Black Sabbath / Heaven & Hell

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste plaat met Tony Martin op zang?

The Eternal Idol
3
13%
Headless Cross
11
46%
Tyr
7
29%
Cross Purposes
3
13%
Forbidden
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 24

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 28, 2006 6:10 pm

Pffff, oud topic! Maar goed...

Na de dochter van Steve Harris heeft ook Tony Iommi zo'n lekker ding die een bandje heeft opgericht.

Afbeelding
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » za jan 28, 2006 6:18 pm

Lekker wof, maar wat kijken ze allemaal zo ontzettend saai en ongeinspireerd in de camera. Het zal zeker een gothicband zijn ofzo.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » za jan 28, 2006 6:23 pm

Die tweede van links lijkt wel een beetje op Tom Cruise.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za jan 28, 2006 7:10 pm

Rene schreef:Pffff, oud topic! Maar goed...

Na de dochter van Steve Harris heeft ook Tony Iommi zo'n lekker ding die een bandje heeft opgericht.

Afbeelding
Zo mooi vind ik d'r niet. En die Tom Cruise look-a-like is dan zeker z'n lelijke neefje?

Maar hun muziek al gehoord of is dat dan weer niet belangrijk?
It's the end of time

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » za jan 28, 2006 7:34 pm

Wat denk jij dan?
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » za jan 28, 2006 8:05 pm

Mwoah, ze mag er best wezen. Ik zou er wel eens een beschuitje mee willen eten 8).
[b]DAUDR!![/b]

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » zo jan 29, 2006 10:16 am

Vind die dochter van Steve Harris toch stukken mooier :mrgreen:

Ontopic: Ik ken wel wat nummers van Black Sabbath, maar alleen uit de Ozzy periode. Nummers als Paranoid, Iron Man en War Pigs zijn natuurlijk klassiewkers, maar over het algemeen luister ik liever naar het solo werk van Ozzy Ossbourne, omdat ik het gitaarwerk van Zakk Wylde net iets lekkerder vind klinken.

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » zo jan 29, 2006 10:44 am

De beste Black Sabbath periode vind ik toch die met Ozzy. Favoriete albums zijn: Black Sabbath, Paranoid, Masters of Reality en Sabbath Bloody Sabbath.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jan 29, 2006 10:52 am

Darth Vader schreef:Vind die dochter van Steve Harris toch stukken mooier :mrgreen:

Ontopic: Ik ken wel wat nummers van Black Sabbath, maar alleen uit de Ozzy periode. Nummers als Paranoid, Iron Man en War Pigs zijn natuurlijk klassiewkers, maar over het algemeen luister ik liever naar het solo werk van Ozzy Ossbourne, omdat ik het gitaarwerk van Zakk Wylde net iets lekkerder vind klinken.
Dat is jammer, want het werk van Black Sabbath met Dio is VEEL beter. En alle Sabbath platen heb je voor een paar euro. Dus probeer het eens.
It's the end of time

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » zo jan 29, 2006 10:54 am

Dragonforce schreef:[..]
Dat is jammer, want het werk van Black Sabbath met Dio is VEEL beter. En alle Sabbath platen heb je voor een paar euro. Dus probeer het eens.
Zal ik zeker doen, zolang de Dio periode maar niet de Doom periode van Sabbath was, maar dat lijkt me niet :lol:

Gebruikersavatar
Napo
Berichten: 170
Lid geworden op: di nov 01, 2005 4:37 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Napo » zo jan 29, 2006 12:54 pm

Ozzy vind ik eigenlijk het minpunt van Black Sabbath...
Velen zijn lyrisch over hem, maar waarom kan je in hemelsnaam een zanger goed vinden die niet goed kan zingen (toch vergeleken met anderen die rondlopen)?? Dat is toch essentieel :P

Paranoid wordt een paar keer als favoriete nummer genoemd, maar het is nogal simpel en saai eigenlijk... War Pigs, Children of the grave en The wizard vind ik heel wat beter. En zonder ozzy is Computer god mijn favoriet.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo jan 29, 2006 1:08 pm

Destructor schreef:De beste Black Sabbath periode vind ik toch die met Ozzy. Favoriete albums zijn: Black Sabbath, Paranoid, Masters of Reality en Sabbath Bloody Sabbath.
Wel Sabbath Bloody Sabbath en niet Sabotage? :o
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » zo jan 29, 2006 1:37 pm

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de sabbath met Dio, welke zijn dan aan te raden om eens mee te pakken?
ooit
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » zo jan 29, 2006 1:39 pm

Harvester Of Sorrow schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd naar de sabbath met Dio, welke zijn dan aan te raden om eens mee te pakken?
ooit
Heaven and Hell.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » zo jan 29, 2006 2:42 pm

Napo schreef:Ozzy vind ik eigenlijk het minpunt van Black Sabbath...
Velen zijn lyrisch over hem, maar waarom kan je in hemelsnaam een zanger goed vinden die niet goed kan zingen (toch vergeleken met anderen die rondlopen)?? Dat is toch essentieel :P
De vocalen van Ozzy zijn naargeestig en hysterisch dat past bij de muziek.
Dio is natuurlijk ook veel beter maar die periode lijkt geenzins op de periode met Ozzy, muzikaal gezien dan.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Napo
Berichten: 170
Lid geworden op: di nov 01, 2005 4:37 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Napo » zo jan 29, 2006 3:31 pm

The Horseman schreef:[..]


De vocalen van Ozzy zijn naargeestig en hysterisch dat past bij de muziek.
Naargeestige en hysterische vocalen... of valse???

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » zo jan 29, 2006 4:16 pm

Napo schreef:[..]


Naargeestige en hysterische vocalen... of valse???
Absoluut niet vals. Luister eens goed naar het eerste album, en probeer je vooral goed de concentreren op de sfeer die wordt neergezet. En stel je dan eens voor dat Dio of Gillan of Martin de vocalen voor zijn rekening had genomen. De hele sfeer zou weg zijn, omdat een zanger zoals Ozzy, die technisch misschien niet zo goed is als menig anders zanger, op dat gebied toch absoluut niet onderdoet voor zijn collega's.

Wat ik hiermee wil zeggen; ik vind eigenlijk dat bijna elk album de perfecte zanger heeft. Ik kan me op Black Sabbath t/m Never Say Die geen betere zanger voorstellen dat Ozzy, op Mob Rules, Heaven & Hell en Dehumanizer geen betere dan RJ, op Seventh Star geen betere dan Glenn Hughes, etcetera.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » zo jan 29, 2006 6:35 pm

KoenM schreef:[..]


Wel Sabbath Bloody Sabbath en niet Sabotage? :o
oh kut die was ik nog vergeten.

LadyEvil
Berichten: 166
Lid geworden op: zo jan 22, 2006 7:08 pm

My 50 cents

Bericht door LadyEvil » zo jan 29, 2006 7:26 pm

Mijn mening over Sabbath:

De jaren zeventig albums van Sabbath, met Ozzy, bevatten m.i. vele klassieke heavy metal songs, zoals het lijflied Black Sabbath (het meest enge liedje dat ik ken), NIB, War Pigs, Iron Man, Children Of The Grave, Symptom Of The Universe, Sabbath Bloody Sabbath, Into The Void, en (het voor Sabbath erg snelle en korte) Paranoid. Ik ben gek op de riffs van Iommi en de opbouw van de langere, epische songs. Aan de andere kant vind ik Ozzy technisch een matige zanger, zoals hierboven ook al door diverse posters is vermeld. Ook vind ik de sound en de productie van die jaren zeventig albums niet geweldig (net als bij Purple en Zeppelin). Rainbow, met Dio, Judas Priest en ook Uriah Heep zijn voor mij de eerste bands die echt de klassieke power-metal sound wisten te creëren, waar ik het meest van hou.

Persoonlijk ben ik dan ook een nog grotere fan van de albums die Iommi en Dio begin jaren tachtig onder de naam Black Sabbath maakten. Heaven And Hell is een van mijn vijf favoriete metal albums. De titelsong van dat album is onovertroffen. Mob Rules is ook een prima album. Ook sommige latere werkstukken, zoals Headless Cross (met Dio-kloon Tony Martin) en Dehumanizer (wederom met Dio) vind ik goed.

Ik ben vorig jaar naar Fields Of Rock geweest om Black Sabbath in de originele line-up te zien spelen, en het was de moeite waard. Iommi, Butler en Ward zijn fantastische muzikanten. Maar ik vond het optreden van Ozzy wel een beetje zielig. Hij is zeer charismatisch en een prima performer, maar zijn zang blijft matig en hij gedroeg zich m.i. als een zwakzinnige (of was hij dronken?). Zo vond ik het vervelend dat hij steeds door de instrumentale stukken en gitaarsolo's heen zat te roepen. Volgens mij zitten Iommi en Butler zich tijdens zo'n concert gewoon te verbijten, en treden zij alleen nog met Ozzy op voor het geld.

Maar als je de tien beste liedjes van Sabbath op een rijtje legt (zes of zeven met Ozzy en drie of vier met Dio/Martin) dan kan volgens mij geen andere metalband daar tegenop. En de invloed van de band is natuurlijk onvoorstelbaar. Iommi is een echte metalgod. En het mooiste is nog dat Iommi die aparte gitaarsound alleen maar heeft "ontdekt" doordat hij de blues niet onder de knie kreeg, en op jonge leeftijd twee vingers is kwijtgeraakt met een ongeluk. :P

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » zo jan 29, 2006 7:42 pm

Damien, son of Lucifer schreef:[..]
Absoluut niet vals. Luister eens goed naar het eerste album, en probeer je vooral goed de concentreren op de sfeer die wordt neergezet. En stel je dan eens voor dat Dio of Gillan of Martin de vocalen voor zijn rekening had genomen. De hele sfeer zou weg zijn, omdat een zanger zoals Ozzy, die technisch misschien niet zo goed is als menig anders zanger, op dat gebied toch absoluut niet onderdoet voor zijn collega's.

Wat ik hiermee wil zeggen; ik vind eigenlijk dat bijna elk album de perfecte zanger heeft. Ik kan me op Black Sabbath t/m Never Say Die geen betere zanger voorstellen dat Ozzy, op Mob Rules, Heaven & Hell en Dehumanizer geen betere dan RJ, op Seventh Star geen betere dan Glenn Hughes, etcetera.
Je kunt het je misschien niet voorstellen maar toch waren een aantal nummers op Never Say Die bijvoorbeeld voor Dave Walker bedoelt, Seventh star voor Jeff Fenholt, Eternal Idol voor Ray Gillen, en Dehumanizer voor Tony Martin.
Ik kan me dan ook heel goed de Ozzy albums met een andere zanger voorstellen ik had het ook liever gehad als je kijkt wat die kwijlende clown 25 jaar later met het nalatenschap van Black Sabbath doet.
LadyEvil schreef:Mijn mening over Sabbath:
zoals Headless Cross (met Dio-kloon Tony Martin)
Dio kloon? Kom op zeg!
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 29, 2006 8:07 pm

Gisteren op een verjaardag Master of Reality nog eens gedraaid. Childeren of the grave blijft een geweldig nummer.

Gebruikersavatar
Meneer Tijmen
Berichten: 432
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 8:18 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Meneer Tijmen » zo jan 29, 2006 8:33 pm

Kwijlende Clown!
:lolup:

heb never say die! hier al een tijd liggen, misschien zal ik hem eens eindelijk beluisteren..
Sixteen and on the run from home,
Found a job in Times Square working live S&M shows.
Twenty-five bucks a fuck and John's a happy man.
She wipes the filth away and it's back on the streets again.

Queensrÿche - Spreading The Disease

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » zo jan 29, 2006 9:08 pm

Meneer Tijmen schreef:Kwijlende Clown!
:lolup:
Het is toch een clown? Ik heb de indruk dat als ik als hem live bezig zie, bij The Osbournes, en op zijn promo shots dat het de bedoeling is om hem heel erg grappig te vinden.

En kwijlen deed hij bij The Osbournes.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jan 29, 2006 10:05 pm

Djaser schreef:[..]

Het is toch een clown? Ik heb de indruk dat als ik als hem live bezig zie, bij The Osbournes, en op zijn promo shots dat het de bedoeling is om hem heel erg grappig te vinden.

En kwijlen deed hij bij The Osbournes.
Clowns horen ook vrolijk rond te springen en allerlei rare stunts te doen, en bewegen is niet iets waar Ozzy nu zo goed in is.
It's the end of time

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo jan 29, 2006 10:13 pm

Meneer Tijmen schreef:Kwijlende Clown!
:lolup:

heb never say die! hier al een tijd liggen, misschien zal ik hem eens eindelijk beluisteren..
Wat vind ik dát een kutplaat. Heb hem al een tijdje op vinyl, maar hij doet helemaal niets met me. Iemand geïnteresseerd?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Meneer Tijmen
Berichten: 432
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 8:18 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Meneer Tijmen » zo jan 29, 2006 10:18 pm

Wil je hem niet dubbel? dan mag je die van mij vast als hij toch kut is.
Sixteen and on the run from home,
Found a job in Times Square working live S&M shows.
Twenty-five bucks a fuck and John's a happy man.
She wipes the filth away and it's back on the streets again.

Queensrÿche - Spreading The Disease

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo jan 29, 2006 10:19 pm

Meneer Tijmen schreef:Wil je hem niet dubbel? dan mag je die van mij vast als hij toch kut is.
Mjah, maar onze smaken verschillen nogal volgens mij. Zou je het niet eerst zelf proberen?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jan 29, 2006 10:36 pm

Meneer Tijmen schreef:Wil je hem niet dubbel? dan mag je die van mij vast als hij toch kut is.
Neem jij die van mij dan weer over, kun je m alsnog luisteren en vervolgens wederom weggeven.
It's the end of time

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Bericht door drdennuz » ma jan 30, 2006 11:49 am

Ach black sabbath, wat moet je er van zeggen. Het is een godenband, maar ik vind wel dat ze een x een beslissing moeten maken. Of nog 1 toer en kappen of materiaal uitbrengen. Op 30 jaar oud materiaal teren is een btje zielig vind ik. Maarja, overigens vind ik het wel grappig dat black sabbath nu dus wel een aantal nieuwe nummers ging opnemen. MET DIO. En nu waren ze d8 ik ook nog wel bezig met ozzy maar ik zit meer op het Dio materiaal te wachten omdat Dio simpel weg een betere zanger is, meer charisma heeft, en niet zo'n kreng van een vrouw heeft die een zekere band moest vernederen omdat ze zwaaien met een britse vlag in amerika landonterend vind.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma jan 30, 2006 5:36 pm

Helemaal mee eens!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma jan 30, 2006 10:11 pm

Nu nog met normaal taalgebruik.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do feb 02, 2006 3:30 pm

Geweldig nieuws, want er komt toch een nieuwe Sabbath-plaat! :P

Rhino has set a March 14 release date for a new collection from BLACK SABBATH, entitled "Greatest Hits 1970–1978". Executive produced by Sharon Osbourne, the CD contains 16 monster hits from the original BLACK SABBATH, with over 80 minutes of remastered musical mayhem.

"Greatest Hits 1970–1978" track listing:

01. Black Sabbath
02. N.I.B.
03. The Wizard
04. War Pigs
05. Paranoid
06. Iron Man
07. Sweet Leaf
08. Children Of The Grave
09. Changes
10. Snowblind
11. Supernaut
12. Sabbath Bloody Sabbath
13. Hole In The Sky
14. Rock 'N' Roll Doctor
15. Never Say Die
16. Dirty Women
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » do feb 02, 2006 3:36 pm

Mooi man, ik wacht al jaren op een best of...
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » do feb 02, 2006 3:42 pm

The Horseman schreef:Mooi man, ik wacht al jaren op een best of...
Die hebben ze er ook een, We Sold our souls for rock n roll.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do feb 02, 2006 4:02 pm

BJ schreef:[..]


Die hebben ze er ook een, We Sold our souls for rock n roll.
:stupid:

Ik heb zelf de dubbel best of. Maar ik vind dit wel een vreemde selectie, maar 1 nummer van Sabotage.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 02, 2006 4:36 pm

Rene schreef:Geweldig nieuws, want er komt toch een nieuwe Sabbath-plaat! :P

Rhino has set a March 14 release date for a new collection from BLACK SABBATH, entitled "Greatest Hits 1970–1978". Executive produced by Sharon Osbourne, the CD contains 16 monster hits from the original BLACK SABBATH, with over 80 minutes of remastered musical mayhem.

"Greatest Hits 1970–1978" track listing:

01. Black Sabbath
02. N.I.B.
03. The Wizard
04. War Pigs
05. Paranoid
06. Iron Man
07. Sweet Leaf
08. Children Of The Grave
09. Changes
10. Snowblind
11. Supernaut
12. Sabbath Bloody Sabbath
13. Hole In The Sky
14. Rock 'N' Roll Doctor
15. Never Say Die
16. Dirty Women
Sell-outs, en dat EProduced by Sharon Osbourne zorgt er voor dat het al helemaal op de brandstapel thuis hoort.
It's the end of time

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » do feb 02, 2006 5:00 pm

Tis te zien dat het duidelijk gericht is op de eerste vijf albums (t/m Sabbath Bloody Sabbath). Waarschijnlijk ook omdat SBS vaak als een van de hoogtepunten genoemt wordt van het 'Ozzy Osbourne' tijdperk.

LadyEvil
Berichten: 166
Lid geworden op: zo jan 22, 2006 7:08 pm

Symptom Of The Universe

Bericht door LadyEvil » do feb 02, 2006 7:02 pm

Symptom Of The Universe staat er niet eens op.

Ik koop die verzamel-cd hooguit als ik hem voor 5 euro kan krijgen met een bonus-dvd er bij. Net zoals de laatste verzamel-cd van Megadeth (waarop Rattlehead vreemd genoeg ontbreekt), die ligt nu voor 5 euro bij Media Markt Den Haag in de schappen. Die CD heb ik gisteren dan ook alleen gekocht voor het extra bonus-dvd'tje, en om een leuk schijfje te hebben voor in de auto onderweg naar een Duits metalfestival.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 02, 2006 7:36 pm

Ik koop geen verzamel cds, want het heeft totaal geen meer waarde, als er nu een extra dvd bij zit of niet, voor dat klein extratje betaal ik geen cd prijs.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr feb 03, 2006 3:45 pm

Rene schreef:Geweldig nieuws, want er komt toch een nieuwe Sabbath-plaat! :P

Rhino has set a March 14 release date for a new collection from BLACK SABBATH, entitled "Greatest Hits 1970–1978". Executive produced by Sharon Osbourne, the CD contains 16 monster hits from the original BLACK SABBATH, with over 80 minutes of remastered musical mayhem.

"Greatest Hits 1970–1978" track listing:

01. Black Sabbath
02. N.I.B.
03. The Wizard
04. War Pigs
05. Paranoid
06. Iron Man
07. Sweet Leaf
08. Children Of The Grave
09. Changes
10. Snowblind
11. Supernaut
12. Sabbath Bloody Sabbath
13. Hole In The Sky
14. Rock 'N' Roll Doctor
15. Never Say Die
16. Dirty Women
:lolup:

Kom op, zelfs ik heb die nummers allang en zoals jullie weten ben ik GEEN liefhebber van Ozzy
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Symptom Of The Universe

Bericht door Zagato » vr feb 03, 2006 3:57 pm

LadyEvil schreef:Symptom Of The Universe staat er niet eens op.
Om maar over 'A National Acrobat' te zwijgen....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr feb 03, 2006 4:49 pm

Er staat geen één nummer op dat niet al op Symptom of the Universe staat; behoorlijk overbodige release dus. Tenzij je graag geld aan Sharon Osbourne doneert natuurlijk, dan is het verplichte kost.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 20, 2006 6:04 pm

Zo, vrijdag voor slechts 5 euro The mob rules op de kop getikt, ik ben op het moment weer in een Black Sabbath/Dio bui: wat is Falling of the Edge of the World toch een meesterlijk nummer!

Nu heb ik dan Heaven and Hell, The mob rules en Dehumanizer, tijd om alleen nog even Live Evil aan te schaffen. Wat vinden jullie van die plaat?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma mar 20, 2006 6:11 pm

Van Live Evil kan ik zeggen dat Dio pas echt tot zijn recht komt in de nummers van Heaven And Hell en Mob Rules. Zijn interpretaties van de Ozzy periode vind ik wat matjes. Die spetteren nergens.

Dat neemt niet weg dat Live Evil toch wel een hele interessante live plaat is.
Alleen de Heaven And Hell/Sign Of The Southern Cross kruisbestuiving al, maakt aanschaf meer dan de moeite waard.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » ma mar 20, 2006 8:22 pm

Lennert from hell schreef:Zo, vrijdag voor slechts 5 euro The mob rules op de kop getikt, ik ben op het moment weer in een Black Sabbath/Dio bui: wat is Falling of the Edge of the World toch een meesterlijk nummer!
Dat heb ik juist met de opener Turn Up The Night, heerlijk uptempo en die geweldige zware riffs van Iommi.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma mar 20, 2006 8:30 pm

ruben somewhere online schreef:[..]


Dat heb ik juist met de opener Turn Up The Night, heerlijk uptempo en die geweldige zware riffs van Iommi.
Dat heb ik met al het Dio-Sabbath werk.
It's the end of time

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » ma mar 20, 2006 8:35 pm

Lennert from hell schreef: wat is Falling of the Edge of the World toch een meesterlijk nummer!
Daar zeg je me wat, inderdaad geweldig.
Bij de riff na 2 minuten loopt de adrenaline door mijn lichaam.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 20, 2006 8:43 pm

Mmm, ik vind het moeilijk om te beslissen welke plaat ik met Dio beter vind. Heaven and Hell is om Children of the Sea, Heaven and Hell en Die Young zeker wel een absolute topplaat, maar Lady Evil doet me nooit veel, dit in tegenstelling tot Mob Rules waar ik geen enkel zwak nummer op vind staan. Dehumanizer blijft overigens ook erg goed, alleen de productie vind ik wat zwakjes in vergelijking met andere platen uit die tijd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » do jul 06, 2006 4:57 pm

Wat ik nu weer tegen kom??? Heaven and Hell uit 1992 met op zang............Rob Halford???? Hoe krijg je het verzonnen? Ian Gillan was al niet best maar deze combi:

http://www.youtube.com/watch?v=co8rSN4M ... %20sabbath

Het is in ieder geval de eerste keer dat ik ervan hoor....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do jul 06, 2006 5:23 pm

Zagato schreef:Wat ik nu weer tegen kom??? Heaven and Hell uit 1992 met op zang............Rob Halford???? Hoe krijg je het verzonnen? Ian Gillan was al niet best maar deze combi:

http://www.youtube.com/watch?v=co8rSN4M ... %20sabbath

Het is in ieder geval de eerste keer dat ik ervan hoor....
Het hele concert is te verkrijgen op DVD ;)
It's the end of time

Plaats reactie