Cradle Of Filth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Wessel » wo okt 21, 2015 4:29 pm

Lennert schreef:Vanuit het niets heb ik Midian aangeschaft. Vroeger had mijn broertje dit album en vond ik het eigenlijk best wel sfeervol. Daar komt ook nog eens bij dat Her Ghost In The Fog een wereldnummer is. Godverdomme, ik vind de plaat nu oprecht gaver dan vroeger en heb eigenlijk ook interesse om de laatste aan te schaffen om dit jaar eens lekker bij te zijn met alle nieuwe albums. Toch is bij mij de vraag: welke plaat komt het meeste overeen met Midian?
Damnation And A Day en Nymphetamine. eerstgenoemde is heel bombastisch, Nymphetamine is erg gitaargericht en (wellicht mede daardoor) geen favoriet onder veel CoF-fans, maar ik vind 'm nog steeds wel gaaf. Mijn grote favoriet is echter Cruelty And The Beast.

Pestmeester
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jan 20, 2010 4:43 pm

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Pestmeester » vr okt 23, 2015 12:59 am

Jaren heb ik niet naar Cradle willen of kunnen luisteren, sinds Midian eigenlijk. 't Kon me even niet meer bekoren. Maar op een of andere manier is de liefde terug. Misschien toch iets nostalgisch of zo. Cruelty is ook mijn favoriet.
Over de nieuwste plaat Hammer of the Witches ben ik ook waanzinnig te spreken. Alsof ze Dusk, Cruelty en Midian in een blik hebben gestopt, even goed schudden en hoppa: alstublieft: gave plaat met elementen uit die drie albums. Bijzonder blij mee. :)

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Satyr » vr okt 23, 2015 9:23 am

Hoe kun je nou Damnation met Midian vergelijken? Het is toch algemeen bekend dat Midian en Nymphetamine een 'koppel' zijn, zoals Damnation en Thornography dat ook zijn.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Wessel » vr okt 23, 2015 11:10 am

Omdat ik verwacht dat hij DAAD ook wel waarderen kan? :P De stap van Midian naar Cruelty lijkt me bijvoorbeeld groter.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Jeroen » di okt 27, 2015 7:11 pm

Ik baal nog altijd dat ik Damnation And A Day een keer cadeau heb gedaan. Die plaat was best goed.
Vempire vind ik zelf het leukste, gevolgd door Midian. Maar ik kan niet lang naar CoF luisteren, vanwege de zang. Bloedirritant soms. Terwijl de muzikanten vaak heel goed bezig zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Lennert » do okt 29, 2015 7:33 pm

Nou, ik heb Damnation And A Day en Nymphetamine allebei maar aangeschaft. €5 per stuk bij de Plaatboef kon ik niet moeilijk over doen. Ik zie overigens overal The Manticore and Other Horrors liggen voor weinig geld, maar krijg het idee dat dit een behoorlijk onpopulair album is bij de fans?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Wessel » do okt 29, 2015 10:08 pm

Die heb ik destijds van een behorlijk negatieve review voorzien, waar ik nog steeds achter sta. Samen met Thornography het dieptepunt in de carriere van CoF, wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Jeroen » vr okt 30, 2015 11:11 am

Heb die plaat eerlijk gezegd nooit gehoord. De zang is voor mij toch een te groot struikelblok.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Satyr » vr okt 30, 2015 11:40 am

Na Damnation en Thornography kon het niet slechter, dat scheelt. Ik vind dat echt dramatische platen, met Babylon A.D als triest dieptepunt.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door MetalJan » vr okt 30, 2015 9:24 pm

Ik zit er over te denken om eind november naar Cradle in 013 te gaan. Ik heb de band al zo'n 10 jaar niet gezien en de paar keer dat ik ze zag was het niet al te best. Heeft iemand de band recentelijk nog gezien en zo ja, hoe was dat?

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Wessel » za okt 31, 2015 11:56 am

Ik heb ze dit jaar twee keer gezien, op Graspop en op Brutal Assault. Op Graspop was het best goed, gave setlist en de band was in vorm, op Brutal Assault was het weer veel minder (m.n. mister Filth himself klonk toen niet al te best). Begin 2014 in de Melkweg, tijdens de co-headlinetour met Behemoth, was het ook wel gaaf, al was het maar vanwege de karrevracht aan oude nummers (t/m Cruelty) die toen de revue passeerden. Ik sla zelf waarschijnlijk echter over, denk niet dat ik ooit nog eens helemaal ondersteboven ga raken van een COF-concert en dan is het me de reis op een doordeweekse dag niet waard.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door MetalJan » zo nov 01, 2015 1:30 pm

Ah, thanx. Ik wilde Cradle altijd nog wel in een zaal zien dus ik denk dat dit een mooie gelegenheid is.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Draconian » di nov 03, 2015 12:05 pm

Ik overweeg toch ook wel zwaar om richting 013 te gaan, maar dan niet eens per se voor Cradle Of Filth, maar vanwege het geweldige voorprogramma: Ne Obliviscaris en The Monolith Deathcult!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Lennert » di nov 03, 2015 6:18 pm

Godverdrie, Hammer Of The Witches zou nog wel eens mijn jaarlijst kunnen halen, verbazingwekkend goed album!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Pestmeester
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jan 20, 2010 4:43 pm

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Pestmeester » di nov 03, 2015 9:58 pm

Nou heh?! Ik vind vooral die riff vanaf 2:21 in de titelsong Hammer of the Witches weergaloos. Altijd oppassen dat ik dan niet vol op 't gaspedaal ga staan. ^_^

Cradle Of Filth
Berichten: 182
Lid geworden op: zo nov 23, 2003 3:10 am

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Cradle Of Filth » di mar 15, 2016 7:25 pm

Hoe vinden jullie mijn nieuwe website lay-out: www.cradleoffilth.nl ?

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Satyr » zo mar 20, 2016 8:55 pm

Misschien wat minder veren in je reet steken op de frontpage? Met die aardig tenenkrommende youtube linkjes vol zelfpijperij.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Wessel » di aug 01, 2017 9:02 pm

Heeft iemand hier nog vragen voor Dani Filth? Ik spreek hem a.s. donderdag over het aankomende album Cryptoriana: the Seductiveness of Decay.

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Hieronimus » di aug 01, 2017 9:50 pm

Iets in de trant van dat hij geïnspireerd is door de klassieke gothische horror, wat blijkt uit de muziek, maar welke schrijvers, dichters, etc. van dit moment spreken hem het meeste aan en inspireren hem bij het schrijven van zijn teksten?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Cradle Of Filth

Bericht door MadTinus » do aug 03, 2017 10:13 am

Wat vind 'ie ervan dat het album al zo lang voor de release is uitgelekt?
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door KoenM » do aug 03, 2017 11:38 am

Zijn zijn stembanden ooit grondig onderzocht vanuit wetenschappelijke interesse?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Jeroen » do aug 03, 2017 3:28 pm

Het doet me echt helemaal niets meer. Strontvervelend stemmetje. Vooral die dreunende stukjes en knerperige praatstukken. Kinderachtig. Ik ben gek op veel extreme metal en extreme zang, maar dit is toch niet extreem of agressief?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Wessel » vr aug 04, 2017 12:34 pm

Ik moet zeggen dat ze ook wel het minste nummer hebben gekozen voor de clip. De rest van het album is veel feller en wordt net als zijn voorganger gedragen door het mooie twingitaarspel van het nieuwe tandem. De tijd van draken als Thronography en The Manticore ligt gelukkig achter ons. Al moet ik zeggen dat COF een van de eerste dingen was die ik ooit aan extreme metal hoorde (typisch zo'n instapband van mijn generatie metalluisteraars) en daardoor zal ik er waarschijnlijk altijd wel een zekere zwak voor hebben.

Gebruikersavatar
Black-Coffee
Berichten: 33
Lid geworden op: vr sep 23, 2016 8:26 pm
Locatie: Rottingdamned

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Black-Coffee » za aug 05, 2017 8:16 pm

Ben aangenaam verrast door Heartbreak And Seance, weer een Cradle nummer wat weer echt boeit, Hammer Of The Witches ging al aardig weer de goede kant op, dus heb goede hoop voor het nieuwe album.
Darkly, Darkly, Venus Aversa en Manticore And Other Horrors zijn een beetje aan me voorbij gegaan, vooral Manticore vond ik erg tegenvallen.
http://www.last.fm/user/MeneerKoffie
DEATH, BEFORE DECAF!!!!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Lennert » do nov 09, 2017 7:39 pm

Heb Cryptoriana: The Seductiveness Of Decay net aangeschaft en tot nu toe ben ik weer aan het genieten. Die richting die ze vanaf het vorige album zijn ingeslagen met meer gitaargeorienteerde songs bevalt prima in ieder geval, zo mogen ze van mij nog best even doorgaan! Helemaal de titeltrack klinkt fantastisch.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Wessel » vr nov 10, 2017 4:55 pm

Het tweede goede album op rij inderdaad. Misschien dat ik zelfs wel ga kijken wanneer ze in het nieuwe jaar met Moonspell in Haarlem spelen.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Crises » zo nov 12, 2017 2:27 am

Hee, ik ga weer terug naar het verleden waar ik mijn jeugdcement nog kan onderhouden met de eerste drie platen...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Lennert » vr nov 17, 2017 2:07 pm

Wessel schreef:Het tweede goede album op rij inderdaad. Misschien dat ik zelfs wel ga kijken wanneer ze in het nieuwe jaar met Moonspell in Haarlem spelen.
Ik vind de reviews van afgelopen albums bij ons op de site qua scores toch een stuk lager dan ik zelf zou geven :P

Op het moment zou ik hem op gelijke voet zetten met The Hammer Of The Witches, kan zelfs top 10 materiaal worden. Vooral de gitaarsolo's blijven echt fantastisch!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Wessel » vr nov 17, 2017 8:12 pm

Misschien komt dat wel omdat jij, i.t.t. de recensenten, niet muzikaal bent opgegroeid met hun klassieke albums en die niet automatisch gebruikt als graadmeter voor nieuw werk? :wink:

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Crises » za nov 18, 2017 12:25 am

Noemt hij jou nou jong, Lennert?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Wessel » za nov 18, 2017 8:15 pm

Niet bewust (ik ben overigens ook jonger dan Lennert). :wink:

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Nefarian » di feb 13, 2018 8:39 pm

Wessel schreef:Misschien komt dat wel omdat jij, i.t.t. de recensenten, niet muzikaal bent opgegroeid met hun klassieke albums en die niet automatisch gebruikt als graadmeter voor nieuw werk? :wink:
Waarom zou je überhaupt de oudere albums als graadmeter voor het nieuwere werk van welke band dan ook gebruiken. Neem het niet persoonlijk, maar ik word er echt schijtziek van dat er altijd vergeleken moet worden. Elk album zou als een op zichzelf staand album behandeld moeten worden. Het is overigens ook vrij kansloos om na meer dan 20 jaar te verwachten dat een band als Cradle of Filth een soortgelijk album als bijvoorbeeld Dusk of Vempire maakt. Maakt dat een album als Cryptoriana minder goed? Anders misschien, maar in het geval van het nieuwe album absoluut niet minder naar mijn mening. Ik had niet verwacht dat Cradle nog een keer met een dergelijk gaaf album zou komen. Zo zie je maar weer dat een stabiele line-up wonderen kan doen. Eerlijk gezegd had ik Cradle na Midian afgeschreven, maar ik heb echt respect voor wat ze met Cryptoriana (en overigens ook met Hammer of the Witches) hebben afgeleverd. Live doen ze het overigens ook verdomd goed!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Wessel » za feb 17, 2018 12:51 pm

Maar is het niet schier onmogelijk om nieuw werk niét met de rest van het repertoire te vergelijken?

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Tox » za feb 17, 2018 12:56 pm

Een goede reviewer kan dat.
NOT MY FUCKING TEMPO

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Nefarian » ma feb 19, 2018 9:05 am

Tox schreef:Een goede reviewer kan dat.
Exact!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Dimas » ma feb 19, 2018 9:26 am

Tox schreef:Een goede reviewer kan dat.
Een goede reviewer kan ook een kloppende vergelijking maken. Bovendien is er natuurlijk een groot verschil tussen 'klinkt het laatste Cradle album als 'Dusk... ' of ''klinkt het laatste Cradle-album als het eennalaatste Cradle-album?' Als je dan verschillende nuances ontdekt tussen album laatst en album eennalaatst lijkt me dat toch interessante informatie. Ik zie niet heel goed in hoe je een band kan ontdoen van alle context, en dan een review kan schrijven over een album. Juist de context maakt het toch ook interessant lijkt mij.

Als ik een voorbeeld neem: Ik heb ooit Vertebrae en Axioma Ethica Odini gerecenseerd van Enslaved (niet op Metalfan). Ik ga dan niet vergelijken hoe dit klinkt ivm Hordanes Land/Frost, maar ik kijk wel even naar de evolutie van de band van koude (viking) black naar een soort mengelmoes van black metal met pink floyd-esque uitspattingen. Zeker gezien de psychedelische aard van Vertebrae geen vreemde vergelijking. In de recensie daarna (van AEO) kijk ik terug hoe dit album in vergelijking is tot Vertebrae (minder psychedelisch, zwaarder, meer 'black'-ig) en uiteraard nog even een klein herhaling van de progressie die Enslaved als band over hun hele discografie doormaakt. Is dat dan ook teveel vergelijking?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Lennert » ma feb 19, 2018 11:32 am

Wessel schreef:Maar is het niet schier onmogelijk om nieuw werk niét met de rest van het repertoire te vergelijken?
Hangt er vanaf, als een band al albums achter elkaar niet meer zo klinkt als de eerste twee/drie albums (Cradle Of Filth, In Flames etc.) heeft het geen zin om constant weer te verwijzen naar hoe het niet klinkt zoals vroeger lijkt me. Als je bij een Marillion concert komt en zeurt dat het met Fish beter was (laatste album met hem: 1987), dan kun je wat mij betreft als fan ook gewoon oprotten.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Jeroen » di feb 20, 2018 7:11 am

Tox schreef:Een goede reviewer kan dat.
Moet allebei kunnen. Ja, je moet een album als een op zichzelf staand geheel kunnen zien, maar factoren als progressie en bandontwikkeling spelen net zo goed mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Wessel » di feb 20, 2018 4:15 pm

Dank voor de feedback allemaal! :wink:

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Cradle Of Filth

Bericht door cataclysm child » wo feb 21, 2018 1:11 am

Ik ga volgende week nog eens een kijkje nemen in de Trix. De setlist van deze tour zag er alvast gaaf uit, met onder andere Bathory Aria en The Promise of Fever. Blij dat ze die laatste nog eens van onder het stof halen.
Faustian Spirit of the Earth

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Nefarian » wo feb 21, 2018 10:12 am

cataclysm child schreef:Ik ga volgende week nog eens een kijkje nemen in de Trix. De setlist van deze tour zag er alvast gaaf uit, met onder andere Bathory Aria en The Promise of Fever. Blij dat ze die laatste nog eens van onder het stof halen.
Setlist is inderdaad gaaf en Dani is verrassend goed bij stem. Was vooral erg content met de stem van Lindsay bij Blackest Magick in Practice en Her Ghost in the Fog. De nieuwe nummers doen het ook goed live, vind het alleen erg jammer dat Wester Vespertine ontbrak! Al met al een geweldige avond gehad in Keulen.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Hieronimus » wo jan 25, 2023 3:31 pm

Dit is het topic met de meest inhoudelijke en recente reacties, dus ik schop deze even. Ik ben me weer een weg aan het banen door de discografie van het CoF-collectief, alleraardigst om op te rakelen waarom sommige platen we goed raakten en anderen weer duidelijk niet. Drieluik Dusk, Cruelty, Midian blijft geniaal. Binnenkort maar eens een Lennuendootje doen en alle albums beluisteren en becijferen. Gedeelde eerste plek voor laatstgenoemden, verwacht ik. En toch eens serieus naar Thornography en Manticore en dergelijke albums luisteren die me nooit zijn bijgebleven.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Cradle Of Filth

Bericht door innuendo » wo jan 25, 2023 3:42 pm

Zou ik ook wel eens willen doen. Ik heb sowieso het laatste jaar veel teruggegrepen naar de bands waar ik als zestienjarige naar luisterde. CoF, Dimmu Borgir, maar ook bands als NIrvana, Green Lizzard en andere dingen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Spawn999 » wo jan 25, 2023 3:45 pm

V Empire heb ik ergens nog liggen, was ik ook over te spreken toendertijd (ruim 20 jaar geleden)
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door KoenM » wo jan 25, 2023 4:03 pm

innuendo schreef: wo jan 25, 2023 3:42 pm Zou ik ook wel eens willen doen. Ik heb sowieso het laatste jaar veel teruggegrepen naar de bands waar ik als zestienjarige naar luisterde. CoF, Dimmu Borgir, maar ook bands als NIrvana, Green Lizzard en andere dingen.
Hehe, grappig dat je dit zegt. Eerder deze week heb ik voor het eerst in 20 jaar nog eens het nr Autumn van Green Lizzard opgezet. De warme nostalgie was daar, maar dat is kwalitatief toch een heel stuk minder dan dat ik me herinner.

Ontopic: V Empire, Dusk, Cruelty, Midian en Damnation and a Day heb ik telkens in de collectie gehouden. Vind die nog steeds goed en passeren bijna jaarlijks (niet allemaal) nog wel eens de revue.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: Cradle Of Filth

Bericht door zwarte krijser » wo jan 25, 2023 4:23 pm

Ooit een goede band, ik haakte bij Midian al af echter en daarna nooit meer naar iets (nieuws) van hen geluisterd. Ik weet vrij zeker dat ik er niks aan ga vinden. Wel in de eerste instantie op festivals altijd nog wel even hun optredens meegepikt, laatste jaren ook niet meer.

Hun beste cd vind ik Cruelty, omdat de songstructuur vooral maar eigenlijk de algehele package m.i. het beste is. Dusk heeft als enige een sterker nummer dan gemiddeld op Cruelty aangetroffen kan worden (funeral in carpathia) maar de productie van Dusk vind ik wat zwak en vlak, plus hier en daar is de plaat als geheel wat langdradig.
Vempire was ooit cool, maar met vorderende tijd vond ik de muziek veel te veel van de hak op de tak, en daarnaast begonnen de overaanwezige 'opsommende wijven' me teveel tegen te staan.
Die eerste cd is gewoon tamelijk slecht, back in '93 ofzo was die uiteraard wel vernieuwend en dat is ook wat waard natuurlijk, maar voor mij niet.

Evenzo draai ook ik jaarlijks wel eens wat van CoF.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Cradle Of Filth

Bericht door innuendo » wo jan 25, 2023 4:23 pm

@Koen: Oh, ik vond het toch best in orde eigenlijk. Natuurlijk hoor je met 25 jaar luisterervaring waar de (schoonheids)foutjes zitten en waar het niet helemaal lekker loopt, maar Green Lizard was daar nog een jonge, onervaren band. Die foutjes maken het juist ook wel 'echt' voor mij.


Ontopic: ik ben juist bang dat Cradle wat door de mand valt. Toen ik de band een paar jaar geleden op Dokk'em Open AIr zag, ben ik na een half uurtje maar naar huis gegaan (ze waren de afsluiter). Deed me zelfs wat denken aan dat desastreuze optreden van ze op Waldrock 2004.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Cradle Of Filth

Bericht door MadTinus » wo jan 25, 2023 7:55 pm

CoF is voor mij echt een band uit een ver verleden waar ik nu niet echt warm meer voor loop. VEmpire en Dusk vind/vond ik duidelijk hun beste releases, Cruelty vond ik in eerste instantie tegenvallen (met name door de productie), later ben ik die meer gaan waarderen. Midian vond ik destijds niet zo, ook door de productie (en geen Barker meer op drums). Van de latere releases vond ik Nymfetamine en Bitter Suites nog best te pruimen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Cradle Of Filth

Bericht door Jeroen » wo jan 25, 2023 8:12 pm

Hehe, opsommende wijven. Daar zit wel wat in.

Ik vind CoF muzikaal prima en ik kan goed naar oudere albums luisteren, maar de zang vind ik steeds meer een struikelblok. Het is too much.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Cradle Of Filth

Bericht door MadTinus » do jan 26, 2023 8:47 am

Ja eens, de zang was sowieso nooit hetgeen me aansprak, inderdaad eerder een minpunt.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie