Testament

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste full length album?

The Legacy
23
44%
The New Order
12
23%
Practice What You Preach
1
2%
Souls of Black
2
4%
The Ritual
0
Geen stemmen
Low
1
2%
Demonic
2
4%
The Gathering
11
21%
The Formation of Damnation
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
VROOOOTTTT!
Berichten: 348
Lid geworden op: zo okt 05, 2003 10:55 pm
Locatie: Oostn'

Bericht door VROOOOTTTT! » do mar 11, 2004 8:52 pm

Ktulu schreef:Wat zeik je dan, als het al zo lang geleden is. Hoer. Bek toe.
Wie zeikt er hier, klep dicht aarsbak.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma apr 16, 2007 2:58 pm

Ik zag dat op fields of Rock een band 'Dublin Death Patrol' komt. Had er nog nooit van gehoord, maar las dat het een side project is van o.a. meneer Billy en Steve Souza (Exodus). Iemand hier bekend mee? Ik had er echt nog nooit van gehoord. Cd hebben ze volgens mij (nog) niet. En op hun site staan ook geen nummers, om te luisteren. Ben wel erg benieuwd eigenlijk.....


Hoe zit het trouwens met Testament? Waarom hebben die lui al 8 jaar geen nieuw materiaal uitgebracht? (daarvoor was het bijna elk jaar wel een album). Ik ben die best of cd's die we elke keer krijgen voorgeschoteld ook wel beu, eigenlijk. Touren doen ze wel, dus dood zijn ze niet.... Laat ze dan maar eens met een nieuwe plaat komen !

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » ma apr 16, 2007 3:00 pm

CD van DDP is net uitgekomen, en op hun Myspace is het een en ander te beluisteren. :)

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma apr 16, 2007 3:02 pm

ow, kreeg hier geen geluid, bij hun myspace. Waarom staat die cd dan niet bij de 'nieuwe releases' op deze site? (en overigens ook niet bij discography op de eigen site). Binnenkort maar eens achteraan gaan dan.

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » ma apr 16, 2007 3:11 pm

Bij mij werken die nummers op hun Myspace gewoon, en die CD is afgelopen vrijdag pas uitgekomen, dat verklaard een hoop, waarschijnlijk is hij in europa nog niet eens uit.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma apr 16, 2007 3:57 pm

Sander schreef:Bij mij werken die nummers op hun Myspace gewoon, en die CD is afgelopen vrijdag pas uitgekomen, dat verklaard een hoop, waarschijnlijk is hij in europa nog niet eens uit.
Je kunt m volgens mij alleen nog maar bij hun merchandise kopen of bij concerten.
It's the end of time

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma apr 16, 2007 4:29 pm

Ik heb hem hier al liggen, dat album van DDP. Heel aangenaam plaatje. Gisteren kreeg ik dat ding zomaar in m'n handen gedrukt van Willy Lange. :D
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma apr 16, 2007 7:17 pm

DAMN YOU!!!!


ja ik ben jaloers :P
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma apr 16, 2007 8:08 pm

Ben beneiuwd heb de DDP CD besteld!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di apr 17, 2007 12:01 pm

ow, alsof ik het aanvoelde... Zag dit net op blabbermouth staan:

Long-running San Francisco Bay Area metallers TESTAMENT have issued the following update:

"TESTAMENT 'writing rehearsals' got underway the weekend of April 14, 2007. YES, they are *really* working on the next record! Alex [Skolnick, guitar] was back east due to shows with the ALEX SKOLNICK TRIO.

"The guys leave for Mexico/South America this week."

TESTAMENT singer Chuck Billy, bassist Greg Christian, and guitarists Alex Skolnick and Eric Peterson, alongside new drummer Nick Barker (ex-DIMMU BORGIR, CRADLE OF FILTH), have finished writing more than half a dozen new songs for the group's long-awaited follow-up to 1999's "The Gathering". Tracking is scheduled to begin in June. "Working hard with Nick on some new ideas and some cool old-school styles [that are] coming together really killer," Peterson previously said in a statement. "It's been a long time coming," Billy added. "This new album is like a good wine: You throw in the grapes and crush."


Eindelijk zicht op wat nieuw materiaal dus.

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » di apr 17, 2007 12:56 pm

Ja maar ik ben bang dat het bijna nog een jaar gaat duren voordat het album eindelijk uitkomt.

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » wo aug 15, 2007 9:47 pm

Gilbert schreef:Ter gelegenheid van de concerten van Testament volgende week heb ik een retro review geschreven van The Legacy. Zie: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3903. In mijn ogen is dat toch wel het beste Testament album en Over The Wall de mooiste Testament song.
Even mijn beoordeling quoten en een discussie op gang brengen.

Score: 77 / 100

Klassieker maar toch... Uit Bay Area kringen zijn er rond die tijd, naar mijn mening, platen verschenen die ''The Legacy'' overklassen op zowel het compositievlak als productiewijs. Ik draai deze dan ook niet bepaald regelmatig. De kracht van deze band zit in de live-performance wanneer de songs tot leven komen.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo aug 15, 2007 10:04 pm

beste thrashalbum ooit imo

vette sfeer, vette klank (zullen velen het niet mee eens zijn, ik vind de productie gewoon heerlijk), lekkere riffs, superzanglijnen,..

en over the wall blijft dé opener
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo aug 15, 2007 10:15 pm

Dit wordt een lastige... The Legacy is één van mijn all time favorites.

Ik denk niet dat het album makkelijk overklast wordt. Je kunt een ander Bay Area album mooier vinden maar dat is subjectief.
Met Over The Wall, Burnt Offerings, COTLOD, Apocalyptic City en First Strike heeft Testament een paar onvervalste thrashklassiekers in huis, waarvan veel bands mochten willen dat ze ze in hun oeuvre hadden.

Die klassiekers komen live misschien beter tot hun recht, maar op plaat zijn ze zeker ook al niet misselijk. En Alex Skolnick was toen ook al een te gekke lead gitarist.

Het album knalt aan alle kanten. De energie is goed voelbaar op het album, wat mij betreft. Dat is iets waar het de latere Testament vaak aan ontbreekt. Luister maar eens naar Practice What You Preach bijvoorbeeld.

The Legacy behoort zeker tot de beste thrashalbums ooit.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo aug 15, 2007 10:49 pm

IMO is the legacy zeker niet het beste wat de Bay area te bieden heeft. Natuurlijk is het een sterke plaat (beste wat Testament gemaakt heeft). Bovendien vind ik een band als Testament een beetje overgewaardeerd als ik naar de rest van de scene kijk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » wo aug 15, 2007 11:02 pm

Ik erken de impact en importantie van de release van 'The Legacy' dan ook zeker. Maar ik heb weleens het idee dat die impact een beetje hand in hand is gegaan met het legendarische optreden op Dynamo 1987. Zeker, Over The Wall staat heel hoog in het lijstje ultieme thrash-anthems. Maar bands zoals Exodus, Death Angel en Forbidden hebben ook songs die zich absoluut kunnen meten met de songs van 'The Legacy'. Al heb je absoluut gelijk door te stellen dat Skolnick wel even meer in zijn mars had dan, met alle respect, de gitaristen van andere Bay Area bands.

Het is daarom ook jammer dat de daarop volgende albums op teleurstellingen zijn uitgelopen. Testament had immers zeer behoorlijke potentie om door te groeien. Maar ze hebben niet bepaald geluk gehad met het kiezen van hun sound om het maar zwak uit te drukken.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo aug 15, 2007 11:03 pm

Ik denk wel dat ik The Legacy overgewaardeerd vind ja. Het is een heel goede plaat. Die prachtige oosters aandoende riffs in Burnt Offerings en The Haunting zijn ongeëvenaard in de thrash en de lead van Over the Wall blijft dagen in je kop hangen. Maar toch. Hier in de Benelux gaat men wel erg ver in de Testament-aanbidding lijkt het soms. Laten we niet vergeten dat de band ook een monster als Souls of Black heeft uitgebracht. Wat een inspiratieloze bagger is me dat. En Practice what you Preach was ook al geen daverend succes. Nee. Dan zet ik liever Demonic of The Gathering aan om van mijn stoel geblazen te worden.

The Legacy dus. Ik vind hem gewoon wat mat. Misschien is het wel de productie ja. Maar halverwege vind ik de plaat wat inkakken. Ik zet hem iig niet vaak meer op. En vind het zeker niet 1 van de beste bay area platen.

Wel baal ik dat ik ze volgende week niet live kan gan aanschouwen ivm hertentamens. :( Is alweer 3 jaar geleden dat ik ze zag. En live stellen de heren nooit teleur lijkt het wel!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » wo aug 15, 2007 11:08 pm

Ik heb alleen nog maar Low. De rest heb ik geruild.
Low is de enige cd die is gebleven, dus. Ik bedoel, dat ding is GOED. En ik lees er niks over. Heb ik nou stront in mijn oren, of wat? Of ben ik blind?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo aug 15, 2007 11:08 pm

Demonic is wel echt een draak van een plaat :lol: Wat ik van the gathering hoorde, stemde me ook al niet bepaald vrolijk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo aug 15, 2007 11:16 pm

Demonic is vet man. Lekker zwaar. Low vind ik een beetje net niet eigenlijk. Ze willen richting die death metal invloeden, maar Chuck zit nog teveel te whinen. Dog Faced Gods is wel een vet nr, dat dan weer wel. Maar Demonic, jezus wat een power. The Gathering is wat gesofisticeerder weer, maar ook nog steeds heerlijk beuken.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo aug 15, 2007 11:17 pm

Plaag schreef:Ik heb alleen nog maar Low. De rest heb ik geruild.
Low is de enige cd die is gebleven, dus. Ik bedoel, dat ding is GOED. En ik lees er niks over. Heb ik nou stront in mijn oren, of wat? Of ben ik blind?
Nee, Low is een dijk van een album. Evenals The Gathering en... The Legacy
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » wo aug 15, 2007 11:20 pm

Plaag schreef:Ik heb alleen nog maar Low. De rest heb ik geruild.
Low is de enige cd die is gebleven, dus. Ik bedoel, dat ding is GOED. En ik lees er niks over. Heb ik nou stront in mijn oren, of wat? Of ben ik blind?
Ik moet bekennen dat ik niet verder kom dan de track 'Dog Faced Gods', wat ik overigens wel een lekker nummer vind. Maar de stijlverschuiving richting de Deathmetal en de 'vernieuwende' gruntvocalen van Chuck Billy spreken mij gewoon minder aan.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » do aug 16, 2007 1:06 am

The Horseman schreef:Ik erken de impact en importantie van de release van 'The Legacy' dan ook zeker. Maar ik heb weleens het idee dat die impact een beetje hand in hand is gegaan met het legendarische optreden op Dynamo 1987.
Wat is er mis met een band's status die ze door middel van live optredens opgebouwd hebben? Het een vult het ander aan. Testament IS ook gewoon een goede live-band. En op plaat horen ze ook bij de sterkere bands. NAAST Death Angel, Exodus, Forbidden en co maar niet noodzakelijkerwijs daarBOVEN.

Althans, dat is mijn mening.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do aug 16, 2007 10:26 am

Plaag schreef:Ik heb alleen nog maar Low. De rest heb ik geruild.
Low is de enige cd die is gebleven, dus. Ik bedoel, dat ding is GOED. En ik lees er niks over. Heb ik nou stront in mijn oren, of wat? Of ben ik blind?
Volledig mee eens, ook mijn favo Testament album, toen ik ooit de clip van het nummer "Low" op Headbangers' Ball zag, was ik verkocht. Wat is dat VET. Chuck's grunt uithalen zijn echt ultra bruut, "Show some mercyyyyy" \m/
Laatst gewijzigd door MadTinus op do aug 16, 2007 2:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » do aug 16, 2007 10:46 am

Lone Starr schreef:[..]


Wat is er mis met een band's status die ze door middel van live optredens opgebouwd hebben?
Daar is helemaal niets mis mee. Sterker nog, als je live altijd kwaliteit weet te leveren krijg je oprechte waardering. Maar het ging mij meer om 'The Legacy' en zijn status als dé Thrashplaat terwijl ik bijvoorbeeld The Ultra-Violence (Death Angel) minstens zo goed en in sommige buien zelfs prefereer.
Ik wilde gewoon kijken hoe hier daarover gedacht word.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do aug 16, 2007 11:13 am

Tja, de meeste mensen vinden and justice for all van metallica het ultieme thrash album terwijl ik zo 100 albums kan opnoemen die ik beter vind.

The Lagecy is erg goed, maar Testament klonk vroger op plaat erg mat vind ik, niet echt uitschieters, ik vind het pas echt knallen vanaf "Low", maar "Demonic" was gelijk weer een van hun zwakste albums zamen met "the ritual" IMO.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » do aug 16, 2007 11:16 am

Ik vind Demonic het zwakste Testament album, maar dat maakt het nog geen slecht album.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do aug 16, 2007 12:03 pm

Ook testament heeft niet alleen maar sterke albums uitgebracht. Ik vind met name Souls Of Black (sommige nummers) The Ritual (veel te soft en gezapig) en demonic (meer death dan thrash metal) zwak. De oudere albums zijn qua songs vaak sterk maar de band klinkt nogal mat, zal de generieke productie wel zijn. Ik heb niets tegen 80's producties sterker, ik vind ze vaak gaver klinken dan die protools van tegenwoordig, maar bij testament klinkt het allemaal vrij dun. Ik vind Low echt super klinken, en the gathering ondanks Andy Sneap ook erg goed, destijds produceerde hij nog niets organischer dan tgenwoordig met name op de drums.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do aug 16, 2007 12:56 pm

enforcer schreef:Ook testament heeft niet alleen maar sterke albums uitgebracht. Ik vind met name Souls Of Black (sommige nummers) The Ritual (veel te soft en gezapig) en demonic (meer death dan thrash metal) zwak. De oudere albums zijn qua songs vaak sterk maar de band klinkt nogal mat, zal de generieke productie wel zijn. Ik heb niets tegen 80's producties sterker, ik vind ze vaak gaver klinken dan die protools van tegenwoordig, maar bij testament klinkt het allemaal vrij dun. Ik vind Low echt super klinken, en the gathering ondanks Andy Sneap ook erg goed, destijds produceerde hij nog niets organischer dan tgenwoordig met name op de drums.
toch een reactie geven
1) ik vind andy sneap producties altijd goed, die van the gathering was meestelijk, maar ook zijn meer cleane producties vind ik aardig, van zijn huidige drumgeluidproductie ben ik het wel mee eens, enige wat ik jammer aan 'zijn' geluid vind

b) low vind ik echt niet bijzonder, in tegenstelling tot sommigen hier, beetje vis noch vlees vind ik het

c) demonic vind ik dus wel SUPER vet
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do aug 16, 2007 1:15 pm

dat mag allemaal, feit is dat de meeste Testament fans (en naar mijn mening niet onterecht)"Demonic" een van de mindere platen vinden. Ze spelen er niet voor niets nooit wat live van.

Toen "Low" uitkwam had ie vrijwel overal goede recenties, het wa sook de eerste testament plaat die ik kocht toen hij uitkwam, dat scheelt misschien ook, maar ik vond het een superalbum.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do aug 16, 2007 2:11 pm

Low was inderdaad de comeback 'with a vengeance' na het wat slappe 'the ritual'. Ik vind Demonic ook wat te ver doorslaan in het death metal gebied en gewoon niet zo boeiend. Het geluid is ook niet om over naar huis te schrijven.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do aug 16, 2007 2:48 pm

Een nummer als Murky Waters van Demonic heeft júist een heel vet gitaargeluid, zelden zo'n agressieve distortion gehoord. Ik zet Demonic nog graag met plezier op. Ik vind dat de songs wat meer smoelwerk hebben dan die op Low, waar vaak nog wat aangeklungeld worden met de DM-invloeden.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do aug 16, 2007 7:45 pm

De zeikerd komt weer even om de hoek: ik vind The New Order eigenlijk Testament's beste album. Ten opzichte van The Legacy een wat betere productie en natuurlijk Trial By Fire en Into The Pit. Daar kunnen wat mij betreft weinig thrashnummers tegen op. Ik snap de genialiteit van Over The Wall trouwens niet, zo goed zit het niet in elkaar. Erg pakkend klinkt het niet en de zanglijnen zij niet erg bijzonder, maar misschien leg ik daar teveel nadruk op.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do aug 16, 2007 7:46 pm

Dat doe je ja. Als je die twinlead live gehoord hebt in het midden van het nummer... ben je om. Zeker weten.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do aug 16, 2007 7:46 pm

Over the wall is gewoon pure adrenaline. Ik kan niet uitleggen waarom het nummer te gek is, maar toen Stormrider het speelde ben ik (samen met KoenM overigens) echt helemaal los gegaan!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do aug 16, 2007 7:50 pm

KoenM schreef:Dat doe je ja. Als je die twinlead live gehoord hebt in het midden van het nummer... ben je om. Zeker weten.
Volgens mij heb ik het wel live gehoord. Ik ga persoonlijk nog iets meer kapot bij nummers als Trial By fire, Into The Pit en Burnt Offerings 8)

Ik vind het trouwens zeker geen overgewaardeerde band. Ik ken aardig wat thrashmetal, en dan staat Testament toch erg hoog in de lijst. Ik vind de riff(-composities?) ijzersterk, en daar gaat het met name om bij thrash.
Laatst gewijzigd door Metalheank op do aug 16, 2007 7:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do aug 16, 2007 7:53 pm

Akkoord, Burnt Offerings is echt thrash frenzy genialiteit ten top. Die riffs zijn machtig. Veel betere thrashriffs zijn er niet geschreven. Trial by fire vind ik dan weer overgewaardeerd. En Into the pit ben ik ook lichtjes beu. Nee, dan liever Disciples of the watch, obey!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » do aug 16, 2007 8:02 pm

The Horseman schreef:[..]


Daar is helemaal niets mis mee. Sterker nog, als je live altijd kwaliteit weet te leveren krijg je oprechte waardering. Maar het ging mij meer om 'The Legacy' en zijn status als dé Thrashplaat terwijl ik bijvoorbeeld The Ultra-Violence (Death Angel) minstens zo goed en in sommige buien zelfs prefereer.
Ik wilde gewoon kijken hoe hier daarover gedacht word.
The Legacy is goed, maar niet de ultieme thrashplaat imo. Maar die solo in Over The Wall.......kippenvel.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » do aug 16, 2007 8:17 pm

Metalheank schreef:De zeikerd komt weer even om de hoek: ik vind The New Order eigenlijk Testament's beste album. Ten opzichte van The Legacy een wat betere productie en natuurlijk Trial By Fire en Into The Pit. Daar kunnen wat mij betreft weinig thrashnummers tegen op. Ik snap de genialiteit van Over The Wall trouwens niet, zo goed zit het niet in elkaar. Erg pakkend klinkt het niet en de zanglijnen zij niet erg bijzonder, maar misschien leg ik daar teveel nadruk op.
Helemaal mee eens! Ik vind The New Order toch wat meer finesse hebben dan The Legacy, en dat is in het geval van Testament zeer positief. Ik vind juist het wat "cleane" geluid wat Testament heeft erg gaaf. Daarnaast begrijp ik niet dat een hoop mensen Practice What You Preach en Souls Of Black matige albums vinden, ik vind het geweldige albums en staan zeker in mijn top 20 van beste metal albums.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do aug 16, 2007 9:01 pm

The New Order kan ik ook goed hebben. Goede songs, goed spel, etcetera. Toch is het allemaal wat minder energiek gebracht dan The Legacy. Daar klinkt de band echt als een stel losgelaten agressieve pitbulls. The New Order is wat doordachter en beheerster. Musical Death is overigens een prachtige, ontroerende instrumental.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do aug 16, 2007 9:59 pm

Destructor schreef:Daarnaast begrijp ik niet dat een hoop mensen Practice What You Preach en Souls Of Black matige albums vinden, ik vind het geweldige albums en staan zeker in mijn top 20 van beste metal albums.
Geen enkel album van Testament staat in mijn top 20 van beste metal albums. :P Maar ik vind Practice What You Preach wel een sterk album, met pakkende nummers en geweldige gitaarsolo's. Van Souls Of Black vind ik een paar songs (het titelnummer en de ballad The Legacy) geweldig, maar het album als geheel vind ik toch een stapje terug ten opzichte van de eerste drie albums.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr aug 17, 2007 10:54 am

The Gathering is toch ook wel een van mijn favorieten. Al zijn de solos op PwyP toch allemaal wat gaver....

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » vr aug 17, 2007 11:18 am

The Legacy vind ik zelfs het beste thrash album van allemaal. Geweldige riffs, virtuoze solo's en de waanzinnig krachtige stem van Chuck.

Jammer genoeg vind ik The Legacy zo goed dat alles wat Testament erna heeft gedaan een stuk minder is, zelfs The New Order die door de meesten als beste wordt beschouwd kan (in mijn geval) niet in de buurt komen van hun debuut. Het brute van The Legacy in combinatie met de heerlijke solo's is ongeevenaard.

En het mooie is dat ze live net zo goed zijn als op plaat. Het optreden 100jaar geleden in het Noorderlicht in Tilburg waar ik destijds ook aanwezig was is een van de meest indrukwekkende optredens die ik heb meegemaakt. Alex Skolnick die me overeind haalde op het podium waar ik constant door het publiek op gekwakt werd (jaja, stagediven mocht toen nog gewoon), het publiek wat in het donker "Frau Haverkamp wat heb je dikke tieten" ging zingen nadat de stroom was uitgevallen wegens te hard staan van geluid, terwijl de band lachend stond te kijken naar die maffe hollanders... GOOD TIMES!!
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr aug 17, 2007 11:27 am

Grindtegel schreef:The Legacy vind ik zelfs het beste thrash album van allemaal. Geweldige riffs, virtuoze solo's en de waanzinnig krachtige stem van Chuck.

Jammer genoeg vind ik The Legacy zo goed dat alles wat Testament erna heeft gedaan een stuk minder is, zelfs The New Order die door de meesten als beste wordt beschouwd kan (in mijn geval) niet in de buurt komen van hun debuut. Het brute van The Legacy in combinatie met de heerlijke solo's is ongeevenaard.

En het mooie is dat ze live net zo goed zijn als op plaat. Het optreden 100jaar geleden in het Noorderlicht in Tilburg waar ik destijds ook aanwezig was is een van de meest indrukwekkende optredens die ik heb meegemaakt. Alex Skolnick die me overeind haalde op het podium waar ik constant door het publiek op gekwakt werd (jaja, stagediven mocht toen nog gewoon), het publiek wat in het donker "Frau Haverkamp wat heb je dikke tieten" ging zingen nadat de stroom was uitgevallen wegens te hard staan van geluid, terwijl de band lachend stond te kijken naar die maffe hollanders... GOOD TIMES!!
Effenaar concert, 50 jaar geleden, was ook al zo vet. "let's see how many people we can get on stage"... hele podium vol met mensen. Di Giorgio die telkens andermans haren tussen zijn snaren uit probeerde te krijgen. Nog steeds een van de vetste optredens die ik gezien heb.
Het blijft een super live band, en Billy is dan ook een geweldige frontman, met zijn halve mic. standaard.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » do aug 23, 2007 5:41 am

Geen seconde twijfel over wat ik het beste Testament album vind: The Legacy ! Van bv. Burnt Offerings, First Strike is Deadly en Over the Wall krijg ik nog steeds kippenvel. Het grappige daaraan is dat ik eigenlijk niet eens weet hoe alle nummers op CD klinken, ik heb nl. alleen de LP (die na 20 jaar dan ook niet meer om aan te horen is, ghehe). Ik ken van CD alleen de nummers van diverse verzamelaars. Vandaar dat mijn oordeel ook zeker is gebaseerd op nostalgie, zoals waarschijnlijk wel bij meerderen van mijn generatiegenoten ;-)

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do aug 23, 2007 8:56 am

hoe was het gisteren in Hof Ter Lo?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » za aug 25, 2007 7:56 pm

http://nl.youtube.com/watch?v=qpyYOeiUhIU


Aan dit filmpje te zien: ERG GEZELLIG!

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » vr nov 16, 2007 10:58 am

Het nieuwe Testament album gaat 'The Formation Of Damnation' heten.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr nov 16, 2007 12:03 pm

en komt wanneer ? hebben, hebben !

Gebruikersavatar
Dehumanize
Berichten: 43
Lid geworden op: di aug 07, 2007 11:48 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Dehumanize » vr nov 16, 2007 12:09 pm

Laatst ff wat dingen van gedownload, erg tof.

Plaats reactie