens wel geslaagd vond en met meer kwalitatieve songs

en overigens vind ik dat een band altijd moet maken wat ze willen maken

als iron maiden een country plaat wil maken, darkthrone een jazz album en my dying bride een up tempo black metal plaat...moeten ze dat zeker doen

duizend maal liever een band die iets doet waarin ze op dat moment in geloven dan een band die zich enkel en alleen blijft herhalen uit plicht voor fans, voor de scene, voor het geld en omdat het de gemakkelijkste weg is
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Morbid Angel

Bericht door Cranial » do sep 01, 2011 1:13 pm

al vroeg aan het trollen vandaag.....?
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Morbid Angel

Bericht door Siego » do sep 01, 2011 3:42 pm


Plaats reactie