Satan / Blind Fury / Pariah

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Gaafste periode?

Satan (Court in the Act periode)
5
63%
Blind Fury
0
Geen stemmen
Satan (Into The Future / Suspended Sentence)
2
25%
Pariah
1
13%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22900
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door dako » di mei 25, 2004 9:32 pm

Front Voor NWOBHM Topic's approved topikc!

Satan kennen we natuurlijk van zanger Brian Ross, die ook bij Blitzkrieg een flinke hoeveelheid moois heeft geproduceerd.

Na wat demo's werden de metalheads van destijds in 1983 opgescrikt door het uitstekende debuut Court In The Act, degelijke heavy metal die zich, in mijn opinie, vooral dankzij de stem van meneer Ross van de massa onderscheid. Het album staat vol met goede nummers, met voor mij als hoogtepunt het nummer Trail By Fire, wat meteen een goede basis legt voor de rest van het album.

Na dit debuut begon het wat druk te worden met Blitzkrieg, zodat het tot 1986 duurde tot ereen vervolg uit kwam, in de vorm van de Into The Future EP, een jaar later gevolgd door het uitstekende album Suspended Sentence, waarop de band laat zien een uitstekende middenwegte kunnen vinden tussen de oude NWOBHM en de iets jongere thrash-beweging.
Ik als NWOBHM-liefhebber vind dit album iets minder dan het debuut,maar ik kan me voorstellen dat de liefhebbers van de wat meer extremere genres het daarin niet met me eens zijn.

Kortom, deze band rockt als een tiet, en verdient meer bekendheid dan ze nu hebben.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » di mei 25, 2004 9:39 pm

Tsk, wie kent deze band in elk geval niet van naam?

NWOBHM mag sowieso wel wat meer aandacht genieten.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22900
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di mei 25, 2004 9:46 pm

Met dat laatste ben ik het zeker eens.

Ik heb 'altijd' al een voorliefde gehad voor deze stroming, maar begin de laatste paar maanden eigenlijk pas verder te komen dan het standaard Maiden/Saxon/Angel Witch/Samson eigenlijk. Echt, er is zoveels gaafs waar gewoon veel te weinig over te vinden is, honderden bands die vaak maar één of twee albums hebben afgeleverd, maar toch gigantisch heerschen. Neem bijvoorbeeld de eerste band van Bruce Dickinson, Speed. Nooit verder gekomen dan een 7" met daarop twee nummers, maar allejezus wat gaaf.

Jammer dat ik veroordeeld ben tot het downloaden ervan, er is nergens watorigineel te krijgen, tenzij je er per ongeluk tegenaan loopt.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » di mei 25, 2004 9:48 pm

Waar download je die zooi dan?
Ik zit niet veel verder dan het standaard Maiden/Saxon/Angel Witch/Samson eigenlijk, al ken ik was nummers en dergelijke van andere bands.
Van Raven heb ik wel twee albums legaal, toffe poep is dat.
Tsja, origineel zal niet snel lukken denk ik, of op speciale beurzen en toevalstreffers in graaibakken en rommelmarkten.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22900
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di mei 25, 2004 9:52 pm

Ze willen nog wel 's van die re-releases hebben, maardaar doe ik het niet voor. Ik wil de originele uit de jaren '80.

Ik download tegenwoordig vooral van IRC af, maar wij moeten ondeling maar 's wat fiksen, jij hebt ook aardig wat zooi staan meen ik?
Hehe, anders gaan we ff ontopic en loelen we hierover verder op MSN.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » di mei 25, 2004 10:02 pm

Het enige NWOBHM wat ik ken is Venom.
Tenminste, op een CD die ik van ze heb, staat "NWOBHM".
Als de rest ook zo is, moet ik me er toch heel gauw, heel goed in verdiepen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22900
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di mei 25, 2004 10:09 pm

Mwah, Venom neigt dan toch wel naar de early black, hebben zeker NWOBHM invloeden, maar vallen er wat mij betreft buiten.

Vergelijk NWOBHM maar met de oude Iron Maiden, een nummer als Prowler of Transylvania moet zelfs een blekkie als jij kennen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » di mei 25, 2004 10:11 pm

Ik heb me nog weinig verdiept in Iron Maiden moet ik zeggen.
Bij het uitgaan hoor ik het wel, maar verder..
Ik ben nooit echt onder de indruk.
Ik zal spoedig eens kijken voor dat nummer dat je noemde.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
disastercasper
Berichten: 779
Lid geworden op: di sep 16, 2003 7:15 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door disastercasper » di mei 25, 2004 11:28 pm

Hmm ga deze band misschien op Wacken zien dit jaar, als ik het zo hoor is het wel vet
http://www.last.fm/user/disastercasper

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » do mei 27, 2004 8:35 pm

Zijn er nog mensen die wat NWOBHM mp3's hebben ofzo? Wat heen en weer traden is op een optie, ik wil graag meer van deze zooi, en dako ook, denk ik zo.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22900
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » do mei 27, 2004 8:36 pm

Juist.
De mensen met gave shit, of interesse voor gave shit, mogen me op MSN aanspreken, ik ben bezig wat duistere distributiekanalen op te zetten.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » do mei 27, 2004 8:39 pm

The New Wave of British Heavy Metal Vol II - V uploading...
Als iemand dat kan aanvullen toch deel 9 zou dat geweldig zijn.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do mei 27, 2004 8:48 pm

ga maar op msn lekker lullen over mp3s ruilen
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
snagger
Berichten: 1239
Lid geworden op: ma apr 07, 2003 2:05 pm

Bericht door snagger » do mei 27, 2004 10:33 pm

In veel winkels valt aardig wat NWOBHM te vinden op LP. Goed rondspeuren, vooral naar dingen van Neat records, Rondelet of Ebony.

Satan is in ieder geval erg goed, Brian Ross is echt een oude zak en nog steeds erg metal. Zag hem tevens een maand geleden live, jammer dat ze weinig nummers van A time of changes speelde. Satan ga ik wel even kijken op wacken.

NWOBHM, ik ben meer een fan van Europese metal (ja, UK is ook Europa, maar ik bedoel het vaste land.)

Speciaal voor dako 5 aanraders (mijn 5 favoriete nwobhm platen):

Grim Reaper - See you in hell
Witchfynde - Cloak and Dagger
Cloven Hoof - Cloven Hoof
Angel Witch - Angel Witch
Tokyo Blade - Tokyo Blade

Maar er zijn nog veel meer geweldige bands. Veel obscure dingen inderdaad, zoals Rokka, Bollweevil of Metal Mirror.

Trouwens, als je Brian Ross goed vind MOET je Avenger - Blood sports luisteren!!

Hmm, bij het schrijven schieten me nog enkele aanraders naar binnen:

Samurai - Sacred Blade (rauw)
Witchfynder General - Alles (doom/nwobhm)
You're only living on borrowed time from your fate.

Gebruikersavatar
Bennie
Berichten: 221
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 5:21 pm
Locatie: Beek en Donk

Bericht door Bennie » do mei 27, 2004 10:39 pm

mag ik vragen wat NWOBHM is?

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Bericht door Magic666 » do mei 27, 2004 10:44 pm

New Wave of British Heavy Metal
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
Bennie
Berichten: 221
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 5:21 pm
Locatie: Beek en Donk

Bericht door Bennie » do mei 27, 2004 10:45 pm

dank u!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22900
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » vr mei 28, 2004 9:22 am

Wederom bedankt Snaggerske!

Die Angel Witch draait hier nu al een half jaar steevast elke dag zijn rondjes, jezus wat een plaat is dat toch ook.
Maar de rest zal ik ook proberen op de kop te tikken!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Old Motorheadbanger
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 2:30 am
Locatie: Lokeren Belgie

Bericht door Old Motorheadbanger » za mei 29, 2004 7:02 am

Die hoes van Court in the act is beestig. Heb hem nog op vynil, eerste persing. Vooral het openingsnummer heerscht en ook No turning back. Maar dat is ook de enige Satan die ik nog heb. Into the future vond ik maar niks en die heb ik dan maar verkocht. Venom heeft niks met NWOBHM te maken. Vergis ik me als ik zeg dat Tokyo Blade Amerikaans is ?
Iedereen noemt me een varken en toch heb ik geen krulletje in mijn staart.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » za mei 29, 2004 9:27 am

disastercasper schreef:Hmm ga deze band misschien op Wacken zien dit jaar, als ik het zo hoor is het wel vet
ja ik wou het ook gaan zien, speelt alleen precies dezelfde tijd als mayhem.
www.last.fm/user/robenroll

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24849
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mei 29, 2004 9:38 am

nwobhm moet je op vinyl luisteren, niet op mp3

als je echt iets zoekt op vinyl, ik heb wel wat dubbel
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » za mei 29, 2004 11:34 pm

Ken ze niet.... maar moet er wel eens wat van zoeken. Als 't gaaf is kan ik ze in ieder geval op Wacken gaan zien

Gebruikersavatar
Omina Mortis
Berichten: 678
Lid geworden op: di dec 09, 2003 1:59 pm
Locatie: Het mortuarium

Bericht door Omina Mortis » za mei 29, 2004 11:56 pm

De muziek heb ik nog nooit gehoord, als het maar niet net zo afgezaagd is als de naam... Gaat op het 'nog te luisteren' lijstje...

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22900
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » zo mei 30, 2004 11:34 am

Kristof schreef:nwobhm moet je op vinyl luisteren, niet op mp3

als je echt iets zoekt op vinyl, ik heb wel wat dubbel
Laat maar weten wat je kwijt wilt.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » vr aug 20, 2004 7:56 pm

Ik heb deze band op Wacken mogen aanschouwen. Mijn god,wat gaven die een goed concert weg.

Weet iemand toevallig waar ik Court In The Act ergens kan kopen?

Gebruikersavatar
ouwe
Berichten: 1629
Lid geworden op: do mar 04, 2004 11:12 pm

Bericht door ouwe » vr aug 20, 2004 8:27 pm

http://www.wofshop.de/
en de vinylversie bij http://www.millennium-records.nl/

En op de Metal Market van Wacken heb ik hem ook gezien.
Satan op Wacken was inderdaad erg gaaf! Stond helemaal vooraan bij ze.
Veel nummers van Court in the Act, was wel gaaf, want dat album kende ik het beste.
Millenium had een live-album van ze liggen, maar ik had helaas geen 20 euro meer over om die te kopen... Volgende keer beter.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Satan

Bericht door Jeroen » zo mei 08, 2011 12:14 am

Schop

De laatste tijd helemaal verslingerd aan Into The Future en Suspended Sentence. Voor wat maanden terug voor een prikkie aangeschaft en sindsdien draait ie regelmatig z'n rondjes.
Ik lust wel pap van die mix tussen rauwe nwobhm en technisch interessante speed thrash. Die Michael Jackson vind ik ook een erg gave zanger die zowel rauw en beestig kan klinken als een hoge uithaal eruit persen.

Het vervolg op deze incarnatie van Satan vind ik echter nog net wat spannender, complexer en interessanter. Pariah. The Kindred is ondanks de ietwat gruizige sound een meesterwerk van rauwe doch intelligente speed/thrash (met nog steeds veel nwobhm in de vorm van twin leads). Ik zoek nog steeds naar Blaze of Obscurity, want die vind ik nog beter, aangezien die wat betreft melodieën wat meer uitgebalanceerd is. Sowieso is het titelnummer één van de beste nummers die de oude Iron Maiden nooit geschreven heeft (zelfs Jackson klinkt als Di'Anno daar). Ik hoorde trouwens wel van een medewerker van SPV dat er overleg plaatsvindt tussen de heren van Satan en het label en dat daar misschien een heruitgave van die schijf uit voortkomt. Of dat ook betekent dat het ook wel aardige Unity een nieuwe kans krijgt (geflopt), weet ik niet. Ik weet sowieso nog niet veel, maar dat horen we dan wel weer.

Overigens even de topictitel aangepast, aangezien ze kennelijk gek waren op naamsveranderingen, terwijl Pariah gewoon voortborduurt op de latere Satan albums en Blind Fury de melodieuze variant van Court in the Act was.

Trouwens, een leuke aanrader wanneer je van deze sound houdt, het eveneens Britse Deathwish. Hoewel ze over de gehele linie wat agressiever en donkerder klinken, ligt deze band qua sound ook sterk tussen technischer thrashwerk en nwobhm in. Een gave combinatie die het eigenlijk best toegankelijk maakt. Dhr. Dragonforce zal dat beamen. Helaas zijn de twee albums At the Edge Of Damnation en Demon Preacher natuurlijk alleen voor gigabedragen beschikbaar op eGay etc, maar het kan geen kwaad om eens een oor te luister te leggen.
Bands als deze twee bewijzen wat mij betreft dat er in Engeland wel degelijk thrashtalent rondliep met een eigen sound, terwijl bands als Onslaught en Xentrix (zij het verdienstelijk) toch vooral de mosterd uit de VS vandaan haalden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Jeroen » ma mei 09, 2011 11:26 pm

Zeg Dragonforce, zeg jij ook eens wat, vaandeldrager der Britse thrash
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Dragonforce » di mei 10, 2011 12:31 am

Ten eerste is sinds kort de demo compilatie Into The Fire samen met de Kiss of Death single op vinyl uitgebracht. Er moet ook nog een CD versie met nog meer demo/live materiaal uit de oude doos uitkomen.

Mijn favoriete album is Suspended Sentence. Juist omdat het iets logger is dan de opvolgers. The Kindred vind ik dan weer een meesterwerk juist dankzij de ietwat gruizige sound, en het intelligente materiaal in combinatie met de lekkere catchy teksten/refreinen(Copy-paste At The Edge Of Damnation :p )
De twee laatste Pariah albums moeten inderdaad nodig eens een heruitgave krijgen. Zelfs Out Of Reach(als Blind Fury) is al 2 keer opnieuw uitgegeven.
Ik heb trouwens nooit het idee gehad dat Unity echt geflopt is. Ik had meer het idee dat dat album voor de fans (van NWOBHM) gemaakt is, net zoals veel andere 90's albums van NWOBHM bands.
Daarnaast vind ik Out Of Reach zwaar ondergewaardeerd. Ondanks de melodieuzere aanpak op vooral de vocals is de muziek er achter nog steeds dezelfde Satan.

Deathwish ligt inderdaad redelijk in hetzelfde hoekje. Ik kan me dan ook niet anders voorstellen dat deze band zich heeft laten inspireren door Satan. Ik had het eigenlijk logisch gevonden als er meer NWOBHM bands voor deze aanpak waren gegaan na het einde van de NWOBHM. Maar slechts een enkele band zette nog een klein stapje in dezelfde richting als Deathwish en Pariah.

Ondanks de andere aanpak herken je ook in de eerste paar albums van Skyclad nog redelijk wat elementen van Satan terug(1 van gitaristen en de bassist kwamen van Satan/Pariah). Ook fans van die albums moeten de Satan/Pariah albums eens de aandacht gunnen die ze verdienen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Jeroen » di mei 10, 2011 5:05 pm

Unity is ook een vette plaat, ja. Ik hoop dat ze gauw weer verkrijgbaar zijn. Ik hoorde wel dat tribunal records wellicht deathwish gaat doen, omdat er op YouTube al geremasterde nummers staan van Demon Preacher met de beschrijving dat de albums binnenkort weer te krijgen zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Orklord » di mei 10, 2011 5:06 pm

Wat zijn die cd's eigenlijk waard? Op ebay kwam er één langs voor 122 euro, dat vind ik toch iets teveel :P

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Jeroen » di mei 10, 2011 6:19 pm

Klopt, het is belachelijk. Daarom is het goed als SPV een keer die zaak opnieuw uitbrengt, The Kindred is immers ook gewoon bij geperst.
Blaze of Obscurity varieert van 70 euro tot 130 euro. Unity ligt zo rond de 40 en het origineel van The Kindred is voor 20 euro wel op te pikken.
Deathwish is wat de beide albums betreft net zo belachelijk, al is het debuut volgens mij nooit officieel op cd verschenen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Jeroen » do jun 23, 2011 11:06 pm

Heb em nu uiteindelijk wel. Wat een wereldschijf, met stip binnen gekomen in mijn toplijstje allertijden (al kende ik em al een tijdje natuurlijk) :D
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Jeroen » do mar 24, 2022 7:59 pm

Satan (de band) komt volgende week ook met een nieuwe plaat. Het artwork zit alvast goed, want daar tekende de heer Eliran Kantor (Testament, Havok etc.) voor.

Het nieuwe album heet Earth Infernal en staat hier dikgedrukt op de boodschappenlijst. Satan is sinds reünieplaat Life Sentence erg goed bezig. Op zwakke songs heb ik de heren niet echt kunnen betrappen. Draai nu Cruel Magic en die cd smaakt me nog net zo uitstekend als in 2018. Liefhebbers van complexe en melodieuze heavy (speed) metal vol gitaarhoogstandjes kunnen zich dus verheugen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Heidewolf » do mar 24, 2022 8:46 pm

Jah die post reünie platen zijn dikke prima. Nieuw staat ook in de pre-order.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25581
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Lennert » do mar 24, 2022 8:51 pm

Niet te vergeten dat ze live ook nog steeds goed zijn, op Das Oktober Metalfest in 2019 was ik echt enorm onder de indruk.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22900
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door dako » vr mar 25, 2022 7:35 am

Jeroen schreef: do mar 24, 2022 7:59 pm Satan (de band) komt volgende week ook met een nieuwe plaat. Het artwork zit alvast goed, want daar tekende de heer Eliran Kantor (Testament, Havok etc.) voor.
Je had kunnen zeggen dat die kerel 'achter het tekenstokje' zat, Jeroen. Jammer dit.

Ben erg benieuwd naar die nieuwe plaat ja. Eens met Lennert, dat optreden was echt grandioos. Een van de laatste bands die ik nog een keer live wilde zien, en toen speelden ze ook nog eens een geweldige show. Top.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Jeroen » zo mar 27, 2022 5:36 pm

Satan heb ik helaas nog niet gezien. Blitzkrieg wel, de andere band van Brian Ross. Op Wacken om precies te zijn. Alleraardigst, net als de meeste albums. Lijkt door de zang van Ross wel een beetje op Satan, maar dan muzikaal minder hectisch en toch wat traditioneler. Hoe dan ook, alleraardigst.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Kees » do apr 07, 2022 8:08 pm

https://youtu.be/H1wH80v9wXw

Van het nieuwe album van Satan, 'Earth Infernal'. Eigenlijk gewoon de beste heavymetalband sinds pakweg 2013. Niet Hell maar Satan is de ultieme comebackband. Wat een spelvreugde, wat een plezier! Spontane, ruwe nummers met goede melodieën, riffs, solo's en refreinen. Heavy metal die nog ambachtelijker is vind je niet.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Jeroen » do apr 07, 2022 9:07 pm

En toch vind ik Suspended Sentence en de twee albums van Pariah nog net wat gaver. Die thrash-invloeden zijn heerlijk. Ook vind ik Michael Jackson een iets betere zanger dan Ross.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22900
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door dako » vr apr 08, 2022 9:02 am

Topplaat hoor, die nieuwe.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Satan / Blind Fury / Pariah

Bericht door Heidewolf » vr apr 08, 2022 10:27 am

Ja is weer een lekker album. Het is nog steeds een beetje een minimale old-school productie, maar op het eerste gehoor klonk deze wel iets lekkerder dan de vorige. Goede eerste impressie. Ik had 'm gepre-orderd, maar hij staat nu ook al op Spotify en kom het niet laten.
Heerlijk Helder Taalloeder

Plaats reactie