Dream Theater

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Cjmormon » wo mei 25, 2011 7:19 pm

Ik vind persoonlijk Scence From A Memory Part II de beste

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door yesferro » wo mei 25, 2011 7:34 pm

Het laatste album en Awake speel ik toch wel het meeste, SFAM raak ik toch echt ook nooit beu, die dvd staat vaak op terwijl ik schoonmaak
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Noensie
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 10:28 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Noensie » wo mei 25, 2011 9:43 pm

Lennert schreef:Mmm, Awake vind ik voorlopig wel aardig, maar ik vind dat zwaardere karakter veel minder interessant dan de meer melodieuze Images And Words en Falling Into Infinity albums.
Dan moet je Train of thought al niet proberen.
Scenes from a memory blijft hun beste plaat.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » do mei 26, 2011 12:07 pm

Is Scenes From A Memory qua stijl meer melodieus? Train Of Thought lijkt me verder ook niet helemaal mijn plaat van wat ik er van gehoord heb. Ik ben dol op harde muziek, maar ik vind bij Dream Theater dan extra opvallen dat LaBrie gewoon geen ruige strot heeft en daardoor het materiaal wat vreemd laat klinken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Zagato » do mei 26, 2011 12:55 pm

Lennert schreef:Is Scenes From A Memory qua stijl meer melodieus? Train Of Thought lijkt me verder ook niet helemaal mijn plaat van wat ik er van gehoord heb. Ik ben dol op harde muziek, maar ik vind bij Dream Theater dan extra opvallen dat LaBrie gewoon geen ruige strot heeft en daardoor het materiaal wat vreemd laat klinken.
Scenes is een must have Lennert, en ja meer melodieus.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Dream Theater

Bericht door Draconian » vr mei 27, 2011 12:50 pm

Ga hem nu maar gewoon luisteren Lennert!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » vr mei 27, 2011 4:13 pm

Komt wel, zoals het er nu financieel even voorstaat (en met een verjaardag in het vooruitzicht) kan ik bijna alles wel aanschaffen (Plaatboef heeft heel veel Dream Theater). Ik denk dat ik alleen eerst even een wat nieuwer album zal doen, om niet meteen al het leuke in 1 keer te hebben, maar de 'mindere' albums zo eerst wat kansen geef.

Awake begint nu langzaamaan aan te slaan, al moet ik tot nu toe toegeven dat Images And Words veruit mijn favoriet is, wat een fantastische tracks staan daar op zeg. Take Your Time is een absolute topper!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » ma mei 30, 2011 3:06 pm

Zo, net Six Degrees Of Inner Turbulence en A Change Of Seasons aangeschaft, ben benieuwd of deze albums wat zijn!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » ma mei 30, 2011 7:47 pm

A Change Of Seasons is een aardige EP door de sterke titeltrack en de amusante covers. Six Degrees Of Inner Turbulence ben ik nu aan bezig en tegen alle verwachtingen in blies het openingsnummer The Glass Prison me compleet omver. Dit belooft nog een interessant album te worden!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » di mei 31, 2011 7:23 pm

Donders nog aan toe, wat ben ik blij dat ik nog zoveel van Dream Theater aan te schaffen heb! Zoals ik hierboven al zei was A Change Of Seasons door de titeltrack erg leuk, maar zo'n meesterwerk als Six Degrees Of Inner Turbulence had ik niet verwacht! Op het moment heeft dit album Images And Words als favoriet van de troon gestoten, wat een perfecte combinatie van het harde werk, prachtige prog/symfo stukken en wonderschone ballads. Het titelnummer is een waar meesterwerk wat me met het ietwat goedkope orkestrale intro op een verkeerde voet zette, muzikaal een prachtige bloemlezing en tekstueel een fantastische en tragische reis door verschillende psychische aandoeningen heen. Vooral Solitary Shell (Asperger denk ik?) was voldoende om een traantje bij weg te pinken!

De eerste disc is met uitzondering van het ietwat saaie Disappear ook erg goed trouwens. The Glass Prison blies me omver qua hardheid, terwijl Blind Faith en Misunderstood zo wonderschoon mooi waren. The Great Debate is ook gaaf, al probeer ik nog even te achterhalen wat het standpunt van de band zelf met betrekking tot stamcelonderzoek is...

Goed, ik ben benieuwd of Scenes From A Memory zo goed als dit album kan zijn!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Cjmormon » di mei 31, 2011 8:27 pm

Scenes From A Memory is de beste Dream Theater Plaat! Helemaal als je van concept albums houd. Het is in de Progressive Metal de 2 de beste plaat voor mij. Alleen Mercy Falls van Seventh Wonder vind ik beter

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » za jun 04, 2011 1:05 am

Zo, de nieuwe aanschaffen zijn When Day And Dream Unite, Train Of Thought, Systematic Chaos en Black Clouds & Silver Linings. Het debuut is interessant, al hoor je toch echt duidelijk dat men hier rustig snoept bij Fates Warning en in mindere mate Queensryche. De zang is ok, maar door de matige productie komt het allemaal niet bijster goed naar voren. Uiteindelijk een aardig album, maar zeker een van de mindere. Train Of Thought kan ik tot dusver nog niet heel veel mee; enkele gave nummers, maar tegelijkertijd mis ik wat melodie of echt aanstekelijke nummers. Systematic Chaos vind ik een fijne combinatie van oude en nieuwe Dream Theater, die Muse invloeden vind ik persoonlijk erg geslaagd. Black Clouds & Silver Linings is daarentegen absoluut het beste album wat ze sinds Six Degrees Of Inner Turbulence hebben uitgebracht: perfecte productie en een geslaagde combinatie van modern en klassiek.

Nu alleen Octavarium en Scenes From A Memory (die komt als laatste, als hij echt zo goed is als iedereen zegt) nog, fijn dat al hun albums zo makkelijk goedkoop te krijgen zijn!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Dream Theater

Bericht door Draconian » za jun 04, 2011 10:07 pm

Octavarium is ook een goede plaat, vooral het titelnummer is erg indrukwekkend! Maar het wordt toch echt tijd voor Scenes From A Memory voor jou! ;)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Dream Theater

Bericht door Rebellion666 » ma jun 06, 2011 10:11 pm

Lennert schreef:Nu alleen Octavarium en Scenes From A Memory (die komt als laatste, als hij echt zo goed is als iedereen zegt) nog, fijn dat al hun albums zo makkelijk goedkoop te krijgen zijn!
Apart dat je eerder om de meest luisterbare platen van DT vroeg en uitgerekend deze 2 tot het laatst laat liggen! :P Snel naar de winkel jij!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » ma jun 06, 2011 10:19 pm

Ja, ik ben gegaan voor alles wat wel te vinden was bij de Plaatboef, ik heb de laatste twee nog voordelig kunnen krijgen bij de Free Record Shop voor 8 euro per stuk nota bene :P Ik ben uiteindelijk teruggekomen van een aantal zaken, Awake vind ik nu prima te doen, het kostte me alleen wat tijd. Train Of Thought is ook iets beter geworden, maar zal niet vaak gedraaid worden, daarvoor mis ik toch echt wat melodie

Van de albums die ik so far heb geluisterd zou ik dit als volgorde van goed naar minder zetten:
1. Six Degrees Of Inner Turbulence
2. Images And Words
3. Awake/Falling Into Infinity
4. Black Clouds & Silver Linings
5. Systematic Chaos
6. A Change Of Seasons (zet ik toch maar bij de normale platen vanwege de speelduur)
7. Train Of Thought
8. When Day And Dream Unite (ik snap hier de charme van, maar vind veel nummers slecht lopen, de productie is walgelijk en de zang raakt hier ook echt in verloren)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Orklord » di jun 07, 2011 10:50 am

Six Degrees moet ik maar weer eens opzetten, eigenlijk nooit heel veel aandacht aan die cd gegeven. Verder kan ik mij wel vinden in jou top 8. Ben benieuwd wat je van Octavarium en Scenes From a Memory vind.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Gilbert » di jun 07, 2011 11:12 am

Lennert schreef:3. Awake/Falling Into Infinity
4. Black Clouds & Silver Linings
Als je twee platen op een gedeelde derde/vierde plaats zet, dan hoor je daarna verder te gaan met plek 5. Leren ze de studenten op die alpha opleiding die jij gevolgd hebt dan helemaal niets? :P

Kom je, als nieuwverworven Dream Theater fan, trouwens (een dagje) naar Bospop?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » di jun 07, 2011 11:47 am

:mrgreen:

Maar nee, ik heb 1 juli een kruisbandoperatie en loop daarna 2 maanden op krukken rond. Het enige festival wat ik ga bezoeken is Roadgrill en dan voornamelijk omdat het festival prima met rolstoel te betreden is en er genoeg mensen zijn die me wilden duwen (en als ik geen rolstoel kan bemachtigen staan daar altijd bankjes).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

IronMaidenNL
Berichten: 105
Lid geworden op: zo sep 20, 2009 12:45 pm
Locatie: Tilburg

Re: Dream Theater

Bericht door IronMaidenNL » di jun 07, 2011 2:21 pm

Zie net dat Dream Theater ook op de Lokerse feesten speelt. Als het goed is 1,5 uur net als op Bospop. Ticket kost 25 euro... Overwegen waard aangezien voor mij op Bospop alleen Riverside en Dream Theater interessant zijn en ik 75 euro best veel vind.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Dream Theater

Bericht door Johan » di jun 07, 2011 2:51 pm

Ik ben nog steeds vooral liefhebber van de latere albums. Images and Words & Awake hebben zeker hun momenten, maar delen van die platen vind ik eerlijk gezegd soms een beetje saai. SFAM, SDOIT, TOT (lekkere harde prog metal!) en Systematic Chaos (Met deze release werd ik DT fan) zijn mijn favorieten. Het debuut blijft bij mij totaal niet hangen, terwijl ACOS en FII wel lekkere platen zijn. Octavarium is deels meh, deels geniaal voor mij en de laatste stelde mij uiteindelijk toch licht teleur, vanwege enkele mindere songs (Wither, The Best of Times, een deel van het lange The Count of Tuscany).

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Gilbert » di jun 07, 2011 3:17 pm

Er is overigens wat nieuws rond Dream Theater, dat hier voorzover ik weet nog niet gemeld is. De nieuwe cd zou volgens John Petrucci in september moeten uitkomen. Op de Europese zomerfestivals (waaronder Bospop en de Lokerse Feesten) zullen ze echter alvast één nieuw nummer spelen. Zodra het album uit is, gaan ze er live meer materiaal van uitvoeren.

Big Ugly Head
Berichten: 64
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 7:26 pm
Locatie: Geleen

Re: Dream Theater

Bericht door Big Ugly Head » di jun 07, 2011 4:49 pm

De slechte productie van When Dream And Day Unite heeft toch ook wel weer zijn charme. Het kwam in die tijd toch regelmatig voor dat debuutalbums een tranentrekkend slechte productie hadden. Toch sloeg bij mij de vonk direct over bij het luisteren van deze plaat. Het afsluitende nummer "Only A Matter Of Time" is een van, zoniet DE, all time favorite van mij van alle DT nummers. Ik vind het overigens lastig om een favoriet album uit te kiezen alhoewel ik vind dat na de komst van Jordan Rudess het peil verder is gestegen. Als ik toch zou moeten kiezen zou ik Falling Into Infinity kiezen als minst favoriete album. Echt niet omdat ik het een slecht album vind maar op de schaal van briljantheid vind ik deze het minst briljant. En dat komt dan met name door het nummer Lines In The Sand. Eigenlijk luister ik Train Of Thought nog het meeste omdat dit een heerlijke stevige metalplaat is.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » do jun 16, 2011 2:50 pm

Zo, Octavarium en Metropolis Pt. 2: Scenes From A Memory zijn binnen, eerst eens Octavarium er in gooien en de beste voor het laatste bewaren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » do jun 16, 2011 10:27 pm

Wow, dat Octavarium zo goed was had ik niet verwacht na de in mijn oren maar matige twee openingstracks. Hierna is het echter volledig genieten, ik zou zelfs zeggen dat ik het album beter vind dan Systematic Chaos en Dark Clouds & Silver Linings. Scenes From A Memory is gaaf, maar ik zal me echt een keer goed moeten verdiepen in het concept en nog gedetailleerder moeten luisteren voor ik durf te zeggen of ik het album beter vind dan Six Degrees Of Inner Turbulence.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Zagato » wo jun 29, 2011 7:16 am

Voor de liefhebbers:
Be The First To Listen To Dream Theater's New Track!

Roadrunner Records and Dream Theater are proud to announce the
premiere of Dream Theater's new track "On The Backs Of Angels"
taken from their highly anticipated upcoming album "A Dramatic
Turn Of Events" due out this September. Tune into Roadrunner
Records' YouTube channel this Wednesday, June 29th at 11 AM EST
to stream the new track!

http://www.youtube.com/roadrunnerrecords
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Cjmormon » wo jun 29, 2011 5:36 pm

Dat nummer klinkt weer geweldig.

Lennert weet je al wat je van Scenes from a memory vind??

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Zagato » wo jul 20, 2011 9:38 am

Ik zit weer eens Awake te luisteren, in mijn herinnering is dat niet mijn favoriete DT album, alleen vraag ik me nu af waarom? Het is gewoon een lekker album!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
kjonge
Berichten: 25
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 11:26 am
Locatie: Tilburg

Re: Dream Theater

Bericht door kjonge » zo sep 04, 2011 6:26 pm

Net voor het eerst het nieuwe album beluisterd. Eerste indruk: GEWELDIG!
Ik heb er een goed gevoel over dat dit album kan uitgroeien tot een van mijn favoriete albums.

Gebruikersavatar
Mr. Shredly
Berichten: 29
Lid geworden op: di aug 09, 2011 9:00 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Mr. Shredly » zo sep 04, 2011 7:28 pm

Dat je muziek downloadt tot daar aan toe - dat vind ik al een gebrek aan respect - maar als je het al niet kan opbrengen te wachten tot het album effectief uitgebracht is, gaat het te ver voor mij.
Ik ben ook pumped om ADTOE te horen (samen met Th1rt3en mijn most anticipated dit jaar) maar toch ga ik niet naar de leaks luisteren.
Bovendien geeft het wachten alleen maar een meerwaarde.
Metropolis watches and thoughtfully smiles, she's taken you to your home.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Dream Theater

Bericht door Rene » zo sep 04, 2011 9:13 pm

Ik vind het ook best een prima album, bevalt me iets beter dan de laatste cd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

youriguitar
Berichten: 91
Lid geworden op: di mar 08, 2011 8:25 pm

Re: Dream Theater

Bericht door youriguitar » zo sep 04, 2011 9:39 pm

Mr. Shredly schreef:Dat je muziek downloadt tot daar aan toe - dat vind ik al een gebrek aan respect - maar als je het al niet kan opbrengen te wachten tot het album effectief uitgebracht is, gaat het te ver voor mij.
Ik ben ook pumped om ADTOE te horen (samen met Th1rt3en mijn most anticipated dit jaar) maar toch ga ik niet naar de leaks luisteren.
Bovendien geeft het wachten alleen maar een meerwaarde.
Ik vind wachten best wel kut.....

Gebruikersavatar
kjonge
Berichten: 25
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 11:26 am
Locatie: Tilburg

Re: Dream Theater

Bericht door kjonge » ma sep 05, 2011 8:59 am

Mr. Shredly schreef:Dat je muziek downloadt tot daar aan toe - dat vind ik al een gebrek aan respect - maar als je het al niet kan opbrengen te wachten tot het album effectief uitgebracht is, gaat het te ver voor mij.
Ik ben ook pumped om ADTOE te horen (samen met Th1rt3en mijn most anticipated dit jaar) maar toch ga ik niet naar de leaks luisteren.
Bovendien geeft het wachten alleen maar een meerwaarde.
Downloaden? Het album is gewoon op youtube volledig te beluisteren, de pre-order van het album met de dvd heb ik al lang in bestelling staan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Took » ma sep 05, 2011 9:07 am

kjonge schreef:
Mr. Shredly schreef:Dat je muziek downloadt tot daar aan toe - dat vind ik al een gebrek aan respect - maar als je het al niet kan opbrengen te wachten tot het album effectief uitgebracht is, gaat het te ver voor mij.
Ik ben ook pumped om ADTOE te horen (samen met Th1rt3en mijn most anticipated dit jaar) maar toch ga ik niet naar de leaks luisteren.
Bovendien geeft het wachten alleen maar een meerwaarde.
Downloaden? Het album is gewoon op youtube volledig te beluisteren.
dat komt op ongeveer hetzelfde neer, aangezien de band het daar niet zelf gezet heeft.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Zagato » zo sep 18, 2011 10:15 am

a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Dream Theater

Bericht door Ernst-Jan » ma sep 19, 2011 9:36 pm

En dan die reacties eronder van dt fans...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » di sep 20, 2011 11:31 am

En Portnoy klaagt de band aan voor het onrechtmatig gebruiken van de naam, dat maakt het allemaal ook niet veel beter.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » zo sep 25, 2011 7:59 pm

Zo, is dat nieuwe album me bij de eerste luisterbeurt toch een tegenvaller van jewelste zeg... Alleen Outcry en Breaking All Illusions kan ik warm van lopen, de rest is behoorlijk saai. Hopelijk dat die beter wordt bij meerdere luisterbeurten.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Dream Theater

Bericht door Rene » zo sep 25, 2011 9:06 pm

Het is inderdaad een groeier.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Dream Theater

Bericht door Rebellion666 » ma sep 26, 2011 10:25 am

Ja inderdaad. Hou dit album even vast. Ondanks dat het kwartje bij mij vrijwel meteen bij de eerste luisterbeurt viel blijft bij mij het album zelfs nog groeien. De cd draait overuren in m'n cd-laatje. En dat is alweer een album of 3 geleden bij Dream Theater. Niet dat de vorige 2 albums slecht waren maar het hield mijn aandacht niet vast. Nummers als The count of Tuscany vind ik zelfs oervervelend. Teveel muzikale patserij terwijl ik Dream Theater liever wat subtielere songs hoor spelen zonder het progaspect uit het oog te verliezen. En dat gezeur over dat dit album 3 ballads bevat. Nou en? I&W bevatte ook 3 ballads en daar hoor je nooit iemand over. Of de ballads kwalitatief te vergelijken zijn blijft een smaakkwestie. Die discussie ga ik dus ook niet voeren. Wat mij ook positief opvalt is de sound van het album. Het lijkt wel of het album meer ademt en dat het minder zwaar op de maag ligt. Ik vind het een prachtige productie! Is het jullie trouwens opgevallen dat Lost not Forgotten ongeveer dezelfde opbouw heeft als Under a Glass Moon? Luister maar eens naar het intro en vooral het refrein! Tot slot. Ik hoor zelden mensen over het artwork van dit album. Briljant toch? Er valt zoveel te zien. Balanceren op het randje, gevaar ligt op de loer. Misschien is dat juist ook wel wat Dream Theater heeft gedaan met dit album. Alle fans krijg je toch nooit tevreden en ook bij dit album was de kritiek niet van de lucht. Ik als fanboy ben in ieder geval erg content met dit album en ik kijk uit naar de thuiswedstrijd op 1 februari 2012 in Zwolle.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Dream Theater

Bericht door Rene » ma sep 26, 2011 11:12 am

Rebellion666 schreef:Is het jullie trouwens opgevallen dat Lost not Forgotten ongeveer dezelfde opbouw heeft als Under a Glass Moon? Luister maar eens naar het intro en vooral het refrein!
Nou, ik heb laatst gelezen dat een fan heeft ontdenkt dat elk nummer van het nieuwe album te herleiden valt naar een nummer van Images & Words. Zo zou On The Back Of Angels dan Pull Me Under als blauwprint hebben gebruikt.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Mr. Shredly
Berichten: 29
Lid geworden op: di aug 09, 2011 9:00 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Mr. Shredly » ma sep 26, 2011 7:13 pm

Er zijn inderdaad gelijkenissen tussen een aantal nummers. Het viel me ook eerst op bij On The Backs of Angels.
Ik denk ook dat ze muziek geschreven hebben met Images and Words een beetje in het achterhoofd, maar het komt niet overdreven hard of ergerlijk naar voren.
Tevens geven subtiele gelijkenissen zeker geen reden tot klagen.

Voor mij was het album ook een groeier, wat ik altijd wel heb bij Dream Theater. Images and Words (mijn eerste DT-album) bijvoorbeeld heeft LANG moeten groeien. Het heeft gemakkelijk een maand of twee à drie geduurd vooraleer ik hun geweldigheid eindelijk inzag. Inmiddels is het één van mijn all-times geworden.

Anyways, A Dramatic Turn of Events is niet uit mijn cd-speler weg te slaan. Het album is in me gegroeid en blijft dat elke keer meer doen.
Ik ben een meer dan tevreden man. :)
Metropolis watches and thoughtfully smiles, she's taken you to your home.

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Re: Dream Theater

Bericht door metalmachine » wo okt 05, 2011 8:38 pm

Erg goed album! of deze beter is dan Black clouds and silver linings weet ik niet. Maar zeker een mooi album. Ik vind deze iig beter dan Octovarium en Systematic Chaos! Beste nummer is voor mij Breaking all illusions. Min puntje is de misplaatste uithaal van james aan het einde van beneath the surface, maar ach. De vergelijking met Images and words hoor ik niet direct, dat album was toch echt waar van een andere klasse naar mijn idee.

Richard666
Berichten: 296
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 6:14 pm
Locatie: Ergens in zuid-west Nederland.

Re: Dream Theater

Bericht door Richard666 » di okt 18, 2011 11:56 am

Wie gaat er naar het optreden in de IJsselhallen in Zwolle op 1 februari? Ik vond zelf 60,50 euro een beetje teveel...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » ma okt 24, 2011 5:28 pm

Net de dvd van Score gevonden voor 9,99 en dat was zeker geen miskoop. Ik ben soms nog wat huiverig bij het aanschaffen van Dream Theater dvd's, want de zang op Chaos In Motion vond ik afgrijselijk, maar de live uitvoering van SFAM, Live At Budokan en helemaal Score zijn uitzonderlijk goed!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » vr nov 18, 2011 12:23 pm

En ook de combi dvd van Once In A Livetime/Images And Word Live In Tokyo is een fantastisch werkje, helemaal de beelden waar ze met twee Marillion leden Easter ten gehore brengen zijn fantastisch. LaBrie zong lekker rauw vroeger in ieder geval zeg, ik denk dat ik Chaos In Motion toch nog maar aan ga schaffen om de collectie dan in ieder geval maar compleet te hebben. De live uitvoering van Peruvian Skies (inclusief Have A Cigar en Enter Sandman) is weergaloos!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Dream Theater

Bericht door Draconian » vr nov 18, 2011 1:13 pm

Lennert schreef:Zo, is dat nieuwe album me bij de eerste luisterbeurt toch een tegenvaller van jewelste zeg... Alleen Outcry en Breaking All Illusions kan ik warm van lopen, de rest is behoorlijk saai. Hopelijk dat die beter wordt bij meerdere luisterbeurten.
Dat heb ik dus nu ook nog steeds. Ook na een luisterbeurt of 5 overigens. Maar goed, misschien wordt hij inderdaad nog beter, maar na alle lyrische verhalen hier - en op andere plekken - vind ik deze toch wel tegenvallen, zeker in vergelijking met zijn voorganger.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Re: Dream Theater

Bericht door metalmachine » vr nov 18, 2011 8:01 pm

Ik moet heel eerlijk bekennen dat het album mij in zijn geheel ook niet echt kan pakken. ik vind Bridges in the sky, this is the life, Breaking all illussions en Outcry echt super toffe nummers. De twee ballads zijn redelijk, maar horen niet bij de betere van DT voor mijn gevoel. De eerste 3 nummers vallen mij echter best tegen. Lost not forgotten vind ik instrumentaal nog wel leuk, maar On the back of angels blijft mij echt te voorspelbaar en Build me up and break me down past voor mij in het rijtje A rite of passage en constant motion, en dat is nou juist die kant die ik echt minder vind! In eerste instantie gaf ik het album een 9, maar inmiddels toch ergens rond de 8 of 7,5.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door KoenM » za nov 19, 2011 12:19 pm

Ook niet de beste DT vind ik. Maar vermaak me er wel mee. Het is geen ramp ofzo.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » do jan 05, 2012 1:11 pm



Ik kan dit nummer nooit meer normaal horen :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Nemrah
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 13, 2012 1:57 pm
Locatie: Breda

Re: Dream Theater

Bericht door Nemrah » ma apr 02, 2012 1:40 pm

Lennert schreef:

Ik kan dit nummer nooit meer normaal horen :mrgreen:
Die ga ik dus sowieso niet kijken haha.

Overigens kan ik het laatste album nog steeds niet waarderen. De nummers zijn in mijn ogen zo voorspelbaar, herkenbaar en totaal niet vernieuwend dat het me maar niet te pakken krijgt :(

Plaats reactie