Dream Theater

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Dream Theater

Bericht door The Reckoning » za mei 08, 2004 7:22 pm

Echt goeie poep. Fatal Tragedy is nu al een favo van mij.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » za mei 08, 2004 7:24 pm

"Yow, uh, weet je wat ik zeg, dunne-kont moederneuker! Controleer dit uit, uh!"
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

funeral
Berichten: 971
Lid geworden op: zo jun 29, 2003 3:58 pm
Locatie: Grunn

Bericht door funeral » za mei 08, 2004 7:25 pm

geef die neger een nekschot

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mei 08, 2004 7:27 pm

Is al een topic over. Misschien wel vijf.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Ritter
Berichten: 456
Lid geworden op: di okt 14, 2003 4:13 pm

Bericht door Ritter » za mei 08, 2004 7:28 pm

als het er niet meer zijn
boe

Gebruikersavatar
mann
Berichten: 448
Lid geworden op: vr dec 19, 2003 6:45 pm

Bericht door mann » za mei 08, 2004 7:29 pm

.. en dan maar gelijk je truiheid bewijzen door het genoemde lied op te zetten... :roll:
"Gary Zukav, 'The Dancing Wu Li Masters'"
Acceptance without proof is the fundamental characteristic of Western religion, rejection without proof is the fundamental characteristic of Western science.

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » za mei 08, 2004 7:32 pm

Amibor schreef:Is al een topic over. Misschien wel vijf.
Dan is dit 6.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za mei 08, 2004 7:32 pm

Is dat niet dat bandje met die verschrikkelijk goede muzikanten, plus die zanger James LaCamemebert, die na hun 2e album slechts 2 tot 3 goede nummers per album hadden, en in de rest vd nummers tot hopeloos geneuzel vervielen?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za mei 08, 2004 7:33 pm

Metallica4ever schreef:[..]


Dan is dit 6.
Misschien wel 6...
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Ritter
Berichten: 456
Lid geworden op: di okt 14, 2003 4:13 pm

Bericht door Ritter » za mei 08, 2004 7:34 pm

Fusion schreef:Is dat niet dat bandje met die verschrikkelijk goede muzikanten, plus die zanger James LaCamemebert, die na hun 2e album slechts 2 tot 3 goede nummers per album hadden, en in de rest vd nummers tot hopeloos geneuzel vervielen?
ja die ja zijn die niet vreselijk goed....
boe

Gebruikersavatar
Mr T.
Berichten: 192
Lid geworden op: do jan 15, 2004 11:47 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Mr T. » za mei 08, 2004 8:40 pm

Fusion schreef:Is dat niet dat bandje met die verschrikkelijk goede muzikanten, plus die zanger James LaCamemebert, die na hun 2e album slechts 2 tot 3 goede nummers per album hadden, en in de rest vd nummers tot hopeloos geneuzel vervielen?
...Dat jij niet kunt doorzien hoe geniaal die nummers in mekaar zitten wil nog niet zeggen dat het hopeloos geneuzel is...
http://www.myspace.com/thenewdominion
http://www.myspace.com/msc_adams

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za mei 08, 2004 8:42 pm

Mr T. schreef:[..]


...Dat jij niet kunt doorzien hoe geniaal die nummers in mekaar zitten wil nog niet zeggen dat het hopeloos geneuzel is...
Componeren is juist een van de zwakste punten van Dream Theater de laatste zoveel albums. Het haalt t niet bij de composities van het 1e album. Toegegeven is ook redelijk subjectief, maar ik denk dat ik genoeg kijk heb op componeren om t ook enigzins objectief te beoordelen.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mei 08, 2004 8:42 pm

Fusion schreef:Is dat niet dat bandje met die verschrikkelijk goede muzikanten, plus die zanger James LaCamemebert, die na hun 2e album slechts 2 tot 3 goede nummers per album hadden, en in de rest vd nummers tot hopeloos geneuzel vervielen?
Ik zou toch denken dat jij met je progbandje beter zou weten...Helaas.
Was, is en blijft geniaal, hopeloos geneuzel mn harige reet. Wat jij deed leek daar meer op :twisted:
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za mei 08, 2004 8:44 pm

Amibor schreef:[..]


Ik zou toch denken dat jij met je progbandje beter zou weten...Helaas.
Was, is en blijft geniaal, hopeloos geneuzel mn harige reet. Wat jij deed leek daar meer op :twisted:
Smaken verschillen. En wat een nare opmerking maak je daar zeg, auw hoor! :roll:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » za mei 08, 2004 9:45 pm

Dream Theater;

Voor mij briljantste band (van de bands die ik ken).

Door kennis te nemen van Dream Theater is bij mij ook de interesse voor metal omhoog gekomen.

luitser ondertussen ook naar veel andere bands natuurlijk, maar elke keer wanneer ik een cd-tje van hun opzet dringt weer tot mijd oor hoe goed ze zijn.

Change of seasons, Voices, Awake ... stuk voor stuk meesterwerken!

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za mei 08, 2004 9:48 pm

Dream Theater bestaat uit geniale muzikanten. Zowel de composities als de uitvoering tijdens concerten is geweldig. Mike kan het publiek 10 minuten geboeid houden met zijn drumsolo's en John Petrucci is een geweldige gitarist. Ik heb vernomen dat John Myung geleerd heeft om zo supersnel de bas te spelen door ouwe Maidenplaten op dubbele snelheid af te spelen. Geweldig!!!

Mijn favoriet blijft toch wel Scenes From A Memory. Van Six Degrees vind ik de 2e cd wat minder. Helaas speelden ze die op het optreden in Rotterdam volledig, maar desondanks een geweldig concert. (Heb ze nu een keer of 3 gezien). Ook Train Of Thougt is wederom een geslaagde cd. Hoe vaker ik hem luister hoe beter ie gaat klinken. Ze krijgen vaak commentaar op "te veel gepriegel" maar ja er zit een goeie structuur in de nr's, wellicht geen standaard opbouw en dat vind ik alleen maar een pluspunt.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » za mei 08, 2004 9:51 pm

ontzettende rukband, kan me voor geen 5 minuten boeien. geef mij dan maar Psychotic Waltz
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » za mei 08, 2004 9:53 pm

( femaze: )
jouw mag ik :),

Alle muzikanten zijn sowieso geniaal, daar valt weinig over te discusseren lijkt mij,
enige discussiepunt bij sommige mensen is James Labrie die, en dat vind ik ook, live gewoonweg slechter zingt dan in de studio. maar hij blijft een geweldige stem hebben; neem het hoogtepunt van Change Of Seasons (qua zang) nou bijvoorbeeld! Damn wat komt hij hoog en zuiver met zijn stem!

heb ze nu 1 keer (afgelopen keer) live gezien.

misschien vind ik train of toughts nog wel het slechste album als ik er zo over nadenk. Metropolis2000, Awake en SDOIT blijven mijn favorieten (Change of seasons niet te vergeten!)

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » za mei 08, 2004 9:55 pm

Lone Starr schreef:ontzettende rukband, kan me voor geen 5 minuten boeien. geef mij dan maar Psychotic Waltz
Werkelijk waar, de eerste keer dat ik zo iets hoor, hoe dat zo eigenlijk?
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za mei 08, 2004 9:59 pm

Mendel schreef:( femaze: )
jouw mag ik :),

Alle muzikanten zijn sowieso geniaal, daar valt weinig over te discusseren lijkt mij,
enige discussiepunt bij sommige mensen is James Labrie die, en dat vind ik ook, live gewoonweg slechter zingt dan in de studio. maar hij blijft een geweldige stem hebben; neem het hoogtepunt van Change Of Seasons (qua zang) nou bijvoorbeeld! Damn wat komt hij hoog en zuiver met zijn stem!

heb ze nu 1 keer (afgelopen keer) live gezien.

misschien vind ik train of toughts nog wel het slechste album als ik er zo over nadenk. Metropolis2000, Awake en SDOIT blijven mijn favorieten (Change of seasons niet te vergeten!)
Ach jah ik dacht, laat ik nou eens niet over James beginnen. Hij is (zoals bekend) de zwakste schakel van de band. Ik vind echter wel dat hij de laatste tijd live steeds beter blijft zingen. Waar hij voorheen aan het einde van hun drie uur durende concerten de hoge noten niet meer haalde, doet hij dit tegenwoordig wel.

Naar mijn mening hebben ze niet echt een superslecht album afgeleverd. Maar als ik moet kiezen vind ik When Dream and Day unite het minste.

Heb je ook die live DVD van Metropolis Part II-Scenes From a Memory (New York)?

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » za mei 08, 2004 10:00 pm

Femaze schreef:[..]


Ach jah ik dacht, laat ik nou eens niet over James beginnen. Hij is (zoals bekend) de zwakste schakel van de band. Ik vind echter wel dat hij de laatste tijd live steeds beter blijft zingen. Waar hij voorheen aan het einde van hun drie uur durende concerten de hoge noten niet meer haalde, doet hij dit tegenwoordig wel.
Stond in de Aardschok pas van alles over, hij was gezonder gaan leven, en meer gaan sporten enzo, dat heeft hem wel goed gedaan.
De Aardschok van twee maanden geleden dacht ik, bij het stuk over Ayreon.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za mei 08, 2004 10:01 pm

CoenV schreef:[..]


Stond in de Aardschok pas van alles over, hij was gezonder gaan leven, en meer gaan sporten enzo, dat heeft hem wel goed gedaan.
De Aardschok van twee maanden geleden dacht ik, bij het stuk over Ayreon.
Heb ik gelezen ja.

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » za mei 08, 2004 10:04 pm

jaa die DVD is gaaf!!

enige jammere vind ik de ''special effects'' die ze er bij de nummers van Metropolis2000 (neem bijv Dance of eternity...) flink vaak doorheengooide,

verder zijn de extra nummers als Learning to live en Voices erg mooi,

helemaal Learning to live heeft een gaaf eindstuk.

Ik hoop dat ze binnenkort een nieuwe DVD gaan opnemen.

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za mei 08, 2004 10:06 pm

Mendel schreef:jaa die DVD is gaaf!!

enige jammere vind ik de ''special effects'' die ze er bij de nummers van Metropolis2000 (neem bijv Dance of eternity...) flink vaak doorheengooide,

verder zijn de extra nummers als Learning to live en Voices erg mooi,

helemaal Learning to live heeft een gaaf eindstuk.

Ik hoop dat ze binnenkort een nieuwe DVD gaan opnemen.
Ja dat is idd heel jammer, zelfs irritant m.i. Ik heb vernomen dat er idd een nieuwe dvd aan zit te komen. Tevens gaan geruchten dat ze eind dit jaar nog een keer naar Nederland komen....maar of dat waar is?

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » za mei 08, 2004 10:07 pm

dat zou erg tof zijn,

ben jij trouwens lid van de fanclub?

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » za mei 08, 2004 10:08 pm

CoenV schreef:[..]


Werkelijk waar, de eerste keer dat ik zo iets hoor, hoe dat zo eigenlijk?
vind er echt helemaal niets aan, het mist iets. en kom niet aan met 'het is vast niet hard genoeg ofzo', dat is onzin. Ik heb er ooit eens een cd'tje van geluisterd maar echt, zoooo saai. maar zo te zien ben ik de enige met deze mening op dit forum, hehe!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » za mei 08, 2004 10:11 pm

ik moet toch erg lachen dat ik hier iemand zie die Dream theater SAAI vind ,

meeste mensen die ik wat laat horen van ze vinden het veel te complex OF waarderen het juist over de technische hoogstandjes.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » za mei 08, 2004 10:13 pm

Het mist iets....weet niet precies wat.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za mei 08, 2004 10:14 pm

Mendel schreef:dat zou erg tof zijn,

ben jij trouwens lid van de fanclub?
Nee, ben niet zo van de fanclubs :)

Was jij trouwens het laatste concert in januari aanwezig? Dat naspelen van John Petrucci naar Jordan Rudess en Mike Portnoy, echt lachen!

Bij het concert in november 2002 (volgens mij) gooide Mike een aantal keer zijn drumstokjes over naar een roady. En gewoon doorspelen, zonder dat het iets aan zijn drumwerk afdeed. Echt bizar hoor. Vind het altijd wel leuk die geintjes tussendoor.

Gebruikersavatar
Mr_No_Good
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 11:12 am
Locatie: stinkende polder
Contacteer:

Bericht door Mr_No_Good » za mei 08, 2004 10:16 pm

ik kan zo lyrisch mogelijk gaan vertellen hoe ontzettend fenomenaal ik ze vind, maar dat doe ik wel een andere keer. Vooralsnog heb ik dit te zeggen:



HEERSCHBAND!
[b]Wat doet een hippie op een metalforum?[/b]

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » za mei 08, 2004 10:17 pm

Femaze schreef:[..]


Nee, ben niet zo van de fanclubs :)

Was jij trouwens het laatste concert in januari aanwezig? Dat naspelen van John Petrucci naar Jordan Rudess en Mike Portnoy, echt lachen!

Bij het concert in november 2002 (volgens mij) gooide Mike een aantal keer zijn drumstokjes over naar een roady. En gewoon doorspelen, zonder dat het iets aan zijn drumwerk afdeed. Echt bizar hoor. Vind het altijd wel leuk die geintjes tussendoor.
ja haha geweldig (dat was in die jamsessie waarin ook nog enkele LTE-stukken zaten verwerkt als ik het me goed akn herinneren).

hoorde van anderen dat James wel eens zijn step wat rond rijd op t podium wanneer hij niets te doen heeft tijdens de instrumentale stukken :D

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za mei 08, 2004 10:19 pm

Mendel schreef:[..]


ja haha geweldig (dat was in die jamsessie waarin ook nog enkele LTE-stukken zaten verwerkt als ik het me goed akn herinneren).

hoorde van anderen dat James wel eens zijn step wat rond rijd op t podium wanneer hij niets te doen heeft tijdens de instrumentale stukken :D
Ja idd, ach je kunt je maar vervelen he :wink:

Maar bij welk concert was jij nou aanwezig?
Overigens, jij bent dus wel lid van de fanclub?

Gebruikersavatar
Mr_No_Good
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 11:12 am
Locatie: stinkende polder
Contacteer:

Bericht door Mr_No_Good » za mei 08, 2004 10:20 pm

In januari ging LaBrie gewoon van het podium af tijdens de instrumentale stukken. Die gast moet al een cursus spaans en noors hebben kunnen doen in de tijd die hij daarvoor heeft tijdens concerten...
[b]Wat doet een hippie op een metalforum?[/b]

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za mei 08, 2004 10:23 pm

Mr_No_Good schreef:In januari ging LaBrie gewoon van het podium af tijdens de instrumentale stukken. Die gast moet al een cursus spaans en noors hebben kunnen doen in de tijd die hij daarvoor heeft tijdens concerten...
Tja ik kan me wel voorstellend dat drie uur achter elkaar doorzingen op dat niveau ook niet meevalt. Overigens miste ik hem niet :wink:

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » za mei 08, 2004 10:26 pm

Femaze schreef:[..]


Ja idd, ach je kunt je maar vervelen he :wink:

Maar bij welk concert was jij nou aanwezig?
Overigens, jij bent dus wel lid van de fanclub?
bij hun laatste concert in Ahoy,

Ik ging toen heen met een vriend die in Leiden zou ontmoeten, om vandaar uit met zn auto naar Rotterdam te rijden.
In de trein naar Leiden kwam er heel toevallig een jongen naast me zitten met een 'Images and words'-Tshirt. ik sprak hem aan;
bleek een enorm fanatieke fan te zijn (ook lid van fanclub), die ze al erg lang kend en al meerdere malen backstage is geweest. We hadden afgesproken elkaar te ontmoeten rechtsvooraan, aangezien we allebij erg vroeg waren, en hij zou proberen mij mee te nemen backstage met de fancub.
maarjah eenmaal vanuit Leiden naar rotterdam gereden te zijn, bleek die vriend van me de kaartjes vergeten te zijn!!
wij dus helemaal terugrijden.. en we konden niet bepaald meer een mooie plek zien te veroveren.. en diue jongen heb ik dus ook nooit meer gezien ghehe .. beetje jammer

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » za mei 08, 2004 10:28 pm

ik ben dus niet lid van fanclub.. maar zit het nog altijd te overdenken.

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za mei 08, 2004 10:31 pm

Mendel schreef:[..]


bij hun laatste concert in Ahoy,

Ik ging toen heen met een vriend die in Leiden zou ontmoeten, om vandaar uit met zn auto naar Rotterdam te rijden.
In de trein naar Leiden kwam er heel toevallig een jongen naast me zitten met een 'Images and words'-Tshirt. ik sprak hem aan;
bleek een enorm fanatieke fan te zijn (ook lid van fanclub), die ze al erg lang kend en al meerdere malen backstage is geweest. We hadden afgesproken elkaar te ontmoeten rechtsvooraan, aangezien we allebij erg vroeg waren, en hij zou proberen mij mee te nemen backstage met de fancub.
maarjah eenmaal vanuit Leiden naar rotterdam gereden te zijn, bleek die vriend van me de kaartjes vergeten te zijn!!
wij dus helemaal terugrijden.. en we konden niet bepaald meer een mooie plek zien te veroveren.. en diue jongen heb ik dus ook nooit meer gezien ghehe .. beetje jammer
Ah ok, da's erg jammer. Gelukkig is Ahoy niet zo heel groot en kun je dus ook vanuit achteren het redelijk volgen....maar jah...ik sta ook liever vooraan!

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » za mei 08, 2004 10:33 pm

Ik vind het laatste album erg goed, de rest trouwens ook, alhoewel ik het niet echt vaak luister kan ik deze band behoorlijk waarderen.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za mei 08, 2004 11:04 pm

Femaze schreef:Mike kan het publiek 10 minuten geboeid houden met zijn drumsolo's en John Petrucci is een geweldige gitarist..
:shock: Als er wel drumsolo's zijn die SAAI zijn, zijn het die van hem wel!!!

En Petrucci is heel getalenteerd, technisch heel goed, maar ik vind maar 1 op de 4 solo's van hem echt mooi.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za mei 08, 2004 11:05 pm

Fusion schreef:[..]


:shock: Als er wel drumsolo's zijn die SAAI zijn, zijn het die van hem wel!!!

En Petrucci is heel getalenteerd, technisch heel goed, maar ik vind maar 1 op de 4 solo's van hem echt mooi.
Hahaha ok jouw mening.....ik wist al dat jij geen verstand van goede muziek had :P

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za mei 08, 2004 11:09 pm

Mendel schreef:Alle muzikanten zijn sowieso geniaal, daar valt weinig over te discusseren lijkt mij,
Toch wel hoor :P Ze zijn technisch inderdaad heel erg indrukwekkend. Maar bijvoorbeeld een Petrucci komt niet in de buurt van de genialiteit van een Vai of een Holdsworth. En Portnoy vind ik helemaal niet eens zo heel goed. Begrijp me niet verkeerd, hij is natuurlijk wel goed, maar als ik een Trilok Gurtu of een Vinie Calouita hoor drummen, staat Portnoy toch best wel in de schaduw.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » za mei 08, 2004 11:09 pm

Fusion schreef:[..]


:shock: Als er wel drumsolo's zijn die SAAI zijn, zijn het die van hem wel!!!

En Petrucci is heel getalenteerd, technisch heel goed, maar ik vind maar 1 op de 4 solo's van hem echt mooi.
Ken je ''Lost Without you'' ??

Erg gevoelige en mooie solo

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za mei 08, 2004 11:10 pm

Femaze schreef:[..]


Hahaha ok jouw mening.....ik wist al dat jij geen verstand van goede muziek had :P
Wel s jazz drummers gehoord? Wel eens Trilok Gurtu gehoord bij het John McLaughlin Trio? Wel s Dennis Chambers live gezien? Geloof me, die solo's van hem zijn echt saai, en steeds hetzelfde (heb ze 3x gezien).
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za mei 08, 2004 11:11 pm

Mendel schreef:[..]


Ken je ''Lost Without you'' ??

Erg gevoelige en mooie solo
Weet ik niet, ik ben na Metrolpolis II gestopt. Hij heeft echt wel hele mooi solo's hoor! Maar ik vind hem niet in t rijtje de echte groten thuis horen.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za mei 08, 2004 11:12 pm

Fusion schreef:[..]


Wel s jazz drummers gehoord? Wel eens Trilok Gurtu gehoord bij het John McLaughlin Trio? Wel s Dennis Chambers live gezien? Geloof me, die solo's van hem zijn echt saai, en steeds hetzelfde (heb ze 3x gezien).
Als je het dan zo saai vind....waarom ga je dan 3 keer kijken?

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za mei 08, 2004 11:18 pm

De 1e 2 x waren geniaal, de 3e keer was euh een jaar terug ofzo? Toen deed ie gewoon weer dezelfde drumsolo grotendeels, en ik vond r echt nix aan... En t hoeft ook niet zo goed te zijn als een John McLaughlin concert, maar om te zeggen dat zn drumsolo's geweldig zijn, nou nee..
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za mei 08, 2004 11:23 pm

Fusion schreef:De 1e 2 x waren geniaal, de 3e keer was euh een jaar terug ofzo? Toen deed ie gewoon weer dezelfde drumsolo grotendeels, en ik vond r echt nix aan... En t hoeft ook niet zo goed te zijn als een John McLaughlin concert, maar om te zeggen dat zn drumsolo's geweldig zijn, nou nee..
Gelukkig vindt niet iedereen hetzelfde leuk he. De wereld zou maar saai zijn dan :wink:

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za mei 08, 2004 11:25 pm

Psies! :)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Thaumaturgy
Berichten: 3676
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm

Bericht door Thaumaturgy » zo mei 09, 2004 12:11 am

Ik vind het een ongelovelijke saaie band.

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » zo mei 09, 2004 4:24 am

Ik stond redelijk vooraan bij het laatste concert in Ahoy... Sindsdien geen cd van Dream Theater aangeraakt en dat zal ook nog wel ff duren. Sinds ik laatst oudere cd's van o.a. Queensryche heb gehoord ben ik ook van mening dat Dream Theater helemaal niet origineel is en ook nooit is geweest.
Daarbij komt ook nog dat die vetklep van een Labrie de grootste klotestem heeft ooit.... Ik heb het acht jaar volgehouden, heb alle cd's maar nu eindigt het voor mij. Moet toch zeggen dat de laatste cd geweldig was maar ik kan niet langer die fuckstem negeren en daarbij zijn er momenteel genoeg bands die Dream Theater kunnen evenaren danwel overklassen... zonder een zanger die jankt als een wijf. Huuuuulerd!
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Plaats reactie