Nightwish

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za sep 29, 2007 12:23 am

Rene schreef:De mensen die bang zijn dat ze niet aan de nieuwe zangeres zullen gaan wennen, is misschien de limited edition van Dark Passion Play een goede optie. Als bonus is er een cd bij gedaan met het hele album opnieuw, maar dan instrumentaal.
Voor de karaokefreaks eerder. Ik zie totaal niet de meerwaarde om een album instrumentaal uit te brengen.

Dat terzijde... ik vind het echt een geweldige plaat!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

StraightHate
Berichten: 4263
Lid geworden op: vr feb 14, 2003 10:18 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door StraightHate » za sep 29, 2007 2:56 pm

Dit is geweldig. Ze hadden Tarja er veel eerder uit moeten schoppen.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo sep 30, 2007 10:14 pm

Ik vind het ook een zeer goede cd geworden. De nieuwe zangeres doet me niet zo heel veel, maar is aan de andere kant gelukkig niet onaangenaam om aan te horen. Tot nu toe draai ik het instrumentale nummer Last Of The Wilds het meest, erg leuk en tof folk-nummer.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma okt 01, 2007 12:05 pm

Ik vind ook dat 'Dark Passion Play' een verrassend goede plaat is geworden. Des te meer omdat ik Nightwish persoonlijk al jaren geleden had afgeschreven. Annette Olzon moet inderdaad niet als een wereldzangeres worden neergezet. Ze is een prima zangeres maar mist naar mijn mening te veel een eigen smoel. Wat het blad Rocktribune terecht opmerkte in de recensie van dit album is dat Nightwish wankelt op het voetstuk en meer gaat lijken op een normale symphonische metalband. Ik deel die mening. De toekomst zal uitwijzen of deze bezetting gaat werken en of de band zich net zo kan blijven onderscheiden van 'de rest' zoals ze dat in het verleden hebben gedaan maar nu zonder hun wapen Tarja Turunen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di okt 02, 2007 10:24 pm

Hoe vaker ik de cd beluister, hoe meer ik de stem van Annette echt mooi ga vinden. De rust die ze uitstraalt met haar breekbare stemgeluid tussen al dat muzikale geweld vind ik steeds beter naar voren komen. En tijdens de rustige passages (zoals het einde van Poet And The Pendulum) zingt ze eigenlijk kippenvel-achtig mooi! Ze is nu officieel goedgekeurd door mij.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » di okt 02, 2007 10:41 pm

Volgens mij is het einde van Poet and the Pendulum gezongen door een "boy soprano", net als het begin. Ik vind dit nummer eigenlijk het enige echte Nightwish nummer. De rest is ok, maar niet geweldig, Annette zingt niet echt met gevoel vind ik. Nightwish is nu niet meer dan gewoon een goede band. Van mij hadden ze een professionele (mezzo)sopraan mogen nemen.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di okt 02, 2007 10:50 pm

Het einde van Poet And The Pendulum is echt wel Annette.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » wo okt 03, 2007 8:38 am

je hebt gelijk, dat stuk dat ik bedoelde zit ergens in het midden.

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » wo okt 03, 2007 10:32 am

Jup, daar zou je zeer goed gelijk in kunnen hebben.
Best grappig trouwens, die boy sopranos :P
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 03, 2007 12:08 pm

Ik vind Anette Olzon net een gelukt exemplaar van Björk. Zeker als je dat zo op het podium ziet staan.

Afbeelding
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » wo okt 03, 2007 3:29 pm

Haha, da's de jurk van Mamaloe, die van Pipo de clown...

Ze zuigt trouwens wel als een Nilfisk live, het klinkt nérgens naar!
Hopelijk groeit ze nog wat betreft live zang en podium presentatie, want ze ziet er nog zeer onwennig en verlegen uit.

De oude nummers klinken belabberd met een andere zangeres trouwens... Helaas maar waar.
Op cd is Anette een enorme verassing gebleken, maar live... Nog een beetje oefenen zou ik zeggen

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » wo okt 03, 2007 3:51 pm

Ik heb het zooitje even een paar keer beluisterd. Het hele opera-element valt behoorlijk weg door de vocale kwaliteiten van de huidige zangeres, maar je moet toch wat. De 'boy soprano' maakt n hoop goed.

Voor de rest zitten de nummers an sich qua orkestratie en dergelijke leuk in elkaar, de gitaarpartijen, vooral onder de zang, vind ik erg eentonig. Wel vind ik het niet echt zo metal meer, of ben ik de enige die dat vindt?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo okt 03, 2007 3:53 pm

FigmentuM schreef:Wel vind ik het niet echt zo metal meer, of ben ik de enige die dat vindt?
niet meer of minder dan op het vorige album, vind ik.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » wo okt 03, 2007 4:16 pm

FigmentuM schreef: Wel vind ik het niet echt zo metal meer, of ben ik de enige die dat vindt?
Je hebt helemaal gelijk, ik vind het ook minder bombastisch dan Once wat ik wel jammer vind.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo okt 03, 2007 4:23 pm

Voor mij hoeft deze band niet zo meer. Mevrouw Turunen was voor mij wat de band onderscheidde van andere powermetal bands. Die nieuwe zangeres doet het aardig, maar heeft een veel minder karakterestieke strot. Jammer, vooral nu het erop lijkt dat Tarja vooral de Sarah Brightman achtige kant op zal gaan (braak).

Pas Century Child weer eens geluisterd, dat blijft toch een fijne plaat.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 03, 2007 8:21 pm

Ik denk dat vooral de fans maar eens rustig moeten afwachten hoe Anette zich deze tour handhaaft en hoe het volgende album gaat klinken. Dan pas weet men of Nightwish met een 'Blaze Bayley-effect' te maken heeft. Als dit niet gaat werken dan geef ik Anette nog 1 album om vervolgens netjes afgeserveerd te worden.

Maar om nu al te gaan roepen dat Nightwish ingeleverd heeft aan kwaliteit vanwege een andere zangeres vind ik wat voorbarig. In mijn ogen hebben ze een puik album afgeleverd met een prima zangeres. Dan maar geen Operasopraantje. Ik vind 'Dark Passion Play' veruit het beste werk sinds Oceanborn en zal ongetwijfeld eindigen in mijn favo-top10 2007.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » wo okt 03, 2007 9:12 pm

paradigm shift schreef:Voor mij hoeft deze band niet zo meer. Mevrouw Turunen was voor mij wat de band onderscheidde van andere powermetal bands. Die nieuwe zangeres doet het aardig, maar heeft een veel minder karakterestieke strot. Jammer, vooral nu het erop lijkt dat Tarja vooral de Sarah Brightman achtige kant op zal gaan (braak).

Pas Century Child weer eens geluisterd, dat blijft toch een fijne plaat.
Voor mij blijft "Oceanborn" een topper :) Heerlijk!

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo okt 03, 2007 9:16 pm

Ha, dat is samen met century child ook alles dat ik heb van nightwish, op wat mp3's na. Oceanborn is inderdaad ook een goed album, maar Century Child vind ik vooral qua productie veel knallender. Plus dat End of all Hope erop staat, wereldsong. Maar zo'n song vind ik dus echt geschreven op de stem van Tarja, kan me niet voorstellen dat die nieuwe genoeg power in haar stem heeft voor zo'n nummer. Maar goed, we zullen zien.

Ik vind die nieuwe clip trouwens wel heel mooi.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Hjalmar
Berichten: 106
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 12:22 am
Locatie: Utrechtse contreien

Bericht door Hjalmar » wo okt 03, 2007 9:20 pm

Ik hoorde het album al 2 maanden geleden toen de demo uitkwam, en meteen al vond ik het een grote mislukking.

Op muzikaal vlak niets mis mee, maar het is gewoon geen "Nightwish" meer. Ik vind Tarja vele malen beter zingen, en ze heeft ook een betere uitstraling.

De enige reden dat ze niet voor een sopraan hebben gekozen is omdat ze weten dat er geen goede vervanging is voor Tarja, "dan maar de hele andere kant op anders gaan we af", moeten ze gedacht hebben.
Laatst gewijzigd door Hjalmar op wo okt 03, 2007 9:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 03, 2007 9:21 pm

Die nieuwe clip net gezien, het nummer gaat wel en de clip ziet er gelikt uit...

...om op te vallen bij het mannelijk publiek, that is. :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 03, 2007 9:32 pm

Lennert schreef:Die nieuwe clip net gezien, het nummer gaat wel en de clip ziet er gelikt uit...

...om op te vallen bij het mannelijk publiek, that is. :P
Wel een erg vage clip....
Hjalmar schreef:
De enige reden dat ze niet voor een sopraan hebben gekozen is omdat ze weten dat er geen goede vervanging is voor Tarja, "dan maar de hele andere kant op anders gaan we af", moeten ze gedacht hebben.
Nah, dat ben ik echt niet met je eens. Als Nightwish een sopraan had gewild dan hadden ze er zeker eentje kunnen vinden. Klassiek geschoolde zangeressen zijn er in overvloed denk ik zo. Ik snap de beweegredenen wel van de heren. Als je met een Tarja-clown komt aanzetten krijg je daar weer krittiek op. Met andere woorden; het is nooit goed. Door met een ander soort zangeres verder te gaan getuigd wel van lef en qua composities is er nu ook niet verschrikkelijk veel veranderd.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Hjalmar
Berichten: 106
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 12:22 am
Locatie: Utrechtse contreien

Bericht door Hjalmar » wo okt 03, 2007 9:35 pm

Sowieso is het hele verder gaan met Nightwish nogal onrespectvol tegen de fans. Ze hadden beter kunnen stoppen toen ze Tarja eruit gooide. Ik vond Unia al een opmerkelijke stijlverandering, maar dit slaat echt alles.

Wat mij betreft zijn ze nu een B band, toonaangevende en vernieuwende muziek is het immers niet meer. De synthpartijen op de vorige albums vond ik altijd leuk, maar sinds Once was daar al weinig meer van over gebleven. En DPP is een grote ballad met wat stevigere "pop-metal" zoals ik het dan maar even noem.
Laatst gewijzigd door Hjalmar op wo okt 03, 2007 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo okt 03, 2007 9:38 pm

Unia? Volgens mij heb je de verkeerde band voor je.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Hjalmar
Berichten: 106
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 12:22 am
Locatie: Utrechtse contreien

Bericht door Hjalmar » wo okt 03, 2007 9:43 pm

IROn schreef:Unia? Volgens mij heb je de verkeerde band voor je.
Je leest en plaatst mijn reply ook in de verkeerde context. Als je Unia hebt gehoord heb je ook gehoord dat SA een hele andere richting is opgegaan. Frappant is dat ook zij een lid uit de band hebben gewerkt, eveneens een persoon met veel ervaring (in dit geval een gitarist ipv vocalist maargoed)

Veel fans accepteerde het nieuwe album niet, en dat kon ik zelf best begrijpen. Bij NW idem.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo okt 03, 2007 9:50 pm

Hjalmar schreef:Sowieso is het hele verder gaan met Nightwish nogal onrespectvol tegen de fans. Ze hadden beter kunnen stoppen toen ze Tarja eruit gooide. Ik vond Unia al een opmerkelijke stijlverandering, maar dit slaat echt alles.
Uiteindelijk is het nog altijd Tuomas die de band is gestart en (bijna) alle nummers en teksten schrijft. Dus als hij een zangeres uit zijn band zet, dan vind ik het niet raar dat hij wel gewoon verder wil. Voor de fans die zich genaaid voelen is het dan jammer, maar dan negeer je band vanaf nu dan maar.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 03, 2007 9:54 pm

Jeuj, de komst van Blaze Bayley bij Maiden heeft nog niet half zoveel geouwehoer opgeleverd dan deze Zweedse schone nu doet. Zo verschrikkelijk is het toch ook allemaal niet?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 03, 2007 10:02 pm

Hjalmar schreef:[..]


Je leest en plaatst mijn reply ook in de verkeerde context. Als je Unia hebt gehoord heb je ook gehoord dat SA een hele andere richting is opgegaan. Frappant is dat ook zij een lid uit de band hebben gewerkt, eveneens een persoon met veel ervaring (in dit geval een gitarist ipv vocalist maargoed)

Veel fans accepteerde het nieuwe album niet, en dat kon ik zelf best begrijpen. Bij NW idem.
Wow, ik wist helemaal niet dat Jani weg was :?

En ik vind Unia dan weer wel een goed album eigenlijk, maar goed.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo okt 03, 2007 10:03 pm

integendeel.

Ik vind het zelfs fantastisch.
Niks geen irritant gegalp meer of overdreven de aandacht opeisen.
Man, wat vond ik het altijd afgrijselijk om die Tarja over de fantastische muziek te horen krakelen.
Nu iemand met een prettig in het gehoor liggende stem, bijzonder of niet, ik ben enorm in mijn nopjes met het nieuwe album.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 03, 2007 10:05 pm

Toch, ik heb nu de helft van het album gehoord en vind dat ze een zeer mooie stem heeft, maar vind de muziek behoorlijk saai geworden. Ik mis toch vooral een paar spetterende solo's.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 03, 2007 10:08 pm

Jeroen schreef:integendeel.

Ik vind het zelfs fantastisch.
Niks geen irritant gegalp meer of overdreven de aandacht opeisen.
Man, wat vond ik het altijd afgrijselijk om die Tarja over de fantastische muziek te horen krakelen.
Nu iemand met een prettig in het gehoor liggende stem, bijzonder of niet, ik ben enorm in mijn nopjes met het nieuwe album.
Ik ben het met je eens dat Tarja bij tijd en wijlen een hoge irritatiefactor had die nu inderdaad helemaal verdwenen is.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo okt 03, 2007 10:54 pm

Lennert schreef:Toch, ik heb nu de helft van het album gehoord en vind dat ze een zeer mooie stem heeft, maar vind de muziek behoorlijk saai geworden. Ik mis toch vooral een paar spetterende solo's.
Nightwish heeft het in mijn optiek nooit van de solo´s moeten hebben.
Eerder van de uitstekende orkestrale arrangementen, de prachtige epische sferen en de uitstekende uitwerking van de composities.

Ik meen dat Once ook maar drie of vier solo´s had, maar die vond ik niet memorabel genoeg om ze me nu helder voor de geest te kunnen halen.
De solo in Romanticide vond ik zelfs helemaal niet gepast.

Nah, naar Nightwish luister ik echt om het prachtig uitgewerkte totaalgeluid.
Als ik solo´s wil dan draai ik wel thrash, power of heavy metal
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 03, 2007 11:04 pm

Of Oceanborn :P

Maar goed, ik geloof niet dat het voor mij een aanschaffer wordt, daarvoor vind ik de nummers toch niet goed genoeg. Once was ik in het begin ook erg positief over, maar afgelopen jaar kwam het album me echt zo de strot uit dat ik hem heb weggedaan.

Century Child, die zal ik binnenkort denk ik dan wel weer aanschaffen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo okt 03, 2007 11:08 pm

onbegrijpelijk :P

ik ben echt verkocht.

Oceanborn kon ik nooit helemaal uitzitten vanwege de zang. Muzikaal een geweldenaar en ja, misschien wel beter dan de nieuwe.
Maar de nieuwe wordt in mijn optiek niet vergald door zangpartijen:P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 03, 2007 11:11 pm

De zang klinkt dan ook erg mooi, dat zeker.

Ligt het alleen aan mij, of kunnen jullie haar ook slecht verstaan?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo okt 03, 2007 11:12 pm

Het mocht dan wel een arrogante trut zijn, zingen kon ze. Dit mokkel heeft een vlakke strot en mist een hoop diepte, en heel Nightwish is sowieso zn ´edge´ kwijt, het klinkt allemaal veel te blij. Het lijkt goddomme bijna WT wel.
Nee, geef mij maar een heerlijk duister stuk als The Pharaoh Sails Orion, of The Devil and the Deep Dark Ocean, dat waren nog eens nummers.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo okt 03, 2007 11:19 pm

Exact, dat waren ze. Super nummers zelfs.
Maar we kunnen niet blijven hangen in het verleden.
De vergelijking met WT vind ik dan wel weer heel erg plat, aangezien we hier toch wel met een band te maken hebben die op muzikaal niveau vele klasses hoger speelt.
Ik hoor hier niet continue dezelfde saaie gitaaraanslagen of de eeuwig doorzeurende koortjes en met een nummer als The Poet and the Pendulum hebben we toch echt niet te maken met een poppy opbouw (zoals WT het doet).

Ja Amaranth is misschien een vergelijking waard, maar ook dat nummer staat qua uitwerking en arrangementen op een belachelijk veel hoger niveau.
Maar goed, het is logisch hoor. Je zag het bij Priest, Maiden , Iced Earth en nu weer bij Nightwish.
De zanger/zangeres bepaalt altijd het geluid bij veel mensen.

Dat noemen ze oppervlakkig luisteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo okt 03, 2007 11:38 pm

Niks oppervlakkig luisteren, een zanger met een typisch stemgeluid bepaalt sowieso 50 procent van het totale bandgeluid wat mij betreft. Dat deed Tarja zeker. Maar behalve dat die nu weg is, vind ik Nightwish zelf ook slap geworden, diezelfde kritiek leverde ik ook al op de vorige plaat, waar Tarjaatje nog wel bij zat.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do okt 04, 2007 12:09 am

een zanger is mijn optiek net zoveel als drums, bas, gitaar of andere instrumentatie.

puur zanggerichte muziek is vaak niet eens echt interessant om naar te luisteren.
Maar goed, ik begrijp je kritiek hoor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » do okt 04, 2007 4:40 pm

Waarom krijg ik in godsnaam een promotiecd van Tarja bij het nieuwe Nightwish album?
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » do okt 04, 2007 5:58 pm

Tarja treedt in december trouwens op in de Melkweg, het staat in de categorie meta/gothic terwijl iemand eerder zei dat ze de Sarah Brightman kant op gaat. Iemand al solomateriaal gehoord?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do okt 04, 2007 8:50 pm

ja, die kerst nieuwjaarscd.

Wat een afgrijselijk spul was dat.
De cover van Abba als dieptepunt.

Het nieuwe werk ligt ook in een kalmere straatje, heb ik me laten vertellen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do okt 04, 2007 9:08 pm

Check anders haar nieuwste video voor de single I Walk Alone:

http://www.youtube.com/watch?v=VwbtbfAnI80
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do okt 04, 2007 10:21 pm

Rene schreef:Check anders haar nieuwste video voor de single I Walk Alone:

http://www.youtube.com/watch?v=VwbtbfAnI80
:(:(:(
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do okt 04, 2007 10:44 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Ik ben het met je eens dat Tarja bij tijd en wijlen een hoge irritatiefactor had die nu inderdaad helemaal verdwenen is.
Daar heb ik nou absoluut nooit last van gehad, haar stem is juist een van de weinige vrouwelijk waarbij ik het gevoel heb echt iets speciaals te horen, ik luister er echt graag naar... de meeste andere vind ik maar zozo (z.o.z.)
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Hjalmar
Berichten: 106
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 12:22 am
Locatie: Utrechtse contreien

Bericht door Hjalmar » do okt 04, 2007 11:47 pm

Jeroen schreef:integendeel.

Ik vind het zelfs fantastisch.
Niks geen irritant gegalp meer of overdreven de aandacht opeisen.
Man, wat vond ik het altijd afgrijselijk om die Tarja over de fantastische muziek te horen krakelen.
Met zo'n uitspraak kom je eerder over als een nieuwe liefhebber dan een trouwe fan. Waarschijnlijk is NW dan ook iets waar je niet naar luisterde, en het oude werk zal je dan ook wel niet goed kennen.

Je vergelijking met WT slaat dan ook wal noch kant, WT is een andere soort band. Qua productie en professionaliteit hebben ze zich allang bewezen. Ze zijn anders, altijd al geweest.

Nightwish was ooit een band met leuke synthpartijen. Nu Tuomas een oneindige rij tracks in z'n DAW kan aanmaken hoor ik niets vernieuwend meer. Het zijn enkele nóg meer lagen strings met flauwe riedeltjes, net zo lang gestapeld totdat het een dikke smerige laag is die door een of andere compressor gaat.

En Tarja was gewoon dé stem van Nightwish. Arrogantie ontwikkelt zich bij iedereen die credit krijgt voor zijn werk, dat heb ik al bij zoveel mensen gezien. Dat Tarja vervelend was voor bandleden heeft niets te maken met de muziek, want dat moet je absoluut gescheiden houden. Na 10 jaar had ze blijkbaar genoeg van het touren, en het ging haar tegen zitten, ze wilt misschien een gezin e.d , dat kan je een vrouw van in de 30 niet kwalijk nemen.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr okt 05, 2007 4:44 pm

Hjalmar schreef:[..]


Met zo'n uitspraak kom je eerder over als een nieuwe liefhebber dan een trouwe fan. Waarschijnlijk is NW dan ook iets waar je niet naar luisterde, en het oude werk zal je dan ook wel niet goed kennen.

Je vergelijking met WT slaat dan ook wal noch kant, WT is een andere soort band. Qua productie en professionaliteit hebben ze zich allang bewezen. Ze zijn anders, altijd al geweest.

Nightwish was ooit een band met leuke synthpartijen. Nu Tuomas een oneindige rij tracks in z'n DAW kan aanmaken hoor ik niets vernieuwend meer. Het zijn enkele nóg meer lagen strings met flauwe riedeltjes, net zo lang gestapeld totdat het een dikke smerige laag is die door een of andere compressor gaat.

En Tarja was gewoon dé stem van Nightwish. Arrogantie ontwikkelt zich bij iedereen die credit krijgt voor zijn werk, dat heb ik al bij zoveel mensen gezien. Dat Tarja vervelend was voor bandleden heeft niets te maken met de muziek, want dat moet je absoluut gescheiden houden. Na 10 jaar had ze blijkbaar genoeg van het touren, en het ging haar tegen zitten, ze wilt misschien een gezin e.d , dat kan je een vrouw van in de 30 niet kwalijk nemen.
Ik denk dat je er om te beginnen goed aan doet om feiten en meningen te scheiden. Dat Tarja de stem van Nightwish is is jouw mening die bijvoorbeeld ik niet met je deel. Daarom is het geen feit.

Een andermans mening afdoen met 'je zult het werk wel niet goed kennen' komt op mij vriendelijk gezegd een beetje arrogant over. Je doet met zo'n opmerking een discussie compleet doodslaan.

Ik ben wél goed bekend met het oude werk en ik deel ten volle 100% de mening van Jeroen. Tarja wás irritant op en buiten het podium. Ook haar stem geeft me soms de bibbers en niet omdat ik het mooi vind. Vind je het gek dat de rest van de band haar de wacht heeft aangezet? Zoals jij het nu neerpent lijkt het net alsof zij bewust op haar ontslag aangestuurd heeft. Denk het niet. Als je in een onwerkbare situatie zit dan moet je iemand uit de band trappen anders richt het vroeg of laat de hele band ten gronde. Talloze andere voorbeelden zijn daar van op te noemen. Juist dáár was geen fan gebaat mee geweest.

Ik heb respect voor Nightwish dat ze met een andere (fantastische) zangeres zijn doorgegaan ondanks het een totaal ander type zangeres is. Of het gaat werken weten we pas over een aantal jaar. Ik hoop het wel in ieder geval.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » vr okt 05, 2007 5:54 pm

Rebellion666 schreef:[..]
Dat Tarja de stem van Nightwish is is jouw mening die bijvoorbeeld ik niet met je deel. Daarom is het geen feit.
Tarja wás irritant op en buiten het podium. Ook haar stem geeft me soms de bibbers en niet omdat ik het mooi vind. Vind je het gek dat de rest van de band haar de wacht heeft aangezet?
Dat Tarja irritant was op en buiten het podium is jouw mening die bijvoorbeeld ik niet met je deel.
Zoals jij schrijft lijkt het alsof de band Tarja eruit gezet heeft omdat ze haar stem niet mooi vonden. Je was er ook niet bij, dus je kan er niets over zeggen of het gek is of niet dat ze haar eruit hebben gezet. De wacht aanzetten impliceert dat er een terugkeer mogelijk is, deze kans lijkt mij zeer klein.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr okt 05, 2007 6:49 pm

Hjalmar schreef:[..]


Met zo'n uitspraak kom je eerder over als een nieuwe liefhebber dan een trouwe fan. Waarschijnlijk is NW dan ook iets waar je niet naar luisterde, en het oude werk zal je dan ook wel niet goed kennen.

Je vergelijking met WT slaat dan ook wal noch kant, WT is een andere soort band. Qua productie en professionaliteit hebben ze zich allang bewezen. Ze zijn anders, altijd al geweest.

Nightwish was ooit een band met leuke synthpartijen. Nu Tuomas een oneindige rij tracks in z'n DAW kan aanmaken hoor ik niets vernieuwend meer. Het zijn enkele nóg meer lagen strings met flauwe riedeltjes, net zo lang gestapeld totdat het een dikke smerige laag is die door een of andere compressor gaat.

En Tarja was gewoon dé stem van Nightwish. Arrogantie ontwikkelt zich bij iedereen die credit krijgt voor zijn werk, dat heb ik al bij zoveel mensen gezien. Dat Tarja vervelend was voor bandleden heeft niets te maken met de muziek, want dat moet je absoluut gescheiden houden. Na 10 jaar had ze blijkbaar genoeg van het touren, en het ging haar tegen zitten, ze wilt misschien een gezin e.d , dat kan je een vrouw van in de 30 niet kwalijk nemen.
Ik maak juist NIET de vergelijking met WT.

Ik was altijd een fan van de muziek van Nightwish, nooit van Tarja. Ik ken de band al sinds Oceanborn.

Even ter verduidelijking
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hjalmar
Berichten: 106
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 12:22 am
Locatie: Utrechtse contreien

Bericht door Hjalmar » vr okt 05, 2007 9:32 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Ik denk dat je er om te beginnen goed aan doet om feiten en meningen te scheiden. Dat Tarja de stem van Nightwish is is jouw mening die bijvoorbeeld ik niet met je deel. Daarom is het geen feit.

Een andermans mening afdoen met 'je zult het werk wel niet goed kennen' komt op mij vriendelijk gezegd een beetje arrogant over. Je doet met zo'n opmerking een discussie compleet doodslaan.

Ik ben wél goed bekend met het oude werk en ik deel ten volle 100% de mening van Jeroen. Tarja wás irritant op en buiten het podium. Ook haar stem geeft me soms de bibbers en niet omdat ik het mooi vind. Vind je het gek dat de rest van de band haar de wacht heeft aangezet? Zoals jij het nu neerpent lijkt het net alsof zij bewust op haar ontslag aangestuurd heeft. Denk het niet. Als je in een onwerkbare situatie zit dan moet je iemand uit de band trappen anders richt het vroeg of laat de hele band ten gronde. Talloze andere voorbeelden zijn daar van op te noemen. Juist dáár was geen fan gebaat mee geweest.

Ik heb respect voor Nightwish dat ze met een andere (fantastische) zangeres zijn doorgegaan ondanks het een totaal ander type zangeres is. Of het gaat werken weten we pas over een aantal jaar. Ik hoop het wel in ieder geval.
"ik vind de nieuwe Nightwish goed, en de oude niet.. omdat Tarja zus en zo deed"...

We hebben het hier over de zangkwaliteiten van iemand, niet over hoe diegene omgaat met anderen. Dat doet er namelijk niet toe voor publiek.

Als iemand zichzelf "fan" of "kenner" durft te noemen in hetzelfde topic waarbij diegene spreekt over kakelen en galpen van een zangeres die 10 jaar heeft gezongen voor diezelfde band... hoe tegenstrijdig ben je dan bezig. :roll:

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr okt 05, 2007 10:07 pm

Hjalmar schreef:[..]


"ik vind de nieuwe Nightwish goed, en de oude niet.. omdat Tarja zus en zo deed"...

We hebben het hier over de zangkwaliteiten van iemand, niet over hoe diegene omgaat met anderen. Dat doet er namelijk niet toe voor publiek.

Als iemand zichzelf "fan" of "kenner" durft te noemen in hetzelfde topic waarbij diegene spreekt over kakelen en galpen van een zangeres die 10 jaar heeft gezongen voor diezelfde band... hoe tegenstrijdig ben je dan bezig. :roll:
Laten we voorop stellen dat ik persoonlijk niet zoveel heb met het stemgeluid van Tarja. Haar stem kwam het geheel niet altijd ten goede, naar mijn smaak. Muzikaal gezien ben ik altijd wel gecharmeerd geweest van de band. Juist daarom ben ik zo gelukkig met de nieuwe zangeres die het geheel omhoog krikt ---> mijn mening. Muzikaal/ vocaal vind ik het nu meer kloppen/ bij elkaar passen.

Hoe het gedrag en functioneren van Tarja daadwerkelijk binnen de band was zal bij een select clubje mensen bekend zijn en inderdaad niet bij de fans toendertijd. Los van het feit dat zij de frontvrouw was heeft ze de sfeer dermate verpest dat de overige bandleden gedwongen werden haar op een zijspoor te zetten middels een open brief (had naar mijn mening netter gekund, maar goed). Toen werd het wel publiekelijk en kwamen disciussies zoals wij die nu voeren. Je kunt het niet los van elkaar koppelen. Al wás Nightwish doorgegaan met Tarja dan was vroeg of laat de boel alsnog geëscaleerd met gevolg dat de hele band op losse schroeven was komen te staan. Wie waren er dan de dupe geweest? Juist, de fans. Door wie? Door mevrouw Turunen met haar vreemde gedrag.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Plaats reactie