Textures

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » ma apr 14, 2008 11:53 pm

Kom er zelf ook achter dat de plaat opeens is afgelopen en dat ik hem nog een keer opzet, en nog een keer. Echt een topplaat.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di apr 15, 2008 6:10 pm

Damn, ben nu pas halverwege het tweede nummer maar dit is echt zo gaaf!
Geen idee hoe ze het doen, normaal ben ik niet zo weg van dat geschreeuw met breakdowns en dergelijk, maar de Texuters maken het gewoon zo dat zelfs ik het gaaf vind.

Dat word er eentje om nog eens te kopen.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di apr 15, 2008 6:28 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo apr 16, 2008 2:02 pm

Took schreef:Review van de nieuwe:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4605
Goeie review, ik zou 'em zelf geschreven kunnen hebben ;)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma apr 28, 2008 9:27 pm

Om maar even met de deur in huis te vallen...de nieuwe Textures blaast, voor mij, de nieuwe Meshuggah compleet weg. Wat een geweldige plaat hebben deze Brabo's uitgepoept!

Voordat ik gedonder krijg met de bovenstaande opmerking even wat nuancering.
Ten eerste vind ik de nieuwe Meshuggah ook een hele fijne plaat.
En ten tweede weet ik dat Textures zich liever distangeerd van de vergelijking met Meshuggah. D'r zit inderdaad ook een duidelijk verschil tussen de beide bands maar toch zitten ze wel in hetzelfde straatje wat mij betreft. De Meshuggah invloeden zijn in ieder geval nog steeds aanwezig. (niks mis mee natuurlijk)

Goed, genoeg nuancering.
Mijn punt is namelijk dat Textures hun muziek alles meegeeft wat ik in de muziek van Meshuggah mis.
Nooit geweten dat dit soort extreem technische muziek zoveel dynamiek, zoveel sfeer en zoveel gevoel in zich kon hebben.

Echt een pracht plaat!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » ma apr 28, 2008 9:36 pm

Helemaal mee eens (y)
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di apr 29, 2008 12:42 am

Naar aanleiding van deze nieuwe heb ik Polars nog maar eens uit de kast gepakt.
En ik moet zeggen, hij komt mijn cd speler ook niet meer uit!
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » di apr 29, 2008 11:02 am

ik zag Textures vorige week in het voor programma an arch enemy, en toen heb ik toch maar besloten om met mijn maten naar de cd-release party te gaan in Rotterdam afgelopen zaterdag, want bij Arch enemy hadden ze mij positief verrast
en dat overtroffen ze nog in Rotterdam
ik ken het album drawing cirles niet echt, maar silhouettes is inderdaad een pracht van een plaat
maar van mij mag die gozer wel wat meer clean zingen, want dat gaat hem erg goed af
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » di apr 29, 2008 11:52 am

XnegativeX schreef:[...]
Nooit geweten dat dit soort extreem technische muziek zoveel dynamiek, zoveel sfeer en zoveel gevoel in zich kon hebben.

Echt een pracht plaat!
:D Wil je nog wat tips hebben?

b.t.w. snel even de CD bestellen.....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mei 01, 2008 2:36 pm

Zijn er eigenlijk nog meer mensen die Crowbar invloeden horen op Silhouettes?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » do mei 01, 2008 3:07 pm

Iemand een idee of Silhouettes ook op vinyl wordt uitgebracht? Anders wacht ik nog even met de cd bestellen :)

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » do mei 01, 2008 3:31 pm

XnegativeX schreef:Zijn er eigenlijk nog meer mensen die Crowbar invloeden horen op Silhouettes?
Heb het album nog niet zo heel vaak gehoord maar de Crowbar invloeden zijn me nog niet opgevallen, waar hoor je dat in terug?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mei 01, 2008 3:41 pm

In sommige zware, sludgy riffs. Bijvoorbeeld in het intro van State of Disobedience.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do mei 01, 2008 7:42 pm

Die sludgy stukken waren me inderdaad opgevallen, met name inderdaad in State of Disobedience, of dat Crowbar invloeden zijn laat ik in het midden.

Op hun site/MySpace staat nog steeds dat de releasedatum 5 mei is, maar hij is toch echt al uit, ik heb hem afgelopen zaterdag al ontvangen (via Displeased) en vandaag zag ik hem ook bij Fame in Amsterdam liggen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » do mei 01, 2008 10:36 pm

MadTinus schreef:Die sludgy stukken waren me inderdaad opgevallen, met name inderdaad in State of Disobedience, of dat Crowbar invloeden zijn laat ik in het midden.

Op hun site/MySpace staat nog steeds dat de releasedatum 5 mei is, maar hij is toch echt al uit, ik heb hem afgelopen zaterdag al ontvangen (via Displeased) en vandaag zag ik hem ook bij Fame in Amsterdam liggen.
Dat is misschien de wereld release datum.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr mei 02, 2008 10:11 am

number_17 schreef:[..]
Dat is misschien de wereld release datum.
"EU release date" staat op hun MySpace.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo mei 04, 2008 8:58 pm

CTTS schreef:Iemand een idee of Silhouettes ook op vinyl wordt uitgebracht? Anders wacht ik nog even met de cd bestellen :)

het antwoord vind je in m'n interview:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=636
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » zo mei 18, 2008 1:33 pm

Tof interview.

Zojuist Silhouettes weer ondergaan, en weer vond ik hem beter dan de vorige keer. Awake blijft toch wel het hoogtepunt, met geen pen te beschrijven hoe geweldig dat nummer is, die zang, de muziek, maar vooral die zang, de tranen biggelden weer over mijn wangen..

Maar de rest van het album ook, onbeschrijfelijke wereldklasse. Als ze hiermee niet véél groter worden, vooral internationaal, dan weet ik echt niet meer.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Nemesix
Berichten: 514
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 4:17 pm
Locatie: Selwerd
Contacteer:

Bericht door Nemesix » zo mei 18, 2008 4:37 pm

Ik heb Textures een paar weken terug gezien in Groningen met Escadron en Bossk. Was een geweldig optreden. Tijdens Textures was de hele zaal een mosh pit. Een kameraad van mij kreeg een elleboog in zijn neus, heeft hij een maand last van gehad. Wel een zeer memorabel optreden.
This horrid virtue, facing mortality.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 01, 2008 8:03 pm

Textures is voor mij toch wel de eye-opener van het jaar. Voordat ik in aanraking kwam met Silhouettes, meende ik immers dat het weer ging om het zoveelste metalcore bandje, dat misschien muzikaal iets meer te bieden had dan de rest, maar ook niet veel toe zou voegen. Toch ben ik dankzij een groeiende interesse in technische (thrash vooral) muziek me eens gaan verdiepen in de band.

Hoe mis kon ik het hebben. Sinds ik Silhouettes vlak na de release datum kocht, is de plaat zo'n beetje elke dag nog wel 1 of 2 keer in de cdspeler te vinden. Geweldig album, dat inderdaad elke keer weer meer geheimen prijsgeeft. Waarschijnlijk heb ik de plaat nu wel volledig in de smiezen, maar zelfs dan blijft het genieten geblazen. Geweldige zanger en fantastische muzikanten, al zouden wat meer (en langere) gitaarsolo's soms ook niet misstaan.

Heb een tijdje geleden Polars ook op de kop getikt en die vind ik ook best sterk. Misschien jammer dat de productie wat minder vet is (tikje te dun) en de zang een beetje eentonig is, maar muzikaal is het toch geregeld fors genieten geblazen. Vooral het titelnummer natuurlijk, maar ook het vierde nummer, waarin die saxofoonsolo zit, echt geweldig. De ambient afsluiter kan mij overigens ook wel bekoren, er zit een mooie galm onder, zodat het ondanks de eenvoud niet eendimensioneel klinkt. Men schept op die manier een prettige diepte in het geluid.

En gisteren eindelijk dan ook Drawing Circles aan kunnen schaffen. Staat nu voor het eerst op en het valt mij wederom niet tegen. De sound is vet en de vette hakkende riffs worden op een nog betere wijze gecombineerd met de galmende melodieuze passages. Ook de ritmes zijn heerlijk en neigen op dit album nog net een beetje meer richting Meshuggah, dan op Silhouettes.
Ik weet niet wat het is de laatste tijd, maar de 'moeilijke' muziek draait hier overuren. Het blijft fantastisch als muziek na vele luisterbeurten blijft groeien en meer gaat leven.

Geweldig ook dat het een Nederlandse band is, daar mogen we toch wel trots op zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Mendelb
Berichten: 50
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 11:44 am
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Mendelb » za aug 02, 2008 1:04 am

Nederland's beste metal band allertijden.

Jochem......geniaal gvd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za aug 02, 2008 10:25 am

laten we in dat geval Jewel, Picture en Elegy ook niet vergeten ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

The Undertakers Bag
Berichten: 55
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 10:21 pm

Bericht door The Undertakers Bag » zo aug 03, 2008 5:22 pm

Jeroen na je erg mooi verwoorde post zou ik je het deense Zenith aanraden...het album in kwestie heet Evilution the album..
als je van meshuggah en het laatste textures album houd zal deze in alle waarschijnlijkheid goed vallen...laat me weten wat je er van vond alsjeblieft

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma aug 04, 2008 9:41 am

Waar haal je de vergelijking vandaan? Textures en Meshuggah maken vele malen ingewikkeldere muziek dan wat ik op de Myspace van Zenith hoor. Ja, sporadisch komt er riff voorbij die in de verte aan de bands doet denken, maar luister een willekeurige metalcore band en je komt hetzelfde tegen en waarschijnlijk beter uitgevoerd. De nummers komen niet op gang en gaan al op de helft vervelen.

@Jeroen: Je kon er niet meer naast zitten door Textures als metalcore te bestempelen, maar vooruit, je ziet je eigen fout al in ;)
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 04, 2008 10:06 pm

klopt, maar dat krijg je als je slechts oppervlakkig wat fragmentjes met schreeuwzang mee krijgt
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » di aug 05, 2008 3:04 pm

ik heb ze gezien en wat nummers van een ander doorgekregen
ik vind het wel gaan, maar ik zal er nooit een euro aan uitgeven

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 05, 2008 3:08 pm

en dat kwam je even vermelden :P

Nou ja okay, kan natuurlijk.
Vanochtend nog even flink aan de 'Polars' gezeten en dat beviel weer goed, ondanks dat ik de zang niet het sterkste punt vind. Af en toe blaast dat mannetje wel aardig fel in de microfoon, maar als hij over gave ritmische stukken gaat schreeuwen, dan vind ik dat weer erg jammer.
Echt een plaat die ik graag nog eens zou horen, maar dan met Kalsbeek op zang.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » di aug 05, 2008 3:11 pm

doe maar gewoon alsof je mijn mening interessant vindt

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 05, 2008 3:17 pm

het is weer zo'n 'tussen' mening heh. Wel leuk, maar niet meer dan dat. Dat kan ik natuurlijk niet interessant vinden.

Ik vraag mezelf trouwens nog wel af wat ik nou de beste plaat vind. Sinds ik eerder alleen Silhouettes en Polars in huis had, vond ik Silhouettes het meest overtuigend. Maar Drawing Circles doet het eigenlijk ook wel erg goed.

Moeilijk..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di aug 05, 2008 8:27 pm

Silhouettes! Echt wel!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di aug 05, 2008 9:06 pm

Polars voor mij.
Die plaat klopt gewoon van voor top achter.

Waarom mag je ze eigelijk geen metalcore noemen? Dat is het toch gewoon.
Metalcore zegt niks meer dan dat het een mix van metal en hardcore is. Textures valt daar dus prima onder.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 05, 2008 11:13 pm

vind ik niet, er zitten misschien wel af en toe wat passages in, of qua zang.
Maar qua muziek hoor ik steeds minder hardcore.
Het is gewoon gaaf geschreven progressieve harde metal.

Wat boeien die hokjes
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

The Undertakers Bag
Berichten: 55
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 10:21 pm

Bericht door The Undertakers Bag » za aug 09, 2008 1:34 am

Soulcollector schreef:Waar haal je de vergelijking vandaan? Textures en Meshuggah maken vele malen ingewikkeldere muziek dan wat ik op de Myspace van Zenith hoor. Ja, sporadisch komt er riff voorbij die in de verte aan de bands doet denken, maar luister een willekeurige metalcore band en je komt hetzelfde tegen en waarschijnlijk beter uitgevoerd. De nummers komen niet op gang en gaan al op de helft vervelen.

@Jeroen: Je kon er niet meer naast zitten door Textures als metalcore te bestempelen, maar vooruit, je ziet je eigen fout al in ;)
nou ik kan Zenith niet bepaald als "weer-een-van-de-zoveel" metalcore bandjes afschrijven.
misschien is de myspace van Zenith niet de geschikte plek om ze luisteren
daarnaast zijn er zo'n 6 getekende bands die Zenith heten dus ik vraag me af of het de goede was

en als ze het inderdaad wel waren dan spijt me het zeer dat ik je niet heb verder kunnen helpen.
ik vind het album een paar enorm sterke nummers neerzetten waaronder: give me 'till tomorow, Humanimosity en Its raining blood

The Undertakers Bag
Berichten: 55
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 10:21 pm

Bericht door The Undertakers Bag » za aug 09, 2008 1:35 am

sorry dit was een dubbele post

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo nov 11, 2009 11:29 am

Metalband Textures scoort Nederlandse primeur in Bangalore, India

Het territorium van de Nederlandse metalband Textures dijt en dijt maar uit: in december zet de band voet op Indiaas grondgebied. Een paar maanden eerder sierde de band de cover van Indiaas grootste Metalband Textures scoort Nederlandse primeur in Bangalore, India rockmagazine Rock Street Journal. Het Deccan Rock Festival in Bangalore heeft de primeur gescoord om Textures als headliner naar India te halen, want wat blijkt: Textures is Big in India. Metal in India, hoor ik je denken. Jazeker! De vorig jaar verschenen documentaire Global Metal bewijst dat metal ook in India honderdduizenden liefhebbers op de been brengt.

Tien tot vijftienduizend man zullen de headlinende band uit Brabant een warm welkom geven op sinterklaasavond, 5 December in de Indiase stad Bangalore. Om de sint te vertegenwoordigen neemt Textures speciaal voor de Indiers een grote dosis heavy riffs mee verpakt in een dikke metalen muur van geluid.

Het optreden in India is mede tot stand gekomen in samenwerking met het Nederlandse Music Xport+ programma. Directeur Frank Helmink van Buma Cultuur, een van de initiatiefnemers van het Music Xport+ programma: ,,Het programma is opgezet om talentvolle managers te ondersteunen om Nederlandse artiesten in buitenland verder te helpen. Voorwaarde is een goed plan en professionaliteit. Het is daarom mooi dat Textures, een band die ik al lang volg, de kans heeft gegrepen en haar populariteit in India kan vergroten met dit optreden.“

De band die de afgelopen jaren intensief wereldwijd tourde en in Nederland al twee keer op Lowlands te zien was sluit met dit optreden het tijdperk van Silhouettes (hun 3e album) af. Textures duikt hierna de studio in voor de 4e plaat die in herfst 2010 zal verschijnen op hun nieuwe label Nuclear Blast.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » wo nov 11, 2009 11:46 am

ho dubbelpost
Laatst gewijzigd door nightwing op wo nov 11, 2009 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
www.last.fm/user/robenroll

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » wo nov 11, 2009 11:48 am

Took schreef: Om de sint te vertegenwoordigen neemt Textures speciaal voor de Indiers een grote dosis heavy riffs mee verpakt in een dikke metalen muur van geluid.
:roll:

Maargoed ik heb Polars gehad, heb ze aantal keer live gezien. Maar ik snap gewoon niet waarom deze band zo populair is...ik snapte er gewoon geen kloten van live.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » wo nov 11, 2009 12:37 pm

Dat kan, ik vind het live wel erg goed, maar op plaat kan ik er helemaal niets mee.

En dat stukje is waarschijnlijk door een copywriter van NB geschreven; dat is gewoon een wervende reclametekst.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo nov 11, 2009 1:00 pm

Ik vind dit zowel op plaat als live één van de beste bands van Nederland. Strak, technisch, inventief en met gevoel, een combinatie die we maar zelden op de juiste wijze aantreffen. Ik vermaak me nog altijd kostelijk met de drie albums van deze band.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo nov 11, 2009 4:14 pm

Textures naar Nuclear Blast, zozo. Ben benieuwd waar dat toe gaat leiden.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » wo nov 11, 2009 4:20 pm

Jeroen schreef:Ik vind dit zowel op plaat als live één van de beste bands van Nederland. Strak, technisch, inventief en met gevoel, een combinatie die we maar zelden op de juiste wijze aantreffen. Ik vermaak me nog altijd kostelijk met de drie albums van deze band.
Dat is allemaal waar, maar op plaat, thuis of in de auto, word ik er gewoon nerveus van. Het klinkt fantastisch nog steeds, maar ik kan er niks mee als ik muziek aan het luisteren ben.

Jammer, maar helaas. Gelukkig treden ze genoeg op.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo jan 20, 2010 10:50 pm

Zanger Eric Kalsbeek heeft de Nederlandse formatie Textures verlaten. Zijn leven is veranderd en zijn prioriteiten zijn verschoven. Hij wil zich voortaan richten op zijn baan en gezin en doet daarom een paar stappen terug. Hij blijft nog wel muziek maken, maar iets heel anders en kleinschaligs. De andere leden van Textures zijn momenteel een mogelijke vervanger aan het uitproberen en hopen zijn identiteit binnen een paar maanden bekend te kunnen maken. De geplande opvolger van het in 2008 verschenen Silhouettes loopt nu wel vertraging op en zal niet voor begin 2011 verschijnen.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » wo jan 20, 2010 10:55 pm

Hey, das kut !!
Hele goede zanger en een belangrijk deel van het geluid van de band.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Dennisrammstein
Berichten: 477
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » wo jan 20, 2010 11:20 pm

Erg jammer inderdaad. Hopelijk vinden ze iemand die de zware taak kan overnemen en laat dat nieuwe album maar snel komen
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » wo jan 20, 2010 11:54 pm

En ik had net zoveel zin in het nieuwe album.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » do jan 21, 2010 11:31 am

Erg jammer - Kalsbeek maakte het plaatje wat betreft Textures af. Echter, ik ben dan ook weer nieuwsgierig wat een nieuwe zanger brengen zal - me dunkt dat ze niet de eerste de beste achter de mic zetten.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Textures

Bericht door Orklord » do mar 25, 2010 1:32 pm

PERSBERICHT Zanger Daniël de Jongh zal CILICE verlaten en toetreden tot Textures

Zanger Daniël de Jongh is toegetreden tot Textures en zal CILICE gaan verlaten. We hebben een fantastische tijd met hem samen gehad en wensen hem veel geluk toe in de nabije toekomst!

Voorlopig zal de band nog met Daniel verder gaan. Op stapel staat onder andere de ORGANISED NOISE TOUR, een clubtour, waar CILICE samen met POUND de Nederlandse podia zal aandoen. En er is materiaal voor de opvolger van "Deranged Headtrip" in de maak.

Daarnaast zal CILICE als zijproject een instrumentale weg inslaan. Binnenkort is de track 'Mental Breakdance' te beluisteren!

Geïnteresseerden die Daniël willen komen opvolgen kunnen contact opnemen met Hellted Prod. theotuma@yahoo.com

Hier volgt een persoonlijk bericht van Daniël:

"Het is met pijn in het hart dat ik moet vermelden, na hard nadenken en overwegen, dat ik CILICE zal gaan verlaten. Ik heb de eer gekregen om Eric Kalsbeek te mogen vervangen in de metalband TEXTURES. Hierdoor vind ik het niet op de plaats om CILICE op een zijspoor te zetten, dit wegens het feit dat CILICE alle inzet nodig heeft om het te laten zijn wat het kan zijn. Ik heb vijf geweldig jaren gehad als frontman en zanger voor dit megamaffe gezelschap muzikanten, met alle hoogte- en dieptepunten die we gezamenlijk zijn tegengekomen op deze muzikale reis. Ik zal de mannen enorm missen, ook al zullen we elkaar regelmatig blijven zien. Ik weet dat CILICE zal doorgaan met wat wij samen de afgelopen vijf jaar hebben gedaan, keihard rocken en het publiek verbazen. Ook kan ik de fans nog mededelen dat ik de aankomende shows nog zal blijven vervullen, eer ik voorgoed afscheid neem en de microfoon doorgeef aan de volgende zeer getalenteerde zanger die mijn plaats zal innemen, wie dat ook mag worden. Ik hoop nog een groot aantal van jullie voor het podium te mogen aanschouwen!!

ROCK ON!

Daniël"

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Textures

Bericht door Crises » do mar 25, 2010 1:58 pm

Is dit nu pas officieel bekend gemaakt?

Apart, ik had dit al ergens binnen een week na het opstappen van Eric Kalsbeek vernomen.
Na ja... Daniël is een ontzettend goede zanger die m.i. goed past bij Textures.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Textures

Bericht door CTTS » do mar 25, 2010 3:32 pm

Zag Cilice een aantal weken terug en het is inderdaad een prima zanger. Hopelijk brengt hij ook wat nieuwe invloeden mee naar Textures, die laatste twee platen vond ik toch een stuk minder.

Gebruikersavatar
Connavar
Berichten: 36
Lid geworden op: do jan 11, 2007 2:25 am
Locatie: Leiden

Re: Textures

Bericht door Connavar » do mar 25, 2010 4:05 pm

Ik ben aangenaam verrast! Ik vond Eric Kalsbeek altijd een erg goede zanger (is 'ie vast nog steeds), maar wat ik qua zang op de myspace van Cilice (CiLiCe?) hoor klinkt ook goed! Rest van de muziek ook trouwens.
I've got nothing to lose but my apathy

Plaats reactie