Steve Vai?

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Steve Vai?

Bericht door Fusion » ma jan 12, 2004 9:33 am

Wat vinden we van Steve Vai? Zowel als gitarist als componist? Ik persoonlijk vind de man GENIAAL! Behalve dat ie een van de meest technisch getalenteerde en origineelste gitaristen is, vind ik m ook qua composities te goed voor woorden! En buiten dat is ie ook nog eens een van de betere engineers en producers in de rock/gitaarrock wereld...
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » ma jan 12, 2004 9:36 am

Te gek, echt te gek. Ik geloof dat ie ook nog eens met Devin Townsend iets heeft gedaan, maar daar weet ik niets van
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Sick
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 12:11 pm

Bericht door Sick » ma jan 12, 2004 9:45 am

vai is vooral vermoeiend met z'n uitgedokterde gepiel.Heb 'm ooit es bezig gezien in het voorprogamma van aerosmith.Wat een arrogante lul zech.Hij maakte in het nummer for the love of god(a.i.m.n.v.)een vette speelfout en botvierde z'n frustratie op een roadie door z'n ibanez naar z'n hoofd te slingeren.Opzouten met die vai dus.
Aerosmith maakte veel goed die avond.Joe perry knows!

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma jan 12, 2004 9:46 am

Die heeft bij hem gezongen op het enige album van de band Vai, dat album heet "Sex And Religion" en heeft dus bijna alleen maar nummers met zang erbij. Erg goed ook!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma jan 12, 2004 9:47 am

inkytoy schreef:vai is vooral vermoeiend met z'n uitgedokterde gepiel.Heb 'm ooit es bezig gezien in het voorprogamma van aerosmith.Wat een arrogante lul zech.Hij maakte in het nummer for the love of god(a.i.m.n.v.)een vette speelfout en botvierde z'n frustratie op een roadie door z'n ibanez naar z'n hoofd te slingeren.Opzouten met die vai dus.
Aerosmith maakte veel goed die avond.Joe perry knows!
Jij speelt vast geen gitaar :roll:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » ma jan 12, 2004 9:50 am

Dat doet ie helaars wel
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » ma jan 12, 2004 10:10 am

Vai is idd geniaal met zijn gitaarwerk en zijn composities. Er zijn weinig gitaristen die zoveel gevoel in hun gitaarwerk kunnen leggen als dat hij dat doet...
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma jan 12, 2004 10:17 am

Toevallig dat dit topic er is, wou er namelijk al iets over lullen :P
Gister had ik nog een filmpje van een gitaar solo van hem gezien :shock: Ongelooflijk zeg :!: Hij heeft er echt een goed gevoel voor :)


En met Devin Townsend heeft hij minstens 1 album opgenomen met Townsend als drummer... Sex & Religion, toevallig dat ik dat heb :P
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma jan 12, 2004 10:20 am

Pziez! Veel mensen denken/horen dat ie alleen maar loopt te pielen, maar dat vind ik echt onzin! Hij weet als geen ander heel veel emotie in zn spel te verwerken! En JUIST omdat ie technisch zo goed is, kan ie dat makkelijk. En hij heeft heel veel truukjes uitgevonden en/of volledig uitgewerkt en bekend gemaakt... VAI HEERSCHT!!! EN BEHOORLIJK OOK!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma jan 12, 2004 10:20 am

Hieronimus schreef:Toevallig dat dit topic er is, wou er namelijk al iets over lullen :P
Gister had ik nog een filmpje van een gitaar solo van hem gezien :shock: Ongelooflijk zeg :!: Hij heeft er echt een goed gevoel voor :)


En met Devin Townsend heeft hij minstens 1 album opgenomen met Townsend als drummer... Sex & Religion, toevallig dat ik dat heb :P
zanger, niet drummer...
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma jan 12, 2004 10:23 am

Dacht toch dat Townsend drummer was en Vai zinger onder andere :? Maarja, ik heb dat album toch al lang niet meer gehoord :P

Kom anders een keer die ene gitaar solo van Vai bij mij op SoulSeek halen, Fusion... Moet je gezien hebben :D
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » ma jan 12, 2004 10:24 am

Oorspronkelijk gepost door Fusion

Pziez! Veel mensen denken/horen dat ie alleen maar loopt te pielen, maar dat vind ik echt onzin! Hij weet als geen ander heel veel emotie in zn spel te verwerken! En JUIST omdat ie technisch zo goed is, kan ie dat makkelijk. En hij heeft heel veel truukjes uitgevonden en/of volledig uitgewerkt en bekend gemaakt... VAI HEERSCHT!!! EN BEHOORLIJK OOK!
[headbang] helemaal mee eens!
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma jan 12, 2004 10:59 am

Hieronimus schreef:Dacht toch dat Townsend drummer was en Vai zinger onder andere :? Maarja, ik heb dat album toch al lang niet meer gehoord :P

Kom anders een keer die ene gitaar solo van Vai bij mij op SoulSeek halen, Fusion... Moet je gezien hebben :D
Ehm, t is toch echt dat ie zingt!

Enne, is goed! Welke solo hebben we t over?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma jan 12, 2004 11:00 am

Uhm, gheghe, bij de info van t filmpje stond alleen maar dat-ie onbekend was ofzo en dat-ie blijkbaar dus niet in een liedje ofzo voorkwam, ook geen naam van de solo :?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jan 12, 2004 11:23 am

Hij is zeker goed, vooral de live shows...

op cd vind ik Satriani toch betere nummers hebben (ik MOEST de vergelijking gewoon maken....) Maar ik ga liever naar een show van vai dan satriani...

Het is echt een gigantische showbow !

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » ma jan 12, 2004 11:33 am

Hij speelt in april of mei trouwens 2 maal in paradiso samen met 1 of ander orkest in paradiso in amsterdam. Dat moet toch wel een leuke combinatie kunnen worden.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jan 12, 2004 11:34 am

hmmmm eens over denken of ik kaartjes ga halen dan.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » ma jan 12, 2004 11:42 am

Hieronimus schreef:Uhm, gheghe, bij de info van t filmpje stond alleen maar dat-ie onbekend was ofzo en dat-ie blijkbaar dus niet in een liedje ofzo voorkwam, ook geen naam van de solo :?
Op een 7-snarige gitaar toevallig?
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » ma jan 12, 2004 11:55 am

Oorspronkelijk gepost door POS

Hij speelt in april of mei trouwens 2 maal in paradiso samen met 1 of ander orkest in paradiso in amsterdam. Dat moet toch wel een leuke combinatie kunnen worden.
Gaaf....daar ga ik zeker heen! :D
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Gebruikersavatar
Nevo
Berichten: 513
Lid geworden op: di mar 18, 2003 10:36 pm
Locatie: Heerde

Bericht door Nevo » ma jan 12, 2004 2:56 pm

Steve Vai is idd erg goed!

Maar m'n favoriet blijft nog altijd Joe Satriani...

Soms kan ik me een beetje ergeren aan de "special effects" van Steve Vai.

Vinnie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 2:56 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Vinnie » ma jan 12, 2004 2:59 pm

Nevo schreef:Steve Vai is idd erg goed!

Maar m'n favoriet blijft nog altijd Joe Satriani...

Soms kan ik me een beetje ergeren aan de "special effects" van Steve Vai.
Je haalt de woorden uit mn mond ;) Steve Vai is wel goed, maar zijn nummers zijn te glad man. En hij wilt te vaak laten zien hoe goed hij kan spelen, al dat gepiel en gefreak! Geef mij maar Satriani

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma jan 12, 2004 9:39 pm

Ik denk niet dat Steve Vai wil laten zien hoe goed zn techniek is, hij heeft zelf toegegeven dat ie gitaristen kent die veel beter zijn qua techniek ( :?: :roll: ). Hij gebruikt soms veel techniek die hem helpt zn gevoel te uiten, en imho lukt hem dat iedere keer weer!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jan 12, 2004 9:41 pm

Hieronimus schreef:En met Devin Townsend heeft hij minstens 1 album opgenomen met Townsend als drummer... Sex & Religion, toevallig dat ik dat heb :P
eeeeeh

Townsend zingt erop hoor, en staat ook met z'n smoelwerk op de cover en poster :P
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma jan 12, 2004 9:41 pm

Rascul_Waznagga schreef:Op een 7-snarige gitaar toevallig?
Nee, toch niet, hij heeft wel een blinkende schakelketting om :?



En Fusion, je had toch gelijk met dat Townsend de zanger was ;) :P
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » ma jan 12, 2004 9:51 pm

Ja Vai is indd behoorlijk technisch enzo,
toch vind ik John Petrucci lekkerder om naar te luisteren:

Kent iemand Lost Without You van John Petrucci?
als een solo gevoelig en technisch is is die het wel vind ik :D

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » ma jan 12, 2004 9:52 pm

Satriani is technisch heel erg goed, maar ik vind zijn manier van spelen iets minder spectaculair....het is mij soms net iets te gewoon....
Vai daarentegen probeert elke keer wat anders al is het maar een ander instrument of zoiets....
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di jan 13, 2004 9:07 am

Mendel schreef:Ja Vai is indd behoorlijk technisch enzo,
toch vind ik John Petrucci lekkerder om naar te luisteren:

Kent iemand Lost Without You van John Petrucci?
als een solo gevoelig en technisch is is die het wel vind ik :D
Hoewel ik vroegah tijdens de demo's en eerste ehm, 3 albums ofzo van Dream Theater John Petrucci helemaal geweldig vond, vind ik nu de oude Vai nog steeds te gek (misschien achteraf gezien nog wel beter). Maar de oude (en nieuwe) Petrucci solos's vind ik achteraf gezien steeds minder worden. Tuurlijk, hij is retegoed enzo, maar niet beter dan de gemiddelde GIT afgestudeerde gitarist en hij heeft slechts soms gevoel in zijn solo's, terwijl Vai dat echt 100% ALTIJD heeft!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di jan 13, 2004 9:09 am

Gister dat album geluisterd, ben het toch met je eens, Vai is stukken beter dan Petrucci!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di jan 13, 2004 9:20 am

Hieronimus schreef:Gister dat album geluisterd, ben het toch met je eens, Vai is stukken beter dan Petrucci!
Jij snapt t! ;)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di jul 03, 2007 10:36 am

Gisteren Steve Vai weer eens gezien, in Ingolstadt.
Ik dacht ik kan lekker in mijn hotel gaan zitten heel de avond, of ik ga kijken of er nog kaartjes zijn...

Alhoewel het erg gaaf was, heb ik bij zulke concerten toch altijd een paar momenten dat ik het erg langdradig begin te vinden. Normaliter in Nederland zou ik niet meer zo snel naar een Vai gaan, om die reden. Echter... vanwege werk dus in Duitsland, en dan moet je wat 's avonds.

Zaaltje was maar klein (theaterzaaltje) en in de zaal mocht je niets drinken, beetje jammer.
Maar al met al was het technisch wel weer zeer in orde. 2 violisten (eentje met een flying-V viool) erbij die echt ontzettend goed waren en samen met steve vai voor leuke 'battles' zorgden. Daar kwam nog bij dat de vrouwelijke violist ook nog best leuk was om naar te kijken.
Iedereen in de band kreeg zijn solo-tijd (drummer, gitarist, violisten) behalve de bassist. Die eigenlijk het hele optreden een beetje achteraan stond.

Er was overigens een vieze duitser die naast me stond, van een jaar of 55, die met zijn mobieltje stond te filmen, 20 minuten aan een stuk... heb een paar keer gekeken en hij stond idd 20 minuten aan een stuk slechts de violiste (ingezoomd) te filmen. hehehe, te erg. Op het einde begon die opeens om zich heen te duwen, een mannetje voor me van 15 die tegen het hek stond opzij te trekken, om vervolgens om een plectrum te gaan schreeuwen. Behoorlijk trieste kerel, doch lachwekkend (vooral ook omdat er geen plectrums kwamen).

Leuke avond gehad, mooie show....

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di jul 03, 2007 10:54 am

Vai op arrow rock gezien
was vet :)
mooie.. uhm goeie violiste ook
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » di jul 03, 2007 7:56 pm

Indeed! ik heb ook staan genieten van het muzikale talent van die man, en stiekum gegniffeld om die patserige gitaren met LED lampjes in het fretboard ;)

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di jul 03, 2007 8:03 pm

Het half uur ervan wat ik heb gezien vond ik ook zwaar okay !!
Mooi showtje ook !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » wo jul 04, 2007 8:06 am

FigmentuM schreef:Indeed! ik heb ook staan genieten van het muzikale talent van die man, en stiekum gegniffeld om die patserige gitaren met LED lampjes in het fretboard ;)
en de ventilator om te voorkomen dat z'n haardos verstrikt zou raken in zn snaren.....
:P
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » wo jul 04, 2007 8:57 am

Ja indd "Do turn the fan up a little bit, yeah that's right!"

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » do jul 05, 2007 3:12 pm

18 juli in Amsterdam !!!
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » do jul 05, 2007 3:34 pm

ik heb laatst 'Sex & Religion' van Vai gekocht (ik was benieuwd hoe devin townsend was op dat album) maare ... nee ... ik vond er weinig aan.
maar de G3 dvd's die ik heb vind ik m dan wel gelijk een stuk beter en erg vermakelijk om naaar te kijken, als je billy sheehan en Tony Mcalpine in je band hebt moet je ook wel status hebben.

Vai is de opvolger van frank zappa

Petrucci blijft in mijn ogen toch de betere gitarist met een uniekere stijl (al mag hij wel is iets meer bewegen...)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do jul 05, 2007 3:40 pm

sex en religion heb ik idd ook nog ergens liggen... hmmm nu je het zegt... die ben ik al lang niet meer tegengekomen, dit weekend eens zoeken of ik die niet kwijt ben.
Maar idd, cd heb ik al jaren niet meer geluisterd en is behoorlijk saai. Dan zijn de whitesnake cd's met Vai erbij toch leuker...

Gebruikersavatar
Dhr.
Berichten: 31
Lid geworden op: do dec 13, 2007 6:08 pm
Locatie: Bergambacht / Eindhoven / Terneuzen

Bericht door Dhr. » di jan 08, 2008 8:29 pm

momenteel heb ik obsessies voor for the love of god en beethovens zoveelste!
geniale nummers, dat herinnert me eraan dat ik de plaat passion and warfare ergens moet hebben. In dezer dagen maar aanslingeren, niet?

Gebruikersavatar
Metal_heart
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma nov 15, 2004 9:15 pm

Bericht door Metal_heart » di jan 08, 2008 8:59 pm

Dhr. schreef:momenteel heb ik obsessies voor for the love of god en beethovens zoveelste!
geniale nummers, dat herinnert me eraan dat ik de plaat passion and warfare ergens moet hebben. In dezer dagen maar aanslingeren, niet?
als for the love of god je aanspreekt moet je lotus feet ook cool vinden!

whoa goede song... miss op een koptelefoon rustig op de bank nog wel beter dan for the love of god.
[url=http://www.huubboel.nl][img]http://i12.photobucket.com/albums/a222/Wouter_devries/banner_gitaarnet.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Dhr.
Berichten: 31
Lid geworden op: do dec 13, 2007 6:08 pm
Locatie: Bergambacht / Eindhoven / Terneuzen

Bericht door Dhr. » di jan 08, 2008 9:13 pm

ok, ik weet het nog goed toen ik hem voor het eerst bezig hoorde; werd op een stoel gezet met een grote koptelefoon die knoerhard stond en heb zes minuten ofzo naar for the love of god zitten luisteren. Heerlijk

Aquila Chrysaetos
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 3:15 pm

Bericht door Aquila Chrysaetos » wo jan 09, 2008 11:13 am

Het sterkste punt van Vai vind ik zijn composities. Het gebruik van toonsoorten, opbouw, climaxen, dynamiek etc.
Tevens ken ik geen andere gitarist die meer in harmonie is met zijn instrument dan Vai. Wellicht Shawn Lane, maar die leeft niet meer.

Ik vind lang niet alles van Vai gaaf om naar te luisteren, maar ik vind hem wel echt een ijzersterke gitarist (vibrato/tone!) en componist.
[url=http://www.myspace.com/irminlegion]I R M I N[/url]

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » wo jan 09, 2008 11:22 am

Ik vind Vai ook heel goed.
Al kan ik niet naar alles van hem luisteren, misschien dat dat hem zo sterkt maakt.
Soms heb ik van die stukken maar ik urenlang naar zou kunnen luisteren, for the love of God, etc.

Maar ook stukken wat ik gewoon technisch gefriemel vind.

Blijf Satriani leuker vinden om naar te luisteren, dat is meestal ook iets meer up-tempo.

En Pertucci vind ik niet veel aan, ook 9 van de 10 keer technisch gefriemel of de zoveelste veel te snelle toonladdertjes afraggen.
Geef em dan maar wat gevoel in een solo.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Jeff Buckley
Berichten: 56
Lid geworden op: di mei 23, 2006 8:53 pm
Locatie: Randstad

Bericht door Jeff Buckley » wo jan 09, 2008 10:04 pm

Jullie vergeten allemaal dit waanzinnige uit z'n tenen gespeelde nummer met misschien wel zijn vetste solo:

Steve Vai - Tender Surrender
http://nl.youtube.com/watch?v=f1VjwciFL ... re=related

Eerst clean bluesy en dan vanaf 01:51 gaan met die banaan.. zucht..

P.s. hij heeft wel rare tics, ijdel z'n haar wrijven enzo, maar goed.. fuck it.

P.s.s. van For The Love Of God (waar het voor mij mee begon toen) en Lotus Feet staan ook mooie clipjes op YouTube met het Metropool Orkest!

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » wo jan 09, 2008 10:11 pm

Jeff Buckley schreef:P.s. hij heeft wel rare tics, ijdel z'n haar wrijven enzo, maar goed.. fuck it.
Vooral veel met de heupen zwaaien :lol:
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Jeff Buckley
Berichten: 56
Lid geworden op: di mei 23, 2006 8:53 pm
Locatie: Randstad

Bericht door Jeff Buckley » wo jan 09, 2008 10:44 pm

hehe :lol: , ziet er echt niet uit.. maar wat een spel he!

Plaats reactie