Slipknot

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di mar 30, 2004 1:07 pm

hmm, dit nummer had ik dus ook al gehoord.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » di mar 30, 2004 1:16 pm

muziek is wel leuk, maar ik blij erbij dat die zanger gewoon kut is..hij moet gewoon zingen net als op de vorige 2 albums..
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
ReapeR
Berichten: 888
Lid geworden op: za sep 20, 2003 12:28 pm
Locatie: Lo(s)ser
Contacteer:

Bericht door ReapeR » di mar 30, 2004 1:20 pm

Ik vind die don't get close echt zwaaar kut. Wat een slappe bagger vergeleken bij de vorige albums

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di mar 30, 2004 1:49 pm

RingWorm schreef:[..]
net alsof jij niet weet was soad betekende..
Ken het bandje wel maar ik kon er even niet opkomen...
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Necro
Berichten: 133
Lid geworden op: zo mar 28, 2004 1:31 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Necro » di mar 30, 2004 1:50 pm

Nu-metal = Pubermetal

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di mar 30, 2004 1:51 pm

daar sluit ik mij bij aan
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
ReapeR
Berichten: 888
Lid geworden op: za sep 20, 2003 12:28 pm
Locatie: Lo(s)ser
Contacteer:

Bericht door ReapeR » di mar 30, 2004 1:51 pm

Necro schreef:Nu-metal = Pubermetal
...en jij hebt het vast ook mooi gevonden

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » di mar 30, 2004 1:53 pm

ReapeR schreef:Ik vind die don't get close echt zwaaar kut. Wat een slappe bagger vergeleken bij de vorige albums
luister dat nummer van hun site dan..ik ben er nog niet van onder de indruk maar misschien dat jou mening ervan verandert.
We Make You Begging On The Streets Of London!

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di mar 30, 2004 1:53 pm

ik persoonlijk wel ja, maar dat is lang, lang geleden
[b]DAUDR!![/b]

The Clansman
Berichten: 691
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 12:20 pm
Locatie: Daar

Bericht door The Clansman » di mar 30, 2004 1:58 pm

hap hap hap..
Je moeder

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » di mar 30, 2004 1:59 pm

het lijkt wel alsof iedereen niet wil zeggen dat ze vroeger wellicht nu-metal hebben geluisterd..wat boeit dat nou?iedereen wil er maar onderuit komen, en nu laten zien dat ze schijt hebben aan de nu-metal scene..beetje kinderachtig.
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
Ktulu
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo nov 13, 2002 9:07 pm
Locatie: Philippine & Gent
Contacteer:

Bericht door Ktulu » di mar 30, 2004 2:00 pm

Niks van. Slipknot - selftitled heerscht. De eerste drie van Korn vind ik ook goaf.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]

[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]

[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]

The Clansman
Berichten: 691
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 12:20 pm
Locatie: Daar

Bericht door The Clansman » di mar 30, 2004 2:03 pm

Ik vind het eerste korn album best oke, verder vind ik weinig aan nu-metal, maar ik ben dan ook gewoon opgegroeit met Heavy Metal :), zal dat slipknot nummer eens luisteren..
Je moeder

Gebruikersavatar
ReapeR
Berichten: 888
Lid geworden op: za sep 20, 2003 12:28 pm
Locatie: Lo(s)ser
Contacteer:

Bericht door ReapeR » di mar 30, 2004 2:13 pm

Slipknot - selftitled is idd goaf. En al helemaal vergeleken bij dat nieuwe!

Gebruikersavatar
Ktulu
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo nov 13, 2002 9:07 pm
Locatie: Philippine & Gent
Contacteer:

Bericht door Ktulu » di mar 30, 2004 2:15 pm

Liberaaaate... My madnesss...!
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]

[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]

[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]

Gebruikersavatar
ReapeR
Berichten: 888
Lid geworden op: za sep 20, 2003 12:28 pm
Locatie: Lo(s)ser
Contacteer:

Bericht door ReapeR » di mar 30, 2004 2:22 pm

toch blijf ik op dat album een hekel houden aan die DJ!

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di mar 30, 2004 4:30 pm

Necro schreef:Nu-metal = Pubermetal
Geniaal en vast zelf bedacht.

Ik vind dit nieuwe nummer online iets minder jeuken als Don't get close maar ik ben nog steeds niet enthousiast.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » di mar 30, 2004 10:44 pm

Nee, georganiseerde, professioneel en commercieel
Als Slipknot commercieel zou zijn gebleven zouden ze IOWA nooit hebben uitgebracht.
En die overbodige bandleden lopen er dus puur bij voor de show, om op te vallen.
Probeer een reeel de bende te bekijken, ipv alles ophemelen van wat jij gaaf vind en afkraken van wat jij kut vind.
Inderdaad, als bandleden (die 2 "percussionisten) niets toevoegen aan de muziek moeten ze ook maar opzouten. En die posts als "blabla sucks" met trendy woordvervormingen (snotlip) zijn echt ZO cliche en suf en kinderachtig. Ook opzouten.
1. Gitaarvolume veel te ver dichtgedraaid
Zelf ik als drummer ben het met je eens :) Slipknot moet die gitaren eens naar voren knallen, die verdienen gewoon prioriteit bij zulke muziek. Die drums staan er wel erg hard in, en klinken zielig. Er zit totaal geen bass in de bassdrum, bassgitaar hoor je nauwelijks en ook in de gitaren zit bijna geen bass. Beetje koptelefoon-op-afstand geluid bijna.
Wat krijgen we nou zeg... In dat nieuwe nummer dat op de site staat zit zowaar een solo...
In don't get close zit ook een solo. Maar even die nieuwe downloaden. Hopelijk is de productie daarvan wat beter, die van Don't get Close zuigt gewoon.
Ik vind die don't get close echt zwaaar kut. Wat een slappe bagger vergeleken bij de vorige albums
Anders lees je even het topic door.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » di mar 30, 2004 11:27 pm

Ah in Pulse of the Maggots staan de gitaren er wel wat harder in. Wat ik van het nummer vind weet ik niet. Ik vind het eigen geluid/de herkenbaar van Slipknot een beetje weggevaagd in dit nummer.

Drummerbijdehandopmerking: De drums klinken nog steeds mieterig kwa geluid zelf.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
Spikey
Berichten: 248
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 3:41 pm
Locatie: Cuijk

Bericht door Spikey » di mar 30, 2004 11:42 pm

Ik vind het een goed nummer. Het is wel wat anders als we gewend zijn van Slipknot, maar zeker niet slecht !!
fuck

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » wo mar 31, 2004 5:15 pm

Mwoa, nahja, het zal wel niet representatief zijn voor het hele album.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
Bennie84
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 13, 2003 10:31 am
Locatie: Beek en Donk

Bericht door Bennie84 » wo mar 31, 2004 6:49 pm

vind het drum werk wel weer goed in het nummer, vond ik trouwens ook van de eerdere albums

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » wo mar 31, 2004 10:22 pm

Erg goed voor nu-metal begrippen ja :) Maar wel weer een beetje een mietjes productie, die drums kunnen 2x meer kicken. Trouwens de eerste keer dat ik bassdrum triggers hoor bij Slipknot.

Denk dat ik het nummer wat vaker moet horen, de eerste keer vond ik er niet zoveel aan. Net zoals met IOWA.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

sicness0317
Berichten: 5891
Lid geworden op: do jun 12, 2003 10:35 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door sicness0317 » zo apr 04, 2004 9:04 pm

nog steeds geen internet thuis maar ja ! vind deze liedje echt niets ! alleen gaaf dat ze solo er in hebben zitten... maar ja niets bijzonders ! bring back the MFKR times !
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]

!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma apr 05, 2004 2:15 pm

Godsamme, heb je dat "oude is beter" gevoel nou ook al met Slipknot?


Ik vond de allereerste ep van BZN ook heersch, "bastard".

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma apr 05, 2004 2:21 pm

mate feed kill repeat is gewoon een ordinaire demo. en redelijk anders dan wat ze erna gedaan hebben. Niet echt typerend voor de band dus.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma apr 05, 2004 2:22 pm

Same goes for "Bastard".

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » di apr 06, 2004 12:30 am

Pulse of the Maggots is een wereldbeukend nummer. Reken maar de dat de cd versie nog veel vetter gaat klinken. Er wordt momenteel nog gemixed.

De riffs zijn cool, die samples en scratchs zijn vet geplaatst en die Slayer solo's zijn een goede toevoeging.

Slipknot rost 99% van de huisge deathbands finaal tot bloedpoeder. Live al helemaal.
Mensen die beweren dat Slipknot ongeinspireerde nummers schrijft hebben kilo's stront in hun oren. Ik heb een lange tijd geen band gehoord die zulke opgefokte muziek maakt als Slipknot.

Mensen die alleen naar doodsaaie blek en deathmetal luisteren hebben nog nooit van een goede groove gehoord. Een goede groove is vele malen lomper dan een 45 maten durende blastbeat. Ik denk dat de heren drummers hier wel weten wat ik bedoel.

NP: Disasterpieces DVD
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » di apr 06, 2004 12:40 am

Wat een ontzettend open-minded opinie :shock:

Een verrassing om zoiets van jou te horen. :lol:

Zelf vind ik Slipknot niet super, maar ook niet kut. Ik vind hun geluid te rommelig. Maar dat ligt niet aan het spel; het is puur hun geluid.

Maar dit vind ik echt een zeer goede opmerking:
TMDC Wordfuhrer schreef:Een goede groove is vele malen lomper dan een 45 maten durende blastbeat. Ik denk dat de heren drummers hier wel weten wat ik bedoel.
Ik ben dan wel geen drummer, maar deel de mening dat `Groove` heel vaak ondergewaardeerd wordt en idd zeer vet is/kan zijn.

Goede Groove + Vette sound klinkt echt allesverwoestend
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » di apr 06, 2004 12:46 am

Wat een ontzettend open-minded opinie

Een verrassing om zoiets van jou te horen.


Eeehm nou ik ben eigenlijk al best wel lang fan van de band. Naast het feit dat het uitstekende muzikanten zijn, zijn het ook hele goed entertainers. Vlak daarnaast hun marketing apparaat ook niet uit.

Net doen ofde band op zijn gat ligt en zo in alle rust een nieuwe cd gaan schrijven is geniaal te noemen. Ondertussen brengen de Murderdolls en Stone Sour weer een partij poen in het laatje.

De Clown is overigens de artistieke baas en bedenker van het hele geheel.

Ik moet altijd lachen als ik blekkies Slipknot zie afzeieken om hun maksers. Ze vergeten dan voor het gemak dat ze er zelf met hun smink nog veel belachelijker uitzien.
"Kijk mij, ik ben een krijger! Kijk jongens, ik ben een vampier!"
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » di apr 06, 2004 12:56 am

Tokus schreef:[..]


zie die 3e band die ik noem...

daar heb ik het album ook van liggen, dat is meer alt-pop muziek. Daarom hebben we dat ding dus ook niet gereviewd hier.
Nu weet ik waarom ik die bandnaam niet herkende, de band heette eerst The Orange, en nu To My Surprise.
En Don't Get Close komt op MTX: Motocross.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » di apr 06, 2004 12:58 am

Kijk mij, ik ben een krijger! Kijk jongens, ik ben een vampier!



De groove, jammer dat het zo miskent wordt binnen de metal, meestal krijgt een band met een groove al snel de stempel nu-metal (wat dan als minderwaardig wordt gezien), zonde. Als je kijkt naar een band als Orphanage of Dodheimsgard, die doen echt gave dingen met hun drums. Ook een nummer als Awake van Godsmack heeft een enorme catchy groove die echt goed in het gehoor ligt. Als het aan mij ligt gaan we het nog een keer in SoD gebruiken, maar eerst ff Dimmu en Cradle van de troon af stoten.
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » di apr 06, 2004 1:02 am

TMDC Wordfuhrer schreef:Ondertussen brengen de Murderdolls en Stone Sour weer een partij poen in het laatje.
Uiteindelijk lachen zij zelf het laatst. Klopt.
Waarom zou zoiets een blammage voor metal zijn, zolang er een publiek is? Als je het niet wil horen dan luister je het niet, dat is simpel.
Men noemt bands als Slipknot nu-metal. (echt jammer dat die term ooit ontstaan is) Een kwalijke zaak hoe mensen op grond van een stijl bands gaan afstrepen. Ik zie kijk zelf graag tegen muziek als geheel aan. In het genre metal luister ik naar BANDS die ik gaaf vind klinken, ongeacht welk stickertje erop geplakt zit.

Dat zouden meer mensen moeten doen.
TMDC Wordfuhrer schreef:Ik moet altijd lachen als ik blekkies Slipknot zie afzeieken om hun maksers. Ze vergeten dan voor het gemak dat ze er zelf met hun smink nog veel belachelijker uitzien.
"Kijk mij, ik ben een krijger! Kijk jongens, ik ben een vampier!"
Mja, iedereen moet maar doen hoe en wat ie zelf wil hoor.

Ik wil het liefst dat ieder zijn ding kan doen, zonder elkaar als `inferieur` te bestempelen.. (ok soms is het wel leuk om een ander af te zeiken, maar met enige mate en besef is toch wel zo humaan)

Maar ja.. We willen zoveel... :roll:
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » di apr 06, 2004 1:09 am

Demorpheus schreef:De groove, jammer dat het zo miskent wordt binnen de metal, meestal krijgt een band met een groove al snel de stempel nu-metal (wat dan als minderwaardig wordt gezien), zonde.
Godver, alweer zo´n memorabele opmerking.. *snif*

Klopt ook.

Heel zonde dat ook bijvoorbeeld bands als MachineHead als nu-metal worden bestempeld.
Ok, op CD 3 en 4 deden ze eens `wat anders`.
Maar nu-metal.. Komop zeg..

Nu-metal is (in mijn ogen) pop-metal.

Dus metal met de structuur van een popsong; melodieus refrein en toegankelijk arrangement. Ik kan snappen dat veel mensen nu-metal niet boeiend vinden, maar om het irritant te noemen vind ik dan weer zo overdreven. Net zoals popsongs klinkt het gemoedelijk, maar na 3x luisteren ben je het al beu. Maar dat heeft toch niet noodzakelijk met groove te maken?

Bands als Machine Head zijn wel toegankelijk (al is de nieuwste CD weer lekker trouw aan de roots), maar maken zeker niet overwegend poppy metal.
Hun zwaardere nummers reken ik zelfs tot de betere metalen!
Laatst gewijzigd door saz op di apr 06, 2004 1:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » di apr 06, 2004 1:11 am

saz schreef:Waarom zou zoiets een blammage voor metal zijn, zolang er een publiek is? Als je het niet wil horen dan luister je het niet, dat is simpel.
De blamage voor metal is juist dat publiek, en ook dat mensen bij metal gelijk aan soortgelijke bands denken.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » di apr 06, 2004 1:14 am

het hele punt is dat men bang is dat ze uit worden gelachen door hun vriendjes als ze een bepaalde band gaaf vinden.

ik heb vroeger zelf ook met paint en bloed op gelopen in mijn blackmetalband. Puur omdat het bij de show en de sfeer hoort die de muziek uitdraagt. Ik begrijp dan niet zo goed wat er mis is met de maskers van Slipknot
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » di apr 06, 2004 1:14 am

CoenV schreef: De blamage voor metal is juist dat publiek, en ook dat mensen bij metal gelijk aan soortgelijke bands denken.
Welke mensen?

Bedoel je dat mensen die geen verstand van metal hebben bij het horen van het woord metal als eerste aan bands als Slipknot denken?

Of bedoel je wat anders?
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » di apr 06, 2004 1:17 am

saz schreef:[..]
Welke mensen?

Bedoel je dat mensen die geen verstand van metal hebben bij het horen van het woord metal als eerste aan bands als Slipknot denken?

Of bedoel je wat anders?
Ik bedoel de Slipknot/Murderdoll 'metal' publiek.
En ja, ik bedoel inderdaad dat mensen bij metal gelijk aan Slipknot denken.

Aan de ene kant vind ik dit er wel gaaf uit zien, maar aan de andere kant, iemand die geen of nauwelijks kennis vanzaken heeft bekijkt zoiets en vormt daarover zijn oordeel.
Afbeelding
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » di apr 06, 2004 1:24 am

CoenV schreef:En ja, ik bedoel inderdaad dat mensen bij metal gelijk aan Slipknot denken.
Misschien wel maar ja...

Vraag eens aan een willekeurige metalhead waar hij of zij aan denkt bij het horen van het woord HOUSE en veelal bepaalde namen zullen dan genoemd worden. Een fanaat van die muziek zal DAT dan weer blammage noemen.

Je kunt geen waarde of geldigheid toekennen aan een mening van een persoon die ergens geen verstand van heeft.

Als we ons laten alarmeren door zulke uitlatingen zijn we zelf juist zwak, want dan nemen we een ongeldige mening serieus.
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di apr 06, 2004 1:24 am

CoenV schreef:[..]
Aan de ene kant vind ik dit er wel gaaf uit zien, maar aan de andere kant, iemand die geen of nauwelijks kennis vanzaken heeft bekijkt zoiets en vormt daarover zijn oordeel.
iemand die geen of nauwelijks kennis van zaken heeft en dat incident van Mayhem van een tijd terug hoorde denkt dat bij alle metal concerten schapen geslacht worden. Of dat ze overal met corpsepaint oplopen. Of dat er wild op los geneukt wordt, ook op het podium, als ze over Rockbitch horen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » di apr 06, 2004 1:31 am

Overigens valt me altijd op dat HET argument tegen zulke bands is dat ze van die poser fans hebben.

wat uiteraard een doorslaggevend argument is

stel je voor, muziek en act belangrijk? kom op zeg, we weten toch allemaal dat de fans de reden is om naar een band te gaan luisteren.
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di apr 06, 2004 1:33 am

idd, CW.

Chris had overigens een Venom shirt aan toen ik 'm sprak. hij heeft dus in ieder geval wel verstand van goeie muziek.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » di apr 06, 2004 11:04 am

Chris had overigens een Venom shirt aan toen ik 'm sprak. hij heeft dus in ieder geval wel verstand van goeie muziek.
Als er één band is die een blamage voor de metal is geweest dan is het Venom wel.
Baanbrekend? Ja
Goed? Nee
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di apr 06, 2004 11:27 am

daarover verschillen de meningen wel enorm
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di apr 06, 2004 12:40 pm

Demorpheus schreef:Overigens valt me altijd op dat HET argument tegen zulke bands is dat ze van die poser fans hebben.

wat uiteraard een doorslaggevend argument is

stel je voor, muziek en act belangrijk? kom op zeg, we weten toch allemaal dat de fans de reden is om naar een band te gaan luisteren.
Of om een band te beginnen toch ;)
Front voor/der Matigheid
last.fm

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » di apr 06, 2004 2:34 pm

daarover verschillen de meningen wel enorm
Dat zal best, maar dat is een gebrek aan inzicht. Venom waren/zijn namelijk walgelijk slechte muzikanten. Dat weten ze zelf ook en daarom zijn het hele goede entertainers.

De shows staan als een huis met de briljante presentatie van Cronos en dat machtige vuurwerk.

Goed spelen? Neu
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di apr 06, 2004 3:11 pm

Tokus schreef:idd, CW.

Chris had overigens een Venom shirt aan toen ik 'm sprak. hij heeft dus in ieder geval wel verstand van goeie muziek.
Nou dan vind ik Corey Taylor met zn Live after death shirt toch indrukwekkender hoor. :P
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » di apr 06, 2004 11:29 pm

Hieronimus schreef:[..]
Of om een band te beginnen toch ;)
waarom niet, als er flink wat mee te verdienen valt.
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » di apr 06, 2004 11:31 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:
daarover verschillen de meningen wel enorm
Dat zal best, maar dat is een gebrek aan inzicht. Venom waren/zijn namelijk walgelijk slechte muzikanten. Dat weten ze zelf ook en daarom zijn het hele goede entertainers.

De shows staan als een huis met de briljante presentatie van Cronos en dat machtige vuurwerk.

Goed spelen? Neu
ach, er valt meer onder goed dat alleen goed kunnen spelen.
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » wo apr 07, 2004 2:32 am

De groove, jammer dat het zo miskent wordt binnen de metal, meestal krijgt een band met een groove al snel de stempel nu-metal (wat dan als minderwaardig wordt gezien), zonde.
Daar heb je 100% gelijk in. Maar de drumpartijen van jou drummer staan er een beetje haaks op ;) Daar zit ook weinig groove in, nou is daar bij jullie muziek ook niet echt ruimte/rede voor, maar het kan zeker beter...
Dus metal met de structuur van een popsong
Mwoa, dan zou een hele zooi heavy/speed/powermetal bands ook de stempel nu-metal moeten krijgen, dat klopt niet. Kwa structuur hebben zelfs nummers in black/thrash/deathmetal/grindcore vaak een pop opbouw. En nu-metal bands als Mudvayne vind ik niet echt poppy :) Wel goed. Er zijn echter wel veel nu-metal bands die inderdaad gewoon popmuziek maken, maar dan in een gitaar-met-distortion-jasje.
Laatst gewijzigd door Yokozuna op wo apr 07, 2004 2:37 am, 6 keer totaal gewijzigd.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Plaats reactie